|
در یک نشست مطرح شد؛
موزه سینما آلبوم خانوادگی سینماست
نشست «بررسی قدرت موزه سینما بر سینمای ایران» با حضور سیدمحمد بهشتی، حبیب احمدزاده، سیداحمد محیط طباطبایی و شادمهر راستین توسط موزه سینمای ایران با همکاری ایکوم (شورای بینالمللی موزهها) عصر روز گذشته یکشنبه یکم خرداد در سالن فردوس این مجموعه فرهنگی- تاریخی برگزار شد.
در ابتدای این نشست شادمهر راستین از سخنرانان مراسم که اجرای آن را هم برعهده داشت، گفت: شعار امسال ایکوم، قدرت موزه است و هر موزهای نسبت به این شعار برنامههایی دارد و از موزه سینما برای برگزاری این نشست تشکر می کنم.در ادامه سید احمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم (شورای بینالمللی موزهها) در ابتدای این نشست با بیان اینکه شورای بین المللی تعریف مشخصی دارد، توضیح داد: موزهها بر اساس فناوریهای جدید، تکنولوزی و بهرهبرداری از آنها در شرایطی قرار گرفتهاند که فراگیری بسیار زیادی پیدا کردهاند و با استفاده از این فناوریها میتوانند جمعیت بیشتری از انسانها را از ردههای مختلف به موزه دعوت کنند.وی ادامه داد: موزه به عنوان نهادی که آموزش را با هدف ارتقای سطح جامعه مدنی به کار گرفته، یک قدرت است که از این شیوه بهره مند هستند. قدرت دیگر موزه این است که مکانی تاریخی بوده و با توجه به پایداری فضایی که در آن شکل گرفته به جامعه خود کمک میکند و شورای بینالمللی این موضوعات را قدرت موزه میداند. محیط طباطبایی با بیان اینکه موزه دارای قدرت است، بیان کرد: تعریف موزه به عنوان یک نهاد هر چه باشد، خروجی آن باید صلح، همزیستی و تفاهم باشد زیرا موزه به انسان شناخت و آگاهی میدهد و غیرممکن است که شناخت منجر به شجاعت و در نهایت صلح نشود. من معتقدم اگر پدیده ای به این نتیجه نرسد موزه نیست و نتوانسته کار خود را صحیح انجام دهد. تداوم کینه ها و خشونت ها و انتقال آنها از نسلی به نسل دیگر وظیفه نهاد دیگری است؛ وقتی حرف از موزه می شود، موزه این موارد را باید تبدیل به صلح کند زیرا تمام موزه های جهان برای صلح می جنگند اما تعریفشان متفاوت است. از ویژگی های مهم موزه ها این است که باید خروجی شان صلح باشد اگر بدین شکل نباشد باید بازنگری شوند.
وی با بیان اینکه مطمئنا موزه تحلیلگر و جهت دهنده نیست، گفت: موزه دایره المعارفی است که ما را متوجه می کند که کجا هستیم و به کجا باید حرکت کنیم. موزه ها اساسا پایه آینده هستند و گذشته را برای آینده می آورند و وقتی به موزه سینما می رویم این موضوع را کاملا درک میکنیم. موزه به امید اشاره میکند و برای تلاش برای صلح و جامعه بهتر رقم می خورد. بنابراین قدرت موزه فراتر از تکنولوژی است و آینده ای پایدارتر را شکل میدهد.
برای اینکه یک ملت را بشناسیم باید به موزه تاریخیشان رجوع کنیم
در ادامه سیدمحمد بهشتی پژوهشگر و کارشناس فرهنگی ضمن تبریک هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه، گفت: جنبههایی از موزه وجود دارد که فارغ از بحث تکنولوژی و ارتباطات که امروزه اهمیت دارد به خود موزه بودن مربوط میشود و ما میخواهیم به آن جنبههایی که پایدارتر است اشاره کنیم. موزه فیالنفسه خصوصیاتی دارد که در آن قدرتی پدید میآید که در چیزهای دیگر نیست. در کشور نهادهای مختلفی داریم که موضوعات مختلفی را مدیریت میکند به عنوان مثال ما وزارت کشاورزی داریم که محصولات مختلفی را تولید می کند و در یک پروسه یک ساله مصرف و تبدیل به فضولات می شود و محصولات صنعتی هم به همین شکل که با کمی تامل متوجه می شویم عمر طولانی ندارند و عمدتا ناپایدارند و شاید علم، دانش و موزهها پایدار هستند. بهشتی تاکید کرد: موزه سینما خود یک امر معاصر است که سبقه تاریخی زیادی ندارد (صد سال بیشتر از عمر سینما نمی گذرد) اما پایدار است و ویژگیهایی دارد که این خصوصیت به پایدار بودن آن کمک میکند.
