

|
جانشین سجادی از مجلس رأی اعتماد گرفت؛
آغاز رسمی فعالیت کیومرث هاشمی در نقش وزیر
4 امتیاز در مورد پیشنهاد خانههای اجاره به شرط تملیک برای قشر کم درآمد جامعه گزارش میدهد؛
ورود اجارهداران به ساخت مسکن
3 با همین امکانات دو بار به فینال آسیا رفتیم؛
کُری یحیی برای النصر و رونالدو
4 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
بازیسازان رایانهای عضو صندوق هنر میشوند
7 واریز به حساب ۶بانک ایرانی در قطر؛
پولهای بلوکه شده ایران آزاد شد
3 برنده جشنواره تورنتو معرفی شد
8 سرمقاله
مراقب کمالگرایی باشیم
هومن جعفری
این یک تعریف علمی از کمال گرایی است:
«کمالگرایی یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد به نوعی با آن دست و پنجه نرم میکنند. اما از چگونگی آن اطلاعی ندارند. کمال گرایی به شکل بیمارگونه آن یعنی داشتن معیارها و خواستههای بسیار سطح بالا که غیر واقع گرایانه هستند و عملاً نمی توانند انجام شوند. بنابراین فرد کمال گرا در مواجهه با شرایط احساس گناه و شرم کرده و شروع به سرزنش خود می کند.»
تعریف دیگر از کمال گرایی این است:
« کمال گرایی را می توان به شیوه های مختلفی مانند “نیاز به کامل بودن” یا “کامل به نظر رسیدن” یا حتی “باور رسیدن به کمال” تعریف کرد. معمولاً به عنوان یک ویژگی مثبت به جای یک نقص در نظر گرفته می شود. بر خلاف تصورات، کمال گرایی، صرفا به معنای تلاش برای بهترین بودن، یا به معنای موفقیت و رشد سالم نیست. بلکه کمال گرا، کسی است که تلاش می کند، بی عیب و نقص و همواره کامل باشد و این کار را اغلب از طریق تمرکز بر نقص ها، تلاش برای کنترل موقعیت ها، سخت کوشی بیش از اندازه، انتقاد مداوم از خود و یا دیگران، انجام می دهد.»
آدم ها می توانند اشتباه کنند. آدم ها می توانند خطا کنند. آدم ها می توانند کامل نباشند. الزامی نیست فرزندان شما نمره بیست بگیرند. الزامی نیست در دانشگاه نفر اول باشید. اگر بتوانید ایرادی ندارد اما قرار نیست زندگی را به خودتان زهر کنید. قرار نیست خودتان را نابود کنید. قرار نیست به خودتان حمله کنید. مراقب نحوه صحبت کردن خودتان با خودتان باشید. ایا وقتی در ذهن خودتانف با خویشتن خویش صحبت می کنید لحنتان انتقادی است؟ آیا هر روز به خودتان حمله می کنید؟ اگر پاسخ مثبت است، دوباره سطرهای اول مطلب را بخوانید.
ما مجبور نیستیم موافق نظر دیگران باشیم. این یک فلسفه است. یک فلسفه درجه یک در زندگی. اگر از امروز یاد بگیریم که هر کار می کنیم خودمان و استعدادی که داریم و شخصیت حرفه ای مان را زیر سوال نبریم و نابود نکنیم ، موفق تر از هر زمانی خواهیم بود. این درس را برای تمام زندگی تان در خاطر داشته باشید.
«لازم نیست با استعدادترین آدم دنیا باشیم. لازم نیست بهترین دوست همه آدم ها باشیم. لازم نیست همه دوستمان داشته باشند. لازم نیست همیشه موفق باشیم. تنها کاری که نباید انجام بدهیم از بین بردن خودمان است. اگر از پس این کار بر بیایید شانستان برای موفقیت صدها برابر می شود.»
