|
«خونه مامان شکوه»؛ قصهای دخترانه از کمپ ترک اعتیاد
کارگردان مستند «خونه مامان شکوه» گفت: دختران جوان با آرزوها و رویاهایی وارد این خانه میشوند و با داستانهای مختلف و امیدهایی از این خانه خارج میشوند.
مهدی بخشی مقدم در توضیح مضمون قصه مستند خونه مامان شکوه که امسال در بخش مسابقه ملی مستندهای بلند شانزدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت حضور دارد، گفت: خونه مامان شکوه خانه ای است که دخترانی برای ترک اعتیاد در آنجا حضور دارند یعنی حالت کمپ است. این مستند قصه زندگی این بچه هاست که هر کدام به شکلی به این خانه وارد و از آن خارج می شودند. هرکدام در سن پایین یعنی بین ۱۸ تا ۲۵ ساله هستند و با آرزوها و رویاهایی وارد این خانه و با داستان های مختلف و امیدهایی از این خانه خارج می شوند.
این مستندساز در توضیح علت نامگذاری این مستند تاکید کرد: اسم فیلم به دلیل حضور مدیر آن کمپ است؛ چون بچه ها به عنوان مادر خودشان، او را قبول دارند و او را «مامان شکوه» صدا می کنند.
بخشی مقدم با اشاره به محل ساخت این مستند، اظهار داشت: این کمپ در ابتدا در اسلام شهر بود ولی آنها به دلیل اتفاقاتی جابه جا شده و امروز سمت شاپور (خیابان وحدت اسلامی) ساکن شده اند.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا سراغ ساخت این فیلم و این سوژه رفته است، گفت: دغدغه مهمی که داشتم این بود که بسیاری از کسانی که به سمت کمپ های ترک اعتیاد می روند، قادر به ترک نیستند و دوباره بازمی گردند. برای من مهم بود که در کمپ چه اتفاقاتی برایشان می افتد تا این که با خونه مامان شکوه آشنا شدم و توانستم اعتمادشان را جلب کنم تا بتوانیم فیلمبرداری کنیم و خیلی راحت با دخترانی که در آنجا هستند، صحبت کنیم که زندگی هایشان را روایت کنند.
بخشی مقدم درباره نحوه جلب اعتماد افراد این خانه و ترغیب آنان به گفت وگو بیان کرد: کار بسیار سختی بود اما افرادی در انجام این کار به ما کمک کردند. مثلا خود مامان شکوه به ما کمک کرد و شهرزاد همتی به عنوان مددکار اجتماعی این طرح، بسیار یاری رساند و توانست ارتباط صمیمانه ما با دختران را رقم بزند. خودم نیز به دلیل تجاربی که داشتم، توانستم بسیار خوب با این بچه ها ارتباط بگیرم.
این مستندساز در پاسخ به این پرسش که باتوجه به موفقیت آخرین فیلم مستند خود (خانه ای برای تو: ۱۳۹۷)، میزان اقبال از اثر جدیدش را چطور می بیند، گفت: حقیقتا نمی دانم. چرا که امروز شرایط عادی نیست؛ اگر سال های گذشته بود، می توانستم بگویم که اقبال خوبی از این فیلم خواهد شد اما امروز نمی توانم بگویم اقبال چگونه خواهد بود و آیا اساسا مخاطب زیادی به سینما حقیقت خواهد آمد.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا پس از مستند خانه ای برای تو هیچ اثری در چند سال اخیر نساخته است، گفت چهار سال از آن فیلم گذشت و حدود یک سال و نیم، درگیر این فیلم بودم که به پایان رسید و توانستیم کارهای پس از تولید را انجام دهیم و چون فیلم برای مرکز گسترش سینمای مستند بود، دوستان علاقه داشتند که در جشنواره سینما حقیقت امسال باشد.
