|
در یک نشست تخصصی مطرح شد:
چطور طرح را به تهیهکننده ارائه کنیم
پویان صدقی در نشست «چگونه ایده و فیلمنامه خود را به تهیهکننده ارائه دهیم؟» درباره تعامل فیلمساز و تهیهکننده سخن گفت.
نشست «چگونه ایده و فیلمنامه خود را به تهیهکننده ارائه دهیم؟» با حضور پویان صدقی، جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه در روز دوم برپایی سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه سایه در سینما سپیده برگزار شد.
پویان صدقی تهیهکننده فیلم کوتاه در نشست تخصصی «چگونه ایده و فیلمنامه خود را به تهیهکننده ارائه دهیم؟» گفت: این جلسه یا کارگاه، مبتنی بر تجارب شخصی و حرفهای من در حوزه فیلم کوتاه و تهیهکنندگی آن است.
وی در ابتدا به تفاوت تهیهکننده و سرمایهگذار اشاره کرد و افزود: باید تعریف دقیق و درستی از اسپانسر و تهیهکننده وجود داشته باشد. نمیدانم در دیالوگهایتان چقدر واژه اسپانسر را به کار میبرید اما سرمایهگذار با تهیهکننده در این ساختار متفاوت است. الان که در شرایط اقتصادی عجیبی قرار داریم، باید بده بستان دقیق و صحیحی را داشته باشیم.
صدقی با طرح پرسش اینکه از کجا شروع کنیم؟ در مورد پرزنت طرح برای جذب سرمایهگذار سخن گفت و از حاضران خواست که درباره طرحهایشان سخن بگویند به صورت موردی درباره ارائه طرح صحبت کرد.
وی همچنین تاکید کرد: اهمیت معرفی طرح به سرمایهگذار یا تهیهکننده به حدی زیاد است که در واقع اگر تحقق نیابد، فیلمی ساخته نخواهد شد. بنابراین وجوه طرح باید به صورت دقیق ارائه شود تا برای تهیهکننده یا سرمایهگذار مبهم نباشد.
این تهیهکننده جوان با تاکید بر ساخت هویت دیجیتال برای فیلمسازان، گفت: امروزه مراودات روزمره ما به صورت دیجیتال است و آن چیزی که مهم است پیدا شدن یک فیلمساز برای تهیهکننده در فضای مجازی و گوگل ایندکس شده باشید؛ در واقع رزومه دیجیتالی باید داشته باشید. خیلی مهم است که طرف مقابل را درک کنید و معرفی کاملی از خود برای او داشته باشید، بنابراین به مستندسازی کارهایتان توجه کنید. وقتی خودتان را درست معرفی نمیکنید فرصتتان میسوزد.
وی با بیان اینکه مراوده تهیهکننده با فیلم اولیها، تنها یک فرصت است، درباره انتخاب روش تعامل با یک تهیهکننده اظهار کرد: بدون بررسی رزومه تهیهکننده و کسب اطلاعات کافی، پیغامی برای تهیهکننده ارسال نکنید. بنابراین هم رسانه درست ارسال پیام و هم نحوه نوشتن یا بیان پیام در انتخاب روش مراوده با تهیهکننده مهم است.
صدقی همچنین گفت: اهداف خود را با سابقه اجرایی تهیهکننده تطبیق دهیم چراکه شناخت درست از یک تهیهکننده برای یک فیلمساز بسیار مهم است و حتی ممکن است تهیهکننده موارد و خواستههایش را تحمیل کند. در زمان ارائه طرح به تهیهکننده، برنامه اجرایی، نام عوامل پیشنهادی و بودجه حدودی (بسیار با دقت) را همراه خود داشته باشید.
وی با اشاره به اینکه اهداف تولید یک فیلم کوتاه باید مشخص باشد، عنوان کرد: باید در نظر داشته باشید که با تولید یک فیلم کوتاه قرار است چه دستاوردی داشته باشید تا این پروژه موفقیتآمیز باشد. همچنین در این مورد، پیشبینی برای آینده در تعامل با تهیهکننده نیز مهم است.
