|
گفتگو با مدیر جشنواره کن؛
کرونا در قلب فیلمهای کن ۲۰۲۲ جایی ندارد
تیری فرمو مدیر جشنواره فیلم کن با اشاره به این که تاکنون بیش از ۲ هزار فیلم برای شرکت در جشنواره دریافت کردهاند، گفت ممکن است امسال شمار درخواستکنندگان بیشتر از هر سال دیگر باشد.
در حالی که تنها یک هفته مانده تا جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ فیلمهای حاضر در این دوره را معرفی کند، تیری فرمو مدیر جشنواره، درباره ویژگیهای این دوره صحبت کرد.
* برنامه این روزهای شما چگونه پر میشود؟ هنوز دارید فیلمهای جدید میبینید تا انتخاب کنید؟
برنامه این روزهای من چنین است: تماشای فیلم، تماشای فیلم و تماشای فیلم. این یکی از بهترین ساعات من است. با تولیدکنندگان، نمایندگان فروش و توزیعکنندگان فیلم حرف میزنیم و هنوز هم چیزهای زیادی داریم تا تماشا کنیم چون بعضی از فیلمهای خیلی دیر به دستمان رسیدند. مخصوصاً منتظر آنهایی بودیم که توسط چهرههای مولف خلق شدهاند. همه چیز به سرعت برای اعلام رسمی انتخابمان در ۱۴ آوریل آماده میشود.
* شنیده شده که در ۱۰ روز اخیر فیلمهای زیادی به دستتان رسیده است. رقابت سال پیش خیلی بزرگ بود. فکر میکنید امسال هم همین طور باشد؟
تا اوایل ماه مارس (اسفند) فکر میکردیم به دلیل شیوع دوباره کرونا فیلمهای کمتری داشته باشیم؛ اما ناگهان همه چیز سرعت گرفت. امروز فکر میکنیم از تعداد معمول هر سال جلوتر برویم. بی شک بیش از ۲ هزار فیلم بلند به دستمان رسیده و از آنجا که فنآوری دیجیتال به فیلمسازان اجازه میدهد تا آخرین لحظه کار کنند، بسیاری از فیلمها به تازگی نهایی شدهاند و به همین دلیل ممکن است در بخش رقابتی حدود ۲۰ فیلم شرکتکننده داشته باشیم.
* در فیلمهایی که به دستتان رسیده ردپایی از پاندمی هم هست؟
پاندمی به هیچوجه به موضوع فیلمها بدل نشده است. مثل زندگی ما، در برخی لحظات وجود دارد اما در قلب داستانها جایی ندارد. فیلمها سلامت هنری پرنشاطی را منعکس میکنند؛ همان طور که «ماشینم را بران» سال پیش چنین حسی را منتقل میکرد. سال ۲۰۱۹ پیش از همهگیری سال خیلی خوبی از نظر چهرههای نوظهور و استادان در کنار هم بود. پیروزی «انگل» پیروزی یک کشور بزرگ یعنی کرهجنوبی در سینما بود و کن همواره از آغاز دهه ۲۰۰۰ به چهرههایی چون این کوون تاک، پارک چان ووک و هونگ سانگ سو توجه کرده است. سال ۲۰۲۱ هم عالی بود. دغدغهای از نظر خلاقیت وجود ندارد.
* نگرانی امروز شما چیست؟
ما در دو هفته نمیتوانیم از یک بحران ۲ ساله خلاص شویم، اما همه چیز در حال تغییر است. امروز نحوه تماشای فیلمها تغییر کرده و در بسیاری از کشورها رفتن به سینما کاهش یافته و بخشی از تماشاگران فیلمها در خانه به تماشا مینشینند. حتی فرانسه که از نظر تماشای فیلم و توجه به سینما همواره جایگاه ممتازی داشته امروز شاهد کاهش توجه مخاطبانش است. اما من همچنان خوشبین هستم و میدانم جشنواره کن، سینما را در قلب همه جا میدهد.
