|
گفتگوی معاون سیما بادانشجویان صداوسیما
در ساختار اداری باید جنگید
محسن برمهانی در دیداری صمیمانه با دانشجویان دانشگاه صداوسیما از آنها خواست برای رفع مشکلات خود تلاش کنند.
محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی امروز سه شنبه سوم خرداد با حضور در دانشگاه صداوسیما با دانشجویان و اساتید این دانشگاه سخن گفت.
مشکلات فارغالتحصیلی، به کار گرفته شدن در صداوسیما، کارآموزی در پروژهها، رفع موانع تولید از جمله مباحثی بود که دانشجویان در این دیدار از معاون جدید سیما درخواست کردند.
در بخشی از این سوالات، دانشجویی هم به تهیهکنندگان تلویزیونی اشاره کرد که درس این حوزه را نخواندهاند و در نتیجه محصولشان هم خروجی مناسبی برای صداوسیما ندارد و صرفاً مبالغی کلان خرج میکنند.
در ادامه محسن برمهانی در سخنانی بیان کرد: من ورودی ۷۸ دانشگاه بودم و سال ۷۹ وارد کار شدم، سال ۸۱ هم به شبکه «العالم» رفتم. آن زمان فیلم میخریدم و میفروختم و تخصصی در حوزه بینالملل پیدا کرده بودم. دوره تحصیلم خیلی طولانی شد و خود را جزو شاگردان خوب استادان این دانشگاه نمیدانم.
شورش علیه سیستم نه، ولی تلاش کنید!
وی با اشاره به عناوین شغلیاش در صداوسیما که مورد رضایتش نبوده است مطرح کرد: در ساختار اداری سازمان باید بجنگیم و اصلاً فکر نکنیم یک عنوان شغلی مطلوب برایمان فراهم است. من مستندسازی کردهام و خواستم حداقل بر همین اساس عنوان شغلی داشته باشم اما نشد. نمیخواهم شما را به شورش علیه سیستم وادارم (خنده جمع) ولی میگویم تلاشتان را بکنید.
برمهانی تصریح کرد: من الان جایی هستم که خودم باید سیستم را درست کنم و این کار را خواهم کرد. ما باید باکسی برای تولید دانشجویی داشته باشیم و حتماً برند داشته باشیم که برای شبکهای مخصوص پخش شود نه اینکه برنامهای تولید شود و حالا به دنبال پخش آن بگردیم. خوی و منش تولید دانشجویی باید در خود کار وجود داشته باشد.
وی درباره شهرک غزالی گفت: باید این امکان فراهم شود دانشجویان بتوانند از امکانات سازمان مثل شهرک غزالی بهره بگیرند.
برمهانی در بخش دیگر بیان کرد: من ده یا ۱۲ سال از عمر کاریام را در عزلت به سر بردم چون نمیتوانستم آنجایی که دوست داشتم کار کنم. خسته نشوید چراکه از این دانشگاه بیرون بیایید باید کلی بجنگید.
در ادامه دانشجوی دیگری با اشاره به حضور برمهانی در سازمان عنوان کرد که یکی از خرمشهرهایی که فتح شد، حضور نسل نو در صداوسیما بود و درخواست کرد: مسایل کنداکتور، مدلهای نوین برنامه سازی، وی او دیها و همه نیاز به نوعی نیازسنجی دارد و باید از دانشگاه صداوسیما به عنوان این پشتوانه استفاده شود.
برمهانی در پاسخ بیان کرد: من قبل از اینکه معاون سیما باشم مدیرکل تامین و رسانه بینالملل بودم. نامهای به آقای اسفندیاری نوشتم و همین نکات را بیان کردم. ما مجموعهای به نام مانیتورینگ و تولید محتوا داشتیم که همه از دوستان کارشناسی دانشگاه در آن حضور داشتند. این افراد به رییس سازمان تحلیل میدادند. بنا داریم در حوزه تامین برنامه، بینالملل رسانه نیروهایی به کار بگیریم. قرار است دورههایی کاربردی طراحی شود و دوستان آموزش ببینند.
وی افزود: فیلمی مثل «به وقت شام» وقتی به ویتنام، آمریکای شمالی و.... فروخته شود امکان گفتمانی هم با آنها ایجاد میکند. باید برای چنین ظرفیت نابی تلاش کرد.
