|
برداشت اشتباه از «فیلم مولف»
این فیلمبردار و کارگردان درباره شرایط فیلمبرداری در سینمای کوتاه و تفاوت آن با سینمای بلند، توضیح داد: این دو حوزه تفاوتهای عمدهای دارند و من به شخصه معتقدم که فیلمبرداری در سینمای بلند و سینمای کوتاه، دو مقوله کاملا جدا از هم هستند. به همان اندازه که فیلم کوتاه مخاطب خاص خود و قطعاً حرفهایتری دارد، مکانها و جشنوارههایی هم که شما در آنها به تماشای فیلم کوتاه مینشینید متفاوت از مکانهای تماشای فیلم بلند است. بنابراین وقتی این دو حوزه در این جزییات با هم اختلاف دارند، در جزییات ساختاری هم دچار اختلافاتی هستند.وی در ادامه افزود: فیلم کوتاه به یک محصول خلاقانه و هنری گفته میشود. محصولی که نیاز مبرمی به بازگشت سرمایه ندارد و معمولا توسط فیلمسازان با سرمایه شخصی و یا با همراهی سرمایهگذارانی که از ابتدا میدانند بازگشت مالی وجود ندارد، ساخته میشوند. این ویژگی همه مسائل این حوزه را تحتالشعاع خود قرار میدهد. یک فیلم سینمایی در هنریترین شکلش، به مخاطب خود فکر میکند و برای جشنوارههایی که میتواند در آنها حضور داشته باشد و حتی شرایط اکرانش، برنامهریزی صورت میگیرد. این اتفاقی است که برای یک فیلم کوتاه رخ نمیدهد. فیاض افزود: به دلیل همین تفاوتها، مقولههای فنی این دو حوزه مانند فیلمبرداری، تدوین و اساسا معنای بصری در فیلم کوتاه نسبت به فیلم بلند متفاوت است و همه چیز را تحتالشعاع خود قرار میدهد. این کارگردان و فیلمبردار سینمای کوتاه تأکید کرد: در همه جای دنیا، فیلم کوتاه مخاطب خاص خود را دارد و اینگونه نیست که مخاطب عمومی داشته باشد. به همین دلیل هم در اکران فیلم کوتاه در همه جای دنیا، مخاطبان یا دانشجویان علاقهمند به این حوزه هستند و یا هنرمندان فعال در این زمینه و اهالی سینما. البته در میان اهالی سینما هم فعالان سینمای بلند خیلی علاقهای برای شرکت در ایونتهای مربوط به فیلم کوتاه ندارند و دلایل خاص خود را هم دارند. این شرایط در همه جای دنیا وجود دارد اما در کشورهای دیگر ایونتهای مربوط به سینمای کوتاه بهصورت جدیتر و گستردهتری برگزار میشود. وی تأکید کرد: با این گزاره مخالفم که تماشاگر سینمای کوتاه در ایران نسبت به تماشاگر فیلمهای کوتاه در یک کشور اروپایی صاحب سینما، کمتر و یا حتی غیرفعالتر است. من فکر میکنم به دلیل ماهیت وجودی انجمن سینمای جوانان که بیش از 80 نمایندگی در سراسر کشور دارد، فضای گستردهای برای بروز علاقمندی فیلمسازان جوانی که اولین متریال پیش رویشان فیلم کوتاه است، بهوجود آمده است. برای همین جشنواره فیلم کوتاه تهران، هر سال با حجم عظیمی از مراجعین و تماشاگران ویژهای طرف هستیم که اغلب خودشان هم فیلمساز هستند. از این نظر ما جزو معدود کشورهایی هستیم که خیلی به فیلم کوتاه اهمیت میدهیم و فعالان زیادی در این حوزه داریم.
این فیلمبردار سینما که سال گذشته سیمرغ بهترین فیلمبرداری جشنواره فیلم فجر را نیز دریافت کرد، درباره لزوم تنوع ژانر در سینمای کوتاه هم گفت: من به تازگی داور یک جشنواره آمریکایی شدهام و دارم فیلمهای آنها را میبینم. تا این لحظه تصورم این بود که ژانر در فیلم کوتاه معنای جدی ندارد چراکه احساس میکردم زمان ارائه فیلم کوتاه زمان محدودی است، در حالی که ژانر نیاز به یک گستردگی زمانی برای قوام پیدا کردن دارد. احساس میکردم این دو مقوله قابل جمع نیستند اما در این جشنواره معتبر آمریکایی، تا به امروز تعداد زیادی فیلم مبتنیبر ژانر دیدهام که موفق هم بودهاند.
اخبار
سریال «ارباب حلقهها» به مذاق منتقدان خوش آمد
منتقدان تلویزیونی نخستین سریال «ارباب حلقهها: حلقههای قدرت» را تحسین کردند.
