|
جزئیاتی از طرح ساماندهی «نیروهای غیررسمی» در آموزشوپرورش
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش جزئیاتی از طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی در آموزشوپرورش اعلام و تاکید کرد که همچنان مسیر جذب نیرو به آموزش و پرورش، دو دانشگاه تربیت معلم و شهید رجایی هستند.
قاسم احمدی لاشکی درباره طرح ساماندهی نیروهای غیررسمی در آموزشوپرورش که در مجلس شورای اسلامی در جریان است توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: این طرح در ردیف چهاردهم است که در کمیسیون آموزش تصویب شده و مدت زمان زیادی است که آن را در دستور گذاشتهاند.
وی افزود: تمرکز این طرح بر ساماندهی نیروی انسانی و بنایشان بر این است که از این پس وقتی میخواهند آزمون استخدامی برگزار و طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، فارغالتحصیلان لیسانس به بالاتر دانشگاههای دیگر را جذب کنند، امتیازاتی برای معلمان غیررسمی به جهت اینکه سال های سال خدماتی داشته و با آموزش و پرورش همکاری داشتهاند درنظر بگیرند.
لاشکی تاکید کرد که همچنان مسیر جذب نیرو به آموزش و پرورش، دو دانشگاه تربیت معلم و شهید رجایی هستند و تمام همّ و غم ما هم همین است که نیرویی غیر از این مسیر پذیرش نشود. کسی که میخواهد معلم شود باید دوره چهارساله معلمی در این دو دانشگاه را گذرانده باشد.
از وعده برای گردشگری جامجهانی تا حضور نمایشی در قطر؛
سهم ایران از گردشگری توپ یک شوت هم نشد
️ شادی کابیانی
کمتر از ۱۵روز به برگزاری بزرگترین رویداد جهانی در خاورمیانه مانده است.بازاری که پایه آن گردشگری توپ است ؛مقدمات برگزاری آن از ۱۳سال پیش در خاورمیانه و در قطر انجام شده است.
قطر به عنوان نخستین کشور در خاورمیانه قرار است از اواخر آبان گرانترین جام جهانی دنیا را میزبانی کند؛ و میزبان شایستهای برای گردشگران توپ باشد. براساس گزارش الجزیره، قطر ۲۲۰ میلیارد دلار هزینه برای ساخت ورزشگاهها و زیرساختها کرده است، این درحالی است که ۷ میزبان اخیر جام جهانی تنها ۴۴ میلیارد دلار برای میزبانی این رقابت بزرگ هزینه کردهاند.
براساس پیشبینیها قرار است قطر حدود ۹ میلیارد دلار درآمد از برگزاری جام جهانی فوتبال داشته باشد، و احتمالا با ۲۰ میلیارد دلار رشد اقتصادی مواجه شود.همچنین براساس گزارش پایگاه تحلیلی گردشگری «فوروارد کیز» ForwardKeys بیش از یک میلیون نفر برای تماشای جام جهانی فوتبال به قطر سفر خواهند کرد. براساس گزارش این پایگاه ،برگزاری رویداد جام جهانی به سود کل خلیج فارس و خاورمیانه است؛ اما امارات متحده عربی، همسایه خلیج فارس ایران، به دلیل دارا بودن هتلهای بیشتر و دو فرودگاه بینالمللی بیشترین سود را از تماشاگران گردشگری توپ میبرد؛ در مقام بعدی مقاصد محبوب گردشگران توپ جده عربستان با ۸ درصد، مسقط (عمان) با ۶ درصد و مدینه (عربستان) با ۳ درصد قرار دارند.
اما ایران با وجود وعدههای پر طمطراق مسئولان نتوانست از این محرک اصلی سفر استفاده کند و حتی یک تخت برای تماشاگران رویداد توپ رزو کند،تشکیل کار گروه ویژه جامجهانی، تدوین نقشه راه همکاری ایران و قطر ،اعلام صدور روادید رایگان هم نتوانست،گردشگری ایران و حوزه تمدنی آن را یک گام به جلو ببرد.
با وجود گزارشهای متعدد از میزان اقامت یک یا دو روزه در قطر و انتخاب مقاصد دیگر از سوی تماشاگران جام جهانی، باز هم ایران نتوانست زیرساختهای خود را برای این مهم آماده کند و حتی مناطق آزاد خود را برای تیم ملی فوتبال خود که یکی از تیمهای شرکت کننده در بین ۳۲ تیم حاضر است آماده کند و تیم ملی کشورمان ترجیح داد، اردو آمادگی خود را در کشورهای اروپایی برگزار کند.
