|
مقاومت تا شهادت فرزندان،؛
مادری که در جنگ خانه خود را رها نکرد
فریبرز دارایی
نمایش «بلوطهای تلخ» نوشته و کارگردانی شهرام کرمی از جمله آثار تئاتری با موضوع جنگ و دفاع مقدس است که در سال ۹۰ به صحنه و مورد استقبال قرار گرفت.
ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با سپری کردن بیش از ۴ دهه پا به قرنی تازه گذاشت؛ در این عمر سپری شده ۴۳ ساله، آثار مختلفی با موضوعاتی متنوع از دفاع مقدسی، دینی، کمدی، اجتماعی و … تولید و در سالنهای تئاتر به صحنه رفتند. برخی از این آثار بسیار جریان ساز بودند و برخی آثار خاطرهانگیز و پرمخاطب.
شاید خالی از لطف نباشد مروری داشته باشیم بر آثاری که طی دهههای ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ تولید و اجرا شدند، روندی که این آثار برای تمرین و تولید طی کردند، گروهی که در تولید و اجرای اثر حضور داشتند و دیدن تصاویر این اجراها اعم از عکس یا فیلم.
از این رو در گروه هنر تصمیم بر این شد که از آغاز سال ۱۴۰۰ با جمعآوری اطلاعات مختلف اجراهای ۴ دهه گذشته، مروریبر تولیدات تئاتر ایران در این بازه زمانی داشته باشیم که این گزارشها در سال ۱۴۰۱ هم ادامه مییابند.
در چهل و سومین گام از مرور «چهار دهه خاطرات صحنه» سراغ نمایش «بلوطهای تلخ» به نویسندگی و کارگردانی شهرام کرمی رفتهایم.
در عرصه تئاتر ایران هنرمندان متعددی هستند که دغدغه نگارش و تولید آثار نمایشی با موضوع جنگ، دفاع مقدس و مقاومت دارند. شهرام کرمی که اهل اسلامآباد استان کرمانشاه است و در نوجوانی و جوانی جنگ تحمیلی را تجربه کرده است، یکی از نمایشنامه نویسان و کارگردانهای تئاتر ایران است که در اکثر آثار خود به موضوع جنگ و دفاع مقدس پرداخته است.
وی در دوران فعالیت خود در عرصه حرفهای تئاتر نمایشنامههای متعددی نظیر «پوکههای برنجی»، «در بیداری»، «اتوبان سکوت» و «دار چنار» را با موضوع جنگ و دفاع مقدس نوشته و یکی از موفقترین آثار او در این خصوص نمایشنامه «بلوطهای تلخ» است که با کارگردانی شهرام کرمی روی صحنه رفت و با استقبال قابل توجه مخاطبان، منتقدان و هنرمندان تئاتر مواجه شد.
«بلوطهای تلخ» به مادری از خانوادههای مرزنشین کشور میپردازد که در هنگام جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به همراه فرزندانش حاضر نمیشود همچون دیگر اهالی دهکده، خانه خود را ترک کند و سرانجام فرزندان وی شهید میشوند.
کرمی ابتدا در بخش چشمانداز بیست و نهمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر و سپس در سال ۱۳۹۰ و در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «بلوط های تلخ» را با رویکردی مدرن روی صحنه برد و فضاپردازی و عناصر ساختاری نمایش به شکلی موجز و زیرساختی در خدمت محتوا و درونمایه اثر بود.
نمایشنامه «بلوطهای تلخ» از آثار برگزیده با موضوع دفاع مقدس شد و جایزه برگزیده پنجمین مسابقه نمایشنامهنویسی «ایثار» را از آن خود کرد. در اجرای عمومی «بلوطهای تلخ» رویا افشار، حمید رضا نعیمی، سیروس همتی، مهدی صباغی، آیدا صادقی و مهدی زمین پرداز به ایفای نقش پرداختند.
شهرام کرمی در گفتگویی کوتاه به توضیحاتی درباره دغدغه پرداختن به موضوع جنگ و دفاع مقدس، روند تولید و اجرای نمایش «بلوطهای تلخ» و شرایطی که این اثر نمایشی تجربه کرد پرداخت.
