

|
رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران:
۲۰ ساختمان پر خطر از فهرست ۹۳ ساختمان ناایمن تهران خارج شد
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ظرف یک یا دو هفته آینده، نتایج ارزیابی مناطق ۲۲ گانه و نواحی ۱۲۳گانه شهرداری تهران در رابطه با پیگیری وضعیت ساختمانهای ناایمن از سوی سازمان آتشنشانی اعلام خواهد شد.
مهدی بابایی با بیان اینکه بر اساس مصوبه بهبود خدمات آتشنشانی در شورای شهر تهران بررسی وضعیت ساختمانهای ناایمن به مناطق ۲۲ گانه و نواحی ۱۲۳گانه شهرداری تهران واگذار شده است، اظهار کرد: ما در کنار شهرداری به صورت ویژه پیگیر هستیم که تشکیل پرونده قضایی برای ساختمانهای ناایمن صورت بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه برآورد ما این است که بخش عمدهای از ۹۳ ساختمان ناایمن تا پایان امسال تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: با این وجود میطلبد که مناطق و نواحی، پروندههای این ساختمانها را از قوه قضاییه پیگیری کنند؛ چراکه تنها ارسال پرونده به دستگاه قضایی کافی نیست و نمیتوان با خیال راحت منتظر بود که مدعیالعموم، متخلفان را پای کار بیاورد و لذا باید مورد پیگیری ویژه قرار بگیرد.
کاهش حق بیمه دهکهای ششم تا نهم؛
پیگیری رایگان شدن بیمه سلامت دهکهای ۶ و ۷ درآمدی در مناطق کمبرخوردار
پس از برقراری خودکار بیمه سلامت رایگان برای پنج دهک اول درآمدی و همچنین کاهش حق بیمه دهکهای ششم تا نهم، اکنون مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از رایزنیهای صورت گرفته برای رایگان شدن بیمه دو دهک دیگر در مناطق کمتر برخوردار؛ یعنی دهکهای ششم و هفتم درآمدی و البته با مشارکت خیرین و مشارکتهای مردمی خبر میدهد.
در ماده ۷۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، سازمان بیمه سلامت ایران مکلف شده همه افرادی که فاقد هرگونه بیمه سلامت هستند را از طریق مکانیسم ارزیابی وسع، بیمه کند.
در همین راستا، براساس مصوبه دولت در ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، دهکهای چهارم و پنجم درآمدی به مجموع بیمهشدگان رایگان سازمان بیمه سلامت اضافه شدند و بر این اساس با اضافه شدن ۲ دهک به سه دهک قبلی، ۱۲ میلیون نفر امسال به طور رایگان بیمه شدهاند که در مجموع حدود ۳۳ میلیون نفر بیمه شده رایگان در سطح کشور را شامل میشود.
همچنین بر اساس این مصوبه، میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه در دهکهای ۶ تا ۹ درآمدی نیز به طور چشمگیری کاهش یافت؛ به طوری که در دهک ۶ با کاهش ۱۰ درصدی، مشارکت در پرداخت حق بیمه از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد رسید؛ دهک ۷ با کاهش ۱۰ درصدی، از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد؛ دهک ۸ با کاهش ۲۰ درصدی، از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک ۹ با کاهش ۳۰ درصدی از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد رسید.
به این ترتیب دهک شش که در گذشته باید ۴۳۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت میکرد، پرداختی آن به ازای هر نفر در یک سال به مبلغ ۲۸۷ هزار تومان رسید. همچنین پرداختیهای دهک هفتم درآمدی به ازای هر نفر در سال به ۴۳۰ هزار تومان، دهک ۸ درآمدی به ۵۷۴ هزار تومان و دهک ۹ درآمدی به ۷۱۷ هزار تومان کاهش یافت. دهک دهم در آمدی نیز باید کل مبلغ حق بیمه را پرداخت کند که کل حق بیمه این دهک به ازای هر نفر در سال معادل یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان است.
در مجموع سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان بزرگترین بیمهگر درمانی کشور در حال حاضر بیش از ۴۴ میلیون نفر را تحت پوشش دارد که بالغ بر ۸۰ درصد این افراد بیمه شده رایگان هستند و به اذعان مسوولان مربوطه، میتوانند همانند بیمهشدگان سایر صندوقهای بیمهای این سازمان، جهت دریافت خدمات سرپایی و بستری به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد مراجعه کنند.
