

|
فرمانده کل انتظامی کشور:
۹۵ درصد مردم قوانین رانندگی را رعایت می کنند
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در حوزه کاهش تصادفات با هم افزایی سایر دستگاه ها و مردم باید موضوعات مختلف از جمله برخورد و هزینه تخلفات تغییر داده شود.
سردار احمدرضا رادان در آئین افتتاح ساختمان جدید پلیس راهور شهرستان پیشوا، گفت: همیشه به رانندگان توصیه می کنیم تا از قوانین تبعیت کنند، اما در حوزه راهنمایی و رانندگی تعداد متخلفان در این حوزه ۵ تا ۶ درصد است که یعنی ۹۴ تا ۹۵ درصد مردم قانون را رعایت می کنند، ولی متاسفانه آن عده محدود تلاش دارند اراده خودشان را به آن ۹۵ درصد دیگر تحمیل کنند.
وی افزود: هموطنان باید توجه داشته باشند که توجه به تعالیم راهنمایی و رانندگی و مقررات ، قبل از اینکه به نفع دیگران باشد به نفع خودشان است اما اگر بخواهند از این موضوع تخطی کنند حتما با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
براساس گزارش سایت پلیس، فرمانده کل انتظامی کشور بر لزوم تغییر قانون در حوزه راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: در حوزه کاهش تصادفات با هم افزایی سایر دستگاه ها و مردم باید موضوعات مختلف از جمله برخورد و هزینه تخلفات در مسیر بازدارندگی تغییر داده شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد
ارسال لایحه جدید محیط زیستی به دولت
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارزیابی پروژه رشت - آستارا طی سال ۱۳۷۸ به سازمان ارسال شد و اقدامات رفت و برگشتی آن در حال انجام است اما در ابتدا باید قرارداد بین ایران و روسیه بسته میشد چرا که تا قراردادی نباشد پروژهای نیست که بخواهیم برای آن مجوزی صادر کنیم.
علی سلاجقه درباره ارزیابی زیستمحیطی راه آهن رشت- آستارا اظهار کرد: صدور و عدم صدور مجوزها یکی از بحثهای اساسی محیط زیست است. ارزیابی پروژه رشت - آستارا طی سال ۱۳۷۸ به سازمان ارسال شد البته هنوز جوانب مختلف زیستمحیطی این طرح در حال بررسی است.
وی افزود: در آخرین بحث چندین مورد وجود داشته و همه ما تلاش میکنیم در راستای توسعه کشور حمایتهای لازم را داشتیم. همکاران گزینههای بسیاری را ارائه دادند که بهصورت تونل و خط ریلی باشد و بحثهای رفت و برگشتی وجود دارد و آنچه که در مرحله اقدام مورد تایید کارشناسان واقع نشود، انجام نمیشود و ارزیابی زیستمحیطی همیشه برای تمامی پروژهها و اقدامات در اولویت بوده است.
سلاجقه افزود: سامانه ارزیابی زیستمحیطی برای شفافسازی ایجاد شده است و مردم میتوانند تمام مراحل پروژه را در آن سامانه ملاحظه کنند. تمام گزارشها در آن سامانه قرار میگیرد و مردم میتوانند در آن اظهار نظر کنند و نظرات کارشناسی خود را قرار دهند و بهطور قطع از آن دیدگاهها استفاده لازم را خواهیم برد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست بااشاره به رویکرد و فرامین مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و اینکه محیط زیست مسئله تجملاتی و تزئینی نیست و این دولت و آن دولت نیست، حیات مردم به آن وابسته است و باید از سوی مردم و حکمرانی مورد توجه قرار گیرد این را هم گفت: در دولت مردمی و انقلابی هیچ پروژه و طرحی در کشور بدون مجوز محیط زیست انجام نمیشود. زیرساختهایی در بعد اقتصادی باید شکل میگرفت و اقتصاد برای پویا شدن و حل معضلات کشور نیاز به توسعه دارد. کمتوجهیهایی که به محیط زیست و معیشت مردم برخی مناطق شده ناشی از عدم توسعه است.
