|
تام پین» و «یادگیری آزادی» در کتابفروشیها
ترجمه کتابهای «تام پین» نوشته مارک فیلپ و «یادگیری آزادی» نوشته پیتر گِری منتشر شدهاند.
کتاب «تام پِین» نوشته مارک فیلپ با ترجمه محمد قائد در ۱۶۸ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار تومان در فرهنگ نشر نو با همکاری نشر آسیم عرضه شده است.در نوشته پشت جلد کتاب میخوانیم: تامس پِین را میتوان متفکر سیاسی و روزنامهنگار و نویسنده انقلابی پیشرو عصر جدید دانست. جدا از شخصیت آزادمنش و گرچه نامتعارف و بحثانگیزش، نکته مهم در آثار او این بود که تا آن زمان کمتر کسی با این درجه از حرارت و شور نه درباره عامه مردم، بلکه در باب مباحثی اساسی برای عامه مردم مطالبی همهفهم نوشته بود.
امروز بیش از دویست سال پس از مرگ او، مثلا برای توضیح عدالت اجتماعی به زبان ساده، دشوار بتوان شیوهای کاملا متفاوت از سبک نیرومند و شورانگیزش یافت که به همان اندازه موثر افتد.
در سی و هفت سالگی تازه قلم به دست گرفت و نهتنها عامه مردم را علیه اشرافیت و نظام موروثی (به عنوان چیزهایی ضدعقلی، ضدخدایی و ضد بشری) میشوراند، که شخصا در سه کشور عَلَم طغیان علیه نظامهای سنتی برافراشت. کتاب «عقل سلیم»(۱۷۷۶) او خواندهشدهترین رساله چاپی انقلاب امریکا بود و «حقوق بشر»(۱۷۸۱-۱۷۹۲) او مشهورترین دفاعیه انقلاب فرانسه بود- فراخوانی به انقلاب در سراسر جهان.
محمد حسین لطیفی:
صحبت کردن در نقش پیامبر (ص) مسئولیت سنگینی بود
محمد حسین لطیفی در جدیدترین تجربهی خود در نمایش «روشنای شب تار» به کارگردانی حسن بزرا که با حمایت سازمان اوج این شبها در بوستان ولایت روی صحنه میرود، به جای شخصیت حضرت محمد (ص)صحبت میکند و در طول نمایش صدایش را میشنویم. این کارگردان میگوید زمانی که متوجه شدم محوریت نمایش دربارهی ماجرای غدیر خم است، انگیزهام برای انجام کار بیشتر شد و البته مسئولیت سنگینی هم برعهده داشتم.
محمدحسین لطیفی را با کارگردانی فیلمها و سریال های «عینک دودی»، «خوابگاه دختران»، «روز سوم»، «صاحبدلان» ، «نردبام آسمان» ، «سر دلبران» و ... به یاد میآوریم. کارگردانی که در کارنامهاش بازیگری و همچنین اجرای برنامههای «هفت» و «سینما اکران» هم به چشم میخورد.
پیش از این در برخی سریالهای خودتان مثل «دوکش» و «پادری» گویندگی را تجربه کرده اید. همکاری شما با عوامل نمایش «روشنای شب تار» چطور شکل گرفت؟
من در سریال «صاحبدلان» هم تمامی آیات قرآن را خودم خواندم و در سریال «نردبام آسمان» هم گویندگیِ کل سریال را برعهده داشتم. درواقع برای صدای نقش حضرت محمد رسولالله (ص) دوستان من را انتخاب کردند و همکاریمان اینطور شکل گرفت. زمانی که متوجه شدم محوریت نمایش دربارهی ماجرای غدیر خم است، انگیزهام برای انجام کار بیشتر شد. بارها پیش آمده که دوستان دیگری از من درخواست کردهاند که صدایم را در اختیار کاری بگذارم که علاقهی زیادی نداشتم. مگر در کارهای خودم یا احیانا کارهایی که به نوعی بشود گفت رنگ و لعاب مذهبی داشته باشد، گردنم از مو باریکتر است.
