|
مش مریم «مهمان مامان» سمبل تمام زنان جنگزده بود
یک بازی ایدهآل
فریده سپاه منصور در در نشست تاریخ شفاهی موزه سینما بیان کرد مش مریم در «مهمان مامان» سمبل تمام زنان جنگ زده بود.
موزه سینمای ایران در ادامه انتشار سلسله نشستهای تاریخ شفاهی خود به مناسبت زادروز «فریده سپاه منصور» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بخشهایی از گفتگوی تاریخ شفاهی این هنرمند را منتشر کرده است که در زیر میخوانید.
فریده سپاه منصور درباره علاقه خود به سینما و تئاتر گفت: در دبستان تئاتر بازی میکردم و در دبیرستان دکلمه میکردم پدرم دیوان اشعار شعرای مختلف را برایم میخرید اما زمانی که به بازیگری علاقمند شدم میدانستم خانواده مخالفت میکنند اما از همان کودکی عشق به هنر و بازیگری داشتم.
وی با اشاره به حضورش در فیلم «رد پای شن» ساخته محمدرضا هنرمند افزود: در ابتدا همه از بازیام تعریف میکردند و یادم میآید در سکانسی که پسر من را میخواستند بگیرند آقای هنرمند به من گفت خانم سپاه منصور لنز من را شکستی و من به اطرافم نگاه کردم و دیدم پاهایم به چیزی برخورد نکرده و گفتم آقای هنرمند من چیزی را نشکستم و او در پاسخ به من گفت انرژیات خیلی زیاد است و من متوجه منظور او نمیشدم درحالی که ما در کارگاه نمایش از انرژی حداقل استفاده میکردیم اما همان مقدار هم برای سینما زیاد بود.
سپاه منصور یادآور شد: یادم میآید در زمان فیلمبرداری «رد پای شن» زنده یاد نعمت حقیقی گفت بیاید به صورت خطی بگیریم و ما دوربین را تنظیم کنیم و آقای هنرمند به من گفت در نقشت حس نداشته باش، ما پلانها را خطی میگیریم و شما خودت را خسته نکن زیرا فقط میخواهیم جای میزانسنها را مشخص کنیم. کار انجام شد و من منتظر بودم تا سکانس اصلی را بگیرند اما دیدم دوربین را برداشتند و رفتند و از آنها سوال کردم چرا نمیگیرید؟ به من گفتند سکانسهایی که الان گرفتیم همه اصلی بود.
وی ادامه داد: زمان نمایش فیلم در جشنواره قبل از اینکه فیلم را ببینم بسیار ناراحت بودم زیرا آن سکانس را حسی بازی نکرده بودم و وقتی دیدم تصورم این بود که غلوآمیز کار کرده بودم و تا شب سرم درد میکرد. بعد از «ردپایی بر شن»، سه کار سینمایی بازی کردم اما سال ۶۸ که سریال «عقیق» را کار میکردم تازه متوجه شدم که بازی کردن در سینما یعنی چه؛ درواقع دو سال طول کشید تا متوجه شوم.
سپاه منصور با اشاره به بازیاش در «خانه ای در تاریکی» بیان کرد: داستان مربوط به دهه ۱۳۰۳ بود و نقش یک زن رخت شور را بازی میکردم که همسرش دزد بود و زمانی که رضاشاه میخواهد به قدرت برسد، رئیس شهربانی میشود. درباره این نقش تحلیلی داشتم که به آقای سعید سلطانی کارگردان سریال گفتم و او گفت هرطور که میخواهم آن را انجام بدهم. در مدت زمان دو ماه و نیم که سر لوکیشن بودیم اصلاً اذیت نشدم و یکی از کارهای خوب من است زیرا برای آن کار کتابهای تاریخی زیادی خواندم.
وی درباره همکاری خود با داریوش مهرجویی در «مهمان مامان» نیز گفت: یادم میآید آقای مهرجویی میآمد سکانسها را برای ما میخواند و میگفت بروید ببینم چه کار میکنید و من با خودم گفتم چقدر خوب است که چنین کارگردانی هم پیدا میشود که از خلاقیتهای خود بازیگر درباره نقش استفاده میکند.
سپاه منصور یادآور شد: داریوش مهرجویی به من گفت نقشم را در «آسمان محبوب» به خوبی بازی کردم و من در پاسخ به او گفتم هنر نکردم هر بازیگری که با شما کار میکند کارش بهترین است. یکی از مشخصههای کارهای آقای مهرجویی این است که برداشتها در فیلمهای او کم است زیرا حس زندگی در نقش را میخواهد.
