|
ریکاردو ساپینتو؛ مرد پرتغالی جانشین مجیدی میشود
4 کاهش ۴۰ درصدی مصرف روغن
علیرضا شرفی مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانههای روغنی اظهار داشت: افزایش قیمت این محصول باعث شد میزان تقاضا برای خرید روغن حدود 30 تا 40 درصد کاهش پیدا کند.
به گفته شرفی در حال حاضر مصرفکنندگان از ذخایر خانگی استفاده میکنند از اینرو ممکن است تا 2 ماه برای تامین نیاز به بازار مراجعه نکنند.
3 گزارش «امتیاز» در مورد حق ویزیت های غیر آنلاین؛
دو روی سکه دلارهای پزشکی
3 سرمقاله
چه بر سر استعدادها میآید؟
محمد هدایتی
در این سال ها از بحران در نظام آموزشی، در ایران و جهان، بسیار سخن گفته شده است. این بحران وجوه مختلفی مختلف دارد، گاه ناظر است بر افت کیفیت آموزشی و جاماندن نظام آموزش رسمی از دانش و معرفتی که در بیرون از این نظام در جریان است. گاهی به فاصله بین آموزش و اشتغال اشاره دارد و گسترش بیکاری، حتی در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی. اما یک مسئله بسیار مهم دیگر این است که نظام آموزشی به ویژه در سطوح پایین تر تا چه حد از دانش آموزان شناخت دارد؟ تا چه حد توانایی ها، استعدادها و علایق آن ها را می شناسد، به رسمیت می شناسد و اجازه و امکان پرورش آن ها را می دهد؟ویژگی نظام آموزش همگانی این است که دانش آموزانی با استعدادها، مهارت ها و علایق متفاوتی را گرد هم میآورد، و البته افرادی با پیشینه خانوادگی و طبقاتی متفاوتی را. اما اصل حاکم بر نظام آموزشی که همان همگونی برنامه آموزشی است همه این افرادِ متفاوت را در معرض الگوی واحدی از آموزش و ایده ها قرار می دهد و گاه آینده واحدی را به تصویر می کشد. نفس این همسانی خود ضعفی اساسی در نظام های مختلف آموزشی است. از یک جایی اما تلاش شد تا علاوه بر این الگوی واحد، که گویا برای وجود حداقلی از نظم گریزناپذیر بود، با مکانیسم های مختلف دانش آموزان را رصد کنند و به شناسایی علایق آن ها بپردازند. وجود انواع مختلف فعالیت های اصطلاحاً فوق برنامه، یا انواع مشاوران در مدارس در راستای تحقق این کارکرد بود. از طرف دیگر نظام آموزشی می بایست از طریق برنامه های درسی، با پرورداندن قوای ذهنی و اندیشگی، حدی از فاعلیت فکری را در دانش اموزان ایجاد کند. چیزی که توانایی اندیشیدن مستقل خوانده می شود. تا آن ها بتوانند علایق و استعدادهای خود را شناسایی و در راستای آن حرکت کنند. بدیهی است که بهترین حالت برای یک نظام آموزشی همین توانایی پرورش توانایی ها و علایق فردی است.به نظر می رسد که در نظام آموزشی ایران، جدای از مشکلات کلی تر و ساختاری تر، این وجه اخیر، یعنی پرداختن به علایق و استعدادها به محاق رفته است. الگوهای آموزشی متصلبند، بدون تامل انتقادی در خود، و از این رو دانش آموزان انگار که به حال خود رها شده اند. آن ها اغلب همگی به سمت مسیرهای واحدی، که همان مسیر مشاغل پردرآمد است سوق داده می شوند، بی آنکه علایق و توانایی های فردی لحاظ شوند. و اتفاقاً در این زمینه نوعی ائتلاف میان نظام آموزشی و خانواده ها وجود دارد. این دو تسلیم منطق بازار شده اند و با این استدلال که علایق جزییِ فعلی بچه ها، چیزهایی زودگذرند و آن ها هستند که خیر او را بهتر تشخیص می دهند، به انکار و گاه سرکوب خواسته های دانش آموزان می پردازند. و البته بر مبنای منطق عرضه، بسیاری در رسیدن به این هدفِ تعریف شده از بیرون ناکام میمانند
نتیجه، همان وضعیتی است که امروز در مدارس ایران غالب شده است، نوعی بی اعتنایی و از خودبیگانگی مضاعف در بین دانش آموزان که صرفاً چون مناسکی کم معنا، به مدرسه می روند و می آیند، چون دیگران از آن ها خواسته اند، چون فعلاً قدرت سرپیچی ندارند.
