|
پیگیری معاونت زنان برای آزادی «خبرنگاران» و «مادران» بازداشتی
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از پیگیری برای آزادی زنان و خبرنگاران زن بازداشت شده در حوادث اخیر به ویژه مادران و زنان بیمار بازداشتی خبر داد.
انسیه خزعلی، با اشاره به بازدید اخیر خود از زندان زنان قرچک اظهار کرد: در آن بازدید وضعیت مکانی، وضعیت بهداشتی و شرایط سلامت زندانیان زن را بررسی کردیم.
وی با بیان اینکه در خلال آن بازدید برخی از زندانیان زن با ما گفتوگو کردند و ما حرفهایشان را شنیدیم، افزود: در فرصتی که بود با برخی زندانیان زن صحبت کردیم و با تعدادی از آنها همکاران ما صحبت کردند. مطالب آنها را شنیدیم و نامههایشان را دریافت کردیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در پاسخ به این سوال که آزادی زندانیان زن بازداشت شده در حوادث اخیر را پیگیری خواهید کرد؟ گفت: پیگیرهستیم. به ویژه پیگیر آزادی زنانی که فرزند و یا بیماری دارند، هستیم تا برایشان شرایطی فراهم کنیم و برخی با وثیقه و حتی برخی بدون وثیقه زودتر آزاد شوند.
خزعلی همچنین در پاسخ به این سوال که در خصوص آزادی خبرنگاران زن، به ویژه خبرنگارانی که در حوزه زنان مینوشتند نیز اقداماتی انجام خواهید داد؟ تصریح کرد: بله، وضعیت اینها را نیز همانند باقی زنان بازداشتی بررسی و گزارشی از کار آنها گرفتیم.
هشدار فرسودگیها همزمان با روز ملی حمل و نقل؛
حال ناخوش مترو، اتوبوس و تاکسیهای فرسوده
۲۶ اذرماه روز ملی حمل و نقل بهانهای است برای نوشتن از حمل و نقل کلانشهر تهران که مدتهاست زنگ هشدار فرسودگی آن به صدا در آمده است؛ اما هیچ خبر خاصی در حوزه نوسازی به گوش نمی رسد چراکه وضعیت فرسودگی حمل و نقل عمومی پایتخت چنان عمیق است که بودجههای چند ۱۰ میلیاردی شهرداری گره از کار آن باز نمیکند و باید کمکی فراتر دریافت شود.
داستان حمل و نقل فرسوده تهران این روزها به داستان پرغصهای تبدیل شده، بهگونهای که خرابی اتوبوس، کمبود قطار مترو و وجود تاکسیهای فرسوده در تهران این روزها که با آلودگی شدید هوا هم دست و پنجه نرم میکنیم، نمود بیشتری دارد و نوسازیها به خاطره مشترک پایتخت نشینان بدل شده است، این در حالیست که در این میان تزریق قطره چکانی اتوبوس و اورهال واگنهای مترو به گردپای سرعت فرسودگی هم نمیرسد و نیازمند عزمی بزرگتر از مدیریت شهری است.
چند سالی میشود که مدیران شهری نسبت به فرسودگی حمل ونقل عمومی در تهران هشدار می دهند به طوری یا یک روز از پشت تریبون شورای شهر به دولت و شهرداری تذکر میدهند و یا روزی دیگر شهردار وقت تهران دست به نامه به بیت رهبری شده و خواهان تأمین منابع مالی خرید اتوبوس و واگن مترو از محل بازگشت منابع صندوق توسعه ملی میشود، اما این اقدامات تنها بر روی کاغذ ماند و در این چند سال تنها ۲۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شد و اورهال واگنهای مترو نیز با وجود خالی بودن انبارها از تجهیزات، به کندی در حال پیگیری است.
جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتوگویی با ایسنا، با اشاره به روز ملی حمل و نقل، میگوید: جا دارد قبل از شروع گفتوگو، ۲۶ آذر (روز ملی حمل و نقل) را به تمامی دستاندرکاران عرصه گسترده حمل و نقل در سراسر کشور به ویژه عزیزانی که در خانواده بزرگ حوزه حمل و نقل شهری پایتخت در بخشهای مختلف به صورت خستگیناپذیر و شبانهروزی، مشغول به کار هستند، صمیمانه تبریک و تهنیت گفته و ضمن عرض دستمریزاد و خداقوت به این عزیزان، برای آنها آرزوی توفیق روزافزون دارم.
وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از وضعیت حمل و نقل عمومی تهران چیست؟ اضافه میکند: به نظر میرسد، شهروندانی که هر روز از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده میکنند، بهتر میتوانند به این پرسش پاسخ دهند. واقعیت این است که در یک نگاه کلی، در هر سه بخش اصلی ناوگان یعنی مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی، دارای مسائل و مشکلات متعدد، متنوع و متکثری هستیم.
وضع حمل و نقل عمومی تهران به هیچ عنوان مطلوب نیست
عضو شورای شهر تهران ادامه میدهد: واقعیت این است که وضع حمل و نقل عمومی تهران به هیچ عنوان مطلوب نیست. ما با مصوبات ۱۵ سال پیش مجلس شورای اسلامی که باید سهم مترو از کل جابهجاییها ۳۰ درصد و سهم اتوبوسرانی ۲۵ درصد باشد، فاصله زیادی داریم و حتی با توجه به فرسودگی ناوگان و عدم نوسازی و بازسازی آن، وضعیت حمل و نقل عمومی به مراتب بدتر شده است؛ البته در صورت اهتمام مسئولان در شهرداری تهران و دولت، جبران بخشی از این عقبماندگیهای مطروحه در کوتاهمدت امکانپذیر است.
تشکری هاشمی در مورد دلیل تناقضهای آماری اطلاعات ارائه شده در حوزه حمل و نقل با بیان میکند: به نظر من، تناقضات آماری مطرح نیست، چرا که امروز با یک کلیک روی نرمافزارهای مورد استفاده در شبکههای حمل و نقل عمومی، تمامی اطلاعات مورد نظر در دسترس خواهد بود.
وی میافزاید: سیستمهای ناوبری اتوبوسرانی میتوانند به فوریت تعداد اتوبوسهای شاغل، میزان پیمایش، مقدار تراکنشهای بلیت الکترونیک و حتی وضعیت تعمیراتی که روی اتوبوسها انجام میشوند را در اختیار قرار دهند و در این میان، آنچه که موجب ایجاد شک و شبهه میشود، عدم استفاده از این اطلاعات است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به لزوم دریافت کمکهای دولتی برای حل مشکل ناوگان فرسوده تهران، میگوید: خوشبختانه بعد از یک وقفه تقریباً ۱۲ ساله، دولت اقدام به واگذاری اتوبوس با ۸۰ درصد تخفیف به شهرداریها کرده که در نوع خود، اقدام امیدوارکنندهای است و در صورت تداوم این روش و اختصاص اتوبوسهای جدید با تسهیلات دولتی، بخش عمدهای از معضلات ناوگان اتوبوسرانی تهران کاهش مییابد. البته در مترو هم با وضعیت مشابهی مواجه هستیم و برای خرید ناوگان و حتی بازسازی و اورهال واگنها، نیازمند همراهی و همکاری دولت هستیم.
به گفته وی، نه تنها در حوزه حمل و نقل عمومی به کمک و حمایت دولت نیاز داریم؛ بلکه در شرایط فعلی با توجه به محدویتهای ارزی، بدون کمکهای دولت، شاید عملاً کمتر از ۱۰ درصد تعهدات در این حوزه محقق شود که باید رایزنی با دولت بیشتر شود.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه این روزها نه تنها در بحث توسعه، بلکه حتی در موضوع نگهداشت نیز با مشکلات زیادی در اتوبوسرانی و مترو مواجهیم، خاطر نشان میکند: در حال حاضر وضعیت اتوبوسرانی اصلا خوب نیست و به اندازه کافی ناوگان در اختیار نداریم و اینکه حال مترو، اتوبوس و حتی تاکسی مطلوب نیست، برکسی پوشیده نیست و این نتیجه عقب افتادگی و حتی رهاشدگی در چند سال گذشته است.
