|
پخشکننده «علفزار» مطرح کرد؛
چالش پژمان جمشیدی در یک پرونده تجاوز در سینما
سعید خانی پخشکننده «علفزار» بیان کرد که من پیش از این در فیلم «دوزیست» تجربه بازی پژمان جمشیدی در نقش ملودرام را داشتهام اما او از زاویهای متفاوت در این فیلم ظاهر شده است.
سعید خانی پخشکننده فیلم سینمایی «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی که فروش موفقی را در گیشه تجربه میکند، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت اکران این فیلم توضیح داد: این استقبال در مجموع خوب است هر چند هنوز هم خیلی خوب نیست. به نسبت شرایط دیگر فیلمها شاید فیلم «علفزار» فروش بهتری داشته باشد اما در مجموع شرایط اکران سینماها هنوز شرایط خوبی نیست. از اتفاقات تلخ آبادان تا وضعیت گرانیهای اخیر بر روحیه مردم تأثیر گذاشته و در این شرایط میتوان گفت فروش «علفزار» قابل قبول است، هر چند میتواند خیلی بهتر از این باشد.
وی افزود: فیلم ما قرار بود از ۱۸ خرداد اکران شود اما با توجه به فروش نامناسب فیلمهای روی پرده ما زودتر اکران «علفزار» را آغاز کردیم. در این شرایط هم از فروش فیلم راضی هستیم اما امیدواریم حمایت بیشتری از فیلمها صورت بگیرد کمااینکه فیلم «علفزار» هم مانند دیگر فیلمها همچنان از تبلیغات تلویزیونی محروم است. امیدواریم بتوانیم به کمک فضای مجازی مردم را از اکران فیلمها آگاه کنیم.
مشکل صداوسیما برای ندادن تبلیغ فیلمها نیستند
خانی با اشاره به ورود صداوسیما به حوزه نمایش خانگی ادامه داد: به نظر میرسد صداوسیما شمشیر خود را برای سینما از رو بسته و مسئولان سازمان سینمای هم متأسفانه در حال مماشات است و سینما هیچ حامیای ندارد که لااقل بتواند از محصولات خود حمایت کند. مشکل صداوسیما به نظر میرسد با یک فیلم خاص نیست و با همه سینما در شرایط فعلی مشکل دارند. زمانی از همه فیلمها حمایت میشد و از فیلمهای ارزشی حمایت بیشتر اما امروز شرایط تغییر کرده و به نظر میرسد اگر دستشان برسد حاضرند در سینماها را هم تخته کنند!
این پخشکننده درباره پیشبینی استقبال از «علفزار» به نسبت بازخوردهای جشنوارهای نسبت به این فیلم هم توضیح داد: از ابتدای امسال چند فیلم اجتماعی اکران شده اما هیچکدام مانند «علفزار» فروش نداشت که در دو هفته فروشش از مرز ۲ میلیارد تومان گذشته، به زعم من این فیلم تا به امروز فروش خوبی داشته است اما با توجه به تعطیلاتی که داشتیم، حجم اصلی تبلیغات خود را برای بعد از ۱۵ خرداد اختصاص دادهایم تا شرایط برای اکران بهتر شود. هزینه تبلیغات سرسامآور شده است و هیچ حمایتی هم از فیلمها نیست. به همین دلیل حجم اصلی تبلیغات خود را به بعد از تعطیلی سینماها موکول کردیم.
وی درباره تأثیر انتشار نسخه پردهای فیلم «علفزار» در حاشیه جشنواره فیلم فجر بر فروش آن در اکران عمومی هم تأکید کرد: آن نسخه به موقع جمعآوری شد و از آنجایی که نسخه بسیار بیکیفیتی بود و صدای مناسبی هم نداشت از آن استقبالی نشد و تأثیری هم بر فروش فیلم ندارد. مخاطبان این جنس فیلمها هم اساساً آنقدر فهیم هستند که ترجیح میدهند فیلم را روی پرده و با کیفیت و صدای خوب ببینند. در همین شرایط ما اگر اطلاعرسانی درستی داشته باشیم «علفزار» این قابلیت را دارد که رکورد فروش فیلم اجتماعی در سینمای ایران را بشکند. فیلم هم داستان واقعی دارد و هم از زمان اکران برآیند این است که اکثر مخاطبان از آن رضایت داشتهاند.