ارسال لایحه جدید محیط زیستی به دولت
وی افزود: موضوع مهم دیگر حفاظت مشارکتی است که مردم باید در کنار محیط زیست باشند و در این زمینه لایحه مشارکتی را سازمان به دولت فرستاده و در این زمینه مردم در تکثیر گونههای کمیاب و حفظ زیستگاه مشارکت میکنند و رضایتمندی خوبی در میان آنان به وجود میآید بنابراین محیط زیست را به عنوان یک زیرساخت مهم میدانند و برای حفاظت از آن تلاش میکنند.
سلاجقه ادامه داد: از بعد نیروهای انسانی اقدامات مناسبی انجام شده و سرجمع بودجه سازمان محیط زیست میانگین ۴۲ درصد و به طور کلی ۶۶ درصد افزایش داشته یعنی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان در ۱۴۰۲ برای ادارات هزینه میشود و در بعد اجرا دستگاهها و ادارات بهصورت نسبتا مطلوب وظایف خود را انجام میدهند.
چه خبر از حقآبه هامون؟
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره تنشهای آبی تالاب هامون گفت: هیئت حاکمه افغانستان به مسئله حسن همجواری بیتوجه است که این مورد ناشی از دخالت دولتهای دیگر است اما خوشبختانه خودشان هم به این نتیجه رسیدهاند که مشکل باید از طریق مذاکرات حل شود. ما به هیچ وجه از حقآبه مردممان نمیگذریم و از تمام ظرفیتها برای پیگیری حق مردم شریف سیستان استفاده میکنیم.
سلاجقه درباره اقدام قوه قضائیه در برخورد با مدیران متخلف در زمینه اجرای قانون هوای پاک گفت: هرجا قصوری باشد باید برخورد شود و در این زمینه با قوه قضائیه همکاری خوبی داریم. آلودگی هوا یک مسئله چندوجهی است که پیش از همه وزارتخانههای کشور، نیرو، صمت و جهاد کشاورزی باید اقدامات لازم را انجام دهند. سازمان هم به عنوان ناظر وظایف خود را انجام داده است و گزارشها را بهطور مداوم برای دستگاههای مربوطه ارسال میکند.
اجازه مفسده و رانتخواری در قرقها را نمیدهیم
رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره قرقهای اختصاصی و افزایش درخواستها در این زمینه و حفاظت مشارکتی اظهار کرد: بحث قرقهای اختصاصی موفق بود و در کشور این روند در حال پیگیری است و حدود چندین درخواست آمده و در حال انجام امور آنها در معاونت تنوع زیستی هستیم. ما به واگذاری امور مردم واقعا اعتقاد داریم اما نظارت باید وجود داشته باشد که به مفسده دچار نشود.
وی درباره اختلاف سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری بر سر قرقهای اختصاصی اظهار کرد: سازمان منابع طبیعی مالک منابع طبیعی کشور و ما به عنوان مستاجر آن هستیم و سازمان محیط زیست کشور ۲۰ درصد از منابع طبیعی را هم در اختیار دارد مالک آن نیست اما در تلاش هستیم که طی لایحهای مالکیت سازمان بر مناطق چهارگانه را داشته باشیم که کمتر دچار این تعارضات شویم.
سلاجقه ادامه داد: خوشبختانه رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همراهی میکند. در این قسمت مشکلی وجود ندارد و کارهای مربوط به قرقهای اختصاصی بهخوبی در حال انجام است. حقانیت آن با مجموعههایی است که توان علمی دارند و در این صورت حتما از تجربیات آنها استفاده خواهیم کرد.
سلاجقه درباره قرقهای اختصاصی تصریح کرد: در بحث قرقهای اختصاصی چندین درخواست را داشتهایم. ما بر نقش مردم در محیط زیست تاکید داریم اما همزمان نقش نظارتی خود را نیز به بهترین شکل انجام خواهیم داد. به هیچ وجه اجازه مفسده و یا رانتخواری در خصوص قرقها را نخواهیم داد.
وی درباره همکاری با برنامه عمران ملل متحد(UNDP) در خصوص اجرای پروژه معیشت جایگزین مردم حاشیه تالاب هامون گفت: این مورد به خوبی جلو میرفت اما اروپا به دلیل تحریمها همکاری خود را قطع کرد اما ما وابسته به خارج نیستیم و در داخل کشور تامین اعتبار کردیم تا این پروژه با قدرت ادامه پیدا کند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره مکانیابی آرامستان جدید در تهران گفت: هر طرحی در شهر تهران توسط سازمان محیط زیست نظارت میشود و این مورد نیز مستثنی نیست.
