printlogo


کد خبر: 14505تاریخ: 1395/4/26 00:00
اخبار

قائم مقام وزیر بهداشت تاکید کرد
طرح تحول سلامت، فرصتی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی
قائم مقام وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی با اشاره به مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سالهای اخیر، استقرار طرح تحول سلامت را فرصتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی دانست.
دکتر ایرج حریرچی در جمع هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: استان گیلان دهمین استان کشور از نظر جمعیتی است اما سرسبزی و زیبایی، محرومیت این استان را مخفی کرده است.
 وی افزود: تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)در استان گیلان نسبت به جمعیت آن ،در لیست 3 استان اول کشور است .
قائم مقام وزیر  بهداشت با اشاره به مشکلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی سال های اخیر، استقرار طرح تحول سلامت را فرصتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی دانست.
دکتر حریرچی تدوین برنامه راهبردی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را یک اتفاق خوب برشمرد و اذعان کرد: 86 درصد برنامه‌های استراتژیک در دنیا به مرحله اجراء نمی رسند اما امیدوارم دانشگاه علوم پزشکی گیلان در لیست سازمان هایی باشد که برنامه راهبردی آن به مرحله اجراء رسیده باشد.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به یک دانشگاه پیش رو و امکان رسیدن به بهترین جایگاه در سطح کشور را دارد و داشتن سه نماینده پزشک در مجلس شورای اسلامی یک فرصت خوب و مناسب برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

محققان توصیه می کنند؛
آب بخورید تا لاغر بمانید
به گفته محققان آب سلاح سرّی برای افراد تحت رژیم است.مطالعات محققان دانشگاه میشیگان نشان می دهد افرادی که آب کافی مصرف نمی کنند در مقایسه با افرادی که به میزان کافی آب می نوشند، دارای شاخص توده بدنی بیشتری هستند. محققان با مطالعه حدود ۱۰ هزار فرد بزرگسال دریافتند افرادی که روزانه آب کمتری مصرف می کنند ۵۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به چاقی قرار دارند.
کانی دیکمن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته ها نشان می دهد رژیم غذایی حاوی آب بیشتر، چه به صورت نوشیدنی و یا آب موجود در میوه ها و سبزیجات، احتمالا با وزن سالم تر همراه است.»
در مجموع مشخص شد افرادی که به میزان کافی آب مصرف می کنند به طور میانگین دارای شاخص توده بدنی ۲۸ هستند، در حالیکه در افراد کم آب، شاخص توده بدنی ۲۹ به بالاست.


Page Generated in 0/0062 sec