|
سرپرست تاکسیرانی تهران خبر بر داد
آغاز فعالیت تاکسیهای برقی بعد از اخذ پلاک از سوی پلیس
در حاشیه جلسه شورای شهر تهران از تاکسیهای برقی پایتخت رونمایی شد.
شادی مالکی در حاشیه آئین رونمایی از جدیدترین خودروهای برقی ناوگان حمل و نقل شهر تهران بیان کرد: پیرو قرارداد منعقده فی مابین شهرداری تهران و شرکتهای چینی مقرر شده است که ۲۵ هزار تاکسی برقی و ۱۰ هزار ون برقی وارد کشور شود.
وی با بیان اینکه امروز تعدادی از این خودروها وارد تهران شدند، گفت: مابقی خودروها نیز ظرف ۶ ماهه آینده در سال ۱۴۰۳وارد کشور میشوند.
سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: با جایگزین شدن این خودروهای برقی با خودروهای فرسوده فعلی، شاهد تغییر و تحول در سطح شهر خواهیم بود.
مالکی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ دستگاه خودروی برقی و یک دستگاه ون برقی و یک دستگاه اتوبوس برای بازدید و در معرض دید اعضای شورای شهر قرار داده شده است.
وی در مورد ورود این تاکسیها در خطوط حمل و نقل تهران گفت: خطوط فعالیت این تاکسی ها مشخص است و بعد از اخذ پلاک از سوی پلیس وارد خطوط فعالیت می شوند.
در جلسه شورای شهر تهران تصویب کرد:
افزایش کرایههای اتوبوس، تاکسی و مترو در سال ۱۴۰۳
لایحه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ در شورای شهر بررسی و تصویب شد.
اعضای شورای شهر تهران بررسی لایحه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ را روی میز بررسی قرار دادند و جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه جلسات مختلفی برای بررسی نرخ کرایه برگزار شد،گفت: در جلسات کمیسیون نرخ ورودیه در مترو داخل تهران تنها ۱۶ درصد را افزایش دادیم که با نرخ تورم فاصله زیاد دارد و به ازای هر کیلومتر فقط تا سقف ۳۰ کیلومتر نرخ محاسبه می شود و از ۳۰ کیلومتر بیشتر تردد کند، نرخ محاسبه نمیشود.
وی افزود: بر این اساس نرخ بلیت تک سفر که فعلا ۳۳۰۰ تومان است، برای سال آینده مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ را در نظر گرفتیم. تشکری هاشمی درباره بهای بلیت اتوبوس با بیان اینکه برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش پیش بینی کردیم و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوسهای عادی ۴۰ درصد افزایش داده شد، گفت: پس اگر بگویم که در حوزه اتوبوس چند درصد رشد داریم به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد خواهند داشت و در مورد اتوبوسهای ارائه خدمات دربستی ۴۰ درصد رشد در نظر گرفته شده است وی با بیان اینکه در مورد نرخ تاکسیرانی نیز با بیان اینکه حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی ها در نظر گرفته شده است، گفت: دو متغییر در لایحه داریم که ضریب شیب معابر ۱۵ درصد و ضریب اوج ۵۰ درصد خواهد بود و همچنین اگر رانندگان بخواهند سرویس هایی مانند تمدید پروانه دریافت کنند این نرخ حدود ۴۰ درصد افزایش می یابد. مهدی چمران در جریان بررسی این لایحه گفت: به نظرم برای سهولت کار به نظرم ضریب اوج ترافیک و شیب معابر را حذف کنیم چراکه میزان شیب و اوج را چه کسی مشخص می کند؟ و قرار بود مشکلات تاکسیرانی در مورد پرداخت سیستم الکترونیک را حل کنند که نکردند.
تشکری هاشمی گفت: ضریب شیب فقط برای تاکسی های خطی است و سازمان تاکسیرانی باید کوریدورهای شیب دار را شناسایی کند و در جدولی این موضوع مشخص شده است و در مورد ساعات اوج هم دوستان تاکسیرانی ۷ تا ۹ صبح و ۱۶ تا ۲۰ را ساعت اوج مشخص شده کردهاند و شامل مسیرهایی می شود که با ترافیک مواجه هستند.
