|
رئیس قوه قضاییه عنوان کرد؛
آمادگی دستگاه قضا برای کاهش مشکلات حقوقی خانواده های ایتام
رئیس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا آمادگی کاملی برای کاهش مشکلات حقوقی و قضایی ایتام و خانوادههای آنها دارد.
حجتالاسلام محسنی اژهای در صد و هفتاد و ششمین روز از مسئولیت خود در جایگاه ریاست دستگاه قضا، با حضور در مؤسسه خیریهای واقع در شهرستان ملارد و در جمع ایتام تحت پوشش این مؤسسه حضور یافت.
رئیس عدلیه طی سخنانی خطاب به ایتام، مسئولان و خیرین این مؤسسه اظهار کرد: اهتمامی که مدیران این مؤسسه در گردآوری ایتام و ارائه آموزشهای قرآنی به آنها دارند هم جای تقدیر دارد و هم وظیفه ما به عنوان مسئولان کشور را سنگینتر میکند.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اجری که خداوند متعال به پاس زحمات، تلاشها، مجاهدتها، نیتها و زجرهای متحمل شده از سوی مقربین درگاه الهی به آنها عطا میکند، گفت: پیامبر گرامی اسلام که آبرومندترین و والاترین مقام انسانها در نزد خداوند متعال هستند در شرایطی دوران کودکی خود را سپری کردند که در بدو تولد، پدرشان در قید حیات نبودند و در کودکی مادرشان هم از دنیا رفت و پدربزرگشان که سرپرستی ایشان را عهدهدار بودند نیز در زمانی که پیامبر اکرم (ص) ۸ ساله بودند دار فانی را وداع گفتند.
رئیس عدلیه در جمع ایتام این مؤسسه خیریه بیان کرد: پیامبر مکرم اسلام که «رحمة للعالمین» بودند از بدو تولد یتیمی را تجربه کردند، اما همین فرد یتیم بالاترین مقام را نزد پروردگار متعال به دست آورد و خداوند بیشترین و بالاترین شرح صدر را به ایشان عطا کرد.
حجتالاسلام محسنی اژهای با بیان اینکه گاهی اوقات برخی سختیها و گرفتاریها کمر هر انسان معمولی را میشکند، ولی وقتی خداوند متعال اراده کند، یک فرد یتیم میتواند به بالاترین مقام برسد، اظهار کرد: وقتی انسان با خدا باشد و دل به خدا بدهد سختیها برای او آسان میشود و جز پروردگار متعال هیچ چیز در چشم او بزرگ نخواهد بود و هیچ مانعی برایش بن بست ایجاد نمیکند.
حجتالاسلام محسنی اژهای با بیان اینکه شاید گفته شود که انبیا و ائمه اطهار در تاریخ استثنا هستند و در مورد افراد دیگر این موضوع صدق نمیکند افزود: امام خمینی (ره) هم در همان حوزهای درس میخواند که بقیه حوزویان در آنجا تلمذ میکردند، اما آنچه که سبب شد امام خمینی (ره) به آن جایگاه و مرتبه بالا برسد دلدادگیاش به خداوند متعال بود که سبب شده بود سختیها برایش آسان شود.
رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به ویژگیهای ممتاز و برتر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: بسیاری از مردم ایران و سایر مناطق دنیا در طول حیات خود یک بار هم حاج قاسم را ندیده بودند، اما دلیل آشنایی آنها و احساس قرابت و نزدیکیشان با این شهید بزرگوار آن بود که حاج قاسم برای خدا به میدان آمد و پروردگار متعال هم به او اجر و عظمت داد.
حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای با اشاره به مراسم تشییع حماسی و شکوهمند پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی در سال ۹۸ در نقاط مختلف عنوان کرد: جمعیت فراوان و بیشمار، تنوع مثالزدنی اقشار و طیفهای گوناگون مردم و همچنین شور و حال وصفناپذیر دلدادگان به حاج قاسم سلیمانی، باعث شد که این تشییع در حافظه تاریخ ماندگار شود.
