|
در دیدار با مدیران شهری تهران اعلام شد؛
تصمیمگیری نهایی برای تعیین حریم تئاتر شهر تا پایان ۱۴۰۰
عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران طی جلسهای که در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد اعلام کرد تلاش شورای شهر تهران بر این است که تصمیمگیری نهایی برای تعیین حریم تئاتر شهر تا پایان سال اجام شود.
جلسهای با موضوع تعیین فضای پیرامونی مجموعه تئاترشهر و کاهش آسیبهای موجود مجموعه، عصر روز چهارشنبه اول دی با حضور قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، سیداحمد علوی رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، سیدمحمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ شهر تهران، مرتضی ادیبزاده سرپرست معاونت میراث فرهنگی ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران و جمعی از مدیران ادارهکل هنرهای نمایشی از جمله رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، مهدی ابدالی معاون ادارهکل هنرهای نمایشی و ابراهیم گلهدارزاده مدیر مجموعه تئاتر شهر و مدیران و معاونانی از شورای شهر و شهرداری تهران در مجموعه تئاترشهر برگزار شد.
در ابتدای این جلسه پس از بازدید از مجموعه تئاتر شهر، اسلایدها و نمونههای تصویری با موضوع معضلات و بزهکاری فضای پیرامونی مجموعه تئاتر شهر اعم از خرید و فروش و استعمال مواد مخدر و قمهکشی، برای حضار به نمایش درآمد و قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در خصوص ضرورت تعیین حریم اطراف این مجموعه با توجه به اهمیت این موضوع به منظور حفظ سلامت و آرامش افرادی که در این مجموعه تردد دارند و همچنین حرمت و جایگاه این ساختمان که به ثبت ملی نیز رسیده است، توضیحاتی را ارائه کرد و خواستار رسیدگی و دستورعاجل مبنی بر تصمیمگیری هرچه سریعتر از سوی مدیران شهری شد.
وی تاکید کرد که تعیین حریم به منظور اجرای این پروژه هیچگونه قصد و نیتی به منظور جداسازی شهروندان از تئاتر در بر ندارد و تصمیم بر این است تا با اجرای آن شرایط آسان، امنتر و ویژهتری برای شهروندان و مخاطبان تئاتر رقم زده شود تا مخاطبان تئاتر و هنرمندان با فراغبال بیشتری از خدمات مجموعه بهرهمند شوند.
تصمیمگیری نهایی برای تعیین حریم تئاتر شهر تا پایان ۱۴۰۰
در ادامه نیز علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تایید صحبتهای آشنا عنوان کرد: ما از آنچه که درون گفتمان انقلاب اسلامی آموختیم و همچنین تاکید مقام معظم رهبری، در پیشبرد برنامههای جمهوری اسلامی ایران توقف نداریم و هیچچیز نباید قفل شود و بر این اساس باید شرایط و معضلات را روی میز قرار داده و برای آن راهحل پیدا کرده و آنها را حل کنیم. گاه بیتوجهیها و نگاههای نازل فرهنگی، سیاسی و رقابتی در برخی موارد باعث میشود که بعضی از این مشکلات سالیان سال باقی بماند و راهحلی برای آنها پیدا نمیشود. با احترام به زحماتهایی که در ادوار گذشته کشیده شده که به هیچ عنوان نمیتوانیم آنها را نادیده بگیرم چراکه بسیاری از آنها قابل احترام و دفاع و برخی قابل نقد و اصلاح است، دوره کنونی دولت و همچنین شهرداری و شورای شهر تهران مملو از انرژی، همت و انگیزه برای حل مسائل است و آنچه که اتفاق میافتد حرکت سریع و رو به جلوست.
