|
انجمن بازیگران آمریکا انجام داد؛
معرفی بهترین بازیگران سال
انجمن بازیگران آمریکا با معرفی برندگان ۲۰۲۴ به «اوپنهایمر» در بخش سینما و «جانشینی» و «خرس» در بخش تلویزیون جایزه داد.
«اوپنهایمر» در سیامین دوره اهدای جوایز انجمن بازیگران سینما که دیشب برگزار شد هم جایزه بهترین گروه بازیگران را برد و هم کیلین مورفی برای نقش اصلی و رابرت داونی جونیور برای نقش مکمل جایزه دریافت کردند. این فیلم درام که با تمرکز بر جی رابرت اوپنهایمر و ساخت بمب اتمی ساخته شده تابستان امسال گیشهها را فتح کرد و یکی از نامزدهای اصلی جوایز اسکار است که به زودی برگزار میشود.
بازیگران سریال «جانشینی» شبکه HBO هم با پشت سر گذاشتن آخرین فصل این سریال به عنوان بهترین گروه بازیگران یک سریال درام و «خرس» از شبکه اف ایکس هم که نگاهی پرفشار به زندگی رستورانداری دارد، جایزه بهترین گروه بازیگران یک سریال کمدی را کسب کردند.
الیزابت دبیکی، بازیگر سریال «تاج»، بازیگر نقش اول سریال درام برای ایفای نقش پرنسس دایانا شد و پدرو پاسکال برای بازی در نقش بازمانده آخرالزمانی در «آخرین بازمانده ما» دیگر برنده غافلگیرکننده شب شد.
جرمی آلن وایت، بازیگر نقش سرآشپز باهوش سریال «خرس» برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین بازیگر مرد سریال کمدی انتخاب شد و ایو ادبیری، همبازی وایت، برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در نقش آشپزی با آرزوهای بزرگتر در آشپزی شد. این زوج به تازگی جوایز امی و گلدن گلوب را هم دریافت کردند.
استیون یون و الی ونگ که در «بیف» در نقش ۲ غریبه که زندگیشان پس از درگیر شدن در یک حادثه جادهای به هم میپیوندد، برنده جوایز بازیگری برای یک فیلم تلویزیونی یا سریال محدود شدند. آنها نیز در جوایز گلدن گلوب و امی که همین چند هفته پیش برگزار شد، پیروز شده بودند.
لیلی گلادستون، بازیگر «قاتلان ماه کامل» به خاطر بازی در نقش مولی کایل، زنی از قبیله اوسیج که توسط شوهرش به او خیانت میشود و با هدف ثروتش با توطئه روبهرو میشود، به عنوان بهترین بازیگر زن انتخاب شد. وی اولین بازیگر زن سرخپوست است که این جایزه را دریافت میکند.
داواین جوی راندولف، که تقریباً تمام جوایز مهم این فصل را برده هم بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در نقش یک مدیر کافه در فیلم «جاماندگان» شد و گفت: زندگی میتواند در یک روز تغییر کند.
جوایز انجمن بازیگران که همیشه از تلویزیون کابلی پخش میشد، برای اولین بار به صورت زنده از نتفلیکس پخش شد و به این معنی بود که برندگان و مجریان میتوانستند راحت تر صحبت کنند زیرا این جوایز در دوره پرفراز و نشیب هالیوود و پس از یک دوره درگیری شدید صنفی با استودیوها برگزار میشد. اعضای اتحادیه بازیگران و همچنین انجمن نویسندگان آمریکا چندین ماه از سال ۲۰۲۳ را در اعتصاب گذراندند و از این کمپانی استریمینگ هم که حق امتیاز نمایش فیلمها و نمایشهایشان را کاهش داده بود، خشمگین بودند. قرارداد جدیدی در ماه نوامبر منعقد شد و بازیگران دستمزدشان را افزایش دادند و حق نمایش مجدد بیشتری دریافت کردند. این پیمان شامل حافظت در برابر استفاده از هوش مصنوعی هم می شد، اما توقف کار به مدت طولانی منجر به تاخیر در تولید و کاهش درآمد شد.
