

|
مردم «داستان آمریکایی» را پسندیدند
برنده جشنواره تورنتو معرفی شد
فیلم «داستان آمریکایی» ساخته کورد جفرسون برنده جایزه تماشاگران جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۳ شد.
به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم تورنتو با رسیدن به شب پایانی خود فیلم برنده تماشاگران این دوره را معرفی و اعلام کرد «داستان آمریکایی» فیلم طنز ساخته کورد جفرسون جایزه فیلم منتخب مردم جشنواره بینالمللی فیلم تورنتو را به خود اختصاص داد. به این ترتیب شانس اسکار برای این فیلم افزایش پیدا کرد.
جایزه فیلم منتخب مردم جشنواره تورنتو یکی از بهترین عوامل برای پیشبینی و شناسایی یک فیلم در فصل جوایز است؛ اما نباید فراموش کرد که جشنواره امسال به دلیل اعتصاب نویسندگان و بازیگران و حضور نیافتن آنها در جشنوارهها، با حضور نیافتن برخی از فیلمها و رقبای برجسته در جشنواره مواجه شد و به همین دلیل در مقایسه با بیشتر سالها ترکیب ضعیفتری را میزبانی کرد.
در سالهای گذشته «کتاب سبز»، «۱۲ سال بردگی» و «سرزمین آوارگان» که قبلاً فیلم منتخب تماشاگران تورنتو شده بودند، در نهایت به عنوان بهترین فیلم اسکار شناخته شدند. «بلفاست»، «لالا لند»، «جوجو خرگوشه» و «فابلمنها» که سال پیش این عنوان را دریافت کرد هم همگی نامزد بهترین فیلم اسکار شدند.
جایزه فیلم منتخب مردم سال ۱۹۷۸ ایجاد شد و از آن زمان ۷ فیلم برنده این جایزه عنوان بهترین فیلم اسکار را هم کسب کردند. «دارندگان» درامی درباره مدرسه شبانهروزی ساخته الکساندر پین فیلم دوم جایزه انتخاب مردم شد و انیمیشن «پسر و مرغ ماهیخوار» ساخته هایائو میازاکی هم انتخاب بعدی بود. «دیکس: موزیکال»، طنزی پرخاشگر از لری چارلز کارگردان «بورات» برنده بخش جنون نیمهشب انتخابی مردم شد و «کشتن» ساخته نیکیل ناگش بات و «جهنم یک تابستان» به کارگردانی مشترک فین ولفهارد و بیلی بریک در ردههای بعدی جای گرفتند. در بخش مستند هم جایزه تماشاگران به فیلم «آقای لباس پوشیدن: جادوی باورپذیری» ساخته رابرت مک کالوم رسید که درباره ارنی کومبز سرگرم کننده کودکان است و «کمپ تابستانی» ساخته جن مارکوویتز و «کوه کویین: اجلاس شرپا لاکپا» ساخته لوسی واکر در مقام بعدی قرار گرفتند.در بخش بینالمللی هیات داوران متشکل از فیلمسازان بری جنکینز، آنتونی شیم و نادین لبکی فیلم «جاسی عزیز» ساخته تارسم سینگ داندوار را که داستانی واقعی از ماجرای «رومئو و ژولیت» است به عنوان بهترین فیلم انتخاب کردند. این انتخاب متفقالقول یک جایزه ۲۰ هزار دلاری برای برنده به همراه داشت. هیات داوران در بیانیه خود از این فیلم به عنوان ترکیبی عالی از هنر، هدف و ایمان در بینندگان یاد کردند که دنیایی را خلق میکند که هم بسیار سینمایی و هم کاملاً واقعگرایانه است. فیلم «سولو» ساخته سوفی دوپویس که یک داستان عاشقانه با مرکزیت مواد مخدر است، عنوان بهترین فیلم سینمایی کانادا را از آن خود کرد.
