|
آلبوم موسیقی در ستایش یک شهر
«تهران سیاه» حاصل بیتدبیری ماست
آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «تهرانِ جان» روز شنبه چهارم دی ماه با حضور دستیار ویژه شهردار تهران در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزارشد.
آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «تهران جان» از تولیدات مشترک مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور حجت الاسلام امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی زند وکیلی معاون هنری و امیرحسین سمیعی مدیر امور موسیقی این سازمان با همراهی علیمحمد مودب شاعر و دیگر مدیران فرهنگی هنری و جمعی از هنرمندان روز شنبه چهارم دی ماه برگزار شد.
حسین هوشیار مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ تهران و مدیر فرهنگسرای تهران در ابتدای این برنامه گفت: بنده و همکاران به عنوان متولیان فرهنگسراهای تهران تنها فرهنگسرایی است که نام زیبای تهران را به یدک میکشد. ما تمام تلاشمان را به کار بردهایم آنچه میتواند به هویت تهران معنا ببخشد اجرایی شود. در این راستا معرفی جذابیتها و هویتهای فرهنگی هنری شهرداری تهران جزو وظایف اصلی بوده که کوشیدهایم آن را به سرانجام برسانیم.
مدیر فرهنگسرای تهران افزود: وقتی پیشنهاد تولید آلبوم از سوی امیر حسین سمیعی به ما شد بسیار خوشحال شدیم که عزیزان ما در ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تلاش میکنند تا در کارهای مشترکی را با عزیزان در فرهنگسراها انجام دهند. اکنون بسیار خوشحالم که این کار زیبا را با حمایت جناب زندوکیلی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حضور علی محمد مودب، امیر حسین سمیعی و عارف علیزاده به عنوان خواننده به تولید رساندیم و امیدوارم با حضور رسانهها این آلبوم خیلی بهتر معرفی شده و تلاش شود تا کار بیشتر شنیده شود.
عارف علیزاده خواننده آلبوم «تهران جان» هم در این برنامه بیان کرد: باعث افتخار است که در این پروژه حضور دارم و امیدوارم این همکاری به واسطه حضور هنرمندان معتبری که در این عرصه همکار ما بودند استمرار داشته باشد.
بهانههای زیبایی که انگیزه ساخت یک آلبوم موسیقی درباره تهران شد
امیرحسین سمیعی مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از انتشار آلبوم «تهران جان» توضیح داد: این مجموعه حاصل همکاری راهبردی مجموعههای فرهنگی مناطق تهران از جمله منطقه ۲۲ با ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است. این تلاش ما بوده که این ارتباط را پویا و مستمر با مناطق داشته باشیم. در این راستا ما همکاری با هر منطقهای را با توجه به پتانسیلهای فرهنگی مناطق آغاز کردیم که در این چند ماهه به مرحله اجرا رسیده است.
وی افزود: تهران پایتخت شیعه جهان است و این کلید واژه بسیار مهمی است که در این چند وقت باید به آن توجه بیشتری میکردیم. این شهر، شهر خوبیهای زیادی است که در این چند روزی که هوا تمیز شده میبینیم که چه زیباییهای فراوانی دارد. شاخصهای مذهبی در تهران به قدری برجسته است که میتواند بیشتر از شهرهای دیگر به دلیل پایتخت بودنش مورد توجه قرار گیرد. ما در این شهر شاهد آیینهای مختلفی در عرصههای مختلف مذهبی و آیینی هستیم که حتی در وجوه هنری آن نیز به مکاتب هنری مرجع میرسد. پس گستردگی و جریان سازی هنری که در این شهر وجود دارد میتواند پیوند عمیقی با شاخصهای جغرافیایی و موضوع پایتخت شیعه در دنیا مورد توجه قرار گیرد.
مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: این مجموعه یک اثر مشتمل بر شعر و موسیقی است که میتواند دربرگیرنده جذابیتهای زیادی برای معرفی هرچه بهتر شهر تهران به عنوان پایتخت شیعه باشد. من امیدوارم امروز ظهر که این اثر در فضای مجازی بارگذاری میشود بتواند مورد توجه مخاطبان نیز قرار گیرد.