* بخشهای جدیدی سال پیش راهاندازی شد که کن پرمیر و بخش زیستمحیطی از جمله آنها بود. چنین ابتکارهایی برای امسال هم دارید؟
حتماً. سال پیش بخش کن پرمیر نامهای بزرگی را دربر گرفت که از اولیور استون تا آرنو دسپلچین و هونگ سانگ سو را با خود داشت. یک جشنواره لایهها و ابعاد مختلفی دارد. فقط بحث رقابت نیست. ما باید گنجهای پنهان را کشف کنیم. باید فیلمهای کارگردانهای مولف را حتی اگر از زاویه رقابتی ساخته نشدهاند، نشان دهیم. کن پرمیر با این روحیه ساخته شده و موفقیتآمیز بود.
* در مورد مسایل اقلیمی چطور؟
سال ۲۰۲۱ میخواستیم با اختصاص یک بخش کوچک، بخشی منطبق با دغدغههای معاصر داشته باشیم. امسال این بخش وجود ندارد اما ابتکارهایی مورد نظر قرار گرفته است.
* میدانیم «تاپ گان: ماوریک» اولین نمایش جهانی خود را در کن خواهد داشت. آمریکا چقدر در جشنواره کن امسال دیده میشود؟
استودیوها همیشه در کن بودهاند و از آنجا که ما هفتاد و پنجمین دوره را امسال جشن میگیریم حضور استودیوهای آمریکایی درجه اول نشانه دوستی و وفاداری است. سال ۲۰۱۹ سونی کلمبیا و یونیورسال در مرکز توجه بودند و امسال برادران وارنر و پارامونت خواهند بود. نمایش «تاپ گان: ماوریک» با حضور تام کروز هم یک رویداد بزرگ خواهد بود.
* از نظر سینمای مستقل آمریکا چطور؟
با همکاری کمپانیهایی ماند نئون، ای ۲۴، و فیلم نیشن که برای ارایه چشماندازی مولف محور، بسیار فرهنگی و بسیار سیاسی تلاش میکنند، این بخش را پیش میبریم.
* آمدن آیریس کنولوخ به عنوان رییس جدید چه تاثیری بر جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳ خواهد داشت؟
آیریس کنوبلوخ کارش را از اول جولای شروع میکند و ورود او تاثیر آشکاری بر جشنواره خواهد داشت همان طور که پییر لسکور که ۸ سال پیش آمد همین تغییر را ایجاد کرد. او بیتاب است ما هم همینطور! ما با او و شیوه متواضع و پویایی او به استقبال آینده میرویم.
* شنیدهایم او میتواند قانونی که پخشکننده را موظف میکند اکران فرانسوی داشته باشد تا بتواند در بخش رقابتی حضور یابد را تغییر دهد؟
هنوز در این باره صحبت نکردهایم. در آخرین جلسه پییر لسکور به این مساله اشاره کرد و من سپاسگزارم و با این تغییر موافق هستم، اما هیات مدیره نپذیرفت. ما به این تصمیم احترام میگذاریم اما باید مراقب باشیم که انقلاب سینمایی جایگاهش اینجاست و باید بماند.
* هفتاد و پنجمین سال برگزاری کن چه مفهومی برای جشنواره دارد؟
یک نقطه عطف بزرگ است و این سالگرد در شرایط خاصی فرارسیده؛ وقتی پاندمی و جنگ اوکراین جهان را تغییر داده، این یک جشن زیبا برای خلاقیت و هنرمندان و صنعت سینما و برای کل جامعه خواهد بود. نگاه به گذشته به ما این فرصت را میدهد که به آینده نگاه کنیم. سال ۲۰۲۲ فقط جشن بزرگداشت جشنواره نیست بلکه آمادهسازی جشنواره برای دنبال کردن ماموریتش در سالهای بعدی هم هست.
