printlogo


کد خبر: 23776تاریخ: 1395/11/16 00:00
معاون شهردار تهران:
بیست و دومین ایستگاه خط ۳ مترو به بهره برداری می‌رسد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از افتتاح ایستگاه هروی در روز شنبه ۱۶ بهمن ماه با حضور شهردار تهران خبرداد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ مازیار حسینی با بیان این مطلب افزود: طول خط ۳ مترو ۲۸ کیلومتر است و ۲۴ ایستگاه دارد که با افتتاح ایستگاه هروی به عنوان بیست و دومین ایستگاه از این خط تنها دو ایستگاه دیگر تا بسته شدن کامل پرونده ساخت، تجهیز و بهره‌برداری از این خط باقی مانده است.
وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از ایستگاه هروی تعداد ایستگاه‌های مترو شهر تهران به عدد ۱۰۷ خواهد رسید، ادامه داد: این ایستگاه ۱۴ هزار متر مربع زیربنا دارد که در زمان ساخت ۷۸ هزار متر مربع خاک‌برداری، ۴۰۰۰ هزار تن آرماتوربندی،‌۳۲ هزار تن بتن‌ریزی و ۲۸ هزار متر مربع قالب‌بندی در آن انجام شده است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه عمق ایستگاه هروی از ریل تا سطح زمین ۲۴ متر مربع است؛ یادآور شد: در این ایستگاه ۱۰ دستگاه پله‌ برقی نصب شده است.
وی با اشاره به هزینه‌های ساخت ایستگاه هروی تاکید کرد:ساخت این ایستگاه  ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته که به تفکیک در بخش سویل ۶۰ میلیارد تومان و  در بخش تجهیزات ثابت ۷۰ میلیارد تومان بودجه صرف شده است.
مازیار حسینی باس اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص میزان جابه‌جایی مسافر از این ایستگاه گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده روزانه ۲۰ هزار نفر مسافر از این ایستگاه جابه‌جا خواهند شد.
وی با اشاره به سختی کار در مراحل ساخت ایستگاه هروی توضیح داد: با توجه به عبور این ایستکاه از زیر بزرگراه شهیدصیادشیرازی به عنوان یکی از پر ترددترین بزرگراه‌های پایتخت؛ احتمال تغییر هرگونه رفتار خاک وجود داشت که با بررسی‌های دقیق و لحظه‌ای که در خصوص رفتارشناسی خاک در مراجل ساخت انجام شد؛ احتمال بروز هر گونه خطر و یا حادثه در زمان ساخت این ایستگاه به صفر رسید.
معاون شهردار تهران؛ با اشاره به موقعیت مکانی ایستگاه هروی در کنار بزرگراه شهید صیادشیرازی بیان کرد: این ایستگاه از سمت شرق در حاشیه بزرگراه شهیدصیادشیرازی بالاتر از ورودی بزرگراه همت روبه‌روی خیابان نیروی هوایی (گلستان) قرار دارد و از سمت غرب نیز از خیابان وفائی منش، کوچه گیتی لاین کندرو بیمارستان گلستان قابل دستری شهروندان خواهد بود.
به گفته مازیار حسینی؛ روز شنبه ورودی شرقی ایستگاه هروی افتتاح و به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید و برای ساخت و بهره‌برداریی ورودی غربی این ایستگاه در حال مذاکره با بیمارستان گلستان هستیم چرا که ورودی غربی داخل زمین این بیمارستان قرار می‌گرفت که استفاده آن برای شهروندان به خاطر بیمارستان گلستان قدری مشکل بود. در نظر داریم تا با توافقی که با بیمارستان مذکور انجام می شود؛ این قطعه از زمین خریداری و به طور کامل برای ساخت ورودی غربی ایستگاه هروی مورد استفاده قرار گیرد.


Page Generated in 0/0065 sec