وی افزود: ماجرا این است که کل شهر دچار این وضعیت نامناسب و معضلاتی از این دست است و دیدن این صحنهها برای من به واسطه رفت و آمدم از گذشتهها به این مجموعه بسیار غمانگیز است. به اعتقاد من حصارکشی تا حدی میتواند از معضلات موجود جلوگیری کند با این حال ما در شورای شهر و شهرداری تهران به آخرین دستاوردها در این زمینه نیاز داریم و درصورتیکه به این نتیجه برسیم که باید حریمی برای اطراف مجموعه تئاتر شهر تعیین شود باید برای آن طراحی مناسب و در خور داشته باشیم و درصورتیکه طراحی درست باشد نیاز است تا دستگاههای مختلف اعم از انتظامی و امنیتی را نیز برای این موضوع بسیج کنیم.
سیداحمد علوی رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران نیز در ادامه طی سخنانی گفت: طی ۲ هفته گذشته بازدیدی از مجموعه تئاتر شهر انجام شده است و نتیجه بررسیها به سازمان زیباسازیسازی شهر تهران ارائه شده است. مسیر روشن است و باید فضای مطالعات در این زمینه نیز ایجاد شود. خوشبختانه به منظور اعتبار برای تعیین حریم برای فضاهای پیرامونی مجموعه تئاترشهر نگرانی وجود ندارد و کار دشواری نیست و تنها باید در این خصوص مطالعات بیشتری انجام شود تا به نتیجه نهایی برسیم.
سیدمحمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ نیز با تاکید بر این موضوع که دغدغه اصلی شهرداری، ایجاد فضایی آرام و امن است، اظهار کرد: بررسی تعیین حریم برای فضاهای پیرامونی مجموعه تئاتر شهر در سازمان زیباسازی شهر تهران به جریان افتاده اما همچنان طرحی بدین منظور تائید نشده است و به نظرم عجله برای به جریان افتادن این موضوع شاید چندان به صلاح نباشد چراکه این مسأله موقعیت خاصی است و باید با تعامل بیشتر، طرحی مناسب تائید و تصویب شود.
در پایان علیرضا نادعلی عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، خواستار بررسی هرچه سریعتر طرحهای مناسب به منظور چگونگی انجام این پروژه توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران و همچنین تشکیل کمیتهای مشترک با حضور نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارهکل هنرهای نمایشی، شورای شهر، سازمان زیباسازی شهر تهران و شهرداری منطقه ۱۱ به منظورر بررسی طرحها شد و عنوان کرد: تمام تلاش شورای اسلامی شهر تهران بر این است تا تصمیمگیریهای نهایی به منظور حصارکشی فضاهای پیرامونی مجموعه تئاتر شهر تا پایان سال جاری انجام و این طرح در ابتدای سال آینده اجرایی شود.
روایت مینیمالیستی «قصه ظهر جمعه»
راحله شمس آبادی کارگردان نمایش «قصه ظهر جمعه» با اشاره به ویژگی های نمایش درباره رویکرد جدیدی که برای اجرای اثر انتخاب کرده است، توضیحاتی ارائه داد.
راحله شمس آبادی کارگردان نمایش «قصه ظهر جمعه» که از ۳۰ آذر ماه اجرای خود را در تماشاخانه سپند آغاز کرده است درباره رویکردی که به متن نمایش داشته است گفت: «قصه ظهر جمعه» نوشته محمد مساوات است که پیش از این هم توسط خود نویسنده و هم نسیم ادبی روی صحنه رفته است. ویژگی هر ۲ این اجراها استفاده ار فضاسازی به شدت رئالیستی بود اما تفاوت نمایش ما با ۲ اجرای قبلی این است که با وجود اجرای رئالیستی بازیگران اما طراحی صحنه به صورت مینمیالیستی انجام شده است و حتی لحظات کوتاهی بازیها و فضاهای سوررئال هم در نمایش داریم.
وی درباره انتخاب این شیوه برای اجرا توضیح داد: دلیل انتخاب طراحی صحنه مینیمال برای نمایش این بود که قصد داشتیم زیرمتن اثر را بیشتر برای مخاطبان نمایان کنیم. همچنین آکسسواری که برای صحنه نمایش انتخاب شدهاند همگی کاربردی بوده و در روند نمایش دخیل هستند. در واقع تلاش شده مفهوم کلی کار که به از هم پاشیده شدن یک خانواده به دلیل مسائل اقتصادی و طمع آدمها میپردازد در طراحی صحنه نیز نمود داشته باشد.
