

|
با همکاری کمیسیون ملی «یونسکو» و گالری «وَرد» برگزار میشود؛
نمایشگاه جهانی عکس «کراس» در موزه ملی ایران
مرکز مطالعات منطقهای پاسداری از میراث فرهنگی ناملوس در آسیای غربی و مرکزی، تحت نظارت «یونسکو» UNESCO با همکاری گالری «وَرد» و با دبیری «کیوان شمشیربیگی» نمایشگاه جهانی عکس «کراس» را با موضوع «لباس کُردی» با آثاری از عکاسان کشورهای مختلف، برگزار میکند.
به گزارش امتیاز؛ مسابقه عکاسی «کراس» CRAS در تلاش است تا یکی از جامعترین و گستردهترین منابع تصویری از دستاوردهای عکاسی فرهنگ و هنر پوشاک را در سراسر جهان فراهم آورد تا عکاسانِ لباس در همه سطوح، امکان عرضه و ارائه آثار خلاقانه و حرفهای خود را در این زمینه داشته باشند. عکاسان با نگاهی زیباشناسانه، کوشیدهاند تا شُکوه و تنوع لباس کُردی را در قالب یک مسابقه عکاسی در سطح بینالمللی، مستندسازی و ثبت نمایند. گردآوری و نمایش این آثار، شرایطی را فراهم میسازد تا مواد پژوهشی مناسب، برای پژوهشگران فراهم شده و با گزارشی جامع از وضعیت لباس اقوام کُرد در مجامع بینالمللی، مسیر برای معرفی آن به عنوان گنجینه میراث فرهنگی ناملموس تسهیل شود.
این رویداد فرهنگی ـ هنری، در سال ۱۴۰۰ با تشکیل دبیرخانه ثابتی در محل گالری «وَرد» تهران، فراخوان برخط (آنلاین) خود را به سه زبان انگلیسی، فارسی و کُردی در اینستاگرام منتشر کرد و پس از دو مرحله تمدید زمان فراخوان؛ موفق شد پذیرای ۴۰۲۰ اثر از ۶۱۰ عکاس باشد که با رویکردهای گوناگون لباس کُردی را به تصویر کشیده بودند. داوری آثار رسیده را سیفالله صمدیان، بهرام کلهرنیا، مسعود زندهروح کرمانی، چیا جبری و رضا سجودی بر عهده داشتند. از میان ۹۲۵ اثر که به مرحلهی نهایی داوری راه پیدا کردند در نهایت ۶۵ اثر برتر به مرحلهی نمایشگاه راه یافتند.
در فراخوان بینالمللی نمایشگاه عکس «کراس» ذکر شده بود که لباس یکی از بارزترین و مهمترین نمادهای فرهنگی و مظاهر تمدنها است. پوشش را میتوان مشخصترین نشانهی فرهنگی یک جامعه دانست که به سرعت تحت تأثیر پدیدههای فرهنگپذیری قرار میگیرد. لباس همواره نشانگر بخش عظیمی از نیازهای مادی و معنوی انسانها بوده چرا که دانشِ فرهنگی، تصورات، تفکرات و جهانبینی یک گروه انسانی را نشان میدهد. محیط زیست طبیعی، نوع معیشت، روابط و منزلتهای اجتماعی و مواد و مصالح موجود در محیط زندگی انسانها در شکلگیری پوشش آنها تاثیرگذار است.