رویترز، سریال «حلقههای قدرت» که پیش درآمدی بر مجموعه فیلمهای سینمایی محبوب «ارباب حل
قهها» محسوب میشود، پس از مدتها انتظار طرفداران منتشر شد و دو قسمت نخست این سریال به دلیل طرحداستان، جلوههای ویژه و فیلمبرداری تمجید گسترده منتقدان تلویزیونی را به دنبال داشت.
این سریال با اقتباس از نوشتههای «جی. آر. آر. تالکین» ساخته شده است و وقایع هزاران سال پیش از مجموعه رمانها و فیلمهای «هابیت» و «ارباب حلقهها» را روایت میکند.اتفاقات این سریال در عصر دوم سرزمین میانه به وقوع میپیوندند و داستان ساخت حلقهها و متحد شدن انسانها و الفها برای مبارزه یک دشمن باستانی و شیطانی را روایت میکند.نخستین قسمت سریال «ارباب حلقهها: حلقههای قدرت» روز جمعه منتشر شد و امتیاز ۸۴% را از «راتن تومیتوز» گرفت.«اریک کین» منتقد فرهنگ و سرگرمی مجله «فوربس» از این سریال به عنوان «اثری که کمتر از شاهکار نیست» یاد کرده است. البته با اینکه بسیاری از منتقدان از این سریال استقبال کردهاند، شماری از منتقدان نیز تحت تاثیر سریال قرار نگرفتند که از جمله آنها به «دارن فرنیش» از مجله «اینترتیمنت ویکلی» میتوان اشاره کرد.
همکاری سیما تیرانداز، سوگل خلیق در خوانش یک نمایشنامه
بازیگران و خوانندگان نمایشنامهخوانی خیریه «خواب زمستانی» به نویسندگی لیلی عاج و کارگردانی الهام شعبانی معرفی شدند.
سیما تیرانداز، سوگل خلیق، یلدا عباسی، فرزانه سهیلی، ساناز نجفی نمایشنامه «خواب زمستانی» به نویسندگی لیلی عاج و کارگردانی الهام شعبانی را شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰ در پردیس تئاتر شهرزاد که حامی این حرکت خیرخواهانه است، خوانش میکنند. همچنین امیر عظیمی و حمیدرضا ترکاشوند در این نمایشنامهخوانی اجرای زنده خواهند داشت.نمایشنامه خوانی «خواب زمستانی» اولین اجرا از رپرتوار نمایشنامهخوانی «زندگی کارگری زنان» است که به صورت خیریه و با هدف آزادی زنان زندانی جرایم مالی و غیرعمد که به دلیل عدم توانایی پرداخت، در زندان به سر میبرند، خوانش میشود.
تمام عواید حاصل از این نمایشنامهخوانی با هماهنگیهای صورت گرفته با سازمان زندانهای کشور بیکموکاست به آزادی این زنان اختصاص داده میشود.
در خلاصه نمایشنامه «خواب زمستانی» آمده است که:
مرگ، گاه مبهم و هولناک است، گاه نوری سفید و خیره کننده. هر کسی با توجه به دغدغههایی که دارد به نوعی مرگ را تعبیر میکند و میپذیرد، مانند شخصیتهای زن نمایش خواب زمستانی...
این نمایشنامه به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج در سال ۱۳۹۵ اجرا شده است و کاندید بهترین متن، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری زن از پنجمین جشنواره تئاتر شهر شده است.
در این نمایشنامهخوانی، پردیس تئاتر شهرزاد (تهیه کنند و حامی)، پدرام تنعمی (طراح پوستر)، بابک کیوانی (آهنگساز )، محمدحسن درباغی و حمید ملاحسینی (برنامهریز)، پن استودیو (ساخت تیزر) و آوا فیاض (مدیر روابطعمومی) الهام شعبانی را همراهی میکنند.
«بدون قرار قبلی»
بهترین فیلم جشنواره مسکو
جایزه بزرگ بهترین فیلم، بازیگر زن و فیلم کوتاه جشنواره بینالمللی فیلم مسکو به سینمای ایران رسید.
چهل و چهارمین جشنواره فیلم مسکو در کشور روسیه به کار خود پایان داد و فیلم «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی جایزه بزرگ بهترین فیلم (سنت جورج طلایی) را به خود اختصاص داد و پگاه آهنگرانی نیز برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را دریافت کرد.
همچنین فیلم «نسیم» ساخته حمیدرضا قاسمی هم جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره مسکو (سنت جورج نقرهای) را به خود اختصاص داد.
امسال رسول صدرعاملی سینماگر ایرانی یکی از داوران جشنواره فیلم مسکو بود و فیلمهای «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی در بخش مسابقه اصلی و فیلم «هجده هزار پا» ساخته مهدی شاهمحمدی در بخش مسابقه مستند جشنواره مسکو با دیگر آثار به رقابت پرداختند.