رئیس عدلیه در ادامه، قیام، جنگ و صلح حاج قاسم سلیمانی را در راستای جلب رضایت الهی دانست و گفت: با وجود آنکه حاج قاسم سلیمانی در برابر دشمن مقتدرانه، شجاعانه و با صلابت ظاهر میشد و در میدانهای نبرد با دشمنان، ترس و رعب عجیبی در دل دشمن ایجاد میکرد، اما در برابر فرزندان شهدا و ایتام، مهربان، خاضع، متواضع و رقیقالقلب بود.
حجتالاسلام محسنی اژهای افزود: هرکسی با خدا باشد و دل به خدا و آموزههای قرآن بدهد، عزت، شرافت، قدرت و آنچه برای انسان سربلندی به همراه میآورد را در این دنیا و آخرت کسب خواهد کرد.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی دستگاه قضا برای همکاری با مؤسسات خیریه، ایتام و خانوادههایشان در راستای کاستن از مشکلات حقوقی و قضائی آنها خبر داد و خواستار طراحی و تدوین سازوکاری مشخص برای این موضوع شد.
حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای در ادامه دستوراتی را به مقامات ذیربط قضائی در این خصوص صادر کرد و افزود: «برگزاری کلاسهای حقوقی با حضور وکلا، کارشناسان، قضات و دادستان ها»، «در اختیار قرار دادن وکلا و کارشناسان برای انجام امور حقوقی و قضائی با بکارگیری ظرفیت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه»، «اعطای تخفیفات در مواردی که قانون اجازه میدهد» و «کاهش هزینههای دادرسی»، از جمله مواردی هستند که قوه قضائیه میتواند در خصوص آنها به ایتام، خانوادهها، مربیان و مؤسسات آنها خدمات ارائه دهد و مسئولان مربوطه در دستگاه قضا با همکاری و کمک رابطین و خانوادههای ایتام در زمینه تهیه سازوکاری مشخص برای اجرایی شدن این موارد فعال شوند.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اگر قانون در رابطه با ارائه خدمات قضائی به ایتام و خانوادههای آنها نیازمند اصلاح است، حتماً باید این اصلاحات در قانون صورت بگیرد، اظهار کرد: قوه قضائیه آمادگی دارد برخی امور همسنخ در خصوص ایتام و خانوادههایشان را به شعب خاص واگذار کند.
زنگ خطر فرسودگی مترو به صدا در آمد
روز چهارشنبه زنگ فرسودگی حمل و نقل ریلی پایتخت به صدا در آمد، صدایی که در پی برخورد قطار تندروی خط ۵ با کندرو رخ داد و با اینکه به لطف خدا تنها ۲۲ مصدوم داشت اما ۲۴ ساعت پرترددترین خط متروی تهران را دچار اختلال کرد.
اول دی ماه سالجاری خبری مبنی بر برخورد دو رام قطار تندرو و کندرو در خط متروی تهران-کرج منتشر شد، حادثه ای که شانس یار بود و تنها ۲۲ مصدوم بر جای گذاشت که فقط حال یک نفر وخیم بود و مابقی به صورت سرپایی یا پس از دریافت خدمات پزشکی از بیمارستان مرخص شدند.