کرمی درباره دغدغه خود برای نگارش و تولید آثار نمایشی با موضوع جنگ و دفاع مقدس به خبرنگار مهر گفت: یکی از موضوعات اصلی و مهم عمده آثار من که همیشه به آن توجه داشتم و در بیشتر آثارم به آن پرداخته و قطعاً از این پس نیز به آن خواهم پرداخت، موضوع جنگ، مقاومت و دفاع مقدس است. دلیل اصلی این است که من از نسلی هستم که جنگ بر ما تحمیل شدم. ساکن منطقهای نزدیک مرز در غرب ایران بودم و در طول ۸ سال جنگ تحمیلی را با پوست، گوشت و استخوان درک کردم. با مردمان و نسلی آشنا شدم که جنگ تمام زندگی آنها را تحتالشعاع خود قرار داد.
وی یادآور شد: شاید ما وقتی بعد از چند دهه از جنگ صحبت میکنیم به عنوان یک برهه تاریخی باشد اما جنگ برای من دوره و زمان مهمی است که توانست موضوعات خیلی وسیعی را در ذهن من شکل دهد.
این نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر ادامه داد: هر بار که سعی میکنم اثری را با موضوع جنگ تحمیلی بنویسم واقعاً احساس میکنم از وجه دیگری به این دوره تاریخی توجه میکنم. بدون شک این دغدغه همیشه با من خواهد بود و در آثارم نمود خواهد داشت.
کرمی درباره ایده شکلگیری «بلوطهای تلخ» و روند تولید این اثر نمایشی توضیح داد: نمیتوانم دقیق بگویم که ایده «بلوطهای تلخ» چه زمانی شکل گرفت ولی سالها به این موضوع فکر کردم. پیش از اینکه در سال ۱۳۹۰ نمایش «بلوطهای تلخ» را اجرا کنم، سال ۱۳۸۷ نمایشنامه را نوشتم و در سال ۱۳۸۸ اثر منتشر شد. سال ۱۳۸۹ نیز با اثر در بخش چشمانداز جشنواره بینالمللی تئاتر فجر شرکت کردم. تولید و اجرای «بلوطهای تلخ» روندی طولانی را طی کرد. سال ۸۸ برای اولین بار به همراه گروه تئاتر «شایا» تمرین و در بخش چشمانداز بیست و نهمین جشنواره تئاتر فجر اجرا کردیم.
وی افزود: با وجود اینکه اجراهای بخش چشمانداز جشنواره جزو تعهدات جشنواره و ادارهکل هنرهای نمایشی بود ولی زمانی صرف شد تا من نمایش را اجرای عمومی کنم، به هر دلیلی توسط مدیران وقت مجموعه تئاتر شهر این امکان به من داده نشد تا نمایش را اجرا کنم به همین خاطر تصمیم گرفتم صبر کنم تا شرایط اجرای «بلوطهای تلخ» فراهم شود و در نهایت در سال ۱۳۹۰ اثر را به صحنه بردم.
این هنرمند عرصه تئاتر اظهار کرد: «بلوطهای تلخ» روندی ۳ ساله از تمرین تا اجرا را طی کرد به همین خاطر من با افت و خیز بسیاری برای تولید و اجرای نمایش مواجه شدم. دکور نمایش و همچنین گروه بازیگران اجرای جشنواره با اجرای عمومی تغییر و تفاوت داشت. این روند طولانی تا اجرای عمومی هر چند من را با مشقتهای متعدد مواجه کرد اما وقتی با نتیجه کار مواجه شدم به هیچکدام از این مشکلات فکر نمیکنم.
کرمی درباره بازخوردی که اجرای نمایش «بلوطهای تلخ» داشت، تأکید کرد: اجرای «بلوطهای تلخ» در سال ۱۳۹۰ که در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت، جزو یکی از موفقترین و پرمخاطبترین آثار نمایشی من بود که در آن سال اجرا و با استقبال خوب مخاطبان همراه شد. اجرای ما در ۲ مقطع تمدید شد و استقبال مخاطبان و هنرمندان شوق خوبی به من و گروه داد. جزو خاطرات خوب من از «بلوطهای تلخ» علیرغم اینکه پروسه طولانی برای تولید و اجرا داشت، همین استقبال مخاطبان بود که اتفاقاً برای کارهای بعدی من خیلی انگیزه داد و بازتاب مؤثر و بسیاری خوبی داشت. نمایش «بلوطهای تلخ» بارها در شهرهای مختلف ایران اجرا شده، شاید بیشترین اجرا را در سراسر کشور بین آثار من داشته که توسط کارگردانهای متعدد در جشنوارههای مختلف تئاتری نیز شرکت کرده است.