همچنین شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه باید بسترهای هوشمند در تاکسبرانی اعمال شود، گفت: با توجه به نرخ تورم، استهلاک و... اگر کرایه تاکسی اصلاح نشود خروج به سمت سایر شرکتهای اینترنتی خواهیم بود و در حال حاضر هم تاکسی ها آنجا فعال هستند و می بینیم که تعداد تاکسی های زیادی به سمت این شرکتها رفته و باید برای برگشت آنها شرایط را مهیا کنیم و در هفته جاری با شرکت کنترل ترافیک در مورد کنترل هوشمند تاکسی ها قراردادی را منعقد کردیم.
مهدی چمران گفت: پیشنهادم این است که ضریب شیب فقط برای تاکسی های خطی باشد اما ضریب ساعت اوج و بارندگی جز دعوا و اعصاب خردکنی ثمره بیشتری ندارد و از الان این دو نرخی کردن مشکل بین مردم ایجاد می کند و باید نرخ کرایه ها روشن و صریح باشد و بهتر است که الکترونیکی باشد و در مورد رشد ۱۶ درصدی هم مناسبت است. ضمن اینکه این افزایش نرخ های حمل و نقل عمومی در سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت باید اجرا شود.
تشکری هاشمی ادامه داد: در مورد سرویس به معلولان نیز ما کرایه را حداقلی گذاشتیم که ۵ هزار تومان خواهد بود و شهرداری تهران می بایست پلتفرم های تاکسی را راه اندازی کند و سه ماه فرصت به آنها کافی است و معطل سیستم شهرداری هم نشوند. عدد افزایش هزار تومانی بلیت مترو هم واقعا در برابر هزینه های مترو زیاد نیست.
وی گفت: در مورد تاکسی ساعت اوج جذف خواهد شد و شهرداری مکلف خواهد شد ظرف مدت سه ماه بعد از اردیبهشت ماه سامانه ای برای پرداخت الکترونیک عملیاتی کند.
اعضای شورای شهر تهران به پیشنهاد تشکری هاشمی در مورد تعیین وقت به سازمان تاکسیرانی برای پرداخت الکترونیک رأی مثبت دادند و بر این اساس به سازمان تاکسیرانی سه ماه برای این مهم فرصت داده می شود تا پرداخت ها الکترونیک باشد.
رییس شورای شهر تهران:
وسایل نقلیه عمومی وارداتی چینی تأیید شده است
رییس شورای شهر تهران گفت: استاندارد وسایل حمل و نقل عمومی وارد شده از چین تأیید شده است.
مهدی چمران پیش از آغاز دویست و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز کرایه وسایل نقلیه عمومی بررسی خواهد شد و با توجه به اینکه نرخها از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال میشود، هنوز فرصت برای تصویب داریم. در ابتدای سال به هیچ عنوان نباید اضافه نرخ دریافت شود و اگر اینگونه باشد، تخلف صورت گرفته است. وی افزود: لایحه ثبت درختان ارزشمند و همچنین آییننامه استقرار حیوانات خانگی نیز در جلسه امروز بررسی خواهد شد. طرح موضعی برای ساماندهی اسلامآباد نیز تهیه شده که باید تأیید و در نهایت به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شود. رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: اساسنامه سازمان آرامستانها و پیشگیری و مدیریت بحران نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. چمران با اشاره به دعوت از مسئول فنی مترو به جلسه امروز شورای شهر تهران برای ارائه توضیحات در خصوص خرابیها در مترو، گفت: مدیرعامل مترو در مصاحبهای از کمبود اعتبار سخن گفته بود و به نظر بنده چنین چیزی وجود ندارد. ممکن است در خرید تجهیزات خارجی مشکل وجود داشته باشد؛ اما اعتبار مورد نیاز تخصیص یافته بود.
