|
استانداران بهره برداری از ساختمانهای ناایمن را متوقف سازند
2 شرط اول و اصلی واگذاری سهام خودروسازان؛ اهلیت خریداران
3 گزارش «امتیاز» از نظام سلسله مراتبی شهرها در ایران ؛
خــانهسازی یا شهـرسازی؟
3 آزمون سخت در اجرای بیملاحظه قانون؛
فیشهای حقوقی در آستانه انتشار قرار گرفت
2 با حکم رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع؛
«محمدرضا محمدیوسفی» مدیرکل رسانه مجمع تشخیص شد
حسن رحیمی، مشاور رئیس مجمع و رئیس مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا محمدیوسفی را به سمت مدیرکل رسانه این مرکز منصوب کرد.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام،متن حکم انتصاب محمدرضا محمدیوسفی،بدین شرح است:
جناب آقای محمدرضا محمدیوسفی
نظر به شایستگی، سوابق و تجارب جنابعالی، به موجب این ابلاغ به عنوان «مدیر کل رسانه» این مرکز منصوب می شوید. با عنایت به اهمیت ارتقای اطلاع رسانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، بویژه ضرورت اطلاع افکار عمومی از حیطه وظایف مجمع، امیدوارم با توکل به خداوند متعال و همکاری و مساعدت سایر مدیران و همکاران براساس شرح وظایف ابلاغی در انجام امور محوله، موفق و موید باشید.
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران عنوان کرد:
لزوم فرهنگسازی صرفهجویی در مصرف آب و برخورد با متخلفان
مهدی عباسی در جلسه شورای شهر تهران در واکنش به گزارش مدیرعامل آب و فاضلاب تهران گفت: مسئله آب بسیار مهم است و جبران آب از دست رفته نیز بسیار سخت و پرهزینه است به گونهای که اگر همین الان بخواهند آب دریاها را شیرین کرده و به تهران منتقل کنند هزینه و زمان زیادی لازم است پس باید آب در اختیارمان را حفظ کنیم..../ صفحه 2
محمدرضا نجفی منش : دولت باید از قیمتگذاری خودرو خارج شود
فشارها برای واردات خودرو بالاست
محمدرضا نجفیمنش گفت: یکی از تصمیمات سخت دولت این است که از قیمتگذاری خودرو خارج شود و بگذارد مکانیزم بازار کار خود را انجام دهد.
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور در کلابهاوس خبرآنلاین با موضوع «واردات خودرو : خودروی چینی یا کمی بیشتر؟ « گفت: بازار خودروی با اختلال روبروست و قیمتگذاری دستوری از یک سو فشار را بر خودرساز افزایش داده و از سوی دیگر شاهد این هستیم که ممنوعیت واردات خودرو، قیمتها را در بازار آزاد بالا برده است . در این میان از تاثیر تورم نیز نباید غافل شد.
ریزش گسترده قیمت خودرو در بازار/ سقوط قیمتها ادامه دارد؟
وی درباره سهم واردات خودرو از کل خودروهای مصرفی ایران گفت: واردات خودرو شاید از نظر تعدادی ۳ تا ۵ درصد یا اکثر ۱۰ درصد از حجم بازار ایران را به خود اختصاص دهد و در قیاس با تیراژ تولید داخلی ، تعداد اندکی را داراست اما از نظر ارزی و ارزشی بالای ۴۰ درصد ارزش تولیدات داخل را به خود تخصیص میدهد.
وی گفت: واردات خودرو از نظر روانی میتواند شرایط را برای تعادل بازار مهیا کند و از این منظر روی قیمت تاثیر خواهد گذاشت.
ارزبری یک خودروی تولیدی در ایران چقدر است؟
نجفیمنش افزود: یک خودرو تولید داخل نزدیک به ۲ هزار دلار ارزبری دارد که ۳۳ درصد مواد اولیه است و نزدیک به ۳۰ درصد قطعات الکترونیکی است که ارتباطی با صنعت خودرو ندارد، بلکه صنعت خودرو مصرفکننده است. شاید ۳۲، ۳۳ درصد هم قطعات مکانیکی است که ما هنوز در کشور امکان تولید پیدا نکردیم.
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور اضافه کرد: اما اگر خودرو به صورت سیکیدی وارد شود، ۷، ۸ هزار دلار ارزبری دارد. واردات خودرو به صورت سیبییو نیز بین ۱۲ تا ۲۵ هزار دلار متوسط قیمت وارداتی است.بر همین اساس، تصمیمگیران اقتصادی نگاه میکنند و میبینند چقدر پول دارند و چقدر ارز دارند.