حسن تقی زاده انصاری ،کار آفرین حوزه گردشگری درباره ناکامی ایران از حضور در جام جهانی قطر میگوید:«از دسامبر ۲۰۱۰ فیفا کشور قطر را به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال انتخاب کرد و قطر طی ۱۲سال گذشته برای زیرساختهای گردشگری شهری، ورزشی و میزبانی شایسته از گردشگران تلاشهای زیادی انجام داد و با هزینه بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار توانست نام خود را به عنوان گرانترین برگزار کننده جام جهانی فوتبال ثبت کند تا میزبانی متفاوتی را برای برگزاری جام جهانی رقم بزند.»به گفته او برگزاری تورنمنت جهانی فوتبال فرصت مناسبی برای میزبانی ایران از گردشگران جام جهانی فوتبال به ویژه برای مناطق کیش،قشم وسایر مقاصد گردشگری ایران بود.به گفته او جز میزبانی گردشگران ایرانی درقطر و بهرهبرداری ویژه از این رویداد درقطر؛ سهمی از این بازار توپ و رویداد جهانی نصیب کشورمان نخواهد شد و سایر کشورها همانند امارات، عربستان، عمان و سایر کشورهای همسایه که از سالهای قبل برنامههای لازم برای میزبانی را تدارک دیدهاند، ازاین فرصت به بهترین نحو ممکن بهره برداری خواهند کرد.
عدم توانایی در ساماندهی تماشاچیان داخلی
پس از عدم موفقیت در جذب گردشگران خارجی و تماشاچیان رویداد توپ ، بنظرمی رسد؛ در ساماندهی گردشگران داخلی هم مشکلاتی دیده میشود. یکبار به دلیل هزینه اقامت بالا در قطر پیشنهاد برقراری پرواز شاتل داده شده بود که هنوز جزئیات برقراری این پروازها مشخص نشده یا اطلاع رسانی نشده است.
براساس اعلام سازمان بنادر کشتیرانی قرار بود برای تماشاچیان جام جهانی،شرکت کشتیرانی والفجر کشتی «کاتاماران »را آماده جابهجایی مسافر کرده و همزمان دو فروند شناور کروز بخش خصوصی به جا به جایی گردشگران بپردازند؛تا لحظه نگارش این گزارش از جزئیات حرکت کشتیهای ایرانی به قطر، چگونگی خرید بلیت و قیمت این بلیتها خبری در دست نیست؛ و حرکت کشتی کروز هم با وجود دارا بودن مصوبه برای ارایه سوخت یارانه ای وعدم ارائه آن تا این لحظه در ابهام است.
وزیران راه ، شهرسازی و میراث فرهنگی و گردشگری در ماه گذشته وعده سفر ارزان تماشاگران ایرانی به قطر را برای حمایت و پشتیبانی از تیم ملی فوتبال داده بودند، که با وجود تورهای گران قیمت مسافرتی موجود در بازار این امکان از تماشاگران ایرانی سلب خواهد شد چرا که هیچ حمایتی از سوی دولت ازآژانسهای مسافرتی مجری برای کاهش هزینهها نشده است.
حضور نمایشی صنایع دستی در قطر
ضرغامی،وزیر میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری بارها برگزاری تورنمنت جهانی قطر را فرصت مناسبی برای معرفی و توسعه صادرات صنایع دستی عنوان کرده بود.
او در این زمینه بیان کرده بود:«طرح معرفی توسعه صادرات صنایع دستی مدت هاست که در وزارتخانه درحال بررسی است. بخشهای مرتبط با موقعیتی که در مورد مسابقات جام جهانی قطر برای کشور فراهم میشود، بررسی و احصا شده و اقدامات لازم صورت گرفته و تداوم دارد.» حالا چند روز مانده به برگزاریجامجهانی، مریم جلالی، معاون صنایع دستی از «در اختیار قرار گرفتن سکویی در ساحل کورنیش دوحه برای نمایش صنایع دستی خبر داده است.» به گفته او «وزارت میراث فرهنگی و هنرمندان شرکت کننده اجازه فروش آثار را ندارند و فقط نمایش است.»او گفته است :«تلاش داریم با استفاده از بهروزترین تکنیکهای تصویری بتوانیم ظرفیتها، قابلیتها و داشتههای خودمان را در حوزه صنایعدستی نمایش دهیم.»
