|
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد:
تعویق ۱۰ روزه امتحانات مدارس تهران و البرز
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ما برای مدارس دوره متوسطه اعلام کردیم که این مدارس میتوانند طبق مصوبه ۶۶۹ شورای عالی آموزش و پرورش امتحانات خود را از دهم دی طبق مقررات برگزار کنند و کمیسیون مربوطه هم در ادارات آموزش و پرورش مناطق در خصوص اعمال مصوبه ۶۶۹ و همکاری خواهند کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امتحانات مدارس تهران و البرز ۱۰ روز به تعویق افتاد.
علیرضا کریمیان در گفتوگوی تلویزیونی از تعویق ده روزه امتحانات مدارس شهر تهران خبر داد.
وی با بیان اینکه مدارس غیر خصوصی و دولتی و غیردولتی در اجرای این مصوبه یکسان هستند گفت: ما برای مدارس دوره متوسطه اعلام کردیم که این مدارس میتوانند طبق مصوبه ۶۶۹ شورای عالی آموزش و پرورش امتحانات خود را از دهم دی طبق مقررات برگزار کنند و کمیسیون مربوطه هم در ادارات آموزش و پرورش مناطق در خصوص اعمال مصوبه ۶۶۹ و همکاری خواهند کرد.
گازوئیلی که استفاده میکنند کمتر از مازوت نیست؛
افزایش پنج برابری گوگرد در هوای تهران
️ مظاهر گودرزی
مدیرعامل سابق شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به خبرآنلاین میگوید: «اینکه مسئولان میگویند از سوخت مازوت استفاده نمیشود حتماً درست میگویند، اما اشکالی که وجود دارد این است که گازوئیلی که استفاده میکنند کمتر از مازوت نیست.»
آلودگی هوا دست سر پایتخت و کلانشهرها برنمیدارد، هربار که باد باران کم میشود آلایندهها خودنمایی میکنند، رنگ به رخسار شهر نمیماند و گرد خاکستری چشمنوازی میکند. در تمام سالهای گذشته که آبوهوای تهران به این وضعیت افتاد یکی از متهمهای همیشگی کیفیت سوخت خودروها و صنایع اطراف شهر بوده است، انگشت اتهام بهسمت مازوت سوزی نشانه رفته و در وضعیت تایید و تکذیب سوالی پر ابهام ایجاد کرده است.
گزارشهای نشان میدهد مقدار دیاکسید گوگرد در آسمان تهران افزایش پیدا کرده است. عباس شاهسونی، رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفته که «طی سالها مشکل SO۲ یا همان دیاکسید گوکرد را داشتیم که با توجه به حذف گوگرد از سوخت این مشکل هم برطرف شد؛ اما طی روزهای گذشته بویژه ۲۲ تا ۲۵ آذر افزایش ۳ تا ۵ برابری غلظت دیاکسید گوگرد در شهر تهران را شاهد بودیم که این نشان میدهد برخی از صنایع اقدام به استفاده از سوختهای حاوی گوگرد کردند.»
بهتعبیر رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت شاخصها نشان میدهد مصرف سوختهای حاوی گوگرد افزایش پیدا کرده است، چیزی که داریوش گلعلیزاده، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با تکذیب آن به خبرآنلاین میگوید: «در بازه زمانی ۲۲ تا ۲۶ آذر و در ساعتهای ۱۱ صبح الی ۴ بعدازظهر، شاخص دیاکسید گوگرد در ایستگاهها افزایشی بود، منتهی در برخی ایستگاهها این شاخص در شرایط ناسالم و عبور از عدد ۱۰۰ قرار گرفت. طبیعتاً یک عامل مقطعی وجود داشته که این اتفاق افتاده اما این عامل به هیچ وجه مازوت سوزی نبوده چراکه امکان استفاده از مازوت وجود ندارد.»
وی ادامه میدهد: «وقتی قطعی گاز نداریم کارخانهها بهسمت سوخت جایگزین نمیروند، اگر مازوت قرار است تخصیص پیدا کند حتما با محیط زیست هماهنگ میکنند، دلیل افزایش دیاکسید گوگرد را باید بررسی کرد، ما درحال بررسی هستیم تا ببینیم علت افزایش دیاکسید گوگرد در روزهای گذشته چیست.»
