|
جوایز اسپیریت ۲۰۲۲ نامزدها را شناخت
معرفی بهترین فیلمهای مستقل
با معرفی نامزدهای جوایز ایندیپندنت اسپیریت، فیلم «زولا» با کسب نامزدی در ۷ رشته بیشترین توجه را به خود جلب کرد.
نامزدهای جوایز سی و هفتمین دوره جوایز ایندیپندنت اسپیریت شب پیش اسامی نامزدهایش را اعلام کرد و فیلم کمدی سیاه «زولا» را در ۷ بخش شایسته دریافت جایزه دانست.
مراسم به صورت فیزیکی برگزار شد. این در حالی بود که سال پیش به صورت مجازی نامزدها معرفی شده بودند. این جایزه به فیلمهایی اهدا میشود که بیرون از هالیوود تهیه شده باشند و بودجه ساخت فیلمها هم باید زیر ۲۲.۵ میلیون دلار باشد.
کمپانی «A۲۴» با کسب ۱۳ نامزدی با فیلمهای «زولا»، «زودباش زودباش»، «انسانها» و «موشک سرخ» بیشترین نامزدی را در این جوایز کسب کرد و «نئون» و نتفلیکس هر یک با ۹ نامزدی دیگر کمپانیهای موفق فیلم بودند.
سال پیش جایزه اصلی اسپیریت به «سرزمین آوارگان» یا «نمادلند» ساخته کلویی ژائو اهدا شد که در نهایت فیلم به اسکار دست یافت.
امسال در حالی که در بخش بهترین فیلم بینالمللی «کوپه شماره ۶»، «ماشین من را بران»، «مادران موازی»، «ریگها»، «مامان کوچولو» و «دعا برای ربودهشده» نامزد شدهاند، در بخش بهترین فیلم بلند «یک کیارا»، «زودباش زودباش»، «دختر گمشده»، «کارآموز» و «زولا» با هم رقابت میکنند.
در بخش بهترین کارگردان نیز جانیکزا براوو برای «زولا»، مگی جیلنهال برای «دختر گمشده»، لورن هاداوی برای «تازهکار»، مایک مایلز برای «زودباش زودباش»، نینجا تایبرگ برای «لذت» نامزد این جایزه شدهاند.
در بخش بهترین فیلم بلند اول «۷ روز»، «غریو»، «ملکه افتخار»، «الگوی تست»، «سرخپوست وحشی» انتخاب شدهاند.
ایزابل فورمن برای «تازهکار»، بریتنی اس. هال برای «الگوی تست»، پتی هریسون برای «باهم باهم»، تیلور پیج برای «زولا»، تیلور ریس برای «با آتش رو در رو شو» در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول و کلیفتون کالینز جونیور برای «سوارکار»، فرانکی فیسون برای «کشتن کنِت چمبرلین»، مایکل گریآیز برای «سرخپوست وحشی»، اودو کییر برای «آواز قو» و سایمون رکس برای «موشک سرخ» نامزدهای بهترین بازیگر مرد نقش اول هستند.
بهترین بازیگر زن نقش مکمل شامل جسی باکلی برای «دختر گمشده»، ایمی فورسیث برای «تازهکار»، روث نگا برای «عبور»، رویکا آن ریوستل برای «لذت»، سوزانا سان برای «موشک سرخ» و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شامل کولمن دومینگو برای «زولا»، میکو گاتوزو برای «ملکه افتخار»، ترون کاتسور برای «کودا»، ویل پتن برای «یک چیز شیرین» و جسکی اسپنسر برای «سرخپوست وحشی» هستند.
در بخش بهترین فیلمنامه «زودباش زودباش»، «دختر گمشده»، «آواز قو»، «باهم باهم» و «زولا» نامزد شدهاند و در بخش بهترین مستند «عروج»، «فرار کن»، «در همان نفس»، «تسخیر» و «تابستان سول» نامزد هستند.
برندگان ایندیپندنت اسپیریت ۶ مارس ۲۰۲۲ در مراسمی حضوری معرفی میشوند و جوایز خود را دریافت میکنند.