چالشهای فیلمسازی در اروپا؛
تهیه کننده کن لوچ: سینمای مستقل بریتانیا بدون کمک میمیرد
ربکا اوبراین تهیهکننده «من، دنیل بلیک» میگوید بخش سینمای مستقل بریتانیا بدون حمایت مالی دولتی میمیرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، ربکا اوبراین که تهیه کننده فیلم «من دنیل بلیک» کن لوچ و دیگر فیلمهای وی بود، برنامههای سطح بالای تلویزیون و ورود هالیوود را عامل شکست بازار فیلمهای مستقل سینمایی بریتانیا میداند.
وی گفت: حمایت مالی اضافی برای این بخش ضروری است و فکر میکنم واقعاً بدون چنین کمکی میمیریم.
اوبراین که در برابر یکی از کمیتههای مجلس بریتانیا حاضر شده بود درباره تجربه چندین دهه فعالیت خود در تولید فیلمهای بلند سینمایی با کن لوچ، بازار مستقل تولیدات مشترک بینالمللی، تامین مالی و آنچه باید برای نجات صنعت مستقل فیلم بریتانیا انجام شود، صحبت کرد.
چندی پیش روسای بیبیسی مووی و فیلم ۴ هم برای آینده بخش فیلم مستقل بریتانیا ابراز نگرانی کرده بودند و گفتند در خطر از دست دادن تعداد زیادی از افراد با استعداد این صنعت هستند.
در این جلسه اوبراین درباره اینکه چگونه او و تیمش در «سیکستین فیلمز» موفق به تولید و توزیع فیلمهای بنیانگذار شرکت، کن لوچ شدهاند، صحبت کرد.
وی گفت: به عنوان مثال، وقتی «من، دنیل بلیک» را ساختیم، نمیدانستیم در ژاپن موفق خواهد بود. فکر میکردیم داریم فیلم کوچکی برای اروپای شمال شرقی میسازیم که داستانهایی درباره بخشهای خاصی از جامعه آن زمان را تصویر میکرد.
وی افزود: میخواستیم آن را بسازیم زیرا فکر میکردیم داستان مهمی برای گفتن دارد. هرگز نمیدانید چه داستانی ممکن است موثر باشد و تا زمانی که این کار را انجام ندهید متوجه نمی شوید، به همین دلیل است که به تحقیق و توسعه برای راهاندازی فیلمها نیاز داریم.
اوبراین عنوان کرد که ۱۶ فیلمی که به پایان رسانده به شدت به شرکای اروپایی وابسته بوده و آنها در تامین مالی و فروش پروژهها در سراسر جهان نقش مهمی داشتند.
وی همچنین تاکید کرد هر فیلمی که در ۲۵ سال گذشته ساخته، محصول مشترک اروپایی بوده و درباره «برداشت محصول» که آخرین فیلم تولیدی وی به کارگردانی آتینا راشل سانگاری با بازی کیلیب لندری جونز است، گفت: مجبور شدم اروپا را بگردم تا بودجه فیلم را به دست بیاورم. ما نتوانستیم در آمریکا سرمایهای جمع کنیم.
در این فیلم گروهی از بازیگران بریتانیایی و یک بازیگر آمریکایی نقشآفرینی کردهاند و ماجرا در یک دهکده قرون وسطایی در مقطعی در گذشته اتفاق میافتد و درباره یک هفته از زندگی این جامعه است که در آن غریبهای وارد میشود و همه چیز به طرز وحشتناکی اشتباه پیش میرود.
وی گفت: داستان این است، اما برای ساخت این فیلم، این محصول مشترک بریتانیا، فرانسه، آلمان، یونان و آمریکا با پول کمی که از آن کشورهای مختلف از بودجه عمومی، پیش فروش و اندک اعتبار مالیاتی اینجا و آنجا به دست آوردیم، آن را ساختیم. اوبراین گفت: کاملاً طاقت فرسا است که چنین چیزی را کنار هم بگذاریم به عنوان مثال، اگر اعتبار مالیاتی بیشتری داشتیم، مجبور نبودم پرداخت دستمزدها را به تعویق بیندازم و میشد با اطمینان فیلم را به پایان رساند، اما فقط به این دلیل که ما پول کافی برای انجام آن نداریم، یک مبارزه واقعی را باید تجربه کنیم. پول نقد و بودجه عمومی ۲ نکته برجسته در طول این جلسه بود که این تهیه کننده بر آن تاکید داشت. رشد استعدادهای جدید بریتانیایی در فضای فیلم و تلویزیون هم مورد بحث قرار گرفت.