اخبار
تصویرگریهای هنرمندانه
بهزاد غریبپور جاودانه خواهد ماند
مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیام تسلیت به مناسبت درگذشت بهزاد غریبپور نوشت: تصویرگریهای هنرمندانه زندهیاد غریبپور در یاد عموم علاقهمندان عرصه تصویرگری به ویژه کودکان و نوجوانان این مرز و بوم، جاودانه خواهد ماند.
عبدالرضا سهرابی در پی درگذشت بهزاد غریبپور هنرمند شناخته شده عرصه گرافیک و تصویرگری، پیام تسلیتی را صادر کرد.
متن پیام مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین شرح است: «با کمال تأسف و تألم، خبر درگذشت هنرمند گرانقدر و توانمند عرصه هنرهای تجسمی، زندهیاد بهزاد غریبپور را دریافت کردم.
اینجانب فقدان این هنرمند نامدار و شایسته عرصه تصویرگری را به جامعه هنرهای تجسمی و خانواده سوگوار آن فقید تازهگذشته به ویژه هنرمندان ارجمند؛ آقایان بهروز و کیانوش غریبپور، تسلیت میگویم و برای کلیه بازماندگان، اجر و شکیبایی مسئلت دارم.
بیتردید خاطرات شیرین به جامانده از تصویرگریهای ماندگار و هنرمندانه زندهیاد غریبپور در یاد عموم علاقهمندان عرصه تصویرگری به ویژه کودکان و نوجوانان این مرز و بوم، جاودانه خواهد ماند.»
بهزاد غریبپور گرافیست پیشکسوت و تصویرگر شامگاه سهشنبه (۲۲ آذر) پس از مدتها تحمل بیماری در خارج از کشور دار فانی را وداع گفت.
بهزاد غریبپور سال ۱۳۳۶ در شهر سنندج متولد شد. او دانشآموخته رشته گرافیک دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود، با تاسیس استودیوی «تینو گرافیک» در سال ۱۳۶۳، فعالیت خود در حیطه تصویرگری و طراحی گرافیک و تبلیغات را پیگرفت که تا ۱۳۹۴ ادامه داشت. تدریس در دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه هنر و دهها دوره و کارگاه آموزش تخصصی تصویرگری و طراحی کتاب از دیگر فعالیتهای فرهنگی غریبپور بوده است.
وی همچنین مدیریت هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات افق، محراب قلم، قدیانی، سروش و غیره را نیز عهدهدار بوده است. غریبپور از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۳ عضو هیئت داوران بسیاری از جشنوارههای تجسمی بود که دوسالانه تصویرگری تهران، جشنواره تصویرگری شاهکارهای ادبی و جشنواره هنرهای تجسمی فجر از آن جمله هستند.
وی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ عضو نخستین هیئت مدیره انجمن تصویرگران ایران بوده است. از فعالیتهای بینالمللی غریبپور میتوان به شرکت در گردهمایی طراحی کتاب آسیاپاسیفیک یونسکو، سال ۱۹۸۴ در ژاپن اشاره کرد. همچنین در سال ۱۹۹۹ عضو هیئت داوران جشنواره نوما، در همان مرکز فرهنگی یونسکو بود. غریبپور سال ۲۰۰۱ به دعوت یونسکو در براتیسلاوا کارگاه برگزار کرد و سال ۲۰۰۳ عضو هیئت داوران جشنواره براتیسلاوا بود.
وی ۲ بار جایزه تشویقی نوما را برای تصویرگری کتاب «راز پرنده» در ۱۹۸۸ و طراحی کتاب «پلنگ سیاه» در ۱۹۹۴ دریافت کرد. سال ۱۳۹۶ نیز نشان «آبان» از سوی انجمن تصویرگران ایران به غریبپور اهدا شد.
«راز آبگیر»، «سبزپوش مهربان»، «چهل قصه»، «ترانههای کودکان»، «بزبزقندی»، «پرنده طلایی» و «همه حق دارند»، از جمله کتابهایی هستند که وی تصویر کرده است. غریبپور همچنین تصویرگر دهها طرح جلد و پوستر بوده است.