وی ادامه داد: زمانی که نقش مش مریم در «مهمان مامان» را میخواندم اشک از چشمانم سرازیر شد زیرا مش مریم سمبل تمام زنان جنگ زده ما بود. در زمان جنگ هشت ساله خودم را مدیون زنان جنوب میدانستم که زیر بمباران زندگی میکردند. مش مریم زنی بود که هست و نیستش را از دست داده بود، او را از ایلام به تهران آورده بودند و ماهی ۱۰ هزار تومان هم به او میدهند و دلخوشی های او فقط همان مرغ و خروسها بود. طبیعی بود که با اطرافش ارتباط نداشته باشد و من باید بخشی از آن را تخیل میکردم زیرا بخشی از بازیگری خلاقیت و تخیل است یعنی باید تمرکز میکردم و فکر میکردم که اگر هیچ کسی را نداشته باشم، عکس العملهایم در نقش باید به چه شکلی باشد. حدود یک ماه و نیم روی نقش مشمریم کار کردم تا بتوانم به بهترین شکل آن را اجرا کنم.
سپاه منصور بیان کرد: مخاطبان زیادی سوال میکردند که من از چه کسی برای نقش مش مریم الگو گرفتم و من تصور میکنم تحلیلم در مورد این نقش درست بوده است. من معتقدم زمانی که تحلیل نقش صحیح باشد و هدایت کارگردانی مانند داریوش مهرجویی وجود داشته باشد، غلوهای نقش گرفته میشود.
وی ادامه داد: در یک و ماه نیمی که سر فیلم «مهمان مامان» بودم مرغ و خروسهایم را میپرستیدم درحالی که پرندهها جز موجوداتی هستند که من حتی دست هم نمیزدم و فقط آنها را همیشه فقط نگاه میکردم اما باید مش مریمی میشدم که بچههایش را در مرغ و خروسها میدید. از آقای شریفی نیا خواهش کرده بودم با مرغ و خروسها تمرین کنم تا وقتی به آنها دست میزدم بدم نیاد و چند روز طول کشید؛ روی سر و دامنم دونه میریختم و بعد از چهار روز آنها به طرف من آمدند و من دیگر به آنها عادت کردم.
سپاه منصور با بیان اینکه دوست دارد اغلب نقشهایش را ایده آل بازی کند تاکید کرد: همه نقشها میتواند ایدهآل باشد اما مهم این است که بازیگر آنها را به چه شکلی بازی کند. همیشه فکر میکنم هرکاری که انجام میدهم آخرین کارم است و تصور میکنم این کار قرار است از من به یادگار بماند و آیندگان با دیدن این فیلم درباره من را قضاوت میکنند. اصلاً فکر نمیکنم در سابقه کاریام چه کارهایی وجود دارد تصورم این است که با آخرین کار قرار است قضاوت شوم.
سپاه منصور با بیان اینکه نسبت به مخاطب مسئولیت دارد، در پایان گفت: تماشاچی که من را در خیابان میبیند و ابراز احساساست میکند مسئولیت من را سنگینتر میکند و من نمیتوانم در مقابل مخاطبان بیتفاوت باشم به همین دلیل هم برای نقشهایم وقت زیادی میگذارم.
قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی شد
طی حکمی از سوی رییس سازمان سینمایی، قادر آشنا به عنوان معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی منصوب شد.
طی حکمی از سوی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، قادر آشنا به عنوان معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی منصوب شد.
در این حکم آمده است: «نظر به دانش، تعهد و تجربه، جنابعالی را به سمت معاون مطالعات و فناوریهای نوین سازمان سینمایی منصوب مینمایم.
سینمای نوین ایران بیش از همیشه به پشتوانههای پژوهشی و مطالعاتی برای رویش، بالندگی، توسعه و رقابت در عرصههای منطقهای و بینالمللی و گام برداشتن در افقهای تازه نیازمند است. در گام دوم انقلاب رسانه سینما به عنوان یکی از پیش نیازهای توسعه ملزم به بازسازی و معماری نوین با تکیه بر فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و ظرفیتهای نوظهور و انقلابی است و تحقق این مهم، در گرو تحول در حوزههای مطالعاتی و پژوهشی و فناوریهای دانش بنیان است. رشد و گسترش مطالعات و فناوریهای نوین سینمایی، افزایش دانش کارشناسی و بروز رسانی اندوختههای علمی، توسعه فرصتهای آموزشی مهارتها، ظرفیت شناسی برای ارتقای کیفیت و روزآمد کردن سینما و زمینه سازی برای توسعه و اعتلای شایسته هنر- صنعت سینمای ایران از طریق گسترش بنیانهای پژوهشی و بسترهای مطالعات تخصصی و گفتمانی مبتنی بر رهیافتهای دانش بنیان یکی از ضرورتهای جدی سینما است که در قلمرو ماموریت معاونت مطالعات و فناوریهای نوین سازمان تعریف و طراحی شده است.