جزییات پیگیری رایگان شدن بیمه سلامت دو دهک دیگر درآمدی
در راستای گسترش چتر بیمهای و پوشش فراگیر، دکتر محمدمهدی ناصحی – مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در جدیدترین اظهاراتش از رایزنیهای انجام شده جهت اضافه شدن دو دهک دیگر به مجموع بیمهشدگان رایگان البته در مناطق کم برخوردار خبر داد و تاکید کرد که از طریق خیرین حوزه سلامت و مشارکتهای مردمی این امر پیگیری میشود.
ناصحی در این باره گفت: پنج دهک اول درآمدی جامعه پیش از این به صورت رایگان بیمه شدند؛ دهکهای ششم تا نهم نیز با وجود تخفیفهای اعمال شده در حق بیمه پرداختی، اما باز هم ممکن است حق بیمهای که باید به صورت جمعی برای خانواده بپردازند، عددی شود که خانواده نتواند آن را پرداخت کند. بنابراین برقراری بیمه رایگان برای دهکهای ششم و هفتم درآمدی در مناطق کم برخوردار را با مشارکتهای مردمی و کمک خیرین پیگیر هستیم و کارگروه مربوطه در این زمینه نیز تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: کسی که به بیماری مبتلا میشود و نیاز به درمان دارد، قطعا هزینههایش بالا است و اینکه یک بیمه مطمئن داشته باشد، مد نظر ما است.
ناصحی افزود: بیمه سلامت یکی از اصلیترین بیمههای درمانی کشور است که پوشش بیمهای آحاد جامعه را فراهم میکند، به طوری که از عشایر تا کارمندان و اقشار دیگر جامعه تحت پوشش این سازمان هستند.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بدون شک توجه به اقشاری که از هیچ بیمهای برخوردار نیستند، همراهی بیشتر سازمانهای ذیربط از جمله سازمان امور اجتماعی کشور را میطلبد و ما از تعامل و همکاری سازمانهای مردم نهاد در خدماتدهی به اقشار نیازمند درمان استقبال میکنیم.
همچنین روز گذشته عباسی - رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان امور اجتماعی کشور گفت: خرسندیم که سازمان بیمه سلامت ایران برای محرومین و اقشار آسیب پذیر فعالیتهای خوبی را انجام داده است.
وی تاکید کرد: ما از هیچ اقدامی در تعامل و همکاری با این سازمان با هدف کاهش مشکلات درمانی اقشار نیازمند دریغ نمیکنیم.
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور اعلام کرد
پیشبینی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک «مهر» و توصیههای پلیس
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از پیشبینی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک صبحگاهی در ایام بازگشایی مدارس در کلانشهرها خبر داد.
سرهنگ احمد شیرانی ضمن ارائه توصیههای پلیس راهور برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: باتوجه به شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس پیشبینی میشود حجم ترافیک در شهرها افزایش یابد، این افزایش میزان ترافیک در معابر شهری بر ساعات سفرهای درون شهری تأثیر گذاشته و باعث طولانی شدن زمان سفرها میشود.
وی افزود: پیشبینی میشود در ایام بازگشایی مدارس ترافیک صبحگاهی ۲۰ تا ۳۰ درصد در کلانشهرها افزایش یابد و شناورسازی ساعات کاری میتواند کمک موثری بر بهبود جریان ترافیک صبحگاهی داشته باشد.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا بهترین راهکار برای رسیدن سریعتر به مقصد و کاهش ترافیک در این ایام را استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت: برخی والدین دانشآموزان برای بردن فرزندانشان از خودروهای خود استفاده میکنند؛ تجمع این خودروها در ساعت شروع و خاتمه مدارس باعث ایجاد گلوگاههای ترافیکی و انسداد در معابر گشته و وضعیت ترافیکی نابسامانی را ایجاد میکند.
شیرانی با بیان اینکه ازدحام و ترافیک سنگین در محدوده مدارس باعث اضطراب خود دانشآموزان نیز میشود، به رانندگان توصیه کرد خودروی خود را در محلهای مناسب و بدون ایجاد مشکل تردد برای سایر رانندگان متوقف ساخته و فرزندان خود را به داخل مدرسه هدایت کنند.