انتصابی که یک تحول تاریخی در صداوسیما است
مسعود نقاشزاده کارگردان سینمای ایران و از استادان دانشگاه صداوسیما هم در این نشست عنوان کرد: به گمانم این انتصاب یک تحول تاریخی در سازمان است. در طول سالهای پس از انقلاب که در مدیریتهای مختلف منصوب شدم به ندرت دیدیم از دانش آموختگان دانشگاه مسئولین منصوب شود. اما در راس سازمان نبوده است و این فرصتی برای پیوند دانشگاه و سازمان است چیزی که به عنوان یک مشکل دیده شده و صنعت از دانشگاه بی بهره بوده است.
وی خطاب به برمهانی افزود: شما که خودتان هم در دانشگاه و هم حوزه عملیاتی سازمان بودهاید باید تلاش کنید که همچنان که رهبر انقلاب فرمودند دانشگاه پیشران سازمان باشد. این باید از مقیاس سخن کلان به برنامهریزی تبدیل شود. فکر میکنم شاید با تدبیر و اهتمام شما و دکتر اسفندیاری میتوان کارگروهی برای پیشنهادهای بهینه سازی رابطه دانشگاه و سیما تشکیل داد.
نقاشزاده اضافه کرد: از جمله دلایلی که دانشجویان جدی گرفته نمیشدند، نگاه مدیران بود. باید برخی رویکردها را دوباره تعریف کرد. امروزه بخش مهمی از ظرفیت سازمان میتواند با همین دانشجویان بازسازی شود. در حال حاضر دانشجویان دانشگاه از نظر تعهدات فرهنگی و دینی و همچنین تخصص قابل اعتماد هستند.
وی بر رویکرد مسأله محور تاکید و بیان کرد: اگر رویکرد مسأله محور داشته باشیم میتوان بسیاری از مسایل مهم سازمان در عرصه سیما را مورد توجه قرار داد و برایشان راهگشایی کرد.
نقاشزاده مطرح کرد: حمایت مشترک سیما و دانشگاه از راه اندازی شرکتهای دانش بنیان دیگر پیشنهاد من است. در عرصه تولید مستند، آگهی، حتی برنامههای غیرنمایشی، انیمیشن چرا به این شرکتها ورود نکنیم. منظورم از حمایت از این شرکتها پرداخت پول بدون منطق نیست.
وی یادآور شد: خوشبختانه قرار است رشته فیلمنامهنویسی هم در کارشناسی و هم برای ارشد راهاندازی شود. جریان تولید فیلمنامه یکی از معضلات سازمان است و ما همیشه در این موضع منفعل بودهایم و بیشتر منتظر بودهایم که فیلمنامههایی پیشنهاد شود. با این حال اگر برخی از این شرکتها راه اندازی شوند که کارشان طراحی و تولید طرح فیلمنامه داستانی برای سیما باشد خوب است و میتوان مشکلات را مرتفع کرد. روند ارزیابی و نظارت بر فیلمنامهها در شورای طرح و برنامه سیما و سیمافیلم هم میتواند بازنگری شود. یکی از مشکلات رویکرد سیستمی به این آثار است.
فیلمسازی که تماشاگرپسند است
ساموراییهایی که شمشیر نمیکشند
آزاده جعفری منتقد سینما در جلسه نقد و بررسی «تیغ پنهان» ساخته یوجی یامادا بیان کرد که این فیلمساز اساسا کارگردانی تماشاگرپسند است.
پانصد و دومین برنامه سینماتک خانه هنرمندان شامگاه ۲ خرداد ماه با اجرای کیوان کثیریان و حضور آزاده جعفری به نمایش فیلم سینمایی تیغ پنهان به کارگردانی یوجی یامادا از سینمای ژاپن اختصاص پیدا کرد.
بعد از نمایش این فیلم آزاده جعفری منتقد سینما به نقد این فیلم سینمایی پرداخت.