مدیر رادیو نمایش:
تحول در برنامههای رادیویی و تلویزیونی یک ضرورت گریز ناپذیر است
مدیر رادیو نمایش معتقد است امروزه ایجاد تحول و هم افزایی ساختاری در برنامههای رادیویی و تلویزیونی یک ضرورت گریز ناپذیر است و دیگر رسانهها به معنای سنتی کارکرد لازم را نخواهند داشت.
محسن سوهانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش در دومین همایش سالانه هفته پژوهش که به همت معاونت پژوهشی دانشگاه معماری و هنر پارس برگزار شد در مورد ضرورت تحول و هم افزایی ساختاری در برنامههای رادیو و تلویزیون گفت: در اوایل قرن بیستم، گسترش رسانه هایی مانند رادیو باعث شد که زمینه جدیدی در مطالعات علوم انسانی شکل بگیرد و چند دهه ای است که توجه مبنای فضای دانشگاهی نیز به دانش های میان رشته ای و مهارتی معطوف شده است و نیاز به شناخت و مطالعات چند وجهی و دانش مهارتی دارد.
وی افزود: بحث دوم توجه به سیر تکامل رسانه ها است ، با اختراع الفبا حتی قبل از آن شکل های ارتباط میان فردی که آدم ها آموختند باعث شد تا وارد کهکشان ارتباطی با همنوعان و جهان پیرامون بشوند و این روند با اختراع دستگاه چاپ توسعه بسیاری پیدا کرد تا به جایی رسید که با اختراع رادیو در 1920 دنیای ارتباط الکترونیک شکل گرفت و این سیر روند ارتباط انسانی و تقابل و تعامل را در سطح فرهنگ ها شکل داد البته از زمان ظهور اینترنت قواعد بازی عوض شد و بعد از آن رادیو و تلویزون در این تقسیم بندی جزو رسانه هایی قرار می گیرند که نقش چشمگیری داشتند.
سوهانی تأکید کرد: در گذشته رسانه، پدیده ای یک سویه بود به عبارتی رادیو و تلویزون رسانه های یک طرفه بودند و نقش و کارکرد خاص خودشان را داشتند اما از زمان ظهور اینترنت مخاطب ما جایگاهش در حد کاربر ارتقا پیدا کرد و در واقع با مخاطب کاربر فعال طرفیم و دیگر مفهوم مدیریت رسانه به معنای سنتی بی معنا است. اگر رسانه ای تعامل نداشته باشد محکوم به نابودی است چرا که تحول و نوآوری جزو جدایی ناپذیری از ذات زندگی بشریست. به خصوص علوم انسانی که علوم خلاقی و آفرینشگر است.
مدیر رادیو نمایش در ادامه سخنان خود گفت: به عنوان مدیران و فعالان تولید رسانه و حوزه های فرهنگی باید به فکر هم افزایی های ساختاری آفرینش و قالب های نوظهور باشیم. ما در رادیو نمایش و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو یک اتاق فکری را تشکیل دادیم تا با هم اندیشی و طراحی قالب ها و ساختارهای نوین بتوانیم در دوران جدید به توسعه و جذب مخاطب برسیم.
وی همچنین از 2 ژانر نوظهور در عرصه رادیویی نام برد و گفت: یکی از این ژانرها رادیو پلاس و همان رسانه صدا پایه خلاق است که سنتی نیست و توانستیم با هم افزایی از مدیوم های مختلف هنری و رسانه ای این رسانه را تقویت کنیم، یعنی در آن از نمایش رادیویی، تئاتر عروسکی، مستند، رادیو تئاتر و از فضای مجازی هم بهره گرفتیم و ژانر و با نگاهی به روایت «ارادتمند جانی دالر» به قصه «ارادتمند آقای خاص» رسیدیم که هم زمان از رادیو نمایش و شبکه نسیم پخش شد. همچنین توانستیم با بهره گیری از فرهنگ غنی خودمان آیین ها سنت ها و آنچه در دایره هویت ایرانی است، نمایش رادیویی تخت ترنا را بر اساس ترنا بازی خلق کنیم که مخاطب در آن نقش فعال داشت.