با استناد به آنچه که سیاحان در سفرنامههایشان آوردهاند، لباس کُردی یکی از زیباترین، پوشیدهترین و متنوعترین پوششهایی است که در سطح فرهنگ مردم دنیا میتوان یافت؛ تنوع پوشش، رنگارنگی، اهمیت به خوشپوشی، همراه با زیبایی و تنوع شگفتانگیز جغرافیایی منجر به کمنظیری لباس کُردی در بین ملتهای جهان شده است. کارکردهای متنوع و مختلف لباس کُردی به لحاظ فرهنگی و اجتماعی در جشنها و آئینها و همچنین پراکندگی شگرف آن در اقلیمها و سرزمینهای متعدد ما را بر آن داشته تا از دریچه هنر به آن نگاه کنیم. «کراس» با فراخوان عکاسان جهان به این پروژه، قصد دارد گوشهای از زیباییهای این پوشش کهن را در قالب نمایشگاه جهانی عکس «کراس» برگزار نماید. نمایشگاه آثار برگزیده «کراس» با دبیری «کیوان شمشیربیگی» و همچنین با آثاری از عکاسان کشورهای مختلف، مهر ماه سال جاری در محل موزه ملی ایران برگزار خواهد شد. اسامی عکاسان برتر این رویداد هنری نیز به زودی اعلام میشود.
توسط روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی صورت گرفت؛
اعلام آمار فروش بلیت و تماشاگران تالارهای دولتی
روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایشهای به صحنه رفته در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقای، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و همچنین تالار هنر به تفکیک اجراها اعلام شد. نمایش «شکوفه های گیلاس» به کارگردانی سیدمحمد مساوات که از ۳۰ تیر اجرای خود را در تالار اصلی تئاتر شهر با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۲۰ هزار تومان آغاز کرده است تا به امروز با مجموعه ۷ اجرا (با احتساب ارائه بلیت تمام بها، نیمبها، تخفیف دار و مهمان) و میزبانی از ۳ هزار و ۱۷۵ تماشاگر به فروشی معادل ۳۵۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دست پیدا کرده است. نمایش «تب» به کارگردانی رویا کاکاخانی نیز که از روز ۲۴ تیر اجرای خود را در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر آغاز کرده است، تاکنون ۱۳ نوبت اجرا و میزبانی از ۶۸۸ تماشاگر به فروشی معادل ۳۸ میلیون و ۷۵۹ هزار تومان دست پیدا کرده است. نمایش «یه روز دیگه» به کارگردانی نادیا فرجی هم که از روز هشتم خرداد تا اول تیر در کارگاه نمایش با ظرفیت ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۵۰ هزار تومان روی صحنه رفت با مجموع ۲۰ اجرا و ۵۴۸ تماشاگر به فروشی معادل ۲۲ میلیون و ۷۵ هزار تومان دست پیدا کرد. اجرای این اثر نمایشی از روز پنجشنبه دوم تیر از کارگاه نمایش به تالار سایه مجموعه انتقال یافت که تا روز جمعه هفتم مرداد همزمان با اجرای پایانی این اثر نمایشی با در نظر گرفتن ظرفیت ۷۲ نفری تالار، قیمت بلیت ۵۰ هزار تومان، ۲۷ اجرا و یک هزار و ۳۶۸ تماشاگر به فروشی معادل ۵۲ میلیون و ۶۹۵ تومان دست پیدا کرد. نمایش «الکترا» به کارگردانی فرزاد امینی که از روز جمعه هفتم مرداد در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۶۰ هزار تومان روی صحنه رفت، با یک اجرا، ۶۶ تماشاگر به فروشی معادل ۳ میلیون و ۳۳۶ هزار تومان رسیده است.
بیاعتنایی خود را به ساز و کارهای رسمی کشور و نهادهای متولی؛
صدا و سیما جلسه با مدیران پلتفرمها را در شان خود ندانست!
مجتبی توانگر رئیس کمیته دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس در مورد مشکلات بین VODها و رسانه ملی گفت: با انتشار نامهای از رئیس ساترا به رئیس سازمان صدا و سیما مبنی بر تعطیلی برخی از پلتفرمهای نمایش خانگی، انتقاداتی به صدا و سیما مطرح شد و بنده نامه مزبور را موجب حیرت و تاسف دانسته و افزایش فشار بر شرکتهای دانشبنیان این حوزه را ریختن آب به آسیاب دشمن بیان کردم. متعاقب ارسال نامه اینجانب به رییس صدا و سیما، ایشان با بنده تماس گرفته و خواستار برگزاری جلسهای میان اینجانب و رئیس ساترا شدند مسئولان صدا و سیما هم مستنداتی از ساختار قانونی خود ارائه کردند که قانعکننده نبود و برای افزایش فشار بر VODها جزوهای از تصاویر غیراخلاقی به بنده ارائه شد که ربطی به VODها نداشت.