وی در پایان درباره اینکه آیا قصد اجرای مجدد این اثر نمایشی را دارد یا نه، گفت: اجرای مجدد «بلوطهای تلخ» با توجه به استقبالی که مخاطبان داشتند، موضوعی بوده که همیشه به آن فکر کردم ولی یکی از مشکلات همیشگی یعنی تولید یک نمایش باعث شده که به صورت جدی این موضوع را دنبال نکنم. البته در یک مقاطع زمانی تصمیم گرفتیم به پیشنهاد آقای علی اکبر قاضی نظام با کارگردانی تلویزیونی آقای امیر سماواتی «بلوطهای تلخ» را در قالب تلهتئاتر ضبط کنیم. با توجه به اینکه محل واقعه نمایش در یک خانه روستایی بود قرار بود ما در یک دشت دکور نمایش را نصب و در یک فضای باز و دشت با دوربینهای متعدد اجرای زنده نمایش را ضبط کنیم. من پر از شور این فضا و اجرا بودم ولی متأسفانه به جهت درگیر شدن عوامل و بازیگران در پروژههای مختلف این امر میسر نشد. این اتفاق یکی از حسرتهای من است. شاید در شرایط و مقطع زمانی دیگر «بلوطهای تلخ» را مجدداً اجرا کنم.
در نشست خبری مطرح شد؛
اکران فیلمهای برگزیده ۲۰ سال جشنواره پویانمایی
محمدرضا کریمی صارمی دبیر جشنواره پویانمایی تهران مطرح کرد که اگر انیمیشنسازان حمایت شوند میتوانیم جشن خودکفایی را در انیمیشن بگیریم.
نشست خبری دوازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران، صبح روز یکشنبه یکم خرداد ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
در ابتدای این نشست محمدرضا کریمیصارمی دبیر و بنیانگذار جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران مطرح کرد: دوازدهمین دوره از جشنواره قرار بود در اسفندماه برگزار شود اما به دلیل کرونا و محدودیتها، تصمیم گرفتیم این جشنواره را در خرداد برگزار کنیم اما سیزدهمین دوره در همان تاریخ جهانی خود برگزار میشود.
سپس مهدی علیاکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: امسال دوازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی را از هشتم تا دوازدهم خرداد برگزار میکنیم. جشنوارهای که به نوعی به جهت ارایه تولیدات شاخص در عرصه پویانمایی، یکی از معتبرترین جشنوارههای دنیا محسوب و فرصتی ایجاد میشود تا تولیدکنندگان پویانمایی از سراسر جهان بتوانند آثار خود را در این جشنواره ارایه کنند و به نوعی با سایر تولیدکنندگان از کشورهای مختلف وارد رقابت، گفتگو، تعامل و تبادل تجربه شوند.
وی افزود: کانون متولی برگزاری این جشنواره است جشنوارهای که با هدف ایجاد ارتباط با مخاطب و همینطور فرصتی برای تبادل تجربه و ارایه آخرین محصولات فعالیت میکند. پویانمایی در دنیای کنونی نه تنها برای کودکان که برای بزرگترها هم ارزش دارد. شاید ما بزرگترها علاقمند حس کودکیای هستیم که در بزرگسالی، این فضا به ما میدهد. ما نسلی هستیم که با ابتداییترین شکل پویانمایی بزرگ شدیم، اما شما با پیشرفتهترین شکل پویانمایی رو به رو هستید.