فروش صنایع دستی درچنین شرایطی که بیش از یک میلیون گردشگر در قطر در رفت و امد هستند؛ میتوانست رخوت رکود دوران کرونا و خاموشی آن را برای هنرمندان و فعالان برگرداند اما گویا فروش صنایع دستی و عایدی از آن به سرنوشت گردشگری ایران وجام جهانی دچار شد.
تهیه سیاهه جدید انتشار آلودگی هوای تهران در سال آینده
در سالهای اخیر برخی دیگر از آلایندهها مانند ذرات معلق بیشتر از ۱۰ میکرون و دیاکسیدنیتروژن در برخی مقاطع تبدیل به آلاینده شاخص شدهاند این در حالیست که سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران براساس اطلاعات سال ۹۶ تهیه و در سال ۹۸ منتشر شده است. در این سیاهه بیشتر به ذرات معلق کمتر از ۲.۵ و کمتر به دیگر آلایندهها توجه شده است به گفته مدیر واحد مدلسازی و پیشبینی شرکت کنترل هوای تهران سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران از نیمه اول سال آینده آغاز میشود.
موجودی، فهرست یا سیاهه انتشار آلایندههای هوا، محاسبه میزان آلایندههای موجود در جو است. یک موجودی انتشار معمولاً شامل کل انتشارات مربوط به یک یا چند گاز خاص گلخانهای یا آلایندههای هوا است که منشاء آن در همه دستههای منبع در یک منطقه جغرافیایی خاص و در یک بازه زمانی مشخص است. به عبارتی سیاهه انتشار شامل مجموعهای از دادهها است که انتشار آلایندگی تولیدی از منابع گوناگون را به تفکیک مکانی و زمانی بیان میکند. تاکنون سه سیاهه انتشار توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران منتشر شده است. اولین سیاهه حدود ۳۰ سال گذشته، دومی در سال ۹۴ و سومی در سال ۹۸ منتشر شده است.
هدف از تولید سیاهه انتشار، کمی سازی مقادیر آلایندگی تولیدی از منابع مختلف، شناسایی، اهمیت سنجی و مقایسه منابع مختلف برای آلایندههای گوناگون، تولید مقادیر اولیه مورد نیاز برای مدلهای پراکنش آلودگی هوا و مدلهای عددی فتوشیمیایی بزرگ یا کوچکمقیاس، اجرا و اثرسنجی سناریوهای مختلف کاهش آلودگی هواست. فاز اول پروژه محاسبات سیاهه انتشار آلایندگی شامل مونوکسید کربن (CO)، اکسیدهای نیتروژن (NOx)، هیدروکربنهای آلی فرار (VOCs)، اکسیدهای گوگرد (SOx) و ذرات معلق (PM) است که اولین نسخه از سیاهه انتشار در سال ۱۳۹۸ برای ۱۰ کلانشهر آلوده کشور از جمله شهرهای تهران، مشهد، کرج، اصفهان، تبریز، شیراز، اراک، اهواز، قم و کرمانشاه تهیه شد. حسین شهبازی درباره آخرین سیاهه انتشار شهر تهران اظهار کرد: آخرین سیاهه انتشار در سال ۹۸ منتشر شده که برای سال پایه ۹۶ است. بهطور معمول هر چهار تا پنج سال یک بار سیاهه انتشار را بهروزرسانی میکنند و این به میزان تغییر و تحول در منابع آلاینده بستگی دارد. وی با توجه به اقدامات انجام شده برای تهیه سیاهه انتشار جدید گفت: برنامهریزیهای لازم و انجام اولویتبندی برای بهروزرسانی سیاهه انتشار منابع آلاینده شهر تهران در حال انجام است. شهبازی درباره تدوین سیاهه انتشار جدید برای آلایندههای هوا اظهارکرد: تغییر و تحولات چشمگیری در ماهیت منابع آلاینده شهر تهران رخ نداده است که منجر به دگرگونی سهم منابع آلاینده و از اولویت خارج شدن برخی راهکارهای کاهش آلودگی هوا شده باشد اما برنامهریزی برای به روزرسانی سیاهه انتشار نیز میتواند انجام شود. مدیر واحد مدلسازی و پیشبینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، به موانع تهیه سیاهه انتشار جدید اشاره کرد و ادامه داد: موانع بودجهای و منابع همیشه وجود دارد که در سالهای اخیر نیز پررنگتر شده است همچنین دسترسی به اطلاعات لازم برای تهیه سیاهه انتشار سختتر شده و اخذ اطلاعات زمانبرتر است. وی توضیح داد: در سیاهه انتشار به حجم بسیار زیادی اطلاعات از منابع آلاینده مختلف از خودرویی تا صنایع و نیروگاهها نیاز داریم. بدین جهت ممکن است به علت اتفاقات سایبری و مواردی از این دست، در تهیه سیاهه انتشار جدید، پروتکلهای اخذ اطلاعات سختگیرانهتر شده باشد، به همین دلیل پروسه اخذ اطلاعات زمانبر خواهد شد البته این به عنوان احتمال است و هنوز اطلاعات دقیقی نداریم. مدیر واحد مدلسازی و پیشبینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به مهمترین تغییرات ایجاد شده در شهر تهران اشاره کرد و گفت: تغییر در ترکیب ناوگان خودرویی از مهمترین تغییرات است. خودروهای در حال تردد به لحاظ سن و فناوریهای جدید دچار تغییر و تحولاتی شدهاند همچنین تعدادی خودرو از چرخه حمل و نقل حذف شده است.