توانگر گفت: به درخواست مدیران صدا و سیما جهت بررسی عادلانه موضوع، جلسهای مشترک میان مجلس، رئیس صدا و سیما و پلتفرمها جلسهای هماهنگ شد اما مدیران صدا و سیما برگزاری چنین جلسهای را در شأن رئیس این سازمان ندانستند و پیشنهاد دادند ابتدا جلسه میان فعالان این حوزه با مسئولان ساترا برگزار گردد. با تنظیم زمان جلسه و ارسال دعوتنامه و قول دوستان ساترا جهت حضور در جلسه، آقای مقیسه و مدیران ساترا، شرکت در جلسه را در شأن خود ندیدند و بیاعتنایی خود را به ساز و کارهای رسمی کشور و نهادهای متولی، نشان دادند.
در جلسه کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس، VODها ضمن بیان التزام خود به فرآیند قانونی، خواستار تصویب قوانین لازم جهت شفاف شدن ضوابط نظارت و تعیین نهادی مستقل، منصف و بیطرف برای تنظیمگری این حوزه شدند.
تابستان سال آینده؛
فیلم بعدی لوکا گوادانینو ورزشی است
از پلیلیست، «استخوانها و همه» جدیدترین فیلم لوکا گوادانینو کارگردان ایتالیایی برای نخستین بار در جشنواره ونیز ۲۰۲۲ دیده میشود. در همین حال وی اعلام کرده فیلم بعدیاش با عنوان «چلنجرز» یا «چالشگران» یک کمدی ورزشی است که تابستان سال آینده دیده میشود.
«چلنجرز» با بازی زندایا در نقش همسر و مربی یک تنیسباز حرفهای با بازی مایک فیست ساخته شده است. این قهرمان تنیس روزگار بدی دارد و در میانه یک شکست حماسی با یک رقیب جدی است و در همین حال متوجه میشود باید با کسی بازی کند که همسرش سالها پیش قرار بوده با وی ازدواج کند. از آنجا که یک درام ورزشی چیزی نیست که از گوادانینو بتوان انتظار داشت وی از این فیلم به عنوان اولین کمدی کارنامهاش یاد کرده است. فیلمنامه این فیلم را جاستین کوریتزکِس نوشته است. وی گفته است امتیازی که خودش برای خودش در فیلمسازی خلق کرده این بوده که همیشه آنچه خواسته را ساخته و با عزم و اراده زیادی این کار را میسر کرده است. وی از فیلم «ملیسا پی» به عنوان تنها تجربه تلخش در این زمینه یاد کرد و گفت این تجربه به من آزادی بسیار قوی داد و فهماند فیلمی که کنترل مطلق روی آن نداشته باشم را نباید تولید کنم. گوادانینو بهار و اوایل تابستان امسال فیلمبرداری «چلنجرز» را در بوستون انجام داده و به همین دلیل گفته که معلوم نیست فیلم بعدیاش را دوباره در آمریکا بسازد یا به ایتالیا بازگردد. این فیلم نخستین نمایش جهانی خود را در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم ونیز در سپتامبر ۲۰۲۲ خواهد داشت و قرار است ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲ توسط یونایتد آرتیستز اکران شود.
«چلنجرها» ۱۳ آگوست ۲۰۲۳ اکران میشود.