کارشناس تعلیم و تربیت، در گفتوگو با امتیاز تشریح کرد؛
نقش مدرسه در تربیت کودکان چقدر است؟
1 محمد خزاعی در واکنش به تحریم وزیر ارشاد؛
پناه بردن به ادبیات تحریم شیوه دولتهای بیمنطق و مستاصل است
8 پیگیری رایگان شدن بیمه سلامت دهکهای ۶ و ۷ درآمدی در مناطق کمبرخوردار
2 جزئیات رویداد «ایران سرا» تشریح شد
7 گپ و گفت
کارشناس تعلیم و تربیت، در گفتوگو با امتیاز تشریح کرد؛
نقش مدرسه در تربیت کودکان
چقدر است؟
زهرا بنی اسد، کارشناس تعلیم و تربیت، در گفتوگو با روزنامه امتیاز با بیان اینکه پدر و مادر در خانواده نقش و جایگاه ویژهای دارند؛ تصریح کرد: بار عاطفی خانواده برعهده مادر و مدیریت خانواده برعهده پدر است. فرزندان پدر را نماد اقتدار و تکیهگاه خانواده میدانند. زهرا بنی اسد ادامه داد: کودکانی که پدرشان معتاد است، همواره احساس حقارت میکنند، چراکه اقتدار پدر را ازدسترفته میبینند و همیشه پدر را از اطرافیان و دوستان خود پنهان میکنند. با توجه به نزدیکی سنی و همزبانی بیشتر کودکان با خواهر یا برادر بزرگترشان و سپری کردن اوقات زیادی با آنها، بسیاری از صفات خواهر یا برادرشان را به راحتی قبول میکنند. والدین باید فرزندان بزرگتر را خوب تربیت کنند و بین فرزندان تبعیض قائل نشوند تا حسادت و پرخاشگری بین آنها وجود نداشته باشد.
این کارشناس تعلیم و تربیت از نقش مدرسه در تربیت کودکان سخن به میان آورد و گفت: مدرسه به عنوان خانه دوم کودکان و نوجوانان تلقی میشود و گاهی اوقات تأثیر آن از خانه بیشتر است و در این میان معلم نقش و تأثیر بیشتری دارد. با توجه به اینکه اجتماع همواره رو به تکامل میرود و مقتضیات محیط اجتماعى هر نسلى پیچیدهتر میشود، میتوان به سنگینی وظیفه معلم پی برد. زهرا بنی اسد ادامه داد: معلم باید احساس مسئولیت کند و بداند که سرنوشت افرادى که به زودی وارد جامعه خواهند شد، بـه دست او سپرده شده است و باید آنها را براى زندگى آماده کند و بکوشد که براى جامعه انسانهایی واقعى بسازد. البته اگر معلم بخواهد وظایف خطیر خود را از راه پند و اندرز عملی کند و بدین ترتیب آیندهای روشن و امیدبخش را برای کودکان به تصویر بکشد، شاید کمتر به نتیجه یا موفقیت برسد. زهرا بنی اسد، کارشناس تعلیم و تربیت، در پایان گفتوگو با روزنامه امتیاز تصریح کرد: دین مبین اسلام تأکید میکند که باید الگوهای مناسب و پسندیدهای را انتخاب و آنها را به کودکان معرفی کنیم تا وادار به تفکر درباره الگوها شوند و با تفکر و اختیار خود آنها را انتخاب کنند.
شرایط پرداخت وام ۷۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن
سقف تسهیلات ساخت طرح نهضت ملی مسکن برای کلانشهرها ۷۵۰ میلیون تومان است و به سازندگانی که از فناوریهای نوین استفاده میکنند پرداخت میشود.
سقف تسهیلات ساخت مسکن به سازندگانی که از روشها و فناوریهای نوین استفاده میکنند در کلانشهرها، مراکز استانها و سایر شهرها به ترتیب ۷۵۰، ۶۵۰ و ۶۰۰ میلیون تومان تعیین شده که به مرور و با پیشرفت فیزیکی پروژهها پرداخت میشود. سال گذشته سقف این تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومان بود.
بازپرداخت تسهیلات در سال جاری برای تعاونیسازها حداکثر ۱۰ سال و برای سایر سازندگان حداکثر ۸ سال با سود نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.
بنا به گفته عباس حسینی ـ مدیرعامل بانک مسکن - از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۵۵ درصد تسهیلات مشارکت مدنی در چارچوب ضوابط به پروژههایی که از فناوریهای نوین استفاده کردند پرداخت شد.
پرداخت تسهیلات ساخت با فناوری نوین در قالب طرح نهضت ملی مسکن با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به میزان ۱۸ درصد خواهد بود. پیش از این نرخ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن ۲۳ درصد بود که از ۱۳ تیر امسال به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد.