تهیه کننده کن لوچ: سینمای مستقل بریتانیا بدون کمک میمیرد
ربکا اوبراین تهیهکننده «من، دنیل بلیک» میگوید بخش سینمای مستقل بریتانیا بدون حمایت مالی دولتی میمیرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، ربکا اوبراین که تهیه کننده فیلم «من دنیل بلیک» کن لوچ و دیگر فیلمهای وی بود، برنامههای سطح بالای تلویزیون و ورود هالیوود را عامل شکست بازار فیلمهای مستقل سینمایی بریتانیا میداند.
وی گفت: حمایت مالی اضافی برای این بخش ضروری است و فکر میکنم واقعاً بدون چنین کمکی میمیریم.
اوبراین که در برابر یکی از کمیتههای مجلس بریتانیا حاضر شده بود درباره تجربه چندین دهه فعالیت خود در تولید فیلمهای بلند سینمایی با کن لوچ، بازار مستقل تولیدات مشترک بینالمللی، تامین مالی و آنچه باید برای نجات صنعت مستقل فیلم بریتانیا انجام شود، صحبت کرد.
چندی پیش روسای بیبیسی مووی و فیلم ۴ هم برای آینده بخش فیلم مستقل بریتانیا ابراز نگرانی کرده بودند و گفتند در خطر از دست دادن تعداد زیادی از افراد با استعداد این صنعت هستند.
در این جلسه اوبراین درباره اینکه چگونه او و تیمش در «سیکستین فیلمز» موفق به تولید و توزیع فیلمهای بنیانگذار شرکت، کن لوچ شدهاند، صحبت کرد.
وی گفت: به عنوان مثال، وقتی «من، دنیل بلیک» را ساختیم، نمیدانستیم در ژاپن موفق خواهد بود. فکر میکردیم داریم فیلم کوچکی برای اروپای شمال شرقی میسازیم که داستانهایی درباره بخشهای خاصی از جامعه آن زمان را تصویر میکرد.
وی افزود: میخواستیم آن را بسازیم زیرا فکر میکردیم داستان مهمی برای گفتن دارد. هرگز نمیدانید چه داستانی ممکن است موثر باشد و تا زمانی که این کار را انجام ندهید متوجه نمی شوید، به همین دلیل است که به تحقیق و توسعه برای راهاندازی فیلمها نیاز داریم.
اوبراین عنوان کرد که ۱۶ فیلمی که به پایان رسانده به شدت به شرکای اروپایی وابسته بوده و آنها در تامین مالی و فروش پروژهها در سراسر جهان نقش مهمی داشتند.
وی همچنین تاکید کرد هر فیلمی که در ۲۵ سال گذشته ساخته، محصول مشترک اروپایی بوده و درباره «برداشت محصول» که آخرین فیلم تولیدی وی به کارگردانی آتینا راشل سانگاری با بازی کیلیب لندری جونز است، گفت: مجبور شدم اروپا را بگردم تا بودجه فیلم را به دست بیاورم. ما نتوانستیم در آمریکا سرمایهای جمع کنیم.
در این فیلم گروهی از بازیگران بریتانیایی و یک بازیگر آمریکایی نقشآفرینی کردهاند و ماجرا در یک دهکده قرون وسطایی در مقطعی در گذشته اتفاق میافتد و درباره یک هفته از زندگی این جامعه است که در آن غریبهای وارد میشود و همه چیز به طرز وحشتناکی اشتباه پیش میرود.
وی گفت: داستان این است، اما برای ساخت این فیلم، این محصول مشترک بریتانیا، فرانسه، آلمان، یونان و آمریکا با پول کمی که از آن کشورهای مختلف از بودجه عمومی، پیش فروش و اندک اعتبار مالیاتی اینجا و آنجا به دست آوردیم، آن را ساختیم. اوبراین گفت: کاملاً طاقت فرسا است که چنین چیزی را کنار هم بگذاریم به عنوان مثال، اگر اعتبار مالیاتی بیشتری داشتیم، مجبور نبودم پرداخت دستمزدها را به تعویق بیندازم و میشد با اطمینان فیلم را به پایان رساند، اما فقط به این دلیل که ما پول کافی برای انجام آن نداریم، یک مبارزه واقعی را باید تجربه کنیم. پول نقد و بودجه عمومی ۲ نکته برجسته در طول این جلسه بود که این تهیه کننده بر آن تاکید داشت. رشد استعدادهای جدید بریتانیایی در فضای فیلم و تلویزیون هم مورد بحث قرار گرفت.