وی با بیان اینکه همه اموری که امروزه با آنها سروکار داریم از تعداد بیشماری امور متغیر و تعداد معدودی امور ثابت تشکیل میشود، ادامه داد: از جمله متغیرها سبک زندگی است مانند سبک زندگی امروز که با سبک زندگی زمان قاجار متفاوت است. شهرهایی هستند که خانه های قاجاری را برای بازدید گذاشتند و همه ما از دیدن آنها لذت می بریم اما قابلیت زندگی کردن ندارند. قاجاری که اکنون مورد استفاده نیستند به دلیل اینکه سبک زندگی امروز ما تغییر کرده است. تکنولوژی نیز از مواردی است که متغیر است؛ زمانی وسیله نقلیه اسب و گاری بود و به تدریج اتومبیل، قطار، هواپیما اختراع شده است.وی بیان کرد: گاهی این تغییر و تحولات آنقدر زیاد است که ما را متقاعد میکند امر ثابتی وجود ندارد در حالی که جهان امروز، جهان ارتباطات و اینترنت است و هیچ چیز ثابتی وجود ندارد. همه اینها شاخه، برگ و میوههای درختی هستند که این درخت بر ریشه ثابت ایستاده است و این درست همان چیزی است که ما از آن غفلت میکنیم. باید توجه داشته باشیم که موزه ها در مورد این امر ثابت، مسئولیت دارند در مقابل امری که به راحتی دچار دگرگونی نمی شود به ما یادآوری می کند که امر ثابتی وجود دارد و نباید عوامانه تحت تاثیر طوفان تغییرات آن را فراموش کنیم. در روزگاری که در طوفان تغییرات هستیم موزه ها مسئولیت و نقش زیادی دارند به عنوان مثال، قیمت و ارزش لنگر زمانی مشخص می شود که کشتی دچار طوفان می شود زیرا چیزی که کشتی را نجات می دهد لنگر است و موزهها نقش لنگر را ایفا میکنند.موزه سینما در واقع آلبوم خانوادگی سینماست که شرح فتوحات سینما در آن ثبت و ضبط شده و هر فردی از اهالی سینما و اهل ایران نسبت به دستاورد ارزشمندی به نام سینما در کشور ناامید و دچار تردید شدند، خوب است که به موزه سینما سری بزنند زیرا مانند لنگری آنها را آرام میکند
بهشتی ادامه داد: یادم می آید گاهی برخی دوستان سینمایی ناامید میشدند و من به آنها میگفتم وقتی میگویند فردی فاتح قله اورست است یعنی همان فرد زمانی برای رفتن به قله اورست زحمت کشیده و روزهای دیگر هم مانند انسانهای معمولی زندگی میکند و به بقیه امور زندگی مانند ما میپردازد و همین زندگی روزمره آنها گویای آن است که قله اورست فتح شدنی است. امروز می توانیم بگوییم موزه سینما حال شما را خوب میکند و یادآور آن است که قله اورست فتح کردنی است. من معتقدم سینمای ایران به صورت مکرر سینمای ایران را فتح کرده است. وی تاکید کرد: موزه سینما در واقع آلبوم خانوادگی سینماست که شرح فتوحات سینما در آن ثبت و ضبط شده و هر فردی از اهالی سینما و اهل ایران نسبت به دستاورد ارزشمندی به نام سینما در کشور ناامید و دچار تردید شدند، خوب است که به موزه سینما سری بزنند زیرا مانند لنگری آنها را آرام میکند. مگر چند کشور در دنیا موزه سینما دارند؟ مگر چند کشور داریم که سینما و تاریخ سینما هم داشته باشند که بتوانند به واسطه آنها موزه سینما داشته باشند؟ موزه سینمای ایران همه چیزش تجربه خود ما است.