وزیر آموزش و پرورش:
دانشآموزانی که در هفتههای اخیر با ما همراه نبودند، دشمن نیستند
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: حوزه پرورشی، عامل تحول بنیادین و تربیت است چراکه انقلاب اسلامی، امام و رهبر معظم انقلاب (ره) و رئیس جمهور، ذاتا تربیتی هستند.
وزیر آموزش و پرورش خطاب به معاونان پرورشی و فرهنگی استانها گفت: از اولیاء در انجام کارها و برنامهها حُسن استفاده را ببرید. همچنین باید افرادی خیرخواه و جهادی را در اجرای برنامهها داشته باشیم که نمایشی کار نکنند بلکه بنیادی کار کنند.
وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور توجه ویژهای به آموزش و پرورش و به ویژه تربیت دارند که این موضوع بسیار مهم است، اضافه کرد: بچهها باید در اداره مدرسه و تدریس در کلاسهای درس نقش ایفا کنند. همچنین باید از ظرفیت گروههای جهادی استفاده شود؛ در این راستا ۵۳۰ گروه جهادی شناسایی شده است که ظرفیتهای خوبی برای پیشبرد اهداف ما در عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی دارند.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به جوانان، بچهها و خانوادهها باید اعتماد کنیم چرا که ظرفیت بالایی دارند، این سیره نبوی است که حتی به افرادی که با ایشان دشمن بودهاند نیز مهرورزی میکردهاند، حال آنکه برخی دانش آموزان و خانوادههایی که طی هفتههای اخیر به دلایلی با ما همراه نبودهاند، دشمن ما نیستند و دل در گرو ساخت ایرانی قوی دارند. در حاشیه این گردهمایی از پوستر سامانه «نورینو»، سامانه جامع فعالیتهای پرورشی با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.
دبیر اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان:
فروش داروی گیاهی در عطاریها ممنوع!
دبیر اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان تاکید کرد که فروش هر نوع داروی گیاهی از جمله داروی لاغری و ترک اعتیاد در عطاریها ممنوع است.
ابراهیم نیک سرشت، با اینکه عطاریها مجاز به فروش گیاهان دارویی، یعنی گیاهانی با خاصیت دارویی هستند، تصریح کرد: عطاری اجازه فروش داروی گیاهی را ندارد، اما پزشک طب سنتی در کنار مطب خود واحد صنفی تاسیس کرده و داروهای گیاهی تجویز میکنند و میفروشند.
وی افزود: البته بیشتر این واحدها زیر مجموعه اتحادیه نیستند، چرا که واحدهای مجوزدار اجازه دریافت نسخه و فروش دارو را ندارند. اگر واحدی جواز داشته باشد، اتحادیه از آنها بازرسی و در صورت تخلف، با آنها برخورد میکند.
دبیر اتحادیه صنف عطار، سقط فروشان و عمده فروشان کالای دخانی، مواد شوینده و پاک کننده تهران با بیان اینکه برخی عطاریها پشت شیشه تبلیغ فروش داروهای چاقی، لاغری و ترک اعتیاد میکنند، تصریح کرد: فروش این داروها در عطاریها مجاز نیست. اتحادیه در این رابطه اطلاع رسانی و در مواردی پروانه متخلفان را باطل میکند. اما در بخش اجرایی اجازه اختیار برخورد قهری یا جمع آوری این محصولات را ندارد و این موضوع بر عهده مراجع ذیصلاح است.
