printlogo


کد خبر: 13437تاریخ: 1395/4/2 00:00
جشنواره فرهنگی در کاخ سعدآباد تذکر گرفت

پیرو گزارشی درباره بهره‌برداری اقتصادی یک شرکت خصوصی از جشنواره فرهنگی در کاخ سعدآباد، مدیریت این کاخ با موسسه مربوطه برخورد کرد و تذکر داد.
دو روز قبل در گزارشی آمده بود: یک موسسه خصوصی به بهانه برگزاری جشنواره فرهنگی در کاخ سعدآباد اقدام به یک فعالیت اقتصادی و برپایی مراسم افطاری با هزینه‌های گزاف کرده است.
مسئولان برگزاری این برنامه، هدف از برپایی جشنواره را معرفی سبک زندگی ایرانیان در ماه مبارک رمضان و نیز معرفی آئین‌ها و سنت‌های اقوام مختلف ایرانی در این ماه اعلام کرده بودند. اما در کنار برگزاری چنین برنامه‌هایی، اعلام شد این کاخ می تواند میزبان مراسم افطاری و شام همه متقاضیان نیز باشد.
به همین منظور برلی پیگیری این تبلیغات شد. مسئولان برپایی برنامه اعلام کردند که می‌توانند میزبان ۳۰۰ نفر از مهمانان خانوادگی برای مراسم افطار باشند؛ منتها باید از قبل رزرو کنند!
طبق اعلام مجریان برگزار کننده برنامه، ورودی هر مهمان به مراسم افطار از ۹۰ تا  ۱۲۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است که رقم نهایی به انتخاب منوی غذا ارتباط دارد. در غیر این صورت برای استفاده از فضای کاخ، برنامه‌های جانبی مانند حضور مردم در نمایشگاه و... ورود رایگان و آزاد است.
جدا از مباحث امنیتی که ممکن است برای کاخ سعدآباد به وجود آید برگزاری مراسم افطار آن هم نه در حد مراسم افطار ساده‌ای که مروج ساده زیستی باشد، بلکه حضور تعداد زیاد بازدیدکنندگان می تواند موجب آسیب به فضای تاریخی کاخ نیز شود.
پس از انتشار این خبر، بیوک موسوی مدیر کاخ سعدآباد که قول بررسی موضوع را داده بود، به خبرنگار مهر گفت: کاخ سعدآباد قابلیت‌ها و استعدادهای زیادی برای انجام کارهای فرهنگی دارد اما تاکنون از این ظرفیت‌ها به دلایل مختلف استفاده نشده است ما بنا داشتیم تا در ایام ماه مبارک رمضان یک جشنواره فرهنگی برگزاری کنیم، برنامه‌های اجرا شده در این مدت نیز خوب بود. تا اینکه دوستان خبرنگار گزارش‌هایی را از حواشی این برنامه منتشر کردند. ما هم درباره این اقدامات به مسئولان شرکت برگزار کننده جشنواره، تذکر دادیم و گفتیم که نباید کاری انجام شود که مسائل فرهنگی تحت الشعاع قرار گیرد و نباید دیگر شاهد چنین مواردی باشیم.
وی با تاکید بر اینکه حساسیت برخی از خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده در کاخ قابل تقدیر است گفت: باید از حساسیتی که خبرنگاران در این باره داشتند تشکر کنم.
 


Page Generated in 0/0095 sec