سوهانی در پایان اظهار کرد: ایران از سال های دور تا به امروز از قطبهای مهم نمایشهای رادیویی است و گنجینه ای از بهترین هنرمندان را در این زمینه داریم. شاید در گذشته رادیو در فضای رسانه به نظر کمرنگ آمده اما امروزه دامنه کارکرد آن به لحاظ تمرکزبخشی، خیال آفرینی و نامحدود بودن عرصه خلاقیت بسیار مهم است.
سربازی که پس از دفنش، زنده به خانه برگشت
صاحب این مزار کیست؟
میثم غلامی کارگردان مستند «در جستجوی یک سرباز» بیان کرد که این اثر روایتگر داستان رزمندهای است که به خاک سپرده میشود اما بعد از مدتی زنده به خانه بازمیگردد. میثم غلامی کارگردان مستند «در جستجوی یک سرباز» همزمان با حضور این مستند در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»، درباره آن توضیح داد: این مستند روایت یک اتفاق عجیب و غریب در استان لرستان، شهرستان دلفان، روستای ظفرآباد است. در این روستا شخصی به نام حجتالله محرابی عازم جبهه و در عملیات مرصاد مفقود میشود. دوستان او فکر میکنند او به شهادت رسیده و به خانوادهاش اعلام میکنند. خانواده بهدنبال فرزند شهید خود به معراج شهدا میروند اما اثری از او پیدا نمیکنند. در نهایت جنازهای را به روستا میآورند و به نام حجتالله دفن میکنند. دو سال بعد از خاکسپاری، رادیو لرستان اعلام میکند که حجتالله محرابی ظفرآبادی از چنگال رژیم بعث عراق آزاد شده است. قصه مستند ما از اینجا شکل میگیرد. وی افزود: حجتالله محرابی وقتی به خانه برمیگردد با قبری مواجه میشود که نام خودش بر روی آن است. او با ۳۰ سال تأخیر تصمیم میگیرد صاحب اصلی قبر را پیدا کند. در این ۳۰ سال حتی کار رسانهای هم درباره این شهید صورت نگرفته و بهعنوان کارگردان در بخشی از مستند از یکی از رسانههای محلی پیگیر این مسئله میشوم که آیا در این سالها کار رسانهای درباره این شهید صورت گرفته است یا خیر؟ هیچکس بهدنبال یافتن هویت واقعی شهید مدفون در این مزار نبوده، هیچکس گویی چنین دغدغهای نداشته است.
وقتی همه سکوت کردند
کارگردان این مستند ادامه داد: در این مستند از خانواده محرابی این سوال را مطرح کردم که در این چند سال آیا فکر کردهاید که این شهید چه کسی است اما همه سکوت میکنند. در نوبت دوم که این سوال را مطرح میکنم هم هر کدام جوابهایی میدهند که جواب اصلی سوال من نیست. در سکانس دیگری حجت را با خانواده شهید گمنامی مواجه میکنم تا شاید بعد از سی و چند سال متوجه زجر و سختی این خانوادهها بشود و به خاطر آنها هم شده پیگیر یافتن هویت واقعی این شهید شود. غلامی در ادامه درباره دلایل تحویل جنازه اشتباهی از سوی خانواده محرابی توضیح داد: این اتفاق دو دلیل داشته است. اول اینکه آنها شک و شبهه داشتهاند و نسبت به شهادت حجت یقین نداشتند. دومین نکته هم این است که مسئولان وقت معراج، به راحتی پیکر را تحویل دادهاند و برای رسیدن به قطعیت نسبت آنها سختگیری نکردهاند. در بخشی از مستند شاهد روایت افراد از اشتباه خود در مواجهه با پیکر شهید خود هستیم.وی افزود: ما از دو طریق میتوانستیم به هویت واقعی این شهید پی ببریم. یکی به دست آوردن اطلاعات آماری که نیاز به یک عملیات محرمانه داشت. در قالب یک تیم چهارنفره تا جایی پیش رفتیم و توانستیم بخشی از اطلاعات را بهدست بیاوریم. از بیش از هزار و دویست شهید عملیات مرصاد، با فیلترهای مختلف به یک فهرست ۴۷ نفره رسیدیم. بعد از آن فهمیدیم این آمار به روز نشده است. با اطلاعات آماری بیشتر شاید به فهرست ۳۰ نفره هم میرسیدیم اما سوال اصلی این است که وقتی ما تا این مرحله پیش رفتهایم آیا مسئولان مربوطه نمیتوانستند در ادامه مسیر همکاری کنند و با آزمایش دیانای و یا هر مسیر دیگری به یافتن هویت این شهید کمک کنند؟ این درد من بهعنوان یک دهه هفتادی است که جنگ را ندیدهام اما نسبت به این موقعیت احساس درد میکنم!