علیاکبرزاده ادامه داد: پویانمایی یکی از تاثیرگذارترین ابزارها در تعلیم و تربیت است، مگر تعلیم و تربیت غیر از این است که ارزشها را به کودکان منتقل و این انتقال را تسهیل کنیم؟ در دنیای کنونی و در نظامهای بزرگ تعلیم و تربیت روی پویانمایی حساب و برنامهریزی میشود. ما افتخار داریم در دوازدهمین جشنواره با این دیدگاه که پویانمایی میتواند در تعلیم و تربیت حرفهای زیادی داشته باشد، برنامه خود را ارایه دهیم. این حرفه در عین حال که یک هنر است، یک صنعت هم هست. در دنیای کنونی میشود روی پویانمایی حساب کرد و حتی از منظر اشتغالآفرینی وارد بحث و گفتگو درباره آن شد. میشود با پویانمایی شغل ایجاد کرد و کارآفرینی آن در کل دنیا جایگاه دارد.
وی در ادامه با ارایه آماری از آثار رسیده به این رویداد مطرح کرد: امسال در سایت «دیجی کانون» فرصت بارگذاری فیلمها را برای فیلمسازان فراهم کردیم. اتفاق دیگر این است که از ۱۳۰ کاراکتر فیلمهای پویانمایی در قالب نمد و… رونمایی میکنیم. همه میتوانند از این کاراکترها استفاده کنند که در نمایشگاه جانبی مجموعه از روز هشتم به نمایش درمیآید.
علی اکبر زاده اظهار کرد: در روز دوازدهم خرداد از ساعت ۹ تا ۱۱ یک سانس نمایش پویانمایی از برگزیدگان ۲۰ سال گذشته پویانمایی کودک خواهیم داشت این اکران میتواند روی پرده باشد یا از طریق دیگر ابزارآلات. همه مراکز ما همزمان برای پخش برگزیدههای ۲۰ سال گذشته وارد عمل میشوند.
در بخش دیگری از این نشست محمدرضا کریمی صارمی دبیر و بنیانگذار جشنواره پویانمایی تهران درباره بخش دینی هم گفت: ما در جشنوارههای بینالمللی دستهبندیهایی را مشخص میکنیم تا فیلمسازان در آن بخش محتوایی یا تکنیکال شرکت کنند، در بخش دینی وقتی آثار را از دوره نهم به بعد به نمایش میگذاشتیم، داوران به دلیل محتوای آنها پیشنهاد دادند این آثار در یک بخش مستقل باشند. دو دوره آزمایشی این کار را کردیم و در دوره بعدش یک گروه مستقل برای آن تدارک دیدیم. خود فیلمسازان هم اعلام کردند مناسب است بخش دینی جدا شود چون بخش دینی خیلی نزدیک به کارهای تلویزیونی است به همین دلیل این دو بخش را جدا کردیم.
کریمیصارمی اظهار کرد: همیشه آرزویی وجود داشت که روی متعلقات و تولیدات ما تصویر و نماد قهرمانان خودمان باشند، ما آمدیم کاراکترهای فیلمهای کانون را تبدیل به عروسکهای سه بعدی کردیم، نزدیک به ۸ هزار کاراکتر در انیمیشن ایران وجود دارد. این فرصت خوبی است که شروع به جریان سازی کنیم این شخصیتها بسیار زیبا و حتی از شخصیتهای خارجی هم جذابتر هستند بنابراین میتواند فرصت مهمی را ایجاد کند.
وی درباره دوسالانه بودن این رویداد هم توضیح داد: هنوز در کشور ما تولید در آن حد نیست که جشنواره سالانه شود اما اکثر جشنوارههای انیمیشن در جهان به دلیل تایم تولید انیمیشن دوسالانه است ما امسال ارزانترین نیروی کار توانمند را داریم و فرصت خوبی است که تولیدات مشترک داشته باشیم در حال حاضر دو استودیوی انیمیشن در همین کانون داریم. حتی همین الآن حامد جعفری «بچه زرنگ» را به صورت سریال و سینمایی در همین استودیو صداگذاری میکند. ضمن اینکه ما در شهرک غرب دو استودیوی خوب داریم و آماده هستیم از گروههایی که تولید صنعتی میکنند، حمایت کنیم
کریمی صارمی در پایان گفت: این دو سال کرونایی لطمههای زیادی به شرکتهای انیمیشن سازی وارد شد اما اگر انیمیشن سازان حمایت شوند میتوانیم جشن خودکفایی را در انیمیشن بگیریم. مثلاً قابل افتخار است که موسسه صبا تولیدات زیادی دارد و به استاندارد مطلوب مخاطب رسیده است. در مورد صنعتی شدن و تولید انبوه هم الان فرصت خوبی است و میتوانیم جذب سرمایه کنیم و فرهنگ و ایدئولوژی دینی خود را صادر کنیم فقط لازم است این شرایط درک شود. ما در جلسات خود میگوییم چیزی نزدیک ۵۰ میلیارد تومان بودجه ساخت انیمیشن در ایران است. اگر این رقم دو برابر شود اتفاق فوقالعادهای رخ میدهد. در حوزه اشتغال هم جریانی را ایجاد میکند. نزدیک به ۷۰ درصد انیمیشنسازی دولتی است، انیمیشن ایران به تازگی با اسپانیا و روسیه تولیدات مشترکی داشته که اتفاق بزرگی در کشور بوده است.