آدمهای بیخاصیت، تهرانِ سیاه، تهران روشن و چند داستان دیگر
علی محمد مودب شاعر و نویسنده شناخته شده کشورمان هم در مراسم رونمایی از آلبوم «تهران جان» نیز در این نشست گفت: بسیار خدا را شاکرم که بضاعت ناچیزم ادای دینی باشد به مردم شریف و شهیدپرور تهران که امیدوارم مورد قبول آنها قرار گیرد. آلبوم تهران جان یکی از تلاشها برای رسیدن به یک مسیر توحیدی است. این آلبوم در ستایش شهری است که باید آن را از ستیز با روستا دور کرد. ما میخواستیم تهران را آنگونه که هست ببینیم. تهرانی که در نقطه سیاسی و معرفتی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد. متاسفانه تهرانی که هست تهران سیاهی است که ناشی از بی تدبیری ماست در حالی که این سرزمین و این منطقه جغرافیایی برای ما تاریخ سازی کرده که حماسههای مردمانش واقعاً دربرگیرنده ارزشهای زیادی است.
وی با قدردانی از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: من خوشحالم که جریان تازه نفسی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ایجاد شده که مدیرانش ارتباطات سیاسی و باندی با کسی ندارند. من خدا را شاکرم که نگاه برادرانه مدیران سازمان شرایطی را فراهم کرد که به واسطه حمایتها نگاه تازهای در حوزه موسیقی ایجاد شود و مدیرش بتواند آثار ارزشمندی در حوزههای مختلف اجتماعی و ارزشی با حضور هنرمندان شریف این سرزمین تولید کند.
مودب گفت: ما باید خود را درست ببینیم و ایرادها را هم داشته باشیم اما بهتر است خارج از اینها به ظرفیتهای تهران هم توجه داشته باشیم. ما در این شهر شهیدان و مردمی داریم که یکایک آنها سرمایه هستند و ما باید از این سرمایهها استفاده کنیم که تهران سیاهی که امروز در نگاه ماست روشنتر و پربرکتتر شود. و البته آدمهای بی خاصیت ببینند که با حداقل امکانات چگونه میتوان مرزهای فرهنگی را توسعه داد. و من از همه دستاندرکاران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قدردانی میکنم که چنین شرایطی را پدید آوردند.
شهر خوب یافتنی نیست، شهر خوب ساختنی است
حجت الاسلام امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز ضمن گرامیداشت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا و سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از تولید آلبوم «تهران جان» قدردانی و بیان کرد: دوستان میدانند که سازماندهی شعارها در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ساماندهی نداشت اما بعدها تلاش کردیم که در این زمینه کارهایی را انجام دهیم. اولین شعار ما این بود که «شهر ما یافتنی نیست؛ ساختنی است» و این باوری بود که باید برای تحقق آن دست پیدا میکردیم که خوشبختانه در تمام جغرافیای شهر تهران دیدنی است.
وی با تشریح ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی شهر تهران گفت: به اعتقاد من شهری که چندین هزار شهید دارد را باید طلا گرفت، اینها به فرمایشات رهبری امام زادگان عشق هستند. اینها هرکدام میتوانند زیارت نامهای برای خود داشته باشند که هزاران سال دیگر بوی عطرشان از مزارش بلند میشود. اینها قصه نیستند اینها تمدنی هستند که تهران آن را در درون خود دارد. شما از هر زاویهای نگاه کنید میبیند که تهران چقدر جای قابل توجهی است. این شهر شخصیتهایی دارد که میتوان فیلمنامهها و نمایشنامههای فراوانی برای آن نوشت. این کوچه پس کوچههای تهران محل شهادت شهیدانی است که ما در قبال این گرامیان وظایف زیادی داریم که بتوانیم آنها بیشتر و بهتر معرفی کنیم. این شهر علمای بزرگی دارد که گاهی اوقات نسبت به این عزیزان کم توجهی میکنیم. اینها گنجهای ما بودند که نباید آنها را فراموش کنیم.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: تهران جایگاه کمی ندارد پس قدر این تهران را باید دانست که چه افتخاراتی در این جغرافیا پدید آمده است. همین پرچمهای بلند ما که دوست داشتم ۱۱۰ عدد از آنها در تهران افراشته میشد و امروز فقط توفیق افراشتنن ۷۲ عدد از آنها حاصل شده نشانگر عظمتی است که در کشور هم انجام شده است. از سوی دیگر هیچ پایتختی در دنیا شیعه نیست، شما جایی در دنیا را نمیتوانید پیدا کنید که تنها پایتخت شیعه در عالم باشد. وقتی نام این شهر مطرح میشود نام حضرت زهرا (س)، نام حضرت علی (ع) و نام بزرگان ما تداعی میشود. این شهر جایی است که در آن حاج قاسم سلیمانی حضور داشت که تاریخ مدیون اوست. به اعتقاد من هرچه قدر بگذرد ابعاد متفاوتی از این شهید بزرگوار برای ما معین میشود.
