|
روزآمدسازی فرآیندهای دادرسی متناسب با قضای اسلامی در سند تحول قضایی
طراحی نظام قضایی و فرآیندهای دادرسی بر اساس مبانی اسلام، راهبردی است که سند تحول و تعالی قوه قضاییه برای روزآمدسازی بخشهایی از نظام و فرآیندهای دادرسی متناسب با قضای اسلامی در نظر گرفته است.
براساس سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه، «غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی»، «اطاله در فرآیند دادرسی» و «اجرای ناقص و دیرهنگام برخی از احکام» سه مانعی است که در مسیر تحقق کامل مأموریت اول قوه قضاییه در زمینه «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات»، قرار دارد. پنج عامل: «تعارض، ابهام و نقص قوانین و مقررات»، «نقص در زمینههای مؤثر برای صدور آراء و تصمیمات متقن»، «خطای برخی از نظرات کارشناسی»، «استفاده حداقلی از فناوریهای نوین در تحصیل و ارزیابی ادله» و «روزآمدنبودن بخشهایی از نظام و فرآیندهای دادرسی متناسب با قضای اسلامی» عواملی هستند که در سند تحول برای ایجاد مشکل «غیرمتقن بودن آراء و تصمیمات قضایی» شناسایی شدهاند.
سند تحول برای رفع مشکل روزآمدنبودن بخشهایی از نظام و فرآیندهای دادرسی متناسب با قضای اسلامی، راهبرد «طراحی نظام قضایی و فرآیندهای دادرسی براساس مبانی اسلام» را ارائه کرده است.
۲۵۰۰ اتوبوس ۱۲ متری در راه تهران
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت ورود اتوبوسهای جدید به پایتخت گفت: در سال گذشته ۸۲۶ اتوبوس نو وارد ناوگان شد.
مهدی علیزاده در مراسم بازدید از ورود ناوگان جدید اتوبوسرانی با بیان اینکه در دوره مدیریت شهری فعلی در حوزه اتوبوسرانی اتفاقات خوبی افتاده است، اظهار کرد: قراردادهای مهم و بزرگی در حوزه تأمین اتوبوسهای نو در این دوره مدیریت شهری منعقد شده است.
وی با اشاره به یک دستگاه متروباس هیبریدی پارک شده در پایانه ۵ اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: در دهه ۹۰ شهرداری وقت با یک شرکت سوئدی برای خرید ۱۰۰ دستگاه متروباس هیبریدی قرارداد میبندد؛ اما تنها چهار دستگاه از این اتوبوسها وارد شهر میشود و از سال ۱۳۹۶ نیز این چهار متروباس ۲۵ متری سوئدی در پارکینگ خوابیده بود چرا که شرایط آب و هوایی تهران با مشخصات این اتوبوس سوئدی همخوانی نداشت.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری کارشناسان فنی اتوبوسرانی نسبت به بازسازی دو دستگاه متروباس اقدام کردند، تصریح کرد: دو دستگاه متروباس هیبریدی در خطوط فعال شد؛ اما روز گذشته یکی از این اتوبوسها از خط خارج و در حال حاضر فقط یک دستگاه در خطوط فعال است.
علیزاده با بیان اینکه زمانی ما مدیریت شهری را از مدیران دوره قبل تحویل گرفتیم که ۱۸۰۰ اتوبوس فعال در کلانشهر تهران فعال بود و از این میان تنها حدود ۸۰۰ اتوبوس شاغل بودند، تصریح کرد: دقت داشته باشید که شهر بزرگ تهران با این حجم مسافر و شهروند تنها ۸۰۰ اتوبوس فعال داشت.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه این در حالی است که از ابتدای دوره مدیریت شهری جدید ۸۲۶ دستگاه اتوبوس نو وارد خطوط کردیم، اظهار کرد: ۵۰۰ دستگاه با اعتبار و تجهیزات شهرداری تهران و ۲۷۱ دستگاه اتوبوس نیز به صورت مشترک با وزارت کشور و سازمان شهرداریها خریداری شد.