صدقی در ادامه گفت: وقتی کار با تهیهکننده پیش رفت، قرارداد را جدی بگیرید؛ حتی اگر قرار است کسی رایگان با شما کار کند حتماً قرارداد ببندید و شفاف باشید. چراکه اشتباه عقد قرارداد صدمات بسیاری برجا خواهد گذاشت. همچنین این مهم است که سهم تمامی جوایز و درآمدها را مشخص کنید. بند به بند قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی مهم و حیاتی است؛ برای خواندن قرارداد جدی باشید و سخت بگیرید.
وی در پاسخ به پرسشی درباره نمونه موجود قرارداد بیان کرد: نمونه قرارداد درست باید از طریق مرجعی درست مثل ساختار صنفی، در اختیار قرار گیرد. قرارداد باید به گونهای باشد که جایی مثل انجمن سینمای جوان پشت آن باشد.
صدقی خاطرنشان کرد: ساخت فیلم کوتاه را سخت بگیرید اما پیچیده نکنید و فرصت کسب تجربه را از خود نگیرید. توصیه من به شما این است که کارهای خود را به معرض نمایش بگذارید و بازخورد بگیرید چراکه باید توانایی خود را بسنجید.
این تهیهکننده سینما در پایان درباره معیارهای پیدا کردن تهیهکننده فیلم کوتاه گفت: سرمایه خصوصی آوردن در فضای کنونی سخت است اما در حال حاضر خیلی سختتر شده است. لیست مشخصی از تهیهکنندگان نیز نداریم چراکه صنف مشخصی نیست و صنف فیلم کوتاه هم تهیهکنندگان را وارد نکرده است.
آثار بزرگان مرور میشود
معرفی بخش «نمایش ویژه» جشنواره پویانمایی
جزئیات و اهداف بخش «نمایش ویژه» دوازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران اعلام شد.
بخش «نمایش ویژه» دوازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران به منظور تبادل تجربه و اندیشه هنرمندان و ایجاد زمینهای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار کشورهای مختلف شکل گرفته و به همین منظور تعدادی از آثار برگزیده جشنوارههای مختلف جهان به شکل غیررقابتی در این بخش ارایه میشود. همچنین در این بخش به مرور آثار یک مکتب یا سبک پرداخته خواهد شد.
«جشنواره جشنوارهها ۱ و ۲»، «گذر از رنگها: شیوا صادقاسدی و جولیا گرومسکایا»، «دو دهه با اسکاریهای پویانمایی»، «فیلم مستند انیمیشن ایرانی» و «آغازگران: مرتضی ممیز و فرشید مثقالی» عناوین زیرشاخههای بخش «نمایش ویژه» دوازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران است.
نمایش ویژه ۱
«جشنواره جشنوارهها ۱»
۹ اثر کوتاه از فیلمهای موفق و مطرح جهان در روزها و سالنهای مختلف جشنواره به نمایش گذاشته میشود.
این فیلمها در ۸ خرداد ۱۴۰۱ و از ساعت ۲۳ در سالن غدیر و سینما آسمان واقع در خیابان حجاب، مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته میشود.
همچنین در ۹ خرداد نیز از ساعت ۱۹ در سالن شهید بهنام محمدی و سینما کانون که به ترتیب در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، نبش کوچه چهارم قرار دارند، نمایش داده میشود.
نمایش ویژه ۲
«جشنواره جشنوارهها ۲»
۹ فیلم کوتاه که در جشنوارههای معتبری چون انسی، زاگرب و هیروشیما درخشیدهاند در روزها و سالنهای مختلف نمایش داده میشود.
این ۹ فیلم کوتاه ۱۰ خرداد از ساعت ۸:۳۰ در سالن غدیر و سینما آسمان و در تاریخ ۱۱ خرداد از ساعت ۱۰:۳۰ در سالن شهید بهنام محمدی و سینما کانون به نمایش گذاشته میشود.
جشنواره جشنوارهها به سیاق دورههای پیشین، مجموعهای از فیلمهای موفق و مطرح جهان است که در جشنوارههایی از جمله انسی، زاگرب، هیروشیما، اتاوا و… درخشیده و میتواند برای کسانی که فرصت دیدن تمام رویدادها و فیلمهای جشنواره را ندارند، مفید باشد.