با این وجود سایه استفاده از سوخت بیکیفیت بالای سر گوگرد منتشر شده در هوا وجود دارد، اگر بهگفته معاون محیط زیست مازوت سوزی انجام نمیشود چه چیزی سبب افزایش ۵ برابری گوگرد شده است. درهمینباره حسین شهیدی، مدیرعامل سابق شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به خبرآنلاین میگوید: «اینکه مسئولان میگویند از سوخت مازوت استفاده نمیشود حتماً درست میگویند، اما اشکالی که وجود دارد این است که گازوئیلی که استفاده میکنند کمتر از مازوت نیست، شاید آنها پشت این قایم شدند که چون از مازوت استفاده نمیکنند مشکل از آنها نیست ولی گازوئیلی که برای خارج از شهر تهران استفاده میشود معمولاً استاندارد ندارد..»
او ادامه میدهد: «محتوای گوگرد گازوئیلی که در تهران استفاده میشود زیر ۵۰ PPM است، اما گازوئیلی که برای کارخانهها استفاده میشود بعید میدانم از این جنس باشد و معمولاً مقدار گوگرد آن بیشتر و حتی در مواردی به ۷ هزار PPM هم رسیده است، باید دید گازوئیلی که در خارج از تهران استفاده میشود را چک میکنند یا نه، چیزی که سبب افزایش گوگرد در هوا شده بهنظر میرسد مشکل گازوئیل است و این سوخت که برای خارج شهر تهران توزیع میشود استانداردهای لازم را ندارد.»
اخبار
روایت وزیر از دلیل کمبود دارو؛ آنفلوآنزا مقصر اصلی شد؟
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کمبود دارویی که اخیرا ایجاد شد، مربوط به آنتی بیوتیک و سرُم بوده، علت آن را شیوع آنفلوآنزای زودرس دانست و گفت: این قول را میدهم ظرف یک الی دو ماه آینده کمبود دارو در این چند قلم دارویی جبران شود.
دکتر بهرام عین اللهی درباره اقدامات انجام شده برای جبران کمبود دارو در کشور، گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۶۰۰ قلم دارو در داروخانهها داریم و داروخانهها مملو از دارو بوده ولی ممکن است تنها چند قلم دارو با کمبود مواجه شود که همواره نیز چنین مشکلاتی در کشور وجود داشته و مربوط به این دولت نیست.
وی افزود: کمبود دارویی که اخیرا ایجاد شد، مربوط به آنتی بیوتیک و سرم بود و علت کمبود این دو قلم دارویی نیز این بود که ما با یک آنفولانزای زودرس مواجه شدیم.
او اضافه کرد: همین معضل در برخی کشورهای پیشرفته مثل آمریکا و کانادا نیز وجود دارد چرا که آنفلوآنزای زودرس باعث بالا رفتن مصرف و مواجه شدن ما با کمبود دارو بود که البته این معضل با واردات و سه شیفته شدن تولیدات در حال جبران است.
بنابر اعلام خبرگزاری خانه ملت، عین اللهی در پایان، تصریح کرد: این قول را میدهم ظرف یک الی دو ماه آینده کمبود دارو در این چند قلم دارویی جبران شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش:
«تعطیلی مدارس» نداریم؛
آموزشها غیرحضوری شدهاند
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چیزی تحت عنوان «تعطیلی» مدارس نداریم و آموزشها در برخی استانها به دلیل آلودگی هوا «غیرحضوری» شده است گفت: تاکید کردهایم تا جایی که امکان دارد آموزش و مدارس آخرین جایی باشند که تحت تأثیر قرار میگیرند.
محمدمهدی کاظمی، در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت ارائه آموزشهای حضوری پس از تعطیلی مدارس و در دستورکار قرار گرفتن آموزشهای حضوری در شرایط تداوم آلودگی هوا در برخی استانها اظهار کرد: ما چیزی تحت عنوان «تعطیلی» نداریم.
