|
معاون مطبوعاتی بر رفع دغدغههای صنفیِ خبرنگاران تاکید کرد؛
عزم جدی برای ارتقای منزلت روزنامهنگاری
8 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
روایت حماسه و جهاد تبیین جزء اصلی قیام عاشوراست
2 یادداشت
روزی برای خبرنگاران
حسین محمدی
در تقویم رسمی کشور روزهای مختلفی وجود دارد تا خبرنگاران بخواهند به واسطه آن مناسبت دست به قلم شوند اما در ۱۷ مردادماه کمتر کسی هست که بخواهد به این روز و خود خبرنگاران بپردازد.
خبرنگاران نسبت به حوزه های خبری، به مثابه یک اثر هنری عمل می کنند. همان طور که برای خلق یک اثر هنری زمان زیادی مصرف می شود، برای تحلیل، نقد و پوشش خبری حوزه های گوناگون نیز زمان زیادی گذاشته می شود و این دو همواره در رابطه ای تنگاتنگ بسر می برند.
خبرنگاران و حوزه های خبریشان در رابطه ای تنگاتنگ و جدایی ناپذیر سیر می کنند. همان طور که اگر به بهترین اثر هنری توجه نشود در گوشه ای می ماند و خاک می خورد، اخبار نیز اگر پر و بال داده نشوند، ارزشی پیدا نمی کنند.
خبرنگار ما را با آنچه که می بیند و میشنود آشنا می سازد و بعضا نظری نیز در آن رابطه منتشر می کند و مخاطبان می توانند برداشن آزادی از مسائل و اخبار مطرح شده داشته باشند.
در سال های اخیر و با گسترش رسانه ها، افراد زیادی قدم به این عرصه نهاده اند. دانشگاه ها نیز سالانه افراد زیادی را تحت عنوان روزنامه نگار روانه این حوزه می کنند اما افراد کمی میتوانند در این حوزه باقی بمانند و فعالیت کنند.
خبرنگاران با کمترین چشمداشت و دستمزدهای ناچیز خدمات بسیاری را به جامعه ارائه می دهند. اکثر انان دستمزد ها و حق التحریرهای ناچیز را صرفا به دلیل شوق و رغبت درونی به نگارش ادامه می دهند.
باید بپذیریم که هر کسی که قلمی بدست گرفت، یا دوربینی را برداشت را خبرنگار یا عکاس نباید نامید. گسترش نابه هنگام رسانه ها و افراد شاغل در ان، لطمات بسیاری را به این حوزه وارد کرده است و مرجعی نیز برای کارشناسی و ارزش گذاری در این رابطه وجود ندارد. اما در خلال همین شرایط و اوضاع نیز باید قدر و منزلت خبرنگاران و روزنامه نگاران حرفه ای را بدانیم.
چه انانی که هم اکنون صرفا نظاره گر هستند و بازنشسته شده و چه آنانی که فعالیت می کنند اما دیده نمی شوند.
۱۷ مرداد نیز در تقویم کشورمان تنها یادآور قشری است که پشت اخبار و یادداشت هایشان قرار دارند و کمتر دیده می شوند. امیدواریم روزی فرا برسد که بیشتر به این افراد بپردازیم و قدر کارهایشان را بیشتر بدانیم.
«امتیاز» اقتصاد رسانهها را بررسی میکند؛
رقابت صفر در روزگار مردم بی پول
2 ایرانیان در عاشورای حسینی سنگ تمام گذاشتند؛
عاشورای سالار کربلا در قلب مردم
2 معمای رشد خرید بانکها از دولت؛
بده بستان پنهانی بانکها با بورسیها؟ !
3 «امتیاز» بررسی کرد؛
استقلال برنده نقل و انتقالات تابستانی شد
4 رکورد حسن تفتیان و فرزانه فصیحی ثبت نشد؛
باد رکوردهای سرعت ایران را برد!