«داستان آمریکایی» با اکران در تورنتو تحسین منتقدان را برانگیخت و بسیاری از منتقدان از بازی جفری رایت در نقش استاد دانشگاهی که پس از نوشتن یک کتاب کلیشهای وحشیانه درباره زندگی سیاهپوستان به عنوان یک شوخی به شهرت ادبی دست پیدا میکند، تجلیل کردند. منتقد ورایتی هم نوشت این فیلم میتواند در اسکار بدرخشد و از بهترین فیلمهای اول یک کارگردان از زمان «زیبایی آمریکایی» سام مندس است.
اخبار
پس از اتهام بیاعتنایی به اعتصاب؛
درو بریمور عذرخواهی کرد
درو بریمور با عذرخواهی خبر داد که برنامه «تاک شو» خود را از سرنمیگیرد و تنها پس از پایان اعتصاب جلوی دوربین میرود.
به نقل از ورایتی، درو بریمور تا زمانی که اعتصاب به پایان نرسد، برنامه گفتگوی روزانه خود با عنوان «نمایش درو بریمور» را به تلویزیون برنمیگرداند.
وی یک هفته پیش اعلام کرده بود برنامه «نمایش درو بریمور» را از ۱۸ سپتامبر و مطابق با دستورالعملهای WGA و بدون نویسندگان جلوی دوربین میبرد که برای این تصمیم با نقدهای زیادی روبرو شده بود.
بریمور نوشت: من به همه گوش دادم و تصمیم گرفتم که نمایش را تا پایان اعتصاب متوقف کنم. هیچ کلمهای ندارم تا بتوانم عذرخواهی عمیقم را از کسانی که به آنها صدمه زدهام و البته از تیم باورنکردنی مان که برای نمایش کار میکنند و آن را به شکل امروزی تبدیل کردهاند، بیان کنم. ما واقعاً میخواستیم راهی برای جلو رفتن پیدا کنیم. واقعاً امیدوارم به زودی راهحلی برای کل صنعت پیدا کنیم.
سخنگوی شبکه سیبیاس هم در بیانیهای اعلام کرد از تصمیم این بازیگر برای توقف بازگشت برنامهاش حمایت و درک میکند این روند چقدر برای او پیچیده و دشوار بود.
انجمن نویسندگان هم اعتصاب برنامهریزی شده برای شروع «نمایش درو بریمور» را لغو کرد.
بریمور به دلیل تصمیم خود برای از سرگیری پخش برنامه اش با وجود اعتصاب صنفی هالیوود، با واکنش شدیدی روبرو شد و جوایز کتاب ملی دعوت از وی به عنوان میزبان مراسم سالانه اهدای جایزه را لغو کرد.
البته طبق مقررات انجمن بازیگران تصمیم وی علیه اعتصاب نبود زیرا تا زمانی که میزبانان یا مهمانان برنامه درباره اثری بحث یا تبلیغ نکنند، قوانین این انجمن برای اعتصاب نقض نشده است اما برنامه بریمور با نویسندگان شکل میگرفت و تولید قسمتهای جدید به معنی کنار گذاشتن نویسندگان بود.
به همین دلیل انجمن نویسندگان (WGA) در بیانیهای تصمیم بریمور را محکوم کرد و گفت درو بریمور نباید در حالی که نویسندگانش در اعتصاب هستند و برای یک معامله عادلانه مبارزه میکنند، روی آنتن برود.
پس از تصمیم جدید بریمور چند برنامه گفتگو محور دیگر تلویزیونی از جمله برنامه جنیفر هادسون نیز اعلام کردند تا زمان تعیین نتیجه اعتصاب روی آنتن نمیروند. چند برنامه گفتگوی روزانه از جمله «نما» که در این فصل کار خود را از سر میگیرند بدون نویسنده پخش میشوند و همچنین برنامه های «زندگی با کلی و مارک» و «تامرون هال شو» نیز هستند که هیچ یک تاکنون نویسنده نداشتهاند و تحت پوشش انجمن نویسندگان قرار نمیگیرند.