درگذشت بازیگری که با پل نیومن جلوی دوربین رفته بود
میشلین پرل بازیگر فرانسوی که بازیگر دوره طلایی هالیوود بود، در ۱۰۱ سالگی از دنیا رفت. به نقل از ددلاین، میشلین پرل هنرپیشه فرانسوی که در کنار بازیگرانی چون جان گارفیلد، تایرون پاور، ارول فلین و پل نیومن بازی کرده بود، در ۱۰۱ سالگی درگذشت. پرل که کارش را سال ۱۹۳۹ با فیلم «دختران در پریشانی» شروع کرده بود، در درام «شیطان مجسم» (۱۹۴۷) در نقش پرستاری در جنگ جهانی اول ظاهر شد که این فیلم به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال انتخاب شد. او به سرعت با فاکس قرن بیستم قرارداد امضا کرد و به دنبال آن در فیلم «زیر پوست من» (۱۹۵۰) ساخته ژان نگولسکو با بازی جان گارفیلد بازی کرد و همچنین با تایرون پاور در فیلم جنگی تکنیکالر آمریکایی «چریک در فیلیپین» (۱۹۵۰) ساخته فریتس لانگ و در ماجراهای «کاپیتان فابیان» (۱۹۵۱) در کنار ارول فلین بازی کرد.
وی در کمدی رمانتیک «اگر مردی جواب میدهد» (۱۹۶۲) در کنار همسر واقعیاش بابی داران و در نقش یک دانشمند در کنار پل نیومن در درام جاسوسی «جایزه» (۱۹۶۳) ظاهر شد که داستانش در پس زمینه مراسم اهدای جایزه نوبل اتفاق میافتاد.
وی پس از مدتی به فرانسه بازگشت و از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۱ در سریال کمدی فرانسوی «عزیزان مقدس» بازی کرد.
«شکار مرد» (۱۹۶۴) در کنار ژان پل بلموندو و کاترین دونو، کمدی وسترن «افسانه پادشاه فرانسوی» (۱۹۷۱) با بازی کلودیا کاردیناله و بریژیت باردو، «دزدان پس از تاریکی» (۱۹۸۴) ساخته آلن فولر و «میخواهم به خانه برگردم» (۱۹۸۹) ساخته آلن رنه درباره تفاوت فرهنگ فرانسوی و آمریکایی که برای بازی در آن نامزدی سزار دریافت کرد، از دیگر فیلمهای وی بودند.
اولین پردیس سینمایی دزفول در راه است
رییس سازمان سینمایی سوره و هادی اسماعیلی مدیرعامل موسسه بهمن سبز از پروژه پردیس سینمایی مهر مجتمع مادر دزفول که به زودی با ۵ سالن نمایش افتتاح خواهد شد، بازدید کردند. حمید رضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره و هادی اسماعیلی مدیرعامل موسسه بهمن سبز به همراه جمعی از مدیران سازمان سینمایی سوره از پروژه پردیس سینمایی مهر مجتمع مادر دزفول که به زودی به ناوگان سینمایی حوزه هنری اضافه خواهد شد بازدید کردند. سینما مهر مجتمع مادر دزفول نخستین پردیس سینمایی این شهر است که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی توسط موسسه بهمن سبز در حال ساخت و تجهیز است. این سینما با داشتن ۵ سالن نمایش، دارای ۴۷۵ صندلی، سالن VIP و سالن ویژه کودکان است. این پردیس سینمایی در راستای طرح احداث مجتمعهای فرهنگی چند منظوره خانواده محور با زیربنای ۲۷۰۰ متر در شهر دزفول استان خوزستان ساخته شده است. تنها سالن سینمایی شهر دزفول تا پیش از این در مجتمع فرهنگی دزفول واقع شده بود که به دلیل فرسودگی تجهیزات سالها تعطیل بود.
هادی اسماعیلی مدیرعامل بهمن سبز در این بازدید بر لزوم بازگشایی هرچه سریعتر سالنهای سینمایی این مجموعه برای خدمترسانی به مردم تاکید کرد. مراسم بازگشایی این پردیس سینمایی پس از افتتاحیه سالنهای جدید پردیس سینما آزادی تهران به عنوان دومین پروژه مجتمعهای فرهنگی چند منظوره بهمن سبز در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. حوزه هنری پیش از این پردیسها سینمایی کوهسنگی مشهد و خلیج فارس یزد را به عنوان مجتمعهای فرهنگی چند منظوره راهاندازی کرده بود.