«تب» یک رویای تبدار است
رویا کاکاخانی کارگردان نمایش «تب» که این روزها با بازی نادر فلاح در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه است در یادداشتی درباره ویژگیهای این اثر نمایشی و مضامینی را که نویسنده در نمایشنامه اش به آنها پرداخته است، توضیحاتی ارائه داد. در یادداشت کارگردان نمایش «تب» آمده است: «نمایشنامه «تب» نوشته والاس شاون و ترجمه بهرنگ رجبی رویایی تبدار است، مونولوگی است همراه هذیان و آگاهی. والاس شاون نویسنده و بازیگر آمریکایی درباره نگارش نمایشنامه «تب» اظهار میکند که بودن در کشورهای فقیر بیش از هر چیز دیگری او را تغییر داده است. او تب را پس از بازدید از ایالتهای مختلف آمریکای مرکزی نوشت، جایی که دیکتاتورهایی بیرحم به حمایت دولت آمریکا متکی بودند. او پس از این سفرها به بینشی نو دست یافت و از آنجا که به قدرت دگرگونکننده ادبیات و هنر معتقد است «تب» را مینویسد. «تب» داستان مسافری است که مارکس میخواند و به تدریج از نظام سرمایهداری دلسرد میشود و میخواهد درباره ارزشهایی که با آنها بزرگ شده تجدیدنظر کند. مسافر به تاثیر زندگیاش بر دنیا فکر میکند. «تب» از مسئولیتپذیری و تعادل قدرت میگوید. آیا ما میتوانیم؟ آیا باید جهان را به مکانی عادلانهتر تبدیل کنیم؟ «تب» در لحظات کنونی جهان همچنان حرفهایی برای ارائه دارد به ویژه آنکه جهان در ۲ سال گذشته با بحرانی بزرگ دست و پنجه نرم کرده است؛ کووید و عوارض خاص آن مثل بیکاری و ورشکستگی و تبعیضهای اعمال شده در واکسن و دارو و … همین شرایط بسیاری از ارزشها و تفکرات انسانها را دگرگون کرد و بسیاری در ارزشها و اعتقادات خود تجدیدنظر کردند اما باز در عمل اتفاقی نیفتاده است و انگار چیزی تغییر چندانی نکرده است. همچنان که مسافر «تب» با وجود اینکه در باورها و ارزشهایش تجدیدنظر میکند اما باز به زندگی گذشته خود باز میگردد...
۹ فیلم اجتماعی و کودک روی پرده سینماها ماندند
تراکم فیلمهای آماده نمایش طی دوسالونیم اخیر سبب شد تا شورای صنفی نمایش طی یک حرکت عجیب، در هر جلسه یکشنبههای خود، حکم به نمایش یک فیلم از چهارشنبه همان هفته دهد. این روند فرسایشی سبب شد تا تعداد فیلمهای روی پرده طی هفتههای اخیر، به ۲۰ اثر برسد که با توجه به نبود سالن متناسب با این حجم فیلم، یک فیلمسوزی گسترده در سینمای ایران شکل گرفت. حالا با آغاز ماه محرم، در وهله نخست، ۴ فیلم کمدی، از پرده پائین کشیده شد. ابتکار عمل بسیار خوبی که در این زمان به کار بسته شد، پایان اکران فیلمهای قدیمی بود. به همین دلیل، نمایش برخی فیلمها مانند روز صفر و موقعیت مهدی که در برخی سینماها، به صورت تکنوبت (سانس) به روی پرده میرفت، متوقف شد تا زمینه برای نمایش استاندارد مابقی فیلمها باقی بماند. در این میان، حذف فیلمی مانند پدر و دختر که ۱۸ روز به روی پرده رفته و به دلیل نداشتن سالن، نتوانسته بود به فروش مطلوبی دست یابد، جای تعجب دارد. همچنین فیلمی مانند بیصدا حلزون نیز هماکنون در دو سینما و در سالن اختصاصی (ویآیپی) آنها که صندلی محدودی دارد، در حال نمایش است. این وضعیت، برای یک هفته، در سینماهای کشور جریان دارد. از ابتدا تا اواسط هفته آینده نیز سینماهای سراسر کشور به دلیل تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل است و روند طبیعی سینماها، از چهارشنبه هفته آینده و با نمایش ۲ فیلم کوزوو و دوزیست آغاز میشود. خلوتی فعلی نمایش فیلم، به همراه ۲ فیلمی که قرار است از ۱۹ مرداد به روی پرده بیاید، در صورت مهندسی درست، میتواند یک چابکسازی ماهرانه در حوزه نمایش فیلم قلمداد شود. جایی که اگر با نمایش های فلهای همراه شود، قطعا به مانند هفتههای اخیر، زمینه را برای دیده شدن فقط ۲ یا ۳ فیلم فراهم کرده و مابقی فیلمها با شکستهایی سنگین، از پرده پائین کشیده میشوند. فیلم «راه شیری» با موضوع اربعین کلید میخورد
روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، اولین روز از ویژه برنامه «سینما تکیه» عصر روز شنبه ۸ مردادماه در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی با نمایش فیلم سینمایی «روز واقعه» ساخته شهرام اسدی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: واقعه عاشورا ورای دیدگاه اعتقادی شیعه یک رویداد کم نظیر در جهان است که طی هزاران سال علی رغم عداوت و ممانعتها نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده است و امروز بخشی از تجلی آن را در ایام محرم و تجمعات میلیونی اربعین میبینیم.
وی ادامه داد: سینمای ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فیلمهای متعددی درباره عاشورا ساخته و عرض ارادت به سید و سالار شهیدان داشته است، اما همچنان بسیاری از حرفهای این قیام بزرگ ناگفته مانده و هنوز هم بسیاری از جوانب این واقعه به نمایش گذاشته نشده است.
ساخت فیلم «راه شیری» با موضوع اربعین توسط فارابی
جوادی ضمن تجلیل از فیلمهایی که درباره وقایع عاشورا و ساحت امام حسین (ع) ساخته شده است، اظهار کرد: از دوستانی که در این راه قدم گذاشتهاند باید تشکر کرد، اما در برپایی این برنامه افسوس بسیاری خوردیم که چرا آثار بیشتری درباره حماسه عاشورا نداریم و در برخی اوقات به ورطه تکرار افتادهایم. مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن اعلام ساخت فیلم «راه شیری» با موضوع اربعین گفت: بنیاد سینمایی فارابی وظیفه خود میداند که از تولید آثار عاشورایی حمایت کند و در این راه هم اقداماتی انجام دادیم که اولین خروجی آن فیلمی با موضوعیت اربعین حسینی است که انشاءالله بزودی کلید خواهد خورد. وی تاکید کرد: در بنیاد سینمایی فارابی از هر طرحی که نگاه ویژه و درست به موضوعات عاشورایی و اربعین حسینی داشته باشد، حمایت خاص خواهیم داشت. جوادی با اشاره به اینکه جریان حماسهزدایی و عاشورازدایی سالهاست آغاز شده است، گفت بنیاد سینمایی فارابی در این عرصه حضور جدی خواهد داشت و بستر را برای هر فیلمسازی که به عنوان اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا بخواهد در وادی کربلا قدم بگذارد فراهم خواهد کرد.
تداوم فعالیت محفل عاشورایی سینمای ایران در فارابی
وی ادامه داد: «سینما تکیه» یکی از برنامههای بنیاد سینمایی فارابی در عرض ارادت به ساحت حضرت سیدالشهداست و این برنامه به صورت مستمر ادامه خواهد شد و مطمئنیم که از برکات این جمعهای حسینی اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. باز هم میگویم که دست یاری به سمت هنرمندان و سینماگران برای تولید محتوا درباره فرهنک عاشورایی دراز میکنیم. مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بیان کرد: سینمای عاشورا همچون امام حسین(ع) غریب است و امیدواریم که در کنار هم بتوانیم با طرحهای خوب و آثار فاخر سینمای عاشورا را از این غربت خارج کنیم.