بریمور پیش از اعلام تصمیم جدیدش در ویدیویی که اکنون حذف کرده است، عذرخواهی کرده و گفته بود حق انتخاب برای بازگرداندن برنامهاش را داشت و میخواست به کارمندان دیگری که بیکار میشوند، کمک کند.
بیلی میلر بازیگر برنده امی درگذشت
بازیگر برنده ۳ جایزه امی روزانه برای سریال «جوان و بیقرار» در ۴۳ سالگی درگذشت.
به نقل از هالیوود ریپورتر، بیلی میلر برنده ۳ جایزه امی برای سریال «جوان و بیقرار» که در سریالهای «همه بچههای من» و «بیمارستان عمومی» نیز ایفای نقش کرده بود، درگذشت. او ۴۳ سال داشت.
مدیر وی گفت این بازیگر که روز جمعه در آستین، تگزاس درگذشت با افسردگی دست و پنجه نرم میکرد و ۱۷ سپتامبر در روز تولد ۴۴ سالگیاش از دنیا رفت. هنوز علت درگذشت او اعلام نشده است.
میلر در سریال «همه بچههای من» برای شبکه ایبیسی در نقش ریچی نواک ظاهر شد و مدت کوتاهی پس از ترک سریال، برای نقش بیلی ابوت در سریال «جوان و بیقرار» شبکه سیبیاس انتخاب شد و نقش این شخصیت را در بیش از ۷۰۰ قسمت ایفا کرد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. وی بازیگر نقش طولانی جیسون مورگان در سریال «بیمارستان عمومی» شبکه ایبیسی هم بود.
وی پس از ۳ بازی پشت سر هم طولانی در برخی از بزرگترین سریالهای تلویزیونی کابلی، به بازی در سریالهای درامی چون «حقیقت باید گفته شود» پرداخت و در فیلمهایی چون «تکتیرانداز آمریکایی»، «قلعه» و «ری داناوان» بازی کرد.
ویلیام جان میلر ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۹ به دنیا آمده بود و در دانشگاه تگزاس در آستین تحصیل کرده بود. وی اولین موفقیتهایش را از دنیای تجاری و بازی در آگهیهای ملی به دست آورد و به بازیگر تلویزیون و سینما بدل شد.
سینمای کوتاه؛
سینمایی غنیتر و حرفهایتر از سینمای بلند است
حسین گیتی منتقد پیشکسوت سینما به بهانه چهل سالگی جشنواره فیلم کوتاه تهران سینمای کوتاه ایران را غنیتر و حرفهایتر از سینمای بلند توصیف کرد.
حسین گیتی متولد سال ۱۳۲۸، منتقد پیشکسوت و بازیگر سینما و تلویزیون به بهانه چهل سالگی جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران در یادداشتی مختصات این رویداد باسابقه سینمای ایران را مرور کرد. در متن این یادداشت آمدهاست: «فیلمهای کوتاه و مستند کمتر اکران عمومی پیدا میکنند و تماشاگران عام نمیتوانند فیلمها را روی پرده ببینند؛ بنابراین هر دو گروه از این فیلمها به نوعی مظلوم واقع شده اند، اما این میان جشنوارهها هستند که به رونق فضای تولید فیلم کوتاه و مستند کمک میکنند تا این آثار نیز به مخاطب یابی به حیات خود ادامه دهند. جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران در سالهای فعالیت خود همواره به اکران مجموعهای از آثار سینمای کوتاه و گردهمایی سینماگران این حوزه در یک مکان مشخص اقدام کرده است؛ این رویداد همچنین باعث شده تا در ادامه فیلمسازان علاقهمند به فیلمکوتاه تجربههایی کسب کرده و مسیر بهتر و درخشانتری را برای سینمای ایران رقم بزنند. از این رو جشنواره پیوسته مکان یا فرصتی بوده است تا برخورد اندیشهها صورت گرفته و بسیاری از فیلمسازان امکان تبادل نظر و تجربهاندوزی بیابند. جلسات نقد و بررسی، کارگاهها و ورکشاپهای کوتاه مدت، اما مفید برگزار شده در جشنواره تهران یا پاتوق فیلمکوتاه انجمن سینمای جوانان ایران که دیگر به محلی ثابت و نقطه امیدی برای فیلمسازان جوان تبدیل شده، باعث شده تا فیلمسازان از آثار فیلم کوتاه و همتایان خود باخبر شوند و آنها را بی واسطه نقد و بررسی کنند.