وی ادامه داد: انجمن ما نه مخالف واردات است و نه تبلیغ واردات میکند. ما یک طرحی را از طریق اتاق بازرگانی ارائه کردیم و گفتیم حالا که کمبود ارز داریم، ما صادرات انجام میدهیم و به ازای آن، خودرو وارد میکنیم.
فشارها برای واردات خودرو بالاست
ربیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور ادامه داد: الان دولت بر اثر فشارهای فوقالعاده سنگین از طرف مجلس و مقامات برای واردات خودرو روبروست، در این فشار باید توجه داشت دنبال واردات خودروهای ارزانقیمت نیستند.
نجفیمنش با تاکید بر اینکه شخصا موافق واردات خودروست، گفت: در سالهایی که ما واردات خودرو داشتیم، تولید داخل در آن سالها نه گران بود و نه بیکیفیت از این رو اصلا مخالف واردات خودرو نیستیم.
وی افزود: من اعتقاد دارم در این شرایط هم ما بهتر میتوانستیم عمل کنیم و هنوز هم میتوانیم؛ به دو علت. یکی اینکه دولت دست از سر قیمتگذاری بردارد و بگذارد قیمتها در حاشیه بازار تعیین شود.
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور تصریح کرد: درست است که حجم نیاز به خودرو در بازار زیاد است، اما من اعتقاد دارم که این حجم نیاز فقط به خاطر اختلاف قیمت بالایی است که وجود دارد. یعنی برای هر خودرو از ۴۰ میلیون تومان اختلاف بین قیمت بازار و کارخانه وجود دارد تا ۱۲۰ میلیون تومان.
وی در توضیح این مطلب افزود: منظور این است که خریدار نیاز به خودرو ندارد و با هدف دستیابی به این تفاوت قیمتی دست به خرید میزند.
نجفیمنش با اشاره به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته خودروسازان، تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که در رابطه با واردات خودرو نباید به آنهایی که حداقل در زمان تحریم ما را ترک کردند، جایزه بدهیم.
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور یادآور شد: ما باید از این موقعیت استفاده کنیم که به جای واردات خودرو، خودروساز را وارد کنیم.
نجفیمنش خاطرنشان کرد: به نفع کشور است که کاری انجام دهیم که صنعت ما آسیب نبیند؛ ضمن اینکه برای واردات خودرو نباید سختگیری صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت ماهان سیرجان خبر داد؛
افزایش ۱۷ درصدی تولید سنگآهن در سال 1400
مدیرعامل شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان اعلام کرد: میزان تولید سنگآهن شرکت در سال 1400 در مجموع به 2 میلیون و 800 هزار تن رسید که علاوه بر ثبت بالاترین رکورد، در مقایسه با سال قبل آن ۱۷ درصد افزایش داشت.
به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، مهدی بهرامی گفت: سال 1400 با وجود مشکلات برای همه صنایع و اقتصاد کشور، این شرکت سال خوبی را پشت سر گذاشت و توانست در تولید، فروش و اشتغالزایی رکوردهای مختلف ثبت کند.
وی افزود: میزان باطله برداری در سال گذشته نیز 34 میلیون و 500 هزار تن بود که بالاترین رکورد از ابتدای شروع به کار در معدن تاکنون است. میزان فروش شرکت نیز در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ با رشد ۴۰ درصدی همراه بود و رکورد سالانه فروش را ثبت کرد.
وی اظهار کرد: در بخش اشتغال نیز شاهد رشد ۱۹ درصدی پرسنل نسبت به سال قبل بودیم به طوری که جمع نیروهای شاغل در شرکت، پیمانکاران و مشاوران به ۸۶۰ نفر رسید.
بهرامی گفت: علاوه بر ثبت رکورد در بخش های تولید، فروش و اشتغال، در آخرین رتبهبندی انجام شده توسط سازمان مدیریت صنعتی ایران در همایش شرکتهای برتر ایران، موفق به کسب رتبه ۱۱۶ در بین ۵۰۰ شرکت برتر و همچنین کسب رتبه هشتم در بین برترین شرکتها در حوزه اکتشاف، استخراج و خدمات جانبی شدیم.
وی افزود: شرکت در حوزه ایمنی نیز موفق شد با رشد عملکرد ۱۸درصدی نسبت به دوره گذشته، رتبه هفتم را در ممیزی سالانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در بین ۴۸ واحد تابعه این سازمان در کل کشور کسب کند.