وی خاطر نشان کرد: برای تهران حرفهای زیادی برای گفتن وجود دارد. اما من بازهم میگویم که شهر خوب یافتنی نیست، شهر خوب ساختنی است. ما باید در این چارچوب داشتههایمان را با زبان فرهنگ و هنر بیان کنیم تا بتوانیم برای رسیدن به الگو شدن در جهان تشیع که فاصله زیادی با آن داریم، کارهای ثمربخشی را انجام دهیم. این اثر پروژه بسیار ارزشمندی است که جا داشت از تولید آن دفاع کنم و از دستاندرکاران قدردانی نمایم که دست به کار بزرگی زدند.
معاون هنری در دیدار از دبیرخانه تئاتر فجر:
اعتبار جمهوری اسلامی به هنر و فرهنگش استفجر
محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دبیرخانه چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر بازدید کرد.
محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و مسعود اللهیاری سرپرست روابطعمومی معاونت امور هنری از دبیرخانه چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر بازدید کرد.
در ابتدای این نشست توضیحاتی در خصوص ظرفیتهای ایجاد شده توسط سامانه «تلویزیون تئاتر ایران» برای جشنواره به معاون امور هنری ازجمله ایجاد فضایی در این سامانه که در کنار حذف ارسال لوح فشرده آثار توسط متقاضیان شرکت در جشنواره، منجر به سهولت دسترسی هیاتهای انتخاب بخشهای مختلف و امکان افزایش تعداد اعضا هیات انتخاب بدون محدودیت جغرافیایی شده است، ارائه شد.
محمود سالاری در این دیدار ضمن عرض خداقوت و خسته نباشید به برگزارکنندگان چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، گفت: اعتبار جمهوری اسلامی ایران به هنر و فرهنگش است و ویترین هنر و فرهنگ، جشنوارههای فجر است. امیدوارم همه دوستان همانطور که تاکنون اهتمام ویژه داشتهاند، زینپس نیز به گونهای عمل کنند که جشنواره تئاتر فجر آبرومندانه برگزار شود. خاطرم هست از دوران دانشجویی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر به عنوان شرکتکننده، چه میزان ذوق و اشتیاق را تجربه میکردیم، چرا که صرف حضور در فجر برایمان اهمیت داشت. این را عرض کردم تا فراموش نکنیم که چه مسئولیت سنگینی برای برگزاری شایسته بر دوش داریم.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که آنچه ما میبایست در جمهوری اسلامی ایران بر حفظش بکوشیم پاسداری از گفتمانهایمان است، تاکید کرد: گفتمانی که بر اصطلاحات سوار است و اگر اصطلاحاتش را از آن بگیریم فرومیریزد. بنابراین همه ما در حوزههای فرهنگ عمومی و تخصصی، ضروری است برای یافتن، حفظ و ارتقای اصطلاحات گفتمانیمان بکوشیم. آنچه در طول این سالها موجب دریغ من است این است که گاهی در جشنوارههایمان حواسمان به اصطلاحات گفتمانمان نبوده است.
سالاری با بیان این که منظورش از «اصطلاح»، «واژه» نیست، ادامه داد: اصطلاح همه آن چیزی است که میتواند بار یک گفتمان را به دوش بکشد و ما موظف به پایش، مراقبت و ارتقا آنها هستیم.
حسین مسافرآستانه دبیر چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر نیز ضمن تشریح فعالیتهای برگزارکنندگان این دوره از جشنواره گفت: دبیرخانه جشنواره چهلم کار خود را به محض پایان سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در سال ۱۳۹۹ آغاز کرد. تلاش ما بر این بود که تا حد ممکن تعادلی در بخشهای رقابتی ایجاد کنیم چرا که دوستان میدانند من معتقدم اگر میخواهیم در حد و اندازه جشنوارههای معتبر جهان ظاهر شویم باید بر وجه غیررقابتی جشنواره بیشتر تمرکز شود. علیایحال، هم اکنون شاهد برگزاری جشنواره به صورت بینابینی هستیم. در بخش ملل نیز توجه بر حضور آثاری از همسایگانمان بوده است که امیدواریم شرایط کرونایی پیش رو به برنامهریزیهای ما لطمه نزند.