طراحی مبلمان
بر اساس نقاشیهای کودکانه
در یک پروژه هنری و پژوهشی، نقاشیهای کودکان دبستانی توسط گروهی از کارشناسان به لوازم خانه تبدیل شد.
نمایشگاه «Design Brut» شامل مبلمان تخیلی کودکان با الهام از ژان دوبوفه، نقاش و مجسمهساز فرانسوی، در گالری فیلیا در فرانسه برپاست. این نمایشگاه طرحهای مبلمان کودکان شش و هفت ساله را زنده میکند.گالری فیلیا برای پرورش تخیل کودکان اخیراً طرح غیرانتفاعی «Design Brut» را راهاندازی کرده که دانشآموزان را با استودیوهای طراحی مبلمان مرتبط میکند تا قطعاتی با ارزش خلق کنند.این پروژه نام خود را از اصطلاح Art Brut به معنای «هنر خام» گرفته است که در دهه ۱۹۴۰ توسط ژان دوبوفه ابداع شد. او در تلاش برای کشف چیزی جدید و مطالعه جوامع به حاشیه رانده شده، برای هنر و طراحی بود.دوبوفه در مورد آرت بروت نوشت: «آن آثاری که از تنهایی و انگیزههای خلاقانه خالص و اصیل خلق شدهاند و در آنها نگرانیهای رقابت، تحسین و ارتقای اجتماعی دخالت نمیکند، بسیار واقعی و ارزشمندتر از تولیدات حرفهایها هستند.»امروزه ما میتوانیم تمایل دوبوفه را برای بیرون رفتن از سیطره دانشگاه و نگاه کردن به کارهای نادیده گرفته شدهای مانند آثار کودکان، برای یافتن ایدههای جدید و هیجانانگیز درک کنیم. بنیانگذاران پروژه «Design Brut» از فلسفه دوبوفه الهام گرفتهاند تا از طریق کارگاههای جمعی و همکاریهای پایدار، راههایی برای ایجاد ارتباطات، تأملات و گفتمانها در مورد طراحی بیایند که فراتر از قراردادهای آکادمیک باشد.
برای نسخه افتتاحیه این ابتکار، کارگاهی در طول تابستان با دانشآموزان شش و هفت ساله یک مدرسه در روستایی فرانسوی برگزار شد تا آنها را با مفاهیم طراحی مبلمان و مجسمهسازی آشنا کند.
زمان تشییع پیکر زندهیاد داود جعفری امید مشخص شد
آیین تشییع و خاکسپاری زندهیاد داود جعفری امید موسیقیدان و نوازنده پیشکسوت ویلنسل شنبه (۲۶ آذر) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران برگزار خواهد شد.
آیین تشییع و خاکسپاری زندهیاد داود جعفری امید موسیقیدان و نوازنده پیشکسوت ویلنسل شنبه (۲۶ آذر) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تهران برگزار خواهد شد.
صفحه مجازی سالنوای موسیقی ایران روز پنجشنبه (۲۴ آذر) اعلام کرد: آیین تشییع و خاکسپاری پیکر زندهیاد داود جعفری امید موسیقیدان، نوازنده و مدرس پیشکسوت ویلنسل، روز شنبه (۲۶ آذر) از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تهران برگزار خواهد شد.
داود جعفری امید موسیقیدان، نوازنده و مدرس پیشکسوت ویلنسل، ۲۰ آذر در ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.
این هنرمند سال ۱۳۰۸ در تهران متولد شد. وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی وارد دبیرستان رازی شد اما در سال دوم دبیرستان، با تشویق علیمحمد خادم میثاق که از دوستان پدرش بود به هنرستان عالی موسیقی راه یافت. مدیریت هنرستان را در آن زمان پرویز محمود و معاونت آن را روبیک گریگوریان برعهده داشتند. جعفری امید در هنرستان موسیقی ساز ویلنسل را برگزید و نوازندگی این ساز را تحت نظر میس خوتسیف آموخت. از دیگر استادان او در هنرستان موسیقی میتوان به سورن آراکلیان اشاره کرد.