وی افزود: مکاتباتی با وزیر کشور و رئیس سازمان صداوسیما انجام دادیم مبنی بر آنکه در شورای برنامه ریزی استانها و کمیتههای اضطراری که تشکیل میدهند به هیچ وجه از واژه تعطیلی استفاده نکنند و عبارت «غیرحضوری شدن مدارس» را به کار بگیرند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکید کردهایم تا جایی که امکان دارد آموزش و مدارس آخرین جایی باشند که تحت تأثیر قرار بگیرند، درباره برگزاری کلاسهای آموزشی در شاد و مشکلاتی که برخی مدارس در دسترسی به سامانه داشتهاند نیز گفت: مدارس در شبکه شاد تعریف شدهاند و میتوانند از بستر شاد برای آموزش استفاده کنند.
کاظمی ادامه داد: همه مدارس در شبکه شاد حضور دارند. ممکن است مدرسهای به لحاظ کد مشکلی داشته باشد که برطرف شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس گزارشی که از سامانه شاد گرفتیم، آموزش غیرحضوری و روند استفاده از شبکه شاد صعودی بوده و میزان حضور در این شبکه افزایش یافته است. این آمار نشان دهنده فعال بودن مدارس در ایام آموزش غیرحضوری در بستر شبکه شاد در استانهایی است که مشمول مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا شده بودند.
رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛
احتمال کاهش ۵۰ درصدی بهای بلیت اتوبوس
رئیس شورای شهر تهران گفت: پیشنهاد نصف شدن قیمت بلیت اتوبوس مطرح شد تا در این بستر مردم به سمت حمل و نقل عمومی بروند. مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران وی ادامه داد: در جلسه شب گذشته پیشنهاد دادیم تا برنامهها در قالب برنامههای کوتاه مدت و بلند مدت همچون خرید واگن و تأمین اعتبار صورت گیرد و در این جلسه خرید اتوبوس پیش بینی شد.چمران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا شهردار تهران از رئیس جمهور برای رفع آلودگی هوا حکمی دریافت کرده است یا خیر گفت: شهردار تهران این حکم را از نداشته و اگر موضوعی مطرح شده بصورت لسانی بوده و وزیر کشور کشور موضوع را دنبال میکند. چمران با اشاره به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران گفت: شهرداری برای ساماندهی حمل و نقل عمومی باید خرید واگن و اتوبوس را دنبال کند و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه برای تأمین این ناوگان در بودجه سال آینده پیشبینی خواهد شد. رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین قرار بر این شد تا طرح ترافیک فروخته نشود و پیشنهاد نصف شدن قیمت بلیت اتوبوس نیز مطرح شد تا در این بستر مردم به سمت حمل و نقل عمومی بروند البته مسئله اصلی قیمت نیست، بلکه کمبود اتوبوس است.چمران اظهار کرد: هیأت دولت و شهردار تهران مسائل مربوط به حمل و نقل عمومی را دنبال میکنند، اما موضوع اصلی انباشته شدن اقدامات سالهای قبل است بارها اعلام کردیم اگر شهر را به عنوان موجود زنده رها کنیم، دردهایش خود را نشان خواهند داد. رییس پلیس راهور:
افزایش ۱۴ درصدی فوتیها در ۱۲ سال گذشته بیسابقه است
رییس پلیس راهور: افزایش ۱۴ درصدی فوتیها در ۱۲ سال گذشته بیسابقه است/ قرار بود خودروی کم مصرف و ایمن وارد کنند؛ اگر بنا به واردات خودرو هندی است همان پراید تولید شود بهتر است
سردار سید کمال هادیانفر اظهارداشت: هم اکنون ۲۹۳ هزار و ۱۶۹ کیلومتر طول راه های کشور است که ۹ درصد این مسیرها معادل ۲۵ هزار کیلومتر راه اصلی است که متاسفانه ۷۵ درصد تلفات جانی تصادفات در این مسیرها است.
سردار هادیانفر تاکید کرد: دولت توجهای که باید در حوزه تصادفات داشته باشد را ندارد و این افزایش ۱۴ درصدی فوتیها در ۱۲ سال گذشته بیسابقه بوده است.
