|
سازمان فرهنگی هنری برگزار میکند؛
برگزاری یازدهمین «فرهنگسرای کتاب» در نمایشگاه کتاب تهران
همزمان با سی و سومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری یازدهمین دوره «فرهنگسرای کتاب» در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) خبر داد.
به گزارش امتیاز، سید علیرضا فاطمیانپور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری یازدهمین دوره «فرهنگسرای کتاب» در محل برگزاری سی و سومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: این فرهنگسرای موقت با شعار «کتاب سایهبان شهر» و با سه هدف اصلی معرفی دستاوردها و ظرفیتهای شهرداری تهران در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی، کمک به توسعه و اعتلای دانش جامعه شهری و ترویج فرهنگ مطالعه با اجرای برنامههای مخاطب محور برپا میشود.
وی ادامه داد: «فرهنگسرای کتاب» از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ میزبان مخاطبان است. غرفه مدیریت امور کتابخانهها یکی از غرفههای اصلی خواهد بود که امکان عضویت رایگان در کتابخانههای سازمان، امکان استفاده از سامانه مشاوره کتاب (سمک) و نمایش محصولات مجازی «کتابدان» در آن پیشبینی شده است. در غرفه «تصویرسازی ضربالمثلها» تصاویر در هم ریخته از ضربالمثلهای ایرانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان ضمن مرتب کردن تصاویر، ضربالمثل مربوطه را بیان میکنند. همچنین غرفه «صحافی کتاب» به آموزش صحافی اختصاص دارد و کودکان در آن میآموزند با استفاده از کاغذ باطله دفترچه یادداشت بسازند. در غرفه «هشت خوان کتاب» فرایند تولید کتاب از جنگل تا کتابخانه در هشت قاب تصویرگری شده و مخاطب کودک ضمن یادگیری مراحل یادشده، این تصاویر را مرتب میکند.
فاطمیانپور درباره غرفه «سینما اقتباس» گفت: در این غرفه پوستر فیلمهایی که از کتابها اقتباس شدهاند به همراه نسخه فیزیکی کتابها به نمایش در میآید و تعدادی از بازیگران فیلمهای اقتباسی نیز در غرفه حاضر خواهند شد. در «فرهنگسرای کتاب» غرفهای هم به معرفی دو برنامه «چهارراه کتاب» و «کتاب در گردش» میپردازد که آموزش مهارتها و تکنیکهای مطالعه از بخشهای آن است. غرفه «دستان بینا» نیز ظرفیتها و فعالیتهای کتابخانههای نابینایان سازمان را به مخاطبان معرفی میکند. کودکان و نوجوانان با حضور در غرفه «باغ علم کودک» میتوانند از تعدادی از دستگاههای علمی و آموزشی باغ کتاب تهران استفاده کنند.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری از برپایی مجموعهبرنامه «شهر قصه» برای کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: قصه و بیان قصه برای کودکان یکی از مهمترین ابزارهایی است که در رشد و پرورش کودکان موثر است و از طرفی مهمترین ابزار برای تشویق کودکان به خواندن کتاب است. بنابراین در «فرهنگسرای کتاب» بخش ویژهای برای کودکان و نوجوانان و نیز آموزشهایی برای والدین آنها در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: «کافه کتاب»، «پرچین کتاب»، «کتابهای یک صفحهای»، «نذر کتاب»، «رادیو کتاب»، «باشگاه کتابخوانی ۱۰۰تاییها» و «اتوبوس کتابگرد هدهد» دیگر غرفههای «فرهنگسرای کتاب» است و تولید و توزیع چند محصول فرهنگی مانند نشانگر کتاب، درخت دانش، کتابخانه من، گردونه جوایز و... نیز پیشبینی شده است.
مجموعه دوجلدی «راز رسانه» نادر طالب زاده تجدیدچاپ شد
در آستانه برگزاری سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، مجموعه دو جلدی «راز رسانه» گفتارها و گفتگوهای رسانهای زندهیاد نادر طالبزاده، توسط انتشارات راهیار تجدیدچاپ شد.