در ابتدای این نشست جعفری بیان کرد: یوجی یامادا به نوعی با فیلمسازان این دوره سینماتک متفاوت است، او فیلمساز کهنسالی است در حالی که بقیه فیلمسازان این دوره متولد دهه ۶۰ و ۷۰ هستند. باید عنوان کنم موج نوی ژاپن در اوایل دهه ۶۰ شروع شد و دوره درخشانی بود، فیلمسازان موج نوی ژاپن شورشی، رادیکال و ساختار شکن بودند، آنها فیلمهای سیاسی میساختند و قوانین اجتماعی و سیاسی ژاپن را زیر سوال میبرند اما جالب است که بدانید یامادا در همین دوره شروع به فیلمسازی کرد. او اولین فیلمش را در حوزه درام و کمدی ساخت، یامادا به نوعی به موج ژاپن ربطی نداشت، فیلمساز آرامی بود و فیلمهایی در ژانرهای مختلف میساخت. فیلمهای یامادا تماشاگر پسند بودند به همین دلیل نمیتوانیم او را فیلمساز مولف بدانیم بلکه یوجی یامادا بیشتر یک فیلمساز مردم پسند بود. مجموعه «توراسانت» از ساختههای یاماداست و ژاپنیها شخصیت توراسانن را خیلی دوست دارند چون با طبقه پایین و فرودست این کشور ارتباط برقرار میکرد. خیلیها فکر میکنند همین مجموعه «توراسانت» نگذاشت یامادا روی سبک خاص خود تمرکز کند یعنی فیلمهایی بسازد که شخصی باشد و او را در جهان معرفی کند اما همین مجموعه «توراسانت» توانست یکی از استودیوهای ژاپن را از ورشکستگی نجات بدهد.
جعفری بیان کرد: یامادا به روابط و عواطف انسانی اهمیت میداد چون در جامعه خشک ژاپن مهم این است که عواطف، هویت فردی و هویت انسانی حفظ شود. ما این درونمایه را در سه گانه یامادا میبینیم.
این منتقد توضیح داد: این نوع از سینما قدمت طولانی در ادبیات و سینمای ژاپن دارد، ژاپنیها این ژانر را فیلمهای شمشیرزنی مینامند و خیلی از فیلمسازان بزرگ در این زمینه فیلمهای مهمی ساختند. در توضیح ساموراییها باید بگویم پیش از انقلاب میجی ساموراییها قشر مهمی بودند به همین دلیل درون مایه آثار مختلف ژاپنی به منش ساموراییها برمیگردد. یامادا به بسیاری از این مفاهیم در فیلمهایش توجه دارد؛ «رونین» یا ساموراییای که دیگر ارباب ندارد در خیلی از فیلمهای ژاپنی دیده میشود، در واقع این ساموراییها رها شدهاند و پولی ندارند ولی به خاطر درجه اجتماعی که دارند نمیتوانند خیلی از کارها را به دلایل مختلف انجام بدهند. وقتی فیلمهای ژاپنی به ویژه فیلمهای تاریخی را تماشا میکنیم، قوانین و نظام طبقاتی را میبینیم که خیلی سفت و سخت و هولناک است، انقد دست و پای این ساموراییها بسته است که فردیت و رهایی معنی ندارد، این ساموراییهای بدون ارباب در مسیر فیلم مجبور میشوند به خاطر حفظ شرافت خود وارد یک مبارزه ناخواسته شوند مثلاً در هر سه فیلم یامادا میبینیم که شخصیتهای او تمایلی به مبارزه ندارند.
وی در بخش دیگر از صحبتهایش درباره کشته شدن یک سامورایی با اسلحه غربی گفت: برای ساموراییها تحقیر آمیز بوده است که با تفنگ و اسلحه غربی بمیرند در فیلم یامادا همچنین موضوعی را دیدیم که بزرگترین درون مایه فیلمهای سامورایی تضاد دو مفهوم است یکی به معنای عواطف و انتخابهای اخلاقی فردی و دیگری ایستادن در مقابل سیستم معیوب. این همیشه برای ژاپنیها مسأله بوده است که یک فرد ژاپنی و البته قهرمان کجا باید طبق وظیفه خود پیش برود و کجا در برابر آن بایستد.