وی با بیان اینکه بازسازی اتوبوسها نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: در سال ۱۴۰۱ تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده بود و سال گذشته ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شد و این در حالی است که در حال حاضر ۳۰۵۳ دستگاه اتوبوس فعال و حدود ۲۰۵۰ تا ۲۱۰۰ اتوبوس شاغل در خطوط داریم که البته شهر تهران به ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ اتوبوس نیاز دارد.
علیزاده با بیان اینکه با عزم راسخ شهردار تهران و حمایت شورای شهر سال گذشته ۴۵ درصد بودجه شهری به حوزه حمل و نقل اختصاص داده شد، تصریح کرد: از این میان ۷۱۰۰ میلیارد تومان بودجه به شرکت واحد رسید که پنج همت آن نقدی و مابقی غیرنقد بود که با این بودجه میتوانستیم ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری کنیم، اما شرایط به گونهای بود که مردم را معطل تولید داخلی و آن هم تولید داخلی که به واسطه گذر زمان دچار عقبماندگی شده بود، نکنیم. به همین دلیل سال گذشته شهردار تهران در سفر به چین قرارداد خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری را منعقد کرد و مقرر شده است تا بعد از پرداخت ۲۰ درصد پیش پرداخت ظرف مدت شش ماه اتوبوسها تحویل داده شود که اگر اتوبوسهای داخلی و خارجی به ناوگان تزریق شود، شاهد کاهش سرفاصله حرکت اتوبوسها خواهیم بود. وی با بیان اینکه در تأمین اتوبوسها شهرداری مدل مالی ابتکاری در نظر گرفت، اظهار کرد: طرف چینی متعهد شده است که بعد از آنکه ۲۰ درصد از مبلغ قرارداد پرداخت شد ظرف مدت شش ماه اتوبوسها را تحویل دهد و الباقی مبلغ نیز با کمک دولت، بانک مرکزی و بانک شهر به صورت فاینانس خواهد بود و اگر مشکلات و روند اداری در بانک مرکزی حل شود به زودی شاهد ورود اتوبوسهای جدید خواهیم بود. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به حواشی پیش آمده درباره قراردادهای شهرداری تهران با چین بیان کرد: برخی دوست ندارند قراردادها منعقد شود و میخواهند وارد حاشیه شویم. ما دچار تحریم هستیم و اگر برخی مسائل قرارداد باز میشود دچار مشکل میشویم و باید با رعایت مراتب فنی و مالی، قراردادها منعقد شود که این مهم صورت گرفته و به محض حل مشکل از سوی بانک مرکزی و پرداخت ۲۰ درصد مبلغ قراردادها اتوبوسها به مرور وارد خط میشوند. وی در مورد روند انعقاد قرارداد با شرکتهای داخلی با بیان اینکه قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با گروه شتاب تا پایان ماه منعقد میشود، اظهار کرد: گروه شتاب قول داده که تا پایان سال ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی تحویل دهد و از سال آینده نیز هر ماه ۵۰ اتوبوس برقی تحویل دهد.
علیزاده در مورد توئیت اخیرش در خصوص مافیای خودرو با بیان اینکه وقتی کار خوب و مفیدی برای مردم انجام میشود یک عده خوششان نمیآید، تصریح کرد: برخیها نمیخواهند کار خوب به سرانجام برسد و دقت داشته باشید که در حوزه نوسازی در دوره چهار ساله مدیریت قبلی تنها ۱۰۰ دستگاه نوسازی شد؛ اما حالا تعداد نوسازیها هفت برابر شده و این نشان میدهد که یک تفکر انقلابی و جهادی پشت کار است و قطعا طی دو سال قرارداد ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوسی که منعقد کردیم وارد مدار میشود ولی یک عده از این رویه خوششان نمیآید و میگویند فساد شده و یا با فلان شرکت قرارداد بستند که ما به دور از هیاهو این مسئله را جلو میبریم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه گفته میشود یک شرکت ساختمانی پشت قرارداد چین قرار دارد، اضافه کرد: ما به طرف چینی مشخصات فنی و چارچوب مسائل مالی را تبادل کردیم؛ اما شهرداری که منابع زیادی ندارد و با شرکت چینی وارد مذاکره شدیم که ۸۰ درصد را تأمین مالی کند و خود این شرکت با شرکت چینی طرف است. وی در پاسخ به این سوال که در قبال ۸۰ درصد چه چیزی میخواهند، گفت: قطعا خواستههایی هم دارند که باید در این خصوص صحبت شود. علیزاده با بیان اینکه کمیته فنی اتوبوسرانی نکات فنی خود را به تیم چینی ارسال کرده و حتی در خط تولید کمیته فنی حضور خواهد داشت، در مورد عدم ارائه قرارداد سفر چین به اعضای شورای شهر تصریح کرد: طبق گفته شهردار و معاونش متن قرارداد به دو عضو شورای شهر یعنی تشکری هاشمی و نرجس سلیمانی داده شده است و قرارداد حی و حاضر است و کملطفی میکنند و نباید قرارداد به افرادی داده شود که مردم را به حاشیه میکشانند.