حادثه عجیب بود و همه منتظر بیان علت این حادثه بودند، علتی که باید توسط کمیسیون سوانح شرکت بهره برداری مترو اعلام میشد، به همین دلیل بنا به دستور شهردار تهران، کمیسیون در همان محل حادثه تشکیل جلسه داد و اعلام کرد که «پس از بازبینی و بررسی مکالمات مرکز فرمان و تصاویر استخراج شده از دوربینهای نظارتی مشخص شد، راهبر قطار جانبی بدون داشتن سیگنال و مجوز عبور از ایستگاه، ۷۰۰ متر مانده به محل حادثه سیستم اتوماتیک قطار (ATP) را بدون رعایت پروتکل و بدون هماهنگی با مرکز فرمان غیر فعال کرده و با وجود فعال بودن سامانه لوپ قطار اکسپرس و درست عمل کردن سوزن خط اصلی، متاسفانه منجر به برخورد قطار جانبی به قطار تندرو گردیده است. «
بنابر اعلام این کمیسیون، «متاسفانه طی سالهای اخیر اقدامات کافی برای توانمندسازی و ارتقاء و ارزیابی نیروی انسانی متروی تهران انجام نشده و از سوی دیگر با فرسودگی و عدم اورهال زیرساختها، فشار کاری نیز به این کارکنان زحمتکش دو چندان شده است. این در حالی است که راهبران مترو همواره در خدمترسانی به شهروندان بی دریغ تلاش میکنند»
بررسیهای اولیه از سوی این کمسیون همچنین نشان داده بود که راهبر قطار بدون اطلاع، ATP را خاموش کرده و با اینکه سامانهها و سوزن درست عمل کرده، اما با قطار جانبی برخورد میکند. برخوردی که میتوانست تبعات بیشتری داشته باشد که به لطف خدا به خیر گذشت. بررسی نوع سانحه و اطلاعیه شرکت بهره برداری مترو سوالاتی را ایجاد میکند که از جمله چرا راهبر باید ATP را خاموش کند؟ نقش مرکز فرمان و کنترل چیست؟ تا به کی باید شاهد بروز اینگونه حوادث به دلیل فرسودگی باشیم؟ فرسودگی اصطلاحا تا بیخ گوش ناوگان حمل و نقل رسیده و باید چه اقداماتی انجام داد؟ در گفت وگو با رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به این سوالات پاسخ داده شده است.
جعفر تشکری هاشمی، در مورد خطای انسانی در حادثه روز چهارشنبه و چرایی خاموش کردن سیستم ATP توسط راهبر میگوید: سیستم «ATP» قابلیت این را دارد که وقتی راهبر تشخیص میدهد که با مشکلی مواجه است مثلاً کد ارسالی از سیستم اشتباه باشد، با اجازه مرکز فرمان سیستم را خاموش کند و در این صورت باید قطار در اولین ایستگاه توقف و تخلیه مسافر شود و برای رفع نقص به تعمیرگاه اعزام شود اما اینگونه نیست که راهبر خودش تصمیم بگیرد که ای تی پی را خاموش کند، چرا که براساس دستورالعملها باید با مرکز فرمان ارتباط برقرار کند و دلایل خود را توضیح دهد و با اجازه مرکز فرمان این سیستم را خاموش کند اما براساس اعلام شرکت بهره برداری مترو، راهبر بدون اطلاع مرکز فرمان سیستم را خاموش کرده است و به طور حتم این تصمیم اشتباه تخلف از دستورالعملها و عدم رعایت پروتکلها بوده است و قطعا با توجه به توضیح شرکت بهره برداری، منشاء حادثه این تصمیم اشتباه راهبر بوده است.
وی با تاکید بر اینکه راهبر بدون اجازه سیستم را قطع کرده است، میافزاید: خاموش کردن سیستم ATP تنها و تنها در مواقع اضطراری و با اجازه مرکز فرمان امکان پذیر است و کلیه اطلاعات مبادله شده همانند جعبه سیاه نگهداری می شود و بگونهای نیست که وقتی راهبر تصمیم به خاموش کردن می گیرد، مجاز به اقدام خودسرانه باشد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه دستورالعملها ایرادی ندارد بلکه نظارت، کنترل و بازآموزی پرسنل مسئلهای است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، ادامه میدهد: با توجه به گزارش شرکت بهره برداری مترو، به نظر می رسد که نظام مدیریتی، نظام کنترلی و مهمتر از همه باز آموزی و مهارت آموزی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرند و در کنار آن میتوان ارتقاء سیستم هوشمند قطارها را در دستور کار قرار داد.
تشکری هاشمی با رد احتمال فشار مرکز فرمان به راهبر قطار حادثه دیده برای افزایش سرعت قطارش و جبران سرفاصله میگوید: این موضوع تاکنون سابقه نداشته که مرکز فرمان بخواهد که راهبر ATP را خاموش کند تا سرعتش را بالا ببرد و سرفاصله را کاهش دهد، استاندارهایی در مورد سرعت تجاری قطارها و سرفاصله داریم که سیستم ATP این کنترل را انجام میدهد و قطعا رعایت این دستورالعمل ها برای همه الزامی است و عدم انجام آنها تخلف است.
