|
غلامرضا موسوی بیان کرد؛
پیشنهاد آیتالله بهشتی برای تولید یک فیلم تعاونی
غلامرضا موسوی تهیهکننده باسابقه سینما در قالب سلسله گفتگوهای تاریخ شفاهی سینمای ایران به طرح برخی خاطرات خود از سالهای فعالیت در این حوزه پرداخت.
موزه سینمای ایران در ادامه انتشار سلسله نشستهای تاریخ شفاهی خود به مناسبت زادروز غلامرضا موسوی تهیه کننده پیشکسوت سینما و روزنامهنگار بخشهایی از گفتگوی تاریخ شفاهی این هنرمند را منتشر کرده است که در زیر میخوانید.
غلامرضا موسوی با بیان اینکه متولد ۲۸ فروردین ۱۳۳۰ در تربت جام است، گفت: پدرم نظامی بود و به دلیل اینکه به جاهای مختلفی منتقل میشد، خانوادگی به همراه او میرفتیم و زمانی که باید به مدرسه میرفتم ساکن مشهد شدیم و در همانجا خانه گرفتند و در مشهد ماندیم.
وی ادامه داد: سال ۱۳۵۰ دانشکده مدرسه عالی اقتصاد بابلسر قبول شدم و همزمان در همان سالها در تئاتر هم فعالیت داشتم و دوستی من و فریدون جیرانی از همانجا شروع شد که خیلی تئاتر را جدی نمیگرفت و بیشتر دغدغهاش سینما بود؛ او تمام مجلات سینمایی را میگرفت، میخواند و دنبال میکرد و موجب شد تا من هم سینما را جدی بگیرم. رفاقت ما از مرکز آموزش شروع شد و نکته این بود که مسیر ما برای رسیدن به منزل یکی بود؛ با هم به خانه برمیگشتیم یعنی ابتدا خانه جیرانی ۲ کوچه بالاتر خانه من بود به همین دلیل رفت و آمدهایمان با هم بود.
موسوی خاطرنشان کرد: اولین کار مشترکم با فریدون جیرانی «بیژن، خیال و کفش» بود که در مشهد ساخته شد و بعد از آن داریوش ارجمند، بیژن امکانیان و مهدی صباغ زاده هم فیلم ساختند. «بیژن، خیال و کفش» فیلم هشت میلی متری بود که درواقع سوپرهشت ساخته شد و برخی کارگردانها مانند کیانوش عیاری بعدها همین فیلمهای هشت میلی متری را تبدیل به فیلمهای بلند کردند.
وی با بیان اینکه وقتی در روزنامه کیهان استخدام شد در سرویس گزارش کار میکرد، توضیح داد: یکی از دوستان در روزنامه کیهان چهار نفر از ما که شامل من، ساسان رئوفی، بیژن نظری و ابراهیم رستمیان میشد را به شهربانی معرفی کرده بود تا برای خدمت سربازی به شهرستان نرویم و عصرها در کیهان کار کنیم. درواقع ما چهار نفر با نامه و درخواست کیهان به فرمانداری وقت برای گذراندن دوران سربازی در دانشگاه پلیس معرفی شدیم و در آنجا خدمت کردیم.
«آفتاب نشین ها» محصول یک رفاقت بود
موسوی در گفتگو با فریدون جیرانی درباره علاقهاش به سینما گفت: در آن سالها سینما را دوست داشتم اما فقط در این حد که یادداشت بنویسم و فیلم ببینم. از کودکی فیلم میدیدم و زمانی که برای روزنامه آفتاب شرق کار میکردم اوج سینما رفتنم بود اما بیشتر روزنامه نویسی، نقد فیلم، گزارشهای سینمایی و جشنواره بود و به دنبال تولید نبودم.