جعفری امید سالها به آموزش ویلنسل مشغول بود. از جمله شاگردان او میتوان به حمید کازرانی، محسن تویسرکانی، مجید اسماعیلی، مهسا قاسمی، صنم قراچهداغی، نسیم سعد، ژابیز زربخش، آنکیدو دارش، آناهیتا ایزدی پارسا و نرسی جعفری امید اشاره کرد.
فکر میکردم مستند فقط فیلمهای حیات وحش است
کارگردان «لانه پرستوها» درباره ورود خود به دنیای فیلمسازی و حضور در جشنواره «سینماحقیقت»، گفت: فکر میکردم مستند فقط همین مستندهای حیات وحش و چیزهایی است که در تلویزیون نمایش میدهند ولی زمانی که با آن آشنا شدم و دیدم که چه جنبههای مختلفی دارد، خیلی به آن علاقهمند شدم. مهرگان درستکار فیلمساز متولد ۱۳۸۵ که به همراه نرگس شکیبافر با فیلم «لانه پرستوها» در بخش خارج از مسابقه شانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» حضور دارند، درباره ورود خود به دنیای فیلمسازی توضیح داد: در مدرسه خود کلاسهایی پژوهشی داشتیم که یکی از این کلاسها مستندسازی به دبیری خانم مرتضوی بود. در این کلاس اول ما با خود مستند آشنا شدیم و بعد از آن تصمیم گرفتیم که یک مستند بسازیم.وی درباره تولید فیلم مستند به عنوان اولین کار خود بیان کرد: خود من در ابتدا اطلاعات زیادی درباره مستند نداشتم و فکر میکردم مستند فقط همین مستندهای حیات وحش و چیزهایی است که در تلویزیون نمایش میدهند ولی زمانی که با آن آشنا شدم و دیدم که چه جنبههای مختلفی دارد، خیلی به آن علاقهمند شدم و دوست داشتم که فیلم مستند بسازم.درستکار درباره موضوع فیلم خود مطرح کرد: موضوع «لانه پرستوها» درباره مهاجرت است و در واقع ما فکر کردیم که چه موضوعی دغدغه الان ما نوجوانها و جوانان است و از آنجا که مهاجرت خیلی موضوع مهمی برای ما شده است و زیاد درباره آن صحبت میکنیم، تصمیم گرفتیم که درباره این موضوع فیلم بسازیم. سوال ما این بود که چرا افراد مهاجرت میکنند و آنهایی که مهاجرت نمیکنند، دلیل آنها چیست و خواستیم که نظر افراد مختلف را در این باره بدانیم. کارگردان «لانه پرستوها» ادامه داد: در کلاسهای مستندسازی من و نرگس شکیبافر نظرمان خیلی شبیه هم بود و بسیار پیگیر بودیم و به این فکر کردیم که چه کاری میتوانیم انجام دهیم تا به خودمان و بقیه کمک کند و به همین دلیل ما دوتا کارگردانی این کار را برعهده گرفتیم. گشودن راز انقراض فوکهای خزر در قاب مستند
مستند «ماراتن به سوی خط باریک قرمز» ساخته کتایون جهانگیری که در بخش فیلمهای کوتاه شانزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» حضور دارد، ابتدا روی یک موضوع به ظاهر ساده یعنی کشته شدن فوکهای خزر تمرکز میکند و در ادامه قلمروی موضوعی خودش را گسترش میدهد و سراغ موضوع مهم آلودگی دریای خزر میرود.
لحن معمایی فیلم، جذابیت آن را بیشتر کرده است. مخاطب همگام با کارگردان، دلایل مختلف انقراض فوکهای خزر را بررسی میکند و برای خودش گمانهزنی های مختلفی دارد. در یک مقطع ماهیگیران در معرض اتهام قرار میگیرند. چون فرض اولیه این است که ماهیگیران، دشمن فوکها هستند و از ترس اینکه این حیوانات ماهیها را نخورند، آنها را میکشند. بیماری ویروسی، آلودگی دریا و کشتیهای یخ شکن نیز متهمان بعدی مرگ خوکها هستند.