* پس از این بحران بزرگی که به تازگی داریم پشت سر میگذاریم چطور این دوره مهم را جشن میگیرید؟
مهم سینماست؛ سینمای امروز و فردا و تماشای فیلم در سالنهای سینما. چیزی که هرگز تغییر نخواهد کرد هنر سینماست. ما از کشورهایی که به ندرت نمایندهای در جشنواره داشتند فیلم خواهیم داشت. همچنین از کارگردانهای زن بیشتری فیلم نمایش میدهیم. هدف بینالمللی کن خیلی مهم است و امسال قرار است یک مهمانی بزرگ و یک شام بزرگ در مکانی غیرمعمول داشته باشیم. همچنین یک سمپوزیوم برگزار میشود و از فیلمسازان بزرگ میخواهیم تا به آینده فکر کنند. سوال امروز این است که فیلمساز بودن در سال ۲۰۲۲ به چه معناست؟ ۲۰ سال پیش پاسخ آسان بود: کارگردانی فیلمی ۳۵ میلیمتری برای سینماها. اما امروز چه معنایی دارد؟ چگونه تولید کنیم چگونه توزیع کنیم؟ سال ۱۹۹۲ ویم وندرس این موضوعها را با دوربین خود و در فیلمی به نام «اتاق ۶۶۶» بررسی کرد. او یک سوال ساده پرسید: آینده سینما چیست؟
* با همراهان جدیدی مانند «برات» و «تیکتاک» به نظر میرسد جشنواره به دنبال جذب مخاطبان جوان است. چرا خواستید واقعیت خود را تغییر دهید و چطور میخواهید به ذات خود وفادار بمانید؟
ذات کن تطبیقپذیری با روز است. شرکای ما به تکامل رسانه کمک کردهاند. مشارکت با تلویزیون فرانسه مثلاً موجب میشود تا جشنواره در کشور خودمان در حد وسیعی دیده شود. در همین حال «برات» یک شرکت رسانهای جدید با موفقیتی بینظیر است و مخاطبان جوانتر را جذب میکند. در مورد «تیکتاک» هم رسانهای است که با دنیای امروز تطابق دارد. هدف این نیست که جشنواره را جوانتر کنیم، بلکه میخواهیم از جوانان و در عین حال بزرگانمان در صنعت هم استقبال کنیم. سالهاست در این زمینه تلاش کردهایم. نخل طلای فیلم کوتاه، مسابقه مدرسههای فیلمسازی، برنامه ۳ روز اقامت در کن، گوشه فیلم کوتاه و مارش دو فیلم همه در همین راستا خلق شدهاند.
* با افزایش دوباره شمار ابتلا به کووید، چه نوع پروتکلهای بهداشتی را در نظر دارید؟
سال ۲۰۲۱ جشنواره تمام اقدامات لازم را برای تضمین ایمنی حضار در نظر گرفت: در واقع کمتر از ۱۰۰ مورد کووید شناسایی شد. در ماه می پروتکلی برای این دوره تنظیم و توصیههای لازم ارایه میشود تا مانند سال پیش جشنواره با رعایت آنها پیش برود.
پوستر بیست و نهمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی رونمایی شد
طی مراسمی پوستر بیست و نهمین سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی در بنیاد فرهنگی روایت فتح رونمایی شد.
طی مراسمی پوستر بیست و نهمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی با حضور سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مهدی متولیان دبیر ستاد بزرگداشت، محمد حبیبی مدیر انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، داود مرادیان مدیر گروه مستند روایت فتح و تنی چند از مدیران ارشد بنیاد فرهنگی روایت فتح در تالار شهید آوینی این بنیاد رونمایی شد.
در این مراسم مهدی متولیان ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای چند ماه گذشته ستاد اعلام کرد مراسم سالگرد امسال به دلیل رعایت پرتوکل های بهداشتی و همچنین پیشبینیهای جوی و آب و هوایی در سالن خلیجفارس باغموزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
وی همچنین در خصوص برنامههای بیست و نهمین سالگرد نیز گفت: امسال که شکر خدا تب کرونا فروکش کرد و آمار ابتلا به حداقل ممکن رسید، تصمیم گرفتیم مراسم سالگرد شهید آوینی را مانند سنوات سابق بهصورت یک همایش متمرکز برگزار کنیم، اما درعینحال احتیاطهای لازم را هم داشته باشیم. از جمله اینکه مهمانان مراسم امسال از هنرمندان و پیشکسوتان روایت فتح هستند و از دعوت عمومی که معمولاً با استقبال گستردهی مردم روبهرو میشد، پرهیز کردیم. این برنامه امسال در همان سالروز شهادت آقای آوینی در سالن باغموزهی دفاع مقدس برگزار خواهد شد و شامل سخنرانی و تقدیر خانوادهی شهدا و خانواده هنرمند فقید جهانگیر خسروشاهی است.