تولید محتواهای مبتنی بر محورهای قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری در سینما، تهیه پژوهشهای راهبردی برای دستیابی به سینمای مبتنی گفتمان انقلاب اسلامی با اهتمام به شاخصهایی چون: اخلاق مداری، آگاهی بخشی و امیدآفرینی، برنامه ریزی و تبیین روشهای اجرایی به منظور تأمین و توسعه دانش فناوری سینمایی و سمعی و بصری، ارتباط با مراکز تحقیقاتی و نمایشگاههای تخصصی (داخلی و خارجی) به منظور شناخت ابداعات و فناوریهای جدید در حوزه تجهیزات و خدمات فنی تولید و نمایش فیلم، تهیه برنامه سالانه نیازهای فنی و تخصصی سینمایی و سمعی و بصری با همکاری دیگر نهادها و موسسات وابسته، ارائه برنامهها و شیوهای اجرایی تشویقی به منظور افزایش ظرفیتهای نمایش فیلم، همکاری با دیگر نهادهای کشور به منظور توسعه آموزش و پرورش مهارتهای سینمایی و سمعی و بصری، گردآوری و انتقال نتایج تحقیقات به عمل آمده پیرامون ابداعات، دستاوردها و تحولات جدید فنی و حرفهای هنر و صنعت سینما به دست اندرکاران سینما، تولید و انتشار مقالات علمی، تخصصی به منظور افزایش دانش کارشناسی و به روز رسانی اندوختههای علمی، استانداردسازی فرایند تولید فیلم و خدمات پشتیبانی فنی سینمایی برای حفظ و ارتقای کیفیت تولیدات سینمایی و محصولات سمعی بصری، بررسی و تدوین راهکارهای لازم به منظور بکارگیری تجهیزات، فناوریهای و قابلیتهای دانش دیجیتال در فرایند فیلمسازی، تولید و نمایش فیلم با هدف رشد فناوری سینمایی و سمعی بصری، امکان سنجی و بررسیهای فنی به منظور تبیین روشهای تشویقی برای طراحی و تولید تجهیزات فنی حوزه تولید و نمایش در داخل کشور توسط صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی، برنامه ریزی برای گسترش فعالیت، سرمایه گذاری و مشارکت بخش غیر دولتی از طریق ارائه تسهیلات و تنظیم برنامهها و شیوههای تشویقی به منظور بازسازی، توسعه و ارتقای فناوریهای تجهیزات فنی تولید فیلم و مراکز خدمات پشتیبانی فنی و فضاها و تجهیزات نمایش فیلم، تولید و نشر اطلاعات و محتوای علمی، فنی و تخصصی سینمایی و سمعی بصری متناسب با نیازهای حرفهای و تخصصی، پژوهش و تحقیق به منظور بومی سازی و توسعه دانش و فناوریهای سینمایی و سمعی بصری، تولید محتوا با هدف ارتقای کیفیت محصولات سینمایی، حمایت از طرحهای آموزشی و پژوهشی در حوزه سینما و… از جمله ماموریتهای معاونت مطالعات و فناوری سینمایی به شمار میآیند.
امیدوارم با تدبیر و برنامه ریزی شایسته، در پرتو همدلی و تعامل مدیران سازمان و مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور شاهد تحولات اساسی در این مسیر باشیم.
شایسته میدانم از تلاشهای ارزشمند و ماندگار آقای محمد رحمتی در این حوزه قدردانی نمایم.»
قادر آشنا دارای مدرک دکترای اندیشه سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و علاوه بر سوابق علمی و دانشگاهی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویر احمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر و مدیرعامل موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران، فعالیت داشته است.
سازندگان کلیپ «سلام فرمانده» تجلیل شدند
در مراسمی با حضور محمد مهدی رحمتی سرپرست معاونت امور استانها از سازندگان اثر هنری «سلام فرمانده» تولید صدا و سیمای مرکز گیلان تجلیل شد.