پاسخ ما به مادران شهید چیست؟
این مستندساز ادامه داد: در بخشی از این مستند مسئول بنیاد حفظ آثار شهدای منطقه غرب کشور میگوید مادر شهیدی را سراغ دارد که آنقدر گریه کرده بود، چشمهایش سفید شده بود. حالا پاسخ ما به این مادران شهید چیست؟ خدا شاهد است که بابت تکتک این مادران چشم انتظار باید فردای قیامت پاسخگو باشیم. یکی از انگیزههای من برای ساخت این فیلم مادر شهیدی در روستای پدریام بود که دو سال پیش به رحمت خدا رفت اما در تمام مدت زندگی، هر روز درهای خانهاش را باز میگذاشت تا شاید فرزند شهیدش بازگردد.وی افزود: منی که جنگ را ندیدهام، این موقعیت خانواده شهدا را درک کردهام. سوژه اصلی من در این مستند هم حجتالله محرابی نیست، بلکه خانواده شهدای گمنام هستند. زمانی هست که علت گمنامی یک شهید، خواست خداست، اما گاهی کار دست ماست. کارگردان «در جستجوی یک سرباز» درباره شخصیت حجتالله محرابی توضیح داد: او بهشدت فرد غیرواکنشی بود و هیچ کنش سینمایی در رفتارش نسبت به حوادث پیرامونی نداشت. برای ساخت این مستند هم به سختی با او دست و پنجه نرم میکردم.
غلامی درباره جذابترین اتفاق حین فرآیند ساخت این مستند هم گفت: از همان اول که من با قصه این شهید مواجه شد، منقلب شدم. وقتی یکی از دوستان بهصورت یک خطی داستان این بنده خدا را برای من تعریف کرد همان لحظه به ذهنم آمد، خدایا شاید از زندگی مادر این شهید، تنها ۵ دقیقه مانده باشد و همین اندازه فرصت داشته باشد تا لااقل قبر فرزندش را ببیند. همین اندازه برایم کفایت میکرد. گفتن این حرفها برای ما راحت است اما وقتی با خانواده شهدا همکلام میشوید میبینید چقدر از لحاظ روحی همهشان نابود شدهاند. خاطرم هست روزی در حین فیلمبرداری خودم تاب نیاوردم و به گریه افتادم. همان زمان که به شدت گریه میکردم، پسرخالهام تماس گرفت و خبر داد که پدربزرگم به رحمت خدا رفته است. خیلی پدربزرگم را دوست داشتم و بهشدت از این خبر منقلب شدم اما به عوامل نگفتم و تنها تهیهکننده را در جریان گذاشتم. رفتم در مراسمها شرکت کردم و بازگشتم برای ادامه فیلمبرداری.