وی تاکید کرد: لازم است قبل از شروع سال تحصیلی توصیههای مهم پلیس راهور مدنظر والدین قرار گرفته تا بدون کوچکترین نگرانی و حادثه سپری شود، همچنین لازم است والدین، فرزندانشان را با تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنا کرده و نحوه عبور صحیح از عرض خیابان را آموزش و به صورت عملی هم با آنان تمرین کنند.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با تاکید مجدد بر اینکه دانشآموزان در مسیر رفت و برگشت به مدرسه از پیادهرو استفاده و از تردد در خیابان پرهیز کنند خطاب به والدین دانش آموزان نیز گفت: در صورتی که فرزند شما میتواند به تنهایی از خانه به مدرسه و از مدرسه به خانه برگردد، حتماً آموزش داده شود که فقط از گذرگاههای عابر پیاده و پلهای عابر برای عبور از عرض خیابان استفاده کند. در صورت استفاده فرزندتان از سرویس مدارس، مسائل مهمی مانند سوار یا پیاده شدن فقط در هنگام توقف کامل سرویس مدرسه، سوار و پیاده شدن صرفاً از درب سمت پیاده رو، بیرون نبردن سر و دست از پنجره، عدم عبور از سمت جلوی سرویس مدارس برای گذر از عرض خیابان و سایر خودروهای بزرگ به علت نداشتن میدان دید کافی رانندگان عبوری را در چند نوبت به کودکان آموزش دهید.
شیرانی با بیان اینکه ظرفیت سرویس مدارس با توجه به نوع خودرو مشخص است و جابجایی دانشآموزان بیش از حد ظرفیت خودرو و بصورت ایستادن در سرویس مدرسه ممنوع و خطرناک است، تصریح کرد: رانندگان سرویسهای مدارس مسئولیت خطیری برای جابجایی ایمن دانشآموزان داشته و این دسته از رانندگان الگویی برای دانشآموزان هستند، لذا باید حتما ضمن بستن کمربند ایمنی و رعایت تمامی قوانین و مقررات رانندگی از سوار کردن بیش از ظرفیت خودداری کنند. وی همچنین از رانندگان خواست در ایام بازگشایی مدارس رعایت حقوق عابرین پیاده و علیالخصوص دانشآموزان را بیشتر رعایت کنند.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا بیان کرد: از دانشآموزان نمیتوان انتظار داشت که همه توصیههای ایمنی را همواره به یاد داشته باشند؛ وظیفهی ماست که هنگام رانندگی در اطراف مدارس، با دقت بیشتری حرکت کنیم. نخستین روز سال تحصیلی، جشن شکوفهها و بازگشایی مدارس است و نظم و امنیت، هدیه پلیس در این جشن باشکوه است.
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خبر داد:
طراحی مدل جدید سامانه «من شهردارم»
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از طراحی مدل جدید سامانه «من شهردار هستم» خبر داد.
میثم مظفر در تشریح عملکرد این کمیسیون اظهار کرد: یک نگرش در کمیسیونهای شورای اسلامی شهر تهران میتواند به گونهای باشد که تنها لوایحی که از سوی شهرداری ارائه میشود با ارائه نظرات تکمیلی به صحن شورا برای بررسی ارسال شود اما کمیسیون برنامه و بودجه بسیار فراتر و فعالتر از این نگرش ظرف دو سال گذشته عمل کرده به شکلی که یکی از اقدامات ما طرح رصد بود که بر اساس منظومه فکری پایهگذاری شد به شکلی که از مشارکت مردم در تصمیم سازی و تصمیم گیریها بهره بگیریم.