بهرامی در خصوص برنامههای امسال شرکت گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه کنسانتره به ظرفیت ۲.۵ میلیون تن در سال، بهرهبرداری از کارخانه خردایش سنگآهن به ظرفیت چهار میلیون تن در سال طی نیمه نخست امسال، پایان روند پذیرش شرکت در بورس و تولید سنگ آهن به میزان سه میلیون تن از اهم برنامه های سال 1401 شرکت اسافزود: همچنین عملیات حفاری اکتشافی به میزان حداقل ۱۰ هزار متر در معدن ۵ و محدوده های اکتشافی شرکت، بهره برداری از سامانه معدنکاری هوشمند (دیسپچینگ) معدن ۵ در نیمه نخست امسال، استقرار سیستم مدیریت یکپارچه در سطح شرکت، بهرهبرداری از سیستم جدید زهکشی معدن، اتمام عملیات اجرایی پایداری شیب دیواره شمالی معدن، اتمام مطالعات هیدروژئولوژی معدن و اجرای عملیات پمپاژ چاههای زهکشی و تملک محدودههای معدنی جدید از دیگر برنامه های سال جاری شرکت ماهان سیرجان است.
بهرامی تصریح کرد: برای تحقق شعار امسال که به «تولید، دانشبنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده، لازم است ابتدا نگاه ویژه به مقوله تولید و اشتغال در بدنه دولت شکل بگیرد و حداقل شاهد ایجاد موانع متعدد در این زمینهها از سوی دولت نباشیم .
وی افزود: همچنین باید مواردی همچون «تعریف سازوکارها و قوانین پویا به جای بروکراسیهای معمول اداری»، «پرهیز از برنامههای کلیشهای و نمایشی»، «مطالبه درست مردم و رسانهها از مسوولان» و «ارزیابی برنامهها و اقدامات دستگاهها با شاخصهای ملموس برای مردم « محقق شود تا زمینه تولید بر مبنای ایجاد دانش در داخل کشور فراهم شود.
شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان (سهامیعام) بهعنوان یکی از شرکت های هلدینگ صنایع و معادن ماهان وابسته به گروه مالی گردشگری، با هدف سرمایهگذاری در طرحها و پروژههای تخصصی حوزه صنعت و معدن کشور فعالیت میکند.
به خاطر یک برنامه تلویزیونی؛
کاهش ۷۵درصدی اهدای عضو در کشور
این برنامه باعث شد آمار رضایت خانواده ها برای اهدای عضو افت شدیدی داشته باشد و با اینکه تلاش ها چند برابر شد اهدای ارگان ها به یک چهارم رسید.
قائم مقام واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه شهید بهشتی از کاهش ۷۵درصدی اهدای عضو در کشور خبر داد و گفت: موضوع تشخیص کما از مرگ مغزی موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود.
فریبا قربانی، قائم مقام واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه شهید بهشتی در صحن امروز شورای شهر تهران درباره نامگذاری ۳۱ اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی اهدای عضو اظهارداشت: ما در پیوند اعضا با شرایطی مواجه هستیم که با دیگر شرایط متفاوت است.
قائم مقام واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در ایران مهمترین منبع تولید ارگان پیوندی موارد مرگ مغزی هستند، یادآور شد: در بسیاری از کشورهای دنیا و ایران قوانینی وجود ندارد که در چه زمانی در مرگ مغزی، دستگاه ها را از فرد قطع کنیم. موضوع تشخیص کما از مرگ مغزی مساله مهمی است که باید به آن پرداخته شود.
وی با اشاره به پخش برنامه ای در ماه رمضان در تلویزیون اظهار کرد: این برنامه باعث شد آمار رضایت خانواده ها برای اهدای عضو افت شدیدی داشته باشد و با اینکه تلاش ها چند برابر شد اهدای ارگان ها به یک چهارم رسید. قربانی با بیان اینکه صدور کارت اهدای عضو تلاشی است که افراد آمادگی خود را در این زمینه اعلام کنند، خاطرنشان کرد: اعضای شورا می توانند با دریافت کارت اهدای عضو این شرایط را فراهم کنند که مردم نیز نسبت به دریافت کارت اقدام کنند. کارت اهدای عضو الزام قانونی ندارد و رضایت خانواده ضروری است اما در شرایط سخت تصمیم گیری، می تواند تصمیم فرد مرگ مغزی شده را مشخص کند. قائم مقام واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه شهید بهشتی با تأکید بر اینکه در بسیاری از موارد افراد دچار مرگ مغزی از اقشار ضعیف جامعه هستند، تصریح کرد: اهدای عضو بدون هیچگونه چشمداشت مادی و معنوی انجام می شود اما تمایل داریم که از این خانواده ها حمایت شود. سازمان بهشت زهرا(س) همواره کارگشا بوده و همکاری لازم را داشته است.