وی با بیان این که یکی از دغدغههای همیشگی اهالی تئاتر ظن کمتوجهی به تئاتر استانهاست، افزود: افزایش فرصت مشارکت اهالی تئاتر استانها در چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از جمله نکات مورد توجه ماست و به همین واسطه امکان شرکت مستقیم در جشنواره فجر در کنار امکان حضور از طریق شرکت در جشنوارههای تئاتر استانها برای این عزیزان وجود داشته است.
مسافرآستانه با اشاره به سابقه برگزاری بخش فجر استانی در سالهای گذشته توضیح داد: امسال قرار بر این شد که با مشارکت سایر استانها شاهد ازسرگیری برگزاری بخشهایی از جشنواره در خارج از تهران باشیم و از جمله در پی توافق با استانداری یزد مراسم افتتاحیه با مشارکت استانداری یزد و دیگر نهادهای استان در آنجا برگزار میشود.
دبیر چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر همچنین از رقابت ۳۲۱ نمایشنامه در بخش مسابقه نمایشنامهنویسی خبر داد.
قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در صحبتهایی کوتاه با اشاره به ارقام اعلامشده از سوی دبیر چهلمین جشنواره تئاتر فجر و تاکید بر حضور ۳۲۱ متقاضی برای حضور در بخش نمایشنامهنویسی گفت: این آمار، قابل توجه و حاصل همت و اراده هنرمندان بر خلق نمایشنامههای ایرانی با محوریت هویت ملی است. امری که امیدواریم به برپایی هرچه باشکوهتر چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر منجر شود.
چهلمین دوره جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار میشود.
اخبار
کارگردان «خاطرات آن مرد» بیان کرد؛
«حاج قاسم» از زبان اهالی روستای زادگاهش
ساسان فلاحفر کارگردان مستند «خاطرات آن مرد» میگوید این مجموعه مستند روایتی است از مردمی که بلد نیستند قداست اضافه به شهید سلیمانی بدهند.
نشست خبری مجموعه مستند ۱۰ قسمتی «خاطرات آن مرد» با حضور ساسان فلاحفر کارگردان، سعید دولتخواه تصویربردار و عباس وهاج تدوینگر این پروژه صبح امروز شنبه ۴ دی ماه در محل بنیاد مکتب حاج قاسم برگزار شد.
در ابتدای این نشست، ساسان فلاح فر کارگردان این مجموعه مستند گفت: این مستند به خاطرات مردم روستای قنات ملک، زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی میپردازد، مردمی که خاطرات شخصی از حاج قاسم دارند و این نشان میدهد که حاج قاسم تا چه اندازه به زادگاه و مردم روستای خود اهمیت میداده است. در مستند «خاطرات آن مرد» به سراغ مردم این روستا رفتیم چرا که حاج قاسم نگاه ویژه و محبت خاصی به این مردم داشته و همین مساله سبب شده است تا مردم عاشق وی شوند.
وی با اشاره به اینکه این سفر برای من بسیار جالب بود و روایت مردم از حاج قاسم سلیمانی میتواند بسیار جذاب باشد، تاکید کرد: ۳ هفته تصویربرداری این پروژه طول کشید و ما تمام تلاش خود را کردیم تا در زمان فشرده موجود کار را برای پخش از تلویزیون آماده کنیم.
سعید دولتخواه تصویربردار این مجموعه نیز درباره تصویرهای این مستند توضیح داد: در واقع کارگردان به دنبال تصاویر ساده روستایی بود و من هم همین روند را ادامه دادم. فلاح فر نیز تاکید کرد: در واقع استفاده از فضای روستا و تصاویر حرکتی در این پروژه برای ما بسیار مهم بود.
عباس وهاج تدوینگر این پروژه نیز ادامه داد: این مجموعه کارگردانی بسیار خوبی دارد و میتوان این مجموعه را یک کار سخت و طاقت فرسا دانست. در واقع مستند مانند یک اجرای زنده است که برخی لحظهها نمیتواند دوباره در آن تکرار شود. گروه تدوین نیز بسیار تلاش کردند تا تدوین یک نواختی در کل مجموعه وجود داشته باشد.
