printlogo


کد خبر: 24760تاریخ: 1395/12/5 00:00
اخبار

وزارت رفاه اعلام کرد
30 اسفند «تعطیل» است
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای اعلام کرد که روز 30 اسفند ماه جزو تعطیلات رسمی کشور است.
متن این اطلاعیه به این شرح است:
« با عنایت به پرسش‌های مکرر درخصوص تعطیلی روز 30 اسفند به آگاهی می‌رسانیم؛
به استناد لایه قانونی تعیین تعطیلات رسمی کشور - مصوب سال 59 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی آن «29 اسفند تا 4 فروردین» جزو تعطیلات رسمی کشور منظور شده است؛ قطع نظر از تفسیر باطنی موضوع که تعطیلی روز سی‌ام اسفندماه را ایجاب می‌نماید، نظر به اینکه در سال‌های کبیسه اسفندماه 30 روزه بوده و روز سی‌ام اسفندماه نیز در بازه تعیین شده (29 اسفند تا 4 فروردین) قرار می‌گیرد بنابراین با تفسیر لفظی و منطقی نیز بر طبق قانون یاد شده روز سی‌ام اسفندماه همواره جزو تعطیلات رسمی کشور محسوب می‌شود.
در صورتی که کارگری در این روز در کارگاه به کار اشتغال یابد، با لحاظ مقررات ماده (59) قانون کار، ساعات کار وی جزو ساعات انجام کار اضافی محسوب و به استناد ماده مزبور مشمول دریافت فوق‌العاده اضافه کاری خواهد بود.

شناسایی ۸۵۴ زن کارآفرین
در استان تهران
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: ۸۵۴ زن کارآفرین در استان تهران شناسایی شده‌اند و اطلاعات آنان در بانک اطلاعات این زنان ثبت شده است.
ثریا شارقی، افزود: ۱۴۳ زن کارآفرین در شهر تهران شناسایی شده‌اند که به مشاغل مختلفی مانند ساخت صنایع دستی، سفال، تولید اسکاچ، گاوداری، کشت گلخانه و اداره موسسه اتومبیل کرایه مشغول هستند. ۷۱ زن کارآفرین نیز در اسلامشهر مشغول فعالیت هستند و در حوزه‌هایی از خیاطی و قالیبافی تا مبلغ دینی، تربیت مداح و کاشت زعفران کار می‌کنند.
وی با اشاره به زنان کارآفرین شهرستان‌های شهریار و پردیس گفت: ۱۶ زن کارآفرین در شهرستان شهریار مستقر هستند و در زمینه‌های مختلفی مانند بافت تابلو فرش، پرورش اسب پونیا و اسب مینیاتور و ماهی‌های زینتی فعالیت می‌کنند. شهرستان پردیس نیز دارای ۱۴ زن کارآفرین است که جواهرسازی، خیاطی و تولید انواع نان‌های حجیم و رژیمی از جمله فعالیت‌های آنان است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران اضافه کرد: ۶۴ زن کارآفرین در شهرستان بهارستان شناسایی شده‌اند که در حوزه‌هایی مانند چرم دوزی، دکه داری، نگین کاری لباس فعال هستند. ۱۳۴ زن کارآفرین نیز در ورامین زندگی می‌کنند که از اغذیه فروشی گرفته تا اداره مراکز توانبخشی معلولان فعالیت می‌کنند.
وی در ادامه گفت: ۲۹ زن کارآفرین در شهرستان قدس مشغول فعالیت هستند که در حوزه‌هایی مانند دوخت روکش اولیه پراید، تولید شیر خام و تولید قارچ مشغول کار هستند. در شهرستان ملارد نیز ۱۸ زن در رشته‌هایی مانند اداره آموزشگاه نقاشی و انجام خیاطی فعالیت می‌کنند.
شارقی افزود: ۴۶ زن کارآفرین در شهرستان پاکدشت شناسایی شده‌اند که پرورش مرغ بومی، بز، بوقلمون، گل و گیاه شاخه‌ای، اداره گلخانه گل و خیار از جمله کارهای آنان است. ۱۱۳ زن کارآفرین در رباط کریم کار می‌کنند که آموزش رشته مکانیک، آموزش مراقبت و زیبایی، بازیافت و تولیدات محصولات شترمرغ از جمله فعالیت‌های آنان است. در شهرستان ری نیز ۶۳ زن کارآفرین زندگی می‌کنند که تهیه غذا و ترشیجات و اداره آموزشگاه خیاطی از جمله کارهایی است که آنان به آن مشغول هستند.

سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح اعلام کرد
حذف کد بیماری خاص از یک دفترچه درمانی بیماران بهره‌مند از مزایای دو سازمان بیمه‌گر
در راستای اجرای طرح همپوشانی ساخد با سایر سازمانهای بیمه گر، بیماران خاصی که همزمان دارای دو دفترچه با کد بیماری خاص از دو سازمان بیمه‌گر پایه درمانی باشند، کد بیماری خاص از یکی از دفاتر درمانی آنان حذف می‌شود. هئیت مدیره سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح  اولین و ساده ترین گام برای حذف همپوشانی را برداشت.
همپوشانی بیمه‌ای به معنای آن است که یک فرد همزمان در دو یا چند سازمان بیمه گر اصلی درمانی دفترچه بیمه داشته باشد. این امر از نگاه قانون مردود است و هرکس می تواند فقط یک دفترچه بیمه داشته باشد. وزارت رفاه نیز اخیراً دستورالعمل حذف همپوشانی را ابلاغ کرده است.
اگرچه سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح طی سالهای گذشته، هرگونه هم پوشانی داخلی نیروهای مسلح را به اجرا در آورده است ولی تاکنون این اقدام با سایر سازمانهای بیمه گر پایه درمانی خارج از نیروهای مسلح صورت نگرفته بود.
با مصوبه هئیت مدیره سازمان در  24 بهمن ماه سال جاری مقرر شد در اولین گام و قبل از حذف بیمه شدگان دارای همپوشانی، صرفاً نسبت به حذف کد بیماری خاص آنها در یکی از دفترچه هایشان اقدام شود. بدین معنا که اگر فردی همزمان دارای دو دفترچه با کد بیماری خاص از دو سازمان بیمه گر پایه درمانی باشد، باید طبق دستورالعملی که بزودی توسط معاونت بیمه گری و محاسبات ابلاغ می شود کد بیماری خاص از یکی از دفاتر بیمه شده حذف شود.


Page Generated in 0/0169 sec