تصمیمگیری اکران در دست صنوف نیست!
این پخشکننده با اشاره به اینکه تصمیمگیری اکران در دست صنوف نیست و مدیران سینمایی هستند که در شورای راهبردی اکران تصمیمگیری میکنند، تأکید کرد: مدیران موظف هستند از فیلمها دفاع کنند. فیلم ما مشکل محتوایی برای برقراری ارتباط با مخاطب ندارد و اگر اطلاعرسانی درستی صورت بگیرد، در همین وضعیت قابلیت استقبال بالا را دارد.
خانی درباره نقشآفرینی پژمان جمشیدی در نقشی جدی مرتبط با یک پرونده تجاوز در فیلم «علفزار» افزود: من پیش از این در فیلم «دوزیست» تجربه بازی پژمان جمشیدی در نقش ملودرام را داشتهام اما او از زاویهای متفاوت در فیلم «علفزار» ظاهر شده است و در این چند روز متوجه همذاتپنداری مخاطب با او شدهام. مخاطب او را در نقش یک بازپرس پذیرفته است و معتقدم پژمان جمشیدی در شرایط فعلی یک نعمت برای سینمای ایران است، بازیگری که هم در فیلم کمدی میتواند درخشان باشد و هم در فیلم ملودرام میتواند یک نقش کلیدی را به خوبی بازی کند. مهمترین نکته هم این است که مخاطب او را باور کرده و معتقدم یکی از دلایل فروش خوب فیلم تا به امروز هم حضور پژمان جمشیدی بوده است.
کمدینی که بسکتبالیست شد؛
آدام سندلر درباره بازی در فیلم درام میگوید
بازیگر مشهور نقشهای کمدی مدتی است علاقهاش را به درام نشان داده و به زودی با بازی در یک فیلم درام دیگر برای نتفلیکس دیده میشود.
سندلر که بازیگر و از تهیهکنندگان درام ورزشی «زرنگبازی» برای نتفلیکس است به زودی در نقش یک بسکتبالیست سابق ظاهر میشود که سعی دارد یک بازیکن خارج از کشور را که گذشته پردردسری داشته بازگرداند تا در بسکتبال حرفهای بازی کند.
جرمیا زاگار کارگردان فیلم گفته میخواهد نسخه جدیدی از آدام سندلر را ببیند و این گذار وی به فیلمهای دراماتیک را میپسندد. وی این امر را یک رنسانس خوانده و در ترکیب آن با نام سندلر واژه بامزه «آدامسانس» را خلق کرده است.
با توجه به فیلم جنایی «الماسهای تراش خورده» بازی سندلر در این فیلم تعجبآور نیست. سندلر در درام دیگری با عنوان «فضانورد» برای نتفلیکس بازی میکند و در آن در نقش فضانوردی ظاهر میشود که به مکانی نزدیک زهره فرستاده میشود تا نمونههایی از غبار بینکهکشانی را جمعآوری کند. او البته پروژههای کمدی دیگری هم در دست اکران دارد.
دیگر تهیهکننده «زرنگبازی» یا«Hustle» لبرون جیمز فوق ستاره دنیای بسکتبال حرفهای آمریکاست و فیلمنامه آن را تیلور مترن و ویل فترز به طور مشترک نوشتهاند. سندلر در این فیلم در کنار کویین لطیفه، بن فاستر و رابرت دووال بازی کرده است.
سندلر همیشه از طرفداران بسکتبال بوده و با هوادارانش بارها بازی کرده و حتی با ستارههای انبیای مثل توبیاس هریس، بوبان، ارون گوردون و جردن گلارکسون بازی کرده بود.
سندلر ۵۵ ساله اذعان میکند: میدانستم که این فیلم برای من حس متفاوتی دارد، اما ترکیبی از کارهایی است که در گذشته انجام دادهام و نسخهای جدیدتر از آنچه هستم.