این منتقد مطرح کرد: یامادا سه فیلم سامورایی ساخته که به سهگانه او شهرت دارد؛ هر سه فیلم او قهرمانان تنها و سرشت نیکی دارند که در یک جامعه طبقاتی اسیر شده و در مرحلهای باید تصمیم بگیرند که راه فردی خود را انتخاب کنند یا در برابر نظام طبقاتی بایستند. یامادا این قوانین سفت و سخت را به چالش میکشد.
وی در پاسخ به سوالی درباره سبک کارگردانی فیلمسازان ژاپنی بیان کرد: بسیاری از فیلمسازان ژاپنی رادیکال و برخی مهم هستند در واقع سبک شخصی خود را دارند. یامادا در دوران موج نوی ژاپن خیلی آرام و سر به زیر به کار خود ادامه میداد. با این حال سه گانه او نشان داد تواناییهای زیادی دارد.
جعفری در پایان درباره موسیقی فیلم توضیح داد: موسیقی فیلم ترکیبی از موسیقی غربی و ژاپنی است. وقتی مبارزه شروع میشود موسیقی هم میآید تا احساسات ما را تحریک کند و این به دلیل همراه کردن مخاطب است، به خاطر همین این فیلمها تماشاگران زیادی پیدا میکنند.
در سومین «پاتوق فیلم کوتاه» مطرح شد؛
شباهت دلهرهآور فیلمها به هم
محمدرضا مقدسیان معتقد است که در حال حاضر فیلم های سینمایی شباهت دلهره آوری به یکدیگر پیدا کرده اند.سومین جلسه از فصل هفتم پاتوق فیلم کوتاه که به همت انجمن سینمای جوانان ایران برگزار میشود میزبان نمایش فیلمهایکوتاه داستانی «گوشت تلخ» به کارگردانی فرید حاجی، «ویار» به کارگردانی حورا طباطبایی، «منطقه» به کارگردانی اسما ابراهیمزادگان و انیمیشن کوتاه «حفره بعدی» به کارگردانی فاطمه احمدی بود.
آثار به نمایش درآمده در این پاتوق با حضور محمدرضا مقدسیان منتقد سینما و با همراهی کارگردانان این آثار مورد نقد و بررسی هم قرار گرفت.
در ابتدای این نشست محمدرضا مقدسیان با اشاره به جذابیت اسم فیلم «گوشت تلخ» بیان کرد: احساس کردم نوعی بازی با مخاطب در فیلم جریان دارد. نگاه خیره کاراکترها که به آن اشاره شد، رندی کارگردان است تا مخاطب را به خدمت خود درآورد.
در این بخش مقدسیان درباره تفاوت فیلم کوتاه و فیلم بلند تأکید کرد: من وقتی با فیلم کوتاه مواجه میشوم، طور دیگری فیلم را نگاه میکنم. نه به این معنا که استانداردهای دوگانه برای تحلیل یک اثر دارم، بلکه به این دلیل که احساس میکنم آنقدر اوضاع ما نابهسامان است که اگر بخواهیم از روی چند جوانه در حال سبز شدن هم با بولدوزر رد شویم، همه چیزهایی را که عاشقش هستیم، هم از بین میبریم. یکی از سختترین کارهایی که باید انجام دهیم هم همین است که چگونه مرز باریک میان نگاه «حامی» به سینمای کوتاه و تعریفهای بیجهت و بازدارنده را تشخیص دهیم.
فیلم بعدی فیلم «ویار» به کارگردانی حورا طباطبایی بود که نشست بررسی آن در غیاب کارگردان برگزار شد.
مقدسیان درباره این فیلم توضیح داد: به رغم همه تلاشهای خوب بازیگران و کارگردان، مثل خیلی کارهای دیگر در سینمای ایران از آنجا که مشکل فیلمنامه وجود دارد و کار پایه و اساس درستی ندارد، از جایی به بعد به چالهای افتاده که نتوانسته از آن خارج شود.