در مراسمی با حضور رحمتی سرپرست این معاونت و سازندگان کلیپ «سلام فرمانده» تولید صدا و سیمای مرکز گیلان، از تهیهکنندگان این نماهنگ فاخر تجلیل شد.
محمد مهدی رحمتی سرپرست معاونت امور استانها در این نشست با قدردانی از خالقان این اثر ارزشمند هنری و همراهی خوب مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان برای تولید آن گفت: این همدلی و همراهی مثالزدنی است؛ شاید در وهله نخست، گرد هم آمدن ۳۱۳ نفر کودک و نوجوان، سخت و دشوار باشد ولی دیدیدم که این اتفاق به خوبی رخ داد و اثری از جبهه فرهنگی انقلاب تولید شد که مایه افتخار و مباهات است ضمن اینکه این کلیپ کاری متناسب با شعارها و سیاستهای اصلی رسانه ملی در دوره جدید فعالیت ها است.
رحمتی با اشاره به حمایت جدی این معاونت از تولید کنندگان آثار فاخر و اثر گذار در استان ها اظهار کرد: در این خصوص لازم است همه مدیران محترم مراکز استانی با ایجاد زمینه تعامل و همکاری نزدیک با فعالان فرهنگی و اجتماعی در سراسر کشور، زمینه تولید چنین آثار ارزشمندی را فراهم کنند.
در ادامه محمد باقر باقرزاده مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان ضمن قدردانی از حمایت های ستاد معاونت استان ها گفت: برگزاری جلسات متعدد با فعالان فرهنگی و هنرمندان استانی و بهره گیری از ظرفیت نیروهای انقلابی موجب گسترش ظرفیت فرهنگی رسانه استانی شده است و این موضوع در دستور کار این مرکز در دور جدید فعالیت های رسانه قرار دارد.
وی با اشاره به استقبال مخاطبان از پخش این کلیپ در شبکه های سراسری و استانی رسانه ملی تاکید کرد: این موضوع نشان می دهد تولید آثار هنری فاخر برای مناسبت های مذهبی نزد مخاطب از جایگاه ویژه ای برخوردار است و مردم همواره از چنین تولیداتی حمایت می کنند.
حجت الاسلام نعیمی تهیه کننده این کلیپ نیز در سخنانی کوتاه اظهار کرد: نماهنگ هفت دقیقهای «سلام فرمانده» با حضور ۲ هزار نفر شکل گرفته و در این اثر ۳۱۳ هنرمند نوآموز از گیلان و ۳۱۳ هنرمند نوآموز دیگر از قم حضور داشتند و با کمترین امکانات بیشترین بهرهوری را داشتیم و اثری تولید شد که در دل مردم جا باز کرد.
حجت الاسلام پوریوسفی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان گیلان هم در این نشست ضمن تشکر از همکاری نزدیک و خوب صداوسیمای مرکز گیلان با فعالان فرهنگی و اجتماعی این استان تولید این اثر را حاصل این همکاری نزدیک دانست.
ابوذر روحی خواننده این اثر نیز مهمترین دستاورد «سلام فرمانده» را تجمیع نیروهای انقلابی در قالب تشکیل ۳۱۳ نفر برای گروه سرود از خانوادههای مختلف عنوان و اظهار کرد: خوشحالیم که با ساخت این کلیپ، هم جهاد تبیین و خودسازی رقم خورد و هم با استفاده از زبان هنر شاهد اثری ماندگار برای دربرگیری گسترده در جمع کودکان و نوجوانان بودیم.
اخبار
هریسون فورد برای نخستین بار بازیگر سریال تلویزیونی شد
هریسون فورد در سریال اپل پلاس به جیسون سیگل ملحق شد. هریسون فورد قراردادی امضا کرده تا مقابل جیسون سیگل در یک سریال کمدی جدید به نام «آب رفتن» محصول سرویس استریمینگ اپل نقشآفرینی کند.خبر ساخت سریال نخستین بار در ماه اکتبر اعلام شده بود. سیگل مسئولیت نویسندگی آن را همراه با بیل لارنس خالق «تد لاسو» و برت گلدستین یعنی ستاره، نویسنده و تهیهکننده «تد لاسو» بر عهده دارد.
«آب رفتن» داستان شخصیت جیمی (با بازی سیگل) را تعریف میکند. او یک روان درمانگر است که پس از اینکه یکی از عزیزانش را از دست میدهد، تصمیم میگیرد قوانین را بشکند و به مراجعهکنندگانش بگوید دقیقا چه فکری میکند. او تعالیم و اخلاقیاتش را کنار میگذارد و تغییرات عظیم و گستردهای در زندگی افراد از جمله خودش ایجاد میکند.
