printlogo


کد خبر: 26482تاریخ: 1396/1/30 00:00
انعقاد تفاهم نامه فیمابین سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان انتقال خون ایران

سرویس سلامت- اولین همایش کانون‌های همیاری دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با رویکرد اجتماعی شدن امر پیشگیری دیروز در سالن اجتماعات اردوگاه شهیدباهنر باحضور دکتر صدیق معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، دکتر به نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران و دکتر پور فتح اله مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران برگزار شد.
به گزارش امتیاز و به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران؛ بر اساس همین گزارش در این مراسم دکتر پور فتح اله مدیر عامل سازمان انتقال خون طی سخنانی گفت: نقش اهدا کنندگان در امر اهدای خون فقط محدود به سازمان انتقال خون نبوده و در بسیاری از کشورها مدیریت اهدای خون را سازمان ها مردم نهاد و شهرداری ها به عده دارند زیرا آنها مهارت بیشتری در تعاملات اجتماعی در جامعه دارند و  می توانند نقش مهمی در حرکتهای اجتماعی نوع دوستانه داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت سلامت خون در ارتقای سطح سلامت کشور افزود: فن آوری به تنهایی نمی تواند سلامت خون را تامین کند و دوره پنجره که از زمان ورود عامل بیماریزا به بدن تا زمان قابل تشخیص بودن آن توسط آزمایشخون می باشد بر این موضوع تاکید دارد.
در ادامه دکتر پور فتح اله تصریح کرد: از سال 1373 همه نوزادان بر علیه هپاتیت B   واکسینه شده اند و افزودن این گروه از جوانان به جمعیت اهدا کنندگان گام بزرگی در ریشه کنی هپاتیت B می باشد.
مدیر عامل سازمان انتقال خون با اشاره به پیام سازمان جهانی بهداشت بیان کرد: سال 2030 سال تعیین شده از طرف WHOبرای به صفر رساندن هپاتیت است که با شرکت دانشجویان و جوانان کشور در امر اهدای خون امیدواریم زودتر از زمان تعیین شده به این هدف نائل شویم.
در پایان تفاهم نامه ای فیمابین وزارت علوم تحقیقات و فن آوری و سازمان انتقال خون ایران با هدف ایجاد ارتباط و توسعه همکاری بین طرفین تفاهم نامه و بهره مندی از ظرفیت کانون ها و تشکل های دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم تحقیقات و فناوری جهت گسترش دانش اهدای خون آگاهانه و مسئولانه بین جوانان و ترویج باور و مهارت خودمراقبتی در آنان منعقد شد.


Page Generated in 0/0051 sec