|
گردشگری به دادِ تایلند رسید
مقامهای تایلند اعلام کردند که بازگشت گردشگران بینالمللی به احیای اقتصاد این کشور کمک کرده است.
مقامهای تایلند اعلام کردند: بازگشت گردشگران بینالمللی به این کشور در سه ماه سوم سال جاری میلادی به کنترل تورم بالای تایلند کمک کرده است.
تایلند دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوبی محسوب میشود که در دوران همهگیری کرونا با رکود اقتصادی قابل توجهی مواجه شد، اما بازگشایی مرزهای این کشور در سال جاری میلادی وضعیت اقتصادی را بهبود بخشیده است.
«شورای ملی اقتصاد و توسعه اجتماعی تایلند» (NESDC) در فاصله ماه جولای تا سپتامبر ۴.۵ درصد افزایش سالانه در تولیدات ناخالص داخلی را گزارش کرده است که طبق آن، رشد کلی امسال به ۳.۲ درصد میرسد. با وجود این ارقام، پیشبینی میشود این آمار در سال ۲۰۲۳ به ۳.۴ درصد برسد.
مقامهای تایلند انتظار دارند درآمد حاصل از صنعت گردشگری در سال ۲۰۲۲ به حدود ۱۵.۸ میلیارد دلار برسد؛ چراکه از زمان بازگشایی مرزها در اوایل سال ۱۰.۲ میلیون نفر از این کشور بازدید کردهاند. البته آمار بازدیدکنندگان سالانه از تایلند در شرایط پیش از همهگیری کرونا تا حدود ۴۰ میلیون نفر میرسید.
مقامهای این کشور امیدوارند در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۳ میلیون گردشگر به تایلند سفر کنند.
چرا ساخت کارتون فوتبالی گران تمام می شود؟
مدیر بخش فیلمنامه مرکز انیمیشن صبا اختصاص نیافتن بودجه مناسب را علت ساخته نشدن انیمیشن های تاثیرگذار و ماندگار در حوزه ورزش و خصوصا فوتبال می داند.
او معتقد است: «داشتن اسپانسر میتواند در این زمینه کمککننده باشد. بخش فرهنگی فدراسیونهای ورزشی و وزارت ورزش نیز میتوانند با اختصاص دادن بخشی از بودجه فرهنگی خود، در این جهت کمککننده باشند.»
محبوبه سمیعی زفرقندی ـ مدیر بخش فیلمنامه مرکز انیمیشن صبا ـ اظهار کرد: در ساخت انیمیشن های ورزشی به دلیل اینکه برای یک حرکت کوتاه، تعداد بسیار بالایی فریم لازم است و باید در زمان بسیار محدودی تعداد زیادی فریم استفاده کنیم، هزینه بسیار بالایی نیاز است.
او افزود: ساخت یک انیمیشن ورزشی به دلیل ضرباهنگ تند، هزینه بسیار بالایی دارد و مرکز صبا اگر تمام بودجه سالیانه خود را به این کار اختصاص دهد، شاید بتواند فقط ۱۰ قسمت کار بسازد.
سمیعی در عین حال با بیان اینکه در تکنیک رشد قابل توجهی کردهایم، گفت: اگر برای ساخت انیمیشن ورزشی بودجه تعلق بگیرد کارهای باکیفیتی تولید خواهد شد زیرا کارگردانها و تهیه کنندههای بسیار خوبی در این حوزه داریم.
او ادامه داد: ما در تکنیک رشد قابل توجهی کردهایم و کارهای باکیفیتی نظیر «روبی و جوجه ها»، «جوانمردان»و «سلام بر ابراهیم» را روی آنتن داریم. از لحاظ تکنیک نیز با بهترین کشورهای سازنده انیمیشن تفاوتی نداریم اما از لحاظ هزینه، فاصله بسیار زیادی با آنها داریم. صبا بودجه بسیار کمی دارد؛ توقف مجموعه انیمیشن «کشتی گیران» یا «والیبالیستها» که یک مجموعه پرتحرک و پرکاراکتر بود، به علت همین بالا بودن هزینه ها بود.
مدیر بخش فیلمنامه مرکز انیمیشن صبا به مجموعه «کشتیگیران» اشاره کرد و گفت: در حوزه فیلنامه مجموعه ۱۰۰ قسمتی «کشتیگیران» را داشتیم که از مهد کشتی ایران، جویبار در استان مازندران به قلم پرستو شاه محمدی نوشته شده است.