وی افزود: تعدادی از وسایل حمل و نقل عمومی چین وارد شده و امروز از این وسایل بازدید خواهد شد. ضمن اینکه استاندارد این دستگاهها تأیید شده است.
«امتیاز» از تولید فولاد خام ایران گزارش میدهد؛
تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد فولادی
️ نوروزی
جمهوری اسلامی ایران اکنون در بین ۷۱ کشور عضو انجمن جهانی فولاد، رتبه دهمین فولاد ساز را به خود اختصاص داده و پیش بینی شده با دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی در سال ۱۴۰۴ به جایگاه هفتمین فولاد ساز جهان برسد.
انجمن جهانی فولاد (worldsteel) یکی از بزرگترین و پویاترین انجمن های صنعتی در جهان است که تمامی کشورهای بزرگ تولید کننده فولاد در آن عضویت دارند. این انجمن نماینده تولید کنندگان فولاد، انجمن های ملی و منطقه ای صنعت فولاد و موسسات تحقیقاتی فولاد است و اعضای آن در حدود ۸۵ درصد از فولاد جهان را تولید میکنند.
سالهای اخیر شاهد افزایش سهم صنعت فولاد از تولید ناخالص داخلی و سهم ۱۳ درصدی آن در صادرات کشورمان بودیم که می تواند نشانهای از تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد فولادی باشد.
کمتر آسیب دیدن صنعت فولاد از تحریمها نسبت به صنعت نفت،استفاده از ظرفیت معادن داخلی، دسترسی به زیرساختهای مناسب تولید فولاد در کشور، بازار مطمئن و کمهزینه صادرات فولاد به کشورهای خاورمیانه، انرژی در دسترس، منابع محیطی و نیروی کار ارزان همگی باعث شده «تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد فولادی» به عنوان یک فرصت ویژه در اقتصاد ایران معرفی شود.
درکنار مزیتهای ایران برای توسعه صنعت فولاد و تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد فولادی، محدودیت هایی نیز در این زمینه وجود دارد که مشکلات زیستمحیطی و بیشتر بودن قیمت مواد اولیه موردنیاز صنعت فولاد در بازارهای جهانی از جمله آن هاست.
ما مدعی جایگزینی اقتصاد فولادی به جای اقتصاد نفتی هستیم و بر این ارادهایم که ایران را با فولاد ایران بسازیم و اگر طلا و نقره بعنوان فلزِ اشراف محسوب میشود، فولاد، فلزِ عمومِ مردم است و طبق روایات منافع آن نیز باید برای مردم باشد از این رو این واحد صنعتی در ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ هزار نقر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در سالهای گذشته اقدام کرد.
سازمان مدیریت صنعتی در روزهای اخیر فهرست ۵۰۰ و ۱۰۰ شرکت برتر کشور موسوم به «IMI۵۰۰» و «IMI۱۰۰» را بر اساس صورتهای مالی منتهی به انتهای اسفند ۱۴۰۱ اعلام کرد؛ نگاهی به این فهرستها نشان میدهد، اقتصاد ایران بیشتر نفتی است ولی شرکت های فلزی و معدنی نیز در حال نقشآفرینی و افزایش سهم در اقتصاد کشور هستند.
بر اساس فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایران، شرکتهای فولادی و معدنی پس از شرکتهای پتروشیمی مهمترین بازیگران اقتصاد ایران هستند که این موضوع نشانه ای از حضور بخش فولاد در اقتصاد کشور است.
هرچند ۳۰ واحد صنعتی از یکصد شرکت اول فهرست IMI۵۰۰ در زمره صنایع فعال در بخشهای نفت، فرآوردههای نفتی و پتروشیمی است ولی بر اساس همین فهرست ۲۷ شرکت برتر از ۱۰۰ بُنگاه تراز اول ایران، هُلدینگها و شرکتهای فولادی و صنایع معدنی هستند.
صنعت نفت و پتروشیمی از قدمت و جایگاه ویژه ای در اقتصاد ایران برخوردار است و به دنبال سیاستهای اقتصادی دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته رُشد چشمگیری را تجربه کرده هرچند صنایع فلزی و معدنی بویژه در تولید آهن و فولاد نیز همپای صنعت نفت و پتروشیمی رُشد به نسبت بالایی را تجربه کرده اند.