همچنین در صحن شورای شهر، کارت اهدای عضو به نمایندگی به علیرضا نادعلی سخنگوی شورا اهدا شد.
یادداشت
شبکه شهری جدید
سولماز خلج
در دهههای اخیر، شهرها با سرعت بالایی گسترش یافته و به شهرهای بزرگ تبدیل شده اند. این گسترش بی رویه و ناموزون در کشورهای توسعه نیافته و در حال رشد حادتر است. تمرکز جمعیت در شهرهای بزرگ تا جایی پیش رفته است که حتی در بعضی از کشورها بیش از 30 درصد از جمعیتشان را شامل میشود. این کلانشهرهای بزرگ موجب بروز مشکلات اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی، آلودگیهای صوتی و هوایی و روانی برای شهروندان میشوند. لذا برای یافتن راه حلهایی به منظور جلوگیری از تمرکزهای بی حد و مرز و مشکلات ناشی از آن، مطالعه در نوع پراکندگی، شبکه شهری، نظام سلسله مراتبی، نوع عملکردها و نقش آنها ضرورت پیدا میکند.
ایجاد شهر جدید باید با توجه به نظام شهری و سلسله مراتب شهری صورت گیرد. نظام شهری ایران دارای ویژگیهایی است که از مهمترین آنها میتوان به افزایش تعداد شهرهای بزرگ و مادرشهرها، افزایش تعداد شهرهای کوچک، توسعه شهرهای بزرگ و تراکم جمعیت در آنها اشاره کرد که هنگام جانمایی شهرهای جدید باید به آن توجه خاص به عمل آید.
برای ایجاد تعادل در نظام شهری، اقداماتی از قبیل توسعه امکانات برای شهرهای متوسط و تأسیس شهرهای جدید از طریق ایجاد شهرهای اقماری در اطراف شهرهای بزرگ، تغییر مرکز سیاسی، ایجاد قطبها و شهرهای صنعتی، تغییر در نظم اداری- سیاسی از جمله مواردی هستند که میتوانند نقش اساسی داشته باشند و برنامهریزان شهری برای ایجاد شهرهای جدید در سالهای آتی باید به آنها توجه خاصی مبذول دارند.
تجربه ساخت شهرهای جدید (نوین شهرها) در بسیاری از کشورها در قرن بیستم و بیست و یکم وجود دارد. برخی از این نوین شهرها شهرت جهانی دارند مانند آنکارا در ترکیه، واشینگتن در آمریکا، دهلی نو در هندوستان، کانبرا در استرالیا، ابوظبی در امارات، برازیلیا در برزیل و … طرح احداث شهرهای جدید (نوین شهرها) در اسفند ۱۳۶۴ به تصویب هیئت وزیران رسید و به منظور سیاستگذاری، مدیریت و راهبری جهت تحقق اهداف، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در خرداد سال ۱۳۶۸ تشکیل گردید. سپس شرکتهای وابسته برای پیگیری طراحی، احداث و مدیریت هر شهر جدید تأسیس شد.....
ادامه در صفحه 3
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9757/30373/105986
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9757/30373/105987
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9757/30373/105988
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9757/30373/105989
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9757/30373/105990
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9757/30373/105991
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9757/30373/105992
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9757/30373/105993
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9757/30373/105994
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9757/30373/105995
|
عناوین این صفحه
- استانداران بهره برداری از ساختمانهای ناایمن را متوقف سازند
- شرط اول و اصلی واگذاری سهام خودروسازان؛ اهلیت خریداران
- خــانهسازی یا شهـرسازی؟
- فیشهای حقوقی در آستانه انتشار قرار گرفت
- «محمدرضا محمدیوسفی» مدیرکل رسانه مجمع تشخیص شد
- لزوم فرهنگسازی صرفهجویی در مصرف آب و برخورد با متخلفان
- فشارها برای واردات خودرو بالاست
- افزایش ۱۷ درصدی تولید سنگآهن در سال 1400
- کاهش ۷۵درصدی اهدای عضو در کشور
- یادداشت