احصاء ۳۰۰۰ مساله و چالش در تهران مبتنی بر نظر شهروندان در طرح رصد
وی ادامه داد: در این طرح بودجه ریزی مشارکتی را محقق کردیم تا مردم تصمیم ساز و بازرسان ما در بودجه ریزی شهرداری تهران باشند. در همین راستا ۳۷۶ محله تهران طی دو سال گذشته با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفتند و با گفتوگو با شهروندان مشکلات هر محله مورد بررسی قرار گرفت. خروجی طرح رصد در سال گذشته به ۱۷۰۰ پروژه تبدیل شد که حدود ۸۰ درصد پروژههای مشارکتی شهروندان در بودجه مناطق ۲۲گانه محقق شد. این در حالی است که ۳۰۰۰ مساله و چالش در تهران مبتنی بر نظر شهروندان در طرح رصد احصا شده بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه گفت: پیشرفت پروژهها در سال ۱۴۰۱ روند افزایشی داشت پ در سال ۱۴۰۲ نیز در همین طرح به ۱۴۰۰ پروژه رسیدیم. با همفکری شهرداری تهران سامانه «من شهردار» هستم تدوین شد البته در ابتدای کار سامانه ناقص بود و در خصوص بودجه مشارکتی که مطالعات آن را انجام داده بودیم تا نقطه مطلوب از طریق این سامانه فاصله زیادی وجود داشت؛ لذا با جلساتی که با حوزه فاوای شهرداری، معاونت برنامه ریزی و شهردار تهران برگزار شد سامانهای جامعتر از وضع موجود در حال تدوین است که امکان ثبت پروژههای درخواستی مردم را به صورت الکترونیک فراهم میکند تا شهروندان بر روی نقشه بتوانند در محلات پروژههای مورد نظر خود را ثبت کنند.
وی ادامه داد: هنگامی که بودجه مصوب میشود تبدیل به سهم فراگیر در دستگاهها و سازمانها نمیشود کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران و به ویژه کمیته برنامه و بودجه جلساتی در سطح مناطق برگزار کرد که بازخوانی ظرفیتهای بودجه در آنها انجام شد؛ لذا بحث اجتماعی سازی بودجه به عنوان رویکردی جدید محقق شد.
مظفر تاکید کرد: در حین فرآیند بودجه ریزی به آسیب شناسیهایی برخوردیم که سعی کردیم در حل مشکلات ناشی از آن به مدیریت شهری کمک کنیم. ظرف دو سال گذشته برای اولین بار فرآیند تعیین صلاحیت قائم مقامان ذیحسابان پایهگذاری شد. لذا فرآیندی طراحی کردیم و آزمون مکتوب تخصصی و مصاحبه شفاهی تخصصی به همراه ضریب دادن به سوابق تحصیلی و توانمندیهای علمی این افراد اختصاص پیدا کرد که ۷۰ ارزیابی در حوزه ذیحسابان با این فرآیند انجام شد.
وی ادامه داد: گزارشات دورهای و تخصصی که کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران آماده میکرد و برای مراجع مختلف ارسال میکرد همانند گزارشی که در حال حاضر باید به صحن شورا ارائه شود در خصوص برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران است که به لحاظ علمی کاملا قابل دفاع است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار کرد: در این برنامه در سال اول که در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ تهیه و به شهرداری تهران ابلاغ شده است درصد تحققهای برنامه کمتر از حدی بوده که باید محقق میشد؛ لذا میزان تحقق تا پایان سال ۱۴۰۱ در حوزه هوشمند سازی ۴۸ درصد، حمل و نقل و ترافیک ۱۹ درصد، فرهنگی و اجتماعی ۱۹ درصد، ایمنی ۲۶ درصد و در حوزه محیط زیست و آلودگی هوا نیز ۳۸ درصد بوده است و براساس ارزیابیها پیشرفت شهرداری تهران در مجموع در این سه ماهه ۲۸ درصد بوده که قابل قبول نیست البته باید این موضوع را در نظر بگیریم که این برنامه در سه ماهه انتهایی سال ۱۴۰۱ به شهرداری تهران ابلاغ شده است.