سخنگوی قوه قضاییه:
میتوان از انسداد کد ملی برای برخی محکومان استفاده کرد
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در عین حال که صدور احکام ناظر بر انسداد کد ملی افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی جاری و ساری شود، میتوان از این احکام در مواردی بسیار خاص و برای برخی از محکومان استفاده کرد. اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه طی سخنانی در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضاییه، به بیان برخی نکات و مسائل مطرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه میتوان به تاکیدات رئیس دستگاه قضا در رابطه با لزوم در نظر گرفتن تناسب میان جرائم و مجازاتها اشاره کرد. وی در همین رابطه گفت: در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد که آراء صادره در محاکم قضایی از یک سو باید قابل دفاع و مستند باشند و از سوی دیگر، نباید موجبات وهن دستگاه قضا را فراهم کنند؛ همچنین رئیس دستگاه قضا تاکید کرد که قضات در عین حال که نباید اسیر فضاسازیها و غوغاسالاریها شوند باید به مقوله اتقان آرا توجه ویژهای داشته باشند. سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه امروز تخصصی شدن بسیاری از مسائل و موضوعات در دستگاه قضا از جمله در حوزههای بورس، بانک و امور دریایی، مورد تاکید جدی حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای قرار دارد، تصریح کرد: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز پیرامون مقوله ارائه آموزشهای تخصصی به قضات، مأموریت ویژهای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد. سخنگوی قوه قضاییه در ادامه تبادل اتباع ایرانی زندانی در زندانهای خارج از کشور را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه برشمرد و گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به کشور پاکستان، وزیر دادگستری در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه به طرح نکات و مطالبی پیرامون تبادل اتباع زندانی دو کشور ایران و پاکستان پرداخت که کلیت این موضوع با موافقت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژهای و شورای عالی قوه قضائیه همراه بود و بنا شد که سازوکارهای لازم جهت انجام این امر دنبال شود.
برخورد با فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی وغیرمجاز به عنوان پاکبان
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی و غیرمجاز به عنوان پاکبان در سطح شهر جرم محسوب می شود. رضا محمدی با تأکید بر اینکه رفت و روب، نظافت و آراستگی شهر یکی از مهمترین مأموریتهای شهرداری تهران است، افزود: یکی از چالشهایی است که در ابتدای این دوره از مدیریت داشتیم تعدد پیمانکاران حوزه پسماند بود که با تمهیدات صورت گرفته در حال حاضر با پیمانکار در حوزه پسماند قرارداد بسته شده است. وی با بیان اینکه قراردادها به منظور توجیه اقتصادی برای پیمانکاران ۳ ساله بسته شده است، افزود: بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان در بازه ۶ ماهه از انعقاد قرارداد، برای تأمین ماشین آلات سرمایه گذاری کردند. مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران همچنین در خصوص فعالیت زباله گردی در شهر عنوان کرد: براساس ماده ۱۶ قانون پسماند زباله گردی جرم است؛ اما جریمه ای که در قانون برای این جرم در نظر گرفته شده بازدارندگی لازم ندارد. محمدی به دستوری که از سوی مقامات قضایی جهت جمع آوری زباله گردی اخذ شده اشاره کرد و ادامه داد: در یک بازه زمانی یک ماهه توانستیم در سطوح مناطق ۲۲گانه در حدود ۸۰ درصد زباله گردها و مافیای آن را جمع آوری و مراکز را پلمب کنیم. به گفته وی، اکثریت زباله گردها اتباع هستند که با دستورات قضایی اخذ شده آنها رد مرز شدند. مدیر عامل سازمان پسماند درباره فعالیت اتباع به عنوان پاکبان در سطح شهر اظهار کرد: در قراردادهایی که میان شهرداری و پیمانکاران منعقد شده عنوان بهره مندی از نیروی اتباع مجاز که دارای مدارک هویتی و ساکن کشور هستند، درج شده است. عوارض نامشخص «قلیان اکسیژن»؛
هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد باشد
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق پزشکی در انجام طرحهای تحقیقاتی، درباره طرح مطالعاتی «قلیان اکسیژن» گفت: با توجه به اینکه عوارض استفاده از این نوع قلیان نامشخص است، اجرای آزمایشی این طرح نیز در ۱۰ استان کاری اشتباه است. عرضه «قلیان اکسیژن» در برخی کافی شاپها و قهوهخانهها به موضوع داغ فضای رسانهای و شبکههای اجتماعی در این روزها تبدیل شده، موضوعی که ظاهرا طرحی مطالعاتی از سوی وزارت بهداشت به منظور جایگزینی قلیان اکسیژن با قلیان دخانی است. هرچند بنابر اظهار دکتر غلامرضا حیدری، مجری طرح مطالعاتی بررسی «قلیان اکسیژن»؛ این دستگاه هنوز تایید نهایی را نگرفته و نتایج مطالعات، ملاک تصمیمگیری درباره آن خواهد بود، اما این طرح واکنشهای گستردهای را به دنبال داشته و متخصصان بویژه نسبت به آنچه که «گاز خنده» (اکسید نیتروژن) نام دارد، هشدار دادهاند و از بابت سوءمصرف و تاثیرات مخرب آن ابراز نگرانی کردهاند. در همین راستا دکتر ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در گفتوگو با ایسنا، درباره طرح تحقیقاتی قلیان اکسیژن میگوید: قلیانها محل رشد میکروب و قارچها هستند و هر پک سبب میشود مقدار زیادی قارچ و میکروب به قفسه صدری وارد شود. در همین راستا هم ورود هرگونه جسم یا ماده خارجی به ریه سبب آزار و اذیت میشود. وی با بیان اینکه ورود هرگونه ماده شیمیایی به بدن میتواند سبب بروز مشکلاتی شود، افزود: هر ترکیبی از مواد شیمیایی که از طریق سیگار، قلیان و حتی هوای آلوده وارد بدن میشود، ممکن است در آینده موجب سرطان یا سایر بیماریها شود. معتقدم، وزارت بهداشت نباید به موضوع طرح مطالعاتی قلیان اکسیژن ورود داشته باشد. جزئیات جدید نحوه ارزشیابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» در پایه ششم؛
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه ۲ امتحان «ریاضی» و «علوم» پایه ششم به صورت هماهنگ کشوری برگزار میشود، گفت: امتحانات پایه ششم همواره به صورت هماهنگ منطقهای برگزار و ارزشیابی دانشآموزان در دوره ابتدایی (پایه اول تا ششم) به صورت توصیفی انجام میگیرد اما مقرر شده امتحانات ۲ درس مذکور به صورت هماهنگ کشوری برگزار شود. حمید طریفی حسینی درخصوص جزییات این خبر اظهار کرد: معلم خود دانشآموزان پایه ششم اوراق امتحانی «ریاضی» و «علوم» را تصحیح خواهند کرد و عملکرد دانشآموزان به عنوان ابزاری در کار پوشه آنها در نظر گرفته میشود. وی با اشاره به اینکه در این آزمون، معلم بر اساس ارزشیابی که در طول سال تحصیلی از دانش آموز و از طریق فعالیتهای آموزشی طول سال تحصیلی اعم از تکالیف، آزمونهای مستمر، تکالیف مهارت محور و در واقع اطلاعات مربوط به کار پوشه دانشآموز، نمره پایانی را تعیین میکند افزود: امتحاناتی هم که در انتهای دوره تحصیلی پایه ششم اخذ میشود، به عنوان یکی از ابزارهای سنجش اندازه گیری است که در اختیار معلم مربوطه قرار می گیرد و در واقع قضاوت را در مورد دانش آموز تکمیل میکند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قبلا طراحی سوالات توسط گروههای آموزشی مناطق در سطح شهرستان و منطقه طراحی می شد ادامه داد: اما اکنون سوالات امتحانی توسط گروههای آموزشی در معاونت آموزشی ابتدایی و در سطح ستاد طراحی میشود.