وی درباره ساخت فیلم «آفتاب نشینها» توضیح داد: یادم میآید در خانهای همراه با فریدون جیرانی و بیژن امکانیان بودیم که بعدها مهدی صباغ زاده هم از مشهد به عنوان مهمان آمده بود و این سه نفر تصمیم گرفته بودند فیلمنامه «آفتابنشینها» را که فریدون جیرانی نوشته بود بسازند و دنبال تهیه کننده بودند که با چند نفر هم صحبت کرده بودند اما به هر دلیلی نشده بود و من در ملاقاتی که با زنده یاد آیت الله بهشتی برای کار خبری داشتم به او گفتم با اهالی وزارت ارشاد (وقت) درباره فیلمی که قرار است بسازیم صحبت کند و موضوع فیلم را توضیح دادم. او به من گفت چرا به صورت تعاونی کار نمیکنید و من تصورم از تعاونی مانند تعاونی مصرف کیهان بود که خرید میکردیم و آخر ماه از حقوقمان کم میکرد. از او پرسیدم تعاونی به چه شکلی است زیرا تصور من از تعاونی چیز دیگری بود. وی گفت اینکه دور هم جمع شوید و دستمزدها و هرچقدر پول دارید را یکی کنید میشود تعاونی و اگر خواستید به شکل تعاونی کار کنید به شما کمک میکنم و من موارد و حرف او را به دوستان منتقل کردم.
موسوی ادامه داد: فیلم «آفتاب نشینها» محصول یک رفاقت بود که در نهایت به عنوان تعاونی کار کردیم. قرار شد من به عنوان تهیه کننده، فریدون جیرانی به عنوان فیلمنامه نویس و دستیار اول کارگردان، بیژن امکانیان به عنوان بازیگر و مهدی صباغ زاده به عنوان کارگردان حضور داشته باشند. یکی از خاطرات جالب هم این بود که وقتی ساخت فیلم قطعی و شروع به کار کردیم؛ آقای کلهر معاون سینمایی وقت بود و ما مجوز را از آقای مسعودشاهی گرفتیم و برای گرفتن وسائل و تجهیزات پیش زنده یاد علی مرادخانی رفتیم که مسئول این کار بود زیرا در آن زمان هنوز فارابی تاسیس نشده بود. او به ما قول همکاری داد و قرار شد نگاتیو، پوزیتیو و کلیه وسایل فیلمبرداری را با دوربین BL در اختیار ما قرار دهند. نفر اولی که قرار بود فیلمبرداری را برعهده داشته باشد علیرضا زرین دست بود و نقش اول را هم قرار بود فرامرز قریبیان بازی کند اما با اینکه با ما قرارداد داشت نیامد. ما برای فیلمبرداری برای اولین بار سراغ همایون پایور رفتیم و کسی که در آن زمان با ما بسیار همراهی کرد استاد علی نصیریان بود که نقش اول را پذیرفت و با اینکه در آن زمان ما خیلی بلد نبودیم و سرمای وحشتناکی موقع فیلمبرداری بود اما او بسیار همراهی کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: یادم میآید برای فیلم «آفتاب نشینها» ۲۰ یا ۳۰ تومان بیشتر نداشتم و مقداری هم فریدون جیرانی، بیژن امکانیان و مهدی صباغ زاده گذاشتند و من یادم آمد زنده یاد آیت الله بهشتی گفته بود اگر به صورت تعاونی کار کنیم به ما کمک میکند به همین دلیل دوباره پیش او رفتم و آیت الله بهشتی به برادران رخ صفت در سازمان اقتصاد اسلامی یادداشت نوشت که ۵۰ هزار تومان به صورت قرضالحسنه در اختیار آقای موسوی قرار دهید و من یک روز زمانی که کارم در کیهان تمام شده بود برای بردن نامه به آن اداره رفتم. نشسته بودم و دیدم کیسه بزرگی آوردند و جلوی من گذاشتند و همان برگهای که زنده یاد بهشتی نوشته بود را به من دادند و گفتند بنویسم که دریافت شد. بسیار تعجب کردم چون تصور این بود که اول از من چک و سفته میخواهند و بعد پول را تحویل میدهند. یادم میآید ۵۰ هزار تومان هم آخر فیلم فرمانده وقت نیروی دریایی به صورت قرضالحسنه به ما داد و اولین موسیقی فیلم را با مجید انتظامی صحبت کردیم که قرار بود ارکستر عظیمی هم داشته باشد و ۷ هزار تومان برای این کار دستمزد در نظر گرفتیم.
موسوی در ادامه گفت: خاطره دیگری که به یادم میآید عکسی است که همافران مقابل امام خمینی (ره) گرفتند. زمانی که امام (ره) به خیابان ایران آمد، گروههای مختلف نظامی میآمدند و به نوعی با او بیعت میکردند یک روز به ما گفتند یک عکس برای کیهان میخواهیم بگیریم و عکاس هم زنده یاد حسین پرتوی بود و اینکه عکس به چه شکلی باشد را خود اهالی محل استقرار امام (مدرسه رفاه) کارگردانی کردند؛ همه یک دست ایستاده بودند و گفتند فقط از پشت آنها عکس گرفته شود همه سرها به طرف امام (ره) و در حال ادای احترام به او بود و در همان حالت عکس گرفته شد.