او ادامه داد: این مجموعه درباره زندگی جویباری که یک شخصیت حقیقی در کشتی ایران است، نوشته شده بود و جویباری به عنوان استاد کشتی از منطقه شمال ایران به نوجوانان، کشتی یاد میداد و در مسابقات کشتی نوجوانان در رده های مختلف شرکت میکرد.
سمیعی با بیان اینکه مجموعه «کشتیگیران» متوقف شده است، بیان کرد: ابلاغیه ها و فیلنامه انیمیشن «کشتیگیران» مورد تایید و کارشناسی قرار گرفت اما این پروژه شش سال پیش متوقف شد و در حد فیلنامه باقی ماند. همچنین شهرام شیرزادی درباره المپیک و جام جهانی کارهای باکیفیتی تولید کرد که احتمالا برای جام جهانی امسال هم از شبکه های سه و ورزش پخش خواهد شد.
او در ارتباط با صنف فیلنامهنویسی انیمیشن گفت: ما چیزی به عنوان صنف فیلنامهنویسی انیمیشن نداریم و فیلنامهنویسی انیمیشن در دل انیمیشن تعریف می شود که اتفاقا کار بسیار اشتباهی است؛ زیرا دو مقوله مجزا و متفاوت است. در این صنف به فیلنامهنویسان اهمیت داده نمیشود اما تهیه کنندهها، کارگردانها و انیماتورها میتوانند در آن صنف عضو شوند و از خدمات صنف استفاده کنند.
سمیعی افزود: در صدا و سیما دو واحد فیلنامهنویسی انیمیشن در مرکز سیما فیلم و مرکز صبا وجود دارد. البته ممکن است سیمافیلم صنف فیلنامهنویسی انیمیشن را داشته باشد اما در مرکز صبا ما چنین چیزی نداریم.
او ضمن درخواست از وزارت ورزش برای اختصاص دادن بودجه به این صنعت هنر، عنوان کرد: ما وقتی خودمان با کمبود بودجه مواجه هستیم باید سفارش بگیریم و مرجع سفارش دهنده می تواند وزارت ورزش باشد. در این بخش وزارت ورزش و زیرشاخههای آن می توانند کمک دهنده باشند. همچنین اگر سازمان صداوسیما برای ساخت انیمیشن ورزشی بودجهای اختصاص دهد، فیلمنامهها مصوب و مورد تایید با ابلاغیه وجود دارد و فقط ساخت آن باقی میماند که در صورت تامین بودجه انجام می شود.
کتابی در مورد منافقین؛ از«تهران تا تیرانا» با شیاطین
کتاب «تهران تا تیرانا» شامل خاطرات مسعود خدا بنده عضو سابق سازمان مجاهدین خلق و سرتیم حفاظت از مسعود و مریم رجوی، بهتازگی با تحقیق و پژوهش محمد جعفربگلو توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر و روانه بازار نشر شده است.
مسعود خدابنده که با نام مستعار «رسول» در سازمان فعالیت میکرد، در تابستان ۱۳۶۰ مسئول مستقیم انتقال محمدرضا کلاهی و مسعود کشمیری (عاملین انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری و دفتر نخستوزیری) بود. اطلاعات او از پیشینه سازمان، روابط تشکیلاتی، طرحهای عملیاتی گوناگون، کمپ اشرف، منابع مالی سازمان مجاهدین خلق و پشتپرده روابط مسعود رجوی با افراد و گروههای مختلف، خواندنی و جالب است.
به باور خدابنده که در سال ۱۳۷۵ از سازمان جدا شد و امروز خارج از ایران به سر میبرد، سنوات حضورش در فرقه رجوی، سیاهترین سالهای عمرش بوده است. ازاینرو امروز بنا را بر افشاگری و واگویی ناگفتهها گذاشته است.
اتفاقاً فرقه رجویه هم دلخوشی از او ندارند؛ در رسانههای سازمان از او بهعنوان «شیطان بنده» یاد میشود و این، عمق کینه منافقین از مسعود خدابنده را نمایان میکند. از منظر راقم این سطور، دو ویژگی مهم مسعود خدابنده در روایت خاطراتش، حافظه مثالزدنی و قدرت تحلیل بالای اوست که همین دو عامل خاطرات وی را خواندنیتر میکند. اینکه وی بهعنوان نزدیکترین فرد به مسعود و مریم رجوی، اطلاعات ذیقیمتی از سرکرده فرقه منافقین دارد نیز، خاطرات خدابنده را جذابتر کرده است. بیگمان خواننده با مطالعه هر بند از این خاطرات، آگاهی تازهای درباره فرقه رجوی به دست خواهد آورد.