امدادهای غیبی و الهی پشت ساخت فیلم «روز واقعه» بود
در ادامه این مراسم مرتضی شایسته که یکی از تهیهکنندگان فیلم «روز واقعه» است گفت: اگر بخواهم از خاطراتم بگویم، سید محمد بهشتی و محمدمهدی دادگو فیلمنامه «روز واقعه» را به من دادند که بخوانم. پس از خواندن فیلمنامه به آنها گفتم که ۲۵ درصد مشارکت میکنم. کل هزینه ساخت این فیلم ۱۰۰ میلیون تومان بود و من ۲۵ میلیون تومانش را تقبل کردم. پایهگذار ساخت این فیلم بهرام بیضایی، شهرام اسدی و بنده بودیم و بعد محمدرضا شریفینیا و سیروس مقدم هم به عنوان مدیرتولید و دستیار کارگردان به گروه ما اضافه شدند.
اخبار
ضبط «میخواهم تو را نفس بکشم» تمام شد
روابط عمومی پروژه، فیلمبرداری فیلم کوتاه «میخواهم تو را نفس بکشم» به کارگردانی وحید رشیدی به تهیه کنندگی یاسر نظری به پایان رسید و بهزودی وارد مرحله فنی پس تولید خواهد شد.
«میخواهم تو را نفس بکشم» عاشقانههایی را در جنوب شهر روایت میکند.
در این فیلم کوتاه بازیگرانی همچون امیر نجفی، عمران فاطمی، آناهیتا وکیل الرعایا، کوروش بیاتی، امید محتشم، ارشاد بی نظیر و هلن سرمدی نقش آفرینی کردند.
سایر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از تهیه کننده: یاسر نظری، نویسنده و کارگردان: وحید رشیدی، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری برداشت، جانشین تهیه کننده: سارا وفایی، مدیر فیلمبرداری: محسن کالجی، دستیار اول فیلمبردار: حسین امیری، دستیار دوم فیلمبردار: حامد عنابستانی، دستیار سوم فیلمبردار: سجاد ولیئی، مدیر صدابرداری: شهرام جلیلیان، دستیار صدابردار: محسن شعبانی، طراح گریم: مونا طباطبایی، مجری گریم: مجتبی ادریسی، مدیر تولید: یاسر نظری، جانشین تولید: جواد نوری، دستیار تولید: پوریا دلیر، مدیر تدارکات: آرش علیزاده، دستیار کارگردان: کوروش بیاتی، ارشاد بی نظیر، منشی صحنه: محمد اسدی، عکاس: طهورا طاوولی، فیلمبردار پشت صحنه: جواد مرادی.
بارندگی یک گالری را تعطیل کرد
گالری اعتماد به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ در صفحه اطلاعرسانی خود در اینستاگرام با انتشار این خبر نوشت: «متأسفانه به علت مشکلات پیشآمده بر اثر بارندگی شدید، گالری اعتماد تا اطلاعرسانی بعدی تعطیل است.»
زمان بازگشایی این گالری هنوز مشخص نشده است.
زندگی مادران شهدا
در مستند «رخ مادر»
مجموعه مستند رخ مادر به نویسندگی و تهیهکنندگی امیرحسین اکاتی که به زندگی مادران شهدا میپردازد، روی آنتن رفت.
رخ مادر از روز گذشته ۸ مردادماه پخش خود را از شبکه یک سیما آغاز کرده است و روزهای زوج یعنی شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن میرود. همچنین بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۲:۴۵ است.
قسمت اول این مجموعه مستند با نام نشان طوبی به کارگردانی محمدامین قزاق داستان زندگی مادر سیدرضا میرفاضلی، یکی از ۱۷۵ غواص شهید عملیات کربلای ۴ بود.
