printlogo


کد خبر: 10134تاریخ: 1395/2/7 00:00
اخبار

از سوی معاون اتکایی و بین‌الملل بیمه مرکزی؛
جزییات ورود غولهای بیمه ای به ایران تشریح شد
یکی از بخش هایی که از تحریم‌های ایران آسیب زیادی را متحمل شد، صنعت بیمه بود. درواقع بسیاری از مناسبات اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای خارجی به نوعی با بیمه ارتباط دارد.
پیش از اعمال تحریم های بیمه‌ای نفتکش‌هایی که نفت خام ایران را به بازارهای جهانی حمل می کردند، تحت پوشش شرکت‌های بیمه بزرگ اروپایی بودند، ولی محدودیت‌های تحریم باعث شد تا این شرکت ها برخلاف قراردادهایی که با نهاد ناظر صنعت بیمه ایران داشتند، از انجام تعهدات خود عقب نشینی کنند و از همین جا یکی از بزرگترین مشکلات تحریمی آشکارشد. مشکلی که به طور مستقیم صادرات نفت ایران به عنوان مهم‌ترین منبع درآمدی کشور را هدف قرار گرفته بود.
اما همانگونه که اجرای برجام و لغو تحریم‌ها تمام بخش های اقتصادی کشور را تحت تاثیر خود قرارداد، صنعت بیمه نیز از این تغییر بزرگ متاثر شد به طوری که از زمان اجرایی شدن برجام درانتهای دی ماه سال گذشته تاکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ بیمه گذار و همچنین نهادهای ناظرکشورهای خارجی برای ازسرگیری روابط بیمه ای با ایران اعلام آمادگی کرده اند.
دراین زمینه معاون اتکایی و بین‌الملل بیمه مرکزی درگفت و گویی اعلام کرد: دردوره پسابرجام 300 جلسه کاری با شرکت های بیمه و کشورهای خارجی برگزار شده که بخشی از آنها به نتیجه رسیده است.
میناصدیق نوحی اضافه کرد: پس از اجرایی شدن برجام کشورهایی مانند انگلیس، آلمان، اسلوونی، الجزایر و عراق برای برقراری رابطه بیمه ای با ایران اعلام آمادگی کرده اند که دراین زمینه درحال تنظیم تفاهم نامه های همکاری با این کشورها هستیم تا درمذاکرات آینده این اسناد به امضای طرفین برسد.
وی ادامه داد: علاوه براین طی روزهای اخیر و درجریان سفر هیات اقتصادی آفریقای جنوبی به تهران یکی از مهم‌ترین تفاهم نامه ها درصنعت بیمه میان نهادهای ناظر جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی نهایی شد. این درحالی است که سال گذشته مذاکراتی میان دو کشوربرای گسترش روابط بیمه ای انجام و پیشنهاد شده بود تا طرفین یک رابطه مستحکم دراین بخش برقرارکنند که به زودی سند نهایی آن توسط مقامات دو کشور به امضا می رسد.
این مقام مسئول با اشاره به گسترش ارتباطات ایران با کشورهای خارجی درصنعت بیمه گفت: تسهیل ارتباطات بیمه‌ای نظیر تامین بیمه، تسهیل سرمایه‌گذاری درصنعت بیمه و انتقال دانش فنی درتفاهمات جدید دنبال می شود.

از سوی بیمه مرکزی؛
مجوز فعالیت بیمه گری شرکت بیمه تجارت نو صادر شد
سرانجام مجوز فعالیت بیمه گری شرکت بیمه تجارت نو توسط بیمه مرکزی صادر شد.
آنطور که از اخبار بر می آید ، سرانجام مجوز فعالیت بیمه گری شرکت بیمه تجارت نو توسط بیمه مرکزی صادر شد.
بیمه تجارت نو که مجوز برگزاری مجمع موسسین خود را در تاریخ در آبان ماه سال 94 دریافت کرد با برگزاری این مجمع و با سرمایه ثبتی 250 میلیارد تومانی اولین حضور رسمی خود را در جمع بیمه  گران اعلام کرد که با رای سهامداران، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان، شرکت تدبیرگران فردای امید، پست بانک ایران و دکتر علی رستمی به‌عنوان اعضای اصلی هیات‌مدیره انتخاب شدند.
گفتنی است ، مهدی سامری که به عنوان مدیر اجرایی بیمه تجارت نو شناخته می شود در مجمع موسسین، جذب پرتفوی بازار های بزرگ و البته تکیه بر بیمه های عمر و زندگی را استراتژی بیمه تجارت نو معرفی کرد.
به گفته وی ترکیب سهامداری شرکت بیمه تجارت نو در راستای جذب پرتفوی بازار های بزرگ بخصوص حوزه انرژی است و این شرکت در نظر دارد جذب پرتفوهای مغفول در این حوزه را در دستور کار قرار دهد.


Page Generated in 0/0142 sec