این کارگردان تئاتر یادآور شد: البته در طراحی لباس و گریم نمایش جزئیات رعایت شده و نشان دهنده فضای دهه ۶۰ است. یکی دیگر از دلائلی که این نوع فضاسازی برای اجرا انتخاب شده این است که اگر ما نمایش را رئالیستی کار میکردیم مخاطب تنها درگیر فضای نوستالژیک اثر میشد و نمیتوانستیم مفاهیم مستتر در متن را به درستی انتقال دهیم.
شمس آبادی ادامه داد: درست است که ۲ اجرای قبلی در فضاسازی بسیار موفق بودند اما تلاش من این بوده که تماشاگر صرفاً غرق خاطره بازی با فضای دهه ۶۰ نشود و به اتفاقی که برای این خانواده میافتد توجه بیشتری داشته باشد؛ اتفاقی که همین الان و با شرایط پیش آمده برای مردم بر اثر درگیری با کرونا نیز در جامعه رخ میدهد. در واقع برایمان خیلی بهتر بود که نمایش رئالیستی اجرا کنیم چون هم در هزینهها صرفه جویی میشد و هم اینکه دست من به عنوان کارگردان برای اینکه به بازیگران میزانسن بدهم بازتر بود در حالی که در این شیوه کار ما سختتر شده چون با حذف هایی که صورت گرفته انتقال مفاهیم به مخاطبان مشکل تر است.
وی در پایان صحبتهایش درباره اجراخوانی که پیشتر از این نمایشنامه داشته است، بیان کرد: من پیش از این «قصه ظهر جمعه» را با گروهی دیگر از بازیگران در تماشاخانه مهرگان اجراخوانی کرده بودم و به دلیل استقبالی که از کار شد تصمیم گرفتم نمایش را برای اجرای عمومی نیز آماده کنم. دلیل انتخاب تماشاخانه سپند برای اجرا نیز این بود که این سالن زمانی را که برای اجرا مد نظر ما بود، خالی داشت و توانستیم با مدیریت تماشاخانه به توافق برسیم. در نهایت امیدوارم مخاطبان از دیدن این نمایش که با رویکرد جدیدی به صحنه میرود، لذت ببرند.
نمایش «قصه ظهر جمعه» به نویسندگی محمد مساوات داستان زندگی خانوادهای در دهه ۶۰ است که به دلیل مشکلات اقتصادی بین اعضای خانواده اختلافاتی پیش میآید و درست در شب عروسی دختر کوچک، دعوای بین آنان اوج میگیرد و سرانجام عروسی به هم میخورد.
هادی عامل، عرفان جوادی، حمید ایزدپناه، مریم علی نیا، رزمریم کاظمی، معصومه احمدزاده، مهسا محمدکاظم، مجتبی بتوندی، بهاره خالقی و حمیدرضا عرفانیان بازیگران این اثر هستند.
نمایش «قصه ظهر جمعه» از ۳۰ آذر تا ۱۷ دی ساعت ۱۸:۳۰ در سالن شماره ۲ تماشاخانه سپند اجرا میشود.
نادر فلاح مطرح کرد؛
برخی کارگردانان نمیخواهند نقش اصلی باشم
نادر فلاح بازیگر سینما و تلویزیون از برخی ناملایمات سخن گفت که اجازه ندادهاند او بتواند نقشهای اصلی را بازی کند.
امیرعلی دانایی در برنامه «رخ به رخ» که جمعه شب ۳ دی ماه با حضور نادر فلاح روانه آنتن شبکه دو شد با بیان اینکه این خوششانسی را داشتهام که سر فیلم «انزوا» با هم همبازی باشیم فلاح را خطاب قرار داد و نادر فلاح در این باره پاسخ داد: خودت هم میدانی من در این فیلم دوست داشتم نقش تو را بازی کنم. بارها شده که دوست داشتم در فیلمها نقش اصلی را بازی کنم و به کارگردانها هم این را گفتهام اما موافقت نکردهاند و من حسودیم شده است. نقشهای یک خوبی هست که وقتی یک بازیگر دیگر بازی میکند من حسودیم میشود از جمله نقشی که تو در «انزوا» بازی کردی و من حسادت کردم.