4 جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی:
کیفیت خودرو هیچ تغییری نکرده است؛ رانت و مافیا همچنان با قوت کار خود را پیش میبرد
3 سرمقاله
سواد رسانهای و اقتصاد مقاومتی
️ نوروزی
سیاست اقتصاد مقاومتی امروزه یکی از اهداف اصلی در سطح همه دستگاه های اجرایی کشور است، از این رو برای بررسی اقتصاد مقاومتی و جوانب آن بایستی تعریفی علمی از اقتصاد مقاومتی ارایه کرد. در شرایط مختلف،اقتصاد مقاومتی بنا به زمان وشرایط میتواند به اقتصادهای موازی، ترمیمی، دفاعی و اقتصاد الگو دسته بندی شود که هر کدام جایگاه خاص خود رادارا میباشد. با توجه به شرایط موجود ایران، نیروی انسانی متخصص و کارآمد، موقعیت استراتژیک و منابع غنی و ثروتهای خدادادی بنظر میرسد که اقتصاد ناجی برای ایران تلفیقی از موارد فوق و برجسته تر از همه اقتصاد مقاومتی الگو خواهد بود. با وجود این منابع ارزشمند ،قدرت اقتصادی منطقه و آسیا شدن دور از ذهن نخواهد بود مشروط براین که تنها دولت متولی امر نباشد و تمامی قشرهای جامعه، اعم ازبخش خصوصی و مردم هم در تلاش باشند که اهداف اقتصاد مقاومتی محقق شود. بالطبع این امر بدون تاثیر و کمک رسانه های جمعی و مطبوعات و... میسور نخواهد شد.چرا که ضریب نفوذ اقتصاد مقاومتی در تمامی سطوح جامعه تا فرهنگ شدن، تبلیغات وسیع، همت دوچندان و فرهنگ سازی نهادینه می طلبد. با این اوصاف و کمک فراگیر تمامی نهادها و بویژه رسانه ها، بصورت اتوماتیک اقتصاد مقاومتی مولد، تاثیر گذار و الگوی منطقه ای و حتی جهانی را شاهد خواهیم بود. اقتصاد مقاومتی اصطلاحی است که اولینبار در سال 1389، از سوی مقام معظم رهبری، در دیدار با جمعی از کارآفرینان کشور مطرح و پس از آن نیز در سخنرانیهای متعددی مورد تأکید ایشان قرار گرفت. اقتصاد مقاومتی در حقیقت اقتصادی را ترسیم میکند که توانایی مقابله با شوکهای وارده بر اقتصاد را دارد. چنین اقتصادی باید قابلیت انعطاف در شرایط مختلف و توانایی عبور از بحران را داشته باشد. برای دستیابی به چنین اقتصادی لازم است نگاه بلندمدت به سیاستهای اقتصادی وجود داشته و زیرساختهای اقتصاد بهگونهای طراحی شوند تا در آینده چارچوب کلی اقتصاد در برابر انواع ناملایمات تقویت شود. در این میان، رسانهها میتوانند با اتخاذ سیاستهای خاص خود از جمله آموزش سواد رسانهای و تقویت سرمایة اجتماعی در جامعه موجب تغییر سبک زندگی افراد شوند و بدینترتیب کمک شایانی به بسترسازی و تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه کنند. اقتصاد باید شفاف باشد به این مفهوم که منابع از کجا میآیند، به کجا میروند، تخصیصها چگونه است؟ چرا یکشبه صادرات فلان کالا آزاد و یا ممنوع میشود؟ هر چند بخشی به دلیل مصالح عمومی است اما رسالت رسانهها شفاف سازی است و مسئولیت روزنامهنگاری حکم میکند که همیشه افشاگری چارهی راه نیست و نشر اطلاعات شرط و شروط خاص خود را دارد. رسانهها میتوانند چشم ناظر و همیشه حاضر جامعه باشند و نمیتوانیم خواهان اقتصاد مقاومتی باشیم اما آزادی رسانهها را تامین نکنیم و مهمتر اینکه اقتصاد درونزا، مردمی و عدالتمحور جز با مدد رسانهها اتفاق نمیافتد.رسانه به اقتضای رفتار حرفهای باید خیر و صلاح عمومی را ببیند که این خیر و صلاح عمومی را دیدن به تمام حرفهها مربوط میشود مثلا یک مهندس ناظر نمیتواند خود را نسبت به آیندهی یک ساختمان و مردمی که در آن ساکن میشوند نادیده بگیرد.