وی همچنین در خصوص شعار «هنر برای وصول بهحق» که سال گذشته نیز شعار محوری مراسم بود اظهار کرد: بنیاد فرهنگی روایت فتح در رویکرد جدید خود تلاش میکند تا در زمینه های مختلف خود به تجربهها و آرای شهید آوینی برگشت داشته باشد. به نظرم این بهترین کاری است که بهعنوان گرامیداشت شهید باید انجام بشود و در اصل تمامی فعالیتهای هنری و تولیدی بنیاد باید متأثر و خط گرفته از نظریات و تأملات عمیق ایشان در حوزه هنر باشد و ما داریم تلاش میکنیم که به این هدف برسیم. نمونه این عزم هم انتخاب شعار هنر برای وصول بهحق است که در این همایش بهعنوان خطمشی روایت فتح انتخابشده و مستقیماً از مباحث شهید آوینی درباره هنر برداشت شده است.
متولیان همچنین به تشکیل دبیرخانه دائمی ستاد بزرگداشت شهید آوینی نیز اشاره کرد و گفت: اگرچه این برنامه روال هرسالهای است که بنیاد خودش را در برابر آن موظف میداند اما مرکز مطالعات و رصد بنیاد روایت فتح مسیری را در پیشگرفته که در عمل به نحوی دبیرخانهی بزرگداشت شهید آوینی است. چراکه پژوهشها و مطالعات این مرکز همانگ و همسو با آرای و نظریات شهید آوینی طراحی میشود و خروجیهای آن برای آن هدف اصلی که عرض کردم، کاربردی میشود. ما در مرکز مطالعات در مسیر برنامهای کلی حرکت میکنیم؛ اول تولید پژوهش و مقالات پژوهشی کاربردی در راستای نیازهای تئوریک و مدیریتی بنیاد روایت فتح که همه با گوشه چشم و الهام گرفتن از آرای و ایدههای شهید شکل میگیرند. بهخصوص که سعی میکنیم بیشتر از همکاری پژوهشگرانی استفاده کنیم که با آثار و نگرش شهید آوینی درزمینهی هنر آشنایی و به آن اشراف دارند. دوم برگزاری محافل و نشستهای علمی که در کنار این پژوهشها این قبیل مباحث نظری و چالشی در حوزهی هنر را مطرح و بررسی کنند.انشاءالله که بتوانیم در بزرگداشت حقیقی یک متفکر شهید و بهرهبرداری کامل از این سرمایهی فکری باارزش و بزرگ موفق شویم.
میزبانی هنرهای نمایشی از «هفته هنر انقلاب اسلامی»
محوطه مجموعه تئاتر شهر همزمان با فرا رسیدن «هفته هنر انقلاب اسلامی» میزبان اجرای چند نمایش خیابانی، مجالس پرده خوانی و نقالی با حضور هنرمندان این عرصه خواهد بود.
همزمان با فرا رسیدن «هفته هنر انقلاب اسلامی» محوطه مجموعه تئاتر شهر از روز شنبه بیستم تا پایان روز سه شنبه بیست و سوم فروردین ماه میزبان اجرای چند نمایش خیابانی، مجالس پرده خوانی و مجالس نقالی با حضور هنرمندان شناخته شده این حوزه ها خواهد بود.
این ویژه برنامه ها از تاریخ یاد شده ساعت ۱۶ تا ۱۸:۳۰ توسط اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری مجموعه تئاتر شهر، شهرداری منطقه ۱۱ تهران، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی میزبان شهروندان تهرانی در محوطه مجموعه تئاتر شهر است.
بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته برنامه اجراها به شرح زیر اعلام شده است.
شنبه ۲۰ فروردین:
ساعت ۱۶: «نقالی انقلاب» با هنرمندی مرشد ابوالفضل ورمزیار/ ساعت: ۱۶:۲۵: نمایش خیابانی «۲۹» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار/ ساعت ۱۶:۴۵: نمایش خیابانی «منم آرش» به نویسندگی و کارگردانی علی محمد رادمنش/ ساعت ۱۷:۰۵: نمایش خیابانی «به رنگ پرچم» به نویسندگی و کارگردانی پویا امامی و مجتبی خلیلی/ ساعت ۱۷:۲۵: نمایش «روح خدا» به نویسندگی و کارگردانی هومین میرمعنوی/ ساعت ۱۷:۵۰: نمایش خیابانی «سردار انقلاب» به کارگردانی اکبر قهرمانی/ ساعت ۱۸:۱۵ : «نقالی انقلاب» با هنرمندی مرشد میرزاعلی.