مجموعه دو جلدی «راز رسانه» شامل گفتارها و گفتگوهای رسانهای زندهیاد نادر طالبزاده، در آستانه برگزاری سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، توسط انتشارات راهیار تجدید چاپ شده است.
«راز رسانه»، مجموعه گفتارها و گفتوگوهای نادر طالبزاده، گامی است در جهت تبیین مبانی نظری و بایدهای رسانههای انقلاب اسلامی و شناخت سیاستهای رسانههای غربی که در دو جلد منتشر شده است.
دفتر اول «راز رسانه» از چهار فصل تشکیل شده است. فصل نخست زندگینامه و فعالیتهای مرحوم نادر طالبزاده را بررسی میکند. فصل دوم با عنوان «رسانه و سیاست»، به بحثهای مهمی همچون، «نسبت هنر و ایدئولوژی»، «تصویر انقلاب اسلامی در رسانههای غربی»، «مبارزه با تحقیر رسانهای غرب»، «سیاستگذاری در حوزه رسانه»، «جنگ نرم و استراتژی رسانههای داخلی» و «رسانه، فقط پیام نیست» و… میپردازد. در این فصل بحثهای مهمی درباره بایدهای رسانههای انقلابی و سیاستگذاری رسانهای و نقد سیاستهای رسانههای غربی مطرح میشود.
فصل سوم در ۸۰ صفحه به زندگی، اندیشهها و نگاه شهید سیدمرتضی آوینی درباره مستند رسانه و سینما پرداخته میشود اطلاع از اینکه شهید آوینی گفته بود: طالبزاده، «دیدهبان انقلاب» و «چشم تیزبین انقلاب» است، این کتاب و خصوصاً این فصل را خواندنیتر میکند. موضوع فصل چهارم نیز نسبت فرم و محتوا در برنامه تلویزیونی «راز» است که در سالهای پخش در سیما با استقبال مواجهه شده بود.
چاپ پنجم دفتر اول «راز رسانه» به کوشش یاسر عسگری در ۳۴۲ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۸۵ هزار تومان منتشر شده است.
دفتر دوم «راز رسانه» نیز از چهار فصل تشکیل شده است. فصل نخست «مسیحیت از دریچه سینما» را بررسی میکند. «قصه مسیح، قصه امروز ماست»، «برنابا، انجیلی که نمیشناسیم»، «مسیح این بار مصلوب نمیشود»، «تشنگی مسیحیت غرب برای شنیدن حرفهای جدید» و «جذابیت روایت مسلمانان از مسیح» عناوین گفتگوهای این فصل هستند. فصل دوم با عنوان «کمکاری نهادهای فرهنگی و خیزش نو»، به بحثهای مهمی همچون «هنر انقلاب و مدیریت فرهنگی»، «ضعف نهادهای فرهنگی در فتنه ۸۸»، «ما کمکاری کردیم»، «جوان و دین گرایی»، «جنگ نرم و رسالت ما»، «ایران حرف برای گفتن دارد»، «فیلمهای جشنواره عمار؛ سفیران فرهنگی انقلاب اسلامی»، «جشنواره عمار؛ فرم شکن و گفتمانساز»، «رشد مطالعه، رسالت تاریخی ما»، «میرشکاک، حکیم و عارف و شاعر» و… میپردازد. در این فصل بحثهای مهمی درباره بایدهای رسانههای انقلابی و سیاستگذاری و مدیریت فرهنگی رسانهای مطرح میشود.
فصل سوم در بیش از ۱۰۰ صفحه به «مواجهه با آمریکا؛ وضعیت کنونی جهان» میپردازد و شامل گفتارها و گفتگوهایی درباره فرهنگ اعتراض و بایدهای جنگ فرهنگی با آمریکا، جنبش وال استریت، سیاست سینمای هالیوود، نبرد رسانهای انقلاب اسلامی با غرب، پوشالی بودن دموکراسی غربی، ماجراهای جنگ بوسنی، رسانه و حوزه بین الملل، تصویر ما در غرب و حساسیت رسانههای غربی روی رهبر معظم انقلاب است.