روزنامهنگار و مسئول روابط عمومی ما باید آن چنان مسئولیتی احساس کنند که ضعفها، سوء عملکردها و سوء مدیریتها را فریاد بکشند و در برابر نارساییها چشم بیدار جامعه باشد. جامعهی ما به شدت دچار انحطاط ، ریزش و ضعف اخلاقی است و همه منفعتجو شدهایم یعنی به راحتی منافع خود را بر دیگران ترجیح میدهیم، مثلا در حادثهی پلاسکو همه در کنار ساختمان عکس سلفی گرفتند، یا مردم به جای اینکه فلان مصدوم تصادفی را به نزدیکترین بیمارستان منتقل کنند از صحنهی تصادف عکس میگیرند، بنابراین نیازمند نهضت اخلاقی در عرصههای فردی، اجتماعی و حرفهای هستیم.
حرفه اصول اخلاقی و مسئولیت ، مرامنامه و میثاق اخلاقی دارد و شان و قداست و عزت و احترام یک حرفه در گرو مجهز بودن به اصول اخلاقی است که عدول از آن تخلف شناخته میشود.روزنامهنگار ما باید حریم حرفهی خود را تحت هیچ شرایطی خدشهدار نکند. امیدواریم با حرفهای عمل کردن رسانهها و روابط عمومیها شاهد از بین رفتن بسیاری از مشکلات باشیم.
یادداشت
روز خبرنگار ، روز ایثار
️ مجتبی احسانی
چون قلم اندر نوشتن می شتافت
چون به عشق آمد قلم بر خود شکافت
سلام و درود بر تمامی وقایع نگارانی که حرمت قلم را پاس می دارند و قلم خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمیگیرند.
هفدهم مرادماه بهانهای است برای پاسداشت بزرگ مرد عرصه اطلاع رسانی، شهید والا مقام محمود صارمی و جویندگان حق و راستی که
وجود آنان سبب آگاهی از اتفاقات بزرگ بوده است.
خبرنگاری، حرفه و شغل نیست، فراتر از آن نوعی رسالت و رسیدگی به نیازهای جامعه است.
خبرنگاری رسالت بزرگی است که بر دوش جامعه خبری و خبرنگاران است و مانند هر حرفه ی دیگر، آسیب ها و مشکلات خاص خود را دارد. در این زمینه نیاز است خبرنگاران با وجدان و اخلاق کاری از این آسیب ها دور بمانند.
صحبت از رسالتهای خبرنگاری و روزنامهنگاری کار آسان و جذابی است. اما کاش به بهانه این روز، از دریچه چشمهای خبرنگاران هم اندکی به جهان و وقایعش بنگریم.
اهالی رسانه آنقدر درگیر مسائل و مشکلات دیگران هستند که به پیگیری مسائل و مشکلات خود نمی رسند حتی اگر درگیری مشکلات فراوان شده باشند.
قطعا این فداکاری ها و از خودگذشتگی ها لایق احترام و توجه بیشتری است.
عدم امنیت شغلی، کمبود حرمت خبرنگاران، پایین بودن آستانه تحمل برخی از مدیران، نداشتن حقوق و دستمزد مناسب، غفلت از مطالبات خبرنگاران، عدم بررسی مشکلات خبرنگاران و رسانه ها، حمایت نشدن از سوی مسئولان، بی توجهی به فعالیت های شبانه روزی آنان، نداشتن مسکن و... از جمله مشکلات قشر عرصه خبری جامعه است که کسی توجهی به آنان ندارد.
در پایان لازم است یادی کنیم از همسران، فرزندان و خانواده خبرنگاران که مهمترین پشتیبان آن ها در این مسیر سخت هستند آن ها با دشواری های زندگی می سازند، دوری ها را تحمل می کنند و قناعت می کنند تا برای خبرنگار آرامش ذهنی فراهم کنند.
با افتخار و خوشحالی، روز خبرنگار را به تمامی تلاشگران عرصه خبر تبریک می گوییم.
یادداشت
« سنگر » سازان « بی سنگر » فرامرز سنگینی
روزی برای « خبرنگار » که « حقیقت » پرور است
امروزیان ، وارثان بزرگ قلم به دستانی هستند که با نوشته های شان ، حکومتی را به رویارویی می خواندند . با استدلال ، با تحقیق ، با زبان طنز و ... دادخواه عامه مردم در زمینه های گوناگون از جمله ورزش بودند .
روزگاری که برای بزرگترها و اساتید عرصه قلم از نوع ورزشی ، شادروانان « حسین آقای جباری» ، « حسین آقای حصاری » ، « تورج خان لارودی » و ... پادویی می کردم ، یک روز از همین روزها و به بهانه تهیه یک مطلب نسبتا جنجالی ، مرحوم استاد پرویز خان زاهدی ، نصیحتی به من کرد و گفت :
« ما از اولین لحظه دریافت یک خبر ، همه هوش و ذکاوت و تلاش مون رو بکار می بریم ، تا آنچه که به خوانندگان مون عرضه می کنیم ، واقعیت باشه و درست و صحیح ، نه حدس و گمان و شک و شبهه » .