بدون تردید سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم مانند ضرورت افزایش سهم ایران از تجارت بینالملل، حذف قیمتگذاری دستوری، هدفمند کردن یارانهها در اقتصاد ایران و تکنرخی کردن ارز بهعنوان پیشنیازهای تحول سیاستگذاری بخش صنعت موجب توسعه ۲ بخش مهم یعنی اقتصاد نفتی و فولادی شده است.
صعود یک پلهای صنعت فولاد ایران با ثبت رشد ۳۹.۹ درصدی
انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود اعلام کرد: تولید فولاد خام ایران در ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) امسال با افزایش نقطه به نقطه ۳۹.۹ درصدی به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن رسید و جمهوری اسلامی با یک پله صعود، پس از آلمان در رتبه نهم ردهبندی برترین تولیدکنندگان جهانی فولاد قرار گرفت.
انجمن جهانی فولاد در گزارش «میزان تولید جهانی فولاد خام» در ماه «ژانویه» ۲۰۲۴ میلادی (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) اعلام کرد: تولید جهانی این محصول استراتژیک در این ماه به ۱۴۸ میلیون و یکصد هزار تُن رسید که ۱.۶ درصد نسبت به ماه سال پیش کاهش داشت.
این سند، که بر اساس اطلاعات گزارش شده ۷۱ کشور تولید کننده فولاد به این انجمن گردآوری شده است، نشان میدهد با وجود کاهش تولید بیشتر فولادسازان عمده جهانی، میزان تولید فولاد در کشورهای ایران، روسیه، هند، ترکیه، کره جنوبی و ژاپن افزایش داشته است.
آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد نشان می دهد بیشترین افزایش مربوط به ۲ کشور ایران و ترکیه است که به ترتیب رُشد ۳۹.۹ و ۲۴.۷ درصدی را در اولین ماه سال ۲۰۲۴ تجربه کردند و در رتبه های بعدی هند با ۷.۳ درصد، کره جنوبی با ۱.۵ درصد، روسیه ۱.۲ درصد و ژاپن با ۰.۶ درصد افزایش تولید قرار دارند.
رُشد ۳۹.۹ درصدی میزان تولید فولاد خام در ژانویه امسال نسبت به سال پیش از آن، باعث شد ایران، رکورددار بیشترین افزایش نقطه به نقطه تولید فولاد خام در جهان شود و چنین رشدی در گزارشات سال های اخیر این انجمن بی سابقه است.
تولید کنندگان برتر فولاد خام در جهان
بر اساس آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد، سه کشور برتر تولید کننده فولاد خام در جهان چین، هند و ژاپن هستند و چین «ژانویه» امسال ۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن فولاد خام تولید کرد که ۶.۹ درصد نسبت به ماه مشابه سال پیش، کاهش داشت.
ماه «ژانویه» امسال هند با تولید ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن فولاد خام، رُشد نقطه به نقطه ۷.۳ درصدی را تجربه کرد و ژاپن با تولید هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام رُشد ۰.۶ درصدی نسبت به ژانویه سال گذشته را ثبت کرد.
بر اساس این گزارش، تولید فولاد خام در ایالات متحده آمریکا برای «ژانویه» امسال، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن تخمین زده میشود که ۰.۳ درصد کاهش نسبت به ماه «ژانویه» سال ۲۰۲۳ را نشان میدهد ولی این کشور، کماکان چهارمین فولادساز برتر جهان است.
در گزارش انجمن جهانی فولاد آمده است: در «ژانویه» ۲۰۲۴، روسیه ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن فولاد خام تولید کرد، که ۱.۲ درصد افزایش تولید را نشان میدهد و این کشور با این میزان تولید جایگاه خود به عنوان پنجمین کشور تولید کننده فولاد جهان را تثبیت کرد.