ماموریت ویژه وزیر ارشاد به جامعه هنری؛ ایران نیازمند امید است
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره «سینماحقیقت» بیان کرد که جامعه و جوانان امروز ایران نیازمند امید هستند. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روی صحنه آمد و به بیان سخنانی پرداخت.وی گفت: در محفل مستندسازان هستیم و از همه تلاشهای این عزیزان تشکر میکنم. ما تمام تلاش خود را معطوف کردیم تا در همه بخشهای تولید در حوزههای فرهنگی و هنری گامهای مهمی را برداریم اساسأ رویکرد دولت بسط مسیر آزاد اندیشی، تولیدات انبوه و باکیفیت تست. طبق گزارشی که امسال در حوزه مستند داشتم باید بگویم این حوزه جای افتخار دارد، کارهای مهمی در آن صورت گرفته، واقعیتها به تصویر کشیدن شده اما در عین حال نیاز جامعه امروز ما امید است، امید مفهومی است که امروز ایران و جوانان عزیزمان بیش از همیشه به آن نیاز دارند و جامعه فرهنگی و هنری ما امروز مأموریتش دمیدن در روح امید است، امید امروز برای همه بخشهای جامعه ما یک ضرورت است، چه بهتر عزیزان ما در حوزه هنر بتوانند مثل همیشه ماموریتهای خود را برای وطن به خوبی سرانجام برسانند. ما در انجمن سینمای مستند باید تلاش کنیم همزمان دو کار مهم انجام بدهیم؛ یکی پشتیبانی جدی و تمام قد از هنرمندان مستندساز که این کار را انجام خواهیم داد. کار بعدی تلاش برای بازنمایی از تلاشها و زحماتی است که صورت گرفته، یکی از حسرتهای من این است که نتوانستم فیلمهای جشنواره را ببینم اما تلاش میکنم ببینیم و آنها را در جاهای مهم نظام به نمایش بگذارم حتماً کاری که در مورد آسیبهای اجتماعی ساخته شده باید در هیات دولت به نمایش گذاشته شود، باید تصمیم گیران ما در بخشهای مختلف این فیلمها را ببینند، این فیلمها آیینه کاملی است از آنچه که وجود دارد، در این فیلمها اغراق و بزرگنمایی و … صورت نگرفته و هرآنچه اتفاق افتاده، به تصویر کشیده شده است. اگر شورای اجتماعی کشور تشکیل میشود و میخواهد برای ناهنجاریها تصمیم بگیرد نباید این موضوعات را در پشت درهای بسته ببیند. این فیلمها فرصتی است که بتوانیم از واقعیتها باخبر بشویم. مگر میشود کسی مردم پلدختر را ببیند و راحت از کنارش رد شود. «سینماحقیقت» باید این واقعیتها را جلوی چشم تصمیمگیران بیاورد از بنده که عضو کابینه هستم این وظیفه را بر عهده دارم تا بخشهای دیگر. من خیلی خوشحال شدم که نیروی انتظامی از فیلم «هیچکس منتظرت نیست» تجلیل کرد. این نشان میدهد نهادهای انتظامی ما در چه افق خوبی حرکت میکنند، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی باید بتواند سوژههای خوب را تعریف کند وقتی از امید حرف میزنیم باید در کنار مشکلات و سختیها، امید را نشان بدهیم.
اخبار
وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛
برنامه وزارت ارشاد برای ۲۰۰ فیلم مانده در صف اکران چیست؟
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نزدیک به ۲۰۰ فیلم سینمایی در نوبت اکران توضیحاتی ارائه کرد.
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه پانزدهمین جشنواره «سینما حقیقت» در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره فیلم فجر و ارزیابیاش از بازدید دبیرخانه این جشنواره اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر تقویم و زمان بندی خوبی دارد و طبق برنامههایش جلو میرود. ۵ دی ماه فیلمهای بخش مسابقه نهایی اعلام خواهد شد. جمعبندی خودم به شخصه این است که به لحاظ کمی و کیفی، جشنوارهای خوب را شاهد خواهیم بود.اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره تعداد فیلمهای زیاد در صف اکران مانده و برنامههای وزارتخانه برای ساماندهی این فیلمها و فیلمهای جدیدی که به صف اکران میپیوندند، چیست؟ گفت: در حال حاضر با برنامه فشردهای روبرو هستیم؛ نزدیک ۲۰۰ فیلم سینمایی در نوبت اکران داریم. به همکارانم در سازمان سینمایی متذکر شدهام و در حال برنامهریزی هستند تا با حداقل مشکل از این برهه گذر کنند. فکر میکنم الان نیز وضعیت فیلمهای در حال اکران و استقبال مردم خیلی خوب است.