معاون شهردار تهران خبر داد:
ورود ۱۰۰۰ اتوبوس به تهران تا پایان سال
معاون حمل و نقل شهرداری تهران در خصوص اهداف و چشم انداز حمل و نقل عمومی پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.
جلال بهرامی با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از اهداف و برنامههای آتی معاونت حمل و نقل گفت: یکی از اولویتهای اصلی ما اتوبوسرانی بود و دقت داشته باشید که تولید اتوبوس داخلی حدود هشت سال خوابیده بود و فعال کردن خطوط تولید اتوبوسرانی چند ماه به طول انجامید و من چهار ماه مداوم با مدیران این شرکتها جلسه گذاشته و آنها را مجاب کردیم تا نسبت به تولید اتوبوس داخلی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته قیمت اتوبوس در همین موقع سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود اما حالا با افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت به هفت میلیارد تومان رسیده است، گفت: یک سال برای واردات اتوبوس تلاش کردیم اما کسب مجوزها به درازا کشید و محیط زیست با این موضوع با وسواس رفتار کرد و عملا اتوبوسی که برای واردات تعریف کردند، سخت بود.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه قول وزارت کشور برای خرید اتوبوس محقق نشد و این در حالیست که شهرداری قدرالسهم خود را در خصوص ۷۰۰ اتوبوس پرداخت کرده بود که تنها ۱۷۵ اتوبوس تحویل گرفتیم، گفت: تولید کنندگان ظرفیت زیادی برای تولید نداشتند و حتی برخی شرکتها خط تولیدی نداشتند که ما سعی کردیم این خط تولیدها را فعال کنیم.
وی با بیان اینکه بر اساس برنامه توسعه شهر تهران باید تا سال ۱۴۰۴، ۱۰ هزار اتوبوس خریداری کنیم، افزود: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده در سال ۱۴۰۲ و نیمه اول ۱۴۰۳ باید ۴۰۰۰ اتوبوس وارد کنیم و تلاشمان برای خرید اتوبوس با مدلهای برقی و میدل باس ادامه دارد؛ اما دقت داشته باشید که تامین ۱۰ هزار اتوبوس حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان میخواهد که اگر پول هم داشته باشیم ظرفیت تولید کم است.
بهرامی با بیان اینکه یک قرارداد تولید ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با شرکت عقاب افشان منعقد کردیم که تولید ۱۰۰۰ دستگاه فعال شد، اظهار کرد: شرکت عقاب افشان متعهد شده که تا پایان سال ۵۰۰ اتوبوس تحویل میدهد و امیدواریم ۲۰۰ دستگاه اتوبوس تا قبل از مهر ماه تحویل داده شود و همچنین با شرکت اسنا قرارداد ۲۰۰۰ دستگاه را منعقد کردیم اما تنها تولید ۵۰۰ دستگاه را فعال کردیم و تا آخر سال تحویل داده میشود و همچنین در حوزه اتوبوس سه کابین نیز برای تولید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه کابین قرارداد بستیم که طبق بودجهمان تنها ۵۰ دستگاه را فعال کردیم که امیدواریم تا پایان سال وارد ناوگان شود.
بهرامی در ادامه با اشاره به اقدامات ۲۰ ماهه اخیر معاونت جمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه در دو ماه اول امسال بازسازی اتوبوس ها را دستور کار قرار دادیم، یادآور شد: در بخش مترو نیز در خط ۶ بهره برداری از ایستگاه ها و اورهال ۴۹ واگن را در نظر داشتیم؛ بهره برداری از ۲.۵ کیلومتر مسیر ایستگاه شهید دادمان و هفده شهریور را در مدت اخیر اجرا کردیم و ۹.۵ کیلومتر میانی خط ۶ نیز به اجرا درآمد
به گفته وی، همچنین در سال ۱۴۰۰ تعداد دو هزار و ۴۸۰ دستگاه تاکسی فرسوده و در سال ۱۴۰۱ تعداد یکهزار و ۵۸۵ دستگاه نوسازی شد و پرداخت حق السهم ۶۳۰ دستگاه ون را انجام دادیم اما ۱۹۸ دستگاه ون تحویل داده شد که برابر با پولی است که پرداخت کرده ایم. نوسازی ۵۲۳ تاکسی هم به صورت نقدی بوده و برای ۴۶۵ دستگاه نیز پول واریز کردیم اما در مجموع در طول ۲۰ ماه ۵ هزار و ۵۸۵ دستگاه تاکسی نوسازی شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به کلنگ زنی و طراحی اجرای ۱۰ هزار واحد پارکینگ، تصریح کرد: تلاش شد عقب ماندگی ها در این زمینه ها جبران شود و خوشبختانه کار مجدداً در این بخش آغاز شده است؛ ساماندهی پارک حاشیه ای نیز صورت گرفته و تا پایان تابستان ۲۰۰ هزار پارک حاشیه ای ساماندهی می شود.