بخش چهارم کتاب هم به «سینما، مستند، راه پیش روی رسانه» از دیدگاه طالبزاده میپردازد و مباحثی چون «سینمای شریعت، سینمای حقیقت»، «راه کارهایی برای سینما»، «زن در سینما»، «سینما و مهدویت»، «سینمای جنگ ما و سینمای جنگ آنها»، «چشمانداز سینمای انقلابی»، «مستندسازی؛ بایدها و نبایدها»، «جایگاه مستند در تلویزیون» و «رسانه ایران، ایستادگیهایش است» بیان میشود.
چاپ دوم دفتر دوم «راز رسانه» نیز در ۳۲۰ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۸۰ هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است.
ایجاد «اختلاف» خواسته دشمن است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان وحدت مسلمانان را عامل هراس دشمن عنوان و تأکید کرد: دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان است.
تقریباً یک قرن از تخریب قبرستان مهم بقیع میگذرد بارگاهی که چندین امام معصوم (ع) و صلحای غیر معصوم اسلام در آن دفن بوده و تفکر وهابیت با درک کارکرد آن در وحدت شیعیان دنیا، وجود آنها را بر نتابید.
برای بررسی این رویداد در سالگرد تخریب قبرستان بقیع با حجتالاسلام عباس عبدالهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان و مدرس حوزه و دانشگاه به گفتگو نشستیم این گفتگو در حاشیه برگزاری مراسم سالگرد تخریب قبرستان بقیع در شهرستان شاهرود رقم خورد.
*در ابتدا پیرامون تخریب بقیع بگویید.
ابتدا باید بابت حب اهل بیت (ع) که در دل داریم خدا را شاکر باشیم زیرا اتصال به معصومان (ع) از آن دست نعماتی است که خدا در طول تاریخ به خواص امت مسلمان داده است و امثال عمار، اباذر و سلمانها افتخار معیت اولیای الهی را داشتهاند و ما نیز باید خدا را شکر کنیم که نسل به نسل پای منبر علما و صلحا و با حب اهل بیت (ع) زندگی کردیم و چراغ مجالس اهل بیت (ع) نسل به نسل در تشیع خصوصاً ایرانی با قوت و شدت بیش از پیش در حال انتقال است.
این روزها مصادف با یک مناسبت اسفناک است و آن هم اینکه صد سال قبل تخریب قبور ائمه (ع) و اولیای الهی غیر معصوم در قبرستان بقیع حادث شده است. این واقعه که به نام شجره خبیث وهابیت انجام شده، باید برای ما درسهایی داشته باشد.
امروز باید ذهنمان را به این موضوع سوق دهیم که قبور مطهر ائمه (ع) چه کار با شجره وهابیت داشته و در واقع بودن آنها چه ضرری به حال آنان داشته و چرا در این خط فکری و فرهنگی و امروز با ابعاد بینالمللی و سیاسی، مقوله زیارت قبور آل الله و اولیای خدا مورد انکار و تکفیر و تخریب قرار میگیرد؟
اگر اینگونه با مسئلههای جهان اسلام برخورد کردیم شاید به مدار دغدغه حضرت ولی عصر (عج) نزدیک شدیم ولی اگر با هم نشستهایی برگزار کردیم و روضهای خواندیم و بعد متوجه مسئلهها نشدیم و در پی آن متوجه تکلیف خودمان در برابر مسئله وهابیت نشدیم، آن زمان خدای ناکرده ممکن است مصداق آن اصحابی بشویم در دور حسن بن علی (ع)، امام حسین (ع) که با تمام محبتشان به این انوار مقدسه، بار حضرات معصومان شدند و هزینههای زیادی برای ولی خدا درست کردند.