همچنین بخش ویژهای هم با نام «نقشهای پارسی» به سینمای ایران اختصاص داده شده بود و فیلمهای «مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی، «پسران دریا» ساخته حسین قاسمی جامی و افشین هاشمی و «بچه گرگهای دره سیب» ساخته فریدون نجفی - هر سه از تولیدات بنیاد فارابی - و فیلمهای کوتاه «فشن» ساخته فردین انصاری، «دوآل پا» ساخته محمد رضا مرادی، «دکل» ساخته بابک مصطفوی و «جان داد» ساخته سهیلا پورمحمدی از تولیدات انجمن سینمای جوانان در این بخش ویژه نمایش داده شدند.
فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» ساخته کاوه صباغزاده هم در بخشهای غیررقابتی جشنواره امسال با عنوان «ردپای روسیه» که به تأثیر ادبیات و فرهنگ روسیه در آثار سینمایی اختصاص دارد، به نمایش درآمد.
بابک حمیدیان در نقش شهید بروجردی
اولین تصویر از فیلم سینمایی شهید محمد بروجردی با نمایی از حضور بابک حمیدیان در نقش این شهید منتشر شد.فیلم سینمایی شهید بروجردی که فیلمبردای آن بتازگی آغاز شده است، دومین تجربه محمدحسین لطیفی در سینمای مقاومت و دفاع مقدس پس از «روز سوم» است. او سال ۸۵ برای این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فجر را بدست آورد. فیلم شهید محمد بروجردی محصول امسال سازمان هنری رسانهای اوج است که فیلمنامه آن بر اساس منابع مستند و پژوهشی مختلف همچون کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت الله محمودزاده و دیگر اسناد تازه یافته، نوشته شده است. محمودزاده همچنین به عنوان مشاور محتوایی با این پروژه همکاری می کند.بابک حمیدیان پیش از این بازی در فیلمهای دفاع مقدسی را تجربه کرده است؛ از جمله «مزرعه پدری»، «چ»، «۵۰ قدم آخر»، «سرو زیر آب» و «طبل بزرگ زیر پای چپ». او همچنین طی دو دهه فعالیت در سینما موفق به دریافت جوایز مختلف شده است. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل جشنواره فجر برای «چ» و «روز رستاخیز»، تندیس نقش مکمل برای «ریسمان باز» از جشن خانه سینما، دو تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل برای «هیس دخترها فریاد نمیزنند» و «چ» از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران به همراه جایزه بهترین بازیگر مرد برای «هیس دخترها فریاد نمیزنند» و «چ» از جشن حافظ، برخی از جوایز حمیدیان هستند.فیلم سینمایی شهید بروجردی که یک ماه پیش با عنوان «غریب» پروانه ساخت دریافت کرد، پرتره این شهید نیست بلکه به مقطعی از دوران فرماندهی او در منطقه غرب، پیش از آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس میپردازد. فیلم، شمایلی از احوالات باطنی، سبک زندگی و شیوه فرماندهی شهید بروجردی با نگاهی به دورهای کوتاه از زندگی و تلاش او برای ایجاد اتحاد در غرب کشور است. معرفی نماینده ژاپن به اسکار
فیلم «طرح ۷۵» ساخته «چی هایاکاوا» به عنوان نماینده سینمای ژاپن در جوایز اسکار ۲۰۲۳ انتخاب شد.
اسکرین، سینمای ژاپن پس از گرفتن جایزه اسکار بین المللی سال گذشته با فیلم «ماشین منو بران» ساخته ریوسوکه هاماگوچی» امیدوار است که موفقیت خود را با اولین فیلم «هایاکاوا» تکرار کند که داستان سه فرد متخلف را دنبال میکند که درگیر طرح داوطلبانه جدید دولت ژاپن برای معدوم کردن افراد مسن بالای ۷۵ سال برای مقابله با جامعه پیرش هستند.
در این فیلم بازیگر کهنه کار «چیکو بایشو» در کنار «هایاتو ایزومورا» و «یومی کاوای» به عنوان شهروندان سالخورده ایفای نقش می کند.
«طرح ۷۵» برای اولین بار در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن امسال نمایش داده شد و در بخش دوربین طلایی، تقدیر ویژه هیات داوران را دریافت کرد.
سینمای ژاپن علاوه بر سال گذشته، یک بار دیگر با فیلم «عزیمت ها» ساخته «یوجیرو تاکیتا» در سال ۲۰۰۸ موفق به کسب جایزه اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان شده و از ۶۹ فیلمی که تاکنون نماینده این کشور در رقابت اسکار بودهاند، ۱۲ فیلم به جمع نامزدهای نهایی راه یافتهاند. علاوه بر این، ژاپن سه جایزه افتخاری را در طول دهه ۱۹۵۰ میلادی با فیلمهای «راشومون»، «دروازه جهنم» و «سامورایی، افسانه موساشی» دریافت کرده است.