دانایی هم در پاسخ بیان کرد: البته به من گفته بودند شما اعتقاد دارید که من نمیتوانم این نقش را بازی کنم چون آن نقش هم سنش از من خیلی بیشتر بود و هم استایلش با من متفاوت بود.
بازیگر تقدیر شده «چند متر مکعب عشق» گفت: من هیچوقت چنین قضاوتهایی را درباره بازیگران نمیکنم چون به نظرم کار اشتباهی است. خیلی وقتها حسادت ما باعث میشود که زیر آب بازیگران دیگر را بزنیم. من هیچوقت این کار را نمیکنم چون معتقدم نانبری است.
بازیگر سریال «زیرخاکی» توضیح داد: نقد من چیز دیگری بود. استدلال من این بود که شاید انسانی که سن و سال بیشتری داشته باشد و رنج بیشتری کشیده با شخصیت امیرعلی که جوان سالم و چارچوب مندی است متناسب نباشد. آن کاراکتر کسی بود که سالها در زندان بوده، سختی کشیده و خبرهای بد راجع به همسرش شنیده و اینگونه شکسته شده. در خودم بیشتر میدیدم این نقش را بازی کنم اما اینکه بگویم بازیگر دیگری نمیتواند، هرگز چنین حرفی نزدم و نخواهم زد. اگر هم بخواهم نقشی را بازی کنم و بدانم بازیگر دیگری انتخاب شده هرگز تلاشی نمیکنم که آن فرد را تخریب کنم که اگر این کار را بکنم بسیار نابخشودنی است.
بازیگر «درخونگاه» در بخش دیگری درباره اینکه اگر به ۲۰ سال قبل بازگردد چه خواهد کرد، گفت: من در سینما خیلی انرژی گذاشتم، درسش را تا فوق لیسانس خواندم و سالها تئاتر بازی کردم از این پشیمانم که چرا این قدر انرژی گذاشتم در جایی که تلاش من دیده نشد. اینکه میگویم اگر برگردم عقب شغل دیگری را انتخاب میکنم به این خاطر است که الان دریچههای دیگری برای من باز شده که فکر میکنم برای آنها وقت گذاشتن ارزشش بیشتر از وقت گذاشتن برای سینماست.
وی با اشاره به اینکه از این وضعیت رنجیده خاطر است اظهار کرد: البته دیدگاهم نیز تغییر کرده و احساس میکنم وقت گذاشتن برای بعضی چیزها نتیجه عمیقتر و درست تری میتواند داشته باشد، اما در کل بازیگری در فیلمهایی که به مسائل و روابط عمیق انسانی میپردازند برای من ارزشمند است.
فلاح در پایان گفت: در حال حاضر سر چهار کار هستم و یکی از خوشبختیهای من شاید این است که نقش اصلی نیستم و میتوانم کارهای متعددی را در فاصلههای زمانی با هم انجام دهم.
اخبار
نمایش سجاد افشاریان نیم میلیاردی شد
نمایش «بک تو بلک» در پیشفروش دو هفته ابتدایی، فروش نیم میلیارد تومانی را با حضور بیش از ۵ هزار تماشاگر پشت سر گذاشت.
به گزارش امتیاز؛ نمایش «بک تو بلک» با بازی، نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان از ۲ دی ماه اجراهای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد در ۲ سانس ۱۸ و ۲۰ آغاز کرد.
