printlogo


کد خبر: 16470تاریخ: 1395/5/31 00:00
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛
ماجرای «لیست قرمز دارویی» وزارت بهداشت

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، از کمبود ۳۰ قلم دارو در کشور، تاکید کرد: سرعت جبران کمبود دارو در کشور بالاست.
دکتر رسول دیناروند، اظهارداشت: به طور معمول و میانگین ۳۰ قلم کمبود دارویی در کشور وجود دارد که سرعت جبران کمبود دارو در کشور بالا است.
وی افزود: همکاران ما قبل از ایجاد کمبود آنها را شناسایی کرده و حداکثر طی چهار هفته کمبودهای دارویی برطرف می‌شود.
دیناروند در همین زمینه ادامه داد: در لیست قرمز ما همواره ۲۰۰ قلم دارو برای مدیریت و جلوگیری از کمبودها وجود دارد و مسئولان نسبت به موجودی این داروها حساسیت خاصی دارند.
وی با اشاره به کیفیت داروهای تولید داخل برای بیماری‌های صعب‌العلاج خاطرنشان کرد: کیفیت داروهای تولید داخل مورد تایید است و انتظار می‌رود پزشکان و مردم به تولید داخل اعتماد کنند و متوجه باشند که این بی‌اعتمادی و ترویج آن برای بیماران هیچ سودی ندارد.
دیناروند گفت: نمی‌توان زمانی که در کشور سرمایه‌گذاری صورت گرفته و دارویی تولید شده است، مراحل ارزیابی و کنترل کیفیت را طی کرده و تاییدیه دارد، بگوییم کیفیت این دارو خوب نیست و آن را با قیمت ۱۰ برابری وارد کنیم و هر شرکت ایرانی که توان تولید این داروهای خاص را داشته باشد، می‌تواند بدون محدودیت و ممنوعیتی نسبت به تولید آن اقدام کند.
وی یادآور شد: در مورد کنترل کیفی بر اساس امکاناتی که داریم، اقدام می‌کنیم و نباید کسی انتظار داشته باشد که داروهای ایرانی تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا را داشته باشد، چرا که این دارو برای بیماران ایرانی طراحی و ساخته شده است.
دیناروند تصریح کرد: بیمه‌ها در تامین داروهای بیماران خاص، این بیماران را حمایت می‌کنند و معیار حمایت از داروهای بیماران خاص، قیمت پایه است و بیمه از داروهایی حمایت می‌کند که قیمت کمتری داشته باشد و در مورد ۳۰۰ قلم داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز با بیمه‌ها تفاهم‌نامه داریم و حدود نیمی از هزینه‌ها را ما پرداخت می‌کنیم.


Page Generated in 0/0471 sec