آمار اورهال، امیدوارکننده نیست
وی میافزاید: در حال حاضر، آمار اورهال، امیدوارکننده نیست و تا مادامی که میتوان اتوبوسهای موجود را با صرف ۱۰ تا ۲۰ درصد از مبلغی که باید برای خرید اتوبوسهای نو هزینه شود، به صورت اساسی بازسازی کرد و سالها در اختیار مردم قرار داد، صحبت از خرید اتوبوسهای دست دوم و حتی اتوبوسهای نو با توجه به اعتبارات مورد نیاز، موضوعیت ندارد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه میدهد: در حال حاضر، بیش از ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با انجام تعمیرات اساسی، میتوانند وارد ناوگان شده و مجدداً به چرخه خدماترسانی به شهروندان برگردند.
تشکری هاشمی در پاسخ به سوالی در مورد نوع کیفیت اورهال اتوبوسها نیز میگوید: اگر اتوبوسها برای اورهال به شرکتهای سازندهای که از صلاحیتهای حرفهای لازم برخوردارند، تحویل داده شوند، مطمئناً با انجام تعمیرات اصلی و ضروری سطح یک در اتاق، موتور، گیربکس، سیستم فرمان، ترمز و ...، اتوبوسها تا سالهای متمادی قابلیت خدمت به مردم را پیدا میکنند؛ اما اگر به جای انجام تعمیر اساسی، به کارهای جزئی و ظاهری سطح ۲ و سطح ۳ اکتفا شود، در این صورت تأثیر چندانی بر بازسازی اتوبوسهای موجود و افزایش ظرفیت ناوگان بر جای نخواهد گذاشت.
بودجه ۶۱ میلیاردی بیمه سلامت برای ترک اعتیاد؛
کدام خدمات ترک اعتیاد تحت پوشش بیمه است؟
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه بیمهها خدماتی را در درمان اعتیاد پوشش میدهند که سرپایی باشند و شامل سمزدایی، درمان نگهدارنده، مداخلات رواندرمانی گروهی و فردی و... است، گفت: البته ملاک پرداخت هزینههای درمان اعتیاد برای بیماران تحت پوشش سامانه الکترونیک، بر اساس تعرفههای دولتی است.
دکتر مهدی رضایی، درباره پوشش بیمهای خدمات ترک اعتیاد، گفت: خدمات درمان و کاهش آسیب اعتیاد به بیماران دچار اختلال مصرف مواد از سال ۱۳۹۳ (به جز سال ۱۳۹۸ که بودجهای برای این طرح اختصاص نیافت) در مراکز مجاز دولتی، عمومی غیر دولتی، خصوصی، خیریه و موقوفه طبق آخرین تعرفه تصویب نامه سالیانه هیئت وزیران ارائه میشود.
کدام خدمات ترک اعتیاد تحت پوشش بیمه است؟
او ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت دولت، بیمهها خدماتی را در این زمینه پوشش میدهند که سرپایی باشد که شامل سمزدایی، درمان نگهدارنده، مداخلات رواندرمانی گروهی و فردی و... است. در خدمات سرپایی درمان اعتیاد، سهم بیمه ۷۰ درصد است و حتی برای افراد بیبضاعت نیز بیمه درمان اعتیاد تا ۹۰ درصد قابل پوشش است ولی مرجع اینکه این فرد بیبضاعت شناخته شود، معرفینامه سازمان بهزیستی است تا با پوشش ۹۰ درصدی خدمت دریافت کنند.