وی در پاسخ به سوال فریدون جیرانی مبنی بر اینکه در زمان پیروزی انقلاب کجا بوده است؟ پاسخ داد: در ۲۲ بهمن ماه مانند همه آدمها داخل خیابانها بودم و بخشی از رفت و آمدهایم از ۱۲ بهمن به بعد به عنوان خبرنگار مستقیم محل استقرار امام بود.
رقابت فیلم کوتاه «برنده» در جشنواره کینولاب لهستان
فیلم کوتاه «برنده» به کارگردانی علی کیوان در بخش مسابقه هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم کینولاب لهستان نمایش داده میشود.
فیلم کوتاه «برنده» به کارگردانی علی کیوان و تهیهکنندگی حامد رهنما و مهدی مقدم در نخستین حضور بینالمللی خود در بخش مسابقه هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم کینولاب لهستان نمایش داده میشود.
کینولاب یک جشنواره بینالمللی فیلم برای کودکان و نوجوانان است که معمولاً فیلمهایی از سراسر جهان که از نظر کیفیت هنری غنی هستند و پیامهای مهمی را منتقل میکنند، انتخاب و داوری میکند.
هفتمین دوره این جشنواره در ماه ژوئن در شهر کراکوف لهستان برگزار خواهد شد.
فیلم کوتاه «برنده» پیش از این در سیو چهارمین دوره جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان کاندید پروانه زرین فیلم کوتاه بوده و نیز موفق به کسب دیپلم افتخار پنجاه و یکمین دورهی فیلم رشد شده است. این فیلم همچنین تندیس بهترین فیلم کوتاه چهارمین جشن سیمرغ سینمای خراسان را کسب کرده است.
داستان فیلم «برنده» در مورد دوچرخه جدید وحید است که پدرش به منظور شرکت در مسابقه برای او تهیه کرده است و شباهت زیادی به دوچرخه دزدیدهشده دوستش علیرضا دارد.
ایلیا مشایخی، کیان داوودیآزاد، جمال فوادیان، رضا نیلی، اختر خوشکار، سجاد تاجیک و طاها نجفپور بازیگران «برنده» هستند.
عوامل این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: مرتضی نجفی، دستیار کارگردان و برنامهریز: احمدرضا عبیدی، منشی صحنه: محسن بهاری، نورپرداز: محمد پرچ، طراح صحنه: حامد اصلانی، مدیر صدابرداری: سامان شهامت، طراح چهرهپردازی: امید گلزاده، تدوین: مهدی مقدم، طراحی و تدوین صدا: محمدمهدی جواهریزاده، مدیر تولید: امیرمهدی صادقی، طراح جلوه ویژه: احسان ملازاده، اصلاح رنگ: فرهاد قدسی، آهنگساز: علی وحید، عکاس: بهرام صدیقزاده، طراح پوستر: حمید حمیدی.
والبرگ و مل گیبسون در یک قاب قرار میگیرند
مارک والبرگ میگوید با الهام از تلاش پیشین مل گیبسون، فیلمی را ساخت که از دلش برآمده بود.
مارک والبرگ بازیگر سرشناس آمریکایی با صرف میلیونها دلار از دارایی شخصیاش فیلم «پدر استو» را ساخت.
این فیلم جدید روایگر داستانی واقعی از زندگی استوارت لانگ است که به عنوان بوکسوری آماتور فعالیت میکرد و در نهایت راه کلیسا را در پیش گرفت و کشیش شد.
والبرگ که در این فیلم در کنار مل گیبسون نقشآفرینی هم کرده گفت این فیلم چیزی بیش از یک پروژه بازیگری برایش بوده و میلیونها دلار از دارایی شخصیاش را صرف ساخته شدن این فیلم کرده است.
وی گفت به نوعی تلاشی که مل گیبسون برای ساخته شدن «مصایب مسیح» کرد و با صرف ۳۰ میلیون دلار از پول خودش آن فیلم را ساخت موجب شد تا وقتی تهیهکنندهای نیافت خودش پا پیش بگذارد و فیلمی را که برایش ارزش داشت بسازد.
