printlogo


کد خبر: 16473تاریخ: 1395/5/31 00:00
اخبار

وزیر رفاه خبر داد؛
اضافه شدن ۱۰۰۰ خدمت پزشکی
در کتاب تعرفه ها
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: در هر جلسه شورای عالی بیمه با وجود کمبود بودجه، یک خدمت پزشکی اضافه می شود.
علی ربیعی در دومین جشنواره مشاهیر پرشکی  گفت:  در دوره های قبل، همچون این دوره امکان انتقاد وجود نداشت و حمایت از مردم کار هر کسی نبود. وی ادامه داد: این دولت و بخش های مختلف آن بسیار در حوزه سلامت، از اضافه شدن ۱۰۰۰ خدمت پزشکی جدید در کتاب ارزش نسبی تا توجه کردن به موضوع مشاوره تلاش کردند، هرچند هنوز مسیر را کامل طی نکرده ایم. ربیعی افزود: اتفاقاتی که برای بیماران خاص و صعب العلاج افتاد، اگر در دولت های قبل هدفگذاری می شد، دو جنگ جهانی را در پی داشت. وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی گفت: در هر جلسه شورای عالی بیمه با وجود کمبود بودجه، یک خدمت پزشکی اضافه می شود، در جلسه اخیر نیز خدمتی در زمینه انواع پیوندها اضافه شد. از طرفی با وجود اینکه تعرفه ها به اندازه کافی افزایش نیافت اما همین ١٠ درصد افزایش و تعطیل نکردن بیمه ١١ میلیون ایرانی نیز گام بزرگی محسوب می شود. ربیعی ادامه داد: دولت روحانی رفاه را حق مردم و مبارزه با فقر را وظیفه ای دینی انسانی و اخلاقی خود می داند از طرفی پزشکان باید پرچمدار خیر جمعی شوند.

لزوم صدور «شناسنامه»
برای کودکان کار و خیابان
مدیرکل اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر اینکه ستاد آسیب‌های اجتماعی مصوبه شورای اجتماعی کشور است گفت: مصوبات این ستاد برای دستگاه‌های ذیربط لازم الاجراست.
سیاوش شهریور در حاشیه بازدید از سامان‌سرای لویزان و تشکیل ستاد آسیب‌های اجتماعی گفت: مقام معظم رهبری دستور داده‌اند همه قوا از مصوبات شورای اجتماعی کشور پیروی کنند در همین راستا و با توجه به اینکه ستاد آسیب‌های اجتماعی مصوبه شورای اجتماعی کشور است لذا همکاری و اجرای مصوبات آن برای همه دستگاه‌های ذیربط لازم الاجراست. وی با اشاره به موفقیت اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان سطح شهر تهران گفت: به جد از شهروندان می‌خواهیم به متکدیانی که سر چهارراه‌های سطح شهر و اغلب در باندهای تکدی‌گری فعالیت می‌کنند کمک نکنند؛ بی تردید این اقدام ضمن افزایش موفقیت طرح جمع آوری متکدیان باعث از بین رفتن این مقوله خواهد شد. وی ادامه داد: در حال حاضر چهره شهر تهران وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است و حتما با همزمانی جمع آوری دوباره معتادان ظرف روزهای گذشته چهره شهر تهران بسیار بهتر خواهد شد.
مدیر کل اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر اینکه معتادینی که از سطح شهر جمع آوری می‌شوند به هر میزان زمانی که لازم باشد تا بهبودی در مراکز نگهداری خواهند شد. وی تاکید کرد: قطعا در خصوص متکدیان نیز کودکان متکدی تحویل بهزیستی خواهند شد و اتباع بیگانه و معتادین نیز به اداره کل امور اتباع استانداری و ستاد مبارزه با مواد مخدر تحویل خواهند شد.

نحوه درخواست معافیت پزشکی و کفالت مشمولان مقیم خارج از کشور
معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا نحوه درخواست معافیت پزشکی و کفالت مشمولان مقیم خارج از کشور را اعلام کرد. سرهنگ نجف حمیدزاده در خصوص نحوه درخواست معافیت ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: درخواست معافیت پزشکی و کفالت از نمایندگی های خارج از کشور فقط مربوط به مشمولانی می شود که متولد خارج از کشور بوده و در آنجا اقامت داشته و امکان تردد آنها به داخل کشور فراهم نیست. وی افزود : مشمولان مقیم خارج از کشور با مراجعه به نمایندگی کنسولی ایران در کشور محل سکونت خود به یکی از نمایندگی های مجری معاینات پزشکی در شهرهای مونیخ ، دبی و پکن معرفی و درخواست آنان در شورای پزشکی مورد بررسی قرار می گیرد. معاون مشمولان و معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: دانشجویانی که با داشتن معافیت تحصیلی در حال تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور هستند از شمول این طرح خارج و حتما باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) در داخل کشور مراجعه کنند.براساس گزارش سایت پلیس، وی گفت: دانشجویانی که در خارج از ایران مشغول تحصیل هستند و می توانند به داخل کشور تردد نمایند الزاما باید در داخل کشور از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی( پلیس +10) نسبت به درخواست خود اقدام نمایند.

دوران»خشکسالی» شهرداری‌های کشور
قائم مقام سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با اشاره به مشکلات مالی شهرداری‌ها، گفت: به همین دلیل مقطع کنونی به نام دوران خشکسالی شهرداری‌ها معروف شده است.
خلیل راحتی در نشست با شهردار و جمعی از مدیران شهرداری کرمانشاه، از مشکلات مالی شهرداری‌های کشور یاد کرد و افزود:  البته مشکلات موجود دلیلی برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت‌ها نیست.
وی با بیان اینکه انتظارات شهروندان از شهرداری‌ها نسبت به گذشته متنوع‌تر شده است، گفت: اتکای صرف به اعتبارات ناشی از ساخت و ساز جوابگوی انتظارات مردم،  مطالبات مختلف آنها و اداره مناسب شهر نیست و  شهرداری‌ها باید به موضوعات دیگر نظیر توسعه گردشگری به عنوان منبع کسب درآمدهای پایدار توجه کنند.
وی بر لزوم تدوین برنامه مدون برای درآمد پایدار شهرداری‌ها تاکید کرد.


Page Generated in 0/0077 sec