در حال حاضر سقف تسهیلات عادی طرح نهضت ملی مسکن ۵۵۰ میلیون تومان با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ سود ۱۸ درصد است. برای دهکهای ۱ و ۲ مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و برای دهکهای ۳ و ۴ مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت میشود. هر دوی این وامها با نرخ سود ۲ درصد و مدت بازپرداخت ۱۵ ساله است.
۶۰ درصد فرصت های یادگیری غیر رسمی است
وزیر آموزش و پرورش گفت: ویژگی فعالیتهای تشکلی، تصاعدی شدن آن است؛ همین موضوع باعث میشود اثر فعالیتهای دانش آموزی در تشکلها اثر چند برابری پیدا کند. رضا مراد صحرایی، در اجلاسیه دوم چهاردهمین کنگره اتحادیه انجمنهای اسلامی، افزود: بر اساس سند تحول باید به تعریف دانش آموز ایده آل و جایگاه مدرسه توجه کنیم، سند تحول بر تنوع موقعیت یادگیری و تکلیف وزارت آموزش و پرورش در این خصوص تاکید دارد. وی با بیان اینکه در سند تحول، آموزش بر چهار موقعیت یادگیری مستقیم، غیر مستقیم و حضوری و غیرحضوری اشاره میکند، گفت: در همه مدارس آموزش حضوری و غیرحضوری داریم اما دو روش یادگیری رسمی و غیررسمی هم نوع دیگری از تقسیم بندی آموزش است. وزیر آموزش و پرورش افزود: با اشاره به اینکه ۶۰ درصد فرصتهای یادگیری غیر رسمی است. موقعیت یادگیری مستقیم کلاس درسی است که معلم تکالیفی را در کتاب درسی به دانشآموز میدهد که عمدتاً مدارس غیردولتی در این قسمت قوی هستند که معلم کاری بیش از کتاب به دانش آموزان میدهد و موقعیتی بیش از کتاب برای دانش آموزان فراهم میکند.صحرایی با بیان اینکه محل آموزش غیررسمی تشکلها و اجتماعات دانش آموزی است، گفت: در این محافل دانش آموزان در کنار هم و به صورت جمعی یاد میگیرند. به همین منظور هم چهار تشکل اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی و معاونت پرورشی چهار تشکل دانش آموزان است. وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ویژگی فعالیتهای تشکلی، تصاعدی شدن آن است؛ همین موضوع باعث میشود اثر فعالیتهای دانش آموزی در تشکلها اثر چند برابری پیدا کند. ۵۰ درصد از تصادفات رانندگی به دلیل عدم توجه به جلو است
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران گفت: ۵۰ درصد از تصادفات رانندگی در پایتخت به عدم توجه به جلو از سوی رانندگان باز میگردد. سرهنگ احسان مؤمنی افزود: در شهر تهران استفاده از تلفن همراه بیشتر به چشم میخورد، ولی در شهرهای کوچک عدم استفاده از کلاه ایمنی بیشتر به چشم میخورد. وی گفت: در شهر تهران ۵۰ درصد از تصادفات رانندگی به عدم توجه به جلو از سوی رانندگان باز میگردد. مؤمنی افزود: عمدهترین تخلفی را که رانندگان انجام میدهند و حواس آنان را از رانندگی پرت میکند، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی است. معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: خیلی وقتها میبینیم که برخی رانندگان در حین رانندگی با تلفن همراه صحبت میکنند و حتی در حال ارسال پیامک و خواندن آن نیز هستند و حتی در برخی مواقع پستهای خود را بررسی میکنند و حتی اقدام به فیلمبرداری نیز میکنند. یادداشت
حیدر بابا روایتی از فرهنگ کهن ایران زمین
️ طاهر خیری
مضامین اشعار شهریار سرشار از صفا و صمیمیت است حتی درد و رنجهای آن،همدل و همدرد در کنار هم به خوشی زندگی میکنند؛ این روایتی از فرهنگ کهن این دیار است.