یکشنبه ۲۱ فروردین:
ساعت ۱۶: نمایش «روح خدا» به نویسندگی و کارگردانی هومین میرمعنوی/ ساعت: ۱۶:۲۵: «نقالی انقلاب» با هنرمندی مرشد میرزاعلی/ ساعت ۱۶:۴۵: نمایش خیابانی «سردار انقلاب» به کارگردانی اکبر قهرمانی/ ساعت ۱۷:۰۵: «نقالی انقلاب» با هنرمندی مرشد ابوالفضل ورمزیار/ ساعت ۱۷:۲۵: نمایش خیابانی «۲۹» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار/ ساعت ۱۷:۵۰: نمایش خیابانی «منم آرش» به نویسندگی و کارگردانی علی محمد رادمنش/ ساعت ۱۸:۱۵ : نمایش خیابانی «به رنگ پرچم» به نویسندگی و کارگردانی پویا امامی و مجتبی خلیلی.
میزبانی هنرهای نمایشی از «هفته هنر انقلاب اسلامی»
دوشنبه ۲۲ فروردین:
ساعت ۱۶: نمایش خیابانی «۲۹» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار/ ساعت: ۱۶:۲۵: «نقالی انقلاب» با هنرمندی مرشد ابوالفضل ورمزیار/ ساعت ۱۶:۴۵: نمایش خیابانی «به رنگ پرچم» به نویسندگی و کارگردانی پویا امامی و مجتبی خلیلی/ ساعت ۱۷:۰۵: نمایش خیابانی «منم آرش» به نویسندگی و کارگردانی علی محمد رادمنش/ ساعت ۱۷:۲۵: نمایش خیابانی «سردار انقلاب» به کارگردانی اکبر قهرمانی/ ساعت ۱۷:۵۰: «نقالی انقلاب» با هنرمندی مرشد میرزاعلی/ ساعت ۱۸:۱۵ : نمایش «روح خدا» به نویسندگی و کارگردانی هومین میرمعنوی.
اخبار
امینی جایگزین نقاشزاده
با حکم رییس سازمان سینمایی مجتبی امینی به عنوان دبیر چهل و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر معرفی شد.
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور طی حکمی مجتبی امینی را به سمت دبیر چهل و یکمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر منصوب کرد.
متن حکم دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به این شرح است:
«جناب آقای مجتبی امینی
نظر به تجربه و تعهد، جنابعالی را به سمت دبیر چهل و یکمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر منصوب مینمایم.
امید است با اتّکاء به پروردگار متعال و با عنایت به افقهای ترسیم شده در نقشه گام دوم انقلاب اسلامی و راهبردهای کلان سازمان سینمایی مبتنی بر رویکرد «قانون گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری» با سرلوحه قرار دادن سه ضرورت اجتناب ناپذیر سینمای ایران - «اخلاق، آگاهی، امید» ضمن همراهی با اهالی فرهیخته سینما، منتقدان و اصحاب رسانه، جوانان متعهد و با دانش؛ و با توجه به اصل صرفهجویی و اجتناب از هر گونه تشریفات زائد و بهرهگیری از تجارب ارزشمند گذشته و ظرفیت سینمای ایران در برگزاری رویدادِ فجر سینمای ایران همزمان با فجر انقلاب اسلامی موفق باشید.
انتظار میرود چهل و یکمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر، که با ساختاری منسجم و یکپارچه در گستره ملی و بینالمللی برگزار میشود با اهتمام به مقوله دیپلماسی فرهنگی، درک الزامات و ضرورتهای منطقهای و بینالمللی و جلب مشارکت گسترده کشورهایی که دارای مشترکات دینی، فرهنگی و گفتمانی هستند فرصتی مضاعف برای سینمای ایران در عرصه ملی و بینالمللی فراهم آورد.
هماهنگی، همکاری و همراهی مؤسسات و معاونتهای سازمان، در برگزاری هرچه باشکوهتر جشنواره بینالمللی فیلم فجر انقلاب اسلامی، مورد نظر و حائز اهمیت است.
شایسته میدانم از تلاشها و کمکهای آقای مسعود نقاش زاده که برغم مشغلههای حرفهای برای یک دوره دبیری این رویداد سینمایی را پذیرفته بودند قدردانی و تشکر نمایم.»