نمایش ویژه ۳
«گذر از رنگها (جولیا گرومسکایا و شیوا صادق اسدی)»
۱۰ اثر از گرومسکایا فیلمساز ایتالیایی و شیوا صادقاسدی فیلمساز ایرانی ۱۰ خرداد از ساعت ۱۷ در سالن غدیر و سینما آسمان پخش خواهد شد.
شیوا صادقاسدی و جولیا گرومسکایا فیلمسازانی هستند که هر یک به شیوه خاص خود تجربهها، رویاها و درونیات خود را در قالب مدیوم انیمیشن به بیان درمیآورند و از این حیث فیلمهای آنها را میتوان خودبیانگر و شخصی قلمداد کرد. رنگ در فیلمهای هر دو فیلمساز نقش بیانی مهمی در خدمت فضا و یا داستان فیلم ادا میکند. در مولفههای موجود در فیلمهای این دو فیلمساز نقاط مشترک و متضادی وجود دارد که مواجهه با چنین تضادهای نیرومندی در کنار اشتراکها میتواند برای مخاطب تجربهای جذاب را رقم بزند.
نمایش ویژه ۴
«دو دهه با اسکاریهای پویانمایی»
۸ انیمیشن کوتاه برنده جایزه اسکار در تاریخ ۸ خرداد از ساعت ۱۵ در سالن غدیر و سینما آسمان به نمایش گذاشته میشود.
جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران در دورههای مختلف میزبان و نمایش دهنده تعدادی از انیمیشنهای کوتاه برنده جایزه اسکار بوده است. در این بخش به نمایش دوباره این آثار پرداخته میشود.
نمایش ویژه ۵
فیلم مستند «انیمیشن ایرانی»
این فیلم مستند که از سوی مهرداد شیخان ساخته شده است، در تاریخ ۱۲ خرداد و از ساعت ۱۵ در سالن غدیر و سینما آسمان پخش خواهد شد.
این مستند بر پایه پژوهشی جامع با موضوع انیمیشن ملی ایران، ضمن پیگیری و تحلیل روند پیدایش و شکلگیری انیمیشن در ایران، زوایای پنهان و رخدادهای فراموش شدهای از آن را به نمایش میگذارد. تولیدات انیمیشن در وزارت فرهنگ و هنر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تبلیغات بازرگانی، سریالهای تلویزیونی، آثار مستقل و تجربی و نیز انیمیشنهای سینمایی از مهمترین حوزهها و جریانهای تاریخ انیمیشن ایران بهشمار میرود که این فیلم به آنها پرداخته است.
نمایش ویژه ۶
«آغازگران: مرور بر آثار مرتضی ممیز و فرشید مثقالی»
در این بخش برخی از آثار انیمیشنی که دو هنرمند کشور زندهیاد مرتضی ممیز و فرشید مثقالی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساختهاند، بهنمایش درمیآیند. این آثار به همت ادارهکل امور سینمایی و تئاتر کودکان ترمیم دیجیتال و اصلاح رنگ شدهاند.
بر این اساس ۱۵ اثر از مرتضی ممیز و فرشید مثقالی ۸ خرداد از ساعت ۸:۳۰ در سالن غدیر و سینما آسمان به نمایش درمیآیند. همچنین این آثار در تاریخ ۱۲ خرداد از ساعت ۱۰:۳۰ در سالن غدیر و سینما آسمان پخش خواهند شد.
اسامی فیلمهای حاضر در این بخش در ادامه اعلام خواهد شد.
دوازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمیصارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار میشود.
جدایی رییس داوران؛
همکاری با «تیکتاک» برای کن دردسرساز شد!
به دلیل پافشاری تیک تاک بر سر انتخاب برنده بخش مشترک این رسانه اجتماعی با جشنواره فیلم کن، ریتی پان رییس هیات داوران این بخش استعفا کرد.
از همان ابتدا به نظر میرسید تصمیم جشنواره کن ۲۰۲۲ برای مشارکت با تیکتاک تلاشی برای جلب توجه جوانان جهان باشد و در عین حال بتواند به نوعی برخورد فرهنگی هم منجر شود. حالا این فستیوال مطرح با چالشی بزرگ مواجه شده چون این غول رسانههای اجتماعی، استقلال هیات داوران آن را زیر سوال برده است.