*از لحاظ حسی چطور؟ به دلیل اینکه نمایش «روشنای شب تار» یک روایت دینی است و هر شب برای دو هزار مخاطب روی صحنه میرود و طبعا اگر از لحاظ هنری خوب نبود، نمیپذیرفتید که به عنوان راوی حضور داشته باشید.
در اینجور مواقع تحت امر کارگردان قرار میگیرم و سعی میکنم براساس آکسانها و چیزی که کارگردان مدنظرش است، پیش بروم. واقعا احساس میکنم که از من صداهای بسیار بسیار بهتری هم در کشور وجود دارد که میتوانستند به جای شخصیت رسولالله (ص) صحبت کنند. برای من جای مباهات داشت و در عین حال مسئولیت سنگینی هم بود. کلامی که میخواستم بگویم، کلام رسوالالله (ص) است و به نوعی باید ادای دِینی اتفاق میافتاد. به همین دلیل این بخش از کار کمی برایم سنگین بود.
*به طور کلی تجربیات مختلف را دوست دارید، از اجرا گرفته تا فیلمسازی و بازیگری. همچنین در ژانرهای مختلفی فیلم ساختهاید، در این مورد که دوست دارید حوزههای مختلف را تجربه کنید، توضیح دهید.
بیشتر این تجربهها به دوستانی برمیگردد که من را دعوت به کار میکنند. علاقهی قطعیِ خودم در کارگردانی سینما است و گاهی اگر به عنوان بازیگر حضور پیدا کردهام یا اجرا را تجربه کردهام، درواقع چیزی است که وقتی دوستانم از من درخواست میکنند، ادای دِین میکنم. اما اینکه خودم پیگیر باشم که بخواهم اجرای یک برنامه را برعهده بگیرم، اینطور نیست. مثلا برای اجرای برنامهی «هفت» از شبکهی سه دوستان محبت کردند و مدتها با هم گفتوگو کردیم تا من توانستم بپذیرم که این برنامه را اجرا کنم. درمورد بازیگری هم مواردی بوده که تهیهکننده و کارگردان از دوستان خوبم بودهاند و اگر تقاضا کردند که نقشی را بازی کنم، باز هم به درخواست آنها بوده است. اما علاقهی شخصیام فقط در حوزهی کارگردانی است و دوست دارم ژانرهای مختلفی در فیلمسازی تجربه کنم. دوستان مجری یا کسانی که صداپیشه و دوبلور هستند، احساس نکنند که لطیفی میخواهد به همه جا سرک بکشد، چون واقعا اینطور نیست. اتفاقا دوست دارم صدای دوستان دیگر را بشنوم و آنها بیایند و ادای دِین کنند. اما موارد خاصی پیش میآید؛ یعنی یک جنس و بافت صدایی را یک کارگردان میخواهد که در این شرایط قاعدتا ما هم باید بپذیریم.
*خودتان به عنوان کسی که سالهاست در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت میکنید، حمایت سازمانهایی مثل اوج از کاری چون «روشنای شب تار» را چطور ارزیابی میکنید. در حالی که سازمانهای دیگری هم هستند اما بودجهشان را صرف چنین کارهایی نمیکنند. نقش این نهادها را چطور میبینید؟
من میگویم چرا سازمانهای دیگر حمایت نمیکنند. سازمان اوج کاری که باید را انجام میدهد و درست هم است. من چنین کارهایی را جزو وظایف سازمان اوج تصور میکنم. اما سازمانهای دیگر که پا پیش نمیگذارند باید توضیح دهند که به چه دلیل از این گونه کارها حمایت نمیکنند.