اخبار
ششمین دوره آکادمی رهبری ارکستر برگزار میشود
ششمین دوره آکادمی رهبری ارکستر توسط مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی و با تدریس نصیر حیدریان از خردادماه در مجموعه بنیاد رودکی آغاز میشود. دوره جدید آکادمی رهبری ارکستر که در ادامه مقاطع پیشین برگزار خواهد شد، به مباحثی همچون تکنیکها و اصول رهبری ارکستر، آنالیز پارتیتور، پارتیتور نوازی روی پیانو، رهبری با پیانو و رهبری ارکستر با تدریس نصیر حیدریان –رهبر ارکستر و استاد دانشگاه گراتس اتریش- میپردازد. این دوره از آکادمی رهبری ارکستر در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که علاوه بر هنرجویان دورههای پیشین، متقاضیان جدید نیز میتوانند پس از تعیین سطح، به آکادمی وارد شوند. در طول این دورهها که به صورت گروهی برگزار خواهد شد، تمرینات رهبری ارکستر با همراهی ارکستر آموزشی برگزار شده و هنرجویان برگزیده پس از قبولی در آزمون پایانی میتوانند در سطوح بعدی فعالیت خود را ادامه دهند.
تصویربرداری «نابازیگر» آغاز شد
روایت یک کارگردان سفارشی ساز
تصویربرداری فیلم «نابازیگر» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا سنگیان و تهیهکنندگی مشترک السا فیروز آذر، محمد حسین حسینی آغاز شد. به گفته سنگیان فیلم «نابازیگر» پروژه پربازیگری است که تلاش شده تا در آن ستارههای فعال دهههای قبل سینما و تلویزیون به ایفای نقش بپردازند. کتایون امیر ابراهیمی، فرهاد جم، زهرا داوود نژاد، رامین پرچمی، هایده حائری و محمد حسین حسینی اولین گروه بازیگران این فیلم هستند که تاکنون در این پروژه جلوی دوربین رفتهاند. «نابازیگر» روایتی از زندگی یک نویسنده و کارگردان سینماست که در پنج سال گذشته نتوانسته فیلمنامهای بنویسید و فیلمی را کارگردانی کند.در خلاصه داستان این اثر آمده است: آریا پنج سال است که هیچ فیلمنامهای ننوشته و فیلمی را کارگردانی نکرده است. او که در روابط زناشویی خود دچار چالش شده است، قبول میکند تا بعد از مدتها به کمک یکی از شاگردانش فیلمنامهای سفارشی برای یک نابازیگر را بنویسد که قرار است سرمایهگذار فیلم باشد. آریا باید فیلمنامهای بنویسید که هم به دل خودش بنشیند هم نابازیگر را راضی نگه دارد.
دبیر جشنوارههای رسانه ملی منصوب شد
با حکم پیمان جبلی رییس صداوسیما، مسعود احمدی افزادی به عنوان مشاور رئیس سازمان صدا و سیما و دبیر جشنواره های رسانه ملی منصوب شد.
در حکم رئیس سازمان صدا و سیما، خطاب به مسعود احمدی افزادی آمده است:
«برادر گرامی جناب آقای دکتر مسعود احمدی افزادی
نظر به مراتب تعهد و تجربه ارزشمند جنابعالی در حوزههای مختلف مدیریتی رسانه ملی، به موجب این حکم به عنوان» مشاور رئیس سازمان و دبیر جشنواره های رسانه ملی» منصوب میشوید.
