printlogo


کد خبر: 24799تاریخ: 1395/12/5 00:00
اخبار ستون

توزیع بیش از 20000 نهال بین شهروندان منطقه 4
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از توزیع بیش از 20000 اصله نهال بین شهروندان شمال شرق تهران خبر داد و گفت: در آستانه روز درختکاری و نوروز 96 بین شهروندان منطقه نهال توزیع می شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4 حسین سیگارودی در این باره گفت: با آغاز فصل مناسب کاشت درخت و درختچه و در آستانه بهار 96 و روز درختکاری بیش از بیست هزار اصله نهال بین شهروندان توزیع شد. معاون خدمات شهری منطقه افزود: این عملیات با توجه به درخواست شهروندان همه ساله از بهمن ماه آغاز می شود. در این راستا این معاونت با توزیع نهال ها در بین شهروندان و کاشت در منازل ایشان علاوه بر بالا بردن زیبایی و آراستگی شهری کمک شایانی به کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست می کند.
 سیگارودی گفت: کاشت این نهال ها توسط گروهی از کارشناسان و کارگران مجرب به منظور آموزش و نظارت صحیح بر این عمل صورت می گیرد.لازم به ذکر است این طرح تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.
 
12 درصد دیون شهر تهران مربوط به منطقه 6 بوده است
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری منطقه 6 گفت: 12 درصد دیون شهر تهران مربوط به منطقه 6 بوده که 8 درصد آن قابل تسویه بود و پرداخت شد و 4 درصد نیز به دلیل نقص مدارک مثبته قابل پرداخت نبود اما در صورت ارائه مدارک پرداخت خواهد شد.‏  به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6، مهدی اسدبیگی با اشاره به اینکه به دلیل رکود اقتصادی و از رونق افتادن ساخت و ساز 20 درصد از درآمدهای این منطقه کاهش یافته‌است، گفت: تا امروز 85 درصد از تعهدات ما وصول شده اما اگر وضعیت با همین شیب ناملایمی که پیش می‌رویم ادامه یابد، درآمدهای شهرداری به مشکل بر خواهد خورد.‏ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری منطقه 6 افزود: 20 درصد تعهدات منطقه 6، شامل عوارض پایدار است که این عوارض در بخش رفت و روب، فضای سبز، نگهداشت شهر هزینه می‌شود.‏ او همچنین با تأکید براینکه عوارض ساختمانی درحال حاضر مشمول 23 درصد تخفیف پرداخت نقدی می‌شود، گفت: افرادی که تا پایان سال نسبت به پرداخت عوارض نوسازی، پسماند و مشاغل اقدام کنند، مشمول 10 درصد تخفیف خواهند شد در حالی که عدم پرداخت این عوارض تا پایان سال علاوه بر عدم بهره مندی از تخفیف 10 درصدی مشمول 9 درصد جریمه نیز می شود.‏
 
بهره برداری از مسجد خاتم الانبیاء(ص)
شهردار منطقه 8، از بهره برداری از مسجد خاتم الانبیاء(ص)، در آینده ای نزدیک خبر داد.
به گزارش روابط عمومی منطقه هشت، مهندس بهمن نوری با بیان اینکه این مسجد شامل سازه ای 5 طبقه است که در خیابان کرمان جنوبی ، نبش خیابان ابراهیم نژاد واقع شده، افزود: نصب گنبد، نقاشی و راه اندازی تاسیسات از عمده کارهای اتمام یافته در مسجد خاتم الانبیاء(ص) است. وی با اشاره به اینکه مسجد خاتم الانبیاء(ص) سازه ای با اسکلت فلزی ، سیستم قاب خمشی با شکل پذیری متوسط و سقف دال است، تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 891  مترمربع و زیر بنای 3750 مترمربع در منطقه 8  پایتخت در حال ساخت است. شهردارمنطقه8، درپایان با بیان اینکه تهویه این پروژه با استفاده از چیلر جذبی صورت پذیرفته و طبقات ساختمان آن نیز به آسانسور مجهز است، خاطرنشان کرد: مسجد خاتم الانبیاء(ص) با هدف افزایش کاربری مساجد در سطح شهر و جبران کمبود مسجد در خیابان کرمان ساخته شده است.
 
نشست فصلی ائمه جماعات مساجد غرب تهران
نشست فصلی ائمه جماعات مساجد منطقه 5 در مسجد علی بن ابیطالب (ع) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5 سید محسن اسدی شهردارمنطقه در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دینی و مسجد محور شهرداری منطقه 5 گفت : در هیچ دوره ای به اندازه این ده سال اخیر به مساجد کمک نشده ، مناطق جدید و حاشیه ای شهر تهران به دلیل جوان بودن نسبت به مناطق مرکزی و رشد ساخت و ساز و جمعیت ، نیاز بیشتری به ساخت مسجد دارند و در همین راستا 20 زمین به همین منظور اهدا شده که کار 4 مسجد به اتمام رسیده و بقیه درحال ساخت هستند. در این نشست حجت الاسلام ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ، حجت الاسلام صادق زاده رییس مرکز فعالیت های دینی و حجت الاسلام میر شاه ولد مسئول رسیدگی به امور مساجد غرب تهران نیز حضور داشتند.
 
برگزاری جام شطرنج شهدای آتش نشان پلاسکو به میزبانی منطقه 10
جام شطرنج شهدای آتش نشان پلاسکو به میزبانی منطقه 10 تهران برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 10، امیر قاسمی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: جام شطرنج شهدای آتش نشان پلاسکو به میزبانی منطقه 10 تهران با همکاری فدراسیون شطرنج ایران و جمعی از اصناف در مجموعه فرهنگی هنری شهید حبیب غنی پور با حضور رده های مختلف سنی طی دو روز 5 و 6 اسفند ماه برگزار می شود. گفتنی است این مسابقه با هدف گرامی داشت ایثار و فداکاری شهدای اتش نشان در حادثه پلاسکو، با حضور مناطق 22 گانه برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0444 sec