*در حال حاضر نمایش «سیصد» روی صحنه میرود و با استقبال مخاطبان مواجه شده است و از طرفی هم نمایش «روشنای شب تار» را روی صحنه میبینیم که این نمایش هم با استقبال مخاطبان روبهرو است. این تنوع سبد فرهنگی برای مخاطب را چقدر لازم میدانید و چقدر درست است که مخاطب بسته به نیاز و ذائقهاش بتواند به محتوای مورد نیازش دست پیدا کند؟
ما در چارچب قوانین جمهوری اسلامی ایران همه نوع سلیقهای داریم و همه جا، همه نوع خاستگاهی داریم. بنابراین باید به تمام اینها پاسخ دهیم. حالا یک کارگردان نمایش «سیصد» را روی صحنه میبرد و کارگردان دیگری هم در مجموعهی بوستان ولایت نمایش «روشنای شب تار» را روی صحنه میبرد که مسبوق به سابقه هم است. خاطرم هست که قبلا در تعزیههایی دوستان انجام وظیفه کردهاند که در همین بوستان ولایت در ایام محرم به کارگردانی آقای بهزاد بهزادپور کاری را روی صحنه بردند. تا جایی که اطلاع دارم نمایش «سیصد» هم کار نویی است و استقبال زیادی از آن شده و بازیگران چهره هم در این نمایش به ایفای نقش میپردازند. اما در مجموع کمکاری چیز بدی است و پرکاری اتفاقا خوب است. دوستان هر چقدر بتوانند خاستگاه مردم ایران را در بخشهای مختلف با سلایق مختلف پاسخگو باشند، من به فال نیک میگیرم.
سرپرست گروه نسیم رحمت؛
بهتر است به جای این لوح تقدیرها، از ما حمایت کنند
سرپرست گروه نسیم رحمت که به همراه گروهش به تازگی در جشنواره سرود «فجر» اول شدهاند، میگوید: برای حضور در جشنواره سرود «فجر» تنها سه ساعت تمرین کردیم که اتفاقا با آقای وزیر هم این مساله را در میان گذاشتم و ایشان به مزاح گفتند: «اگر شش ساعت تمرین میکردید چه میشد!».
یاور قربانینسب دربارهی راز ماندگاری سرودها، بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان این آثار پرداخت و تاکید کرد: درست نیست که ما به علت نداشتن سالن، نتوانیم تمرین کنیم و حتی مجبور شویم در پارک تمرین کنیم. بهتر است به جای این لوح تقدیرها، از ما حمایت کنند.
او در ادامه به معضل کپیبرداری سرودها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر گروه سرودهای زیادی داریم که اکثرا کارهایشان کپی از یکدیگر است؛ مثلاً چند هفته قبل در برنامهای که در حضور رییس جمهور در حسینیه جماران برگزار و از شبکه دو پخش شد، سرودی که اجرا شد، کار گروه ما بود. در چنین مواردی اسم شاعر و آهنگساز را تغییر میدهند و پیگیری هم کار به جایی نمیبرد. با پیش رفتن کپی کاری در ساخت سرود، وضعیت امروز سرودها به لحاظ کیفی چندان هم عجیب نیست.
قربانینسب تصریح کرد: امروزه هر کسی بخواهد میتواند چند دست لباس یک دست بر تن چند نوجوان بپوشاند، سرودی را پیدا کنند و تا حدی تغییر دهند و حتی در تلویزیون اجرا کنند. اگر سرود با همین روند جلو برود، چند سال دیگر مردم از آن استقبال نخواهد کرد؛ چراکه با خود میگویند، این گروهها هنری ندارند و تنها کار هم را کپی میکنند.
او عنوان کرد که وقتی گروههای سرود کار یکدیگر را کپی میکنند، به کودکان و نوجوانهایی که اعضای آنها هستند میآموزند که به راحتی میتوانند دسترنج یکدیگر را بدون اجازه استفاده کنند.
قربانی نسب با بیان اینکه سرود وضعیت خوبی ندارد، درباره راهکاری که میتواند به ساخت آثار باکیفیت منجر شود، گفت: باید از موسیقیدانهای خوب و سابقهدار استفاده کرد و البته افراد مستعد را آموزش داد و آهنگساز جدید تربیت کرد. خوب نیست که این همه کار ساخته شود، تولید سرود به هر قیمت و با هر موضوعی درست نیست. تنها باید در حد نیاز کار تولید کرد. همچنین باید برای گروههایی که بااستعداد هستند هزینه کرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
جشنواره رسانهای امام رضا (ع) نزدیک به فهم اجتماعی زمانه است
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جشنواره رسانهای امام رضا (ع) فراگیر، عمیق و نزدیک به فهم اجتماعی زمانه است.