ریتی پان فیلمساز مطرح سینمای هنری و نامزد دریافت جایزه اسکار که در سال ۲۰۱۹ رییس هیات داوران بخش دوربین طلایی کن هم بود، از مقام خود به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی فیلمهای کوتاه تیکتاکی جشنواره کن استعفا کرد. دلیل این خروج، مشکلات او با تیکتاک سر «حفظ استقلال و قدرت هیات داوران» اعلام شد. قرار بود این رقابت ویژه جدید به خالقان محتوا اجازه دهد با استفاده از امکاناتی که اپلیکیشن تیکتاک در اختیارشان میگذارد، فیلمی کوتاه بین ۳۰ ثانیه تا ۳ دقیقه بسازند و در انتها جایزهای هم در بخشهای جایزه بزرگ، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین از سوی مدیر فستیوال دریافت کنند.
علاوه بر پان، هیات داوران شامل فیلمسازانی از جمله کامیل دوسلیه، باسما خلیفا و آن جلا دیابنگ میشد. خابی لیم ستاره محبوب تیکتاک هم به جمع هیات داوران اضافه شد.
اما به گفته پان، تیکتاک سعی کرد تمامیت هنری این بخش رقابتی را زیر پا بگذارد چون مدیران شرکت تلاش کردند رای هیات داوران را تغییر دهند و عناوینی که خودشان میخواستند را برنده کنند. عناوین مورد انتخاب آنها ساخته خالقان بزرگ و شناختهشده بودند و بسیاری از تولیدکنندگان کوچکتر نادیده گرفته شدند.
پان گفت تیکتاک دارد با این بخش هنری مانند یکی از پروژههای بازاریابی خود برخورد میکند و اضافه کرد: آنها باید بفهمند که هیات داوران در یک رقابت هنری، هیات داوران است، الگوریتم نیست.
پان گفت این مسئله را با تیری فرمو مدیر فستیوال مطرح کرده و او گفته اگر چنین وضعیتی وجود دارد، تصمیم استعفای او درست بوده است. فرمو همچنین به دیگر اعضای هیات داوران گفته هر جور که مایل هستند واکنش نشان دهند اما تا به حال حرفی از حذف کردن این بخش رقابتی نزده است.
اخبار
وزیر ارشاد خبر داد؛
اهدای نشان درجه یک هنری به یک هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درحاشیه سفر به یکی از روستاهای منطقه سردشت از اهدای نشان درجه یک هنری به یکی از هنرمندامن پیشکسوت موسیقی نواحی این منطقه از کشورمان خبر داد.
محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ ظهر جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه در حاشیه سفر استانی خود به آذربایجان غربی با خدر قادری گرماوی متخلص به خله درزی از اساتید مطرح موسیقی فولکلور کردی دیدار کرد.
وی ضمن حضور در روستای باغی از توابع سردشت ضمن دیدار با این هنرمند ۱۰۷ ساله از اهدای نشان درجه یک هنری به این هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی طی روزهای آینده خبر داد.
خله درزی در چهارحوزه هنرکردی بیت خوانی، حیران، لاوک و شمشال زنی جزو هنرمندان مطرح محسوب میشود. وی در بیشتر فستیوالهای هنری کشور شرکت داشته است به نحوی که چند سال پیش در سمینار «آرکیتایپهای آوازی هند و اروپایی» که توسط کنسرواتوار «چایکوفسکی» مسکو در این شهر برگزار شده بود، حضور داشته است.
امین زندگانی سرهنگ نمایش «پروین» شد
امین زندگانی بازیگر نقش اول مرد نمایش «پروین» به کارگردانی حسین کیانی شد.
بازیگر نقش سرهنگ در نمایش «پروین» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی و تهیه کنندگی داود نامور معرفی شد.
امین زندگانی بازیگر دانشآموخته دانشگاه هنر، با نقش سرهنگ همسر سابق پروین اعتصامی در نمایش «پروین» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی به سالن اصلی تئاتر شهر خواهند آمد.
در کارنامه کاری وی میتوان به همکاری با کارگردانانی چون آزیتا حاجیان، داود میرباقری، سیروس مقدم، ابراهیم شیبانی، قاسم جعفری، اصغر توسلی، داریوش فرهنگ، علیرضا افخمی، رضا گوران، چیستا یثربی، فلورا سام، سیدجواد هاشمی، علی قویتن، محمود عزیزی، اکبر زنجانپور، ضیاالدین دری، هادی مرزبان و … اشاره کرد.