ایجاد «اختلاف» خواسته دشمن است/ مشکل جدی وهابیت با قبور ائمه(ع)
*البته این روزها هم درباره این افراد صحبت میشود.
بله و البته برخی که حکایت رجال سیاسی و اجتماعی ما را در این سه، چهار دهه میبینند برایشان قابل هضم نیست در حالی که موارد بسیاری از مصداق چهره به چهره کنار رسول الله (ص) و علی (ع) را میتوان نام برد.
امروز دشمنان بر همین موضوع تکیه دارند و مصداق آن هم فضای مجازی و سایبری است که هویت همه ما را هم مجازی کرده است که در فکر و دلها میچرخد.
امروز به چنین وضعیتی رسیدهایم که فرزندان ما را هم حتی فضای مجازی تربیت میکند نوجوانان دهه ۹۰ با نوجوانان دهه ۵۰ و ۶۰ تفاوتهای بسیاری دارند، ما فکر میکنیم که فرزندانمان را تربیت میکنیم اما اینگونه نیست.
*این مشکلات امروز از کجا ریشه زده است؟
در واقع اینطور بپرسیم که مشکل وهابیت با قبور و زیارت آل الله (ع) چیست و چرا کوتاه نمیآیند و چرا این خط از بین نمیرود؟ و روز به روز شاهد هستیم که گروههایی در همین منطقه خاور میانه شکل میگیرد که یک چیزهایی از وهابیت دارند اما میخواهند پدیده شهادت طلبی را در بین نیروهای پارتیزان و جنگجویان بقبولانند لذا نشان میدهد که خط وهابیت مدام در حال تغییر و به روز شدن است در حالی که اصلاً مقوله شهادت در اساس وهابیت وجود نداشت لذا باید از خودمان بپرسیم که این سلفی جهادی چیست که در حوزه خاورمیانه و منطقه شکل گرفته و از طالبان افغانستان شروع شد؟
این گروهها ملغمهای از افکار وهابیت با چیزهایی جدید که پایه گذار شبکه خبیث داعش شد و چقدر کشته از امت اسلام شیعه و سنی گرفت و چقدر قبور اصحاب اولیای الهی و قبور فرزندان اباعبدالله (ع) در شام و عراق تخریب شد اینها با ناموس شیعه و سنی چه کردند که اخبار آن در تمام دنیا پخش شد و مردم دیدند که اینها چه انسانهایی هستند که با هیچ خط قرمز اجماعی شیعه و سنی هم تطابق ندارند زیرا نه سنی هستند و نه شیعه.
تا زمانی که بگویند امام صادق (ع) در زمان حیاتش کرسی درس داشت، مثل مجتهدان در مسجد مینشست، چهار هزار شاگرد تربیت میکرد و ایشان کارشان تدریس بود و این تنها تصویری است که از آن حضرت برای ما ساختهاند، آیا اگر گفته شود امام صادق (ع) مرد تشکیلات سازی و مبارزه بود کسی قبول میکند؟ این امام صادق (ع) با آن تصویری که ما میدانیم متفاوت است.
*اما در مدارس عمدتاً همینها به ما آموزش داده شد.
موسی بن جعفر (ع) یک پارتیزان سیاسی و نظامی بود و هارونالرشید نمیتوانست حتی مکان ایشان را تشخیص دهد و هر بار یک جایی زندگی میکرد اما آن تصویری که ما از ایشان میدانیم امام زندانی است نه امام مبارز با سیستم اجتماعی پیچیده هارونالرشید!
اگر اولیای الهی مطابق واقعیت تفسیر بشوند واقعیت حسن بن علی (ع) در دوران بعد از علی (ع) را مردم بدانند موضوع تفاوت دارد. ما امام حسن (ع) را خیلی مبارز و کربلایی نمیدانیم و فقط از ایشان کرم به فقرا، چهره زیبا و … به یاد داریم و حتی برخی عامدانه برخی واژگانی مانند صلح را هم به ایشان نسبت دادند در حالی که این امام راهبرد مبارزه با طاغوت زمان را تغییر داد.
