|
دبیر و اعضای شورای سیاستگذاری چهاردهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ منصوب شدند
دبیر و اعضای شورای سیاستگذاری چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ۱۰۰ ثانیهای با حکمی از سوی رئیس سازمان سینمایی سوره منصوب شدند.
طی حکمی از سوی حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی سوره، دبیر و اعضای شورای سیاستگذاری چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ۱۰۰ ثانیهای منصوب شدند.
بر این اساس یوسف منصوری برای دومینبار به عنوان دبیر جشنواره و احمدرضا درویش، محمدرضا شهیدی فرد، محمد حمیدی مقدم، سید امیر جاوید و محدثه پیرهادی نیز به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری این دوره از جشنواره منصوب شدند.
احمدرضا درویش: از کارگردانان و فیلمنامهنویسان سرشناس سینمای ایران است که کارگردانی آثاری، چون دوئل، متولد ماه مهر، کانی مانگا و... و کسب جوایز متعدد سینمایی، چون سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد. مدیرعاملی خانه سینما، عضویت در هیئت داوران جشنواره فیلم فجر، عضویت در شورای سیاستگذاری خانه سینما و... نیز از جمله سوابق اجرایی احمدرضا درویش به حساب میآید.
محمد حمیدیمقدم: تهیهکننده، مجری تلویزیون و از مدیران فرهنگی ایران است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشکده سینماتئاتر دانشگاه هنر است و علاوه بر مدیریت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، جزو چهرههای باتجربه در رویدادهای معتبر سینمایی کشور به حساب میآید. حمیدی مقدم در سالهای اخیر دبیر جشنواره سینما حقیقت نیز بوده است.
محمدرضا شهیدیفرد: مجری، تهیهکننده و کارگردان تلویزیونی و فارغ التحصیل دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است و علاوه بر اجرا، در بسیاری از برنامههای موفق تلویزیونی به عنوان مشاور حضور داشته است. اجرای برنامههای «تا هشت و نیم»، «مردم ایران سلام»، «پارک ملت» و حضور به عنوان مشاور در برنامههایی مانند خندوانه، هزار داستان، به افق فلسطین از جمله تجربیات تلویزیونی شهیدی فرد به حساب میآید.
سیدامیر جاوید: سیدامیر جاوید از فعالان رسانهای و مدیران فرهنگی کشور است که با تجربه بازیگری و کارگردانی چندین تئاتر و اجرای برنامههای مختلف رادیویی و تلویزیونی، در حال حاضر قائم مقام رئیس حوزه هنری در امور بین الملل است. او پیش از این مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، قائم مقام کانون اندیشه جوان و... بوده است.
محدثه پیرهادی: محدثه پیرهادی تهیه کننده و از مدیران فرهنگی کشور است که با مدرک کارشناسی ارشد در رشته جامعه شناسی و سابقه مدیریت دفتر فیلمنامه باشگاه فیلم سوره، آثار کوتاه متعددی مانند «پیش از بهشت» و «برادر» را تهیه کرده که این آثار جوایز متعدد داخلی و بینالمللی کسب کرده اند. پیرهادی در حال حاضر مدیر مرکز فیلم جوان سوره است.
سیزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ۱۰۰ ثانیهای با مشارکت بیش از ۴۵۰۰ اثر از ۱۲۰ کشور جهان اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.
جزییات فراخوان و برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره طی اخبار بعدی اعلام خواهد شد.
شبکه یک «پیمان» میبندد
فیلم سینمایی «پیمان» با گویندگی ۲۷ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.
فیلم سینمایی «پیمان» در گونه اکشن، درام، هیجانی و جنگی محصول آمریکا در سال ۲۰۲۳ قرار است از شبکه یک سیما پخش شود.
مدیر دوبله این سینمایی شراره حضرتی و صدابردار آن رامین آریاشکوه است. رضا آفتابی، رضا الماسی، دانیال الیاسی، محمد بهاریان، علی بیگ محمدی، محمد تنهایی، ارسلان جولایی، شیرین روستایی، منوچهر زنده دل، شایان شامبیاتی، ابوالفضل شاه بهرامی، خشایار شمشیرگران، محمد صادقیان، سحر صحامیان، مهسا عرفانی، بهروز علی محمدی، میلاد فتوحی، پویا فهیمی، شروین قطعه ای، امیربهرام کاویانپور، علی منانی، امیر منوچهری، اسفندیار مهرتاش، علی همت مومیوند، بهمن هاشمی، نازنین یاری و شراره حضرتی صداپیشههای این اثر بوده اند.