وی با اشاره به تشکیل کمیته بررسی این سانحه در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ادامه میدهد: در این کمیته در مورد هرگونه ضعف مدیریتی، سیستمی و هرگونه نقصی که ناشی از عملکرد فنی سیستم باشد بررسی جامع خواهیم داشت و باید به صورت دقیق متوجه شویم که عوامل پیدا و پنهان این حادثه چه بوده است؟ چراکه وقتی حادثهای رخ میدهد برخی میخواهند خود را تبرئه کنند و برخی میخواهند انتقام گیری کنند؛ لذا باید به دور از نگاه سیاسی، نسبت به ریشهیابی عوامل موثر و ممانعت از تکرار آن اقدام کرد و چه علت حادثه خطای انسانی باشد یا خطای سیستم باید هرگونه کاستی و کوتاهی احتمالی را شناسایی و اقدامات مناسب فنی و قانونی را برای جلوگیری از تکرار و تضییع حقوق مردم پیگیری کنیم.
تشکری هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فرسودگی ناوگان و تجهیزات اشاره کرده و میگوید: بارها اعلام کردیم که بخش عمدهای از قطارهای مترو نیازمند اورهال و تعمیرات برنامهای هستند؛ اما گوش شنوایی برای این سخنان پیدا نشد و حادثه روز چهارشنبه هرچند متوجه عامل انسانی بود؛ اما زنگ خطر فرسودگی ناوگان ریلی را هم به صدا در آورد.
وی با اشاره به اینکه شورای شهر نگاه ویژه به نوسازی حمل و نقل عمومی دارد؛ اما توان شهرداری برای جبران عقب ماندگی چند ساله مترو کافی نیست و دولت هم باید پای کار بیاید، میافزاید: متأسفانه میبینیم که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کمک به توسعه و نوسازی اتوبوسرانی، تاکسیرانی و ناوگان ریلی، تنها ۴۶۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که معادل خرید ۱۵ واگن مترو برای کل کشور است و اگر بخواهیم با این مبلغ فقط اتوبوس خریداری کنیم، تنها معادل خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین برای سراسر کشور است؛ این در حالیست که تنها تهران در شرایط عادی، سالانه به یکهزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و متروی تهران نیز یکهزار تا ۱۷۰۰ دستگاه واگن کسری دارد و این مبلغ، نه تنها برای کل کشور که برای بخش کوچکی از حمل و نقل عمومی تهران نیز پاسخگو نیست.
عضو شورای شهر تهران تاکید میکند: در قانون حمایت از سامانههای ریلی، پیشبینی شده بود که ۵۰ درصد از هزینههای ریلی توسط دولت تأمین شود و بر همین اساس، گفته شده بود که ۵۰ درصد اصل و سود متعلق به اوراق مشارکت توسط دولت پرداخت شود؛ اما متأسفانه این ردیف از قسمت «د» تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، حذف و گفته شده تمامی تعهدات بر عهده شهرداریهاست. همچنین در مورد سهم شهرداریها از محل اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی نیز در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ هیچ مبلغی لحاظ نشده است و می بینید که با این پولها و اعتبارات نمیتوان سیستمی را که چندین سال مورد بی مهری قرار گرفته، احیا کرد.
بنابراین گزارش، پیگیری خبرنگار ایسنا از شرکت بهره برداری مترو برای بررسی دلیل حادثه برخورد دو قطار خط تهران-کرج و خاموش شدن ATP از سوی راهبر قطار تندرو تا زمان ارسال این گزارش به نتیجه نرسیده و پیگیریهای ایسنا ادامه دارد.
علت حادثه قطار کرج-تهران از نظر چمران
رییس شورای شهر تهران گفت: هنوز تفکر گذشته که به نهاد شوراها کمک نمیکرد، در بودجه نویسی کنونی وجود دارد که این تفکر ما نیست و باید اصلاح شود.
مهدی چمران در نشست منتخبان شورای عالی استانها در مشهد افزود: بودجه ۱۴۰۱ را دولت جدید تدوین کرده اما تفکر انقلابی دولت جدید در آن لحاظ نشده است.