... این گفته و توصیه و نصیحت ، یعنی عصاره و چکیده همه اون درسها و آموزههایی ست که بعد از سالها ، قراره ، شاید بهش برسیم تا اسم مون رو بگذارند « خبرنگار » .
بعدهای بعد ، در بیان ویژگی های یک خبرنگار ، این درسها را می دادند و می نوشتند که:
« یکی از مهمترین شاخصه های یک خبرنگار ، دارا بودن عشق و علاقه و ذوقه . اون ، نباید احساسات خودش رو در نوشتن اخبار دخالت بده و بایستی ، خبرها ، دقیقاً مانند چیزی که اتفاق افتاده ، انتقال داده بشه .
از سرعت در خبر رسانی ، درس میدهند و حق طلبی رو از بارزترین ترین ویژگی یک خبرنگار بیان می کنند ، حق محوری و حق گویی ، درسهایی که بایستی در این حرفه آموخت و بکار بست .
... و در تاریخ خبرنگاری ما ، در تمامی حوزههای مختلف خبری ، چه بسیار مردانی که پای در رکاب نهادند و جان شیرین خود را هم در این راه فدا کردند .
امروزیان ، وارثان بزرگ قلم به دستانی هستند که با نوشته های شان ، حکومتی را به رویارویی می خواندند . با استدلال ، با تحقیق ، با زبان طنز و ... دادخواه عامه مردم در زمینه های گوناگون از جمله ورزش بودند .
امروز و فردا « هفدهم مرداد ماه » مصادف است با روز « خبرنگار » .
این روز ، متعلق به غیور مردانی ست که همه ثروت شان ، قلمهایی ست که در دست دارند .
قصه و داستان و فیلم و ... یک طرف ، همراهی و همپایی با بزرگان این عرصه هم یک طرف .
قصه و داستان و فیلم و... یک طرف ، شاهد رنج و مریضی و درد و تنهایی بودن و به دیار حق در منزل استیجاری شتافتنشون هم ، یک طرف .
خبرنگاران ، سنگرسازان یک جامعه اند .
روشنگرند ، شفاف سازند ، حقیقت پرورند ، اما ، صد افسوس که بی سنگرند .
کمترین پشتوانه ای ندارند ، اگر از واقعیتی به حق پرده بردارند و بنویسند و به همان دلیل ، تنبیه شوند و بیکار ، جایی برای دادخواهی ندارند ، مکانی برای حمایت ندارند ، دست شان از همه جا کوتاه است .
تشکل دارند ، انجمن دارند ، اما اقتدار ... !؟
این روز گرانقدر « روز خبرنگار » را ، به محترم همکاران ارزشمند عرصه رسانه و خبر تبریک عرض می کنیم و شادباش می گوییم .
امید که « صنفی » قدرتمند و توانمند سازیم .
... باقی ، بقای شما .
یادداشت
روز خبرنگار و حرفهای ناتمام
️ محسن بهره دار
خبرنگاری یک حرفه است که در سراسر جهان و براساس قانون مدنی و اساسی و استقلال جامعه خبری به آن نگاه می شود و خبرنگاری شاید در دید اول یک حرفه آسان که فقط با داشتن یک قلم و چند ورق کاغذ دیگر به چیزی احتیاج نداری و با نوشتن یک خبر ساده تو اکنون یک خبرنگاری.
خبرنگاری اول از همه عشق می خواهد، چون کسی که عاشق نوشتن و حرفه اش نباشد و صرفا دنبال مادیات باشد او هیچوقت یک خبرنگار نخواهد شد.
در تاریخ دنیا بسیار خبرنگارانی که در وسط میدان جنگ بخاطر مخابره اخبار صحیح جان خود را از دست دادهاند و هر ساله بسیار خبرنگارانی که به موازات موضوعات مختلف جان خود را از دست می دهند و ۱۷ مرداد روز خبرنگار هم بی دلیل نامگذاری نشده و دلیل نامگذاری آن شهادت محمد صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران توسط طالبان شهید شدند. پس از این، هرسال ۱۷ مردادماه توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.