این فیلم درباره گروهبان جان کینلی است که در آخرین سفر خود در افغانستان با مترجم محلی احمد همراه میشود، و جان خود را به خطر میاندازد تا جان مجروحان را کیلومترها در زمین طاقت فرسا حمل کند.
«پیمان» اثری اکشن، با محوریت جنگ و دوستی است. این داستان پرتنش، اما جذاب به مسئلهی تعهدات اخلاقی در زمان جنگ میپردازد، مسئلهای که کمتر به آن در زمان جنگ توجه میشود. این فیلم، با داستانی قوی و شخصیتپردازیای عمیق توانسته است، نظر منتقدین و تماشاگران را به خود جلب کند.
شبکهی یک، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته است و پس از طی مراحل تایید و روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله این عنوان برای مخاطبان این شبکه پخش خواهد شد.
لزوم توجه به آموزش در حوزه نقالی
مسعود نوریفرد دبیر دومین جشنواره نقالی و روایتگری سیلک کاشان درباره روند برگزاری این رویداد هنری گفت. مسعود نوریفرد دبیر دومین جشنواره نقالی و روایتگری سیلک کاشان بیان کرد: هنر نقالی بعد از اینکه تحت عنوان نیای نمایش ایرانی در سازمان یونسکو ثبت شد ایران در آن سند تعهد داد تا در پنج نقطه از کشور پایگاههایی برای ثبت و ضبط این هنر ایجاد کند اما بعد از ثبت این تعهد عملی نشد. در این میان علاقهمندی من به حوزه نمایش ایرانی به ویژه نقالی باعث شد تا به سمت آموزش و اجرای این گونه نمایشی گام بردارم. وی ادامه داد: کاشان در این حوزه ظرفیت بالایی دارد و میتوان گفت از مهمترین مراکز تخصصی آموزش نقالی در سطح کشور است. جشنواره هم به همین دلیل و در پیوست آموزشها و نقل و گسترش هنر نقالی رقم خورد. دبیر جشنواره نقالی بیان کرد: خوشبختانه امسال ۱۰۰ اثر از شمال تا جنوب، شرق تا غرب در جشنواره حضور داشتند و ۳۸ اثر در بخشهای بزرگسال جایزه استاد داوود فتحعلیبیگی حضور داشتند. بخش رویش نیز به ۲ بخش کودک و نوجوان تقسیم میشود و بخش قصهگوئی هم از دیگر بخش های جشنواره است. وی با بیان اینکه نگاه و آموزش به نسل نو برای این رویداد بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: هدف ما گسترش و ترویج این هنر در سنین پایه است و به همین دلیل به بخش رویش توجه ویژهای داریم. بخش آموزش نیز بسیار مورد توجه است. این مدیر هنری بیان کرد: کاشان به تنهایی بار توجه به نقالی به صورت تخصصی را به دوش میکشد. ما در تلاش هستیم این رویداد در جدول جشنوارههای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد و بخش بینالملل را به آن اضافه کنیم. نوریفرد گفت: امسال نیز در بخش بینالملل متقاضی داشتیم که به دلیل شرایط فعلی امکان حضور نداشتند و خواستار تماس ویدئویی بودند اما از آنجا که نقالی هنری زنده، جذاب و نیازمند رویارویی با مخاطب است، این بخش را ملغی کردیم در صورتی که شاید عنوان بینالمللی جذابیت داشت. رینولدز و جکمن در یک فیلم غیرمارولی همراه میشوند
رایان رینولدز در حال نوشتن فیلمنامه یک فیلم غیرمارولی برای همراه شدن دوباره با هیو جکمن پس از «ددپول و ولورین» است. موفقیت و رکوردشکنی «ددپول و ولورین» موجب شد تا رایان رینولدز فکر جدیدی برای طرفداران داشته باشد. وی در حال کار برای خلق فیلمی است که بتواند بار دیگر در آن با هیو جکمن همکارش در آن فیلم و کارگردان شان لوی همراه شود. وی گفته: یک سال را برای نوشتن فیلمنامهای گذاشتهام که در آن خودم، هیو جکمن و شاون لوی حضور داشته باشیم و فیلم مارولی هم نیست. این بازیگر درباره داستان فیلم چیزی نگفت و روشن نیست که این کار را با چراغ سبز یک استودیو انجام میدهد یا خیر؛ با این حال، با توجه به اقبالی که از «ددپول و ولورین» به عمل آمد به یقین این فیلم برای استودیوها هم جذاب خواهد بود. این پروژه سومین همکاری رینولدز با شان لوی خواهد بود. پیش از فیلم پر اکشن «ددپول ۳»، این دو قبلاً در کمدی اکشن جذاب «مرد آزاد» ۲۰۲۱ و «پروژه آدم» ۲۰۲۲ با هم کار کرده بودند و سابقه مشترک آنها در گیشهها یک همکاری خلاقانه قوی به بار آورد و لوی انرژی کمدی رینولدز را بیرون کشید و بازیهای به یاد ماندنی از وی گرفت.
