|
روایت انوش معظمی از زیر سرم رفتن بازیگران در مجموعه «ترور»
بازیگر سریال «ترور» گفت: بخاطر محدودیت زمان، کارها فشرده بود و بچهها از جان مایه گذاشتند، حتی بارها شاهد زیر سرم رفتن همکارانم بودم. انوش معظمی، بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق درباره بازسازی پروندههای ترور حاج قاسم سلیمانی در مجموعه «ترور» گفت: در طول یک دهه گذشته و قبل از شهادت حاج قاسم چندین ترور متعدد از طرف جاسوسهای صهیونیستی موساد، انگلیس، سیآیاِی و ... علیه سردار سلیمانی طراحی شده بود و همیشه این طراحیها کشف و خنثی میشد. معظمی ادامه داد: به دلایل امنیتی و حفاظتی این ترورها را علنی نمیشد. الان که چهار سال از شهادت ایشان میگذرد، این پروندهها علنی و در حال بازسازی است. نمونه آن مجموعه «ترور» است. بنده هم نقش جاسوس را در سریال بازی میکنم. بخاطر محدودیت زمان کارها فشرده بود و بچهها از جان مایه گذاشتند. اگر در جاهایی نواقصی دیده میشود، بخاطر تایم کمی بود که در اختیار داشتیم. این گروه پنجاه شصت نفره جهادی پای کار بودند. حتی بارها شاهد زیر سرم رفتن همکارانم بودم.
وی درباره فشردگی زمان تولید برای تحویل به موقع سریال توضیح داد: حتی سر سه چهارتا پلان آنقدر آقای تقیانیپور خسته بود و ۲۴ ساعته بیدار بود، که در حین کار خوابش برده بود. وقتی قصه وارد شهر کرمان شود جذاب میشود.
جذب جوانان و نوجوانان با فناوریهای جدید؛
بازدید مجازی تعاملی موزه ملی دفاع مقدس رونمایی شد
بازدید مجازی تعاملی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد.
آیین رونمایی از بازدید مجازی تعاملی موزه ملی دفاع مقدس در حاشیه برگزاری نمایشگاه آثار و تولیدات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار شد.
هدف از برپایی این همایش تبیین سیاست ها، رویکردها و برنامههای توسعه و تحول در بنیاد حفظ آثار برای تاثیرگذاری و ماندگاری فعالیتها و ترسیم نقشه راه و همچنین بررسی راهکارهای مناسب حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس است.
در این همایش فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، مسئولان کشوری، هیات رئیسه، معاونان، روسای سازمانهای تابعه و مدیران کل حفظ آثار ونشرارزشهای دفاع مقدس استانهای سراسر کشور حضور دارند.
نمایشگاه دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی که از روز شنبه - ۱۶ دی ماه – در محل ساختمان شهدای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا شده تا ۲۰ دی ماه دایر است.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری روز دوشنبه – ۱۸ دی ماه – در همایش سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اظهار داشت: آنچه که امروز من در نمایشگاه دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی دیدم، این است که به طور قطع جذب جوانان و نوجوانان از همه اقشار با استفاده از این فناوریهای جدید میتواند توسعه یابد و اینکه چه تعداد از این جامعه مخاطب، پای منبر ثابت شما بوده و روی آن اصرار و تاکید داشته باشند به عنوان یک شاخص تلقی میشود.
وی تصریح کرد: اگر مخاطب جایی به لحاظ کمّی رشد نمیکند یا پراکنده شده و از شما دور میشوند باید علت آن ریشه یابی و آسیب شناسی شود که چرا جوانان، دختران و پسران از هر قشری، مدتی پای مباحث شما بوده و اکنون جدا شده است، دلیل آن چیست، آیا تکراری بودن کار است، آیا درد دل را توجه نکردید و باید بررسی شود که چگونه میتوان این گروه از مخاطبان را حفظ کرد.
رئیس ستاد کل نیرویهای مسلح با تاکید بر اینکه تاثیر فضای مجازی بر جامعه و جوانان بسیار بالا است، افزود: بر همین اساس کارهای ارزشمندی در ابعاد گوناگون صورت گرفته است.