او اضافه کرد: لایحه بودجه را در خصوص شوراها، مطالعه کردیم و موارد و نقدهای متعددی را به ریاست مجلس و کمیسیونهای مختلف فرستادهایم، بسیاری از موارد بار مالی هم ندارد و باید حذف شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال یک سوم مالیات بر ارزش افزوده را در اختیار وزارت کشور گذاشته اند که مثلا ماشین آلات بخرند و به شهرداری ها بدهند، مگر خود شهرداری ها نمی توانند اینها را بخرند و لازم است قیم داشته باشند؟
رییس سابق شورای عالی استانها گفت: اگر قرار است این خریدها را جمعی انجام دهند، شورایاری استانها می توانند این خریدها را انجام دهند، نظیر این موارد و این تفکر قبلا در بودجه آمده بود و ما قبلا آن را در مجلس حذف کردیم و البته یک سال هم در بودجه قرار گرفت.
چمران ادامه داد: برخی شهرهای کوچک این گونه فکر می کنند که به شهرهای بزرگ در بودجه توجه زیادی شده که این طور نیست و انتظار است در توزیع بودجه به عدالت رفتار شود.
رییس شورای شهر تهران گفت: برای بودجه متروی تهران فقط ۵۰ میلیارد تومان کنار گذاشته شده است که با این بودجه فقط می توان ۴۸ متر مترو ساخت حال آن که اکنون طول شبکه متروی تهران ۲۵۰ کیلومتر است و در ۱۰ سال گذشته فقط ۲۰۰ کیلومتر مترو در این شهر ساخته شد.
چمران افزود: بودجه همه متروهای شهرهای بزرگ از جمله مشهد در بودجه ۱۴۰۱، ۵۰۰ میلیاردتومان است و اصلا معلوم نیست چه می توان کرد و چه مقدار واگن خرید.
فقدان بودجه مناسب علت حادثه مترو تهران-کرج
چمران گفت: حادثه قطار کرج- تهران به دلیل نخریدن واگنمترو و بی توجهی طی چهار سال قبل به این نوع خریدها بود.وی افزود: متاسفانه وقوع این حادثه خیلی بد، ناشی از کمبود قطعات یدکی و انتظار ۵۰۰ واگن برای قطعات یدکی و اورهال شدن بود.او ادامه داد: این همه دولتها هزیته می کند که توجه و رضایت مردم را جلب کنند حال آن که نمی دانند بسیاری از جلب رضایت مردم به دست همین شوراهاست.
رییس شورای شهر تهران درباره مشهد نیز گفت: نباید شهر را به حرم و اطراف حرم امام رضا (ع) تحمیل کنیم؛ بلکه باید مسایل حرم و زیارت را در سایر نقاط شهر توزیع کرد.
چمران ادامه داد: منتقدان به این تفکر بدانند، همه اقتصاد شهر مشهد به وجود حرم مطهر رضوی است و اگر این عامل اصلی اقتصاد نباشد، چرخ زندگی ۳.۵ میلیون سکنه شهر نمی گردد.
بر اساس گزارش سایت شهر، جمعی از اعضای شورای عالی استانها علاوه بر حضور در این نشست هم اندیشی از طرح های مختلف گردشگری و عمرانی شهرستانهای مشهد و طرقبه - شاندیز بازدید و با مسوولان استانی دیدار کردند.
اخبار
در راستای طرح تحول در نگهداشت شهر
اجرای چهارمین هفته از طرح محله شهید با حضور شهردار منطقه 19
طرح تحول در نگهداشت شهر با تکریم و رسیدگی به معابر محل سکونت خانواده معظم شهدا در چهارمین هفته پیاپی از اجرای این طرح انجام شد.