به گفته وی، ۵۱ میلیون و ۳۴۴ هزار راننده در کشور داریم که ۳۸ میلیون و ۵۳۵ هزار وسیله نقلیه شماره گذاری شده همچنین در صدور گواهینامه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد و در شماره گذاری موتورسیکلت ۳ درصد رشد داشتیم.
وی تاکید کرد: ما با حداکثر توان کار می کنیم اما پلیس به تنهایی نمی تواند در کاهش تصادفات موثر باشد هر نفر که در تصادف جان خود را از دست می دهد حدود هشت میلیارد تومان به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کشور ضرر وارد می شود که اصرار ما بر این است که دولت سیزدهم که دولت مردمی است به مقوله تصادفات توجه کند.
سردار هادیانفر با بیان اینکه برخی از استانهای کشور به قدری پهناور است که ما پلیس راه شمال و جنوب ایجاد کردیم، گفت: ۱۴ درصد افزایش در تصادفات در این هفت ماهه بسیار زیاد است و باید یک گام جدی در این زمینه دولت بردارد و ما اعلام خطر در این حوزه می کنیم. وی با اشاره به نصب سپر جلو و عقب در کامیون ها نیز گفت: در حال حاضر نوع ساختار کامیون به صورتی است که در تصادفات خودرو به طور کامل زیر کامیون می رود و تقریبا همه سرنشینان خود را از دست می دهند اما رانندگان کامیون را مکلف کردیم که این سپرها را در عقب و جلوی تریلی و کامیون نصب کنند تا خسارت ناشی از این نوع تصادفات کاهش پیدا کند.
به گفته رییس پلیس راهور فراجا، در برخی از مسیرها همچون مسیرهای شمالی ۸۳ درصد جانباختگان عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت هستند و باید به این موضوع توجه شود ما این روند افزایش ۱۴ درصد را تحلیل کرده ایم و سه برنامه در پیش داریم و اگر با همین روند پیش برویم پیش بینی ۲۰ هزار جان باخته تا پایان سال داریم و به هشت سال گذشته باز خواهیم گشت و اگر توجه کنیم و اقدامات لازم را در حد توان حداقل انجام دهیم می توانیم آمار جانباختگان را همان حدود ۱۶ هزار نفر حفظ کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد؛
اتوبوسهای جدید تهران درحال شماره گذاری
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: ۱۰ دستگاه اتوبوس دیگر که پیش از این تحویل گرفته بودیم نیز در مرحله شمارهگذاری هستند و به زودی وارد چرخه خدمترسانی میشوند.جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در آئین تحویل اتوبوسهای جدید به شهرداری تهران گفت: وزارت کشور بعد از بیش از ۸ سال وقفه، به یاری حمل و نقل عمومی شهرها آمده و با این وزارتخانه به توافق رسیدهایم تا دو هزار دستگاه اتوبوس از دو خودروساز داخلی در مدت ۱۴ ماه برای ناوگان حمل و نقل عمومی تهران تأمین کنیم.وی افزود: امروز ۱۰ دستگاه اتوبوس تحویل گرفتیم و ۱۰ دستگاه اتوبوس دیگر که پیش از این تحویل گرفته بودیم نیز در مرحله شمارهگذاری هستند و به زودی وارد چرخه خدمترسانی میشوند. بهرامی اظهار کرد: این اتوبوسها توسط بخش خصوصی و با کیفیت و امکانات مطلوب تولید شدهاند و با وجود ظرفیت مناسب تولید کشور، به خاطر غیر فعال بودن خطوط تولید اتوبوس در گذشته، مدتی طول میکشد تا به نقطه مطلوب برسیم.وی تصریح کرد: بر اساس برنامهریزیهای به عمل آمده برای سه سال آینده، سه هزار دستگاه اتوبوس تولید داخل خریداری کردهایم که ضمن تأمین و تقویت ناوگان اتوبوسرانی، اقدامی برای حمایت و کمک به ظرفیت تولید داخلی نیز محسوب میشود.بهرامی گفت: استفاده از حمل و نقل ترکیبی در حمل و نقل درونشهری، به نحوی که به جز مترو و تراموا، از اتوبوسهای سهکابین، دوکابین، تککابین، میدلباس، مینیبوس، وَن و تاکسی نیز در جابهجایی شهری استفاده شود، در شهرهای امروز اهمیت و ضرورت دارد مهاجرت بیماران، پدیدهای در کمین؛
۲۵ هزار پزشک پروانه پزشکی خود را نگرفتند؛ کمبود پزشک سیاهنمایی نیست
️ مظاهر گودرزی
دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی استان اصفهان میگوید: «شاید امروز نیازی به آوردن پزشک به ایران یا خروج بیماران از کشور نداشته باشیم اما با همین روند در چند سال آینده به قطع و یقین این اتفاق خواهد افتاد.»