وی افزود: ثبت اطلاعات مراکز ارائه دهنده خدمات درمان ترک اعتیاد در سامانه اینترنتی پرونده الکترونیکی بیمه درمان اختلال مصرف مواد (پایا) شامل مراحل مختلف بیمه درمان اعتیاد نظیر اطلاعات هویتی و ثبتنام اولیه افراد دچار اختلال مصرف مواد به شکل آنلاین انجام میشود.
ثبت اطلاعات بیماران با رعایت اصل محرمانگی
رضایی تاکید کرد: اطلاعات نوع درمان انتخابی و مراحل درمانی، اطلاعات مرکز درمان، تشکیل پرونده الکترونیکی بیمه درمان اختلال مصرف مواد و... همگی با رعایت اصول محرمانگی و امنیت ثبت میشود.
او درباره مراکز ارائه دهنده خدمات درمان ترک اعتیاد، تصریح کرد: درخواست عقد قرارداد با مراکز ترک اعتیاد در جلسات کمیته نظارت استانی با حضور نماینده بیمه سلامت و با توجه به اولویتها و کیفیت خدمات ارائه شده در مرکز، نیاز منطقهای و تجمع تعداد مراکز متقاضی، بررسی و مرکز انتخاب میشود و توسط کمیته استانی جهت انعقاد قرارداد به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی میشوند.
۴۶۱ مرکز ترک اعتیاد طرف قرارداد بیمه سلامت
وی با تاکید بر اینکه صرفا مراکزی که در کمیته ذکر شده انتخاب شوند، امکان ثبت اطلاعات ارائه خدمت در سامانه پایا را خواهند داشت، اظهار کرد: بر این اساس تا آذر سال ۱۴۰۱ تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه در مجموع ۴۶۱ مرکز است که شامل ۱۱ مرکز غیردانشگاهی، ۴۰ مرکز دولتی دانشگاهی، ۲ مرکز خیریه و ۳۰۸ مرکز خصوصی است.
بودجه ۶۱ میلیاردی بیمه سلامت برای ترک اعتیاد
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، بیان کرد: ملاک پرداخت هزینههای درمان اعتیاد برای بیماران تحت پوشش سامانه الکترونیک، بر اساس تعرفههای دولتی است. میزان بودجه در نظر گرفته شده برای درمان ترک اعتیاد در سال جاری حدود ۶۱ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان بوده است که تا پایان آبان ماه سال جاری سازمان بیمه سلامت حدود ۵۱ میلیارد و ۵۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در این زمینه هزینه کرده است.
سرهنگ مؤمنی مطرح کرد؛ ترافیک درست نکنید
کروکی در چه صورتی توسط پلیس کشیده میشود؟
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در تصادفاتی که خسارت تا بیست میلیون تومان است رانندگان نیازی نیست منتظر حضور پلیس باشند؛ ترافیک درست نکنید.سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص دریافت خسارت در تصادفات خسارتی زیر بیست میلیون تومان و نحوه و شرایط مراجعه به بیمه توضیح داد و گفت: در صورت وقوع تصادف خسارتی، ابتدا رانندگان میبایست سریعاً ضمن خونسردی خود را حفظ نمایند؛ وسیله نقلیه را به منتهی الیه سمت راست راه و به یک محل امن هدایت نمایند.وی افزود: اگر تصادف خسارتی باشد و خسارت زیر مبلغ بیست میلیون تومان باشد و رانندگان با یکدیگر توافق داشته باشند و مقصر حادثه تقصیر خود را قبول داشته و اختلافی بین آنها وجود نداشته باشد و هر دو وسیله نقلیه دارای بیمه نامه شخص ثالث معتبر باشند میتوانند به اتفاق یکدیگر به شرکت بیمه مراجعه نمایند و تا سقف ۲۰ میلیون تومان بدون کروکی پلیس و بدون گزارش پلیس خسارت خود را دریافت نمایند.