مجتبی امینی پیش از این مشاور رییس و معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی، دبیری سه دوره جشنواره فیلم کوتاه سما، دبیر دو دوره جشنواره چهل چراغ، عضو اتحادیه تهیه کنندگان سینما، تهیه کننده، مجری طرح و مدیر تولید بیش از ۲۰ فیلم سینمایی بوده است.
امینی تهیهکنندگی سریال «گاندو» و برنامه سینمایی «هفت» را در تلویزیون در کارنامه خود داشته است.
آمار فیلمهای ارسالی به جشنواره فیلمهای ایرانی
زوریخ اعلام شد
آمار فیلمهای ارسالی به هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس اعلام شد.
آمار فیلمهای دریافتی در هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس (IFFZ) به دبیری یدالله داج اعلام شد و بر این اساس ۲۵۰ فیلم بلند سینمایی و مستند و ۸۰ فیلم کوتاه داستانی و مستند برای حضور در هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس (IFFZ) ارسال شدهاند.
همچنین امسال برای اولین بار بخشی با عنوان «ایران ٣۶٠ درجه» به جشنواره اضافه شده است که فیلمهای انتخابی مستند در مورد رویدادها و مسائل مختلف ایران در این بخش به نمایش درمیآیند. آثار این بخش در اولین سال راهاندازی آن، توسط دبیر جشنواره و از بین مستندهای رسیده انتخاب میشود. هیات داوران این جشنواره در بخش فیلمهای بلند، متشکل از پنج نفر از افراد متخصص است که بهترین فیلم بلند فستیوال را انتخاب میکنند.
جایزه بهترین فیلم بلند فستیوال، استوانه یا منشور طلایی کوروش است که به همراه ۲ هزار دلار جایزه نقدی به برگزیده جشنواره اهدا میشود.هیات داوران بخش فیلمهای کوتاه فستیوال نیز، متشکل از سه نفر از افراد متخصص این حوزه هستند که جایزه بهترین فیلم کوتاه را به همراه ۵۰۰ دلار جایزه نقدی به برگزیده اهدا میکنند.
هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس روز ۲۶ می تا اول ژوئن ۲۰۲۲ (۵ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱) برگزار میشود. آخرین مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ۱۴۰۰) بود.
تمدید مهلت عضویت در سینماتک خانه هنرمندان ایران
مهلت عضویت در سینماتک خانه هنرمندان ایران در سال جدید تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ تمدید شد.
علاقه مندان به عضویت در سینماتک خانه هنرمندان ایران میتوانند تا روز یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ برای ثبت نام در سینماتک خانه هنرمندان ایران اقدام کنند.
برنامه نمایش فیلمهای سینماتک خانه هنرمندان ایران در بهار ۱۴۰۱ به مرور آثار سینمای معاصر ژاپن (۲۰۱۰-۱۹۹۰) اختصاص دارد و شامل ۱۰ فیلم زیر است:
«رویاها» به کاگردانی آکیرا کوروساوا (۱۹۹۰)
«هزارتوی رویاها» به کارگردانی گاکوریو ایشی (۱۹۹۷)
«عروسکها» به کارگردانی تاکشی کیتانو (۲۰۰۲)
«هیچکس نمی داند» به کارگردانی هیروکازو کورئیدا (۲۰۰۴)
«طعم چای» به کارگردانی کاتسوهیتو ایشی (۲۰۰۴)
«تیغه پنهان» به کارگردانی یوجی یامادا (۲۰۰۴)
«جنگل سوگوار» به کارگردانی نائومی کاواسه (۲۰۰۷)
«سونات توکیو» به کارگردانی کیوشی کوروساوا (۲۰۰۸)
«اعترافات» به کارگردانی تتسویا ناکاشیما (۲۰۱۰)
«سیزده قاتل» به کارگردانی تاکشی میکه (۲۰۱۰)
این دوره جدید از ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ آغاز به کار می کند و دوشنبههای هر هفته ساعت ۱۷ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار میشود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9723/30107/104669
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9723/30107/104670
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9723/30107/104671
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9723/30107/104672
|
عناوین این صفحه
- کرونا در قلب فیلمهای کن ۲۰۲۲ جایی ندارد
- پوستر بیست و نهمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی رونمایی شد
- میزبانی هنرهای نمایشی از «هفته هنر انقلاب اسلامی»
- اخبار