خبرنگاری اصولی دارد و شاید مهمترین اصول هر خبرنگار بی طرفی آن در هر موضوعی باشد و اگر خبرنگاران از اصول اخلاقی و حرفه ای خود در رساندن اخبار عدول کنند و برای اخبار، اسناد و یا مصاحبه با عوامل حادثه را مستند نکنند، بدون شک مردم آن خبر را به راحتی نخواهند پذیرفت، آن هم در عصری که جهان تکنولوژی جای هیچ شکی باقی نخواهد گذاشت و چه بهتر که از اول اخبار طبق اصول اولیه خبرنگاری ارائه شود.
خبرنگاری حرفه ای است که ساعت رسمی برای کار کردن ندارد و هر لحظه باید آماده ارائه اخبار و جمع آوری خبر و انتقال آن به جامعه و مردم عادی باشید و شغل خبرنگاری در عصری که جهان دیجیتالی شده، واقعا سخت شده و باید با سرعت اینترنت خود را بروزرسانی کنی و گرنه اندر خم یک کوچه خواهی ماند.
۱۷ مردادماه را به تمام خبرنگاران تبریک عرض میکنم و امیدواریم جامعه خبری همواره و در همه حال دست در دست هم پشتیبان یکدیگر باشند و چون همیشه عاشقانه کار خود را با عشق و سوگندی که به قلم خواهند خورد به پیش ببرند و حرفهای ناگفته بسیاری که هنوز در دلها مانده و بنا به هر مناسبتی حرفهای آن روز از دل بر زبان جاری می شود و می رود تا حرفهای ناگفته دیگر که شاید بعضی در دل بماند و عمر یاری مان نکند و فرصت گفتن شان پیدا نکنیم.
یادداشت
آسیب شناسی رسانه های ورزشی
️مجید خاتونی
رسانه امروز تنها یک ابزار اطلاع رسانی یا آگاهی بخش نیست بل که فراتر از آن می تواند با اهداف هدایتی و نظارتی بر فرهنگ، عادت واره ها و عقلانیت جمعی جامعه اثر بگذارد.
در یک جامعه اطلاعاتی، انسان حقیقت جو همواره در پی کشف رابطه رخداد واقعی با رخداد رسانه ای است.
امروزه رسانه به شکل کلی دو کارکرد اصلاحی و تخریبی دارد. در سویه اصلاحی آن، غبار افکار را می زداید و روشنگری می کند. اعتماد و سرمایه اجتماعی را تقویت کرده و موجب اقناع افکار عمومی می شود.
اما در مقابل، رسانه می تواند دچار کژکارکرد شده و دست به تخریبگری هم بزند. رسانه در اثر پیوند ناصحیح با سیاست و اقتصاد ، همواره در معرض تهدید و نگاه ابزاری قرار می گیرد. با رویکرد جامعه شناختی و آسیب شناسی ورزشی باید رابطه ورزش و رسانه مداقه شود. بر همین اساس یکی از چالش های ورزش کشور طی سال های اخیر ریشه در کُنش ها و رفتارهای غیر حرفه ای برخی رسانه ها دارد. از فضای مفهومی و تحلیل محتوای رسانه ها مشخص است که برخی از آنها با شلیک به نور(جنگ با حق) در جایگاه تخریبچی، تبلیغ چی و تطهیرچی قرار می گیرند و تشخیص و تمیز جهان واقعی و محیط کاذب را در ذهن مخاطب به چالش می کشانند. و همچنین در تعالی یا تباهی برخی چهره ها نقش ایفا می کنند.
علاوه بر مولفه مهم آموزش حرفه ای که بر نگرش و رفتار جامعه رسانه ای تاثیر بسزایی دارد، شرایط متلاطم اقتصادی، وضعیت نامساعد معیشتی و افول ارزش های اجتماعی؛ می تواند تعارض نان و نام را برای فعالین حوزه رسانه پدید آورد که می تواند خطا و انحراف از وظایف حرفه ای را بر جای گذارد.