حجتالاسلام سید سعیدرضا عاملی ظهر پنجشنبه در آئین پایانی دومین جشنواره رسانهای امام رضا (ع) در تالار قدس حرم مطهر رضوی اظهار کرد: مکتب فکری امام رضا (ع) مبتنی بر شاخصههای تمدنی اسلام و ارتباطات مؤثر، ظرفیت جهان شمول دارد که عدالت گرایی، عقلانیت حکمت و تدبیر و توجه به مردم و توجه کانونی به دیگران از نمادهای آن است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اسلام هراسی و شیعه هراسی محصول دیگرهراسی است، افزود: امام رضا (ع) فرمود بدترین زندگی از آن کسی است که دیگری از دست او در امان نباشد. وی گفت: امروز جهان به جهت دور شدن از سرمایه ایمان، وامانده و خسته و به دنبال پیام درست است. امروز قدرت تشخیص فردی و جمعی در جامعه ضعیف شده که بازتاب آن کژ رفتاریهای اجتماعی و اعتیاد و دیگر موارد است.
حجتالاسلام عاملی با بیان اینکه توان تشخیص حق و باطل و اصرار بر حقیقت از اصول مهم در رسانه است، افزود: در رسانه سنتی مخاطب را خنثی و دریافت کننده میدانند، در حالیکه در رسانه مدرن بر عکس این است.
در این مراسم حجت الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: جشنواره رسانهای امام رضا (ع) را باید با کیفیت عالیتر و اثرگذارتر در جامعه استمرار بخشیم.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خدا در قرآن کریم به قلم، قسم یاد میکند افزود: خدا ۲ نعمت قلم و نویسندگی را بیان میکند، این نعمتها را باید در بهترین صورت قالب محتوا و شکل استفاده کرد.
وی با بیان اینکه مخاطب جهاد تبیین همه مردم هستند و به یک جغرافیا محدود نمیشود، گفت: رهبر معظم انقلاب موضوع جهاد تبیین را مطرح کردند که مهمترین ابزار آن قلم است.
حجت الاسلام مروی بیان کرد: نکته مثبت جهاد تبیین در عاشورا روشن شد، که خانواده امام حسین (ع) در فرصتهای مختلف به جهاد تبیین پرداختند و تبلیغات دهها ساله بنی امیه را نقش بر آب کردند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: در تهیه آثار و جهاد تبیین سیره و سلوک امام رضا (ع) باید با بهرهگیری از روایات متقن و مستند، باز تولید مفاهیم و آموزهای سیره رضوی در ارتباط با مسائل روز استفاده کنیم.
نامه سعید مقیسه به جبلی درباره صیانت از شبکه نمایش خانگی؛
آغاز رسمی فرایند تعلیق مجوز فیلیمو و نماوا
مقیسه رئیس ساترا؛ در نامهای ۱۲ بندی گزارشی از فرایند تعلیق VODها را به جبلی رییس صداسیما ارایه کرده است.