«ددپول و ولورین» با فروش حیرتانگیز ۶۳۶ میلیون دلاری در داخل آمریکا به غول گیشه بدل شد و عنوان دوازدهمین فیلم پرفروش تاریخ در این کشور را کسب کرد و پشت سر فیلم «درون بیرون ۲» پیکسار قرار گرفت و از «باربی» برادران وارنر فراتر رفت. این فیلم همچنین از فیلم مهیج «جوکر» ۲۰۱۹ پیشی گرفت و پردرآمدترین فیلم با رتبه R شد و در میان قهرمانان دنیای سینمایی مارول دیزنی هم جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد و در سطح جهانی از «مرد آهنی ۳» هم پیشی گرفته است.
تمجید دنزل واشینگتن از کارگردان فیلم
پل مسکال و دنزل واشینگتن بازیگران «گلادیاتور ۲» ریدلی اسکات در توکیو به تمجید از ریدلی اسکات پرداختند.
۴ بازیگر فیلم «گلادیاتور دوم» (دوشنبه) در توکیو با اقبال زیاد هواداران روبهرو شدند. مسکال که نقش گلادیاتور لوسیوس را بازی میکند از جمله این بازیگران بود که در جمع هواداران فیلم گفت آنچه «گلادیاتور ۲» را از «گلادیاتور» جدا میکند این است که اسکات، که فیلم اصلی سال ۲۰۰۰ را نیز کارگردانی کرد، منابع بیشتری در اختیار داشت و از آنها استفاده بزرگی کرد. وی گفت: هیچ کارگردانی بهتر از ریدلی اسکات نمیتواند به حس سرگرمی مخاطبان پاسخ دهد. جشنواره بینالمللی فیلم توکیو «گلادیاتور ۲» را بهعنوان فیلم محوری خود معرفی کرده تا برای اولین بار از یک فیلم مهم هالیوودی در این رویداد به این شکل استقبال کند.در حالی که فیلمها اغلب در ژاپن ماهها دیرتر از دیگر مناطق دنیا اکران میشوند، اما توزیعکننده داخلی از ۱۵ نوامبر «گلادیاتور ۲» را در سینماهای ژاپن اکران میکنند.بازیگران این فیلم در توکیو، که شامل کانی نیلسن و فرد هچینگر نیز بود درباره جلوههای ویژه این فیلم بسیار صحبت کردند. دنزل واشینگتن، که نقش مربی لوسیوس و همچنین یک دلال اسلحه را بازی میکند، گفت: بدیهی است که ما در دست یک فیلمساز چیره دست بودیم و به همین دلیل به کاری که او انجام میدهد اعتماد کامل داشتیم. واشینگتن، که پیش از این با اسکات در سال ۲۰۰۷ در «گانگستر آمریکایی» کار کرده بود تاکید کرد که اسکات اجازه داد تا در قبال کارهایی که انجام میدادند مسئول باشند و خود بخش فنی و یک فیلمبرداری پیچیده را مدیریت میکرد. وی گفت: زوایای زیادی وجود داشت، دوربینهای زیادی وجود داشت، من نمیدانستم کدام دوربین اصلی است اما این اهمیتی نداشت و همه چیز با مسئولیت اسکات پیش می رفت و به ما کمک میکرد تا از این کار لذت ببریم.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/24313/48930/145630
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/24313/48930/145631
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/24313/48930/145632
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/24313/48930/145633
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/24313/48930/145634
|
- دبیر و اعضای شورای سیاستگذاری چهاردهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ منصوب شدند
- شبکه یک «پیمان» میبندد
- لزوم توجه به آموزش در حوزه نقالی
- رینولدز و جکمن در یک فیلم غیرمارولی همراه میشوند
- تمجید دنزل واشینگتن از کارگردان فیلم