سجاد افشاریان درباره وضعیت ظرفیت سالنها اعلام کرد: ما همچنان تا ۲۲ دیماه به تمامی پروتکلهای دوران پاندمی پایبند هستیم و ظرفیت سالن به صورت اتومات در سایت تیوال ۵۰٪ است به این صورت که مخاطبان اگر یک یا چند نفر باشند بعد از انتخاب جایگاه از هر دو طرف صندلیهای کناری قفل و غیرقابل خرید میشود و بعد از آن طبق اعلام مرکز هنرهای نمایشی با ظرفیت عادی به کار خود ادامه خواهیم داد.
گفتنیست در این تئاتر مهدی زندیه و نیکو بستانی به عنوان بازیگر حضور دارند.
دیگر عوامل نمایش عبارتنداز:
سجاد افشاریان (طراح صحنه و لباس)، مسعود رنجبرشیرازی (طراح نور و صدابردار)، محمدحسین غفاری (طراح صدا)، نرگس جاجرمی (آهنگساز)، هدیه کازرونی (ضبط صداهای مستند)، امیر صداقتی (طراح گرافیک)، مهرنوش لک (عکاس)، علی زندیه (طراح آنونس و ساخت آنونس)، حسین افتتاحی (دستیارکارگردان و برنامهریز)، سهیل سالکی (منشی صحنه)، پرهام خاکزاد، محمد رحمانیانثابت (مدیر صحنه)، وحید کامل (مدیر اجرا)، آریان امیرخان (تبلیغات فضای مجازی)، امیر قالیچی (روابط عمومی)، علیرضا پاکزاد (مشاور رسانهای).
به گزارش روابط عمومی نمایش، تاکنون بیش از ۵۰۰۰ بلیت در دو هفته نخست اجرا توسط مخاطبان تهیه شده است..
«تیکتاک» از گوگل پیشی گرفت و محبوبترین سایت ۲۰۲۱ شد
در سال ۲۰۲۱ و در بررسی ترافیک اینترنت، «تیکتاک»(TikTok) گوگل را به عنوان محبوبترین دامنه در سال ۲۰۲۱ شکست داد.
«تیکتاک» به عنوان محبوب ترین سایت در سال ۲۰۲۱ از گوگل پیشی گرفت. بر اساس دادههای شرکت امنیت وب و عملکرد «کلود فلِر»(Cloudflare) در سال ۲۰۲۱ در بررسی ترافیک اینترنت، «تیکتاک»(TikTok) گوگل را به عنوان محبوبترین دامنه در سال ۲۰۲۱ شکست داد.
دلیل اهمیت این خبر این است که پلتفرم اشتراکگذاری ویدیو «تیکتاک» در سال ۲۰۲۱ به محبوبیت زیادی دست یافت. پیشی گرفتن از ماموتهایی مانند «یوتیوب»، «فیسبوک»، «نتفلیکس» و «گوگل» در ترافیک وب، سرعت و قدرت صعود را نشان میدهد.
گوگل و فیسبوک متعلق به متا به خوبی میدانند که «تیکتاک» در زمینه محتواهای ویدیویی با قدرت بر آنها برتری یافته از این رو ویژگیهای مبتنی بر ویدیو مانند «ریلز»(Reels) اینستاگرام برای نگهداشتن و ارجاع به برنامه زمانی که به داشتن قدرت بیش از حد و نداشتن رقبای کافی متهم میشوند، رونمایی میکنند.
حالا «تیکتاک» از شماره ۷ به شماره ۱ در رتبه بندی «کلود فلِر»(Cloudflare) در حوزههای برتر در سال ۲۰۲۱ ارتقاء یافته، و همچنین امسال در حوزههای رسانههای اجتماعی از فیسبوک پیشی گرفت و رتبه 1 را به خود اختصاص داده است.
نکته قابل توجه اینکه «کلود فلِر»(Cloudflare) میگوید که تیکتاک از «محدودهای از دادهها ... در مورد الگوهای ترافیک جهانی اینترنت» برای محاسبه رتبهبندی خود استفاده میکند، اما مشخص نمیکند که دقیقاً چگونه به فهرست خود رسیده است.
اخبار
«دورهمی» جدید از ۱۰ دیماه کلید میخورد
تغییرات قابلتوجه مسابقه
تولید فصل جدید مسابقه تلویزیونی «دورهمی» از دهم دی ماه کلید میخورد.