نامهای از سعید مقیسه رئیس ساترا به پیمان جبلی منتشر شده که در بندهایی از آن با اشاره به مصوبه شورای فضای مجازی صدا و سیما، از عزم جدید ساترا برای برخورد و تعلیق پلتفرمهای شبکه نمایش خانگی اشاره شده است.صیانت پس از اینترنت انگار قرار است به پلتفرمهای پخش داخلی تسری پیدا کند. تلویزیون که در رقابت با رقبای جدید سر بر آورده از پلتفرمهای پخش اینترنتی و شبکههای اجتماعی عقب افتاده پس از نظارتهای محتوایی این بار به سراغ دور جدیدی از اقدامات تنبیهی برای پلتفرمهای پخش رفته است.بر اساس نامه منتشر شده به امضای مقیسه که در تاریخ ۲۱ تیرماه و در ۱۲ بند خطاب به جبلی نوشته شده، طرحی را ترسیم میکند که بر اساسش به مساعدت از نهادهای نظارتی و لابی با ارگانهای قانونگذار مجموعه اقداماتی را ترسیم میکند که شورای فضای مجازی در دورهمی خود جمع بندی کردند احتمالا اینگونه شبکه نمایش خانگی را به تصرف خود در میآورند و این رقبای جدید را بر مدار مورد علاقه خود میگردانند یا از صحنه رقابت حذف میکنند!
استمداد از بیش از ۲۰ نهاد برای انجام اقدامات بازدارنده پلتفرمها شاید یکی از بی سابقهترین نمونه از مصوبات منتشر شده برای خروج رقبای جدید از میدان رقابت با رسانه ملی است.
اقداماتی که از ترغیب نمایندگان مجلس برای انجام مصاحبه شروع میشود و به نامه نگاری به معاونت علمی ریاست جمهوری برای عدم حمایت مالی میرسد و در نهایت اعلام میکند که علیه هر سازمانی که همراهی نکرد اقدام رسانه ای کنید.
صدا و سیما پس از سرانجام نافرجام طرح صیانت به نظر میرسد برای طرح ساماندهی پلتفرمهای پخش به سراغ صیانت پیشگان رفته که در بندی از این نامه آمده است با نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس برای پیش بینی نطق پیش از دستور و ایراد تذکر و ارائه موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ رایزنی شده است.
در بند دیگری به نامهای خطاب به اداره کل بازرگانی صدا و سیما اشاره شده که در آن به جلوگیری از تبلیغات شرکتهایی که در پلتفرمها تبلیغ پخش میکنند تاکید شده و اقدام مشابه با تبلیغ کنندگان در شبکههای ماهوارهای را خواستار شده است! مقیسه در بند دیگری اعلام کرده که ارسال نامه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای عدم خدمت رسانی به دیتا سنترها در دستور کار اجرایی ساترا قرار گرفته است.
همچنین ساترا از وزارت صمت برای لغو نشان اینماد برخی از پلتفرمها تقاضا داشته است.
در این نامه به جبلی اعلام شده که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای عدم صدور مجوز تبلیغات شهری و با معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان تبلیغات اسلامی برای اجتناب از حمایتهای مالی، با سازمان زیباسازی شهرداری برای جلوگیری از تبلیغات شهری، با پلیس امنیت اخلاقی برای اقدام لازم قانونی، با پلیس فتا برای جلوگیری از انتشار محتوای نامناسب موجود در پلتفرمها و با ناجا برای جلوگیری از فعالیتهای تولیدی محیطی در حال نامه نگاری است.
مقیسه در ادامه برای اجرای مصوبات شورای فضای مجازی صدا و سیما از رئیس این سازمان درخواست کرده که طرحهای جید تولید برنامه در شورای صدور مجوز تولید (الماس) مورد پذیرش قرار نگیرد.
در پایان نیز درخواست شده که علیه معرفی دستگاههایی که با ترک فعل و فرصت سوزی برای رعایت قانون همراهی نمیکنند مصاحبه و اقدام رسانهای شود.
این اتفاق درحالی است که در ماههای اخیر رسانه ملی دیگر حتی همان نظرسنجیهای مرکز نظرسنجی خودش را که همیشه مخاطبانش را بالای ۸۰ درصد اعلام میکرد را هم اعلام نمیکند و برای سریال هایش اقدام به تبلیغات محیطی در سطح شهرها کرده است!