وی با تاکید بر باثبات بودن موزه یادآور شد: در موزه ها هدف اصلی قراردادن اشیا کنار هم قرار نیست و آنچه اهمیت دارد باثباتی موزه است. برای اینکه یک ملت را بشناسیم باید به موزه تاریخیشان رجوع کنیم. مثلا، موزه «بُن» من را متوجه کرد که مردم آلمان ۷۰۰ سال پیش عمدتا عشایر بودند و یک سری اشیا نفیس رم را پیدا کرده بودند که هیچ کدام مربوط به خود آلمان نبود. تمدن در آلمان ۶۰۰ و خرده ای سال بیشتر سابقه ندارد و یا در سوئد وقتی به موزه شان مراجعه کنیم متوجه می شویم که چقدر در فقر زندگی می کردند. در موزههای ایران گنجینه هایی داریم که مربوط به تاریخ و تمدن ما است که حال همه ما را خوب می کند.
تصحیح و جهت دهی پیام مهمترین وظیفه موزه سینما است
در بخش دیگری از این نشست حبیب احمدزاده نویسنده، پژوهشگر و مستندساز با طرح این سوال که در باب فعالیت موثر موزه سینما در آینده چه باید کرد، گفت: امام موسی صدر جملهای دارد مبنی بر اینکه میگوید یکی از مشکلات علمای ما این است که میخواهند بدانند پیامبر در زمانه خودش چگونه رفتار می کرده است؟ درحالیکه ما باید بدانیم پیامبر اگر امروز بود چگونه رفتار میکرد. از همین منظر من معتقدم که ما باید برای آینده برنامهریزی کنیم.
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس نقش پر رنگی در عقبه فرهنگی ما دارد، افزود: ما در کشور ۲ موزه فعال داریم که به مساله جنگ و صلح و دفاع مقدس پرداخته اند؛ موزه دفاع مقدس و موزه صلح و من به عنوان کسی که در دانشگاه تدریس میکنم سعی دارم در طول تدریس دانشجویان و حتی مهمانان خارجیام را به هر ۲ موزه ببرم و هربار دقت میکنم که خروجی بازدیدهای آنها چه می شود.
احمدزاده یادآور شد: ما فرهنگ عظیمی تحت عنوان دفاع مقدس داریم که به عنوان دفاع از مملکت شناخته میشود که برای تبلیغ و نهادینه کردن آن باید به سیر فرهنگ توجه کنیم و هرکسی فقط به دنبال شاخ و برگ خود نباشد. اصلی ترین موضوع در هر چیزی این است که ما چه نتیجه و ثمرهای را از آن موضوع میخواهیم به دست آوریم و با آن موضوع چه کارهایی میخواهیم انجام دهیم و بر همین اساس ما در هر امر فرهنگی باید به دنیال این باشیم که خروجی آن چه خواهد بود. آیا به دنیال اثرگذاری هستیم و یا میخواهیم فقط گزارش کار بدهیم.
در ادامه مراسم کلیپی از جشنواره دانشآموزی در مناطق محروم یاسوج نمایش داده شد.
احمدزاده بعد از پخش کلیپ با اشاره به اینکه قطعا باید دفاع مقدس را ارج نهاد و با موضوع دفاع مقدس فیلمهای مختلفی ساخت گفت: باید مراقب بود که با ساخت آثار به نام دفاع مقدس کینهها را تقویت نکنیم زیرا کسی که بخواهد کینهها را یادآوری و بزرگ کند همان راه صدام را رفته است.
وی ادامه داد: امروز موزه سینما رسالت بزرگی دارد و همان طور که موزه صلح منتظر نشد و خودش دست به کار شد، موزه سینما هم باید خروجی داشته باشد. موزه سینما میتواند با اعتمادی که میان هنرمندان دارد کارهای زیادی انجام بدهد. به عنوان مثال می تواند هر سه ماه یک بار فیلمی را در یک منطقه محروم نمایش دهد.