آیا امام حسن (ع) صلح با معاویه کرد؟ قطعاً به شواهد تاریخی تهمت به ایشان است. حسن بن علی (ع) آتش بس موقت امضا کرد و بعد هم تعهد گرفت تا این تعهدها سبب شود کوفه زمانی که یزید لشکر کشی به سمت امام حسین (ع) کرد، آتش بگیرد و از میانش ۷۲ یار برای امام حسین (ع) پیدا شود تا کاری کنند که شیعه هنوز آثار آن را میبیند.
*اهمیت این موضوع را در چه میبینید؟
قطعاً زمانی که اینها مشخص شود دیگر کسی نمیگوید که سلاله طاهر رسول الله (ص) بر سر قدرت جنگ داشت بلکه میگویند ایشان برای امر به معروف و نهی از منکر و برای پاک ماندن خلافت رسول الله (ع) بر خلیفه فاسد قیام کرد. لذا موسی بن جعفر (ع) همانطور که ذکر شد اهل شبکه کردن یاران اسلام در تمام بلاد اسلامی و شام و ایران و ایجاد کننده شبکه وکالت بودند یعنی کسانی که نیابت در امور دارند، توسط امام جعفر (ع) پایه گذاری شد تا شیعیان هم سوالات شأن و هم پیام امام را دریافت میکردند و هم هویت اجتماعی شأن از بین نرفت اما میخواهند که ما ایشان را امام زندان بدانیم.
ائمه دو کار بزرگ کردند که یکی بیمه کردن تشیع با مجموعه معارفی بود که سینه به سینه به ما منتقل کردند تا شیعه دچار انحراف نشود و پیام اسلام ناب (ع) به ما رسیده است.
کار دیگری که ائمه کردند این بود که شیعه را به عنوان یک بدنه اجتماعی در شهرهای مختلف بلاد اسلامی با هم شبکه کردند و با اصل بنیادین ولایت آنها را همراه ساختند و مغز رابطه ولایت مؤمنان اتصال با حجت خدا است لذا اهل بیت (ع) شیعیان را با شبکه کردن ولایی از مضمحل شدن در تاریخ نجات دادند.
امروز یک برادر عراقی با وجود مشکلات اقتصادی، زندگی اش را در اختیار زائر ایرانی اربعین میگذارد و این همانچیزی است که وهابیت با آن مشکل دارد.
*و در خاتمه؟
قائله شبکه وهابیت تمام نخواهد شد تا وقتی که شیعه با اعتقاد به امام زمان (عج) زندگی میکند. مکتب اسلام و این هویت اجتماعی گلوی تمام معاویهها و یزیدها و قدرتمندان سیاسی و اقتصادی تاریخ را در تمام برههها گرفته است و همه میترسند و به همین دلیل است که میلیاردها دلار هزینه میکنند تا در شیعه انحراف بیفتد امروز دیگر خیلی دعوای شیعه و سنی به لحاظ فرهنگی و فکری از ما کشته نمیگیرد بلکه دعوای شیعه با شیعه کشته میگیرد.
اخبار
امکان شنیدن تاریخ صوتی انقلاب اسلامی ایران فراهم شد
موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی تاکنون هشت کتاب صوتی از خاطرات بزرگان انقلاب و دفاع مقدس تولید کرده است.
تنها چند روز به افتتاح سیوسومین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران مانده است. نمایشگاه کتاب فرصت ویژهای است تا دوستداران کتاب با گشتوگذار در میان غرفهها، کتابهای مورد نظر خود را تهیه کنند.
اما در کنار کتب فیزیکی، اقسام دیگری نیز امروزه در دسترس دوستداران کتاب است؛ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی ازجمله این محصولات به شمار میآیند. یکی از قابلیتهای کتاب صوتی این است که مخاطب در حین رانندگی یا پیادهروی و حتی اشتغال به امور دیگر نیز میتواند از محتوای آن بهره ببرد.
موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در زمره موسساتی است که با تولید کتب صوتی، گامی نو در این مسیر برداشته است.
هرچند که جای کتاب فیزیکی را هیچ «چیز» دیگری نمیگیرد، اما در آستانه سی و سومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران که قرار است به شیوهای خاص هم به صورت فیزیکی و هم به صورت مجازی برگزار شود، خوب است که به مدیومهای دیگری در حوزه کتاب نیز فکر کرد.
«راز مکتوم اندرونی» منتشر میشود
نمایشنامه «راز مکتوم اندرونی» نوشته ناصر کوشان به زودی توسط افراز منتشر میشود. کوشان یکی از پیشکسوتان تئاتر اصفهان است.
نمایشنامه «راز مکتوم اندرونی» نوشته ناصر کوشان به زودی توسط افراز منتشر میشود. ناصر کوشان، متولد ۱۳۲۵ در اصفهان یکی از پیشکسوتان تئاتر این شهر است. او تئاتر را در هنرکده آناهیتا و دانشکده دراماتیک تهران آموخت و بعدها به کارگاه نمایش تهران پیوست. «تاریخ تئاتر اصفهان؛ با نگاهی به زندگی رضا ارحام صدر از معروفترین تالیفات اوست.
نمایشنامه «راز مکتوم اندرونی» دربارهی ماجرای قتل «بهرام اتابک» صدراعظم حکومتی است که به فرمان «ملکشاه» کشته میشود.
نمایش از آنجا شروع میشود که در غروبی که کسوف شده است «کاتب خیالانگیز» سوار بر دوچرخه با خورجینی پر از کتاب و کیفی پر از مراسلات جلوِ مهمانخانهای متروک میایستد تا قاصدی نامههایی محرمانه را به دستش برساند.
نویسنده با نگارش این اثر کوشیده است علاوه بر نشاندادن موقعیتهای دراماتیک، رازهای اندرونی آن زمان را به شیوهای ملموس و باورپذیر نشان دهد. بنابراین، در این داستان با روایتی سروکار داریم که در آن نه رخداد، بلکه درک ما و میزان دانش ما از آن رخداد حائز اهمیت است. ازاینرو، برای ساخت مایهی روایی نمایشنامه و کشف حقیقت، وارد قصر «ملکشاه» میشویم. در این قصر شخصیتها اعم از ملکشاه، عصمتالدوله، بهراماتابک، غنیمت و کاتب خیالانگیز، هریک به سهم خود، ساختار نمایشنامه را میسازند.
هدف نویسنده از انتخاب این موضوع این است که تاریخ را همچون آینهای برای منعکسکردن بحرانهای اجتماعی زمانهی خود نشان دهد تا خواننده را تحت تأثیر قرار دهد و فاصله را به گذشته نزدیک کند و مهمتر از همه آنکه «تفکر انتقادی» را برجسته سازد.
«راز مکتوم اندرونی» فرصتیست برای بهچالش کشیدن تاریخ و حقیقت. آیا انسان انعکاسی از حقیقت نیست؟ چه کسی نمیداند که قتل «میرزا تقیخان امیرکبیر» به فرمان کدام سلاطین تاریخ انجام گرفته است؟
آیا باید مانند «بهراماتابک» چشمانمان را در آرزوی داشتنِ دنیایی بهتر ببندیم و یا برای رسیدن به آنچه آرزویش را داریم جان دهیم؟
«بالهای تاریک ۲» با شعار «سینماییترین بازی ایرانی» منتشر شد
بازی «بالهای تاریک ۲» در ادامه روند قسمت اول، با شعار «سینماییترین بازی ایرانی» منتشر شد.
بازی «بالهای تاریک ۲» در ادامه روند قسمت اول، با شعار «سینماییترین بازی ایرانی» در سبک اکشن توسط شرکت لکسیپ گیمز منتشر شد.
