|
خشکی زاینده رود به سریال کشیده شد
امیرحسین عنایتی که اکنون کارگردانی سریال «طعم طمع» ـ کاری از مرکز صداوسیمای استان اصفهان ـ را عهده دار است، از پخش سریالش طی یک ماه آینده از یکی از شبکه های سراسری خبر داد. تهیه کننده و کارگردان سریال جدید «طعم طمع» در گفت و گویی اعلام کرد: این مجموعه در ژانر معمایی اما با درونمایه کمدی تولید شده است. «طعم طمع» روزهای پایانی تدوینش را می گذراند و همزمان موسیقی کار در حال انجام است. کار مناسبتی نیست و آزاد است و فکر می کنم طی یک ماه آینده به روی آنتن برود.وی در توضیح داستان اصلی مجموعه تلویزیونی «طعم طمع» اظهار کرد: این سریال قصه خشکسالی زاینده رود اصفهان و درگیر شدن یک خانواده کشاورز با تبعات این مساله را به تصویر می کشد. محمد فیلی، پوراندخت مهیمن، آشا محرابی، شهاب عباسی، افشین سنگ چاپ، فاطمه شکری، پویا امینی، احمدرضا حقیقی، زهره قاسمی و ... از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.
نگاهمان به سریالهای پایتخت و استانی مشترک باشد
عنایتی در واکنش به این جمله که «پیشتر پروژهای شبکههای استانی از کیفیت کمتری برخوردار بودند، چقدر لازم است روند کیفی سازی پروژه های استانی مستمر باشد و قطع نشود؟» تاکید کرد: تا به حال تولید سریال برای شهرستان را بر عهده نداشته ام. لوکیشن هایم در شهرستان ها بوده اما کار استانی نداشتم و سریال«طعم طمع» اولین کارم است که مصوب سیمای استانها و مرکز اصفهان و برای پخش از شبکه های سراسری تولید شده است. به نظرم پتانسیل شهرستان ها از پایتخت چیزی کم ندارد و بیشتر بحثِ نگاه است. وقتی ما نگاه شهرستانی به کارهای استانی داریم طبیعتاً توقعمان هم پایین می آید و از آن طرف کیفیت هم افت می کند اما وقتی نگاهمان یک نگاه مشترک باشد قطعاً توقعات هم بالا می رود چون سختگیریها، نگاه ها و بودجه همان است. البته عموماً کارهای استانی با بودجههای کمتری نسبت به پروژههای تهران، تولید می شوند و به تبع تاثیر کیفیتی خودش را هم دارد.
مهم نیست سریال طنز باشد یا درام مخاطب دنبال کیفیت است
او همچنین در پاسخ به این پرسش که فکر میکنید سریال های کمدی در تلویزیون فعلی چقدر دیده خواهد شد؟ گفت: تلویزیون به هرحال کم و بیش مخاطبان خودش را دارد و نمیتوانیم بگوییم طنز یا ملورام کدام بیشتر طرفدار دارند ولی به طور کلی مخاطبان خودش را تا حدودی دارد. مخاطب رسانه دیگر مثل قدیم نیست که به عنوان مثال کار طنز، خانوادگی و ... را دنبال کند بلکه همه نوع ژانر و موضوعاتی را می پسندند اما به شرط کیفیت. نام نمی برم اما اخیرا چندین سریال طنز روی آنتن داشتیم که مخاطب جذب نکردند ولی در مقابل سریال های ملودرامی هم داشتیم که پیشبینی نمیشد اما مخاطب خودش را جذب کرد؛ بنابراین بحث کیفیت، ماحصل پروژه و بودجه است که اهمیت دارد و تکلیف را روشن می کند.
ساخت فیلم جدید با همکاری ترکیه
کارگردان و تهیه کننده سریال «طعم طمع» در پایان درباره کارهای جدیدش برای تلویزیون اعلام کرد: فعلاً کار جدیدی ندارم و مشغول آماده سازی «طعم طمع» هستیم تا به پخش برسد؛ ولی بعد از آن در حال آماده شدن برای یک سینمایی هستیم که در ژانر کودک و نوجوان برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال آماده خواهد شد و محصول مشترک ایران و ترکیه است.سریال «طعم طمع» به نویسندگی علی اکبر محلوجیان از تولیدات جدید صداوسیمای مرکز اصفهان است که تصویربرداری اش به پایان رسیده و در مرحله پس تولید است.
تاد فیلد با «تار» هت تریک کرد
تاد فیلد با فیلم «تار» موفق شد تا مهر تایید را از انجمن ملی منتقدان فیلم هم بگیرد.
یک پیروزی نادر برای تاد فیلد با فیلم «تار» به دست آمد و این درام با دریافت جایزه بهترین فیلم از انجمن ملی منتقدان فیلم در روز شنبه، یک هت تریک بزرگ کرد.