هر روز انتقادها از کاهش مخاطب رسانه ملی بیشتر میشود درحالی که شبکه نمایش خانگی اقلا میتواند خاکریزی مقابل گسترش شبکههای ماهوارهای باشد، سیما که قرار بود نهاد ناظر بر عملکرد این شبکه تولید محتوای جدید باشد حالا با بنگاه داری در برابر بخش خصوصی و ناکامی نسبی تصمیم به اجرای طرح صیانت با یارگیری وسیع از نهادهای حاکمیتی و دولتی برای مقابله با رقبای داخلی دارد!
اخبار
«دموکراسی در اسلام» منتشر شد؛
ارزشهای دموکراتیک
در ایدههای شرعی
نشر کرگدن کتاب «دموکراسی در اسلام» اثر سید خطاب و گری باوما را با ترجمه میلاد اعظمی مرام در شمارگان ۷۰۰ نسخه، ۳۸۴ صفحه و بهای ۱۷۰ هزار تومان منتشر کرده است.
این کتاب با عنوان اصلی Democracy In Islam یکی از مجلدات مجموعه «اسلام پژوهی» نشر کرگدن به دبیر مهرداد عباسی را شامل میشود.
کتاب شامل فصل به ترتیب با این عناوین است: «نظریه سیاسی»، «مفهوم مشارکت دموکراتیک»، «ارزشهای دموکراتیک در برخی از ایدههای شرعی پایه»، «مشارکت در حقوق و فلسفه اروپایی»، «حقوق بین الملل اسلامی»، «واقعیت تاریخی در پرتو اصول اعلام شده» و «دین و سرچشمههای خشونت و تروریسم امروزی». نویسندگان برای طرح این موضوعات از منابع اهل سنت بهره بردهاند.
در معرفی کتاب باید اشاره کرد که با مشاهده رفتار دولتهایی که خود را اسلامی مینامند، این پرسش مطرح میشود که «آیا اسلام با دمکراسی سازگار است؟» و مرتبط با آن اینکه «آیا اسلام با حقوق بشر سازگار است؟» تجدید حیات غیرمنتظره اسلام و ورود آن به سیاست، که در ربع آخر سده بیستم آغاز شد و سرعت گرفت، تأمل درباره فلسفه سیاسی و نظام حکومتی برآمده از قرآن و سیره پیامبر (ص) را ضروری ساخته است. بسیاری از مسلمانان مشتاقاند در اسلام منبع و انگیزشی برای حکومت دمکراتیک و حقوق بشر بیابند. این امر در نوشتههای کسانی بازتاب مییابد که میکوشند ایمان اسلامی خود را با زندگیشان پیوند دهند.
نویسندگان این کتاب، سید خطاب از دانشگاه مونش استرالیا و گری باوما رئیس مرکز پژوهشی تروریسم جهانی در همین دانشگاه، با تشریح آن دسته از برنامههای سیاسی مروج دمکراسی و ارزشهای بشری که ریشه در قرآن و سیره پیامبر (ص) دارند و با رجوع به عصر پیامبر (ص) و خلفای راشدین، و نیز با بهرهگیری از بینشهای کلامی روشنفکران مسلمان معاصر، میکوشند مبنایی اسلامی برای ارزشهای انسانی به دست دهند. آنان در این کتاب صدایی معاصر به متون مقدس کهن میدهند، با این امید که نشان دهند توصیف مواجهه اسلام با مقولاتی مانند حقوق بشر و ارزشهای دمکراتیک در قالب استعاره «برخورد تمدنها» بیشازپیش سادهانگارانه است.
در بخشی از مقدمه کتاب میخوانیم:
«دین در بیشتر نقاط جهان به شکلهای گوناگون دوباره وارد سیاست شده است. سرنگونی شاه ایران و تلاش برای ایجاد حکومت متعهد محلی در الجزایر از علائم تاریخی این تجدید حیات اسـت. اگر چه توجه رسـانهها و سیاسـت بیشـتر به اسلام فعـال سیاسـی معطـوف بـوده اسـت، تجربـە تعهد سیاسـی مجدد محدود به اسلام نیسـت. آیین کاتولیک نقشـی مهم در براندازی رژیم کمونیسـت لهسـتان داشـت؛ بودیسـم در سـریلانکا فعالیـت سیاسـی دارد؛ در هنـد نـزاع بین گروههـای دینی به برنامههای سیاسی شکل میدهد؛ و پروتستانهای پنطیکاستی از اوایل دهە ۱۹۸۰ در ایالات متحده وارد قلمرو سیاسی شدهاند.»