وی در مصاحبه درباره این فیلم چنین گفته است:
همیشه به بسکتبال علاقه داشتید ولی این اولین باری است که در یک فیلم بسکتبالی دیده میشوید. چرا این پروژه را انتخاب کردید؟
شرکت لبرون که تهیه کننده است و جو راث فیلمنامه را برایم فرستادند و دیدم دقیقاً چیزی است که مرا هیجانزده میکند. خوشم آمد و به چیزهای زیادی از آن دلبسته شدم. مثلاً به شخصیت «بو کروز» توصیههایی میکنم از جمله اینکه اگر نمیتوانی از فکر کردن به چیزی دست بکشی برو دنبالش و این روند فکری من در زمانی بود که دوست داشتم وارد دنیای کمدی شدم.
خوانچو چطور بازیگر فیلم شد؟
همه فرایند پیدا کردن «بو کروز» در دوران قرنطینه انجام شد. من و جرمیا و پل فترز (نویسنده) در زوم صحبت میکردیم و نوارهای ویدیویی از بسکتبالیستهایی را که در حال تست دادن بودند میدیدیم. بازیکنان بزرگی دیدیم که خیلیشان در بازیگری هم خوب بودند. بازی خوانچو خیلی طبیعی بود. واقعاً با او صمیمی شدم و احساس میکنم عضوی از خانوادهام است. باورم نمیشد اینقدر بازیگر خوبی باشد و چقدر بیزحمت این شخصیت را شکل میداد. آخر هر روز بهش میگفتم «پسر، خیلی خوب بود» و او به راه خودش ادامه میداد. ولی عشق او بسکتبال است؛ بازیگری زندگی او نیست.
مقایسه این نقش با برخی از کارهای نمایشی دیگری که در گذشته انجام دادهاید چگونه بود؟
صحنههای عمیق زیادی داشت که به من مرتبط بودند. نقش مردی را بازی میکردم که تمام عمرش سخت کار میکرد و دقیقاً به هدفش نمیرسید، نادیده گرفته میشد و افرادی که سر کار بودند سر راه او قرار میگرفتند. میدانستم این فیلم برای من حس متفاوتی دارد و در عین حال ترکیبی از کارهایی است که در گذشته انجام دادهام و نسخه جدیدتری از آنچه هستم.
چقدر با خوانچو و سایر بازیکنان NBA در حین بازی، بسکتبال بازی میکردید؟
کمی بازی کردم - آنها سرعت بازی را ۹۰ درصد کاهش میدادند تا من واقعاً بتوانم با آنها بازی کنم. اما من دوست داشتم با بچهها صحبت کنم. من مجبور شدم با مربیان زیادی ملاقات کنم و خیلی حرف بزنم. همه با هم دوست شدهایم.
بازیکنان این فیلم اسطورههای بسکتبال هستند. از میان آنها چه کسانی بودند که شما از ملاقات با آنها هیجان خاصی داشته باشید؟
همه بچهها لطف کردند، بنابراین نمیخواهم کسی را متمایز کنم، اما مطمئن هستم که همه آنها موافق باشند که جولیوس اروینگ و کارهایی که او برای بازی انجام داده و کارهایی که برای همه انجام داده واقعاً چیز دیگری است. واقعاً یک افتخار بود. دست دادن با آن مرد، صحبت کردن با او و خندیدن با او، چیزی بود که پدرم از آن گیج شده بود. ما در خانه در مورد دکتر «جی» زیاد صحبت کردیم و من زمانی که بچه بودم پوستری از او در اتاقم داشتم … او دوست داشتنی است و من نمیتوانم به اندازه کافی از او تشکر کنم.
فیلم سینمایی «Hustle» قرار است ۲۲ جولای (۳۱ تیر) از نتفلیکس به نمایش درآید.
اخبار
با همکاری رفیق قدیمی؛
کوئنتین تارانتینو سراغ «پادکست» میرود
کوئنتین تارانتینو و راجر آوری به عنوان دو رفیق فیلمساز اولین پادکست خود را ماه آینده منتشر میکنند.