«تار» پس از کسب جایزه بهترین فیلم از انجمن منتقدان فیلم لسآنجلس و حلقه منتقدان فیلم نیویورک، اکنون به یکی از معدود فیلمهایی بدل شده که جایزه بهترین فیلم را از سه انجمن اصلی نقد آمریکا دریافت کرده است. آخرین فیلمهایی که از سوی هر سه انجمن مهم نقد آمریکا برنده شده بودند «ماشین من را بران» ریوسکه هاماگوچی در سال ۲۰۲۱، «شبکه اجتماعی» دیوید فینچر در سال ۲۰۱۰ و «گنجه دردها» کاترین بیگلو در سال ۲۰۰۹ بودند.اما امسال فقط «تار» نیست که این ۳ جایزه را برده بلکه کیت بلانشت بازیگر اصلی فیلم نیز هر ۳ جایزه برجسته انجمنهای نقد را از آن خود کرده و علاوه بر وی البته کیهوی کوان بازیگر «همه چیز همه جا به یکباره» هم بهترین بازیگر نقش مکمل از این ۳ انجمن شده است.«تار» همچنین جایزه بهترین فیلمنامه انجمن را برای تاد فیلد دریافت کرد.کالین فارل و کری کاندون به عنوان بازیگر مرد نقش اصلی و بازیگر زن نقش مکمل برای نقشآفرینی در «اشباح اینیشرین» ساخته مارتین مک دونا بر جوایز خود افزودند و البته بازی کالین فارل بار دیگر همراه با دیگر نقشآفرینیاش در فیلم «پس از یانگ» کوگونادا تجلیل شد.برنده بهترین مستند نیز بار دیگر «همه زیبایی و خونریزی» لورا پویتراس بود و درام مستقل «افترسان» ساخته شارلوت ولز نیز جایزه کارگردانی را از پارک چان ووک برای «تصمیم به ترک» ربود. این هفته یکی از مهمترین هفتهها در معرفی برندگان جوایز مختلف است و برندگان انجمن بازیگران و کارگردانها و انتخاب منتقدان معرفی و مراسم گلدن گلوب برگزار میشود.
محمد اصفهانی برای مادران خواند
اثری جدید برای مادران با صدای محمد اصفهانی و شعری از عبدالجبار کاکایی در موسسه منتظران منجی در حال تولید است.
پیمان معصومزاده مدیر واحد موسیقی موسسه منتظران منجی در گفتوگویی خبر از تولید جدیدترین موسیقی با صدای محمد اصفهانی در این مؤسسه داد و گفت: این اثر که «پناه باران» نام دارد، شعری از عبدالجبار کاکایی با موضوع تولد حضرت زهرا و روز مادر دارد که در آن عرض ارادتی به ساحت حضرت زهرا (س) و تمام مادرانی شده است که جانشان را برای بچهها میگذارند و در این مسیر همه از نام حضرت زهرا مدد میگیرند.
وی افزود: الان این قطعه موسیقی در مرحله پریمکس است و هنوز میکس و مستر کار انجام نشده اما آهنگسازی شده و خوانش توسط آقای اصفهانی انجام شده است. تصاویر ویدیویی هم ضبط شده و در مرحله تدوین است.
مدیر واحد موسیقی مؤسسه منتظران منجی درباره هدف تولید این کار هم اظهار داشت: این کار تقدیم به مادران است و آقای اصفهانی در کارنامهشان قطعهای برای مادر نداشته و این اولین کارش در این موضوع است و به قول خودش کاملاً جای این کار در میان آثارش خالی بود. هدف تولید هم از این جهت بود که عرض ارادتی به ساحت همه مادران و به خصوص حضرت زهرا (س) شود.
معصومزاده درباره آهنگسازی موسیقی «پناه باران» گفت: بحث موسیقی و آهنگسازی این کار با امیر فتحی است و بر اساس ملودی مهران اکرمی این کار انجام شده و آقای فتحی بحث تکمیل آهنگسازی را انجام داده است. میکس و مستر موسیقی هم کار محمد فلاحی است. پوستر این موسیقی هم طراحی شده که بعد از نظر نهایی آقای اصفهانی منتشر خواهد شد.
وی درباره زمان انتشار این اثر گفت: این اثر روز سهشنبه 20 آذر ساعت 20 منتشر میشود و هم نماهنگ و هم موسیقی پخش سراسری خواهد داشت.
بفتا فهرست اولیهاش را منتشر کرد
نامزدهای اولیه جوایز بفتا ۲۰۲۳ از سوی آکادمی بریتانیا معرفی شدند.