مقدسیان در ادامه گفت: در سینمای بلند ایران در سالهای اخیر به طرز دلهرهآوری همه فیلمها شبیه به هم شدهاند و کار از آنکه بخواهیم به دنبال تنوع ژانر بگردیم هم گذشته است! در یک فضای مشخص همه فیلمها شبیه هم شدهاند و در برخی فیلمها حتی شاهدیم بازیگران لباسشان را هم عوض نمیکنند و یک بازیگر در پنج فیلم عین هم است! همین قدر همه چیز سطحی و پیشپا افتاده شده از این باب تلاشهایی از جنس «ویار» برای خلق یک موقعیت کمدی و متفاوت بودن ارزشمند است. آن هم در شرایطی که همه آروز داریم به جای فیلمهایی شبیه «دینامیت» و «انفرادی» که در جای خود محترم هم هستند، کمی ذوق و سینما هم ببینیم. این آثار میتوانند قدم اول خوبی باشند اما خب قدم اول محکمی نیستند.
اخبار
نمایشگاه «رنگهای اردشیر» افتتاح میشود
نمایشگاهی از کاریکاتورهای اردشیر محصص با عنوان «رنگهای اردشیر» جمعه ۶ خرداد ماه در گالری آرتیبیشن افتتاح میشود.نمایشگاه «رنگهای اردشیر» با ۱۵ اثر از کاریکاتورهای اردشیر محصص از ۶ خرداد در گالری آرتیبیشن به صورت آنلاین برگزار میشود. خلق آثار اردشیر محصص با دیدگاه انتقادی و طنزی گروتسک و در اواخر دهه ۳۰ شروع شد یعنی همان روزگاری که کاریکاتور در ایران صرفاً بار کمدی را بر دوش داشته است.هادی حیدری کاریکاتوریست در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه درباره رنگ در آثار این هنرمند، نوشته است:
«رنگهای اردشیر!
بعضی از این آثار خود به خود طنزی سیاه و تأثیرگذار در دل داشتند و محصص با خطوطی قدرتمند و در برخی آثارش با رنگهای ویژه، آنها را وارد طرحها و کاریکاتورهایش کرد. به باور من، آنچه محصص را شخصیتی جالب و قابل بحث میکند، فراتر از هنرش، هوش هنرمندانه در نوع ارائه آثارش است، آنجا که با طرحهای سیاه و سفیدش همان کاری را انجام میدهد که با رنگی کردن آنها.» نمایشگاه «رنگهای اردشیر» با ۱۵ اثر رنگی از اردشیر محصص از تاریخ ۶ خرداد تا ۱۵ خرداد به صورت آنلاین در سایت آرتیبیشن به آدرس arthibition.net برگزار خواهد بود.
نمایشگاه جدید خانه هنرمندان ایران افتتاح میشود
نمایشگاه «دگرجای» شامل مجموعه نقاشیهای سارا پرنیان پور پنجشنبه ۵ خرداد ماه در خانه هنرمندان ایران افتتاح میشود.«دگرجای» عنوان نمایشگاه جدیدی در خانه هنرمندان ایران است که نقاشیهای سارا پرنیان پور را در معرض دید علاقه مندان به این هنر قرار میدهد. این رویداد تجسمی روز پنجشنبه ۵ خرداد در گالری مرتضی ممیز خانه هنرمندان ایران کار خود را آغاز میکند و تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ همه روزه (به جز شنبهها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقهمندان است.«دگرجای» شامل ۳۳ اثر نقاشی با تکنیک رنگ روغن روی بوم و تخته است.