وی افزود: پس نیازی نیست در تصادفات خسارتی زیر بیست میلیون تومان منتظر حضور پلیس باشند و ترافیک ایجاد نمایند و میتوانند با توجه به موارد ذکر شده به بیمه مراجعه و خسارت خود را دریافت نمایند. سرهنگ مؤمنی افزود: برابر آئین نامه راهور رانندگان مکلفند در تصادفات خسارتی وسیله نقلیه را به سمت راست راه منتقل نمایند ولی در تصادفات جرحی و فوتی میبایست صحنه حفظ شود تا پلیس در صحنه تصادف حضور یابد. احکام رتبهبندی بازنشستگان در آذرماه صادر شد؛
جزئیات برقراری حقوق بازنشستگان جدید آموزش و پرورش
معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره برقراری حقوق بازنشستگان جدید آموزش و پرورش توضیحاتی داد و گفت: ما مشکلی برای اعمال افزایشهای ناشی از رتبه بندی نداریم. احکام رتبهبندی را برای فرهنگیانی که امسال بازنشسته شدهاند در آذرماه صادر میکنند. احکام که به دست ما برسد ما هم اصلاحات لازم را انجام میدهیم. معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری در روز ۲۹ شهریورماه سال جاری، از مشکلات صدور دیر هنگام احکام بازنشستگی فرهنگیان به علت تاخیر در ارسال مدارک شاغلین در آستانه بازنشستگی از سوی وزارت آموزش و پرورش ابراز نگرانی کرده بود.به گفته وی، شروع سال تحصیلی و فعالیت کاری و بازنشستگی در آموزش و پرورش، مهرماه است و از طرفی هم ابلاغ بازنشستگی معلمان دارای شرایط بازنشستگی را به همین تاریخ صادر میکنند؛ صندوق بازنشستگی در سال گذشته با تاخیر در برقراری و پرداخت حقوق مواجه شد و در آذر و دی، چندهزار بازنشسته بودند که پروندههایشان از سوی وزارت آموزشو پرورش با تاخیر ارسال شده بود بنابراین چهارماه حقوق نگرفته بودند. او همچنین از مدیران آموزش و پرورش خواسته بود پرونده مشمولان زودتر از سوی این وزارتخانه ارسال شود.
اکنون اکبر شیرمحمدی، معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری، درباره آخرین وضعیت صدور احکام بازنشستگان جدید آموزش و پرورش توضیح داد و اظهار کرد: حواله حقوقِ تازهبازنشستگانِ آموزش و پرورش این ماه صادر شد؛ امسال حدود ۴۱ هزار بازنشسته از جامعه فرهنگیان داشتیم که احکامشان را تایید کردهایم.
وی افزود: تنها حدود ۳۰۰۰ نفر باقی مانده بودند که هنوز مدارکشان به دست ما نرسیده، اما اطلاعاتشان را تحت وب برای ما ارسال کردند.
محمدی با بیان اینکه ما برای آن ۳۰۰۰ نفر حواله موقت پرداخت کردهایم و حقوقشان را بر اساس ۷۰ درصدِ آخرین حقوق پرداخت کردهایم گفت: بعد از آنکه پروندهشان به جریان بیفتد و از سوی صندوق تایید نهایی بشود، باقیمانده حقوقشان که معوق شده را ماه آینده برایشان واریز میکنیم. وی ادامه داد: موعد بازنشستگی همه آنها مهرماه نبود و بسیاری در آبان ماه بازنشسته شده و برای این امر اقدام کردند.
معاون صندوق بازنشستگی کشوری درباره اعمال رتبهبندی معلمان برای بازنشستگان سال ۱۴۰۱ نیز گفت: ما مشکلی برای اعمال افزایشهای ناشی از رتبه بندی نداریم. احکام رتبهبندی را برای فرهنگیانی که امسال بازنشسته شدهاند در آذرماه صادر میکنند. احکامشان که به دست ما برسد ما هم اصلاحات لازم را انجام میدهیم.