وی همچنین در مورد بودجه فرهنگی و کسری بودجه توضیح داد: اتفاق خوبی در دولت افتاد؛ اینکه بودجه نهادها افزایش آنچنانی نداشت، دولت یک تصمیم بزرگ برای حوزه فرهنگ گرفت، اینکه ۲ درصد بودجه دستگاههای اجرایی و شرکتهای دولتی برحسب آئین نامهای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه خواهد کرد، سال آینده در حوزه سینما، تئاتر و برنامههای دیگر هنری صرف شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اینکه این موضوع اختیاری است و دستگاهها مکلف به اجرای این امر نیستند، نیز گفت: وقتی مجاز است، یعنی فضای مطالبهگری وجود دارد. قبلاً این میزان، یک درصد بود که در جلسه نهایی دولت به ۲ درصد ارتقا پیدا کرد.
دنی ویلنوو به سراغ آرتور سیکلارک رفت
دنی ویلنوو قرار است فیلمی اقتباسی از یکی از داستانهای آرتور سیکلارک استاد نوشتن داستانهای علمی تخیلی بسازد.
دنی ویلنوو پس از ساخت فیلم علمی تخیلی «تلماسه» با اقتباس از رمانی از فرانک هربرت، اکنون قرار است یک سفر عمیقتر در دنیای علمی تخیلی داشته باشد.
پروژه بعدی این کارگردان با اقتباس از داستان «میعاد با راما» از آرتور سیکلارک پیشگوی دنیای فناوری شکل میگیرد.
کمپانی «الکون انترتینمنت» که قبلاً با ویلنو در پروژههای «بلید رانر ۲۰۴۹» و «زندانیان» همکاری کرده بود حقوق ساخت فیلمی با اقتباس از این رمان کلاسیک آرتور سیکلارک را به دست آورده است.
این رمان قبلاً مورد توجه مورگان فریمن و کمپانی تولید فیلم وی واقع شده بود و اکنون قرار است با همکاری «الکون» آن را تولید کنند.
آرتور سیکلارک خالق داستانهایی چون «۲۰۰۱: اودیسه فضایی» است که با همکاری استنلی کوبریک به یک شاهکار سینمایی بدل شد. آثار ویلنوو نیز بیشتر با آثار کوبریک مقایسه میشود و به ویژه فیلم علمی تخیلی وی «ورود» از این بابت تحسین شده است.
ویلنوو کارگردان کانادایی برنامه شلوغی پیش روی دارد و پیشتر اعلام شده بود که ساخت ادامه فیلم «تلماسه» که تنها نیمه اول رمان هربرت را دربرگرفته، در دستور کار قرار دارد.
اخبار
اصلاح باورهای غلط روی آنتن
تهیهکننده «مخاطب خاص» از ساخت این برنامه با هدف مخاطبانی که مسئول هستند و رساندن مشکلات مردم به گوش آنها خبر داد.
مرتضی میلانی تهیهکننده برنامه «مخاطب خاص» درباره ویژگیهای این برنامه و پرداختن به نظام سلامت گفت: محتوای برنامه را در خصوص نظام سلامت و مشکلات این بخش بنا نهادیم، زیرا آسیبهای این بخش به مردم بازمیگردد. سعی ما بر این بوده با حضور مسئولان و کارشناسان و کسانی که بحثهای مشورتی در باب مشکلات ارائه میکردند به موضوعات مورد بحث بپردازیم و تا امروز تصور میکنم توانستهایم صدای مردم را به مسئولان برسانیم.