والبرگ گفته است همیشه خواسته روی خودش حساب کند و تلاش کرد و فیلمنامه را به دست چند نفر رساند تا شاید بخواهند آن را بسازند، اما آنها پا پیش نگذاشتند. وی افزود از اینجا به بعد موضوع شخصی شد و از آنجا که دیگران برداشت خودشان را داشتند و احساسشان این بود که چون این فرد در انتها بیمار میشود فیلم ناامید کننده خواهد بود، او وارد عمل شد.
وی افزود: آنها روحیه و احساس و اینکه چقدر این فیلم الهامبخش است را درک نکردند.
والبرگ در پاسخ به این پرسش که چقدر از دارایی شخصیاش را هزینه تولید این فیلم کرده گفت: میلیونها و میلیونها دلار برای این فیلم هزینه شد. بخشی از هزینه بالای تولید فیلم برای اخذ مجوز موسیقی آن بوده است. وی همچنین افزود: خداوند من را انتخاب کرد تا آن را بسازم.
منتقد ورایتی از «پدر استو» به عنوان داستان واقعی غمگینی یاد کرده که بیش از هر چیز بر احساسات مذهبی تمرکز دارد و در عین حال یک سفر اودیسهای همیشگی هالیوودی نیست.
«پدر استو» از ۱۳ آوریل در سینماهای آمریکا اکران خود را شروع کرده و در اولین نوبت اکرانش از نمایش در ۲۷۹۹ سالن سینما ۱.۵ میلیون دلار فروش داشته است. گفته شده امتیاز ۴۳ درصدی در سایت راتن تومیتوز احتمال جذب تماشاگر بیشتر برای تماشای این فیلم را پایین میآورد.
رزالین راس همسر مل گیبسون این فیلم را نوشته و اولین تجربه کارگردانی وی هم هست. ساخت این فیلم از سال ۲۰۱۶ مطرح شد و والبرگ اعلام کرده بود قصد بازی در این فیلم زندگینامهای را دارد.
والبرگ برای بازی در این فیلم ۱۴ کیلوگرم در ۶ هفته وزن اضافه کرد و روزی ۷ هزار کالری مصرف کرد تا در بخش دوم زندگی این شخصیت نیز بازی کند.
«تهران شهر عشق» در انتظار اکران پاییزی
محمد احمدی تهیهکننده فیلم سینمایی «تهران شهر عشق» بیان کرد که باید به فکر ترفندهایی برای اکران عمومی این فیلم باشند و پاییز را فصل مناسبی برای اکران آن عنوان کرد.
محمد احمدی تهیهکننده فیلم سینمایی «تهران شهر عشق» به کارگردانی علی جابر انصاری که سال گذشته پروانه نمایش آن صادر شده بود، درباره وضعیت اکران این فیلم توضیح داد: هنوز برای اکران این فیلم سینمایی اقدام نکردهایم و باید به زودی درباره آن تصمیمگیری کنیم. یک فیلم کودک و نوجوان به نام «میان صخرهها» هم دارم که هفته پیش پروانه نمایش آن هم صادر شد و باید برای اکران آنها برنامهریزی داشته باشیم.
وی افزود: در حال رایزنی هستم تا ببینم با توجه به شرایط کرونایی بهترین زمان اکران برای فیلم «تهران شهر عشق» چه زمانی است. در حال حاضر شرایط سینماها عادیتر شده است و باید به فکر ترفندهایی باشیم که بتوانیم این فیلمها را اکران کنیم. به نظر خودم پاییز فصل مناسبی برای اکران «تهران شهر عشق» است.
احمدی در پایان با اشاره به گلایه سینماداران از فروش فیلمها اظهار کرد: طبیعتاً نمیتوان سینما را تعطیل کرد. بالاخره باید آزمون و خطا کنیم تا فیلمهایی که بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند مشخص شوند. به همین دلیل سبدی که برای اکران در نظر گرفته میشود باید همه نوع فیلمی را در خود جای دهد. هم فیلمهایی که احتمال فروش بالا دارند و هم فیلمهای هنریتر و آثار اجتماعی. باید این سبد آنقدر متنوع باشد تا از هر قشر و هر سلیقهای بتوانیم مخاطب در سینما داشته باشیم.