فورد نقش دکتر فیل رودز را ایفا میکند که درمانگری هوشمند است که مدرس جیمی بوده است. او اخیرا فهمیده پارکینسون دارد و در نتیجه مجبور میشود با میراث خود، خانواده دورافتاده و دوستان فضولش مواجه شود.
این نخستین نقش تلویزیونی هریسون فورد خواهد بود. این بازیگر معروف بیشتر به خاطر نقشآفرینی در مجموعههایی مانند «جنگ ستارگان»، «بلید رانر» و «ایندیانا جونز» شناخته میشود. پنجمین فیلم از مجموعه «ایندیانا جونز» در حال آماده شدن است و در آن فورد دوباره در نقش باستانشناس جهانگرد دیده میشود.سیگل، لارنس و گلدستین همگی تهیهکننده اجرایی «آب رفتن» هم خواهند بود. شرکت برادران وارنر که با شرکت تهیه لارنس یعنی دوزر پروداکشنز قرارداد دارد، استودیوی سازنده سریال است.
بازدید بیش از ۱۳ هزار نفر در تعطیلات نوروز از موزه سینمای ایران
در ایام نوروز ۱۳ هزار و ۴۸۱ نفر با رعایت پروتکلهای بهداشتی از موزه سینمای ایران بازدید کردند.
مجموعه فرهنگی- تاریخی موزه سینما در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ از دوم تا دوازدهم فروردین (۱۱ روز) از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ میزبان گردشگران و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران بود و ۱۳ هزار و ۴۸۱ نفر از تالارهای موزه بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی نزدیک به ۶۰ درصد داشته است.
در نوروز ۱۴۰۱ میانگین روزانه بازدیدکنندگان از تالارهای موزه سینما ۱۲۲۶ نفر و در سال گذشته (نوروز ۱۴۰۰ ) میانگین روزانه ۷۲۳ نفر بوده است.
تالارهای موزه سینمای ایران دارای بخشهای معاصران، بین الملل، کودک، دفاع مقدس، تماشاخانه، نام آوران و خانه فرهاد است؛ این تالارها نمایانگر سیر سرگذشت و تحولات سینمای ایران از آغاز این هنرصنعت تا به امروز است. بازدیدکنندگان این موزه با آغازگران سینمای ایران، نخستین تجهیزات سینمایی، افتخارات بین المللی آشنا شده و از مجموعه جوایز، یادگارها، تصاویر و اسناد شخصی و تندیس هنرمندان بازدید خواهند کرد و در بین بازدید در سالن تماشاخانه که مدل بازسازی شده سینماهای دهههای گذشته است به تماشای گزیدهای از فیلمهای تاریخ سینمای ایران خواهند نشست.
عمارت موزه سینمای ایران قدمتی حدود ۲۰۰ ساله دارد و یکی از قدیمیترین بناهای تاریخی پایتخت است که به دستورمحمدشاه قاجار ساخته شده است که در بخش میانی یک باغ ایرانی (باغ فردوس) قرار گرفته است.
علاقمندان برای بازدید از تالارهای موزه سینمای ایران در ایام ماه مبارک رمضان میتوانند هر روز به جز شنبهها از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر به این مجموعه فرهنگی- تاریخی مراجعه کنند.
اخبار
علی روئینتن رئیس هیات انتخاب و داوران جشنواره فیلمهای ورزشی شد
علی روئینتن کارگردان و تهیهکننده سینما به عنوان مشاور دبیر و رئیس هیات انتخاب و داوران سیزدهمین جشنواره فیلمهای ورزشی منصوب شد.
با حکم سیدمجتبی علوی دبیر و عبدالحمید احمدی رئیس شورای سیاستگذاری سیزدهمین جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی ایران، علی روئینتن نویسنده، کارگردان و تهیهکننده سینما به عنوان رئیس هیات انتخاب و داوران سیزدهمین جشنواره فیلمهای ورزشی منصوب شد.
در این دوره علاوه بر فیلمهای سینمایی، مستند (کوتاه و بلند)، داستانی (کوتاه و بلند)، فیلمنامه، پویانمایی، تیزر و نماهنگ تولید شده در فاصله سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰، آثاری با موضوعات روح المپیک و پارالمپیک، مفاهیم صلح و دوستی، ورزش همگانی و سلامت عمومی، ورزش و مبارزه با اعتیاد و بازیهای محلی، بومی و عشایری میتوانند در بخش ویژه ملی این رویداد شرکت کنند.