بازی کودکان توانیاب درخشان است
حسن دادشکر داور بخش فراگیر جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان بخش فراگیر را نشانهای از انسانساز بودن هنر تئاتر معرفی کرد و بازیگران کودک توانیاب این بخش را درخشان خواند. حسن دادشکر نویسنده، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر که یکی از داوران بخش فراگیر این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است درباره بخش فراگیر جشنواره گفت: حضور در داوری این بخش هم کسب تجربه هم کسب اطلاعات جدید درباره عزیزان بود. این آثار به شکل تئاتر کاربردی انجام شده و به توانگیران عزیز در زندگی کمک میکند. وی با بیان اینکه برخی از این اجراها چشمگیر بودند و جلب توجه میکردند، ادامه داد: این بخش به من کمک کرد تا به اهمیت انسانسازی تئاتر پی ببرم. در این بخش انتظار تئاتر حرفهای نداریم اما گروههایی هستند که با دقت نظر مربیان با کیفیت بهتری کار کردهاند. دادشکر اظهار کرد: هریک از مربیان شیوه خاصی را برای اجرا در نظر گرفتهاند که با توجه به محدودیتهایی که این گروههای عزیز با آن مواجه هستند، به خوبی استفاده شده است. بازیگران این بخش به خصوص در رده کودکان بسیار درخشان هستند. این هنرمند تئاتر کاربردی را راهی برای درمان معرفی کرد و گفت: افرادی که در این بخش فعال هستند باید با نوع بیماری و توانمندی اعضا آگاه باشند و حاصل این دانستهها را در اجرا به کار بگیرند تا این دوستان ضمن اجرای نمایشی منطقی در طول تمرین و اجرا در زمینه بیماری خود نیز رو به بهبودی گام بردارند. داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد: جشنوارهها همواره فرصتی برای تبادل فرهنگ و ارتباط مستقیم با مخاطب هستند و جشنی است که در آن آثار مختلف اجرا میشوند. اما خاصیت جشنوارهها در تمام دنیا تبادل فرهنگ و تجربه است، اینکه ما کارهای یکدیگر را ببینیم و در مورد شیوهها و خلاقیتها با هم صحبت کنیم. تئاتر برای کودکان بهتر از نصیحت کردن است
کارگردان نمایش «عقاب» معتقد است زبان هنر بهتر از امر و نهی و نصیحت بر گروه سنی کودک و نوجوان تاثیرگذار است. ناصر آویژه کارگردان باسابقه تئاتر کودک و نوجوان با نمایش «عقاب» در بیست و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان حضور دارد. وی که پیش از این «عقاب» را در قالب اجرای عمومی در تهران روی صحنه برده بود، درباره این نمایش گفت: شعر «عقاب» اثر ناتل خانلری تقابل میان زندگی کوتاه شرافتمندانه و زندگی بلند همراه با رذالت و دور بودن از فضایل انسانی را نشان میدهد. ابتدا تصمیم داشتم این شعر را به صورت نقل اجرا کنم اما همانطور که پیش رفتم، متوجه شدم شعر با ایجاد درگیری و اوج و فرود در دل خود درامی دارد و من نیز درامی دیگر به آن اضافه کردم، آن هم برای اینکه نگاه، رویکرد و برداشت خود را به شعر افزوده باشم. آویژه ادامه داد: نمایش «عقاب» درباره یک استاد دانشگاه است که قرار است با همکاری دانشجوی خود اثری را خلق کند. در واقع این نمایش در تجلیل از انسانیت و شرافت هنری است که بخش اول آن در فضایی معاصر میگذرد و در بخش دوم روایتی عروسکی را با اقتباس از شعر «عقاب» نظاره میکنیم. نویسنده و کارگردان نمایش «عقاب» درباره اهمیت برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برای هنرمندان و مخاطبان تصریح کرد: به نظرم جشنوارهها در رشد و اعتلای هنر بسیار تاثیرگذار هستند چراکه با زبان هنر بهتر میتوان مفاهیم را به مخاطبان آموخت به خصوص تماشاگر کودک و نوجوان. زبان هنر بهتر از امر و نهی و نصیحت به این گروه سنی است. من حتی در این جشنواره تئاترهای خیابانی را دیدم که خوب و بد را به بهترین شکل به کودکان میآموختند.