اخبار
آلمانیها به «ارتودنسی» جایزه دادند
فیلم کوتاه «ارتودنسی» موفق به کسب تقدیر ویژه از بخش فیلم کوتاه جشنواره درسدن آلمان شد.
فیلم کوتاه «ارتودنسی» به کارگردانی محمدرضا میقانی موفق به کسب تقدیر ویژه از بخش فیلم کوتاه جشنواره درسدن آلمان شد.
جشنواره درسدن آلمان از تاریخ ۵ تا ۱۰ آوریل برابر با ۱۶ تا ۲۱ فروردین برگزار شد.
جشنواره فیلم درسدن یکی از بهترین جشنوارههای اروپا به شمار میآید که به فیلم کوتاه در هر فرمتی تمرکز دارد. این جشنواره از آغاز به کار خود در سال ١٩٨٩، با جوایزی به ارزش تقریباً ۶۲ هزار یورو، به یکی از مهمترین جشنوارههای در نوع خود در سراسر آلمان تبدیل شده است. بخشهای مسابقه فیلم ملی و فیلم بین المللی، بخشهای اصلی برنامه این جشنواره به شمار میآید.
در فیلم ۱۴ دقیقهای «ارتودنسی» مریم حسینی، یاس فرخنده، آرزو عالی و مهدی صدر به ایفای نقش پرداختهاند.
از دیگر عوامل این فیلم کوتاه «ارتودنسی» میتوان به مدیر تصویربرداری: بهروز بادروج، طراح صحنه و لباس و مجری طرح: باران سرمد، تدوین: پویان شعلهور، صداگذار: امین شریفی، موسیقی: مونا مطبوع ریاحی، صدابردار: سعید زند، طراح گریم: یلدا زاهدی اشاره کرد.
اولین سریال با محور تولید دانشبیان پربینندهترین اثر تلوبیون شد
فصل چهارم سریال «از سرنوشت» تاکنون در میان سریالها و مجموعههای رمضانی بیشترین بازدید را در سامانه تلوبیون به دست آورده است.
با گذشت دو هفته از آغاز پخش فصل چهارم «از سرنوشت» تعداد بازدیدهای این سریال در سامانه تلوبیون در جایگاه پربینندهترین سریال رمضانی قرار گرفت.
در فصل چهارم این سریال برای اولین بار در سیما موضوع تولید دانشبنیان دستمایه سریالسازی قرار گرفته است.
فصل جدید مجموعه تلویزیونی «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان، تهیهکنندگی اکبر تحویلیان و نویسندگی محمد محمود سلطانی و روح الله صدیقی کاری است از گروه فیلم و سریال شبکه دو که از روز اول ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه دو سیما رفته است.
بازیگران این سریال عبارتند از: مجید واشقانی، حسین پاکدل، لیلا بلوکات، رضا داودنژاد، ساناز سعیدی، سیدمهرداد ضیایی، نگین صدقگویا، سولماز غنی، مائده طهماسبی، رضا بنفشهخواه، شاهو رستمی، مسعود انتظاری، محمدصادق ملک و دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، مونا کرمی، مهدیس توکلی، (با معرفی) مهران میری، فرهنگ زرگرباشی، متین طاهرینیا.
تماشاخانه سنگلج میزبان مجالس تعزیه میشود
تماشاخانه سنگلج میزبان سه مجلس تعزیه به معین البکایی ابوالفضل میرزااحمدی در لیالی قدر خواهد شد. تماشاخانه سنگلج برای نخستین بار سال ۱۳۹۸ اقدام به اجرای مجالس تعزیه در شبهای قدر کرد. سالهای بعد برای ممانعت از ازدحام جمعیت به دلیل شیوع بیماری کرونا، از اجرای این مراسم باوجود برنامهریزیهای انجام شده، خودداری شد و خوشبختانه سال جاری با کنترل این بیماری، تصمیم بر آن شد تا در این شبها اقدام به اجرای مراسم تعزیه شود. تماشاخانه سنگلج سال جاری برای دومین بار با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ و اداره کل هنرهای نمایشی، میزبان سه مجلس شبیهخوانی پس از اذان مغرب شبهای یکم، سوم و پنجم اردیبهشت ماه مصادف با لیالی ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان خواهد بود و این تعزیهها در خیابان بهشت مقابل تماشاخانه سنگلج اجرا خواهند شد.