شیوا خسرومهر مطرح کرد؛
درسی که از حمید سمندریان گرفتم
شیوا خسرومهر بازیگر سریال های تلویزیونی، شب گذشته به مناسبت آغاز ماه ربیعالاول در استودیوی برنامه «سلام تهران» حضور پیدا کرد و از زندگی شخصی و حرفه ای خود گفت.
شیوا خسرومهر بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که در برنامه «سلام تهران» شبکه پنج سیما حضور یافته بود درباره درسی که از حمید سمندریان گرفته است، گفت: زمانی که یک هنرجو بودم حمید سمندریان شهریه کلاسهای من را قسط بندی و به من کمک کرد تا بتوانم در کلاسها ثبتنام کنم. من از آن بزرگوار درس گرفتم تا نگذارم هیچ هنرجوی دیگری مشکلی مانند من پیدا کند و تلاش کردم به آنها کمک کنم. وی درباره یکی از خط قرمزهای زندگی خود عنوان کرد: من از چشمانم بدی دیدهام اما از صداقت و راستگویی بدی ندیدهام. خط قرمز من دروغ است در نتیجه سعی میکنم هیچوقت دروغ نگویم.
وی بااشاره به موفقیت بانوان ایرانی در حوزههای مختلف درباره اینکه زنان برای موفقیت بیشتر به سمت چه حوزه هایی می توانند بروند، بیان کرد: من باور دارم که احساسات انسان هیچزمان دروغ نمیگوید از این رو فکر می کنم آدم ها باید به سمت همان چیزی بروند که در ذهن خود دوستش دارند، باور دارم همیشه آنچه دل انسان میگوید حقیقت دارد.
وی در ادامه اظهار کرد: باور دارم انتخاب درست بانوان در مسیر موفقیت آن چیزی است که دلشان به آنها میگوید. اگر افراد به خود باور داشته باشند با انتخاب اولیه و قلبی خود میتوانند به یکی از بانوان موفق کشور تبدیل شوند.
ویژه برنامه «سلام تهران» به تهیه کنندگی میلاد حقپرست شنبه ۲۶ شهریور ماه به مدت ۹۰ دقیقه از شبکه پنج سیما پخش شد.
در جشنواره تورنتو مطرح شد؛
آنیل کاپور: بالیوود به بلوغ رسید
بازیگر سرشناس هندی معتقد است بالیوود به جایی رسیده که بتواند غرب را تسخیر کند.
به نقل از هالیوود ریپورتر، آنیل کاپور بازیگر «میلیونر زاغه نشین» روز شنبه در جشنواره فیلم تورنتو برای اولین نمایش جهانی «متشکرم برای آمدنت» حضور یافت و از بالیوود حرف زد. وی یکی از بازیگران این فیلم در کنار بازیگران دیگر بومی پدنکار، شهناز گیل، دالی سینگ، کوشا کاپیلا و شیبانی بِدی است. در حالی که هند به تازگی یکی از فضاپیماهای خود را به ماه رسانده، آنیل کاپور، بازیگر «میلیونر زاغهنشین» میگوید زمان آن فرا رسیده است که صنعت فیلم پررونق این کشور بتواند نقش بیشتری در باکس آفیس غرب بازی کند.