اجاره ۵۰ درصد گران شد؛
ورود سران سهقوه به بازار اجاره
3 حدود قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده کجاست؟
ازدواج یک مسئله خصوصی است، نه دستوری
2 افشاگری مهاجم بی جانشین درباره جدایی از پرسپولیس
4 رونق به سفر برگشت؛ صنایعدستی جان گرفت
7 فوتبالیست ایرانی نخرید تا ارزان شود!
قیمت بازیکنان شاغل در لیگ ایران افزایش بی رویه داشته و همین باعث بالارفتن هزینه تیم ها شده و به نظر می رسد هیچ نظارتی هم روی قیمت ها وجود ندارد.
کمتر از یک ماه از پایان لیگ بیست و یکم فوتبال ایران گذشته و تیم ها فعالیت نقل و انتقالاتی خود را آغاز کردند اما در همین مدت کوتاه اخبار عجیبی در این زمینه به گوش رسیده است.
قیمت بازیکنان درست مثل مواد غذایی، لوازم خانگی، خودرو، سکه و دلار سر به فلک کشیده و متاسفانه هیچ نظارتی از سوی مسئولان روی این مبحث وجود ندارد. بازیکنانی که در بهترین شرایط بیش از 500 میلیون هم ارزش ندارند مبالغی بالای 10-15 میلیارد درخواست می کنند و باشگاه ها نیز انگشت به دهان می مانند و به جیب خالی خود نگاه می کنند!
بسیاری از باشگاه های صنعتی به راحتی خرج می کنند؛ البته در این میان پرسپولیس و استقلال هم به واسطه اینکه هیچ پولی از جیب مدیرعامل و هیات مدیره نمی رود در بیشتر مواقع تسلیم خواسته های بازیکن می شوند. شاید همین تسلیم شدن ها و شیوه فعالیت صنعتی ها بازیکنان را به این اطمینان رسانده که مبلغ درخواستی آن ها هرچقدر بالا باشد بازهم خواهان دارند.
در روزهای اخیر بسیاری از بازیکنان همزمان با استقلال و پرسپولیس مذاکره کردند اما هنوز تصمیم نهایی نگرفتند که این تعلل چیزی جز حساب و کتاب برای دریافت پول بیشتر و نوعی بازارگرمی نیست! یکی از بازیکنان امید هم بعد از روزها صحبت با سرخابی ها سر از یک تیم دیگر درآورد!
این نشان می دهد که در حال حاضر هیچ چیز جز صفرهای مبلغ قرارداد برای بازیکنان اهمیت ندارد و نه پیشرفت مدنظر است و نه بازی برای تیم دوران کودکی.
در این فضا خرید بازیکن خارجی به صرفه تر است و حتی برخی از باشگاه ها خواستار افزایش تعداد سهمیه بازیکن خارجی شدند چرا که توانایی خرید وطنی های گران را ندارند. اگر قرار است بازیکنان بی کیفیت 20-30 میلیارد دریافت کنند، باشگاه می تواند با یک چهارم این مبلغ بازیکن خارجی بگیرد؛ شاید کیفیت ها یکسان باشد اما حداقل پول کمتری از باشگاه هایی که هیچ درآمدزایی ندارند خرج می شود.
اگر باشگاه ها برای فرار از انتقاد زیربار هر قراردادی نمی رفتند و برای مقابله با این افزایش بی رویه قیمت ها برای حفظ منافع تیم ها به مبالغ هنگفت «نه» می گفتند بازیکنان یا رهسپار لیگ های عربی آن هم دسته دو و سه می شدند یا اینکه مجبور می شدند رقم پیشنهادی را پایین بیاورند که متاسفانه اینگونه نشده است و به نظر می رسد در فوتبال کسی به پیشنهاد «نخرید تا ارزان شود» علی کریمی اعتقاد ندارد!
تلاش برای ارتقای ۲۰ رتبهای سرعت اینترنت همراه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدفگذاری ما این است که بتوانیم در دولت سیزدهم سرعت اینترنت همراه را ۲۰ رتبه و اینترنت ثابت را ۳۰ پله ارتقاء دهیم و در نهایت با تکمیل پروژه فیبرنوری به جمع ۵۰ کشور بالای این جدول بپیوندیم.
عیسی زارعپور گفت: در دولت سیزدهم استقرار دولت هوشمند بیش از گذشته در دستور کار قرار گرفته است. دولت الکترونیکی به معنای ارائه خدمات عمومی و دولتی به مردم با استفاده از فناوری اطلاعات است. این کار دو دهه قبل آغاز شده و اکنون حدود ۴۰ درصد از خدمات دولت به شکل الکترونیکی ارائه میشود اما کیفیت آن به حدی نیست که مردم را از مراجعه حضوری معاف کند.