سرپرست مرکز اورژانس استان تهران خبر داد؛
افتتاح پایگاه تخصصی اورژانس هوایی در تهران
اولین پایگاه تخصصی اورژانس هوایی با امکان تعمیر و نگهداری بالگرد در استان تهران، آماده افتتاح است.
محمد اسماعیل توکلی سرپرست اورژانس استان تهران گفت: با حمایتهای رئیس جمهور، وزیر بهداشت، رئیس سازمان اورژانس کشور و تلاش شبانه روزی همکاران اورژانس استان تهران اولین پایگاه اورژانس هوایی با امکان تعمیر و نگهداری بالگر در بوستان ولایت جهت خدمات دهی به شهروندان در آیندهای نزدیک افتتاح خواهد.
وی با اشاره به استفاده از بالگرد BK117 در این پایگاه، افزود: این نوع بالگرد یکی از پرکاربرد ترین بالگردها در حوزه اورژانس هوایی در دنیا است و تمام تائیدیه ها و استانداردهای لازم را دریافت کرده است که علاوه بر تجهیزات فوریتهای پزشکی پیش بیمارستانی، تجهیزات کامل و تخصصی icu را نیز دارد.
توکلی با تاکید بر قابلیت استارت در کمتر از ۳ دقیقه در این بالگرد، گفت: مجهز بودن به دو موتور، امکان پرواز را بر فراز مناطق شهری و آبی با ایمنی بسیار بالاتر را نیز فراهم میکند. وی ادامه داد: این بالگرد نسبت به بالگردهای دیگر، سر و صدا و لرزش به مراتب کمتری ایجاد کرده و کممصرفتر است و تعمیر و نگهداری آن زمان و هزینه پایینتری نیز در بر دارد. سرپرست اورژانس استان تهران ابراز امیدواری کرد: این خدمت ارزشمند و رایگان موجب افزایش کیفیت و کمیت خدمات در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی همراه با ارتقا رضایتمندی مردم شود.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خبرداد:
ضرورت تجهیز مدارس به کانکس تجهیزات مواقع اضطراری
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت تجهیز مدارس به کانکس تجهیزات مواقع اضطراری تاکید کرد.
علی نصیری، با بیان اینکه مدارس باید در مواقع اضطراری قادر به کنترل بحران باشند، گفت: در همین راستا نیز لازم است که امکانات و تجهیزات متناسب در مدارس قرار داشته باشد. مواردی چون نصب کانکس حاوی تجهیزات امداد و نجات در مدارس بخشی از ارکان آمادگی هنگام وقوع حوادث است.
وی با بیان اینکه در تهران ۴۵۰۰ مدرسه دولتی داریم، گفت:تنها ۵۴ مدرسه به این کانکس ها مجهز شدهاند که آن هم از طرف شهرداری تهران به مدارس هدیه شده است. در حالی که نصب کانکس تجهیزات در مدارس ضروری است. مدارس و به خصوص مدرسه آماده باید در مواقع اضطراری بدون نیاز به نیروهای امدادی، قادر به کنترل بحران باشد. برای این منظور علاوه بر داشتن آگاهی و مهارت، لازم است ابزار و تجهیزات مورد نیاز را در دسترس داشته باشند. در این خصوص میتوان از ظرفیت خیرین نیز استفاده کرد.