محمدامین قزاق، علی ترابی، سیدمحمدحسین ضرابی و محمد مجیدپور چهار کارگردانی هستند که ساخت این مجموعه مستند ۶ قسمتی را برعهده داشتند. تولید این مجموعه مستند پنج ماه زمان برده و در چهار نقطه ایران از جمله استانهای مازندران، تهران، کرمان و قزوین فیلمبرداری شده است.
سایر عوامل رخ مادر عبارتند از نویسنده: امیرحسین اکاتی، مشاور پروژه: مرتضی غفوری، مدیر فیلمبرداری: امیرعلی نصیری، تدوین: محمدرضا نبید، صدابردار: ماکان غیوری، طراحی و ترکیب صدا: سعید بابایی، مدیر تولید: نوید حسابی، جلوههای بصری: ابوالفضل سیروسنژاد و طراحی و نشان پوستر: محمد اسفندیاری.
رقابت پویانمایی «زمین بازی» در جشنواره فیلمهای انیمیشن زابوت ایتالیا
اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، در این جشنواره زمین بازی همراه با انیمیشنهایی از کشورهای فرانسه، بلژیک، آلمان، فلسطین، لبنان و ایتالیا در روز ۷ مرداد ۱۴۰۱ (۲۹ ژولای ۲۰۲۱) به نمایش در آمد.
پویانمایی ۸ دقیقه و ۱۶ ثانیهای «زمین بازی» از تولیدات سال ۱۴۰۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با تکنیک دوبعدی دیجیتالی ساخته شده است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: بیماری و روزهای یکنواخت بیمارستان دخترک را خسته و بیحوصله کرده است تا وقتی که همبازیاش میآید. آیا او آمده که برای همیشه کنار او بماند؟...
سمانه اسدی، انیماتور، طراح استوریبرد، کارشناس نقاشی از دانشگاه هنر دانشگاه شاهد است و فیلم کوتاه رفت اولین و زمین بازی دومین ساخته انیمیشن این کارگردان است.
جشنواره بینالمللی فیلمهای کوتاه انیمیشن زابوت با هدف رسیدن به یک جذابیت بینالمللی مسیری متفاوت از دیگر جشنوارهها، با نوآوری فرهنگی و نقطه مرجعی برای مخاطبان فیلمهای انیمیشن تاسیس شده و محور اصلی از انتخاب فیلمهای این جشنواره موسیقی متن و نقاشی است.
هفتمین جشنواره انیمیشن زابوت در چهار مرحله برگزار شد. در سه روز، فیلمهای کمیته انتخاب نمایش داده شد که مخاطبان فرصت رایدادن و حضور فعال در جشنواره را داشتند. در پایان شب سوم جشنواره، مراسم اهدای جوایز فیلمهای برنده از سوی هیأت داوری سه نفره برگزار شد و هنرمندان آهنگساز، موسیقی متن فیلمهای انیمیشن کوتاه صامت را نواختند. هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کوتاه انیمیشن زابوت از ۶ تا ۸ مرداد ۱۴۰۱ (۲۸ تا ۳۰ ژولای ۲۰۲۲) در کشور ایتالیا برگزار شد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10802/31737/109006
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10802/31737/109007
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10802/31737/109008
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10802/31737/109009
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10802/31737/109010
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10802/31737/109011
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10802/31737/109012
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10802/31737/109013
|

- نمایشگاه جهانی عکس «کراس» در موزه ملی ایران
- اعلام آمار فروش بلیت و تماشاگران تالارهای دولتی
- صدا و سیما جلسه با مدیران پلتفرمها را در شان خود ندانست!
- فیلم بعدی لوکا گوادانینو ورزشی است
- «تب» یک رویای تبدار است
- ۹ فیلم اجتماعی و کودک روی پرده سینماها ماندند
- فیلم «راه شیری» با موضوع اربعین کلید میخورد
- اخبار