موزه میتواند یک پایگاه باشد
راستین در ادامه گفت: قدرتی که دوستان در سخنان خود مطرح کردند، تعریفی از قدرت نرم و فرهنگ، قدرت نرم است و موزه میتواند از آن قدرت در برابر قدرت سخت که سلاح نظامی باشد استفاده کند همانطور که سینمای هالیوود هم از این مبنا استفاده کرده است و موزهها را تبدیل به جایی کرده که خواسته های اولیه انسانها را در فیلم ها تامین می کند. مثل ثروت، طمع و ... البته باید یادآور شوم که فیلمهایی هم با موضوع موزه ساخته شده است مانند فیلم «راز داوینچی» که در مسیر به دست آوردن گنجها به گنجهای پایداری میرسند؛ گنجهایی مثل روابط انسانی.
وی با تاکید بر اینکه جنبه روایتی ما امروز خیلی کم است، توضیح داد: روزی بود که این شهر جمال امید را داشت که سینما را روایت میکرد، خانم طاهری که فیلمخانه را روایت میکرد، آقای خستو میتوانند سال ها درباره فیلمها برای ما روایت بگویند و آقای انوار که در حال جمع آوری روایتها است. برخلاف آنکه میگفتند موزه مخاطب ندارد در دوران کرونا ثابت شد اگر قرار است چیزی پایدار و قابل انتقال باشد، موزهها هستند. مردم در دوران کرونا همه، سریالها و فیلمها را دیدند ولی بعد با خود گفتند دیگر چه چیز ثابتی هست که سراغش برویم؟
وی ادامه داد: من از اینکه موزه و کسب و کار با هم ارتباط داشته باشند هیچ ترسی ندارم زیرا مطمئنم گنجینهای است که آخرش منتهی به روابط انسانی می شود. ما شکل روایی جدیدی برای مخاطبی که با اطلاعات زیادی که از طرف اینترنت مخابره میشود نداشتیم به همین دلیل در بحث قدرت نرم نمیتوانیم فرهنگ را تبلیغ کنیم زیرا فرهنگ ترویجی است و آدمهایی را میخواهد که بدانند قدرت فرهنگ چیست. شاخصه های نفوذ نرم اهمیت دادن به تغییر و بیتوجهی به پایداری است یعنی هرچیزی که تغییر میکند از دورهای به بعد جذاب می شود.
سازمان فرهنگی هنری در سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر برگزار میکند
اجرای بستهبرنامه «خرمشهرها در پیش است»
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بستهبرنامه «خرمشهرها در پیش است» را به مناسبت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر در فرهنگسراهای مناطق ۲۲ گانه اجرا میکند.
به گزارش امتیاز، سید علیرضا فاطمیانپور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری بستهبرنامه «خرمشهرها در پیش است» در آستانه روز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد و گفت: ۸۳ عنوان برنامه فرهنگی هنری با ۱۷۵ اجرا به این مناسبت در نظر گرفته شده که هدف از برگزاری این برنامهها افزایش آگاهی شهروندان از حماسه آزادسازی خرمشهر است.
وی با اشاره به برنامه «شهری در آسمان» گفت: مدیریت فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه این برنامه را در طول چند روز با تجلیل از تعدادی از ایثارگران و رزمندگان تهرانی حاضر در عملیات آزادسازی خرمشهر (عملیات الی بیتالمقدس) برگزار میکنند. «شهری در آسمان» در فرهنگسرای امام(ره) به شکل ویژه در روز سهشنبه سوم خردادماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ برگزار میشود و در آن از علی محمد اسدی، یدالله بهمنآبادی، عبدالرسول نصیری و حمیدرضا سلامی فرماندهان دفاع مقدس تجلیل خواهد شد. همچنین بسته محتوای مجازی «خرمشهرها در پیش است» در نظر گرفته شده که در آن هر یک از فرهنگسراها یک عنوان محصول مجازی به مناسبت آزادسازی خرمشهر تولید و در فضای مجازی منتشر میکنند.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری افزود: در ویژهبرنامه «سینمای مقاومت» با مشارکت انجمن منتقدان خانه سینمای ایران و با حضور تعدادی از سینماگران شاخص حوزه دفاع مقدس، فیلم های «یدو»، «موقعیت مهدی»، «درخت گردو» و «آبادان ۱۱۶۰» از روز ۱۷ خرداد به مدت سه هفته متوالی به نمایش در میآید.