برنامه ریزی دقیق و عالمانه برای تدوین شاخص ها و معیارهای تولید محتوا و برنامه سازی متناسب با برنامه تحولی رسانه ملی در دوره جدید و تمرکز بخشی به جشنوارههای حوزههای مختلف سازمان در جشنواره سالانه رسانه ملی مورد تأکید است. مقتضی است با انجام تدابیر لازم از جمله تشکیل دبیرخانه دائمی، تشکیل اتاق فکر و کارگروه رصد تولیدات، تهیه و تدوین آیین نامه و اساسنامه جشنواره و تدوین برنامه زمانبندی سالانه با رعایت حداکثری صرفه و صلاح، جشنواره رسانه ملی به عرصه رقابت سازنده و آموزنده میان همکاران و برنامه سازان به عنوان سرمایههای ارزشمند رسانه ملی مبدل شود. از خداوند متعال مزید توفیقات شما را خواستارم.» احمدی افزادی پیشتر؛ مدیریت شبکه آموزش سیما، شبکه پنج سیما، شبکه شما و مدیرکلی مراکز اصفهان، گلستان، البرز و مدیریت رادیو جوان و سردبیری حوزه های خبری را عهده دار بوده است.
اخبار
اضافه شدن موضوع «دختر فلسطین» به جشنواره کاریکاتور قدس
دبیرخانه دائمی جشنواره بینالمللی کاریکاتور روز جهانی قدس تصمیم گرفت برای گرامیداشت «شیرین ابوعاقله» و محکوم کردن رژیم نژادپرست اسرائیل، یک موضوع دیگر به موضوعات سومین جشنواره اضافه کند.
دبیرخانه دائمی جشنواره بینالمللی کاریکاتور روز جهانی قدس با صدور بیانیهای از اضافه شدن یک موضوع دیگر به سومین جشنواره کاریکاتور روز جهانی قدس خبر داد.
بیانیه این دبیرخانه به شرح زیر است؛
باسمه تعالی
رژیم اشغالگر قدس که هر روز دست خود را به جنایت جدیدی آلوده میکند، در آستانه هفتاد و چهارمین سال تأسیس این رژیم منحوس، با قتل یک خبرنگار مسیحی، جهان آزاد و آزادیخواهان جهان را شوکه کرد.
گرچه این رژیم منحوس، تاکنون خبرنگاران، هنرمندان و حتی دانشمندان متعددی را در داخل و خارج مرزهای فلسطین ترور کرده است، اما کشتن یک خانم خبرنگار، آنهم در حالی که لباس ویژه رسانهها را بر تن داشت، تمامی قواعد انسانی و قوانین بینالمللی را به سخره گرفت.
از این رو، دبیرخانه دائمی جشنواره بینالمللی کاریکاتور روز جهانی قدس تصمیم گرفت برای گرامیداشت خانم شیرین ابوعاقله، این خبرنگار مظلوم، و نیز محکوم کردن جنایت جدید رژیم نژادپرست اسرائیل، یک موضوع دیگر به موضوعات سومین جشنواره اضافه کند.
«شیرین ابوعاقله؛ دختر فلسطین» موضوعی است که به دو موضوع قبلی مسابقه اضافه میشود.
بنابراین کارتونیستهای شرکتکننده میتوانند آثار خود را در سه موضوع زیر به سومین جشنواره کاریکاتور روز قدس ارسال کنند:
۱. خیانت برخی سران عربی در عادی سازی روابط با اسرائیل
۲. نکبت روز نکبت (روز تأسیس اسرائیل و آوارگی مردم فلسطین)
۳. شیرین ابوعاقله؛ دختر فلسطین
همچنین هنرمندانی که تاکنون آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردهاند نیز میتوانند در موضوع جدید، حداکثر ۳ اثر دیگر ارسال کنند.