همین سه ماه قبل بود که در خبرآنلاین نوشتیم یک جراح در کشور عمان دو و نیم برابر جراحی در ایران درآمد دارد و عمان مانند جاروبرقی درحال جذب پزشکان ایرانی است، از طرفی ظرفیت پذیرش در دورهای تخصصی تکمیل نمیشود و پزشکان تمایلی به گرفتن تخصص ندارند؛ حالا یکبار دیگر این مسئله مطرح شده و رئیس نظام پزشکی کشور نسبت برای کمبود پزشک در آینده ابراز نگرانی کرده است، محمد رئیسزاده به روزنامه هممیهن گفته که «نسبت به آینده امیدوار نیست و تا پنج سال آینده در برخی از رشتهها دیگر جراح نخواهیم داشت»، موضوعی که یاسر صالحی نجفآبادی، دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی استان اصفهان در واکنش به آن به خبرآنلاین میگوید: «طبابت کردن در ایران برای پزشکان بهصرفه نیست و امروز کمتر پزشکی وجود دارد که به این فکر نکند خودش را از این وضعیت بد نجات دهد.»
فرار رو به جلوی وزارت بهداشت؛ شرایط خوب است!
با این وجود بهرام عیناللهی، وزیر بهداشت، منکر مهاجرت پزشکان و نگرانیها از کمبود پزشک متخصص در ایران شده است، به عقیده او «موضوع مهاجرت جراحان و پزشکان ایرانی بیشتر فضاسازی رسانهای بوده، این خبرها مثل دیگر موضوعات علیه کشور در فضای مجازی منتشر میشود و واقعیت ندارد.»
درحالی واکنش وزیر بهداشت به مساله مهاجرت پزشکان انکار و نفی کردن است که صالحی نجفآبادی در پاسخ به آن به خبرآنلاین میگوید: «میخواهند بگویند شرایط خوب است و شماها که میگویید شرایط بد است دارید سیاهنمایی میکنید، درحالیکه ما داریم واقعیت را میگوییم. امروز پزشکان رضایت شغلی ندارند، آنها هم مانند هر کس دیگری دوست دارند بهدرستی سرمایهگذاری کنند و درآمد خوبی داشته باشند، اما موانع موجود سبب شده ورود به رشتههای پزشکی کم شود.»
مهاجر فرستی برای بیماران
بیتوجهی به مساله مهاجرت و کمبود پزشک در ایران آتشی نیست که دود آن به چشم مدیران چهارساله برود، قطعاً این مردم هستند که قرار است در آینده بار سنگین کمبود پزشک متخصص در ایران را تحمل کنند. اگرچه وزیر بهداشت معتقد است «وضعیت نیروهای ذخیره متخصص و تربیت شده خوب است.» اما ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران به خبرآنلاین میگوید: «درحال حاضر تعداد پزشکان در ایران خوب است، ولیکن مساله ما آیندهنگری است. آنچه اهمیت دارد تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصصی است که تعداد آنها در ایران روند کاهشی دارد، مانند جراح قلب، مغز، جراحهای پیوند؛ باتوجه به اینکه خیلی از افراد دارای تخصص و تجربه قصد مهاجرت دارند ما با کمبود پزشک مواجه میشویم؛ اگر فوقتخصصها از کشور خارج شوند مجبوریم یا پزشک وارد کنیم یا مانند سابق بیماران را برای درمان به اروپا و آمریکا بفرستیم.»
همینطور صالحی نجفآبادی در واکنشی مشابه بیان میکند: «کاهش علاقه برای تحصیل در رشتههای پزشکی در چند سال آینده سبب میشود با کمبود نیروی متخصص و ماهر مواجه شویم، بنابراین شاید امروز نیازی به آوردن پزشک به ایران یا خروج بیماران از کشور نداشته باشیم اما با همین روند در چند سال آینده به قطع و یقین این اتفاق خواهد افتاد.»