وی جایزهی بهترین بازیگری مرد را در سال ۱۳۷۴ از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر دریافت کرده است.
نمایش «پروین» به قلم و کارگردانی حسین کیانی و تهیه کنندگی داود نامور از هشتم خرداد ماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.
پیش از این حضور اکرم محمدی، مهران رنجبر، جواد یحیوی، مجید رحمتی، هوشنگ قوانلو، سهیل ملکی، مریم ندایی و آتنا تندرو در این اثر قطعی شده است. همچنین شبیهترین بازیگر ایرانی به پروین اعتصامی برای بازی در نقش «پروین» به زودی معرفی میشود.
برنامه اکران «سیاوش در آتش» در زوریخ اعلام شد
مستند بلند «سیاوش در آتش» ساخته کیوان مهرگان در جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی زوریخ در دو نوبت نمایش داده خواهد شد.
«سیاوش در آتش» به کارگردانی کیوان مهرگان شنبه هفتم خردادماه ساعت ۱۱ و دوشنبه نهم خردادماه ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی در هشتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی زوریخ روی پرده خواهد رفت. در این دوره، پنج فیلم مستند بلند، ۹ فیلم کوتاه اعم از مستند و داستانی و دوازده فیلم بلند سینمایی نمایش داده میشوند. هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوئیس به دبیری یدالله داج از پنجم خردادماه آغاز میشود و تا یازده خردادماه ادامه دارد.
اخبار
«مشق امشب» در جشنواره فیلم زلین به نمایش درمیآید
مستند «مشق امشب» به کارگردانی مشترک اشکان نجاتی و مهران نعمتاللهی در بخش پانورامای جشنواره فیلم زلین به نمایش درمیآید.
مستند «مشق امشب» به کارگردانی مشترک اشکان نجاتی و مهران نعمتاللهی در ششمین حضور بینالمللی خود در شصت و دومین دوره جشنواره بینالمللی فیلم زلین جمهوری چک که یکی از معتبرترین جشنوارههای فیلم کودک و نوجوان در جهان محسوب میشود، به نمایش درمیآید.
«مشق امشب» در بخش پانورامای این جشنواره که غیررقابتی است، حضور دارد.
شصت و دومین دوره جشنواره بینالمللی فیلم زلین جمهوری چک در تاریخ ۴ تا ۱۱ خردادماه (۲۵ می تا یک ژوئن) برگزار میشود.
«مشق امشب» مضمونی را که عباس کیارستمی سه دهه پیش در فیلم «مشق شب» به آن پرداخته است، بهروزرسانی میکند و لایههای پنهانی از نظام آموزشی را که از دید جامعه دور مانده است، به تصویر میکشد.
عوامل «مشق امشب» عبارتند از طراح و کارگردان: اشکان نجاتی و مهران نعمت اللهی، مدیر فیلمبرداری: حامد فرشته حکمت، صدابردار: فرید پیرایش، صداگذار: سیدرضا گدازگر، تدوین: وحید گلستان، دستیار تدوین: مطهره روحی نیا، طراح تیتراژ: کورش پارسانژاد، دستیار اجرایی تیتراژ: محمد مهرانفر، برنامه ریز: مرجان پروین حسینی، منشی صحنه: مهسا معارف خواه، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، ساخت تیزر: ماهک منصوریان، مدیر تولید: منصور غلامی، عکاس: غلامرضا بهرامی، الناز افتخاری و زهره لطفی، طراح سایت: ایمان نعمت اللهی، مترجم: صنم کلانتری، زیرنویس: پوریا صدر، مدیر تدارکات: حسین کریمی، طراح پوستر: سیدجعفر ذهنی، طراح لوگو: سعید سلیمی، تهیهکننده: اشکان نجاتی و مهران نعمت اللهی، عرضه و پخش بینالملل: محمد اطبایی (مستقلهای ایرانی) و مشاور رسانهای: نغمه دانش آشتیانی.
با برگزاری مراسم معارفه صورت گرفت؛
چند انتصاب جدید در بنیاد سینمایی فارابی
سرپرستان جدید بخش های«روابط عمومی» و «مدیریت تجاری سازی و توسعه بازار» بنیاد سینمایی فارابی معرفی شدند.