سرلشکر باقری به دستاوردهای حوزه مجازی که بخشی از آن در این نمایشگاه عرضه شده است هم اشاره کرد و گفت: برای من خیلی جذاب بود که توانستم از طریق هوش مصنوعی با بعضی از شهیدان که ۴۰ سال یا بیشتر گذشته مستقیم صحبت کنم یا زندگی آنها را به زبان و فیلم خودشان مشاهده کنم. با گنجینههای مختلف به طور مستقیم ارتباط برقرار کنم و از طریق همین نمایشگاه در راهیان نور حضور پیدا کنم و یادمانهای مختلف را ببینیم و ابعاد مختلف جبهه را بازدید کنم یا در یادمانهای شهدای سراسر کشور حضور پیدا کنم و همچنین توانستم اسناد و مدارک عملیاتهای دفاع مقدس از همینجا ورود و مطالعه کنم.
وی ادامه داد: به همه مدیران بنیاد گفتم که باید تلاش خود را انجام دهند که جوانان و نوجوان به این مجموعهها دسترسی پیدا کنند. چرا که با یک تلفن همراه ساده از هر جای کشور حضور در فضای گسترده مجازی قابل دسترسی و امکان پذیر است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: امکان ارتباط دو طرفه جوانان با مربیان و پیشکسوتان دفاع مقدس فراهم شده است و آنها میتوانند سوالات و ابهامات را مطرح کنند و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس هم باید برای فراگیر کردن مطالب دفاع مقدس در سطح فراتر از کشور تلاش کند و مطالب را به زبانهای مختلف معرفی کند تا مشتاقان حقیقت در جهان به آن دسترسی پیدا کنند.
سرلشکر باقری در ادامه گفت: باید ارزشها و ظرفیتهای دفاع مقدس زنده، فعال و بهروز شود و با استفاده از فضای مجازی و فناوری روز دنیا و جذاب، گره و پیوند بخورد که البته هزینه هم دارد که باید این هزینه را بپذیریم و لازم است بنیاد حفظ آثار، آموزش و پرورش، وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد باید با همکاری یکدیگر این هزینه را تدبیر کنند و این کار انجام شود.
وی افزود: اگر دانشجویان، دانش آموزان با استفاده از فناوریهای جذاب با دفاع مقدس آشنا شود و به این حوزه ورود کنند و شما بتوانید ارتباط خود را با آنها ادامه دهید یک تحول عمیق در نسل جوان رقم میخورد از این رو باید تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به دیدار با رهبر انقلاب در سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: امسال رهبر معظم انقلاب در این جلسه فرمودند که قبلاً اگر در مورد کتاب صد برابر شدن را مطالبه شده امسال در همه فعالیتها این حجم را مطالبه کردند و فرمودند که این عدد اغراق نیست این شدنی است یعنی هم گنجینه دفاع مقدس این ظرفیت، عمق و بزرگ را دارد که این چنین حجمی را انتظار داشته باشیم و هم استعدادهای موجود در کشور فوق العاده فراوان است، حوزههای کار متنوع و متکثر و متعدد است و اگر به درستی مدیریت کنیم به طور قطع میتوانیم این کار را انجام دهیم.
وی ادامه داد: نکته دیگری هم که رهبر انقلاب در این جلسه بر آن تاکید کردند برتری کیفیت بر کمیت است و اشاره کردند شما با حفظ کیفیت و استانداردهای اساسی باید تلاش کنید کار را کمی توسعه دهید بنابراین کیفیت نباید آسیب ببیند.
شروع طوفانی سریالها الزاماً با پایان موفق همراه نیست
یوسفی گفت: در سالهای اخیر سریالهای موفقی داشتیم که شروع طوفانی داشتند، ولی در انتها نتوانستند مخاطبانشان را راضی کنند.
امیر یوسفی، دبیر کمیته طرح و برنامه کانون تهیهکنندگان رسانههای دیداری در پاسخ به این سوال که پلتفرمها برای معرفی آثارشان چقدر معتقد به تبلیغات هستند؟ گفت: من فکر میکنم پلتفرمها محیطهای شهری را بیشتر میپسندند. شاید پاسخ مثبتی از مخاطبان دریافت کردند که به سراغش رفتند. اگر دقت کرده باشید صداوسیما در یک سال اخیر از محیطهای شهری برای تبلیغات آثار خود استفاده کرده است.
یوسفی درباره استقبال مخاطبان از تبلیغات محیطی گفت: استفاده از این نوع تبلیغات در سطح شهر موضوع عجیب و غریبی نیست. معمولاً تبلیغات شهری برای آثاری که در فضای مجازی منتشر میشوند، جلب مشتری میکند و شیوه درستی است.