طبق این گزارش، اولین ماه سال میلادی جاری، کره جنوبی با تولید پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تُن فولاد خام و با ۱.۵ درصد افزایش در رُتبه ششم تولید کنندگان فولاد در جهان قرار گرفت.
براساس این گزارش، ترکیه با تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تُن و رشد ۲۴.۷ درصدی و آلمان با تولید ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تُنی و کاهش ۰.۹ درصدی به ترتیب رتبه های هفتم و هشتم تولید کنندگان برتر فولاد را به خود اختصاص دادند.
بر اساس اطلاعات گزارش شده ۷۱ کشور به این انجمن، ایران ماه «ژانویه» امسال با تولید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن فولاد خام، رُشد ۳۹.۳ درصدی را تجربه کرد و برای نخستین بار در سال جاری در جایگاه نهم در بین فولادسازان جهان قرار گرفت.
برزیل که پیش از این در رتبه نهم فولادسازان جهان قرار داشت با یک پله سقوط جایگاهش را به ایران داد، این کشور با تولید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تُنی، کاهش ۷.۲ درصدی را در «ژانویه» امسال نسبت به سال قبل تجربه کرد.
میزان تولید فولاد خام در مناطق مختلف جهان
افزون بر ۵۵ درصد فولادخام تولید شده در خاورمیانه در ایران تولید میشود
بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، در ماه «ژانویه» امسال، کشورهای تولید کنند فولاد در آفریقا که شامل کشورهای مصر، لیبی، آفریقای جنوبی و تونس هستند، در مجموع ۲ میلیون تُن فولاد خام تولید کردند که ۱۶.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش داشته است.
در آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد آمده، کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه عضو این انجمن که شامل کشورهای استرالیا، چین، هند، ژاپن، مغولستان، نیوزیلند، پاکستان، کره جنوبی، تایوان، تایلند و ویتنام هستند، ماه «ژانویه» در مجموع ۱۰۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن فولاد خام تولید کردند که ۳.۶ درصد نسبت به همین ماه در سال پیش کاهش داشته است.
براساس این گزارش،کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه «ژانویه» امسال تنها موفق به تولید ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن فولاد خام شدند که ۱.۸ درصد کاهش نسبت به «ژانویه» سال پیش را نشان میدهد.
سایر کشورهای اروپایی تولید کننده فولاد که عضو اتحادیه اروپا نیستند و شامل کشورهای مقدونیه، نروژ، صربستان، ترکیه و بریتانیا هستند در این مدت در مجموع سه میلیون و ۹۰۰ هزار تُن فولاد خام تولید کردند که ۲۲.۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل را نشان میدهد.
کشورهای تولید کننده فولاد در خاورمیانه که شامل ایران، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند، «ژانویه» امسال در مجموع چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تُن فولاد خام تولید کردند که ۲۳.۱ درصد افزایش نقطه به نقطه را نشان میدهد و بر این اساس و با توجه به تولید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن فولاد خام در ایران، بیش از ۵۵ درصد فولاد خام تولید شده در خاورمیانه از آن جمهوری اسلامی ایران است.
کشورهای آمریکای شمالی شامل کشورهای کانادا، کوبا، السالوادور، گواتمالا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا در مجموع ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن فولاد خام تولید کردند که ۲.۱ درصد از تولید سال قبل آن ها در ماه «ژانویه» کمتر است.
روسیه و سایر کشورهای مستقل مشترک المنافع تولید کننده فولاد شامل بلاروس و قزاقستان به همراه اوکراین در اولین ماه سال جاری در مجموع هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تُن فولاد خام تولید کردند که چهار درصد افزایش تولید را نشان می دهد و بیشتر این افزایش تولید مربوط به تولید «فدراسیون روسیه» است.
تولید فولاد خام در کشورهای آمریکای جنوبی شامل کشورهای آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا، «ژانویه» امسال در مجموع به سه میلیون و ۴۰۰ هزار تُن رسید که ۶.۳ درصد نسبت به تولید این کشورهای در ژانویه سال گذشته کاهش داشته است.