اتمام پروژههای عمرانی درمانی، اولویت تأمیناجتماعی در سال جدید
مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی گفت: سال ۱۴۰۳ در هدفگذاری سازمان تأمیناجتماعی، سالی است که همه پروژههای عمرانی حوزه درمانی ما باید به اتمام برسد و این از اولویتهای قطعی سازمان در سال جدید است. میرهاشم موسوی در دور جدید بازدید میدانی از وضعیت پروژههای عمرانی سازمان تأمیناجتماعی در سال ۱۴۰۳، به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان ضمن بازدید از پروژه احداث بیمارستان جدید شهید فیاضبخش تهران، در جلسهای مشترک با عوامل اجرایی این پروژه، بر ضرورت اتمام آن در کوتاهترین زمان ممکن و بهرهبرداری از این مرکز درمانی جهت ارائه خدمت به بیمهشدگان تأکید کرد و گفت: امانتداری شقوق مختلف دارد که یکی از آنها همین مسئولیتپذیری نسبت به اموالی است که در اختیار ما قرار داده شده و از این باب وظیفه داریم پروژههای عمرانی خصوصاً در حوزه درمان را که برخی از آنها مثل همین پروژه بیمارستان شهید فیاضبخش از دورههای قبل نیمهتمام باقی مانده؛ در سریعترین زمان ممکن به اتمام برسانیم. موسوی ضمن تقدیر از زحمات دستاندرکاران این پروژه، خواستار تکمیل و بهرهبرداری از آن در کوتاهترین زمان ممکن شد و اظهار کرد: سال ۱۴۰۳ در هدفگذاری سازمان تأمیناجتماعی، سالی است که همه پروژههای عمرانی حوزه درمانی ما باید به اتمام برسد و این از اولویتهای قطعی سازمان تأمیناجتماعی در سال جدید است. وی در مورد وضعیت احداث پروژه بیمارستان فیاضبخش افزود: این پروژه به مراحل پایانی رسیده و بهزودی آماده ارائه خدمت به ملت خصوصاً بیمهشدگان سازمان تأمیناجتماعی خواهد بود؛ هرچند انتظار میرفت برخی از پروژهها در زمان کوتاهتری به اتمام برسند. اما به هر حال طی ماههای آینده پروژه بیمارستان جدید فیاضبخش با همت شما به اتمام رسیده و تجهیز خواهد شد تا بیمهشدگان بتوانند از خدمات گسترده و بهروز این مرکز بزرگ درمانی استفاده کنند. بهگزارش روابطعمومی سازمان تأمیناجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی گفت: انشاءالله ظرف کوتاهترین زمان ممکن فرآیند تکمیل و بهرهبرداری شامل آخرین اقدامات ساختمانی، تجهیز بیمارستان و استقرار نیروی انسانی بخشهای مختلف انجام خواهد شد و ظرفیت خدمترسانی یکی از بزرگترین مراکز درمانی سازمان تأمیناجتماعی در اختیار بیمهشدگان قرار خواهد گرفت. این وظیفه ما است که در فرآیند انجام پروژههای عمرانی حق مردم را رعایت کنیم و امانتدار خوبی برای آنها باشیم؛ چه این اموال، امانت مردم در دست ما است و در دنیا و آخرت باید نسبت به این امانت پاسخگو باشیم. بر اساس این گزارش در جریان این بازدید، عوامل اجرایی پروژه احداث بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی شهید فیاضبخش تهران، ضمن ارائه گزارشهایی درباره بخشهای مختلف این پروژه از جمله روند تأمین زیرساختها و تجهیزات پزشکی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مرکز درمانی، از پیشرفت این پروژه خبر داده و نسبت به تکمیل آن ظرف ماههای آینده ابراز امیدواری کردند.
اعلام مشخصات تاکسیهای برقی تعداد تاکسیهای برقی متناسب با زیرساخت شهرها
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از تصویب مشخصات خودروهای برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی در یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور خبر داد.