این کتاب در سه گفتار تنظیم شده است؛ گفتار اول، دربردارندهی خاطرات مسعود خدابنده از سالهای پیش از عضویت در سازمان است. گفتار دوم خاطرات راوی از سالهای حضور در جمع مجاهدین خلق را دربرمیگیرد و گفتار سوم به روند جدایی خدابنده از سازمان اختصاص دارد.
حافظه مثالزدنی و قدرت تحلیل بالای مسعود خدابنده و همچنین اینکه وی بهعنوان نزدیکترین فرد به مسعود و مریم رجوی، اطلاعات ذیقیمتی از سرکرده فرقه منافقین دارد نیز، خاطرات خدابنده را جذابتر کرده است. بیگمان خواننده با مطالعه هر بند از این خاطرات، آگاهی تازهای درباره سازمان مجاهدین خلق به دست خواهد آورد.
جشنواره بینالمللی کتاب ادینبورگ کوچکتر میشود
جشنواره بینالمللی کتاب ادینبورگ اعلام کرد به دلیل ماهیت غیرقابل پیشبینی اوضاع و احوال مردم، ابعاد این جشنواره کوچکتر میشود.
مسئولان جشنواره کتاب ادینبورگ در بیانیهای اعلام کردند از زمان شروع پاندمی کرونا، تغییر در رفتار مخاطبان ایجاد شده و این تغییر در میان برخی از مخاطبان اصلی جشنواره کتاب به دلیل بحران هزینه زندگی تشدید هم شده است.
آنها در این بیانیه افزودهاند: در نتیجه همه این مشکلات مردم در برنامههای کمتری شرکت میکنند و پول کمتری هم خرج میکنند و با توجه به اینکه هزینهها هم به صورت مداوم در حال افزایش است، و برمبنای اینکه شواهد نشان میدهد این وضعیت تا سال ۲۰۲۳ و پس از آن هم ادامه خواهد یافت، مجبوریم تا یک استراتژی جدید اتخاد کنیم. استراتژی جدید آنها یک استراتژی محتاطانه برای عبور از این دوره بسیار چالشبرانگیز نامیده شده تا بتوان یک جشنواره کتاب از نظر اقتصادی پایدار در سال ۲۰۲۳ را آماده و ارایه کرد.در ادامه بیانیه آمده است: مقیاس عملیات کاهش مییابد که شامل کاهش هزینهها در تمام حوزههای سازمان و بازنگری در ارایه خود جشنواره هم میشود. گفته شده این امر مستلزم تصمیمگیریهای سختی است و از همه دلخراشتر تغییر اندازه تیم فوقالعاده با استعداد برگزار کننده جشنواره و کار خیریه و برخی برنامههای افتتاحیه جشنواره که موفقیتآمیز بود، اما هزینه قابل توجهی دارد و مقرون به صرفه نیست، خواهد بود. جزییات کامل جشنواره سال آینده در مراسم راهاندازی برنامه در اواسط ژوئن اعلام خواهد شد، اما جشنواره کتاب در هر حال طبق برنامه از ۱۲ تا ۲۸ آگوست در کالج هنر ادینبورگ برگزار میشود.طبق طرحی که از قبل تعیین شده بود برنامهریزی و آمادگی برای تغییر مکان جشنواره کتاب ادینبورگ به مکان جدیدش در انستیتو آینده ادینبورگ در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه خواهد داشت.جشنواره بینالمللی کتاب ادینبورگ از قدیمیترین جشنوارههای بینالمللی کتاب دنیاست که ریشه در تاریخ، فرهنگ و سنت اسکاتلند دارد. محل برپایی این رویداد فرهنگی باغهای اطراف میدان شارلوت در ادینبورگ است که هر سال با تمرکز بر ادبیات جهان، اولین نویسندگان، دانشمندان، استندآپ کمدینها، هنرمندان کتابهای طنز، شاعران و اندیشمندان برجسته تشکیل میشود.