داستان بازی از جایی شروع میشود که فردی مرموز که با نام «سایه شب» شناخته میشود، بازیگران سرشناس سینما را میدزدد. از آنجایی که داستان بازی ادامهای مستقیم بر داستان قسمت اول به حساب میآید، ادامه همان داستان را دنبال خواهید کرد. باز هم اتفاقات مرموزی رخ داده و بازیکن باید با حل معماهای متفاوت از رمز و راز بازی باخبر شود.
بازی بالهای تاریک ۲ در سبک اشاره و کلیک ساخته شده و معماهای متعددی را پیش روی بازیکن قرار میدهد. توجه به محیط بازی و آیتمهایی که به دست میآورید کلید حل معماهای بازی خواهد بود. معماهای بسیار جالبی را در بازی پشتسر میگذارید که البته برای حل کردن آنها باید کمی زمان صرف کنید. تنوع معماهایی که پیش روی بازیکن قرار میگیرد از نقاط قوت این بازی به حساب میآید و در هر قسمت از بازی با یک سبک از معماها مواجه خواهید شد. فضای تاریک و دلهره آور بازی به خوبی بیانگر روند داستان و شرایطی خواهد بود که شخصیت بازی در آن گرفتار شده است. محیط بازی بسیار خوب طراحی شده و از جزئیات بالایی برخوردار است.
جزئیاتی که نه تنها به زیبایی بازی افزوده بلکه ممکن است سرنخی برای حل معماهای بازی باشند. همچنین نباید موسیقی را هم نادیده بگیرید. موسیقی در کنار فضای گرافیگی بازی توانسته اتمسفر قابل قبولی را در بازی ایجاد کند و حس و حال ترس و هیجان را به کار منتقل خواهد کرد.
اخبار
«عمارت هیتلر» منتشر شد؛
داستان چشم آبیها در تبریز
رمان «عمارت هیتلر» نوشته داود خدایی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.
کتاب «عمارت هیتلر» نوشته داود خدایی داستان چشم آبیها در تبریز است که بهتازگی توسط مرکز آفرینشهای ادبی کارگاه قصه و رمان حوزه هنری منتشر و راهی بازار نشر شده است.
خدایی نویسنده اینکتاب، سه عنوان کتاب کودک و چاپ ۱۸ عنوان کتاب خاطره در حوزه جنگ و انقلاب را در کارنامه دارد.
«عمارت هیتلر» سراغ سوژهای در دل تاریخ ایران پیش از انقلاب اسلامی و سالهای پس از پیروزی انقلاب، در شهر تبریز رفته است. راوی این اثر که از خانواده قاجار است، ناخواسته با اتفاقی روبهرو میشود که مسیر زندگی او را تغییر میدهد و آن حضور دو چشم آبی در زندگیاش است. این اتفاق باعث میشود شاهد روایتی از سال ۱۳۲۰ و حضور آلمانیها و روسها در شهر تبریز و سپس حوادث انقلاب اسلامی و نقش پدر و مادر راوی در انقلاب و سپس حوادث بعد از انقلاب باشیم. راوی اثر که قصد داشت از کشور مهاجرت کند، توسط همین دو چشم آبی در جریان اتفاقات زیادی قرار گرفته، راه زندگی سعادتمند را در ماندن میبیند.
این اثر تصاویر خوب و پررنگی از تبریز و اتفاقات رخ داده در این شهر را در مقاطع مختلف تاریخی در قالب داستان ارائه میکند.
در بخشی از کتاب میخوانیم:
«ماریا تنها زن داخل عکس بود، اما چیزی که متعجبم میکرد، این بود که هفت مرد داخل عکس ایستاده بودند در حالی که پدربزرگ در چند نوشته از حضور شش مرد آلمانی در کنار ماریا حرف زده بود. آن هفتمی لباسی متفاوت از آلمانیها پوشیده و در انتهای عکس ایستاده بود، اما چرا سر همه مردها پاره شده بود جز همان یک مرد؟!»