دبیر کمیته طرح و برنامه کانون تهیهکنندگان در پاسخ به این سوال که شما معتقدید تبلیغات محیطی بیشترین تاثیر را در جلب مشتری دارد؟ توضیح داد: بله همینطور است. هنوز سیستم ما مدرن نشده و بخش زیادی از مخاطبانمان سنتی هستند. هنوز اعتقاد دارم که شیوه تبلیغ دهان به دهان کارکرد خودش را دارد. یعنی کسانی که فیلم را میبینند، میتوانند مبلغ همان فیلم باشند. از طرفی، در فضای مجازی شاهد قدرت انتشار بالایی هستیم، که میتواند مخاطبان را به لحظه تحت تاثیر یک پیام، کپشن یا تیزر قرار بدهد.
وی در پاسخ به این سوال که گاهی شده مخاطب به بهانه دیدن تمام قسمتهای فیلمنامه، سریال را دنبال میکند، با وجود اینکه میداند قرار نیست خروجی برایش داشته باشد. آیا این آسیب نیست؟ گفت: شما در مواجهه با هر اثر هنری قرار بگیرید، چنین آسیبی وجود دارد. شما وقتی یک رمان را میخوانید، مگر میدانید انتهای آن چه میشود؟ اگر رمان کشش داشته باشد، شاید شما را حلقهوار به قسمتهای بعدی ببرد و به جایی برساند که بگویید چرا انتهایش اینگونه تمام شد. ما در چند سال اخیر سریالهای موفقی داشتیم که شروع طوفانی داشتند، ولی در انتها نتوانستند مخاطبانشان را راضی کنند.
یوسفی در پاسخ به این سوال که شاید علت شروع طوفانی فیلمنامهها سرمایهگذاری صاحبان اثر برای جذب مخاطب برای دیدن سریال بوده، بدون اینکه بخواهند خروجی قابل قبولی برای مخاطب داشته باشند، توضیح داد: من فکر میکنم گاهی تولیدات بجای اینکه جلوی مخاطب باشد، پشت او قرار میگیرد. وقتی شما جلوی مخاطب باشید، مخاطب پشتسر شما حرکت میکند و شما هر نقطهای را بخواهید میتوانید نشان دهید.
دبیر کمیته طرح و برنامه کانون تهیهکنندگان ادامه داد:، ولی وقتی پشتسر مخاطب باشید، تابع سلیقه او قرار میگیرید. این موضوع در آثار سرمایه محور و اقتصاد محور آسیبزاست. اگرچه شما باید ذائقه مردم را درنظر بگیرید، ولی باید ذائقهسازی هم کنید. مثلاً براساس نیازسنجی که کردیم مخاطب دوست دارد برنامه شاد ببیند، ولی اینکه من هر شادی که مخاطب دوست دارد نشان دهم، آسیبزاست.
اخبار
حراج تهران؛
گامی برای توسعه اقتصاد هنر؟
هجدهمین حراج تهران در حالی به کار خود پایان داد که در این دوره توانست رقم فروش چشمگیری را به ثبت برساند و موافقان و منتقدانی را با خود همراه کند.
مدتی پیش، هجدهمین حراج تهران در حالی به کار خود پایان داد که آمار فروش بیش از ۶۱ میلیارد تومانی داشت. حراجی که یک رویداد اقتصادی – هنری است و به گفته برخی از فعالان این حوزه، در جهت توسعه اقتصاد هنر گام برمی دارد.
در هجدهمین دوره حراج تهران، هنرمندان شاخصی شرکت کردند و ۱۱۴ اثر در آن حضور داشتند و به نوعی، این میزان فروش رقم چشمگیری را ثبت کرد و فقط دو اثر هنری بودند که در دوره هجدهم حراج تهران به فروش نرسیدند.
حافظ روحانی، منتقد هنری درمورد هجدهمین حراج تهران گفت: در این دوره، برای اولین بار حراج تهران به صورت آنلاین برگزار شد. زیرا تا پیش از این، رویداد حراج تهران به صورت حضوری برگزار میشد و این اولین ویژگی مهم حراج هجدهم بود. همچنین، اولین بار بود که حراج تهران به صورت مشخص، سراغ هنرمندان معاصر رفته بود. البته پیشتر این اتفاق افتاده بود، ولی در هجدهمین حراج تهران برای اولین بار تلاش شده بود که تعداد هنرمندان معاصر و جوانتر بیشتر از هنرمندان مسنتر باشد.
او عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگیهای این دوره این بود که محل نمایش آثار این دوره از حراج تهران تغییر کرده بود و آثار در مکان جدیدی به نمایش درآمده بودند. در نتیجه، اینها ویژگیهای این دوره از حراج تهران بودند و همچنین، یکی دو هنرمند در هجدهمین دوره از حراج تهران حضور داشتند که پیش از این، آثارشان در حراج ارائه نشده بود.
این منتقد هنری درمورد ارزیابی خود از عملکرد هجدهمین حراج تهران تصریح کرد: این دوره تقریباً موفق بود و آمار از نظر درصد فروش و... مشابه حراجهای پیشین بود؛ به طوری که ۹۵درصد آثار فروخته شدند که تقریباً با آمار دورههای پیشین حراج برابری میکرد و اگرچه رقم فروش آثار این دوره چشمگیر بود، ولی در مقایسه با دورههای قبل چندان بالا نبود و این موضوع قابل پیش بینی بود. چون تعدادی از آثار، قیمت آن چنان زیادی نداشتند و دلیلش هم، حضور هنرمندان جوانی بود که برای اولین بار در حراج شرکت کرده بودند.
او ادامه داد: در هر دوره، تعداد آثاری که در حراج تهران فروخته میشوند تقریباً برابر هستند چراکه اگر تعداد کمتری به فروش برسد ایده خوبی نیست و همیشه حراج با همین تعداد اثر برگزار شده است.
ارسال ۳۳۰۰ اثر به جشنواره عمار
دبیر جشنواره عمار گفت: در بخش مستند بیشترین آثار را داریم و در بخش فیلمنامه بیش از ۴۰۰ اثر به جشنواره رسیده است.
سهیل اسعد دبیر جشنواره عمار در دومین نشست خبری چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در حسینیه هنر گفت: نوع توزیع ما درونگفتمانی بود و بیشترین افرادی که از آثار عمار متاثر میشوند بچههای حزبالهی و انقلابی هستند و هدف اصلی پروسه هنر و رسانه این است که همه استفاده کنند. فعالان عمار باید توجه بیشتری به مصرف مخاطبان داشته باشند که پس از بحران تولید و توزیع بحران مصرف را هم حل کنند.
دبیر چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار افزود: محتوا و قالب باید به سطحی حرکت کند که در زمان کوتاه حرف خود را به معنای عمیق بزند، دومین اصل، توجه و اهمیت دادن به جذابیت فیلم و فصل سوم تنوع آثار است که احساس میکنم در گفتمان انقلاب تنوع در آثار کمتر وجود دارد و خلاقیت اصل دیگر است که باید از حالت سنتی خارج شویم.
اسعد عنوان کرد: بحث بعدی هیجانی و احساساتی بودن کارهاست و مخاطب به این عادت کرده و عمار باید وارد این مساله شود و لازم است قبل از خلق اثر برای تولید به صورت مباشر با مخاطب در ارتباط باشند و براساس نیازهای مخاطبان خلق اثر کنند. دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار هم با یادی از شهدای حماس، سیدرضی و جنایت تروریستی مزار شهید حاج قاسم سلیمانی و جبهه مقاومت و کودکانی که از هفتم اکتبر تاکنون به شهادت رسیدهاند، اظهارداشت: در این دوره، تعداد زیادی اثر به جشنواره در بخشهای مختلف رسیده که بیش از ۳۳۰۰ اثر است که شامل مستند، داستانی، پویانمایی، تولیدات فضای مجازی، فیلمنامه و ... است. بیش از ۸۰۰ اثر فیلمهای مردمی در بخش فیلم ما ارسال شده است. حمید صالحی گفت: در بخش مستند بیشترین آثار را داریم و در بخش فیلمنامه بیش از ۴۰۰ اثر به جشنواره رسیده است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/16136/39498/129779
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/16136/39498/129780
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/16136/39498/129781
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/16136/39498/129782
|
عناوین این صفحه
- روایت انوش معظمی از زیر سرم رفتن بازیگران در مجموعه «ترور»
- بازدید مجازی تعاملی موزه ملی دفاع مقدس رونمایی شد
- شروع طوفانی سریالها الزاماً با پایان موفق همراه نیست
- اخبار