به گزارش امتیاز، مهدی هدایت شهردار منطقه گفت: در راستای اجرای طرح تحول در نگهداشت شهر از ابتدای اجرای این طرح روزهای پنجشنبه به تکریم و رسیدگی به معابر محل سکونت خانواده معظم شهدای این منطقه بعنوان افتخارات محلات، اختصاص یافته بطوریکه ساکنین این کوچه ها برکت وجود خانوده های معظم شهدا را در این طرح درک کردند. در همین راستا نیز طی برنامه ای ویژه ای با خانواده های معظم شهدا در نواحی پنجگانه دیدار و علاوه بر رسیدگی به کوچه های محل سکونت آنها و تحول سیمای بصری معابر در قالب اقداماتی همچون نظافت و پاکسازی معبر، لایروبی، شستشو و رنگ آمیزی مخازن و زیرمخازن، اجرای طرح کاپ، طعمه گذاری،رنگ آمیزی دیوار، حذف زواید بصری و... با بکارگیری بیش از 50 نفر نیروی انسانی، درخواست های آنها جمع آوری و در برنامه اجرایی شهرداری این منطقه قرار گرفت.هدایت ادامه داد: طی این برنامه از خانواده های علی توده فلاح در محله بهمنیار، شهید مصطفی موسوی در محله شریعتی جنوبی، شهید علی اکبر عیسی بیگلو در محله شهید کاظمی، شهید حسن محمودیان در شهرک گلریز و شهید بهرام اصغرزاده در روستای باغ رضوان بازدید و ضمن تقدیر از این عزیزان به مهمترین درخواست های آن ها در حوزه وظایف شهرداری رسیدگی شد. براساس این گزارش طرح محله شهید با اجرای کارویژه در قالب استقرار ایستگاه سلامت به منظور ارائه خدمات غربالگری رایگان به خانواده شهید و همسایگان در خیابان یعقوبی (واقع در خیابان شهید زلفی) همراه بود.در این مراسم مهدی هدایت شهردار منطقه ضمن قدردانی از صبرو شکیبایی خانواده معظم شهید مصطفی موسوی خواستار پیگیری درخواست آنها از مدیریت شهری منطقه در حوزه شهری شد.همچنین تکریم خانواده شهید در ناحیه 2 با اجرای گروه تواشیح، میز یاد بود شهید و اهدای هدیه همراه بود.
کانال و حوضچه های جنوبشرق زیر ذره بین 4 اکیپ ویژه مسیلها
سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه 15 گفت: 4 اکیپ ویژه اداره مسیلهای به صورت شبانه روزی تمامی شبکههای اصلی و فرعی جمع آوری آب های سطحی، کانال ها و مسیلها سطح منطقه را نظارت و لایروبی می کنند.
به گزارش امتیاز، مهدی استرابی با اعلام این خبر گفت: این اکیپ ها متشکل از 16 نفر از کارشناسان اداره مسیلها به صورت مستمر طی برنامه های زمانبندی شده در شبانه روز شبکههای اصلی و فرعی جمع آوری آب های سطحی شامل انهار روبسته و روباز، حوضچه های رسوبگیر، منهول ها، کانال ها و مسیلها را علاوه بر نظارت، لایروبی و روسوب برداری می کنند. او به کانال ابوذر به طول 6 هزار و 300 متر در منطقه 15 اشاره کرد و گفت: این کانال مدام به ویژه در نیمه دوم سال تحت کنترل عوامل اداره مسیلها و ناحیه است. استرابی اضافه کرد: در منطقه، 27 کانال و 51 حوضچه وجود دارد که به صورت دستی و مکانیزه با بهره گیری از نیروی متخصص و ماشین آلات مخصوص پاکسازی می شود. سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ادامه داد: شناسایی و کنترل 24 ساعته ۲۳ نقطه حساس آبگیر سطح منطقه نظیر زیر پل بسیج، بزرگراه های امام رضا(ع)، امام علی (ع)، زیر پل خاوران و ...از دیگر تدابیر انجام شده در این حوزه است تا در صورت بارش باران یا برف مشکلی بروز نکند.او در پایان از شهروندان خواست تا درصورت مشاهده آبگرفتگی با سامانه 137 تماس بگیرند.
سالاری پور خبر داد:
معابر محلی منطقه ۱۴ بهسازی شد
شهردار منطقه ۱۴ از تداوم طرح تحول نگهداشت شهر در محله های این منطقه تا ۲۲ دی ماه با محوریت کارویژه های موضوعی و ارزیابی مستمر ماموریت های شهری خبر داد.