متقاضیان میتوانند برای ثبت نام تا اول خردادماه به سایت رسمی جشنواره مراجعه کنند.
سیزدهمین دوره جشنواره فیلمهای ورزشی ایران تیرماه ۱۴۰۱ همزمان با هفته المپیک برگزار میشود.
فیلمسازان ایرانی در بخش بینالملل«فیلم کوتاه تهران» ثبتنام نکنند!
امور بینالملل سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام کرد که فیلمسازان ایرانی، آثار خود را بایستی صرفاً در بخش «مسابقه ملی» جشنواره ثبت کنند.
امور بینالملل جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران طی اطلاعیهای از فیلمسازان ایرانی درخواست کرد که از ثبت آثار در بخش بینالملل این رویداد اجتناب کنند.
در این اطلاعیه آمده است:
«با وجود اطلاعرسانیهای انجام شده، تاکنون بیش از هشتاد فیلم ایرانی آثار خود را در بخش بینالملل جشنواره ثبت نام کردهاند که با توجه به آئیننامه جشنواره مورد بازبینی این بخش قرار نخواهند گرفت. بدین ترتیب لازم است آثاری که تهیهکننده اصلی ایشان ایرانی است، صرفاً از طریق پلتفرم بخش ملی و در زمان اعلامی نسبت به ثبتنام آثار خود اقدام فرمایند.»
هرساله از میان آثار ایرانی راهیافته به بخش ملی تعدادی فیلم، طی تعامل هیأت انتخاب بخش ملی و بخش بینالملل و دبیر جشنواره، به بخش بینالملل راه مییابند.
سی و نهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ به دبیری مهدی آذرپندار برگزار خواهد شد.
ژان میشل فرودون رئیس هیات داوران جایزه بینالمللی «عکس ۵» شد
داوران سومین دوره جایزه بینالمللی «عکس ۵» معرفی شدند که ژان میشل فرودون رئیس هیات داوران این دوره است.
مهدی شادی زاده موسس و دبیر جشنواره جایزه بینالمللی «عکس ۵» گفت: از دورههای قبل عکاسان مشهور و معروف جهان که از بهترینها هستند در جشنواره جایزه بینالمللی «عکس ۵» حضور داشتند که این عکاسان از اینکه به صورت داور در این جشنواره حضور داشته باشند، استقبال کردند در نتیجه ما برای اینکه این جشنواره نگاه جهانیتر داشته باشد از تعدادی از آنها دعوت کردیم تا در این دوره در کنار ما باشند.
این مستندساز در ادامه بیان کرد: حضور عکاسان برجسته جهانی به کیفیت این جشنواره کمک میکند و هدف ما این است هر سال این جشنواره را به صورت بینالمللی برگزار کنیم. امسال ژان میشل فرودون که از منتقدان سرشناس سینمای فرانسه است رییس هیات داوران جشنواره جایزه بینالمللی «عکس ۵» است.
وی عنوان کرد: همچنین کریستوف ژاکرویت عکاس فرانسوی، روبرت ونکوزولت عکاس استرالیایی، آیاکاتایشی عکاس ژاپنی، فرانسسکو رومرو عکاس ایتالیایی، لیلی گلستان مدیر گالری گلستان، آناهیتا قباییان مدیر گالری جاده راه ابریشم، بزرگمهر حسین پور کاریکاتوریست، مجید طالبی عکاس حوزه سینما، علیرضا شادی زاده به عنوان داور در این دوره حضور خواهند داشت.
دبیر جایزه بینالمللی «عکس ۵» افزود: دلیل انتخاب داوران از حوزههای مختلف این است که در نظر داریم این داوران با نگاه ویژه خود در هر بخشی با ما در این جشنواره همکاری کنند زیرا بهتر است که داوری فقط مختص به حوزه عکاسی نباشد.
وی در پایان گفت: همچنین به زودی مهلت ارسال آثار اعلام میشود که بعد از ارسال تمامی آثار برای تک تک داوران ایمیل میشود و در نهایت با نظر تمامی داوران آثار برگزیده انتخاب میشود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9722/30099/104631
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9722/30099/104632
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9722/30099/104633
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9722/30099/104634
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9722/30099/104635
|
عناوین این صفحه
- یک بازی ایدهآل
- قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی شد
- سازندگان کلیپ «سلام فرمانده» تجلیل شدند
- اخبار
- اخبار