اخبار
داود نامور تهیهکننده «پروین» شد
داود نامور، تهیهکننده نمایش «پروین» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی شد، نمایشی که قرار است به زودی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود.
نمایش «پروین» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی که از اواخر اردیبهشت در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت، تهیهکننده خود را شناخت.
داود نامور تهیهکننده و کارگردان تئاتر و همچنین موسس و مدیر عمارت نوفللوشاتو، تهیهکنندگی درام تاریخی و چهرهنگارانه (پرتره) «پروین»؛ برشی از زندگی پروین اعتصامی، شاعر شناختهشده معاصر را بر عهده گرفت.
نامور که از جمله فعالیتهای اجراییاش میتوان به مدیریت عمارت نوفللوشاتو از سال ۱۳۹۵ تاکنون و مدیریت آکادمی هنرهای اجرایی «افرا» از سال ۱۳۹۷ تاکنون اشاره کرد، دبیر جشنواره مستقل تئاتر «افرا» با عنوان «جایزه بزرگ استاد ناظرزادهکرمانی» نیز هست، جشنوارهای که فراخوان آن، پس از ۲ دوره برگزاری در سالهای ۱۳۹۷ و ۱۴۰۰، برای برگزاری در سال ۱۴۰۱ به تازگی منتشر شده است.
در کارنامه کاری نامور کسب عنوان «مدیر برتر تماشاخانههای خصوصی در جشنواره بینالمللی تئاتر فجر» در سالهای ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ و همچنین تهیهکنندگی بیش از ۱۰ اثر نمایشی و مشارکت در تولید بیش از ۷ اثر دیده میشود.
نمایشنامه «پروین» به قلم حسین کیانی ۲۶ دی ۱۴۰۰ در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر رونمایی و توسط انتشارات نمایش روانه بازار کتاب شد.
اسامی بازیگران و دیگر عوامل «پروین» به زودی اعلام میشود.
نشان انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر تغییر کرد
از نشان جدید انجمن صنفی سراسری منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر رونمایی شد.
پس از ۲۰ سال و در پی ثبت انجمن صنفی سراسری منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نشان این انجمن تغییر کرد.
این نشان که توسط علیرضا کیایی طراحی شده است، همزمان با دوره جدیدی از فعالیتهای این انجمن، در فضای رسانهای رونمایی شد.
در طراحی لوگوی جدید این انجمن تلاش شده تا در نهایت سادگی از نشانههای سمبلیک مرتبط با حوزه فعالیت انجمن استفاده شود؛ اشاره به خنده و گریه (به عنوان نماد آشنای تئاتر) و قلم (مداد) با هدف اشاره به رسالت ژورنالیستی و نقادانه از عناصر اصلی لوگوی قبلی این انجمن بوده که در طراحی جدید با رویکردی مینیمال باقی مانده است. اما در عین حال در لوگوی جدید مفهوم کنش و واکنش و گفتگو (میان مخاطب یا منتقد و روزنامهنگار با هنرهای دراماتیک) در قالب یک خط ربط و با تکرار معکوس یک عنصر بصری، به شکلی پررنگتر نمایان شده است.
همچنین در طراحی لوگوی جدید، ضمن اشاراتی به فناوریهای جدیدتر در عرصه ارتباطات و رسانههای دیداری و شنیداری به گستردگی بیشتر حوزه فعالیتهای رسانهای پرداخته شده و برای تقویت این رویکرد، در طراحی از مفهوم اشاعه و انتشار الهام گرفته شده است.
هیو لوری آگاتا کریستی را به تلویزیون میبرد
بازیگر سرشناس انگلیسی این بار کسی است که یک اقتباس جدید از یکی از داستانهای جنایی آگاتا کریستی انجام داده است.
هیو لوری بازیگر سرشناس بریتانیایی که برای بازی در سریالهایی چون «خانه» و «مدیر شب» شهرت دارد، رمانی از آگاتا کریستی را که مورد علاقهاش است برای تلویزیون ساخته است.
این رمان در قالب یک مینی سریال ۳ قسمتی ساخته شده و نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی آن را خود لوری انجام داده و در یکی از نقشهای مکمل آن نیز نقشآفرینی کرده است.