وی با اشاره به رتبه ۸۹ توسعه دولت الکترونیک در دنیا و رتبه ۱۱۸ در میزان مشارکت مردم با استفاده از ابزارهای دیجیتال، گفت: هر دو سال یکبار، مرجع بینالمللی، کشورها را از این نظر ارزیابی میکند، در سال ۲۰۲۰ رتبه ایران در شاخص دولت الکترونیکی ۸۹ بوده که در این حوزه بسیار جای پیشرفت داریم. شاخص دیگر میزان مشارکت مردم از طریق ابزارهای دیجیتال است که در این بخش رتبه ۱۱۸ در بین ۱۹۳ کشور را به دست آوردیم که در نظر داریم در مدت چهار سال این رتبه را ۳۰ پله بالا ببریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تنها راه حذف امضاهای طلایی و فساد همین راه است، تصریح کرد: تمام دنیا به سمت استقرار دولت هوشمند پیش میروند زیرا تنها راه حذف امضاهای طلایی، مبارزه با فساد و چابکسازی دولت، استقرار دولت الکترونیکی است. در سالهای گذشته نیز در این حوزه قدمهای خوبی برداشته شده و باید گامهای مهمتر را نیز برداشت.
زارعپور دولت هوشمند را حذف تصمیمات انسانی و ارائه خدمات مبتنی بر دادهها عنوان کرد و افزود: در دولت الکترونیکی همان خدمتی که در گذشته به شکل سنتی ارائه میشد را برخط انجام میدهند و در این فرآیند مراجعه حضوری مردم حذف می شود. برای رسیدن به این هدف باید پایگاههای داده دستگاهها به هم متصل شوند و بهجای اینکه روزها، هفتهها و حتی ماهها وقت مردم تلف شود، تصمیمات بهسرعت بر مبنای اطلاعات واقعی گرفته و خدمات ارائه میشود. وی در پاسخ به چرایی عدم اجرای مناسب دولت هوشمند تاکنون گفت: نیکی از موانع عدم توسعه دولت الکترونیک این است که دستگاهها در ارائه اطلاعات به یکدیگر همکاری نمیکنند. بود ساختار سازمانی مناسب، عدم آمادگی سازمانها، کمبود نیروی انسانی متخصص، قرار نگرفتن در اولویت مدیران دستگاهها، نگاه سنتی و مقاومتهای موجود و عدم تعامل دستگاهها برای ارائه دادهها به یکدیگر از دلایل کندی توسعه دولت هوشمند است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در برهههایی تصمیمگیران حوزه ارتباطات به سمت توسعه اینترنت همراه رفتند در حالیکه فرکانسهای این حوزه دارای محدودیتهایی است. تلاشهایی برای حل مشکل اینترنت داشتهایم و سعی کردهایم اینترنت همراه را ارتقا داده و فرکانسهای جدیدی مثل ۲۳۰۰ را به اپراتورها واگذار کنیم تا در کوتاهمدت، مشکل اینترنت حلشود، اما نسخه شفابخش حل مشکلات مربوط به سرعت شبکه، راهاندازی و تکمیل پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسبوکارها است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: آخرین رتبهبندی سایت اسپیدتست نشان میدهد، بر اساس شاخص میانه، سرعت اینترنت ثابت ۱۰ درصد و اینترنت سیار ۲۰ درصد نسبت به شهریور سال گذشته افزایش پیدا کرده است. هدفگذاری ما این است که بتوانیم در دولت سیزدهم سرعت اینترنت همراه را ۲۰ رتبه و اینترنت ثابت را ۳۰ پله ارتقا دهیم و در نهایت با تکمیل پروژه فیبرنوری به جمع ۵۰ کشور بالای این جدول بپیوندیم.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9771/30482/106556
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9771/30482/106557
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9771/30482/106558
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9771/30482/106559
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9771/30482/106560
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9771/30482/106561
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9771/30482/106562
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9771/30482/106563
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9771/30482/106564
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9771/30482/106565
|
عناوین این صفحه
- ریکاردو ساپینتو؛ مرد پرتغالی جانشین مجیدی میشود
- کاهش ۴۰ درصدی مصرف روغن
- دو روی سکه دلارهای پزشکی
- سرمقاله
- ورود سران سهقوه به بازار اجاره
- ازدواج یک مسئله خصوصی است، نه دستوری
- افشاگری مهاجم بی جانشین درباره جدایی از پرسپولیس
- رونق به سفر برگشت؛ صنایعدستی جان گرفت
- فوتبالیست ایرانی نخرید تا ارزان شود!
- تلاش برای ارتقای ۲۰ رتبهای سرعت اینترنت همراه