ادینبورگ سال ۲۰۰۴ عنوان نخستین شهر ادبیات یونسکو را از آن خود کرد. تنها در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲۲۵ هزار نفر از این ریوداد دیدن کردند و سال ۲۰۱۶ بیش از ۸۰۰ نویسنده از ۵۵ کشور در ۱۷ روز برگزاری جشنواره حضور داشتند.
یک شاهکار دیگر از استاد دلهره!
رمان «مرگ گفت: شاید» نوشته پییر بوالو و توماس نارسژاک بهتازگی با ترجمه عباس آگاهی توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شده است. اینکتاب صدوپنجمینعنوان مجموعه «نقاب» است که اینناشر از آثار پلیسی ادبیات جهان منتشر میکند.
پییر بوالو (۱۹۰۶ - ۱۹۸۹) و توماس نارسژاک (۱۹۰۸-۱۹۹۸) نظریهپردازان رمان پلیسی و «استادان دلهره» نام دارند. آنها از سال ۱۹۴۸ نوشتن رمانهای پلیسی را به اتفاق هم شروع کردند و حق بزرگی به گردن ادبیات و سینمای پلیسی جهان دارند. آثار این دو نویسنده در ادبیات پلیسی، بیانگر ژانر متفاوتی است که آن را «رمان دلهره» نامیدهاند و باوجود پلیسیبودنشان، در برخی قصههای آنها خبری از پلیس و کارآگاه نیست.
این دو نویسنده فرانسوی موفق شدند آمیزهای از رمان پلیسی (آنچنان که تا زمان آنها رواج داشت) و رمان معمولی به وجود آورند. رمان پلیسی بوالو _ نارسژاک، فاقد گانگستر و کارآگاه هستند و شخصیتهای داستانهایشان، افراد عادی از همه طبقات اجتماعیاند. پییر بوالو و توماس نارسژاک با آثار متفاوت خود، ۴۰ سال بر رمان پلیسی فرانسه حکمروایی داشتند و بسیاری از داستانهایشان توسط فیلمسازان مطرح جهان در قاب تصویر ساخته شد.
شیوه همکاری بوالو و نارسژاک اینگونه بود که طراحی قصه به عهده یکی و شخصیتپردازی به عهده دیگری بود. گونهای که این دو نویسنده در ادبیات پلیسی به آن رسیدند، معمایی و سوالبرانگیز است. رمانهای بوالو و نارسژاک همیشه پرتعلیق و با فراز و فرود هستند و در پایانشان است که حقیقت مشخص میشود و در آن زمان خواننده به سادهبودن اتفاقات پی میبرد اما متوجه میشود با استتار حقیقت توسط شاخ و برگهای داستان، رودست خورده و ماجرا، آنگونه که به ظاهر میدیده، نیست.
از سال ۸۹ و با شروع چاپ کتابهای مجموعه نقاب توسط انتشارات جهان کتاب، ۱۶ عنوان از رمانهای «بوالو_نارسژاک» به قلم عباس آگاهی به فارسی برگردانده شدند. اینکتابها بهترتیب انتشار عبارتاند از:
چشمزخم، زنی که دیگر نبود، مادهگرگها، آخر خط، سرگیجه، چهرههای تاریکی، اعضای یکپیکر، مردان بدون زنان، مرغان شب، با دلباختگی، کارت منزلت، قراداد، مهندسی که دلباخته اعداد بود، نجسها، بُنسای، زنان شعبدهباز.
داستان رمان «مرگ گفت: شاید» بهعنوان اثر دیگر بوالو-نارسژاک، درباره مردی بهنام هِروِه لُب است که بهعنوان مشاور شرکتهای بیمه فعالیت میکند و در شروع قصه، در یکمرکز شبانهروزی امداد حضور پیدا کرده تا درباره کسانی که قصد خودکشی دارند و با اینمرکز تماس میگیرند، تحقیق و پژوهش کند. یکی از تماسهای تلفنی به مرکز که باعث جلب توجه لُب میشود، مربوط به زینا ماکووسکی دختر یکفیزیکدان مشهور لهستانی است. ایندختر خود را معرفی نمیکند و کمک هم نمیخواهد. تنها خواستهاش این است که روی سنگ گورش، گل بگذارند!
در ادامه داستان، با اقدام بهموقع پلیس زینا از مرگ نجات پیدا میکند اما لُب با یکمعما روبرو میشود که پاسخی برایش ندارد؛ سوءقصدهای پیاپی به جان دختر.