ناصر قدیرکاشانی تهیهکننده «دورهمی» از تغییرات جدید این مسابقه و شروع فصل جدید آن خبر داده است.
وی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به شروع تولید «دورهمی» از دهم دی ماه نوشت: «از دهم دی ماه تولید سری دوم از مسابقه دورهمی با تغییرات قابل توجه و البته جذاب ٱغاز خواهد شد و راههای ارتباطی برای حضور در برنامه از طریق صفحه رسمی دورهمی در فضای مجازی اعلام میشود.»
قدیرکاشانی اضافه کرد: «تیم تولید برنامه دورهمی همچنان تمام تلاش و انرژی خود در جهت تولید برنامهای جذاب را به کار خواهند گرفت تا باز هم به جلب رضایت حداکثری مخاطبین گرامی مفتخر شوند»
مسابقه «دورهمی» در یک فصل با اجرای مهران مدیری روی آنتن شبکه نسیم رفت و حالا قرار است با تغییراتی همراه شود.
مخالفت دنیل کریگ با احتمال ساخته شدن مجموعه جیمز باند
دنیل کریگ احتمال ساخته شدن جیمز باند در قالب دنبالههای جانبی آنلاین را به باد انتقاد گرفت.
به نقل از ایندپندنت، آخرین بازیگر نقش جیمز باند گفته است جیمز باند مناسب تماشا کردن روی گوشیهای موبایل نیست.
در حالی که ماه سپتامبر آمازون کمپانی مترو گلدوین مایر را که در چند دهه گذشته تولید کننده فیلمهای باند بوده، به مبلغ ۸.۴۵ میلیارد دلار خرید، اکنون بازار احتمالات پیرامون عواقب این مساله داغ شده است.
بر مبنای این قرارداد اکنون غول آمازون با همه تکنولوژیای که در اختیار دارد یکی از مالکان همه ادامههای جیمز باند است. حدود یک ماه پیش نشریه «سان» این احتمال را طرح کرد که آمازون قصد دارد تا ادامههایی به سبک فیلمهای مارول برای اکران آنلاین بر مبنای شخصیت باند تولید کند.
با این حال «ائون پروداکشنز» که روسای فیلم هستند و امتیاز ساخت ۰۰۷ را در اختیار دارند با این تغییرات مخالفت کردهاند.
حالا دنیل کریگ نیز در مصاحبه با «سان» مخالفت خود با تولید چنین مجموعههایی بیان کرد و گفت جیمزباند چیزی نیست که بخواهی روی موبایل تماشا کنی.کریگ که برای آخرین بار در جدیدترین فیلم جیمز باند یعنی «زمانی برای مردن نیست» بازی کرد، گفت: تماشای این فیلم در سینما یکی از بهترین اتفاقهایی است که میتواند رخ دهد. فیلمهای باند باید همینطور دیده شود.وی در ادامه افزود: این فیلمها روی گوشی موبایل چندان خوب دیده نمیشوند. باید در سینماهای آیمکس آنها را دید. روی پرده ۳۰ فوتی عالی است. این فیلمها یک رویداد خانوادگی هستند و موجب میشوند خانواده با هم بیرون برود. تا وقتی چنین فیلمهایی ساخته شود، سینما فرصتی برای ادامه بقا خواهد داشت.
«زمانی برای مردن نیست» دومین فیلم پرفروش هالیوودی امسال است و از اوایل پاییز که اکران شده تاکنون ۵۹۶ میلیون پوند (۷۷۴ میلیون دلار) در سراسر دنیا فروخته است.