مدیر تامین برنامه شبکه نسیم تغییر کرد
امیرعباس اشرف جایگزین شد
با حضور محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم، مدیر تامین برنامه شبکه تغییر کرد و مراسم تودیع و معارفه نیز برگزار شد. طی حکمی از سوی سید محمدرضا خوشرو مدیر شبکه نسیم، امیرعباس اشرف به عنوان سرپرست تأمین برنامه شبکه نسیم سیما منصوب شد. تداوم و تعمیق تلاش های عالمانه و مبتکرانه در جهت ارتقای برنامه ها به لحاظ جذابیت و تنوع، نشاط و تاثیر گذاری بر فرهنگ عمومی جامعه و همچنین جذب حداکثری مخاطب و مقبولیت بیشتر شبکه از اهم نکاتی است که در حکم مدیر شبکه نسیم به آنها اشاره شده است. در این حکم از تلاش های مهدی توکلی زاده، در زمان تصدی مسئولیت تأمین برنامه شبکه نسیم نیز تقدیر به عمل آمده است.همچنین شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، مراسم تکریم مدیر سابق و معارفه سرپرست جدید تامین برنامه شبکه نسیم، با حضور سید محمدرضا خوشرو مدیر این شبکه و جمعی از مدیران شبکه های نسیم، نمایش و تماشا برگزار شد.در این نشست ضمن اهدای هدایا و لوح تقدیر از خدمات و تلاش های آقای مهدی توکلی زاده تجلیل به عمل آمده و حکم انتصاب امیرعباس اشرف به عنوان سرپرست تأمین برنامه شبکه نسیم به وی اعطا شد.امیرعباس اشرف، دانش آموخته کارشناسی برنامه سازی تلویزیونی از دانشگاه صدا و سیما و نیز کارشناسی ارشد نمایش از دانشکده هنر و معماری است.مدیریت تامین برنامه شبکه نمایش سیما، عضویت در شورای فیلم و سریال سازمان، برنامه سازی در شبکه های تلویزیونی، مدیریت دفتر برنامه های طنز رادیو سراسری ایران، مدیریت روابط عمومی شبکه های نسیم، نمایش و تماشا و نیز مدیریت گروه های آموزشی و تدریس در دانشگاه از جمله سوابق اجرایی و علمی وی است.
اولین خرید بزرگ کن
نتقلیکس ۵۰ میلیون دلار برای یک فیلم پول داد
در نخستین خرید بزرگ جشنواره فیلم کن امسال، نتفلیکس حقوق پخش بینالمللی فیلم «دلالان درد» امیلی بلانت را در قراردادی به ارزش بیش از ۵۰ میلیون دلار خریده است.
دیوید ییتس پشت این پروژه است که از آن به عنوان چیزی شبیه به «گرگ وال استریت» و «رکود بزرگ» یاد شده است. بلانت قرار است نقش فردی را بازی کند که حتی از دبیرستان هم فارغالتحصیل نشده و کاری نزد یک استارتآپ رو به افول دارویی در یک مرکز خرید واقع در فلوریدای مرکزی پیدا میکند. شخصیت او که لایزا نام دارد با هوشمندی و شجاعتش شرکت را به موفقیت میرساند اما به زودی خود را در مرکز یک توطئه جنایی با عواقب مرگبار مییابد. ولز تاور فیلمنامه این پروژه را نوشته که توسط لارنس گری از طریق شرکت گری متر پروداکشنز در همکاری با ییتس و ایوان والکات از طریق ویچوود پیکچرز تهیه میشود. قرار است کار فیلمبرداری از ماه آگوست آغاز شود.قرارداد خرید «دلالان درد» در حالی بسته شده که نتفلیکس اخیرا با مشکلات مالی قابل توجهی مواجه شده است.این شرکت در جدیدترین گزارش درآمد فصلی خود اعلام کرد که ۲۰۰ هزار مشترک از دست داده، اتفاقی که برای نخستین بار در دهه اخیر میافتاد. این شرکت همچنین گفت انتظار دارد دو میلیون مشترک دیگر را هم در فصل دوم از دست بدهد. در ارتباط با همین مسئله، نتفلیکس اوایل این هفته حدود ۱۵۰ نفر از کارکنان خود را که بیشتر در آمریکا بودند، تعدیل کرد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9752/30337/105809
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9752/30337/105810
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9752/30337/105811
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9752/30337/105812
|
عناوین این صفحه
- مادری که در جنگ خانه خود را رها نکرد
- اکران فیلمهای برگزیده ۲۰ سال جشنواره پویانمایی
- اخبار
- اخبار