وی با بیان اینکه در مواردی حتی شاهد فروش ترامادول و متادون در عطاریها هستیم، تصریح کرد: عطاریها اجازه تجویز دارو هم ندارند و فقط باید محصول مجازی را که مشتری میخواهد به آنها بفروشند.
تهران حداکثر ۸۰۰۰ اتوبوس نیاز دارد؛
اتوبوسهای جام جهانی در راه تهران؟
به گفته مدیران شهری، تهران حداکثر ۸۰۰۰ اتوبوس نیاز دارد و اتوبوسهای توزیعی دولت نیز تنها توانست بخشی از این مشکل را برطرف کند و تامین رقم باقی مانده خارج از توان تولیدات داخلی در کوتاه مدت است و حل مشکل اتوبوسهای پایتخت راهکاری جز واردات اتوبوس ندارد که خرید اتوبوسهای جام جهانی یکی از گزینههایی است که در این ایام که اخبار جام جهانی داغ است، مطرح شد. مطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در واکنش به ادعای برخی رسانهها مبنی بر اینکه شهرداری میخواهد اتوبوسهای دست دوم جام جهانی را خریداری کند، گفت: شهرداری تهران اتوبوس دست دوم نمیخرد؛ بلکه از بخش خصوصی خرید خدمت میکند و ما نمیدانیم که بخش خصوصی میخواهد اتوبوسهای جام جهانی را بخرد و یا اتوبوسهای آلمانی را. وی با بیان اینکه تهران بر اساس طرح جامع حمل و نقل حداقل ۶۰۰۰ و حداکثر به ۸۰۰۰ اتوبوس احتیاج دارد و روزی که ما شهرداری تهران را تحویل گرفتیم تعداد اتوبوسها تنها ۱۸۰۰ دستگاه بود که برخی از آنها نیز به دلیل فرسودگی و یا نیاز به تعمیرات در یک سال اخیر از چرخه خدمت رسانی خارج شدند، افزود: در حال حاضر ما ۴۲۰۰ اتوبوس کم داریم تا بتوانیم سرفاصله حرکت اتوبوسهایمان را کم کرده و از اتلاف وقت و معطلی شهروندان بکاهیم و تراکم و تجمع مردم در اتوبوسها کم شود؛ اما جای سوال است که آیا ظرفیت کشور و بودجه شهرداری و دولت اجازه خرید و تامین ۴۲۰۰ دستگاه اتوبوس را میدهد؟ حتما نه. ما میتوانیم حرف بزنیم و وعده بدهیم اما با اتکا به ظرفیتهای فعلی این مهم رخ نمیدهد. رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران خبر داد:
فراخوان سراسری بخش خصوصی برای جبران کمبود دارو
رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران میگوید سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی برای جبران کمبود برخی اقلام دارویی در کشور یک فراخوان سراسری داده است. محمود نجفی عرب اظهار کرد: در روزها و هفتههای گذشته شاهد آن بودیم که برخی اقلام دارویی در کشور با کمبودهایی مواجه شده است به همین دلیل با هماهنگی وزارت بهداشت و فعالیت صاحبان تشکلها و شرکتهای داروسازی جلسات بررسی وضعیت این داروها آغاز شد و در نهایت به این جمعبندی رسیدیم که تمام ظرفیتهای موجود برای جبران این کمبودها به کار گرفته شود. وی درباره جزئیات کمبودهای دارویی به وجود آمده توضیح داد: در هفتههای گذشته با توجه به شروع آنفلوانزا در کشور کمبودهایی در حوزه آنتیبیوتیکهای خوراکی به وجود آمد در کنار آن برخی اقلام دارویی در حوزه اعصاب و روان، دیابت و داروهای قلب و عروق نیز کمبودهایی را تجربه کرد که در نهایت برآورد ما این است که حدود 450 قلم دارو که تولید دارو دارند از نظر وضعیت موجودی در شرایط مطلوبی به سر نمیبرند. رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه شرایط برخی تولید کنندگان دارو در کشور مناسب نیست بیان کرد: با وجود آنکه با موقعیتی روبهرو شدهایم که در آن تولید برخی اقلام دارویی در حاشیه زیان قرار دارد اما در نهایت شرکتها متقاعد شدهاند که با توجه به وضعیت کشور باید با تمام توان برای تامین نیاز دارویی وارد عمل شوند. نجفی عرب افزود: با هماهنگیهایی که میان سندیکا و وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو انجام شده تصمیمات فوری برای تامین کسری مواد اولیه شرکتهای دارویی نهایی شده و جلسات هماهنگی برای تداوم این موضوع تا زمانی که کمبود دارو به شکل کامل برطرف شود ادامه