فهرست اولیه نامزدهای جوایز بفتا ۲۰۲۳ در ۲۴ بخش اعلام شد. در این میان بیشترین نامزدی نصیب فیلم «در جبهه غرب خبری نیست» شد که در ۱۵ بخش نامزد کسب جایزه شد و پس از آن «اشباح اینیشرین» با نامزدی در ۱۴ بخش درخشید.در مراحل بعدی «همهچیز همهجا به یکباره» و «الویس» هر یک با نامزدی در ۱۲ بخش، «افترسان»، «تاپ گان: ماوریک»، «بابل» و «تار» هر یک با ۸ نامزدی دیگر فیلمهایی بودند که بیشترین توجه را به خود جلب کردند.در این میان جای نگرفتن نام جیمز کامرون برای ساخت «آواتار: راه آب» و دمین شازل برای «بابل» در بخش بهترین کارگردانی از نکات جالب توجه این فهرست بود.امسال «افترسان»، «در جبهه غرب خبری نیست»، «اشباح اینیشرین»، «الویس»، «همه چیز همه جا به یکباره»، «فابلمنها»، «زندگی»، «تار»، «تاپ گان: ماوریک» و «مثلث غم» برای کسب عنوان بهترین فیلم با هم رقابت میکنند و در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی نیز «در جبهبه غرب خبری نیست»، «آرژانتین، ۱۹۸۵»، «باردو»، «نزدیک»، «کورساژ»، «تصمیم به ترک»، «ایاو»، «عنکبوت مقدس»، «دختر آرام» و «RRR» نامزد هستند.
در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول هم نائومی آکی، آنا دی آرماس، کیت بلانشت، جسیکا چستین، وایولا دیویس، دانیله دیدویلر، لسلی منویل، اما تامپسون، میشل ویلیامز و میشل یئو نامزد شدهاند و در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اول آستین باتلر، تام کروز، هریس دیکینسون، برندان فریزر، کالین فارل، دانیل کالویا، فلیکس کامرر، داریل مککورمک، پل مسکال و بیل نای نامزد هستند.
فهرست نهایی نامزدهای بفتا ۱۹ ژانویه منتشر میشود و برندگان جوایز خود را در مراسمی که یکشنبه ۱۹ فوریه برگزار میشود، دریافت میکنند.
اوون رویزمن فیلمبردار «جن گیر» درگذشت
فیلمبردار «جن گیر»، «ارتباط فرانسوی» و «شبکه» در ۸۶ سالگی از دنیا رفت.
اوون رویزمن که فیلمبردار بسیاری از فیلمهای برتر نسل پیش بود، در ۸۶ سالگی درگذشت.
رویزمن پنج بار برای «ارتباط فرانسوی»، «جنگیر»، «شبکه»، «توتسی» و نیز «وایات اِرپ» وسترنی از سال ۱۹۹۴ نامزدی اسکار را کسب کرده بود. وی سال ۲۰۱۷ یک جایزه اسکار افتخاری برای نقش موثرش در صنعت سینما دریافت کرد. وی همچنین در سال ۱۹۷۲ برای فیلمبرداری فیلم ویژه «لیزا با یک Z» ساخته باب فوسه نامزدی امی را به دست آورده بود و سال ۱۹۹۷ نیز با جایزه یک عمر دستاورد انجمن سینماگران آمریکا تجلیل شده بود.رویزمن با سیدنی پولاک در ۵ فیلم همکاری کرد که شامل «سه روز کندر»، «اسبسوار برقی»، «غیبت مالیس»، «توتسی» و «هاوانا» میشد. اما قبل از پولاک، این فیلمبردار یک رابطه کار کلیدی با ویلیام فریدکین ایجاد کرده بود که «ارتباط فرانسوی» در سال ۱۹۷۱ حاصل آن است. این فیلم گرچه دومین فیلمبرداری رویزمن بود اما شیوه فیلمبرداری هیجانانگیز و سریع تعقیب و گریز اتومبیلها در این فیلم به جایگاهی ویژه در سینما دست یافت. رآلیسم مستندی که وی برای کل این فیلم با فیلمبرداری در لوکیشنهای خیابانهای نیویورک به کار برد، صحنههای فیلم را بسیار واقعی کرد. درباره این فیلم گفته شده نتیجه فیلمبرداری «ارتباط فرانسوی» میتواند به خودی خود یک کتاب درسی برای فیلمبرداری باشد.
وی بار دیگر با فریدکین در فیلم «جنگیر» همراه شد و تلاش کرد تا به اثری دست یابد که باورکردنی باشد و این بار نه به سبک مستند «ارتباط فرانسوی» که بدون پرت کردن حواس تماشاگر سعی کرد به مخاطبان بباوراند چه اتفاقی دارد میافتد.
این فیلمبردار تجربه «ارتباط فرانسوی» را در «گرفتن پلهام یک دو سه»در سال ۱۹۷۴ تکرار و یک تعقیب و گریز تماشایی با اتومبیل را خلق کرد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10909/32649/115088
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10909/32649/115089
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10909/32649/115090
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10909/32649/115091
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10909/32649/115092
|
عناوین این صفحه
- خشکی زاینده رود به سریال کشیده شد
- تاد فیلد با «تار» هت تریک کرد
- محمد اصفهانی برای مادران خواند
- بفتا فهرست اولیهاش را منتشر کرد
- اوون رویزمن فیلمبردار «جن گیر» درگذشت