مدیرکل دفتر حفاظت از زیستبومها و سواحل دریایی خبر داد:
تور صیادان، کابوس لاکپشتهای دریایی کشور
مدیرکل دفتر حفاظت از زیستبومها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اقدامات سازمان در جهت حفاظت از لاکپشتهای دریایی، گرفتار شدن این گونه در تورهای صیادی را یکی از عمدهترین چالشها آنها ذکر کرد. محمد طالبی متین ضمن اشاره به اقدامات دفتر حفاظت از زیست بومها و سواحل دریایی در خصوص گونهها و زیستگاهها جهت حضور پنج گونه در معرض خطر انقراض لاکپشتهای دریایی در خلیج فارس و دریای عمان اظهار کرد: عمدتا دو گروه از آنها شامل لاکپشت سبز برای تخمگذاری به سواحل دریای عمان و لاکپشت پوزه عقابی به سواحل خلیج فارس میآیند. وی افزود: این گونهها براساس جایگاهی که در هرم غذایی دارند، بسیار دارای اهمیت هستند لذا اقداماتی از جمله شناسایی تمامی زیستگاههای تخمگذار لاکپشتها در استانها، سواحل و جزایر شده است و براین اساس هر ساله کار پایش انجام می گیرد. طالبی متین در ادامه به ایجاد دبیرخانه حفاظت از لاکپشتهای دریایی در سال ۱۳۹۹ در شهرستان چابهار اشاره کرد و گفت: هر ساله علاوه بر اقدامات معمول، مطالعات و پایشهایی مانند تگگذاری لاک پشتها نیزانجام میشود و اطلاعات جمعآوری شده در کل سواحل جنوب کشور توسط این دبیرخانه ثبت و در نهایت بانک اطلاعاتی در این زمینه ایجاد میشود.طالبی متین در پایان به چالشهای حفاظت از لاکپشتهای دریایی در ایران اشاره و اظهار کرد: موضوع گرفتار شدن این گونه در تورهای صیادی یکی از عمدهترین چالشها است که در این راستا، آموزشهای لازم به جوامع صیادی و تنویر افکار عمومی انجام و در نهایت ارزش این گونه برای آنها روشن شده است تا در صورت گرفتاری لاکپشتها در تور صیادی، رهاسازی شوند و از تلفاتشان جلوگیری شود. طرح جمعآوری کودکان کار شکست خورد؛
برخورد با سرشبکهها در دستور کار پلیس و دستگاه قضایی
رییس سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران از برخورد با سرشبکههای کودکان کار و خیابان توسط دستگاه قضا و نیروی انتظامی خبر داد و گفت: در این بخش، برنامه مدونی آغاز شده است و تعداد زیادی از این افراد دستگیر و بازداشت شدهاند.
احمدی صدر دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران درباره اخرین اقدامات شهرداری برای رسیدگی و ساماندهی کودکان کار و خیابانی اظهار کرد: در این زمینه طی سال گذشته ۳۲ بار طرح جمعآوری این کودکان توسط برخی دستگاه ها اجرا شد، اما نتیجهای نداشت و در واقع طرح شکست خورد.
وی با بیان اینکه طبق قانون، شهرداری تهران هیچ وظیفهای در ارتباط با کودکان کار و خیابانی ندارد، گفت: اما با این حال شهرداری تهران در قالب قرارگاه آسیبهای اجتماعی به این موضوع ورود کرده است و هماکنون شهرداری تهران، مدارس کودکان کار و خیابانی را در سطح شهر تهران راهاندازی کرده است و ۳۰ مدرسه در این حوزه فعالیت دارند.
رییس سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه ۸۰ درصد از کودکان کار و خیابانی، اتباع خارجی هستند، گفت: در این زمینه اداره اتباع باید ورود کند تا این افراد به کشورشان بازگردند.