به گزارش امتیاز، محمدامین سالاری پور با بیان این خبر گفت: طرح تحول نگهداشت در محلات ۲۱ گانه این منطقه در جریان است و کار ویژه های موضوعی از جمله بهسازی معابر منازل خانواده های معظم شهید، ساماندهی کارگاه های عمرانی، مبارزه با جانوران موذی، جمع آوری خودروهای اسقاطی، ایمنی بوستان ها، احصا و رفع نقاط آبگیر، ساماندهی المان های ترافیکی و شهری با حساسیت ویژه تری انجام می شود. سالاری پور به جمع آوری خودروهای رها شده و اسقاطی در ناحیه ۲ این منطقه اشاره کرد و افزود: کار ویژه ها بر اساس رسیدگی به درخواست های شهروندی تعریف می شود چرا که برخی از این مسائل موجب نارضایتی شهروندان و کاهش امنیت در محلات شده است. وی با اشاره به اینکه بیشترین درخواست شهروندان به لکه گیری آسفالت اختصاص داشته است، گفت: در راستای طرح تحول نگهداشت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع لکه گیری آسفالت برای بهسازی معابر انجام و بیش از ۱۶۰ مشکل عمرانی در محلات این منطقه مرتفع شده است. سالاری پور در پایان آراستگی منظرشهری، ارتقاء کیفی سطح خدمات به شهروندان و افزایش رضایتمندی مردم دارالمومنین تهران را مهمترین اهداف طرح تحول نگهداشت برشمرد و یادآور شد: پایش و ارزیابی مستمر فعالیت ها و ماموریت های تعریف شده از نقاط قوت این طرح است و شهروندان می توانند با ثبت نقطه نظرات خود از طریق سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸، مدیریت شهری را یاری کنند.
اخبار
شهردار منطقه یک:
بساط گستران تجریش به ضلع جنوب امامزاده صالح (ع) منتقل می شوند
بساط گستران خیابان شهرداری حد فاصل دو میدان قدس و تجریش با فضاسازی انجام شده، به ضلع جنوبی آستان مقدس صالح ابن موسی الکاظم (ع) منتقل می شوند.
به گزارش امتیاز، حمید رضا حاجوی شهردار این منطقه در جریان بازدید از محل جانمایی و مراحل برپایی غرفه ها برای بساط گستران محور تجریش با بیان مطلب فوق اظهار داشت: با مطالعات شهری و بررسی های انجام شده در خصوص ساماندهی بساط گستران محور تجریش – قدس و پیرو مطالبه شهروندان و کسبه از مدیریت شهری جهت برخورد با بزه و آسیب های اجتماعی و نابسامانی های ایجاد شده، مکانی در ضلع جنوب امامزاده صالح (ع) انتخاب و عملیات آماده سازی آن در حال انجام است.
وی گفت: در حال حاضر یک تفاهم نامه و لیستی از نیازمندان این محور با همکاری پلیس امنیت، شهرداری منطقه یک و تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع) در حال تکمیل است تا انگیزه و نیاز افراد مستمند و نیازمندان واقعی شناسایی و کارت شناسایی برای آنها صادر شود.
حاجوی تصریح کرد: فضای در نظر گرفته شده در ضلع جنوب آستان مطهر امامزاده صالح (ع) جنب پارکینگ همت قرار دارد و تا کنون ۷۰ غرفه احداث و سعی شده بحث ایمنی ،امنیت و بهداشت غرفه ها نیز در نظر گرفته شود تا نیازمندان بتوانند به زودی با توجه به فصل بارش ها، در این فضای مناسب و مسقف فعالیت کنند.
همکاری شهرداری منطقه 11 با سازمان آتش نشانی برای کاهش مخاطرات ساختمان های نا ایمن
شهردار منطقه 11 تهران با اشاره به مخاطرات ساختمان های نا ایمن به ویژه پاساژعلاءالدین از اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان آتش نشانی در تأمین ایمنی اماکن پرمخاطره خبر داد.