فلاحفر نیز بیان کرد: ما در این مستند درباره مردی صحبت میکنیم که با ابعاد متفاوتی میتوان درباره وی حرف زد. یکی از ویژگیهای این مستند روایت مردمی است که از عمق جان حرف میزنند. از حاج قاسم خاطرات بسیاری در شهرهای مختلفی است که ما این بار به سمت روستای زادگاه وی رفتیم. دوست دارم در حوزه مقاومت حرف بزنم و اکثر تولیدات من در این زمینه است و از مستند برای گفتن حرفهایم استفاده میکنم.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه هرچند ما در ایران شهدای بسیاری داشتهایم اما آن طرفیها به خود افتخار میکنند که حاج قاسم را به شهادت رساندهاند، توضیح داد: لزوماً کار سفارشی بد نیست، و همه چیز بستگی به نوع نگاه افراد دارد، به عنوان مثال «منصور» کاملاً بی پرده حرف میزند و با مخاطب ارتباط میگیرد، رفتن به این روستا به این علت بود که ما از زبان این مردم از کودکی تا شهادت حاج قاسم را بشنویم، از زبان کسانی که بلد نیستند به افراد قداست اضافه دهند. اگر بهدنبال این مساله بودیم به سمت فرماندگان بلند پایه و کسانی که بلد هستند در مطبوعات حرف بزنند، میرفتیم. در واقع تمام تلاش خود را کردیم در این مستند از حاج قاسم و اخباری که از وی در رسانهها و تلویزیون منتشر میشد فاصله بگیریم.
فلاح فر در پایان گفت: سینمای ما نسبت به گذشته ضعیف شده و تعداد کمی میخواهند درباره این شخصیت فیلم بسازند شاید دلایل مختلفی وجود دارد اما کار در این زمینه بی شک بسیار سخت است و تولید مستند درباره حاج قاسم راحت تر است.
اخبار
سعید روستایی قید حضور در فجر را زد
ادامه فیلمبرداری«برادران لیلا»
فیلم سینمایی «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درنمیآید. در حالی که مردادماه امسال در خبری رسمی از سوی روابط عمومی فیلم سینمایی «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی اعلام شد فیلمبرداری این فیلم آغاز شده است، ضبط «برادران لیلا» همچنان ادامه دارد و این فیلم برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده نخواهد شد. گرچه سعید روستایی با دو فیلم قبلی خود با نام «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم» در جشنواره فیلم فجر حضور داشته و جوایز متعددی را هم کسب کرده است، اما این کارگردان این بار قید حضور در فجر را زده است و «برادران لیلا» در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درنمیآید. فیلم سینمایی «برادران لیلا» تا به امروز در خیابان هاشمی تهران، خیابان رودکی و مناطقی از حوالی تهران فیلمبرداری شده اما کار گروه تولید این فیلم همچنان ادامه دارد. در این فیلم بازیگرانی چون نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، سعید پورصمیمی، پیمان معادی، فرهاد اصلانی و… به ایفای نقش پرداختهاند. مدیر فیلمبرداری «برادران لیلا» هومن بهمنش و مدیر صدابرداری آن رشید دانشمند است. سعید روستایی و جواد نوروزبیگی به طور مشترک تهیه کنندگی این اثر را به عهده دارند.
شیوه سنتورنوازی معاصر به صورت آنلاین منتشر شد
مجموعهی خنیاگر مجموعه آموزشی سنتور را با تدریس «مهیار طریحی» آهنگساز و نوازنده سنتور منتشر کرد.با تدریس «مهیار طُرَیحی» مجموعهی خنیاگر مجموعهی آموزشی سنتور را با تدریس «مهیار طریحی» آهنگساز و نوازنده سنتور منتشر کرد. این مجموعه شاملِ پنج سطح است. طریحی هر کدام از این سطوح را در ۲۰ جلسه آموزش میدهد و در مجموع هنرجویان از ابتدای دی ماه سال جاری از صد قسمت آموزش این ساز بهرهمند شدهاند. مجموعهی «خنیاگر» این مجموعهی آموزشی را تابستانِ گذشته ضبط کرده است. «طریحی» شیوه «معاصر» را برای آموزش این مجموعه در نظر گرفته است. «شیوه سنتورنوازی معاصر» تفاوتهایی با دیگر سبکهای سنتورنوازی دارد؛ همچنین به دلیل اهمیت ویژه اتود در این سبک، بخشی نیز به آموزش اتود اختصاص پیدا کرده است. در این مجموعه مباحث مربوط به نوازندگی، کوکهای مورد استفاده در نوازندگی، شیوهی تدریس و تفاوتهای آن با شیوهی سنتی، آهنگ سازی و کوکهای مورد استفاده در قطعات نیز مورد بررسی قرار گرفته است. پاساژهای سریع و در هم تنیده و ریتمها و مضرابهای پیچیده از مشخصههای این شیوه سنتورنوازی است. پیش از این مجموعه خنیاگر آموزش سنتور بر مبنای مکتب استاد پایور را با تدریس استاد سعید ثابت تهیه و تدوین کرده بود اما بنابر نیاز جامعه موسیقی به کثرت نظرات و شیوهها، خنیاگر را بر آن داشت تا در شیوه سنتور نوازی معاصر نیز این مجموعه را منتشر کند.