وی درباره مخاطب برنامه تصریح کرد: مخاطبان این برنامه بیشتر مسئولان هستند اما بازخوردهای خوبی هم از مردم داشتیم. بحث بیمه، درمان و کادر درمان و مسائلی از این دست به نظام سلامت برمیگردد و مشکلات در این بخش مردم را درگیر میکند.
این تهیهکننده عنوان کرد: دوران کرونا روی برنامه نقشی اساسی داشته است و مطالبهگری نسبت به این دوران محور کار قرار گرفته است. به عنوان نمونه در این برنامه قول تزریق روزی یک میلیون دوز واکسن از مسئولان را گرفته و به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح و پیگیری شد. به هر حال رادیو رسانه بحرانهاست و رادیو سلامت هم در پاندمی کرونا نقش پررنگی داشته است.
میلانی تصریح کرد: همچنین سعی کردیم در برنامه باورهای غلط را نسبت به برخی اتفاقات حوزه بهداشت و درمان مطرح و آنها را تصحیح کنیم تا جلوی سودجویان فضای مجازی گرفته شود.
وی اضافه کرد: در پاندمی کرونا سبک زندگی سالم را مطرحکردیم و در زمینه آگاهیبخشی و امیدبخشی قدم برداشتیم، زیرا یکی از رسالتهای مهم رسانه همین است.
تهیه کننده «مخاطب خاص» در پایان با تاکید بر محور قرار دادن مسائل مردم یادآور شد: تلاش ما بر این بوده صدای مردم باشیم و مشکلات را به گوش مسئولان برسانیم تا در تصمیمسازیها با اطلاعات و آگاهی بیشتری اقدام شود.
جواد نوفرستی مجری-کارشناس برنامه «مخاطب خاص» است که شنبهها ۸ تا ۹ شب پخش میشود.
اسپایک لی با نتفلیکس قرارداد چند ساله امضا کرد
اسپایک لی با عقد قراردادی با نتفلیکس، پذیرفت تا همکاری چند ساله با این کمپانی تولید را شروع کند.
اسپایک لی کارگردان برنده جایزه اسکار و چهره همیشه منتقد سیاستهای آمریکا با شرکت تولید فیلم خود «۴۰ آکرز» همکاری چند سالهای را با نتفلیکس شروع کرد. این قرارداد پس از همکاری موفقیتآمیز برای تولید فیلم «۵ قطره خون» و سریال «او خواهد داشت» امضا شد.
به جز این، کارگردانی «راندی کینگ» و تولید «دیروز میبینمت» نیز توسط اسپایک لی برای این کمپانی در دست اجراست
این فیلمساز با تحسین این سرویس استریم برای پذیرش خطر ساخت فیلمهایی مثل «۵ قطره خون» که همه استودیوهای دیگر آن را رد کردند، این همکاری را تایید کرد.
وی از مدیران نتفلیکس به عنوان چهرههایی نترس یاد کرد و با انتشار بیانیهای اعلام کرد که این قرارداد را بسته است زیرا هیچ راهی بهتر از این برای ادامه این همکاری نمیدید.
وی تاکید کرد که قصد دارد در قالب این قرارداد بر فیلمنامهنویسان متنوعتری تمرکز کند و افزود باید به جوانان خدمت کرد.
اسکات استایر مدیر فیلم جهانی نتفلیکس هم تاکید کرد که نویسندگی و کارگردانی اسپایک لی درباره این زمانه جذاب و روشنگرانه و در عین حال بسیار سرگرمکننده است.
این همکاری از ماه ژانویه شروع میشود و «لی» قرار است در مرحله بعد تهیه کننده «گوردون همینگوی و قلمرو کتولهو» به کارگردانی استوفون بریستول کارگردان سریال «دیروز میبینمت» باشد.
فیلم ابرقهرمانی آمیتاب باچان سال دیگر اکران میشود
پس از چندین بار تاخیر در نمایش فیلم ابرقهرمانی هندی با بازی آمیتاب باچان اعلام شد این فیلم سال دیگر اکران میشود.