کاپور گفت: احساس میکنم بالیوود دارد به بلوغ میرسد و بسیاری از فیلمسازان فیلمهایی میسازند که برای تماشاگران بینالمللی جذاب است؛ فیلمهایی که شاد و مثبت هستند. این فیلمها شادی زیادی دارند و این چیزی است که جهان به آن نیاز دارد.
او پس از اولین نمایش جهانی فیلم «متشکرم برای آمدنت» در جشنواره فیلم تورنتو به اظهار نظر درباره بالیوود پرداخت. این فیلم اولین تجربه کارگردانی فیلم کاران بولانی داماد کاپور است که به تهیهکنندگی رئا کوچکترین دختر این ستاره بالیوود ساخته شده است.
کاپور به ترکیب احساسات خوب و نگاه اجتماعی که در فیلمهای کلاسیک چارلی چاپلین وجود دارد بهعنوان مدلی برای ساخته شدن فیلم «متشکرم برای آمدنت» یاد کرد. در این فیلم بومی پدنکار در نقش کانیکا کاپور، یک وبلاگنویس مواد غذایی بازی کرده است.
سوئد «سیزده سالگی» را تجربه میکند
فیلم کوتاه «سیزده سالگی» به کارگردانی صمد علیزاده و تهیهکنندگی نوید محمدزاده به چهل و دومین جشنواره بینالمللی آپسلای سوئد راه پیدا کرد. به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «سیزده سالگی» به کارگردانی صمد علیزاده و تهیهکنندگی نوید محمدزاده، در دومین حضور جهانی خود در بخش برندگان اصلی فیلم کوتاه و بخش رقابتی بهترین فیلم کودک چهل و دومین جشنواره بینالمللی آپسلا در سوئد به رقابت خواهد پرداخت. جشنواره بینالمللی آپسلا سوئد مورد تایید آکادمی اسکار، بفتا و جایزه فیلم اروپا است و در این جشنواره هر ساله بیش از ۳۰۰ فیلم کوتاه در بخشهای مختلف نمایش داده میشود این جشنواره اصلیترین عرصه رقابتی فیلم کوتاه سوئد و یکی از مهمترین رویدادهای رقابتی فیلم کوتاه اروپا است و برندگان بخش اصلی فیلم کوتاه و بخش بهترین فیلم کودک جشنواره به آکادمی اسکار معرفی میشوند. چهل و دومین جشنواره بین المللی آپسلای سوئد اول تا ۷ آبان مصادف با ۲۳ تا ۲۹ اکتبر در شهر آپسالا سوئد برگزار میشود. «سیزده سالگی» به نویسندگی مشترک صمد علیزاده، بهمن و «بهرام ارک» در ژانر اجتماعی، به زبان ترکی تولید شده است؛ سمانه نوری وند، رقیه ولیپور، حسن سلمانی، امین فقیه و احمد شعبانی در این فیلم کوتاه ایفای نقش دارند، در خلاصه داستان «سیزده سالگی» آمده است: «هلیا دختر سیزده سالهای است که یکباره با ممانعت دوچرخه سواری از سوی خانواده مواجه میشود و او را دچار چالشهایی میکند.» فهرست عوامل فیلم کوتاه «سیزده سالگی» عبارت است از تهیه کننده: نوید محمدزاده، مجری طرح: دکتر میلاد نظری، نویسندگان: برادران ارک و صمد علیزاده، مدیر فیلمبرداری: امیر پور حکمت، دستیاران فیلمبرداری: فرشاد عیدی، نیما باغی و سینا شایسته خو، صدابردار: حسن سلمانی تدوین: علی مسلمی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: ماهنی مهر پور، منشی صحنه: سمانه یدالهی، طراح گریم: ناصر صمدی، طراح صحنه: میلاد دل آسا، مدیر صحنه: یاسین پناه پور. فصل جدید «زیرخاکی» در دستور ساخت قرار گرفت
