printlogo


کد خبر: 16472تاریخ: 1395/5/31 00:00
اخبار

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد
دو دیدگاهی که باعث ایجاد چالش در هدایت تحصیلی شد
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: مشاوران در مدارس به توانمند کردن یادگیرنده کمک می کنند.
علی زرافشان اظهار کرد: در سندتحول بنیادین آموزش و پرورش رویکردی که برای یاددهی و یادگیری انتخاب شده است با کلید واژه موقعیت تعریف می شود و تربیت شناخت مداوم موقعیت و اصلاح و بهبود آن توسط یادگیرنده تعریف شده است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یادگیرنده در فرایند تعلیم و تربیت باید به درجه‌ای برسد که بتواند عامل و فاعل باشد و برای این عاملیت و فاعلیت باید به درجه ای برسد که بتواند موقعیت خود را بشناسد و در جهت حرکت به سمت نظام معیار قدم بردارد، قدم های خود را ارزیابی کند، دوری و نزدیکی خود را به هدف بسنجد و بعد بر مبنای دوری و نزدیکی و موقیعت جدیدی که در آن قرار گرفته برای حرکت به سمت موقعیت بعدی برنامه ریزی کند. وی خاطرنشان کرد: مشاوران در مدارس سعی می کردندکه یادگیرنده خود به سمت مطلوب حرکت کند در بحث رویکرد موقعیت محور بنا بر این است که ما به جای آن که خود توانمند باشیم به توانمندکردن یادگیرنده کمک کنیم. زرافشان افزود: ما برای اجرای هدایت تحصیلی با چالش هایی مواجه هستیم. چالش درون سازمانی به دست آوردن فهم مشترک از آن چیزی است که تحت عنوان هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش مطرح است، در بین مدیران، معلمان، مشاوران و دانش آموزان در امر مشاوره تحصیلی دو دیدگاه کاملا متفاوت وجود دارد که باعث ایجاد چالش در هدایت تحصیلی می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش:
دلایل وارد بودن ۸۰ درصدی اعتراضات به امتحانات نهایی
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش دلایل وارد بودن ۸۰ درصدی اعتراضات دانش آموزان به امتحانات نهایی را تشریح کرد.
عبدالرسول عمادی گفت: ۸۰ درصد اعتراضات دانش آموزان به امتحانات وارد است.
وی افزود:  تاکید دارم به دلیل اینکه نمرات دانش آموزان پس از اعتراض افزایش می یابد باید در  تصحیح اوراق امتحانی دقت شود تا حقی از دانش آموزان تضییع نشود.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش تصریح کرد: این تغییر مثبت امتحانات پس از اعتراضات نشان از این دارد که همکاران ما خیلی خشک و دست پایین نمرات را تصحیح کرده اند.
عمادی بیان کرد: گاهی امتحانات آموزش و پرورش را نقد می کنند که نمرات اعتبار ندارد اما این موضوع نشان داد که نمرات اعتبار دارد و همکاران ما در دادن نمرات سختگیری دارند که بعد از اعتراض نمرات افزایش می یابد.
وی افزود: بخشی از این تغییرات به دلیل نمرات مرزی است، نمره مرزی بوده و دبیر تلاش کرده تا تغییر مثبت نیم نمره ای دهد، برخی دیگر از تغییر کردن نمرات ناشی از ثبت نمره اشتباه بوده است و موارد اندک نیز به دلیل بی دقتی در تصحیح است.

قضات شوراهای شهر و روستا این هفته انتخاب می شوند
رییس کل دادگستری استان تهران از انتخاب وانتصاب قضات عضو هیات های تطبیق شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.   غلامحسین اسماعیلی در خصوص تفویض اختیار رییس قوه قضاییه به روسای کل دادگستری استان ها برای انتخاب قاضی عضو مجلس شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: به موجب اصلاحیه قانون شوراها، هیئتی به عنوان هیئت تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا پیش بینی شده است که در آن یک قاضی به انتخاب رییس قوه قضاییه عضو می شود.  وی افزود: در همین راستا رییس قوه قضاییه امر انتخاب قضات را به روسای کل دادگستری استان ها از جمله دادگستری استان تهران تفویض کرده است. رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به بررسی لیست قضات، اظهار داشت: از یکایک دادگستری شهرستان های استان تهران  لیست پیشنهادی همکاران قضایی عضو هیئت تطبیق را اخذ کردیم و طی این هفته و ظرف روزهای آینده قضات عضو انتخاب و احکام آنها صادر می شود.  اسماعیلی با بیان اینکه به تعداد شوراهای اسلامی در هر شهرستان یک عضو قاضی انتخاب می شود، گفت: همچنین به تعداد شوراهای اسلامی در هر بخش نیز یک عضو قاضی منصوب می شود.

برخورد با٣٠٠ هزار خودروی
کرایه درجاده ها
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا با اشاره به برخورد با ٣٠٠ هزار خودروی کرایه بین شهری در جاده های کشور گفت: سرعت غیرمجاز، بیشترین تخلف خودروهای کرایه بین شهری است.سرهنگ احمد کرمی اسد، رییس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا گفت: در ٤ ماهه اول سال، پلیس با نزدیک به ٣٠٠ هزار تخلف خودروهای کرایه بین شهری برخورد کرده که از این تعداد بیشترین موارد مربوط به استان مازندران بوده است. سرهنگ کرمی اسد با اشاره به اینکه بعد از مازندران، بیشترین تخلفات به ترتیب در استان های کرمان، خراسان رضوی و خوزستان بوده، گفت: سرعت غیرمجاز بیشترین تخلف راننده های کرایه برون شهری بوده است. رییس مرکز اجراییات پلیس راهور ناجا تخلف بعدی این خودروها را که پلیس بیشترین برخورد را با آنها داشته، استفاده نکردن از کمربند ایمنی عنوان کرد و گفت: نقص در سیستم روشنایی وسیله نقلیه و سبقت غیر مجاز، به ترتیب بیشترین فراوانی تخلفات را بین خودروهای کرایه بین شهری داشته اند.
 


Page Generated in 0/1117 sec