ثبت ۱۸۷۱ اثر از ۱۱۲ کشور در هشتمین جشنواره بین المللی «فیلم شهر»
با پایان مهلت رسمی ارسال آثار به بخش مسابقه هشتمین جشنواره «فیلم شهر» تعداد ۱۸۷۱ اثر از ۱۱۲ کشور جهان متقاضی این دوره از جشنواره شد.پس از دو ماه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هشتمین جشنواره بین المللی «فیلم شهر» در بخش بین الملل از کشورهای متعددی فیلم های سینمایی و داستانی، مستند و انیمیشن بلند، کوتاه و نیمه بلند متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره شدند.در این میان ۵ کشوری که بیشترین تعداد آثار را به جشنواره ارسال کرده اند، میتوان به کشور هندوستان با ۳۳۶ فیلم، برزیل با ۱۲۷ فیلم، ترکیه با ۱۱۲ فیلم، ایالات متحده آمریکا با ۸۹ فیلم و ایتالیا با ۷۵ فیلم اشاره کرد.پس از این پنج کشور نیز اسپانیا با ۷۴ اثر، فرانسه با ۷۰ اثر، آرژانتین با ۶۰ اثر، چین با ۵۵ اثر و انگلستان با ۴۹ اثر در رتبه پنجم تا دهم قرار دارند.کشورهای مالدیو، سودان، بورکینافاسو، بنین، کامرون، تانزانیا، سنگال، عربستان صعودی، بحرین و سودان نیز ۱۰ کشوری هستند که با یک فیلم در این دوره از جشنواره حضور دارند.هشتمین جشنواره بین المللی «فیلم شهر» با هدف ترسیم و ترویج الگویی مناسب برای زندگی شهری و صنعتی امروز، منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی در پنج بخش «مسابقه سینمای ایران»، «مسابقه سینمای بین الملل»، «مسابقه محله»، «مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران»، «مسابقه آفرینش های هنری شهری» و «بخش جنبی» شامل کارگاه های آموزشی، نقد و بررسی، نمایش ویژه فیلم های ایران و جهان و تقدیر و بزرگداشت اساتید و هنرمندان حوزه های مختلف توسط موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تابستان ۱۴۰۱ در تهران و به دبیری مجید اکبرشاهی برگزار می شود.
اخبار
تدوین «بند تهران» تمام شد؛
روایت زندگی یک دختر افغان در ایران
زندگی یک دختر افغان در ایران قبل از استقرار حکومت طالبان در افغانستان در مستند «بند تهران» روایت می شود.
تدوین فیلم مستند «بند تهران» با موضوع مشکلات زنان مهاجر افغان در ایران به پایان رسید.تدوین این فیلم مستند به تهیهکنندگی، نویسندگی و کارگردانی جابر مطهریزاده توسط بابک حیدری و محمد سجاد مطهریزاده انجام شده است.«بند تهران» درباره مقطعی از زندگی گلی قاسمی دختر مهاجر افغانستانی است که بهخاطر نداشتن پاسپورت و غیرقانونی بودن حضورش در ایران در شُرُف اخراج از دانشگاه است او باید به افغانستان برود اما کسی حاضر به همراهی و کمک او نیست، حتی خانوادهاش. گلی قاسمی سوژه فیلم در حال حاضر با مشکلات عمدهای برای ادامه تحصیل و ماندن در ایران روبروست و از طرف دیگر با توجه به بحرانی شدن شرایط تحصیل و کار زنان در افغانستان نیاز به کمک ویژه دارد.جابر مطهریزاده پیش از این تجربه تهیهکنندگی و کارگردانی هشت مستند دیگر را در کارنامه خود داشته است.مستند «بند تهران»، آخرین ساخته مطهریزاده به صورت مستقل ساخته شده است.عوامل اصلی این فیلم عبارتند از نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: جابر مطهریزاده، مجری طرح: سارا جهانی، تدوین: بابک حیدری، محمدسجاد مطهری زاده، تصویربرداران: پیام عزیزی، امیر صادقی، صدابرداران: داوودقلیپور، جواد یمقی، مدیر تولید: مرصاد مطهریزاده، دستیار کارگردان: ابوالفضل معین، مدیر تبلیغات و رسانه: فرنوش آباء، عکس و پوستر: امیر صادقی.
مدیر تئاترشهر به دیدن «تجربههای اخیر» نشست
مدیر مجموعه تئاترشهر شامگاه روز دوشنبه دوم خرداد ماه با حضور در کارگاه نمایش از دست اندرکاران اجرای تئاتر «تجربه های اخیر» به کارگردانی حسین کشفی اصل قدردانی کرد.