این تعارض، اخبار و اطلاعات دست نخورده، رسالت رسانه ای و تعهد شغلی را تهدید می سازد. از آنجا که تراژدی فرهنگی در پی تضاد فرهنگ مادی و معنوی روی می دهد وابستگی اقتصادی و سرسپردگی سیاسی رسانه ها چون دو تیغ یک قیچی برای قطع اخلاق توسعه و ظهور تراژدی فرهنگی عمل می نمایند. امروزه رسانه ها نیز نوعی از وسایل تولیداند و نوع و کیفیت محصولات آنها نقش مهمی در روند توسعه ای ورزش دارد. توزیع پیام ناسالم، تحریف واقعیت، شایعه پراکنی، سفید یا سیاه نمایی، فراواقعیت سازی، تضییع حق و باج گیری از جمله آثار کج روی های رسانه ای در سپهر ورزش ایران است.
علاوه بر آن ها زایش و بارش اخبار زرد و تکثیر حاشیه ها بر حوزه شناختی و رفتاری مخاطبان و در نهایت بر آلوده سازی زیست بوم اخلاقی ورزش در جایگاه یک محیط اجتماعی مهم اثر می گذارد.
بنابراین اشباع و غرق شدن مخاطبان ورزشی و گروه های اجتماعی در دریای عمیق حواشی و بد اخلاقی ها با ایجاد سِرسازی و فرسودگی افکار عمومی، قدرت تشخیص و قضاوت درست را از مخاطبان می گیرد.
میدان ورزش که توام با شور ، هیجان و احساس است به جهت ایجاد تعادل با عقلانیت همواره نیازمند گشودن پنجره تأمل و گفتگوست. اما با خروج رسانه ها از مدار صداقت، شفافیت و عدالت و ایجاد موانع رشد فکری و وارونگی افکار عمومی، جامعه ورزش را به سوی پرتگاه بد اخلاقی سوق می دهد. خشونت سایبری و بی اخلاقی آنلاین از مصادیق نوظهور این رویه ناصواب است که وضعیتی آنومیک و متزلزل فرهنگی را در سپهر ورزش کشور به وجود آورده است. آنچه که امروز باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد؛ آنست که از رسالت اجتماعی رسانه ها در افزایش آگاهی و ارتقای سواد ورزشی جامعه نباید غفلت کرد و نسبت به آن بی تفاوت بود.
چرا که رسانه در جایگاه نهاد میانجی و به عنوان مجرا و پل ارتباطی با شهروندان و مخاطبان از جایگاه خاصی در تصویر برند، اعتبار و هویت جامعه ورزش برخوردار است.
از رسانه انتظار می رود که با اهداف ارتباطی صادقانه و عادلانه تصویر ورزش را به جامعه ارائه دهند و قلم ها و لنزهای آن به جویندگان شناخت امر واقع مدد رسانند.
اولویت بخشی به مخاطب در فرایند ارتباطی، توجه ویژه به مقوله اقناع در فرآیند مدیریت پیام و به روز رسانی گفتمان رسانه می تواند در ایجاد اعتماد ، احترام و تقویت سرمایه فرهنگی ورزش نقش آفرینی کند.
رسانه مستقل و ژورنالیست غیر وابسته اساس و بنیان کارکرد سالم نهاد رسانه است. خوداتکایی اقتصادی و پرهیز از سیاست زدگی حافظ فعالین رسانه ای از وابستگی به اهالی زر و زور خواهد بود. در سایه رویکردهای حمایتی و پیشگیرانه است که اهالی قلم و رسانه در سایه امنیت شغلی و آرامش فکری به سمت انجام وظایف ذاتی و تکالیف اجتماعی رهنمون و هدایت می شوند.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10805/31755/109121
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10805/31755/109122
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10805/31755/109123
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10805/31755/109124
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10805/31755/109125
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10805/31755/109126
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10805/31755/109127
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10805/31755/109128
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10805/31755/109129
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10805/31755/109130
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10805/31755/109131
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10805/31755/109132
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10805/31755/109133
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10805/31755/109134
|
عناوین این صفحه
- عزم جدی برای ارتقای منزلت روزنامهنگاری
- روایت حماسه و جهاد تبیین جزء اصلی قیام عاشوراست
- یادداشت
- رقابت صفر در روزگار مردم بی پول
- عاشورای سالار کربلا در قلب مردم
- بده بستان پنهانی بانکها با بورسیها؟ !
- استقلال برنده نقل و انتقالات تابستانی شد
- باد رکوردهای سرعت ایران را برد!
- کیفیت خودرو هیچ تغییری نکرده است؛ رانت و مافیا همچنان با قوت کار خود را پیش میبرد
- سرمقاله
- یادداشت
- یادداشت
- یادداشت
- یادداشت