نصیری با اشاره به مخاطرات شهر تهران افزود: تهران شهر زیبایی است اما مانند پایتخت سایر کشورها با مخاطرات بسیاری روبهروست. ضمن اینکه حوادث غیر مترقبه نیستند و باید برای پیشگیری از وقوع آن فرهنگ سازی و تلاش کرد و مدارس بهترین نقطه شروع فرهنگ سازی است. تصور اینکه در هنگام وقوع زلزله در تهران همه چیز نابود می شود و افشاندن بذر نا امیدی در میان مردم دردی را دوا نمیکند. از این رو ایجاد و ارتقاء آمادگی در جامعه برای رویارویی با حوادث و سوانح باعث میشود علاوه بر کاهش خسارات جانی و مالی در هنگام وقوع حادثه ، شرایط هرچه سریعتر به حالت عادی بازگردد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: یکی از راههای آمادگی در برابر حوادث، مجهز بودن شهروندان به اقلام مورد نیاز در ساعات اولیه پس از وقوع حادثه است. بر اساس شدت و وسعت حادثه، تا رسیدن نیروهای امدادی میتوان از این تجهیزات برای حفظ حیات و سلامت حادثه دیدگان استفاده کرد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در مدارس افزود: پیش بینی درس آشنایی با زلزله و آموزش و آمادگی در برابر آن برای دانش آموزان در تدوین کتاب های درسی از سطوح پایه مدت هاست که مطرح شده اما اجرایی نشده است، لازم است این موضوع به طورجد در اولویت قرار بگیرد.
فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد؛
قاچاق کالا و ارز خسارت جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور دارد
فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بازدید از یگان های مرزی استان کردستان با تاکید بر مبارزه قاطع با قاچاق کالا گفت: بی تردید قاچاق کالا و ارز خسارت جبران ناپذیری بر اقتصاد دارد. سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مرزهای استان کردستان در جمع مرزبانان گفت: مرزبانان برای امنیت پایدار از مرزهای کشورمان، باید نظم و انضباط را سرلوحه کار خود قرار داده چرا که برقراری امنیت مطلوب مرزها، مستلزم یک برنامهریزی دقیق میباشد. وی افزود: نظم، انضباط و قانونمندی حاکم بر یگانهای مرزی، اساس کار و نشانه آمادگی کامل آن یگان برای انجام مأموریتهای پیش رو است. این مقام ارشد مرزبانی فراجا بیان داشت: آنچه ما را در تحقق مرزبان در تراز انقلاب اسلامی و اجرای صحیح قانون ثابت قدم و استوار نگه میدارد، اعتقاد به ولایت فقیه و پایبندی به ارزشهای اسلامی و باورهای دینی است. سردار گودرزی نظارت را موجب پویایی و بالندگی سازمان دانست و تصریح کرد: یگانها نیز با خود کنترلی، خود مراقبتی و خود ارزیابی مستمر موجب نمایان شدن اشکالات و معایب شده و با برنامهریزی در جهت رفع این مشکلات میتوانند در راستای تعالی و ارتقا یگانها گامهای مؤثری بردارند. وی افزود: بی تردید قاچاق کالا و ارز علاوه بر وارد کردن خسارت جبران ناپذیر به اقتصاد کشور، پیامدهای منفی فرهنگی بسیاری نیز در سطح جامعه به دنبال خواهد داشت و ضروریست در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمامی مسئولان مربوطه احساس مسئولیت ویژه داشته باشند و همواره به وظایف و مأموریتهای سازمانی خود به نحو شایسته عمل کنند. کسی که کلیه اهدا میکند احتمالاً قصد دارد ماشینی بخرد یا خانه رهن کند؛
فروش کلیه از ۱۲۰ تا ۲۵۰ میلیون در شهرستانها
️ مظاهر گودرزی
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه میگوید: «اهدا کننده و اهدا گیرنده کلیه بیرون از ضوابط انجمن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برای اهدای کلیه توافق میکنند.»
یکی از عضوهای بدن که قابلیت اهدا از فرد زنده را دارد کلیه است، بیماران کلیوی هم که مراحل درمان آنها به دیالیز کشیده شده تمایل دارند این عضو حیاتی را دریافت تا از مشکلات دیالیز رها شوند، حالا فقط باقی میماند که فرذ اهدا کننده و اهدا گیرنده کلیه بتوانند یکدیگر را پیدا کنند، این کار بهعهده انجمنهای حمایت از بیماران کلیوی در استانهای مختلف است که تلاش میکند شرایط اهدای کلیه را تسهیل کند.