مظفر تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه بررسی پروژههای بزرگ مقیاس بود که به این حوزه ورود پیدا کردیم پروژههایی همچون خطوط مترو، اتوبوسرانی، پسماند و ... که در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و گزارش پیشرفتهای فیزیکی و بررسی مشکلات و حل و فصل آنها را به صورت جدی پیگیری کردیم.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص بررسی تخلفاتی که در گزارشهای حسابرسی مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: برخی تخلفات به هیات تخلفات اداری شهرداری تهران ارسال شده که مورد بررسی قرار میگیرد و در آنجا برای برخی از تخلفات رأی صادر میشود. برخی رأیها دال بر محکومیت بوده و برخی به مرجع قضایی ارجاع شده است و یکی از مبادی سازمان کل کشور برای دریافت گزارشها در خصوص بخشهای مختلف همین گزارشهای حسابرسی است.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، قطعا شورا نگاه آمیخته با جریانات سیاسی برای بررسی عملکرد گذشته را ندارد و شورا رأی قضایی صادر نمیکند؛ بلکه مراجع قضایی با بررسی گزارشات نهایتا رأی قضایی صادر خواهد کرد. البته حجم زیادی از بازگشت املاکی که به صورت غیرقانونی و بدون مصوبه شورا به افراد و نهادها واگذار شده بود از طریق همین گزارشات انجام شده است. بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از طلبهای شهرداری ناشی از افشا در گزارشهای حسابرسی باعث شده که وصول شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص طراحی سامانه «من شهردار» هستم و امکان ارائه پیشنهادات و اخذ نظرات شهروندان در مورد کلان پروژهها اظهار کرد: در ورژن جدید این سامانه در حال طراحی دو بخش برای جمع سپاری و بودجه مشارکتی هستیم برای حل مشکلات یک سازمان و ارگان موضوعی به جمع سپاری گذاشته میشود لذا این قابلیت در موضوعات مختلف برای اخذ ایده عموم مردم پیشبینی شده است.
صادقی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این نشست خبری تصریح کرد: دو حوزه هوشمند سازی و شفافیت در مدیریت شهری اهمیت بسزایی دارد و در برنامه چهارم توسعه شهر نیز هوشمند سازی مورد تاکید همه اعضاء قرار گرفته و به عنوان محور در برنامه گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: در بحث الکترونیک کردن فرآیندها با مشارکت دستگاههای تخصصی ۸۰ خدمت شناسایی شده که باید فرآیند الکترونیکی شدن آنها انجام شود که از جمله آن به محاسبه عوارض خدمات فنی اشاره کرد که امروز به صورت الکترونیکی انجام میشود.
به گفته وی، بحث ارائه پایان کار ساختمانی نیز باید الکترونیکی شود که این موضوع مانع ترددهای غیرضرور در شهر خواهد شد و به این ترتیب زمینه مشارکت شهروندان برای اخذ خدمات را نیز فراهم میکند. همچنین مزیتهای دیگری همچون کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت؛ لذا به جد پیگیر این موضوع هستیم چرا که از سوی دیگر شفافیت را نیز به دنبال دارد. قطعا غیرحضوری کردن فرآیندها چون باید در بستر الکترونیک انجام شود شفافیت را به همراه دارد. تا به امروز از ابتدای سال ۲۹ اقدام در سامانه شفافیت بروز شده و برخی نیز به صورت جدید ایجاد شده است.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: اتصال به «درگاه واحد» محوریت دولت است در همین راستا با دولت جلساتی داشتهایم تا این اتصال به صورت کامل انجام شود؛ اما این موضوع نیازمند ایجاد زیرساختها است که باید توسط دولت فراهم شود. قطعا شهرداری این آمادگی را دارد به محض ایجاد این زیرساختها به صورت کامل در همه بخشها به این درگاه متصل شود.