در مراسمی که روز چهارشنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه با حضور سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، سید مهدی سجادی خزانه دار و مسعود احمدیان مشاور این مجموعه سینمایی برگزار شد، احسان هوشیارگر سرپرست مدیریت روابط عمومی و علی مرادخانی به عنوان سرپرست مدیریت تجاری سازی و توسعه بازار بنیاد سینمایی فارابی معرفی و احکام خود را دریافت کردند.
در این نشست سیدمهدی جوادی مدیرعامل فارابی با تأکید بر نقش روابط عمومی در پیشبرد اهداف و برنامههای کلان نهاد ملی سینمای ایران با توجه به چشم انداز تعیین شده از سوی هیأت امنای بنیاد اظهار کرد: ارتقای فعالیتها و ارتباطات برون سازمانی با نهادهای مختلف سینمایی و هنرمندان از جمله وظایف مهم روابط عمومی محسوب میشود که امیدواریم در دوره جدید این اتفاق با جدیت و تدبیر مناسب میسر شود.
وی ادامه داد: بهره گیری مناسب و تبدیل ظرفیتهای رسانهای به فرصت و همکاری برای پیشبرد اهداف کلان نهاد ملی سینمای ایران از دیگر انتظارات هیأت امنای این بنیاد است که تحقق این امر نیازمند چابکی بیشتر در بدنه روابط عمومی، ارتباط با سایر معاونتهای بنیاد و همچنین گسترش ارتباطات با فعالان رسانه و بهره مندی از نقطه نظرات سازنده آنها است، و این امر از اولویتهای وظایف مدیریت روابط عمومی در دوره جدید خواهد بود.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در بخش دیگری از این مراسم گفت: امید است ورود آقای هوشیارگر به مجموعه روابط عمومی فارابی ناظر به قدمت و سبقه فعالیت ایشان موجب عملکرد حرفه ای تر و کارآمدتر این واحد بیش از گذشته شود.
جوادی با تاکید بر اینکه مدیریت تجاری سازی و توسعه بازار هم از ارکان مهمی در بنیاد سینمایی فارابی خواهد بود اظهار امیدواری کرد جابجایی آقای مراخانی از روابط عمومی به این مدیریت با تمرکزی که وی بیش از گذشته بر فعالیت ها خواهند داشت موجبات رونق این واحد شود.
مدیر خانه مستند خبر داد:
آغاز دوره جدید ارسال طرح به خانه مستند
دوره جدید ارسال طرح به خانه مستند از پنجم خرداد ماه آغاز میشود.
دوره جدید ارسال طرح به خانه مستند از پنجم خردادماه در سایت این مرکز بازگشایی میشود و علاقهمندان و همچنین مستندسازان میتوانند طرحهای خود را در این سامانه ثبت کنند.
مصطفی شوقی مدیر خانه مستند درباره این طرح و مراحل آن توضیح داد: دوره جدید سامانه ارسال طرح از اوایل خردادماه در سایت راهاندازی میشود و طرحهای ارسال شده پس از نظارت در شورای بررسی خانه مستند که متشکل از برخی مستندسازان و تهیهکنندگانی میشود که در این سالها با ما همکاری کردهاند، وارد مرحله پیچینگ میشوند. وی ادامه داد: پس از عبور این طرحها از مراحلی که عنوان شد و تصویب نهایی آنها، برای رساندن این طرحها به مرحله تولید و ساخت از آنها حمایت میکنیم.
مدیر خانه مستند درباره برنامههای سال پیش رو گفت: خانه مستند در صدد است با مستندسازان و عواملی سینمای مستند وارد مشارکت شود و همچنین امیدواریم از تمامی ظرفیتهایی که در گذشته نیز با خانه مستند همکاری داشتهاند، همکاری حداکثری داشته باشیم.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9751/30329/105804
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9751/30329/105805
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9751/30329/105806
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9751/30329/105807
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9751/30329/105808
|
عناوین این صفحه
- چطور طرح را به تهیهکننده ارائه کنیم
- معرفی بخش «نمایش ویژه» جشنواره پویانمایی
- همکاری با «تیکتاک» برای کن دردسرساز شد!
- اخبار
- اخبار