خواهد یافت. وی با اشاره به یک تصمیم کارگشای دیگر که در روزهای گذشته نهایی شده اظهار کرد: دراردیبهشت امسال با مصوبه سران قوا بنا شد مالیات ارزش افزوده کالاهای ضروری از 9 درصد به یک درصد کاهش پیدا کند، اما متاسفانه تجهیزات پزشکی از این قاعده جاماندند. با این وجود در روزهای گذشته پس از مذاکرات با مقامات مسئول بنا شد دارو به این فهرست اضافه شود که میتواند بخشی از مشکلات را برطرف کند زیرا اگر از ابتدای امسال این موضوع اجرایی میشد شاهد کمبودهای فعلی نبودیم. مدیرکل نظارت فنی بر بیمههای غیر زندگی اعلام کرد:
شرط بخشودگی جرایم موتورسیکلتهای فاقد بیمه
مدیرکل نظارت فنی بر بیمههای غیر زندگی گفت: صاحبان موتور سیکلت و وسایل نقلیه کشاورزی در صورتی از بخشودگی کامل جرائم مربوط به بیمه شخص ثالث بهرهمند میشوند که بیمهنامه یکساله بگیرند.
عباس خسروجردی، درباره بخشودگی کامل جرایم موتورسیکلتها و وسایل نقلیه کشاورزی فاقد بیمه شخص ثالث اظهار کرد: طبق قانون بیمه شخص ثالث، کلیه وسایل نقلیه زمینی از جمله موتور سیکلتها و وسایل نقلیه کشاورزی که مشمول این قانون هستند اگر فاقد بیمهنامه باشند، در زمانی که برای دریافت بیمهنامه به شرکتهای بیمه مراجعه میکنند علاوه بر پرداخت حق بیمه شخص ثالث باید مبلغی را به عنوان جریمه متناسب با زمانی که وسیله نقلیه آنها بیمه نبوده است، پرداخت کنند.
وی افزود: این جریمه به صندوق تامین خسارتهای بدنی واریز میشود که مسئولیت این صندوق، پرداخت خسارت به حوادث رانندگی و راننده فاقد بیمهنامه شخص ثالث است.
مدیرکل نظارت فنی بر بیمههای غیر زندگی ادامه داد: براساس بند د ماده ۲۴ قانون بیمه شخص ثالث، در هر سال چند دوره به صاحبان وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلتها و وسایل نقلیه کشاورزی بخشودگی داده میشود تا با مراجعه به شرکتهای بیمه، دیگر جریمه نپردازند. برای امسال نیز، این بخشودگی از تاریخ ۱۵ آبانماه به مدت ۲۹ روز اعمال شده است. البته شرط بهرهمندی از این بخشودگی منوط به این است که صاحبان این وسایل نقلیه، بیمهنامه یکساله بگیرند. اگر بیمهنامه کوتاه مدت بگیرند، مشمول این بخشودگی نمیشوند.
خسروجردی ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث در دو گروه وسیله نقلیه موتور سیکلت و کشاورزی پایین اعلام کرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه شخص ثالث در موتورسیکلتها فقط ۱۳ درصد است و حدود ۱۵ درصد وسایل نقلیه کشاورزی بیمه هستند. این در حالی است که عمده پرداخت خسارتها از حوادث رانندگی از سوی صندوق تامین خسارتهای بدنی با سهمی حدود ۳۲ درصد به موتور سیکلتها مربوط میشود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10865/32265/112004
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10865/32265/112005
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10865/32265/112006
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10865/32265/112007
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10865/32265/112008
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10865/32265/112009
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10865/32265/112010
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10865/32265/112011
|
- جزئیاتی از طرح ساماندهی «نیروهای غیررسمی» در آموزشوپرورش
- سهم ایران از گردشگری توپ یک شوت هم نشد
- تهیه سیاهه جدید انتشار آلودگی هوای تهران در سال آینده
- دانشآموزانی که در هفتههای اخیر با ما همراه نبودند، دشمن نیستند
- فروش داروی گیاهی در عطاریها ممنوع!
- اتوبوسهای جام جهانی در راه تهران؟
- فراخوان سراسری بخش خصوصی برای جبران کمبود دارو
- شرط بخشودگی جرایم موتورسیکلتهای فاقد بیمه