رمان «مرگ گفت: شاید» در ۱۲ فصل نوشته شده است.
در قسمتی از اینرمان میخوانیم:
آدمهای حسود! در مسیر برگشت به خانه ییلاقی، لُب اینکلمه را نشخوار میکرد. آدمهای حسود! ... نه، آدم حسود نه، بلکه یک جنایتکار، چون از این پس جای تردیدی باقی نمیماند. لُب با سرعت هرچه بیشتر برگشت. باید نلیها را در جریان میگذاشت! باید شورای جنگی تشکیل بدهند، چون، چنان آشفته شده بود که به فکر یک نقشه دفاعی افتاده بود، و بیآنکه پیش خودش اعتراف کند، از هماکنون همه اعتمادش را روی فیلیپ گذاشته بود. فیلیپ احتمالا میتواند راهحلی ارائه کند. او مرد عملگرا، دستوپادار و کارآمدی بود.
یک جنایتکار! نه، لُب آمادگی مبارزه علیه یک جنایتکار را به دست نیاورده بود. البته، نه اینکه شهامت اینکار را نداشته باشد، بلکه نمیدانست چه واکنشی باید نشان بدهد. به ایندلیل، به وحشت افتاده بود. ماشین را جلوی پارکینگ رها کرد و دواندوان به طرف خانه رفت. نلی در سالن، تنها بود و پیپ میکشید. لُب در یکنفس گفت:
«یک خرابکاری بوده. یک نفر شیلنگ رو قطع کرده.»
نلی گفت: «آه! اینو ترجیح میدم! دستکم میدونیم داریم به کجا میریم.»
پاو بلند شد و آهسته درِ راهرو را باز کرد و پچپچکنان گفت: «بعد از شام میشینیم موضوع رو روشن میکنیم. حالا باید چیزی بخوریم. یک غذای دریایی داریم و میبینید که چقدر عالیه!»
اینکتاب با ۱۸۲ صفحه، شمارگان ۴۰۰ نسخه و قیمت ۷۵ هزار تومان منتشر شده است.
اخبار
«رمز و راز تجارت»
در کتابفروشیها افشا شد
تازهترین اثر رضا مصطفوی با عنوان «رمز و راز تجارت» از سوی انتشارات عهد مانا منتشر شده که به نوعی بازخوانی رمز و راز تجارت در میان احادیث است.
اینکتاب، ترجمه کتاب «تجارت» از مجموعه حدیثی «فروع کافی» است که شامل سخنان اهلبیت (ع) میشود. این احادیث کاربردیاند و فهمشان، برای هرکسی که میخواهد کسبوکاری داشته باشد، لازم و ضروری عنوان شده است.
در اینکتاب، مطالبی درباره اینکه چگونه کمفروشی نکنیم، طرز رفتارمان با مردم، پرسنل، کارگر و… و حتی توصیههایی برای آینده اقتصادی بهتر، همه و همه در قالب ۲۹۶ صفحهای مطرح شده است.
در بخشی از اینکتاب میخوانیم:
انسان جا افتاده و محترمی بود؛ البته اوضاع اقتصادی خیلی خوبی هم داشت. توی صحبتهایش درباره موفقیتی که بهدست آورده، پرده از رازی برداشت که هیچرقمه ذهنم به سمتش نمیرفت. صحبت از یک کتاب قدیمی بود؛ کتابی که باعث شده بود از همان جوانی دنبال کارهای بهروز برود و البته آداب و شرایط اسلامی آن را هم رعایت کند. صحبت از کتاب اقتصاددانهای معروف اروپایی و آمریکایی و… نبود. صحبت از کلمات گوهربار بزرگانی بود که راهوچاه این مسیر را میشناختند و برای اینکه پیروانشان به مسیر اشتباه نرود، خورشید بیبدیل این مسیر شده بودند.
انتشارنمایشنامهای درباره
تکوین نظریه تکامل
نمایشنامه دو پردهای «پس از داروین» نوشته تیمبرلیک وارتنبکر و ترجمه امیراحسان کرباسی زاده، با شمارگان ۷۰۰ نسخه، ۱۲۰ صفحه و بهای ۵۰ هزار تومان توسط نشر کرگدن منتشر شد. این ترجمه پنجمین مجلد از مجموعه «علم بر صحنه» است که با دبیری شاپور اعتماد از سوی نشر کرگدن در دسترس مخاطبان قرار میگیرد. این نمایشنامه حاوی اشارات تاریخی به زندگی داروین و مراحل تکوین نظریە تکامل است.