عید غدیر چه برنامههایی و کجا
برگزار میشود؟
یکی از این برنامه به برگزاری شب شعر «امیر بی نظیر» باز مر گردد که در کافه نخلستان سازمان اوج پذیرای علاقمندان است. در این برنامه که با همراهی موسسه فرهنگی عقیق برگزار می شود، شاعران برجسته کشور، اشعار خود در وصف حضرت علی (ع) و غدیر خم می خوانند.
اجرای نمایش بزرگ میدانی «روشنای شب تار» همزمان با عید سعید قربان (یکشنبه ۱۹تیرماه) در محوطه بوستان ولایت تهران آغاز شده است و تا آغاز ماه محرم ادامه دارد. این نمایش به کارگردانی حسن بزرا و تهیهکنندگی علی اسماعیلی به صحنه می رود که روایتگر ولایت حضرت علی(ع) در تاریخ پیش و پس از اسلام است.
«روشنای شب تار» محصول سازمان هنری رسانهای اوج با مشارکت بنیاد فرهنگی رودکی است که به همت موسسه هنری رسانهای سیمای ققنوس اجرا می شود. هر شب حدود ۲۰۰۰ تماشاچی به تماشای این اثر می نشینند.
کنسرت نمایش «راه عشق»
از روز جمعه ۲۴ تیرماه کنسرت نمایش «راه عشق» با صدای فرمان فتحعلیان کار خود را در برج میلاد آغاز کرد. این نمایش با مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری تهران، برج میلاد و سازمان هنری رسانهای اوج هر شب میزبان ۲۰۰۰ مخاطب است.علاقهمندان برای دریافت بلیت رایگان میتوانند به سایت «میلاد تیکت» مراجعه کنند. حمید حسن خانی کارگردانی و علیرضا کوهفر تهیه کنندگی کنسرت نمایش «راه عشق» را برعهده دارند. روز دوشنبه (۲۷ تیر) همزمان با عید سعید غدیر در طول مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری در میدان ولیعصر (عج) مراسم «نذر اسباب بازی»، اجرای نماهنگ «هدیه اسباب بازی» توسط رضا هلالی و محمدحسین پویانفر، اجرای قطعه غدیر توسط علی اکبر قلیچ و دیگر برنامه های فرهنگی مذهبی برگزار می شود.
دیوارنگاره و نماهنگ
به تازگی دیوارنگاره میدان ولی عصر(عج) و بیلبوردهای شهری به مناسبت عید غدیر توسط «خانه طراحان انقلاب اسلامی» رونمایی شده است. در این اثر هنری جمله «بهترین عید، بهترین هدیه» به همراه تصویر بچههایی که کادو در دست دارند، دیده می شود. این اثر هنری، بچه های ایران زمین را تشویق به هدیه دادن یکی از اسباب بازی های خود به کودکان یتیم میکند.
نماهنگ «هدیه اسباب بازی» تولید مرکز موسیقی «ماوا» است با هدف زنده کردن سیره حضرت علی(ع) برای تکریم کودکان یتیم تولید شده است.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10791/31645/108568
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10791/31645/108569
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10791/31645/108570
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10791/31645/108571
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10791/31645/108572
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10791/31645/108573
|
عناوین این صفحه
- تام پین» و «یادگیری آزادی» در کتابفروشیها
- صحبت کردن در نقش پیامبر (ص) مسئولیت سنگینی بود
- بهتر است به جای این لوح تقدیرها، از ما حمایت کنند
- جشنواره رسانهای امام رضا (ع) نزدیک به فهم اجتماعی زمانه است
- آغاز رسمی فرایند تعلیق مجوز فیلیمو و نماوا
- اخبار