افزایش صادرات در سایه صعود یک پله ای صنعت فولاد ایران
بتازگی «انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران» آمار کامل حجم و ارزش صادرات ۱۱ ماهه زنجیره فولاد کشور را منتشر کرد که نشان می دهد افزایش تولید فولاد خام در صنعت فولاد، زمینه صادرات بیشتر زنجیره فولاد را فراهم کرده است بطوری که از نظر حجمی صادرات در تمام بخشهای این صنعت افزایشی بوده و از نظر ارزشی تنها ارزش میلگرد صادراتی ایران با کاهش مواجه بوده است.
بر اساس این گزارش، در ۱۱ ماهه امسال، صادرات ۱۱.۶ میلیون تُن آهن و فولاد از کشور انجام شده که باعث شد ارزش صادرات زنجیره فولاد ایران به مرز ۷ میلیارد دلار برسد.
صادرات ۱۱.۶ میلیون تُن آهن و فولاد، نشان از رُشد ۲۰ درصدی ارزش صادراتی زنجیره فولاد، معادل تقریبی ۱.۲ میلیارد دلار است و اگر صادرات حدود ۲۷ میلیون تن از محصولات زنجیره فولاد با احتساب کنسانتره و گندله سنگ آهن را نظر بگیریم، صادرات کشور در این بخش جهش ۶۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
براساس گزارش «انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران» حجم صادرات کنسانتره سنگ آهن در این مدت با افزایش ۹ برابری، رشد حدود ۸۰۰ درصدی را نشان می دهد.
بررسی میزان صادرات محصولات زنجیره فولاد با احتساب کنسانتره و گندله سنگ آهن نشان میدهد، صادرات فولاد میانی ایران به لطف جهش حدود ۳۰ درصدی حجم صادرات اسلب در ۱۱ ماهه امسال افزایش ۶.۸ درصدی در حجم (تُناژ) را نشان می دهد.
گزارش «انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران» حاکی از افزایش ۶.۷ درصدی حجم صادرات میلگرد همزمان با افت ۵ درصدی ارزش صادراتی آن به میزان حدود ۷۰ میلیون دلار است.
نقش اصفهان در موفقیت صنعت فولاد کشور
گزارش انجمن جهانی فولاد از تولید ماه «ژانویه» ۲۰۲۴ میلادی حاکی از آن است که با وجود کاهش ۱.۶ درصدی تولید جهانی فولاد خام، کشورمان رُشد ۳۹.۹ درصدی تولید فولاد خام را تجربه کرد و فولادسازان استان سهم بسزایی در این موفقیت داشتند.
ژانویه امسال (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲)، ایران درمجموع ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن فولاد خام تولید کرد که نسبت به ماه مشابه سال گذشته میلادی، نزدیک به ۴۰ درصد، افزایش داشته است.
بدون تردید اصفهان نقش پُررنگی در صعود یک پلهای و کسب جایگاه نهم برای کشورمان در بین فولادسازان برتر جهان دارد و «گروه فولاد مبارکه» که یکی ار واحدهای فولادساز اصفهان است بتنهایی بیش از یک سوم کل تولید فولاد خام کشور را در این مدت انجام داده است.
انتظار میرود با تلاش فولادسازان کشور و بویژه صنایع فولادی مستقر در استان اصفهان، روند ثبت رکوردهای روزانه و ماهانه ادامه داشته باشد و شاهد باشیم که کشورمان، در مجموع ۱۲ ماه سال دست کم همچنان جایگاه خود را در رده نهم فولادسازان بزرگ جهان حفظ کند.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17178/40837/132673
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17178/40837/132674
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17178/40837/132675
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17178/40837/132676
|
عناوین این صفحه
- آغاز فعالیت تاکسیهای برقی بعد از اخذ پلاک از سوی پلیس
- افزایش کرایههای اتوبوس، تاکسی و مترو در سال ۱۴۰۳
- وسایل نقلیه عمومی وارداتی چینی تأیید شده است
- تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد فولادی