معما توسط پزشک سمشناس در پایان فیلم حل میشود. او از وجود فلزات خطرناک (جیوه، سرب، آهن و آرسنیک) در بدن فوکها خبر میدهد و علت آن را آلودگی دریای مازندارن عنوان میکند؛ موضوع مهمی که میتواند در یک مستند مستقل مورد بررسی قرار گیرد. دوربین فیلم ماراتن به سوی خط باریک قرمز، یک دوربین فعال و پرجنب و جوش است که همیشه سوژه را همراهی میکند و از آن دور نمیشود. همه اتفاقات مهمی که درباره این ماجرا افتاده در این فیلم ۳۴ دقیقهای گنجانده شده است. در تصاویر حتی حضور هیات هلندی در ایران برای نجات جان فوکها را هم با جزییاتش میبینیم.
مراحل تاسیس مرکز بازپروری و امداد فوک در استان گلستان، برگزاری جلسات مشترک با ماهیگیران و یافتن لاشه فوکها همگی در فیلم آورده شده است. فیلمساز حتی به چند کشور حاشیه دریای خزر سفر میکند و پیگیر سرنوشت فوک خزری در آن کشورهاست.
مهمانان خارجی، مخاطب مستندهای ایرانی
چهارمین روز جشنواره سینما حقیقت از همان نخستین سانسهای نمایش خود با استقبال خوبی از جانب مخاطب مواجه شد و این میزان استقبال برای این روز کاملا قابل پیش بینی بود.
همان گونه که انتظار میرفت چهارمین روز جشنواره با استقبال قابل توجهی از سینمادوستان مواجه شد به طوری که بسیاری از سالنهای نمایش دهنده ،آثار با ظرفیت بالایی از مخاطب همراه بودند.
در روز گذشته علاوه بر اینکه از چند مستند جدید رونمایی شد، چند مستند مهم و پرطرفدار روزهای گذشته نیز به نمایش درآمد که تلاقی این دو ،جریان تعداد زیادی از مخاطبان را روانه پردیس ملت کرد.
در این روز حتی از آثاری که ساعت ۱۴ نمایش داشتند نیز استقبال شد و این نکته ای است که حتی در سخنان وزیر ارشاد نیز قابل پیگیری است جایی که ایشان گفتند که از میزان استقبال بالایی که از آثار جشنواره سینما حقیقت امسال به عمل آمده است شگفت زده شده است.
نکته جالب توجه این روز آن که برخی از فیلمهایی که طی روزهای گذشته در جشنواره با اقبال خوبی از جانب مخاطب مواجه شده بودند در این روز که تکرار آنها نمایش داده شد نیز با استقبال خوبی همراه شد و جشنواره در چهارمین روز برگزاری خود شاهد صفوفی بود که منتظر باز شدن درب سالن بودند.
در میان آثاری که در این روز نمایش داده شد امین الضرب، آقا نعمت، قرار روز شانزدهم، آبی، روشن، اسپانک، ۶۴۱۰ روز اسارت و علی مسیو با اقبال بیشتری مواجه شد.
در این روز همچنین بزرگداشت سید محسن طباطبایی پور در سالن ۹ برگزار شد که این مراسم کمی بیشتر از دیگر بخشهای جنبی جشنواره این دوره با استقبال مخاطبان و دوستداران طباطبایی پور همراه بود.
طراحی معمار ژاپنی برای موزه آلبرت کان
استودیو معماری کنگو کوما و همکاران بخش بزرگی از موزه آلبرت کان را تکمیل کردهاند که مجموعهای تاریخی از ۷۲ هزار قطعه عکس از سراسر جهان را در خود جای داده است.
استودیو معماری کنگو کوما امکانات مدرنی را برای موزه آلبرت کان طراحی کرده که محل نگهداری «آرشیو سیاره» است تا مجموعهای از عکسهای بیش از ۵۰ کشور را بین سالهای ۱۹۰۹ تا ۱۹۳۱ ثبت کند.