بنا براعلام روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران، وی از برخورد با سرشبکههای کودکان کار و خیابان توسط دستگاه قضا و نیروی انتظامی خبر داد و متذکر شد: در این بخش، برنامه مدونی آغاز شده است و تعداد زیادی از این افراد دستگیر و بازداشت شدهاند.
احمدی صدر به اجرای طرح جدید ساماندهی کودکان کار و خیابانی در ۳ ماه آینده اشاره کرد و گفت: این طرح میتواند چالشها و مشکلات در این حوزه را برطرف کند.
رئیس شورای عالی استانها مطرح کرد؛
نیروگاههای تهران مازوت سوزی نمیکنند
رئیس شورای عالی استانها گفت:در تهران نیروگاهها به هیچ عنوان از مازوت استفاده نمیکنند.
پرویز سروری رئیس شورای عالی استانها در حاشیه برگزاری دوازدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها در پاسخ به سوالی درباره تأثیر گذاری مدیریت شهری در آلودگی هوا گفت: متأسفانه در تأمین برق با توجه به شدت مصرف با مشکلات متعددی روبه رو هستیم اما در تهران نیروگاهها به هیچ عنوان از مازوت استفاده نمیکنند. وی با بیان اینکه افزایش مصرف منجر به یک دوگانه شده است گفت: یا باید مجموعههای صنعتی را متوقف کنیم یا باید در برخی استانها برای تأمین برق از مازوت استفاده کنیم که به طبع آلودگی هوا را به همراه دارد و این مشکلی است که امروز با آن مواجه هستیم.سروری تصریح کرد: البته با وجود تمام این مشکلات تا جایی که ممکن. بوده گاز به عنوان جایگزین مازوت استفاده شده است.
رئیس شورای عالی استانها ادامه داد: در کلانشهر تهران نیروگاهها از مازوت استفاده نمیکنند اما باتوجه به کاهش دما شدت مصرف گاز هم افزایش زیادی داشته و همین موضوع منجر به آن شده تا تأمین مصارف خانگی و سایر بخشها به سختی انجام شود.
وی با اشاره به ورود شوراها به مباحث آلودگی هوا و مازوت سوزی گفت: شوراها در حد توان خود میتوانند با تعیین نقش فرهنگی و در بستر ارتباط مستقیمی که با مردم دارند نقش آفرینی کنند برای مثال در تهران با تشکیل کارگروههای مختلف با دستگاههای مرتبط و مؤثر تعاملات جدی برقرار کردهایم البته این موضوع تنها به مدیریت شهری مربوط نیست.
رئیس شورای عالی استانها اظهار کرد: برای رفع معضل آلودگی هوا باید همه دستگاههای مرتبط بایکدیگر هم افزایی داشته باشند و تدابیر لازم را اتخاذ کنند وقتی از یک سو تولید خودرو باز گذاشته میشود و سالانه ۸۰۰ هزار خودرو وارد شهر میشود در حالی که خروجی حتی ۱۰ درصد این رقم نیست یعنی یک غول بزرگ متحرک آلودگی در شهر رها شده است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32504/114258
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32504/114259
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32504/114260
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32504/114261
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32504/114262
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32504/114263
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32504/114264
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32504/114265
|
- پیگیری معاونت زنان برای آزادی «خبرنگاران» و «مادران» بازداشتی
- حال ناخوش مترو، اتوبوس و تاکسیهای فرسوده
- کدام خدمات ترک اعتیاد تحت پوشش بیمه است؟
- کروکی در چه صورتی توسط پلیس کشیده میشود؟
- جزئیات برقراری حقوق بازنشستگان جدید آموزش و پرورش
- تور صیادان، کابوس لاکپشتهای دریایی کشور
- برخورد با سرشبکهها در دستور کار پلیس و دستگاه قضایی
- نیروگاههای تهران مازوت سوزی نمیکنند