فیلسوفان همواره کوشیدهاند تصویری یکپارچه از واقعیت و جایگاه انسان در آن عرضه کنند. زیستشناسی و البته تکامل که هسته اصلی نظریههای زیستشناسی است، به انسان نگاهی متفاوت دارد. انسان در نظریه تکامل با دیگر گونههای زیستی تفاوت چندانی ندارد و قوای جسمانی و شناختی او محصول انتخاب طبیعی است. بدیهی است در صورت درستی نظریه تکامل، جایگاه ویژه و ممتاز انسان در خلقت متزلزل و ارتباط او با همنوعانش و دیگر گونهها دستخوش تغییر میشود.
تصور کنید شیمیدانان حلالی بسیار قوی ساختهاند که همهچیز را در خود حل میکند. آنان از خود میپرسند چنین حلالی را در چه ظرفی باید نگه داشت. اگر قرار است این حلال همهچیز را در خود حل کند، ظرفش را نیز نابود خواهد کرد. نظریه تکامل، از نظر مدافعان سرسخت آن، در حکم همین حلال قوی است؛ تکامل همه نظریات دیگر را درباره موجوادت زنده و حتی غیرزنده در خود محو خواهد کرد.
داستانها و نمایشنامههای فراوانی درباره داروین، قهرمان داستان تکامل، نوشته شده است. «پس از داروین» اما سرشتی متفاوت دارد. این نمایشنامهای است تعبیهشده در نمایشنامهای دیگر و از خلال تمرکز بر روابط داروین و کاپیتان فیتزروی در کشتی بیگل، به سفر تاریخی داروین و نظریه او نقب میزند.
رحیمی رئیس حوزه هنری
استان تهران شد
محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، با صدور حکمی محسن رحیمی را بهعنوان رئیس جدید حوزه هنری استان تهران منصوب کرد.
رحیمی که متولد سال ۱۳۶۷ است مدیریت «کانون اندیشه جوان»، عضویت هیئت مدیره سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و تهیهکنندگی چند برنامه تلویزیونی را در کارنامه دارد.
در بخشی از حکم محمدمهدی دادمان خطاب به محسن رحیمی آمده است:
«باید اعتراف کرد که ظرفیت هنری تهران بزرگ و بهویژه شهرستانهای آن هنوز امکان فعالتر شدن دارد. خوشبختانه تهران، امروز چشمهی جوشان استعدادهای فکری و هنری تازهنفس و خوشآتیهی متعهد به انقلاب اسلامی است که هر یک سرمایه فردای این مرز و بوم و انقلاب و نظام اسلامی خواهند بود و باید متناسب با این قوّه به برنامهریزی و اقدام پرداخت».
دادمان همچنین از زحمات علی فروزانفر که پیش از این مدیریت حوزه هنری استان تهران را برعهده داشت و از مردادماه امسال بهعنوان معاون هنری حوزه هنری منصوب شد، تقدیر و تشکر کرد.
یک انتصاب
در بنیاد ملی بازیهای رایانهای
محمد امین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، طی حکمی فرزانه شریفی را به عنوان سرپرست معاونت پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای منصوب کرد.
تألیف کتابها و ارائه مقالات در حوزههای مختلف پژوهشی از جمله سوابق علمی سرپرست معاونت پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای است. فرزانه شریفی همچنین دارای مدرک دکترای تخصصی رشته علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه آزاد اسلامی است.
فرزانه شریفی طی سالهای گذشته مسئولیت مدیر آموزش و همچنین مدیریت انستیتو ملی بازیسازی در بنیاد ملی بازیهای رایانهای را نیز برعهده داشته است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10876/32357/113493
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10876/32357/113494
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10876/32357/113495
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10876/32357/113496
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10876/32357/113497
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10876/32357/113498
|
عناوین این صفحه
- گردشگری به دادِ تایلند رسید
- چرا ساخت کارتون فوتبالی گران تمام می شود؟
- کتابی در مورد منافقین؛ از«تهران تا تیرانا» با شیاطین
- جشنواره بینالمللی کتاب ادینبورگ کوچکتر میشود
- یک شاهکار دیگر از استاد دلهره!
- اخبار