او ادامه میدهد: «امروز دانشجوی سال سوم و سال ششم پزشکیِ من در فکر مهاجرت است، آنها برای مهاجرت کردن یا اقدام کردهاند یا در فکرش هستند و مشورت میگیرند، دانشجو سر کلاس به من میگوید «پلن(برنامه) کجا داری»، وقتی میگویم جایی نمیخواهم بروم و دوست دارم در کشور بمانم تعجب میکند.»
انتخاب پزشکان:
مهاجرت، ورود به شاخه زیبایی، تغییر شغل
اما اینکه چرا وضعیت پزشکی کشور به این مرحله رسیده و نگرانی از افزایش مهاجرتها و عدم علاقه برای گرفتن تخصص بهجان جامعه پزشکی افتاده دلایل مختلفی میتواند داشته باشد. بهگفته خسرونیا: «مساله ما پزشک عمومی نیست، چراکه از دانشگاهها مانند کارخانه پزشک عموم خارج میشود، مساله این است که علاقهمندی برای تحصیل در رشتههای فوق تخصص وجود ندارد، حدود ۲۵ هزار پزشک پروانه پزشکی خود را نگرفتند، یعنی یا شغل دیگری دارند، یا از کشور خارج شدهاند یا فوت کردهاند، این نشان میدهد علاقهای برای کار کردن در پزشکی وجود ندارد، آن هم برای اینکه درآمدشان خوب نیست و آینده خوبی را متصور نمیشوند.»
او ادامه میدهد: «با این تعرفههایی که بهاندازه دو کیلو پیاز و سه کیلو سیبزمینی نیست نمیشود طبابت کرد، کسانیکه تعیین تعرفه میکنند حقوقهای خودشان را سه چهار برابر میکنند، اما به تعرفه پزشک که میرسند خسیس میشوند و این باعث شده که تعداد زیادی از پزشکان مهاجرت کنند.»
صالحی نجفآبادی هم در واکنشی مشابه میگوید: «امروز سلاطین زیبایی از پزشکان درآمد بیشتری دارند، بنابراین خیلیها وارد کار ژل و بوتاکس میشوند، وقتی یک پزشک بعد از سالها سرمایهگذاری درآمد خوبی ندارد سراغ انتخابهای بعدی میرود، یا مهاجرت میکند، یا وارد شاخه زیبایی میشود که خریدار دارد، یا شغل دیگری را انتخاب میکند.»
دبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی استان اصفهان ادامه میدهد: «پزشکان درمقابل سرمایهگذاری و زحمتی که میکشند درآمد چندانی ندارند، آنها به اندازه تمام سالهایی که زمان گذاشتند تا مهارت بهدست بیاورند درآمد خوبی بهدست نمیآورند، یک پزشک عمومی ۹ سال، پزشک متخصص ۱۵ سال و پزشک فوق تخصص ۱۹ سال زمان و عمر میگذارد اما بعد از این سالها در موارد معدودی درآمد خوبی دارند، تقریباً درآمد ماهیانه ۸۵ درصد پزشکان حدود ۲۰ میلیون تومان است، لذا با تمام زحمات و سالها آموزشی که پزشکان میگذرانند طبابت کردن در ایران بهصرفه نیست.»
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10897/32541/114463
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10897/32541/114464
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10897/32541/114465
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10897/32541/114466
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10897/32541/114467
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10897/32541/114468
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10897/32541/114469
|
- تعویق ۱۰ روزه امتحانات مدارس تهران و البرز
- افزایش پنج برابری گوگرد در هوای تهران
- اخبار
- احتمال کاهش ۵۰ درصدی بهای بلیت اتوبوس
- افزایش ۱۴ درصدی فوتیها در ۱۲ سال گذشته بیسابقه است
- اتوبوسهای جدید تهران درحال شماره گذاری
- ۲۵ هزار پزشک پروانه پزشکی خود را نگرفتند؛ کمبود پزشک سیاهنمایی نیست