بیماران خاص در« نسخ الکترونیک » نشاندار شدند؛
جزییات پوشش بیمهای چند بیماری پرهزینه
مدیر خدمات نرم افزارهای درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین اجتماعی، از نشاندارکردن بیماران خاص و صعبالعلاج در سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی به منظور بهرهمندی از خدمات «صندوق حمایت از بیماران خاص و صعبالعلاج» خبر داد. مهندس رامین معتمد، با اشاره به تخصیص بودجه به صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب العلاج در راستای ارتقای سلامت جامعه و کاهش مشکلات این دسته از بیماران اظهار کرد: بدنبال این تخصیص بودجه، شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین به منظور بهرهمندی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از این خدمات، امکان نشاندار کردن بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک سازمان تامین اجتماعی و سایت تایید نسخه سازمان را فراهم کرده است. به گفته وی، بدین ترتیب امکان نشاندار کردن بیمهشدگان دارای بیماریهای رتینوپاتی دیابتی، پرفشاری خون، دیابت نوع دو و پرفشاری خون کنترل شده، بدون نیاز به تشکیل پرونده، در نسخه الکترونیک و توسط پزشک فراهم شده است. همچنین در خصوص سایر بیماریهای تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعبالعلاج، بیمهشدگان تامیناجتماعی پس از تشکیل پرونده در مدیریتهای درمان استانها، به صورت خودکار در این سامانه نشاندار می شوند.وی تصریح کرد: برای این بیماران در بخش نسخه پیچی برای داروهایی که در لیست صعب العلاج وجود دارند، با ارسال اطلاعات به سرویس مربوطه در بیمه سلامت، سهم صندوق آنها محاسبه و از مبلغ پرداختی بیمار کسر میشود.وی افزود: در صورتیکه به هر دلیلی بیمار دارای شرایط خاص در صندوق مربوطه نشاندار نشده باشد، هنگام مراجعه به داروخانه با بررسی سوابق پزشکی و پرونده وی، عملیات نشاندار کردن به صورت خودکار اجرا شده و امکان بهرهمندی از مزایای صندوق برای وی ایجاد میشود. به گفته معتمد در صورتیکه نسخه از سمت داروخانه حذف شود، امکان حذف از سهمیه بیمار نیز فراهم شده است لذا در صورت نیاز در مراجعات بعدی بیمار، سهمیه دارویی مربوط برای ایشان لحاظ می شود. نحوه خرید از فروشگاههای اینترنتی با «کالابرگ»؛
مشمولان میتوانند از اعتبار مهرماه استفاده کنند
مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نحوه خرید از فروشگاههای اینترنتی در طرح کالابرگ الکترونیک را تشریح کرد.
سیدرضا یحیوی، با بیان اینکه ۴۱ میلیون نفر امکان بهرهمندی از امتیاز تشویقی طرح کالابرگ الکترونیک را دارند، اظهار کرد: در راستای تسهیل خرید مردم، وزارت رفاه با فروشگاههای اینترنتی مکاتباتی انجام داده تا امکان خرید ازاین فروشگاهها نیز فراهم شود که در حال حاضر امکان خرید از فروشگاه اینترنتی «اسنپمارکت» در طرح کالابرگ الکترونیک فراهم شده است.
وی افزود: در حال حاضر امکان خرید از فروشگاههای اینترنتی در طرح کالابرگ الکترونیک برای ۹ دهک درآمدی فعال است اما بهرهمندی از امتیاز تشویقی تنها مشمول دهک یک تا پنج درآمدی است.
مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: به عبارتی اگر افراد مذکور مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانهشان را از میان کالاهای اساسی تعریف شده در طرح کالابرگ الکترونیک، خریداری و مصرف کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی خواهند شد. همچنین تورمی که تا پایان سال بهروی این اقلام ایجاد میشود، توسط دولت پوشش داده خواهد شد.
یحیوی در ادامه نحوه خرید از فروشگاههای اینترنتی در طرح کالابرگ الکترونیک را تشریح و خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط اسنپمارکت متصل به طرح و در حال ارائه خدمت است. افراد پس از نصب اسنپ مارکت در تلفن همراه خود و ورود به برنامه «خریدار»، کالاهای موردنیاز خود را انتخاب کرده و پس از طی مراحل خرید، در مرحله آخر و قبل از واریز وجه، گزینه «استفاده از کالابرگ» را انتخاب و باید رمز یکبار مصرف ۸ رقمی دریافتی از اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار) یا کد USSD اعلام شده به شماره #۱۴۶۳*۵۰۰* را وارد کنند.
وی ادامه داد: سپس اعتبار کالا برگی سرپرست خانوار محاسبه میشود و میتوانند هنگام خرید از یارانه خود استفاده کنند.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35909/123229
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35909/123230
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35909/123231
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35909/123232
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35909/123233
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35909/123234
|

- ۲۰ ساختمان پر خطر از فهرست ۹۳ ساختمان ناایمن تهران خارج شد
- پیگیری رایگان شدن بیمه سلامت دهکهای ۶ و ۷ درآمدی در مناطق کمبرخوردار
- پیشبینی افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی ترافیک «مهر» و توصیههای پلیس
- طراحی مدل جدید سامانه «من شهردارم»
- جزییات پوشش بیمهای چند بیماری پرهزینه
- مشمولان میتوانند از اعتبار مهرماه استفاده کنند