کوئنتین تارانتینو و راجر آوری که دوستانی قدیمی هستند اولین پادکست خود را ماه آینده راهاندازی میکنند تا از طریق آن درباره فیلمهای قدیمی مورد علاقهشان صحبت کنند و به کشف چیزهای جدید در آنها بپردازند.
این پادکست با نام «پادکست آرشیو ویدیویی» از ۱۹ جولای کارش را شروع میکند و این دو با تماشای دوباره فیلمها و صحبت درباره آنها سعی دارند تا یاد گذشته را زنده کنند. این دو نفر حدود ۴۰ سال پیش در کالیفرنیا در فروشگاهی کار میکردند که کلکسیونی از نوارهای ویاچاس داشت و آنها را به مشتریان اجاره میداد.
تارانتینو و آوری سال ۱۹۸۳ در این فروشگاه با هم همکار شدند و آنجا به عشق مشترکشان به فیلمهای کمتر شناخته شده پی بردند. دانش دایرهالمعارفی آنها از فیلمها، موجب شد تا به چهرههای سرشناسی در محل و منطقه کارشان بدل شوند و بعد در نوشتن فیلمنامه «پالپ فیکشن» با همهمکاری کردند که برنده اسکار شد. تارانتینو سال ۱۹۹۵ این آرشیو ویدیو را خرید و فروشگاه را در خانه خودش بازسازی کرد.
در این پادکست تارانتینو و آوری درباره فیلمهایی چون فیلم علمی تخیلی «ستاره تاریک» محصول ۱۹۷۴ ساخته جان کارپنتر با بازی دن اوبانون، فیلم جاسوسی «مورنریکر» محصول ۱۹۷۹ ساخته لوئیس گیلبرت با بازی راجر مور در نقش جیمزباند، فیلم ترسناک «دیمونوئید: پیامآور مرگ» محصول ۱۹۸۱ ساخته آلفردو زاکاریاس با بازی استوارت ویتمن و فیلم ترسناک ماجراجویی «پیرانا» محصول ۱۹۷۸ ساخته جو دانته با بازی بردفورد دیلمن درباره یک ماهی گوشتخوار به کاوش میپردازند.
مجری پادکست گالا آوری دختر راجر است که در این کار آنها را همراهی میکند.
تارانتینو و آوری در بیانیهای گفتند: هرگز تصورش را هم نمیکردیم که ۳۰ سال بعد از اینکه با هم پشت پیشخوان آن فروشگاه کار میکردیم دوباره با هم باشیم و همان کار را انجام دهیم: درباره فیلمهای ویاچاس صحبت کنیم.
آنها در ادامه نوشتهاند: تماشای فیلم چیزی بود که ما را به هم نزدیک کرد و همین عشق موجب شده با مجموعه اصلی آن آرشیو خود را احاطه کنیم و از جایی که به فیلمسازی روی آوردیم و به شهرت رسیدیم دوباره با هم همکار شویم و به دوران طلایی ویاچاس سفر کنیم. میخواهیم به شما خوشآمد بگوییم تا در آرشیو جواهرات این فیلمها که در قفسههای ما پنهان هستند با ما همراه شوید.
شرایط پذیرش اجرای آثار نمایشی در تئاتر شهر به زودی اعلام میشود
مدیریت تئاتر شهر با انتشار اطلاعیهای از اعلام شرایط پذیرش و درخواست اجرای آثار نمایشی در تالارهای مختلف این مجموعه طی روزهای آینده خبر داد.
مدیریت تئاتر شهر روز دوشنبه شانزدهم خرداد ماه با انتشار اطلاعیه ای از اعلام شرایط پذیرش و درخواست اجرای آثار نمایشی در تالارهای مختلف این مجموعه طی روزهای آینده خبر داد.