بانکدار فرانسوی آلبر کان با هدف مستندکردن تنوع شرایط انسانی با عکسهای رنگی، در پروژه عظیم «آرشیو سیاره» (۱۹۰۹ – ۱۹۳۱) گروهی از عکاسان را استخدام و آنها را به بیش از پنجاه کشور اعزام کرد. عکاسان در نهایت چیزی در حدود ۷۲هزار صفحه اُتُکرُم (اولین فرآیند رنگی موفق از نظر تجاری) تهیه کردند. این پروژه از اولین پروژههای عکاسی مستند در جهان است که بهشکل رنگی انجام شده است.
مدیر علمی این پروژه گفته است: «آرزوی کان این بود که در دوران مهم، تغییراتی که بسیار محسوس و گریزناپذیر هستند را ثبت کند.»
دفتر معماری کنگو کوما مستقر در پاریس، ساختمان موزه قدیمی را بازسازی کرده و یک بال نمایشگاهی جدید نیز به اضافه کرده است. این ساختمان جدید به گونهای طراحی شده که مجموعه موزه و باغها با مناظر پنج قاره مختلف ارتباط نزدیکتری داشته باشد.
معماران استودیو کنگو کوما که میدانستند کان علاقه خاصی به ژاپن دارد سعی کردند ایوان چوبی این بنا به شکل خانههای قدیمی ژاپنی طراحی کنند. این بنا توسط یک فضای پناهگاه مانند احاطه شده که هدفش محو کردن مرز بین داخل و خارج از خانه است. کنگو کوما و همکاران میگویند: رویای آلبرت کان برای ترکیب باغ و فضای نمایش با ترکیب محیط و معماری محقق شده است.
هنری کویل دیگر «سوپرمن» نمیشود
هنری کویل که به خاطر بازی در نقش «سوپرمن» در دنیای توسعهیافته دیسی شهرت دارد، در فیلم جدیدی که قرار است توسط این استودیو تهیه شود، دیگر به نقش خود باز نمیگردد.
جیمز گان رئیس استودیو دی سی گفته که در حال نوشتن فیلمنامهای جدید برای ساخت فیلم بلندی درباره سوپرمن است و در عین حال این را هم فاش کرده که هنری کویل به عنوان قهرمان باز نخواهد گشت.
او جزئیاتی از اثر جدید دی سی نداده و گفته «من و پیتر(پیتر سفرن) یک دستور کار آماده داریم اما در این ماه بیشتر از این نمیتوانیم صحبت کنیم. ما میتوانیم در آغاز سال جدید اصلاعات هیجانانگیزی در خصوص نخستین پروژههایمان به اشتراک بگذاریم.
گان میگوید که در مراحل اولیه، داستان بر قسمتی از زندگی سوپرمن متمرکز است بنابراین هنری کویل در نقش این شخصیت ظاهر نخواهد شد.
در این ارتباط، کویل هم در بیانیهای که آن را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت تأیید کرد که دیگر نقش سوپرمن را بازی نخواهد کرد. او نوشت: این خبری ناراحتکننده است. من به عنوان سوپرمن برنمی گردم.
هنری کویل پیشتر در نقش سوپرمن در مرد پولادین، بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت و لیگ عدالت هر سه ساخته کلارک کنت ایفای نقش کرده است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32510/114284
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32510/114285
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32510/114286
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32510/114287
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32510/114288
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32510/114289
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32510/114290
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32510/114291
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10893/32510/114292
|
- «خونه مامان شکوه»؛ قصهای دخترانه از کمپ ترک اعتیاد
- اخبار
- زمان تشییع پیکر زندهیاد داود جعفری امید مشخص شد
- فکر میکردم مستند فقط فیلمهای حیات وحش است
- گشودن راز انقراض فوکهای خزر در قاب مستند
- مهمانان خارجی، مخاطب مستندهای ایرانی
- طراحی معمار ژاپنی برای موزه آلبرت کان
- هنری کویل دیگر «سوپرمن» نمیشود