درهمینباره حسین بیگلری، رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه به خبرآنلاین میگوید: «کسانی که به ما مراجعه میکنند به کلیه نیاز دارند، ما اگر بتوانیم برای این افراد کلیه تهیه کنیم کمک بزرگی به بیمار و البته نظام بهداشت درمان کردیم، چراکه هم یک فرد نجات پیدا میکند و هم اینکه از بار مالی روی دوش دولت کم میشود، بیماران کلیوی هربار دیالیز که انجام میدهند، یک میلیون و دویست هزار تومان دولت سوبسید میدهد، و بیماران هیچ پولی پرداخت نمیکنند.»
او درباره افرادی که قصد دارند کلیه خود را اهدا کنند بیان میکند: «یک تعداد از افراد که به ما مراجعه میکنند اهدا کننده کلیه هستند، این افراد به علت مشکلات مالی میخواهند کلیه خود را اهدا کنند، در بخشنامهای که دولت ما داده است هرکس که بخواهد کلیه خود را اهدا کند علاوه بر رایگان بودن کلیه هزینهها ۸۰ میلیون تومان به عنوان پاداش میگیرد.»
او در پاسخ به این پرسش که این ۸۰ میلیون تومان را چهکسی پرداخت میکند، میگوید: «این پول از گیرنده کلیه دریافت میشود.»
سهم ۴۰ میلیونی دولت در هدیه ایثار
با وجود این دولت هم طبق قوانین مبلغی را به عنوان هدیه ایثار به فرد اهدا کننده پرداخت میکند. بیگلری درباره مبلغ پرداختی دولت به خبرآنلاین میگوید: «تا سال ۱۴۰۱ دولت هم به فرد اهدا کننده کلیه یک میلیون تومان پاداش به عنوان هدیه ایثار میداد، با پیگیریهایی که انجام شد سهم دولت به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت، ضمن اینکه این افراد از سربازی هم معاف میشوند، ما پیشنهاد دادیم و اگر موافقت کنند اهدا کنندهها در اولویت استخدام هم قرار بگیرند.»
با وجود این همیشه زمزمههای خرید و فروش کلیه بیرون از سازوکار انجمنها مطرح بوده است، اینکه گفته میشود فرد اهدا کننده با فرد اهدا گیرنده علاوه بر مبالغی که به واسطه انجمن رد و بدل میشوند توافقی هم میان خودشان دارند. بیگلری در پاسخ به این ابهام میگوید: «یکسری توافقات خارج از انجمن انجام میشود، الان دیگر ۸۰ میلیون تومان پولی محسوب نمیشود، کسی که کلیه اهدا میکند احتمالاً قصد دارد ماشینی بخرد تا با آن بتواند کار کند یا خانهای رهن و اجاره کند، برای همین با ۸۰ میلیون تومان کلیه نمیدهد، لذا اهداکننده و اهدا گیرنده خودشان یکسری توافقاتی خارج از انجمن انجام میدهند و ما به آن ورود نمیکنیم.»
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه درباره مبلغ توافقات خارج از انجمن میان فرد اهدا کننده و اهدا گیرنده کلیه بیان میکند: «در شهری مثل کرمانشاه شنیدهام بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون توافق میکنند، اما قطعاً در شهرهای بزرگتر بیشتر است. ما دخالتی در قیمتها نداریم، تعهد ما درباره آن ۸۰ میلیون و ۴۰ میلیون تومانی است که گفتم.»
بیگلری در پاسخ به این پرسش که آیا سازوکار اهدای کلیه بهنحوی است که فرد اهدا کننده و اهدا گیرنده یکدیگر را میشناسند میگوید: «بله این افراد برای انجام یکسری آزمایشها و مشاورهها یکدیگر را میشناسند.»
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/11991/34321/119888
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/11991/34321/119889
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/11991/34321/119890
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/11991/34321/119891
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/11991/34321/119892
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/11991/34321/119893
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/11991/34321/119894
|

- ۹۵ درصد مردم قوانین رانندگی را رعایت می کنند
- ارسال لایحه جدید محیط زیستی به دولت
- ورود ۱۰۰۰ اتوبوس به تهران تا پایان سال
- افتتاح پایگاه تخصصی اورژانس هوایی در تهران
- ضرورت تجهیز مدارس به کانکس تجهیزات مواقع اضطراری
- قاچاق کالا و ارز خسارت جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور دارد
- فروش کلیه از ۱۲۰ تا ۲۵۰ میلیون در شهرستانها