printlogo


کد خبر: 14998تاریخ: 1395/5/3 00:00
اخبار ستون

پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی
نیاز به مدیریت خاص دارند
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 6 با اشاره به اینکه پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی نیاز به مدیریت خاص دارند، گفت: پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی انواعی از پسماندهای ویژه هستند که سمی بوده و قابلیت انفجار و اشتعال داشته و برای سلامت شهروندان مضر است و باید به دور از محل زندگی شهروندان جمع آوری شده و بازیافت شوند.  به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6، افشین خدامی تصریح کرد: این مواد وقتی در طبیعت رها می شوند با ورود به زنجیره غذایی، وارد بدن شده و موجب اختلال درکارکرد آنزیم‌ها، تخریب گلبول‌های قرمز، ایجاد فشارخون و بیمــاری‌های کلیوی می‌شوند. خدامی با اشاره به فوریت این موضوع اضافه کرد: کارگروهی در همین راستا در منطقه ایجاد شده  و اقدامات اولیه اعم از اطلاع رسانی محیطی، فراخوان منطقه ای، تهیه و نصب بنرها و بروشورهای آموزشی و جانمایی کانکس های جمع آوری در راسته های تجاری کامپیوتری همچون چهارراه ولیعصر و ایرانشهر صورت گرفته است.  او در ادامه اضافه کرد: شهروندان و راسته های تجاری می توانند در قبال تحویل این پسماندها به غرفه های جمع آوری ویژه ای که تعبیه شده از خدمات اداره بازیافت شهرداری منطقه 6 بهره ببرند.
 
اجرای طرح سه شنبه های
بدون خودرو در منطقه 10 تهران
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 10 از اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو در منطقه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، در راستای اجرا و تحقق اهداف کمپین آسمان آبی زمین پاک، طرح سه شنبه های بدون خودرو با تلاش اداره محیط زیست در سطح منطقه در دست اجراست
وی با بیان این که تمامی شهروندان می توانند عضو کمپین ملی سه شنبه های بدون خودرو شوند یادآور شد: هدف از ایجاد این کمپین ترویج استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی برای استفاده از وسایلی مانند دوچرخه است که می تواند یکی از عوامل تحقق هوای پاک و آسمانی آبی باشد.
 
احداث بوستان نیما یوشیج
در غرب تهران
معاون امور شهری ومحیط زیست منطقه 5 تهران گفت: با توجه به اهداف وبرنامه های منطقه در حفظ وتوسعه فضای سبز بوستان نیما یوشیح به مساحت 5/5 هکتاراحداث شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه5 ،رضا مددی ،معاون امورشهری ومحیط زیست منطقه با تاکید بر اولویت برنامه‌ها و طرح‌های منطقه در حفظ محیط زیست گفت: همزمان با طرح ساماندهی دره زرنو ، با هدف ایجاد منظر و چشم انداز مناسب فضای سبز احداث بوستان درحاشیه کانال دردستور کارقرار گرفت.
وی افزود: هم‌اکنون عملیات احداث بوستان نیما یوشیج با 70درصد درحال اجرا است و درآینده نزدیک آماده بهره برداری می شود.
مددی تصریح کرد: با بهره برداری این بوستان 5/5 هکتار به فضای سبز منطقهافزایش می یابد. معاون شهردار منطقه گفت : به منظور ارتقاء کارکرد بوستان ها محله به عنوان مرکز تفریحی و ورزشی نصب دستگاههای ورزشی و بازی کودکان در بوستان در دستور کار قرار دارد.
وی بازپیرایی فضای سبز در بدنه بزرگراه‌های ستاری، باکری، تهران -کرج و اشرفی اصفهانی را از دیگر طرح‌های اجرایی منطقه برشمرد.
 
برگزاری همایش بزرگ
پیاده روی خانوادگی در منطقه 13
معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13  با هدف فرهنگ سازی و توسعه ورزش همگانی، همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی را  از فلکه دوم نیروی هوایی به سمت پارک پیروزی برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13، اسماعیل عربلو معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13 با بیان اینکه فرهنگ سازی و توسعه ورزش همگانی سلامت جامعه را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: توسعه ورزش همگانی در میان خانواده ها، به سلامت خانواده و جامعه کمک می کند.
وی افزود: با اطلاع رسانی صورت گرفته توسط سرای محلات سیزده گانه منطقه، از همه علاقمندان به ورزش‌های همگانی برای شرکت در این همایش دعوت بعمل آمد که با استقبال خوب شهروندان منطقه مواجه شد.
معاون شهردار منطقه 13 در ادامه تصریح کرد: برپایی این‌گونه همایش‌ها سبب افزایش روحیه نشاط و سرگرمی دربین مردم و در نتیجه کاهش بزهکاری اجتماعی در جامعه می‌شود و روحیه تعامل را نیز در جامعه بالا می‌برد.
وی خاطرنشان کرد: در این همایش هدایای نفیسی از قبیل دوچرخه به شرکت‌کنندگان اهدا شد که در ایجاد رغبت مردم جامعه به سمت ورزش نقش موثری را ایفا می‌کند و راه‌حلی برای معضلاتی از جمله اضافه وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی باشد  و افزایش شاخص سلامت در جامعه را ارتقاء دهد. اسماعیل عربلو در پایان به نقش تعیین‌کننده ورزش در عرصه‌های مختلف زندگی اشاره کرد و گفت: با توجه به رابطه‌ای که بین ورزش، سلامت جسمی، روحی و روانی و جلوگیری از بزهکاری‌های اجتماعی، شادابی و نشاط را نیز با خود به همراه دارد و تمام این موارد ضرورت توجه به حوزه ورزش را می‌طلبد.
 


Page Generated in 0/0072 sec