اینکتاب با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه منتشر شده است.
برنامه نشستهای علمیوفرهنگی جهاد دانشگاهی در نمایشگاه اعلام شد
رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی از حضور اینانتشارات با بیش از ۳۰۰۰ عنوان کتاب در سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران و اجرای شش نشست علمی و فرهنگی در اینرویداد خبرداد.
حامد علی اکبرزاده رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی درباره اجرای برنامههای فرهنگی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران گفت: انتشارات جهاددانشگاهی در ایام برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب، ۶ نشست علمی و فرهنگی برگزار میکند که شامل نشستهای تخصصی، رونمایی و نقد کتاب، سخنرانی علمی و... میشود.
وی افزود: سه هزار عنوان کتاب از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و شعب آن در سراسر کشور با موضوعات مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پزشکی، هنر و معماری و ... در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.
گفتنی است ۶ نشست علمی و فرهنگی که در ایام نمایشگاه توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به شرح زیر اجرا میشود:
نشست اول با موضوع «شیوههای جدید ترویج مطالعه و کتابخوانی» و سخنرانی سید علی کاشفی خوانساری نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، محسن حاجیزینالعابدینی رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی، سیامک محبوب مدیر کل دفتر برنامه ریزی ستاد کتابخانهها و مریم چهرقانی دکتری علم اطلاعات، شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰ در سرای علمی فرهنگی دانشگاهی
نشست دوم با موضوع «جایگاه فردوسی در زبان فارسی» و سخنرانی حمیدرضا اردستانی رستمی فردوسی پژوه برجسته کشور، یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت۱۱:۳۰ الی ۱۳ در سرای علمی فرهنگی دانشگاهی
نشست سوم با موضوع «بررسی و نقد کتاب روایت یک رویش» و سخنرانی ناصر ملایی نویسنده کتاب و محمد علی آقا میرزایی نویسنده ، دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ در سرای علمی فرهنگی دانشگاهی
نشست چهارم با موضوع «بررسی تحول متون دانشگاهی: کارآمدسازی» و سخنرانی ابراهیم متقی رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، سهشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰ در سرای علمی فرهنگی دانشگاهی نشست پنجم با موضوع «رونمایی و معرفی کتاب نظریه زمان و حفاظت و مرمت میراث فرهنگی» و سخنرانی سودابه یوسفنژاد نویسنده کتاب، مرتضی حصاری عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، احمدرضا حشمتی معاونت میراث فرهنگی کشور، غلامرضا رحمانی رییس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی تاریخی، چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۳ در سرای علمی فرهنگی دانشگاهی
نشست ششم با موضوع «فرصتها و چالشهای پیشروی نشر دانشگاهی» و سخنرانی مرتضی اکبری رییس موسسه انتشارات دانشگاه تهران، سید عباس حسینی نیک مدیر مسئول بخش فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی و ملیحه صابری معاون پژوهشی سمت، پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ الی ۱۵:۳۰ در سرای علمی فرهنگی دانشگاهی
انتشارات جهاددانشگاهی در سالن ۲ ناشران دانشگاهی راهروD ، غرفه ۸۹ حضور دارد. سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از بیستویکم تا سیویکم اردیبهشتماه ۱۴۰۱ در دو قالب حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی از طریق سامانه ketab.ir برگزار میشود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9742/30260/105464
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9742/30260/105465
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9742/30260/105466
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9742/30260/105467
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9742/30260/105468
|
عناوین این صفحه
- برگزاری یازدهمین «فرهنگسرای کتاب» در نمایشگاه کتاب تهران
- مجموعه دوجلدی «راز رسانه» نادر طالب زاده تجدیدچاپ شد
- ایجاد «اختلاف» خواسته دشمن است
- اخبار
- اخبار