وی اظهار کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان محفلی است برای اجرای آثار کودک و نوجوانی که در طول سال در شهرها و استانهای مختلف اجرا میشود و محفلی برای انتقال تجربه بین گروههای مختلف است.
آویژه با اشاره به اینکه سالیان سال است که به عنوان شرکتکننده، هیات انتخاب و یا داور در این جشنواره حضور دارد، تصریح کرد: بر اساس تجربه میبینم که با برگزاری جشنواره گروهها در کنار هم قرار میگیرند و یک نوع انتقال تجربه به وجود میآید به خصوص وقتی جشنواره بینالمللی است گروههای تئاتر خارجی درجه یک دعوت میشوند که میتوانند برای هنرمندان ما تجربهای داشته باشند.
مرز بین کودکان معلول و سایر مردم شکسته شد
نویسنده و کارگردان «چند پرنده رنگارنگ» معتقد است جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به واسطه شکستن مرز بین توان یابها و دیگر افراد جامعه، قابل احترام است. رسول صالحی نویسنده و کارگردان «چند پرنده رنگارنگ» معتقد است بیست و هشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان به واسطه شکستن مرز بین توانیابها و دیگر افراد جامعه، قابل احترام است و باید به مسؤولان آن به واسطه این تفکر تبریک گفت. وی درباره گروه بازیگران نمایش «چند پرنده رنگارنگ» گفت: با توجه به اینکه بچههای این گروه از معلولان جسمی و ذهنی شدید هستند و در فضایی مجزا از دیگران زندگی میکنند تلاشم این بود که نمایشی را با آنها کار کنم که به آنها ایده درست زندگی کردن بدهد. صالحی با اشاره به اینکه قبل از حضور در جشنوارهها، تلاشش این بوده که بچههای معلول زندگی در کنار یکدیگر را یاد بگیرند، در زندگی گروهی به همدیگر کمک کنند و بتوانند لحظات لذتبخشی را برای هم به وجود آورند، یادآور شد: ایده نمایش «چند پرنده رنگارنگ» را از کتاب «ده پرنده سبز و زرد و آبی» سوسن طاقدیس گرفتم. نویسنده و کارگردان «چند پرنده رنگارنگ» درباره موضوع این نمایش توضیح داد: قصه درباره تعدادی پرنده است که در یک روز سرد روی درخت مینشینند. پرندهها برای اینکه گرم شوند همگی روی یک شاخه جمع میشوند اما یکی از آنها دوست دارد تنها باشد به همین دلیل به شاخه دیگر میرود. با کاهش دمای هوا دوستان از او میخواهند به کنارشان بیاید اما پاهایش یخ زده و امکانش نیست به همین دلیل دوستان او، به سمت آن شاخه میروند و در کنارش مینشینند تا گرم شود. صالحی با اشاره به اینکه نقش پرنده تنها را به یک توانیاب خارجی داده است، گفت: قبل از نمایش، این فرد بسیار غمگین و تنها بود و حاضر به زندگی با دیگر بچهها نبود. همیشه ایراد میگرفت و عصبی بود. جالب آنکه پس از تمرین در این نمایش روحیهاش به کلی عوض شد. وی در پایان با اشاره به اینکه پس از پذیرفتهشدن نمایش در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان انرژی خاصی در بچهها ایجاد شد، تصریح کرد: جشنواره واقعا اتفاق خوب و مبارکی است، بهویژه برای اعضای گروه ما که در شرایط خاص زندگی میکنند. اینکه مرز خطکشی شده بین این بچهها و سایر مردم شکسته شد برایشان خیلی مهم بود. حذف این فاصله، بیشک اتفاق بزرگ این جشنواره بود که از این بابت باید به دستاندرکاران و مسؤولان آن تبریک ویژه بگویم.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17166/40742/132158
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17166/40742/132159
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17166/40742/132160
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17166/40742/132161
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17166/40742/132162
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17166/40742/132163
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17166/40742/132164
|
- معرفی بهترین بازیگران سال
- تهیه کننده کن لوچ: سینمای مستقل بریتانیا بدون کمک میمیرد
- درگذشت بازیگری که با پل نیومن جلوی دوربین رفته بود
- اولین پردیس سینمایی دزفول در راه است
- بازی کودکان توانیاب درخشان است
- تئاتر برای کودکان بهتر از نصیحت کردن است
- مرز بین کودکان معلول و سایر مردم شکسته شد