سیدمحمدجواد طاهری مدیر تئاترشهر شامگاه روز دوشنبه دوم خرداد ماه و در اولین روز از انتصاب خود به عنوان مدیریت این مجموعه در کارگاه نمایش حضور پیدا کرد و به تماشای آخرین اجرای نمایش «تجربه های اخیر» نشست. طاهری پس از پایان اجرا با اهدای لوح ویژه مدیریت مجموعه از کارگردان و سایر عوامل اجرایی نمایش قدردانی کرد. این در حالی است که قطب الدین صادقی نویسنده و کارگردان شناخته شده تئاتر کشورمان که به دعوت گروه اجرایی در کارگاه نمایش حضور یافته بود هدیه هنری کارکنان مجموعه تئاترشهر را که توسط فریدون نصیری نژاد هنرمند خوشنویس و نقاش واحد نقاشی برای پایان اجرای نمایش ها تهیه شده به حسین کشفی اصل اهدا کرد.کوروش سلیمانی، فرزین محدث، رویا بختیاری از جمله هنرمندانی بودند که در اجرای پایانی نمایش «تجربه های اخیر» به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند. نمایش «تجربه های اخیر» به نویسندگی امیررضا کوهستانی، کارگردانی حسین کشفی اصل و تهیه کنندگی وحید کریمی از روز یازدهم اردیبهشت تا دوم خرداد ماه در کارگاه نمایش به صحنه رفت.
در این اثر نمایشی (به ترتیب بازی) کیمیا جواهری، امین قنبری، دلارا نوشین، رامونا شاه، مرضیه موسوی، محمد ارفعی و شهاب عباسیان به عنوان بازیگر حضور داشتند.
انتصاب محمود فرهنگ به عنوان دبیر «تئاتر صاحبدلان»
با حکم مدیر کل هنرهای نمایشی محمود فرهنگ دبیر دوازدهمین دوره «تئاتر صاحبدلان» در گستره بین المللی شد.
کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی محمود فرهنگ را به عنوان دبیردوازدهمین دوره «تئاتر صاحبدلان» منصوب کرد.
در متن حکم کاظم نظری به محمود فرهنگ آمده است:
«هنرمند گرامی
جناب آقای محمود فرهنگ
با سلام
رویداد « تئاتر صاحبدلان» به عنوان یکی از مهم ترین رویدادهای نمایش دینی، محمل شریفی برای حمایت از تولید آثار نمایشی با مضامین بلند انسانی و ایمانی و صحنه ای روشن و پرامید برای خلق آثار تاثیرگذار با تکیه بر روزآمد ترین و خلاقانه ترین شیوه های نمایشی است.
این رویداد قابلیت آن را دارد تا با شناخت دقیق، نیازسنجی، آسیب شناسی و ترسیم چشم انداز منطقی و واقعی و برنامه ریزی کارشناسانه با بهره مندی هوشمندانه از تجربیات پیشین و رهنمودهای صاحبنطران به همایشی ماندگار و پویا تبدیل شود.
نظر به تخصص وتجربیات ارزشمند شما، به موجب این حکم به عنوان دبیر دوازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان در گستره بین المللی منصوب می شوید.
رویکرد بین المللی این دوره فرصت مغتنمی است تا بر پایه شناخت دقیق، نمونه های ارزشمند تولیدات نمایشی و تجربیات تئاتری سایر کشورها نیز در کنار آثار هنرمندان ایران عزیز در معرض تماشا و بهره برداری مخاطبین قرار گیرد و دریچه روشنی بر تعامل هنری و تبادل تجربه میان هنرمندان گشوده شود.
امید که در سایه الطاف پروردگار مهربان و بهره مندی از تمام توان کارشناسی و اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی و همراهی دغدغه مندان نمایش های دینی در این مسیر پیروز و سربلند باشید.»
«طلعیه مقاومت» به برج آزادی رسید
نمایشگاه عکسی با عنوان «طلعیه مقاومت» امروز سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در برج آزادی افتتاح شد.
در سالروز آزادسازی خرمشهر، برج آزادی میزبان نمایشگاه عکس «طلیعه مقاومت» شد.
این نمایشگاه که با همکاری مؤسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار میشود، همزمان با سوم خرداد و بزرگداشت عملیات پیروزی بیتالمقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر میزبان ۳۵ قطعه عکس از تصاویر رشادتهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در نگارخانه آئینه است.
علاقهمندان میتوانند همه روزه از ۳ تا ۱۰ خرداد به جز شنبه از ساعت ۹ تا ۱۶ از این آثار بازدید کنند.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9754/30350/105867
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9754/30350/105868
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9754/30350/105869
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9754/30350/105870
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9754/30350/105871
|
عناوین این صفحه
- در ساختار اداری باید جنگید
- ساموراییهایی که شمشیر نمیکشند
- شباهت دلهرهآور فیلمها به هم
- اخبار
- اخبار