محمد حسین فرزند آقا سید اسماعیل موسوی معروف به حاج میر آقا خشکنابی در تبریز چشم به جهان گشود. وقایع نهضت مشروطیت در تبریز باعث شد پدرش او را به روستای خشکناب ببرد. محمد حسین دوران کودکی اش را در آغوش طبیعت و روستا سپری کرد که منظومه جاویدان حیدر بابا مولود خاطرات تلخ و شیرین شاعر است. نوستالژی در اصطلاح به معنی دلتنگی و حسرت انسان نسبت به گذشته است و به چیزهایی اطلاق میشود که اینک آنها را از دست داده است. در شعر شاعران معاصر غم غربت و حسرت به گذشته و دلتنگی ناشی از آن به صورتهای گوناگون به چشم میخورد. این نوستالژی در اشعار شهریار نمایان است و مباحثی مانند دور شدن از روستا، زندگی ماشینی، غم دوری از بستگان و از دست دادن آنها و غم دوری از معشوق در بیشتر اشعار او دیده میشود. شهریار در منظومه حیدربابا به وفور از ایام خوش گذشته با حسرت و اندوه یاد میکند و از روزهای تلخ و شیرینی میگوید که در روستا میگذرد و از دوران کودکی که از صبح تا شام در کوه و دشت بودند.
الله نه خوش غمسیز یاشاردیق هریان / گلدی شیلاخ آتوب آشاردیق
مضامین اشعار حیدربابا سرشار از صفا و صمیمیت است حتی درد و رنجهای آن نیز. همه در کنار هم به خوشی زندگی میکنند، همدل و همدرد. شهریار در کنار زندگی روستایی از زندگی ماشینی و شهرنشینی میگوید که چهره زندگی را آلوده کرده است.شهریار در حیدربابا، اندوه دل برخاسته از گذر شتابناک عمر را با حلاوت خاطرات کودکی چنان هنرمندانه در میآمیزد که در عمیقترین لایههای احساس آدمی تأثیر سحرآمیزی میگذارد و با بهرهگیری باورمندانه از عناصر طبیعت و ارائۀ تصاویر زیبا از آداب و رسوم روستا و نقل خاطرات کودکی، خواننده را به گذشتههای دور زندگی بر میگرداند.آنگاه با استفاده از ظریفترین تعابیر و اصطلاحات زبان ترکی، گذر عمر را چنان زنده تصویر میکند که هر انسانی را عمیقاً تحت تأثیر قرار میدهد. خیلی از خاطرات تلخ و شیرین استاد از کودکی تا به امروز در منظومه حیدربابا نهفته است. خواندن اشعار حیدربابا به ناگاه تو را به کوچه پس کوچههای خاطرات زندگی ات پرت میکند و باعث میشود برای رهایی از روزمرگیهای زندگی ماشینی به دیوان اشعارش پناه ببری تا بلکه دل نا آرامت برای دقایقی هم که شده آرام شود و از خویشتن خویش رهایی یابی. آری لالائی حیدر بابا را نجوای شبانه ات میکنی تا نرم نرمک خوابت بگیرد و لختی بیاسایی. به روزگار کودکی ات وصل شوی. آنگاه حسرت سراسر وجودت را فرا میگیرد و بارانی میشوی از اشک.
کاش قایدوب بیرده اوشاق اولیدیم / بیر گل آچوب اوندام صورا سولیدیم
باری، حیدر بابا نقاشی سحرآمیز گذشته ماست که روح زندگی در آن دمیده است. حیدربابا برشی از تاریخ زندگی شاعر و واگویه های اوست قصهای پر غصه که اغلب غم دارد و صد البته شادی. حیدربابا روایتی از آداب و رسوم و فرهنگ فولکلور کهن سرزمین ماست که سینه به سینه به ما رسیده است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123235
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123236
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123237
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123238
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123239
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123240
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123241
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123242
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123243
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123244
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123245
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123246
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123247
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123248
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123249
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/13062/35910/123250
|

- آغاز رسمی فعالیت کیومرث هاشمی در نقش وزیر
- ورود اجارهداران به ساخت مسکن
- کُری یحیی برای النصر و رونالدو
- بازیسازان رایانهای عضو صندوق هنر میشوند
- پولهای بلوکه شده ایران آزاد شد
- برنده جشنواره تورنتو معرفی شد
- سرمقاله
- نقش مدرسه در تربیت کودکان چقدر است؟
- پناه بردن به ادبیات تحریم شیوه دولتهای بیمنطق و مستاصل است
- پیگیری رایگان شدن بیمه سلامت دهکهای ۶ و ۷ درآمدی در مناطق کمبرخوردار
- جزئیات رویداد «ایران سرا» تشریح شد
- گپ و گفت
- شرایط پرداخت وام ۷۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن
- ۶۰ درصد فرصت های یادگیری غیر رسمی است
- ۵۰ درصد از تصادفات رانندگی به دلیل عدم توجه به جلو است
- یادداشت