فاطمیانپور از برگزاری برنامه «روز خوب پیروزی» خبر داد و اظهار کرد: در این برنامه تعدادی از ساکنان شهرک ۲۲ بهمن که از جنگزدگان دوران دفاع مقدس و از شاهدان عینی جنگ تحمیلی هستند تجلیل میشوند و گزارشی از خاطراتشان تهیه و در فضای مجازی منتشر خواهد شد. برنامه «روایت فرمانده» نیز به تقدیر از خانواده شهید محمد جهانآرا اختصاص دارد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری ضمن گرامیداشت یاد شهدای عملیات فتح خرمشهر به بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت سردار شهید مصطفی کلهری فرمانده گردان سیدالشهدا اشاره کرد و گفت: ویژهبرنامه «امیر خطشکن» در روزهای منتهی به سالروز آزادسازی خرمشهر در باغ موزه قصر برگزار و از کتاب خاطرات وی با همین عنوان رونمایی شد.
وی در پایان گفت: برنامه «ایثار و پیروزی» در روز سوم خرداد با هدف تکریم جانفشانیهای رزمندگان اسلام با حضور خانواده شهدای منطقه ۱۶، سخنرانی یکی از فرماندهان دفاع مقدس، اجرای سرود و خاطرهگویی اجرا میشود. ۷۵ عنوان برنامه محلهای منطقهای نیز در فرهنگسراهای پایتخت میزبان شهروندان تهرانی است.
علاقهمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامهها میتوانند با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.
اخبار
نمایش ۵ فیلم کوتاه ایرانی در «شبهای فیلم پارسی» هامبورگ
«نما» عنوان سلسله برنامه اکران فیلمهای ایرانی در «شبهای فیلم پارسی» است که از روز جمعه ۶ خرداد ماه مصادف با ۲۷ می با نمایش ۵ فیلم کوتاه در هامبورگ آلمان آغاز میشود.
برنامه اول این رویداد اختصاص به نمایش ۵ فیلم کوتاه برگزیده ایرانی دارد که موضوعات روز جامعه پارسی زبان را به خوبی به تصویر کشیده است. پس از اتمام نمایش فیلمها نیز با حضور فیلمسازان جلسه گفتگو برگزار می شود.فیلمهای کوتاه «مانیکور» به کارگردانی آرمان فیاض، «دَم» ساخته ناصر ضمیری، «موناکو» به کارگردانی آرمان خوانساریان، «به هیچ کس نگو» ساخته سحر ستوده و «صُراحی» اثر سعید نجاتی در روز جمعه ۶ خرداد ماه در سالن سینمای ۳۰۰۱ شانسه هامبورگ در قالب برنامه «نما» اکران میشوند. سلسله برنامههای «نما» از سوی انجمن فرهنگی همنشست هامبورگ به مدیریت داریوش عبادی سینماگر ایرانی برگزار میشود.
کارآفرینی که دغدغه مردم داشت
مرور خاطرات یک محله در «تاجر عاشق»
تجربی و پویانمایی، رهبر قنبری کارگردان سینما گفت: چهار سال پیش مستندی درباره شهر دریان در استان آذربایجان شرقی ساختم. زمان تولید آن مستند، با شخصیت مرحوم مهدی ابراهیمی دریانی آشنا شدم. او یکی از کارآفرینان مهم و معتبر و بنیانگذار محله دریان نو و موسس سوپرمارکتهای دریانی است. مردی که در تمام عمرش، در حال نوسازی، کارآفرینی و کمک به اقشار مختلف به ویژه افراد بی بضاعت بود.
وی ادامه داد: تصویربرداری این مستند در دریان، مناطق مختلفی از استان آذربایجان و تهران انجام شده است. ۴۰ درصد از تصویربرداری پیش رفته و امیدوارم با اتمام تصویربرداری، فیلم به جشنواره «سینماحقیقت» برسد.قنبری در پایان بیان کرد: از مهدی ابراهیمی دریانی تصاویر و آلبومهایی وجود دارد که از آنها در فیلم استفاده میکنم، خانواده دریانی برای تولید این مستند همکاری لازم را با من داشتند. خوشبختانه خانواده وی، حرفه پدر را ادامه داده و در حوزه بازرگانی صاحب نام و معتبر هستند. عوامل این پروژه عبارتند از پژوهش و کارگردانی: رهبر قنبری، تصویربرداری: علی شهریاری، صدابردار: مجید فردی انور، حجت پاشاپور، دستیار صدابردار: امیررحمت حیدری، مهریار قنبری، محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی وپویانمایی.
پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب با «باغ» حسن معجونی افتتاح شد
طی ۲ سال گذشته پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب راهاندازی و آماده بهرهبرداری بود ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت رسمی خود را آغاز نکرد. در این شرایط و در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی امیررضا کوهستانی در فضای باز این مجموعه اجرا شد. با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا و از اول خرداد سال ۱۴۰۱، فضای داخلی پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب با اجرای نمایش «باغ» به کارگردانی حسن معجونی به صورت رسمی افتتاح شد.نمایش «باغ» در سالن «کُرهال» این مجموعه که دارای ۲۶۰ صندلی، سن دارای ابعاد ۱۲ متر در ۱۲ متر و دارای سن گردان به قطر ۱۰ متر، سیستم نور ال ای دی و سیستم صوتی Array است، به صحنه رفت. بلک باکس، استودیو باکس و کافه کُر از دیگر فضاهای پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب است که در زمینه تئاتر و موسیقی فعالیت میکند.نمایش «باغ» با حضور (به ترتیب حروف الفبا) وحید آقاپور، برنا انصاری، رضا بهبودی، داود پژمانفر، مهسا جمشیدی، هدیه حسینینژاد، مازیار سیدی، آوا شریفی، کتایون طلایی، زینب عباسی، هومن کیایی و فرزانه میدانی، ساعت ۲۰:۳۰ اجرا میشود.
اخبار
سریال «موسی(ع)» حاتمیکیا یک «ابرپروژه» است
در پی انتشار اخبار غلط برخی رسانهها درخصوص توقف ساخت سریال حضرت موسی (ع) با صدور اطلاعیهای ضمن تکذیب این خبرسازی گفت: پروژه بزرگ و عظیم «موسی (ع)» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا که یکی از پروژههای الف ویژه رسانه ملی است، همچنان مراحل مختلف پیشتولید را میگذارند و تاکنون هیچگونه توقفی نداشته است.
در این اطلاعیه آمده است: از یک سال و نیم گذشته آقای ابراهیم حاتمیکیا بازنویسی فیلمنامه سریال «موسی (ع)» را آغاز کرد و تاکنون ۳۰ قسمت از این سریال بیش از ۶۰ قسمتی به طور کامل بازنویسی شده و بارنویسی قسمتهای دیگر نیز به سرپرستی ایشان در حال انجام است.
همچنین از یک سال گذشته با برپایی ۱۰ کارگاه بزرگ چوب، آهن، دوخت لباس تاریخی و… آکسسوار صحنه در حال ساخت و آمادهسازی است که این روند نیز همچنان ادامه دارد. همزمان با انجام این کار، طراحی سهبعدی دکورهای عظیم سریال نیز انجام شده و با انتخاب لوکیشنهایی نظیر شهرک دفاع مقدس و چند نقطه دیگر در اقصی نقاط کشور، ساخت دکور نیز در مراحل ابتدایی در حال انجام است. گروه جلوههای ویژه هم همانند سایر گروههای دیگر در حال برنامهریزی برای انجام امور این سریال است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: گروه کارگردانی سریال «موسی (ع)» در کنار برنامهریزیهای در حال انجام، تاکنون از میان هزاران نفر از بازیگران و علاقهمندان بازیگری جهت بازی در سریال تست گرفته که از میان این افراد تعداد زیادی از بازیگران در حال انتخاب هستند.
روابط عمومی سیمافیلم در پایان ضمن درخواست از رسانهها درخصوص حمایت از پروژههای ملی فرهنگی و عدم حاشیهسازی برای این پروژهها تاکید کرد: سریال «موسی (ع)» همانند سریال «سلمان فارسی» یکی از ابرپروژههای بزرگ رسانه ملی است که ساخت آن چندین سال طول میکشد و در حال حاضر نیز نهتنها این پروژه متوقف نیست که حدود ۲۰۰ نفر در بخشهای مختلف پشت دوربین و کارگاههای مختلف مشغول آمادهسازی شرایط تولید سریال هستند.