به گزارش امتیاز، سید محمد موسوی شهردار منطقه 11 در نشست کمیته ایمنی این منطقه با بیان این که تنوع فعالیت های منطقه و کاربری های متعدد، وجود راسته های تجاری، بافت فرسوده، اماکن تاریخی و ... باعث شده استعداد بروز حادثه در محدوده زیاد شود؛ گفت: این آمادگی را داریم که هر گونه همکاری لازم را با سازمان آتش نشانی انجام دهیم و در کنار شما برای ایمن کردن این ساختمان ها کمک کنیم.
شهردار منطقه 11 ضمن بیان اهمیت آموزش های شهروندی در پیش گیری از بروز حوادث به توضیح اقدامات انجام شده در این زمینه پرداخت و بیان کرد: 26مرکز درمانی و بیمارستان، 34ساختمان شهرداری و سرای محله، 106مجتمع تجاری و اماکن عمومی، 107 مکان تاریخی، 6 مرکز آموزشی، 3 تماشاخانه و 5 مسجد و اماکن مذهبی تحت پوشش آموزش های ایمنی قرار گرفته اند و در 113 مدرسه محدوده منطقه 11 نیز طی فرآیند 12 مرحله ای، تمامی مدیران، معلمان، دانش آموزان، کارکنان و اولیاء در این دوره های آموزشی حضور یافته اند.
همچنین مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: 133 ایستگاه آتش نشانی در شهر تهران وجود دارد که تا پایان سال تعداد آن ها به 136 ایستگاه می رسد.
داوری افزود: مهم ترین شاخص ایستگاه های آتش نشانی رسیدن به موقع به محل حادثه است که در شهر تهران نیزطبق استانداردهای جهانی به طور متوسط 6 دقیقه است.
او فعالیت شبانه روزی 5هزار آتش نشان در 3 شیفت کاری و تمرین های آنان بر اساس بافت هر محدوده برای آمادگی مواجهه با بدترین سناریوها را حائز اهمیت دانست و بر رویکرد پیش گیرانه و کاهش مخاطرات تأکید کرد.
در نشست کمیته ایمنی شهرداری منطقه 11 مهم ترین موضوعات و چالش های 129 ساختمان نا ایمن که 11 مورد از آن ها به دلیل تردد جمعیتی بالا و سازه نا ایمن، پر مخاطره تشخیص داده شده اند؛ بررسی و در خصوص راهکارهای قانونی لازم برای تسریع در روند ایمن سازی آن ها تدابیری اندیشیده شد.
واکسن یادآور کرونا هنوز بهترین راهحل است
گروهی از متخصصان انگلیسی میگویند: با وجود آنکه میزان شیوع امیکرون بسیار بالاست اما هیچ فرد زیر ۵۰ سال که در یک مطالعه جدید شرکت داشته در بیمارستان بستری نشده است.
همچنین مطالعه دیگری در این کشور نشان داده که مدت بستری شدن در بیمارستان برای مبتلایان به امیکرون در مقایسه با سویه دلتا ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافته است.
بر اساس این مطالعه، تعداد بیمارانی که یک شب یا بیشتر در بیمارستان بستری شدهاند، ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش یافته است.
«عذرا غنی» از کالج امپریال لندن که یکی از نویسندگان این مطالعه است، گفت: هرچند کاهش خطر بستری شدن در بیمارستان با نوع امیکرون دلگرمکننده است اما خطر سرایت این سویه بسیار بالا است.از نظر وی واکسن یادآور «هنوز بهترین راه حل است.»
تاکنون هیچ یک از این مطالعات به طور مستقل بررسی نشده، با این حال این پژوهشها مجموعهای از شواهد پزشکی را تایید میکنند مبنی بر اینکه سویه امیکرون خفیفتر است. علت این امر هنوز مشخص نیست. یک علت ممکن است این باشد که سویه امیکرون ابتدا در جمعیتهایی شیوع پیدا کرده که مصونیت بیشتری نسبت به عفونتها دارند.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9663/29656/102355
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9663/29656/102356
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9663/29656/102357
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9663/29656/102358
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9663/29656/102359
|
عناوین این صفحه
- آمادگی دستگاه قضا برای کاهش مشکلات حقوقی خانواده های ایتام
- زنگ خطر فرسودگی مترو به صدا در آمد
- علت حادثه قطار کرج-تهران از نظر چمران
- اخبار
- اخبار