«برهماسترا» فیلم ابرقهرمانی هندی که با بازی آمیتاب باچان، رانبیر کاپور و آلیا بهات ساخته میشود ۹ سپتامبر ۲۰۲۲ راهی سینماها میشود.
این فیلم که ساخته آیان موکرجی است و ناگرجونا آکیننی و مونی روی دیگر بازیگران آن هستند به زبانهای هندی، تامیل، تلوگو، مالایالام و کانادا نمایش داده میشود.
داستان این پروژه ابرقهرمانی فانتزی در هند معاصر رخ میدهد و در حالی که یک انجمن مخفی به نام «برهمنش» از «آستراها» یا سلاحهای الهی ساخته شده در هند باستان حفاظت میکنند، اکنون یکی از قدیمیترین این سلاحها به نام برهماسترا در حال بیدار شدن است و جهان را تهدید میکند.
این فیلم که بر مبنای اساطیر هندی ساخته شده قرار است با ۲ فیلم دیگر ادامه پیدا کند. در قسمت اول شیوا قهرمان داستان با بازی کاپور که عاشق ایشا با بازی بهات است، وقتی میفهمد یک قدرت بزرگ یعنی قدرت آتش را در درون خود دارد، زندگیاش با تغییر روبهرو میشود. وی به دنیای آستراس سفر میکند تا جهان را کشف کند.
آیان موکرجی یکی از استعدادهای بزرگ فیلمسازی هند است که سال ۲۰۰۹ با اولین فیلمش «بیدار شو سید» با بازی کاپور و کونکونا به عنوان نویسنده-کارگردان به شهرت رسید. وی موزیکال پرفروش «جوانی و دیوانگی» را سال ۲۰۱۳ با بازی کاپور و دپیکا پادوکون ساخت.
«برهماسترا» پروژه رویایی موکرجی است که مدتها در حال شکل دادن به آن بوده است. وی گفته است: «برهماسترا» الهام گرفته از اساطیر هندی است و با شخصیتهای مدرن امروز روایت میشود و به نوعی میتوان آن را اسطورهشناسی مدرن خودمان نامید. در این فیلم باچان به نوعی نقش دامبلدور برای هری پاتر یا گندالف جادوگر برای فرودو بگینز را ایفا می کند؛ نقش یک راهنمای خردمند که به شخصیت شیوا کمک میکند تا قدرتهای خود را در عمل بروز دهد و سرنوشتش را به دست بگیرد.
این کارگردان گفته است این فیلم را با الهام از «هری پاتر» و «ارباب حلقهها» ساخته و در آن شرق و غرب را با هم ترکیب کرده است.
وی تاکید کرد که هند در گذشته فناوری ساخت فیلمهای ابرقهرمانی را نداشت و به همین دلیل در این ژانر عقب ماند اما حالا همه دانش لازم برای ساخت چنین فیلمهایی در کشور وجود دارد.
سه گانه «برهماسترا» توسط استودیو فکس استار، کاران جوهر درارا پرودانکشنز، پرایم فوکوس و استارلایت پیکچرز تولید میشود.
هرچند به صورت رسمی بودجه ساخت این فیلم اعلام نشده اما فیلم اول با بودجه حدود ۳ میلیارد روپیه (۴۰ میلیون دلار) ساخته شده است. موکرجی گفت در مقایسه با هالیوود این فیلم با فیلمهای ۱۰۰ میلیون دلاری آنها برابری میکند.
قسمت دوم و سوم «برهماسترا» برای سالهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ برنامهریزی شده است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9658/29619/102164
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9658/29619/102165
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9658/29619/102166
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9658/29619/102167
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9658/29619/102168
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9658/29619/102169
|
عناوین این صفحه
- معرفی بهترین فیلمهای مستقل
- تحول در برنامههای رادیویی و تلویزیونی یک ضرورت گریز ناپذیر است
- صاحب این مزار کیست؟
- ماموریت ویژه وزیر ارشاد به جامعه هنری؛ ایران نیازمند امید است
- اخبار
- اخبار