تمدید ارسال آثار به جشنواره موسیقی «نوای مهر»
با توجه به درخواستهای شرکت کنندگان نخستین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر»، زمان ارسال آثار تا ۳۰ دی ماه تمدید شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به درخواستهای شرکت کنندگان نخستین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر»، زمان ارسال آثار تا ۳۰ دی ماه تمدید شد.
نخستین جشنواره ملی موسیقی «نوای مهر» توسط ادارهکل امور هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف افزایش تولید آثار فاخر در حوزه هنر موسیقی و بازشناسی محورهای جریانساز در حوزههای شعر، ترانه، موسیقی، سرود و نماهنگ، اسفند سال جاری برگزار میشود.
این جشنواره دارای بخشهای «تک آهنگهای تولید شده توسط گروههای موسیقی در سراسر کشور»، «نماهنگ»، «سرود دانشآموزی» و «سرود حرفهای (گروههای کُر)» است.این زمان دیگر تمدید نخواهد شد و پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی توسط هیئتهای داوری، اسامی منتخبین برای اجرای صحنه ای اعلام خواهد شد.
نخستین جشنواره ملی موسیقی نوای مهر از ۱۰ تا ۱۵ اسفند سال جاری در تهران برگزار می شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره به آدرس www.navamehr.ir مراجعه و یا با شماره ۰۲۱۲۲۰۰۸۰۰۳ دبیرخانه جشنواره تماس بگیرند.
«تیکتاک» از گوگل پیشی گرفت و محبوبترین سایت ۲۰۲۱ شد
در سال ۲۰۲۱ و در بررسی ترافیک اینترنت، «تیکتاک»(TikTok) گوگل را به عنوان محبوبترین دامنه در سال ۲۰۲۱ شکست داد.
«تیکتاک» به عنوان محبوب ترین سایت در سال ۲۰۲۱ از گوگل پیشی گرفت. بر اساس دادههای شرکت امنیت وب و عملکرد «کلود فلِر»(Cloudflare) در سال ۲۰۲۱ در بررسی ترافیک اینترنت، «تیکتاک»(TikTok) گوگل را به عنوان محبوبترین دامنه در سال ۲۰۲۱ شکست داد.
دلیل اهمیت این خبر این است که پلتفرم اشتراکگذاری ویدیو «تیکتاک» در سال ۲۰۲۱ به محبوبیت زیادی دست یافت. پیشی گرفتن از ماموتهایی مانند «یوتیوب»، «فیسبوک»، «نتفلیکس» و «گوگل» در ترافیک وب، سرعت و قدرت صعود را نشان میدهد.
گوگل و فیسبوک متعلق به متا به خوبی میدانند که «تیکتاک» در زمینه محتواهای ویدیویی با قدرت بر آنها برتری یافته از این رو ویژگیهای مبتنی بر ویدیو مانند «ریلز»(Reels) اینستاگرام برای نگهداشتن و ارجاع به برنامه زمانی که به داشتن قدرت بیش از حد و نداشتن رقبای کافی متهم میشوند، رونمایی میکنند.
حالا «تیکتاک» از شماره ۷ به شماره ۱ در رتبه بندی «کلود فلِر»(Cloudflare) در حوزههای برتر در سال ۲۰۲۱ ارتقاء یافته، و همچنین امسال در حوزههای رسانههای اجتماعی از فیسبوک پیشی گرفت و رتبه 1 را به خود اختصاص داده است.
نکته قابل توجه اینکه «کلود فلِر»(Cloudflare) میگوید که تیکتاک از «محدودهای از دادهها ... در مورد الگوهای ترافیک جهانی اینترنت» برای محاسبه رتبهبندی خود استفاده میکند، اما مشخص نمیکند که دقیقاً چگونه به فهرست خود رسیده است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9665/29678/102450
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9665/29678/102451
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9665/29678/102452
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9665/29678/102453
|
عناوین این صفحه
- «تهران سیاه» حاصل بیتدبیری ماست
- اعتبار جمهوری اسلامی به هنر و فرهنگش استفجر
- اخبار
- اخبار