در متن این اطلاعیه آمده است:
«به اطلاع هنرمندان فرهیخته و ارجمند رشته نمایش می رساند، مجموعه تئاتر شهر با نگاه به مولفه های «ملی - میهنی» ، «مذهبی - معرفتی» و «مضامین ارزشی»، «نمایشنامه های خارجی» یا «طرح های اجرایی همسو با محورهای یاد شده» برای صحنه توسط کارگردانان را انتخاب و به اداره کل هنرهای هنرهای نمایشی جهت تولید و اجرا پیشنهاد می نماید.
هنرمندان عزیز و فرهیخته تئاتر می توانند در صورت تمایل پس از انتشار اولین اطلاعیه شرایط پذیرش اجرای عمومی آثار نمایشی در تئاتر شهر که طی روزهای آینده از طریق روابط عمومی مجموعه اطلاع رسانی خواهد شد، آثار خود را جهت بررسی به دبیرخانه شورای مشورتی مجموعه تئاتر شهر ، ارائه دهند.
اخبار
نگاه طنز و مفرح «عصری نو» به حوزه سلامت اجتماعی
برنامه «عصری نو» با محوریت سلامت اجتماعی از شنبه تا چهارشنبه پخش می شود و سارا اکبری در آیتم «من و میکروفنم» از سوژه های سلامت با مردم سخن می گوید.
به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت، موسی نظری تهیه کننده برنامه «عصری نو» درباره این برنامه توضیح داد: برنامه «عصری نو» روز سه شنبه ۱۷ خرداد ماه به موضوع سالمندی سالم اختصاص دارد. ما در این برنامه به پیش نیازهای سالمند سالم می پردازیم و به شنوندگان آموزش داده می شود که از چه روش هایی در سبک زندگی بهره ببرند تا بتوانند سالمندی سالمی را طی کنند.
وی ادامه داد: این برنامه شامل آیتم های متنوع است. در آیتم «من و میکروفنم» سارا اکبری از سوژه های سلامت اجتماعی برایمان گزارش می گیرد. آیتم تماس اورژانسی اختصاص به صحبت با یکی از پزشکان حاذق در اورژانس بیمارستان و مراکز درمانی دارد که شیوا اسدی این بخش را تهیه می کند. او در این بخش با پزشکان با محوریت تعداد مراجعه کننده ها به اورژانس صحبت خواهد کرد تا اگر خاطره ای درباره بیمار خاص یا متفاوتی دارند، بگویند. همچنین گلچهره زند در بخش «من می گم شما هم جدی بگیرید» روایت طنز خواهد داشت. در بخش «محله ما»، گزارشگران استانی به معرفی یکی از محلات قدیمی و شاخص شهرشان می پردازند و گزارشی ارائه خواهند کرد.
این تهیه کننده در پایان گفت: قالب برنامه نمایشی است و سه دانشجوی پزشکی برنامه را اداره می کنند که فضای شاد و مفرحی را به شنوندگان انتقال می دهند. همچنین نکات آموزشی در قالب مباحث گفته می شود.
پخش «ولایت عشق(ع)» در واکنش به توهین «عنکبوت مقدس»
روابط عمومی معاونت سیما اعلام کرد که به دنبال ابراز احساسات بینندگان عزیز و غیرتمند نسبت به وجود مقدس امام رضا(ع)، سریال «ولایت عشق» در کنداکتور پخش قرار گرفته است. به دنبال اهانت به وجود پربرکت هشتمین گوهر تابناک امامت و ولایت، حضرت امام رضا (ع) در روزهای اخیر و سیل خروشان ابراز احساسات ایرانیان و مسلمانان آزاده جهان، مجموعه داستانی «ولایت عشق» از شبکه یک سیما پخش میشود.
همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت پربرکت امام رضا (ع) و بدنبال ابراز احساسات بینندگان عزیز و غیرتمند نسبت به وجود مقدس این امام همام، پخش سریال «ولایت عشق» با موضوع بخشی از زندگی پر برکت ایشان، از یکشنبه ۱۵ خرداد، آغاز شده است هرشب بعد از خبر ۲۱ از شبکه یک سیما روی آنتن میرود. سریال به یادماندنی «ولایت عشق» به کارگردانی مهدی فخیمزاده و با هنرنمایی بازیگران شناخته شدهای از جمله فرخ نعمتی، محمد صادقی، اکبر زنجانپور، مهدی فخیمزاده، دانیال حکیمی، بیژن امکانیان، بیتا فرهی، رامبد جوان، داوود رشیدی، مریلا زارعی، فتحعلی اویسی، عنایتالله بخشی، سیروس گرجستانی و … قبلاً در سال ۷۹ از شبکه یک سیما پخش شده است.
رونمایی از فیلم «عنکبوت مقدس» در جشنواره کن و اهانت این اثر به ساحت امام رضا (ع) در بستر داستانی که از یک قاتل زنجیره ای روایت کرده است واکنشهای مسلمانان را برانگیخت.
با حکم مدیر کل هنرهای نمایشی؛
کوروش زارعی دبیر چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر شد
مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را منصوب کرد.
کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی کوروش زارعی را به عنوان دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر منصوب کرد.
در متن حکم کاظم نظری به کوروش زارعی آمده است:
«از آنجاکه «جشنواره بین المللی تئاتر فجر»، بزرگترین رویداد هنرهای نمایشی ایران اسلامی و گلچین و برآمدی بی بدیل از تجربه و توان پیشکسوتان ارجمند، و شور و شوق نوآورانه هنرمندان جوان این عرصه شمرده می شود، شایسته است که با عنایت به تخصص متعهدانه، سوابق هنری و تجارب اجرایی مفید جنابعالی در این گستره هنری، مسئولیت خطیر دبیری چهل و یکمین دوره برگزاری این رخداد گسترده و امید بخش، بر عهده قابل عنایت تان، واگذار شود.
بی تردید پس از چهار دهه برگزاری تجربه مند و متنوع این رویداد عظیم و عزیز ، انتظار می رود که با اِشراف لازم بر بضاعت غنی ِاین عرصه و بهره مندی از نقطه نظرات ارتقا بخش و دلسوزانه صاحب نظران گرامی و همچنین به لحاظ تجربیات برگزاری دوره های پیشین، برنامه ریزی دقیق و شایستهای برای نمایش تمام و کمال توان پیدا و پنهان این عرصه و معرفی شایستگی ها و ظرفیت های کمتر شناخته شده کشور، به ویژه در میان هنرمندان انقلابی و متعهد و همچنین معرفی رویکردهای مغفول و دور از نظر مانده نمایشی تمامی استانها، صورت پذیرد.
بدیهی است در این مسیر، علاوه بر ایجاد بسترهایی دانش محور و کارآمد برای تحقق عدالت هنری و زمینه های حضور پررنگ تمامی سرمایه های مختلف نمایشی از سراسر کشور و همچنین اعمال نظر حمایتی از آثار فاخری که می توانند به زیبایی و وقار در تراز هنر والای انقلاب اسلامی از حیث قوام محتوایی و توانمندی های اجرایی ایستاده و قابلیت اجرا های عمومی کشوری را نیز داشته باشند لزوم بهره گیری از حضور تجربه افزایِ گروه های نمایشی سایر ملل نیز می تواند بر شکوه و غنای علمی و اجرایی این جشنواره، افزوده و در باز تعریف توانمندی های هنرهای نمایشی ایران اسلامی در نگاه هنرمندان سایر کشورها نیز موثر افتد.
با امید واثق به اهتمام ویژه جناب عالی به مولفه های یاد شده و عنایت بر شرایط ویژه این دوره از برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تحقق اهداف فرهنگی نظام اسلامی و تبیین نقطه نظرات هنری دولت مردمی مستقر، تحت عنایات حضرت باری تعالی، موید و سربلند باشید.»
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9761/30406/106174
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9761/30406/106175
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9761/30406/106176
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9761/30406/106177
|
عناوین این صفحه
- چالش پژمان جمشیدی در یک پرونده تجاوز در سینما
- آدام سندلر درباره بازی در فیلم درام میگوید
- اخبار
- اخبار