printlogo


کد خبر: 24764تاریخ: 1395/12/5 00:00
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات :
تراز صادرات منهای نفت کشور مثبت شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات اخیر دولت یازدهم در بهبود وضعیت صادراتی کشور گفت: تراز صادرات کشور در صورتی که بخش صادرات نفت را کنار بگذاریم، مثبت شده است.
محمود واعظی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل تصریح کرد: در سالهای فعالیت دولت یازدهم تلاش بر این بوده اقتصاد کشور رونق پیدا بکند و علائم موجود نشان می دهد کشور از حالت رکود خارج شده است.
وی با تاکید بر اینکه نگاه دولت یک نگاه توسعه ای است اضافه کرد: هر چند تورم کاهش یافته اما پیش بینی شده بود که تورم پائین و رکود مشکلات زیادی برای اقتصاد کشور بوجود می آورد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با این وجود کشور از حالت رکود خارج شده و آرام آرام به سمت رونق می رود به طوری که در بخش صادرات در صورتی که صادرات نفت را کنار بگذاریم تراز صادراتی مثبت شده است.
وی با تاکید بر اینکه تلاش دولت جبران عقب ماندگی های گذشته است، اضافه کرد: از جمله اینکه برای ۷۰۰ هزار نفر در کشور شغل ایجاد شده  اما همچنان نیازمند ایجاد شغل برای ۵۰۰ هزار نفر دیگر هستیم.
واعظی در عین حال با قدردانی از نگاه نمایندگان اردبیل به توسعه استان در کشور ادامه داد: اقدام هر نماینده مجلس و مدیری که به دنبال توسعه شهر، استان و کشور است را ارجع می نهیم و او را همراه دولت می دانیم.
وی متذکر شد: همه سیاست های توسعه را می توان با مجلس فعلی پیش برد و مجلس فعلی بدنبال منافع کشور است و نگاه توسعه ای دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ذکر مثالی به تداوم وزیر راه و شهرسازی بعد از استیضاح اشاره کرد و گفت: در واقع مجلس نگاه توسعه ای  که در آستانه تعطیلات عید و سال پایانی فعالیت دولت تصمیم بر ماندن وزیر راه و شهرسازی گرفت. وی همچنین در خصوص درخواست نمایندگان استان مبنی بر اجرای راه آهن اردبیل تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم که راه آهن اردبیل می بایست اجرا شود که در این خصوص تمامی تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.واعظی با تاکید بر اینکه هیچ  تبعیضی بین استانهای اردبیل و گیلان برای اجرای راه آهن وجود ندارد افزود: دلیل تاخیر در اجرای راه آهن اردبیل نیاز مالی آن است و ضروری است زمینه های تامین اعتبار این پروژه هم اندیشی شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: حمایت یک بانک برای تامین فاینانس راه آهن قابل بررسی است و در صورتی که زمینه اجرای آن فراهم شود دولت از پیدا کردن فاینانس های مختلف جهت اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی استقبال می کند.
وی تاکید کرد: در همه کشور ادبیات توسعه مشابه ادبیاتی است که از سوی مسئولان استان اردبیل مطرح می‌شود و در موضوع تکمیل راه آهن ها نیز دولت تلاش خود را برای تجهیز زیرساخت ها بکار گرفته است.
 


Page Generated in 0/0055 sec