printlogo


کد خبر: 21600تاریخ: 1395/9/29 00:00
اخبار

٣ تاسیسات جدید تقویت فشار گاز به بهره برداری رسید
تاسیسات تقویت فشار به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی برای انتقال گاز به‌شمار می رود و از ابتدای امسال تاکنون و براساس برنامه های تعریف شده، سه ایستگاه صفاشهر، نائین و خنج به بهره برداری رسیده اند. حسن منتظر تربتی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار کرد: با بهره برداری از تاسیسات تقویت فشار صفاشهر، نائین و خنج روی خط لوله انتقال گاز هشتم سراسری، قدرت مانور و پایداری شبکه انتقال گاز کشور افزایش یافته است. مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزود: ساخت این تاسیسات از سوی این شرکت با بهره گیری از توان شرکت‌های ایرانی، افزون بر صرفه جویی‌های اقتصادی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، زمینه اشتغال ‌زایی نیروهای داخلی را نیز فراهم کرده است.
وی گفت: براساس برنامه های تعریف شده از سوی شرکت ملی گاز ایران، ایستگاه تقویت فشار گاز صفاشهر با ظرفیت انتقال روزانه ٩٠ میلیون مترمکعب گاز روی خط هشتم سراسری به مدار آمده است. به گفته تربتی، این ایستگاه در مساحت بیش از ٩ هکتار با آرایش ١+٢ ساخته شده است و فشار گاز ورودی ٩٥٠ پی اس آی (PSI) را به یکهزار و ٢٨٠ پی اس آی (PSI) افزایش می دهد. تربتی با بیان این‌که برای ساخت این ایستگاه ٣٠٧ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ٨٦٠ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است، افزود: این ایستگاه با سه توربوکمپروسور که هرکدام ٢٥ مگاوات ظرفیت دارند می تواند در فصل زمستان ظرفیت انتقال شبکه گاز کشور را افزایش دهد.مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران ادامه داد: تاسیسات تقویت فشار گاز نائین با ظرفیت انتقال روزانه ١١٠ میلیون مترمکعب با آرایش ١+٣ ساخته شده است.تربتی افزود: در قالب این طرح، ٥٢ هزار و ٥٠٠ اینچ_ قطر عملیات جوشکاری، ٦١ هزار و ٦٠٠ متر عملیات کابل برق و اتصال زمین و هشت هزار و ٩٠٠ متر عملیات کابل ابزار دقیق اجرا شده است. به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، برای اجرای این طرح، ٦٧١ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ٤٣,٥ میلیون یورو اعتبار ارزی، هزینه شده است. از سوی دیگر، تاسیسات تقویت فشار خنج با ظرفیت انتقال روزانه ١١٠ میلیون مترمکعب گاز نیز در سال ٩٥ به بهره برداری رسیده است. تاسیسات تقویت فشار گاز خنج نیز با آرایش ١+٣ روی خط هشتم سراسری تعریف شده و برای اجرای آن، ٦٠١ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ٤٢,٨ میلیون یورو اعتبار ارزی، هزینه شده است.

تجلیل از نفتی‎ها در جشنواره پژوهشگران و فناوران وزارت علوم
در بخش انتخاب «فناور برتر» و «پژوهشگر برگزیده» در هفدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از کارکنان وزارت نفت قدردانی شد.
رضا مسیبی بهبهانی به عنوان پژوهشگر برگزیده دستگاه های اجرایی از دانشگاه صنعت نفت و هیوا خالدی به عنوان فناور برتر از شرکت ملی گاز ایران در هفدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی و تجلیل شدند.
مراسم تجلیل از برگزیدگان هفدهمین جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر، ایده‌های برتر و استارت آپ‌های دانشگاهی، ٢٣ آذر ماه امسال با حضور محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، احمد احمدی، رئیس سازمان سمت و پژوهشگران و فناوران برگزیده در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.


Page Generated in 0/0714 sec