نوازندگان نمایش موزیکال «دیو و دلبر» معرفی شدند
«دیو و دلبر» به نویسندگی و کارگردانی ماهان حیدری و آهنگسازی بهزاد عبدی علاوه بر همکاری با خوانندگان مطرح کشور از نوازندگانی چون مدیا هاشمی پیانو، سارا پارسایی فلوت، ثمیلا تحویلداری ساکسیفون، سحر شاطری سازهای کوبهای، تینا یوسفی: ویلن و لیلا حقجو: ملودیکا در این نمایش بهره میبرد.
این نوازندگان در هر اجرا از این اثر، به صورت تکنوازی و گروهنوازی به اجرای زنده قطعاتی میپردازند که پیش از این در نسخههای گوناگونی از «دیو و دلبر» در نقاط مختلف جهان اجرا شده است.
قطعه «Beauty and the Beast» که متعلق به انیمیشن «دیو و دلبر» محصول دیزنی در سال ۱۹۹۱ است از جمله این قطعات بوده که به نوعی نقطه الهام این نمایش نیز به شمار میآید. این قطعه توسط هاوارد اشمن ترانهسرایی و توسط آلن منکن آهنگسازی شده و یکی از معروفترین قطعات موسیقایی ساخته شده پیرامون «دیو و دلبر» است.
قطعه «Beauty and the Beast» بیانگر رابطه بین ۲ شخصیتِ بل و دیو است که برای اولین بار توسط آنجلا لَنزبری (بازیگر کاراکتر قوری) ضبط شده است.
۲ نسخه ساخته شده از این قطعه موفقیتهای بسیاری را کسب کرده که از آن جمله میتوان به دریافت جوایزی چون گلدن گلوب، اسکار و گرمی اشاره کرد.
نمایش موزیکال «دیو و دلبر» به تهیهکنندگی مشترک ماهان حیدری و النا خلیلی خرداد و تیر ماه سال جاری در تالار وحدت اجرا میشود.
تصویرسازی توسط شهاب جعفرنژاد طراحی شده است.
«قاره هفتم» به صحنه میرود
روایت مهاجران غیرقانونی
«قاره هفتم» به نویسندگی احسان نگهبان و میلاد ظهوریان، طراحی و کارگردانی احسان نگهبان و تهیه کنندگی حسین مومنیان از سوم خرداد ماه هر شب ساعت ۱۹ در عمارت سیمرغ روی صحنه میرود.
احسان صاحبدادی، علی فراستی، نیلوفر پناهی، حسام نورمحمدی، نازنین جعفری و محمدپوریا هلالی بازیگران این اثر نمایشی هستند.
از دیگر عوامل نمایش «قاره هفتم» میتوان به مشاور کارگردان: میلاد ظهوریان، دستیار کارگردان: فربد تاجیک، احسان صاحبدادی، منشی صحنه: آذین آزموده، برنامه ریز: فربد تاجیک، طراح صحنه و نور: احسان نگهبان، طراح گریم و لباس: نیلوفر حسن خانی، اجرای دکور: محمدپوریا هلالی، آهنگساز و تنظیم کننده: میلاد جسمی، مدیر روابط عمومی: سیدمحمدصادق سیادت، طـراح تـیـزر: علی فراستی، تـصـویـربـردار: رضا تیموری، طراح گرافیک: علی فراستی، امیرحسین راد، عکاس: رضا تیموری، طراح پوستر: یوسف خسروی، طراح بروشور: معین خطسیاه، تبلیغات مجازی: احسان حیدری، مشاور تبلیغات: امیرحسین راد و مدیر اجرایی: حسام نورمحمدی اشاره کرد.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: مهاجرانی که به صورت غیرقانونی از دریا آرافورا به سمت استرالیا راهی میشوند، درست وسط راه کشتی آنها غرق میشود و در کف اقیانوس منتظر شما هستند ... کُمَک!
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9753/30338/105850
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9753/30338/105851
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9753/30338/105852
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9753/30338/105853
|
عناوین این صفحه
- موزه سینما آلبوم خانوادگی سینماست
- اجرای بستهبرنامه «خرمشهرها در پیش است»
- اخبار
- اخبار