وی در آستانه اکران این برنامه تلویزیونی با عنوان «چرا آنها از اوانز نپرسیدند؟» گفته مدتها به این رمان علاقه داشت.
این بازیگر ۶۲ ساله گفته است: هر چه بیشتر درباره آن فکر میکردم بیشتر از این ایده لذت میبردم که نوعی ماجراجویی کمیک را در دل آن بگنجانم.
این رمان با همین عنوان اولین بار سال ۱۹۳۴ در انگلستان منتشر شد و داستان آن حول محور شخصیتی به نام بابی جونز مهربان (با بازی ویل پوتر) میگردد که مردی در حال مرگ را نزدیک صخرههای ساحل ولز پیدا میکند. مرد پیش از مردن فقط میتواند چند سوال گیج کننده بیان کند و پس از آن بابی با یکی از دوستهای دوران کودکیاش که اکنون لیدی فرانسیس درونت (با بازی لوسی بینتون) است تصمیم میگیرند این معما را حل کنند و دریابند چه اتفاقی برای این مرد رخ داده است.
اما تامپسون، جیم برادبنت و پل وایت هاوس از بازیگران سرشناس انگلیسی دیگر نقشآفرینیهایسریال را انجام دادهاند.
کیفر ساترلند دوست دارد با جک باوئر برگردد
بازیگر سریال «۲۴» گفته دوست دارد با ایفای نقش جک باوئر بازگردد.
کیفر ساترلند بازیگر اصلی سریال «۲۴» ابراز تمایل کرده تا با ادامه سریال بازگردد.آخرین بار ساترلند در سال ۲۰۱۴ با بازی در سریال کوتاه ۱۲ اپیزودی «۲۴: یک روز دیگر زنده بمان» در نقش جک باوئر ظاهر شد. وی به تازگی در گفتوگو با «جیکیو مگزین» اظهار کرده که در را برای ادامه سریال «۲۴» باز گذاشته زیرا احساس میکند بخشهای از داستان باوئر هنوز حل نشده باقی مانده است.ساترلند درباره ایفای این نقش در این مصاحبه گفته است: دلم برایش تنگ شده. تجربه فوقالعادهای بود.وی افزود: به این نتیجه رسیدهام که اصولاً نباید درباره اینکه کاری را انجام میدهی یا نه پاسخ قطعی بدهی. عاشق ایفای نقش آن شخصیت هستم. فکر میکنم داستان حلنشده باقی مانده. اگر داستانی نوشته شود که توجه مرا جلب کند و فکر کنم باید در آن مشارکت کنم، خب حمایتش میکنم، حتی اگر میزان مشارکت من محدود باشد.
ساترلند همچنین تاکید کرده که مشارکت وی در ادامه این پروژه بسیار به کیفیت نویسندگی بستگی دارد و اگر سازنده سریال یعنی هاوارد گوردن برای ساخت ادامه آن انگیزه داشته باشد او هم تمایل دارد که در ادامه آن حضور داشته باشد. وی افزود: باید دید چه پیش میآید.سریال «۲۴» از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ روی آنتن رفت و در طول ۹ فصل و ۱۹۲ اپیزود مخاطب زیادی یافت. این مجموعه سال ۲۰۰۶ برنده امی بهترین سریال درام شد.
ساترلند در مصاحبهاش گفته که وقتی در حال تولید سریال بودند و حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر رخ داد تا مرز کنارهگیری از سریال پیش رفت. «۲۴» نوامبر ۲۰۰۱ و تنها چند ماه پس از آن حملات روی آنتن رفت.
ادامه سریال «۲۴» سال ۲۰۱۷ با «۲۴: میراث» روی آنتن رفت که برای اولین بار بازیگر جدید در نقش اصلی ظاهر شد و کوری هاکینز این نقش را برعهده گرفت. ساترلند تهیهکننده این سریال بود اما در برابر دوربین نقشی ایفا نکرد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9731/30172/104988
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9731/30172/104989
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9731/30172/104990
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9731/30172/104991
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9731/30172/104992
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9731/30172/104993
|
عناوین این صفحه
- پیشنهاد آیتالله بهشتی برای تولید یک فیلم تعاونی
- رقابت فیلم کوتاه «برنده» در جشنواره کینولاب لهستان
- والبرگ و مل گیبسون در یک قاب قرار میگیرند
- «تهران شهر عشق» در انتظار اکران پاییزی
- اخبار
- اخبار