تماشای «معماری حرفها و کلمهها»ی سیدمحمد احصائی
«معماری حرفها و کلمهها» عنوان مجموعهای از آثار استاد محمد احصائی است که به انتخاب امرالله فرهادی آردکپان، علیرضا مصطفیزاده ابراهیمی و مجید عباسی بازنشر شده و در نگارخانه ویژه به نمایش در آمده است.این نمایشگاه که از ۵ تا ۱۷ دیماه برپاست، مجموعهای منتخب از آثار درخشان احصائی است که تا کنون به این شکل بازتولید نشده است.علیرضا مصطفیزاده درباره نمایش آثار منتخب استاد احصائی در نگارخانه ویژه توضیح داد: مجموعه آثار این نمایشگاه را به اتفاق آقای امرالله فرهادی و آقای مجید عباسی انتخاب و باز تولید کردیم؛ در نمایشگاه استاد احصائی ۲۱ اثر برای نمایش انتخاب شده که به تعداد محدود ۳۰ نسخه از هر کدام روی کاغذ ایتالیایی کتان فابریانو به روش چاپ دستی با ماشین پرس مشکیکوب شده و تمامی آثار با شمارهگذاری به امضای هنرمند رسیده است. همچنین علاوه بر این ۲۱ اثر یک اثر دیگر هم از مجموعه آثار «الفبای ازلی» استاد احصائی به عنوان تک اثر به نمایش گذاشته شده که در تعداد ۹۹ نسخه روی کاغذ ایتالیایی پس از چاپ دستی مشکیکوب با رنگ اکرلیک توسط هنرمند رنگگذاریهای متفاوت شده و به امضا رسیده است و هر کدام حکم یک اثر اصل و بدیع را دارد. وی افزود: کاتالوگ آثار این مجموعه در ۸۰ صفحه به تعداد ۲۰۰ نسخه با صحافی ویژه و با امضای استاد احصائی در این نمایشگاه عرضه شده است. امرالله فرهادی هم درباره هدف برپایی نمایشگاه آثار منتخب استاد محمد احصائی به شکل خاص برای نخستین بار در نگارخانه ویژه توضیح داد: این پروژه را ما به عنوان شاگردان استاد با همدیگر انجام دادیم. همانطور که می دانید کارهای استاد احصائی خیلی گران هستند و خیلی از افراد نمیتوانند این آثار را داشته باشند، بنابراین ما برخی کارها را بازتولید کردیم. یک اثر هم به صورت ویژه بازتولید شده و استاد با یک شور و شوقی بر روی آن کار کرده و رنگ گذاشته است، گویی که دارند یک اثر جدید خلق میکنند.
برنامه جدید «نیمه دیگر من» روی آنتن رادیو سلامت
برنامه «نیمه دیگر» من به تهیه کنندگی سهیلا باقری و گویندگی لیلا رحیمیان روزهای پنجشنبه از رادیو سلامت پخش می شود. سهیلا باقری، تهیه کننده در این باره می گوید: برنامه نیمه دیگر من با محوریت ازدواج از نگاه مجردها روزهای پنجشنبه ساعت 16:30 از گروه خانواده رادیو سلامت پخش می شود. ما در این برنامه با افرادی صحبت می کنیم که مجرد هستند و این دیدگاه را دارند که همیشه برای ازدواج وقت است. به همین دلیل مصائب دیدگاه های جوانان مورد بررسی قرار داده می شود. وی ادامه می دهد: در واقع می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که چرا مجردها ازدواج نمی کنند. این موضوع با حضور روانشناسان بررسی خواهد شد. مریم نجابتیان و نوید نوری رواشناسان برنامه هستند و در این باره صحبت می کنند. روز پنجشنبه به موضوع دختر خانمی می پردازیم که 40 سالش است و پدرش فوت شده و این دیدگاه را دارد که بعد از فوت پدرش به این نتیجه رسیده که باید خانم ها به لحاظ مالی مستقل شوند و کار کنند به همین دلیل فرصت ازدواج نداشته است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9664/29670/102409
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9664/29670/102410
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9664/29670/102411
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9664/29670/102412
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9664/29670/102413
|
عناوین این صفحه
- تصمیمگیری نهایی برای تعیین حریم تئاتر شهر تا پایان ۱۴۰۰
- روایت مینیمالیستی «قصه ظهر جمعه»
- برخی کارگردانان نمیخواهند نقش اصلی باشم
- اخبار
- اخبار