سریال «زیرخاکی» در سه فصل به کارگردانی جلیل سامان ساخته شد و حالا قرار است فصل جدید این مجموعه در دستور کار قرار بگیرد. سیمافیلم این روزها سریالهای مختلفی را در دستور کار دارد که در مراحل مختلف تصویب طرح، فیلمنامه و پیشتولید قرار دارند. بخشی از این آثار شامل سریالهایی میشود که یک سابقه چندفصلی دارند و جزو برندهای شاخص تلویزیون محسوب میشوند. «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان یکی از سریالهای موفق تلویزیون در جذب مخاطب و ارائه فضای سرگرمکننده ضمن نمایش محتوای دغدغهمند و فارغ از کمدیهایی که این سالهای اخیر پخش شده است توانست مخاطب جذب کند. این مجموعه در ۳ فصل روی آنتن رفت و پژمان جمشیدی و ژاله صامتی زوج بازیگر این سریال یکی از برگ برندههای آن بودند. بازی گرفتن از بازیگران کمتر دیده شده در هر فصل یکی از شاخصههای این اثر و توانمندیهایی است که جلیل سامان از خود نشان داده است. در هر فصل تغییراتی در بازیگران فرعی نیز وجود داشت و تهیهکنندگی سریال بر عهده رضا نصیرینیا بود. جلیل سامان پیش از این یک سه گانه درباره تاریخ انقلاب اسلامی با نامهای «ارمغان تاریکی»، «پروانه» و «نفس» ساخته بود که وقایع تاریخی سیاسی اواخر دهه ۵۰ و اوایل انقلاب را به شکل باورپذیری برای مخاطب ارائه کرد که کمتر کارگردانی در تلویزیون توانست این وقایع را این چنین تصویر کند. سامان در «زیرخاکی» نیز سراغ دغدغه همیشگی خود نسبت به روایت تاریخ انقلاب اما برای اولین بار در فضای طنز رفت. فضایی که با ریسک بالایی همراه بود و اتفاقاً سامان به خوبی از پس آن برآمد. فصل اول و دوم این سریال حتی انتظار مخاطب را هم از این کارگردان توانمند بالا برد و علیرغم اینکه فصل سوم سریال با ضعفهایی همراه بود هنوز هم این مجموعه با قصه و موقعیتهایی که سامان طراحی خواهد کرد میتواند با اقبال مواجه شود.
محمد خزاعی در واکنش به تحریم وزیر ارشاد؛
پناه بردن به ادبیات تحریم شیوه دولتهای بیمنطق و مستاصل است
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی طی نامهای سرگشاده به تحریم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام وی از سوی کشورهای غربی واکنش نشان داد.
محمد خزاعی تهیه کننده سینما و رئیس سازمان سینمایی طی نامهای سرگشاده به تحریم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد هاشمی قائم مقام وی از سوی کشورهای غربی واکنش نشان داد.
متن این نامه به این شرح است:
«تحریم حاصل عصبانیت نظام سلطه از مدیریت جریانساز وزیر انقلابی فرهنگ و ارشاد اسلامی است. استعمار برای پیشبرد اهداف خود، تنها از طریق سلطه قهری عمل نمیکند، بلکه شیوههای فکری و فرهنگی را نیز در پیش میگیرد تا سلطه خود را نهادینه و دائمی سازد و میکوشند تا با تحریم چهرههای شاخص و رسانههای اثرگذار در اراده پولادین و اندیشه ناب برخاسته از دین مبین اسلام خللی ایجاد کنند. زهی خیال باطل.
انگلیس و آمریکا در صدد هستند با تحریم شخصیتهایی همچون وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای دکتر اسماعیلی شکل جدیدی از خوی استعماری را در حوزه فرهنگ، بازتولید کرده و به اعمال سلطه نرم در فضای جامعه بپردازند اما جهان خواهد دید نظام سلطه، همچنان که تاکنون، نتوانسته به اهداف نامشروع سیاسی، نظامی و اقتصادی خود در ایران عزیز دست یابد، در حوزه فرهنگ نیز، شکست خواهد خورد چرا که به جامعه قدرتمند با تمدنی چند هزار ساله و ملتی با اعتقاد عمیق به دین اسلام، مکتب اهل بیت (ع)، فرهنگ عاشورا و تاریخ مهدویت از این هجمهها، گزندی نخواهد رسید.