مسعود شفیعی در تشریح مصوبات یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: در این جلسه که با حضور اعضای شورای عالی در محل وزارت کشور تشکیل شد، موضوع مشخصات خودروهای برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی مورد بحث و بررسی قرار گفت و نهایتا تصمیمات لازم اتخاذ شد. وی افزود: پیرو تصویر ضوابط وسایل نقلیه برقی برای خدمت در ناوگان تاکسی شهری در این جلسه بر اساس توجیهات ارائه شده توسط اتحادیه با عنایت به نبود تجربهای قبلی از عملکرد خودروهای برقی و لزوم احتیاط در بهرهبرداری از آنها، اتحادیه حمل و نقل مسافری کشور با کمک پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران ضمن بررسی مشخصات مصوب، پیشنهاداتی را مطرح کردند. دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ادامه داد: در این پیشنهادات آمده خودروهای برقی معرفی شده باید شرایط اخذ شماره انتظامی برای خودروهای شخصی را داشته باشند. همچنین خودروهای برقی معرفی شده باید سایر الزامات مربوط به خودروهای مناسب احتراقی را درخصوص ناوگان تاکسی شهری احراز کنند و در بحث ضوابط پیشران خودرو، مشخصات ارائه شده ملاک عمل قرار گیرد. وی تأکید کرد: احراز انطباق شرایط خودرو با ضوابط مصوب از طریق دبیرخانه شورای عالی ترافیک صورت خواهد پذیرفت. همچنین مقرر شد سقف تعداد ناوگان تاکسی برقی در هر شهر و تعداد پروانه صادره برای این نوع ناوگان مناسب با زیرساختهای ایجاد شده خصوصا تعداد ایستگاهها و رابط شارژ که از سوی شهرداریهای ذیربط به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اعلام میشود، توسط این شورا تعیین خواهد شد. اعضای شورای عالی بر ضرورت ارائه کلیه خدمات پیشتیبانی این ناوگان توسط خودروسازان ذیربط خصوصا باطریهای به کار رفته حداقل به مدت ۱۰ سال از تاریخ واگذاری تأکید کردند.
مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت کشور در بخش دیگری از صحبتهای خود درخصوص ممیزی ناوگان حملونقل دانشآموزی نیز گفت: بر اساس مواد «۸» و «۳۸» آییننامه اجرایی حمل و نقل دانشآموزی، ضوابط و علائم ممیزی ناوگان حملونقل دانشآموزان مطابق بند دوم از مصوبه یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور معتبر و ملاک عمل خواهد بود. شفیعی تأکید کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در راستای تکمیل هر چه سریعتر پروژه منوریل قم، پس از ارائه گزارشی از ظرفیت فعلی پیشرفت این پروژه و مروری بر مصوبات قبلی شورای عالی ترافیک درخصوص شبکه ریلی شهر قم، مواردی درخصوص اقدامات مدیریت شهری قم در راستای تسریع در فعالیتسازی پروژه و همچنین زمینهسازی در تأمین واگنها و مجوزهای مربوطه از طرف سازمان شهرداریها و دهیاریها و سازمان برنامه و بودجه مورد تأکید قرار گرفت.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17196/40985/133628
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17196/40985/133629
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17196/40985/133630
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17196/40985/133631
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17196/40985/133632
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17196/40985/133633
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17196/40985/133634
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/17196/40985/133635
|
- روزآمدسازی فرآیندهای دادرسی متناسب با قضای اسلامی در سند تحول قضایی
- ۲۵۰۰ اتوبوس ۱۲ متری در راه تهران
- میتوان از انسداد کد ملی برای برخی محکومان استفاده کرد
- برخورد با فعالیت اتباع فاقد مدارک هویتی وغیرمجاز به عنوان پاکبان
- هر کار تحقیقاتی باید با رضایت افراد باشد
- جزئیات جدید نحوه ارزشیابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» در پایه ششم؛
- اتمام پروژههای عمرانی درمانی، اولویت تأمیناجتماعی در سال جدید
- اعلام مشخصات تاکسیهای برقی تعداد تاکسیهای برقی متناسب با زیرساخت شهرها