استعمارگران این بار آشکارا به جنگ اصحاب فرهنگ و رسانه و از همه مهمتر به جنگ اندیشه و خرد ایرانی و اسلامی آمدهاند. طبیعی است که اندیشه لیبرالیستی و اومانیستی تحمل رشد و شکوفایی اندیشه دینی و خدامحوری را نخواهد داشت. ضمن تلاش برای جلوگیری از تبلیغ، ترویج و تعمیق اندیشه برگرفته از نظام فکری شیعه و میراث ماندگار امامت و ولایت یعنی ولایت فقیه، مروجین و پاسداران این حریم را تحریم و عصبانیت خود را آشکار سازند. به قول شهید دکتر بهشتی «به آمریکا بگویید از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر».
بدون تردید، هجمههای ناجوانمردانه به ساحت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ما را مصممتر از همیشه به سوی قویتر شدن پیش میبرد. به نظر میرسد تلاشها و مجاهدتهای تأثیرگذار آقای دکتر اسماعیلی و حوزه تحت امرشان در تبیین حقیقت و روایت دستاوردهای فرهنگی و تمدنی ایران عزیز در مقابله با انواع جنگهای ترکیبی، هجمههای مجازی و کمپینهای رسانهای و جریان فراگیر تحریف دشمنان، کارساز واقع شده و ترس به لانه استعمار پیر افتاده است. پناه بردن به ادبیات تحریم شیوه دولتهای بی منطق و مستاصل است. جهان تک قطبی دیگر به پایان رسیده است. اصحاب فرهنگ و هنر هیچگاه تحریم نخواهند شد. تحریم فرهنگ و هنر نشانهای از گامهای واپسین یک تمدن پوشالی و در حال سقوط است.
این اقدامات ضدفرهنگی نشان میدهد که غرب پس از شکستهای مکرر این بار به سراغ حوزه فرهنگ و هنر آمده است. دور نیست که دستاوردهای تمدن نوین ایرانی و اسلامی با گفتمان انقلابی و افق و ادبیات جدید در جهان امروز، فراگیر و ساری و جاری شود و قلههای پیش رو به زودی فتح خواهد شد.
اینک که آقای دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیران انقلابی و شجاع و آقای هاشمی قائم مقام ایشان با مدیریت جریانساز و کارنامه درخشان خود مورد غضب دشمنان واقع شدهاند همدل و همراه در کنار این عزیزان متعهد میشویم با تمام وجود برای سربلندی و عظمت تمدن، فرهنگ، هنر و سینمای کشورمان مجاهدانه تلاش کنیم تا با پیشروی در مسیر حقیقت نقشههای نظام استکباری را نقش بر آب سازیم و در این کارزار با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری تا رسیدن به وعده الهی (پیروزی حق بر باطل)، به حمایت از جریان انقلاب و نیروهای معتقد و انقلابی خواهیم ایستاد.»
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35903/123194
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35903/123196
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35903/123197
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35903/123198
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35903/123199
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35903/123200
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35903/123201
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35903/123202
|

- برنده جشنواره تورنتو معرفی شد
- اخبار
- سینمایی غنیتر و حرفهایتر از سینمای بلند است
- درسی که از حمید سمندریان گرفتم
- آنیل کاپور: بالیوود به بلوغ رسید
- سوئد «سیزده سالگی» را تجربه میکند
- فصل جدید «زیرخاکی» در دستور ساخت قرار گرفت
- پناه بردن به ادبیات تحریم شیوه دولتهای بیمنطق و مستاصل است