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار سالانه تنها یک فیلم را به نمایندگی از یک کشور برای بهترین بخش فیلم بلند بینالمللی میپذیرد. فیلمهای ارسالی باید در خارج از ایالات متحده و به زبانی غیر از انگلیسی تولید شده باشند و باید حداقل هفت روز متوالی بین اول ژانویه ۲۰۲۲ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ در کشور ارسال کننده به نمایش گذاشته شده باشند.
«خانه دوست کجاست» در جشنواره تلوراید ۲۰۲۲ دیده میشود
جشنواره فیلم تلوراید ۲۰۲۲ از نمایش فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی در بخش ویژه خبر داد.
«خانه دوست کجاست» محصول ۱۹۸۷ در بخش انتخاب کارگردانهای مهمان جشنواره تلوراید نمایش داده میشود.
دیگر فیلمهای این بخش شامل «واحه» ساخته لی چانگ-دونگ محصول ۲۰۰۲ از کره جنوبی که نماینده این کشور در اسکار سال ۲۰۰۳ بود، «آشنایی با دنیای بزرگ و گسترده» ساخته کایرا موراتووا محصول ۱۹۷۸ از شوروی، «شگفتیها» ساخته آلیچه رورواکر محصول ۲۰۱۴ ایتالیا با بازی مونیکا بلوچی برنده جایزه بزرگ شصت و هفتمین دوره جشنواره کن، «مرثیه یک سفر» ساخته آلکساندر سوکورف محصول ۲۰۰۱ روسیه و هلند، «آتالانت» ساخته ژان ویگو محصول ۱۹۳۴ فرانسه است.
این بخش هر سال میزبان کارگردانهای مهمان و فیلمهای منتخب آنهاست. کارگردانهای مهمان امسال تلوراید کانتمیر بالاگوف و کایرا کووالنکو فیلمسازان روسی هستند و این فیلمها به انتخاب آنها نمایش داده میشوند. از دیگر فیلمهای حاضر در این دوره جشنواره تلوراید آمریکا میتوان به اولین نمایش جهانی فیلمهای «زنان حرف میزنند» ساخته سارا پولی بازیگر و فیلمساز کانادایی و «امپراتوری نور» ساخته سم مندس همراه تجلیل این دو چهره سینمایی یاد کرد.«باردو» آلخاندرو ایناریتو، «استخوانها وهمه» لوکا گوادانینو، «تار» تاد فیلد و «شگفتی» سباستین للیو نیز که از فیلمهای حاضر در جشنواره ونیز امسال هستند در تلوراید هم نمایش داده میشوند و یک تجلیل هم از مارک کازینز مستندساز به عمل میآید.
فیلمهای «نزدیک» لوکاس دونت، «توری و لوکیتا» ساخته ژان پیر و لوک داردن، «یک صبح خوب» از میا هانسن لوو و «سرزمین خدا» اثر هلینور پالماسون هم در فهرست فیلمهای این جشنواره قرار دارند.
«هیچکس منتظرت نیست» در جشنواره کازان رقابت میکند
روابط عمومی پروژه، مستند سینمایی «هیچکس منتظرت نیست»، محصول مرکز مستند سوره به کارگردانی و تهیهکنندگی محسن اسلامزاده در اولین حضور بینالمللی خود به هیجدهمین دوره جشنواره «سینمای مسلمان کازان» راه یافت و در بخش مسابقه مستندهای بلند این جشنواره به نمایش درمیآید.«هیچکس منتظرت نیست» که پخش بینالمللی آن برعهده علیرضا شاهرخی است، تنها مستند ایرانی راهیافته به بخش مستندهای بلند این جشنواره است که با ۹ اثر دیگر رقابت خواهد کرد. همزمان با اولین حضور بینالمللی این اثر، از پوستر خارجی آن با طرحی از سینا رعیتدوست رونمایی شد. هیجدهمین دوره جشنواره «سینمای مسلمان کازان» از ۷ تا ۱۱ سپتامبر برابر با ۱۶ تا ۲۰ شهریور در شهر کازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه برگزار میشود.این جشنواره که از سال ۲۰۰۵ با حمایت اداره کل مسلمانان روسیه، وزارت فرهنگ فدراسیون روسیه و جمهوری تاتارستان راهاندازی شد، در سالهای اولیه با اسم منبر طلایی برگزار میشد اما پس از آن به «سینمای مسلمان کازان» تغییر نام داد. جشنواره «سینمای مسلمان کازان» در کنار بخشهای جنبی، بخش فیلمهای سینمایی، فیلمهای کوتاه و فیلمهای بلند و کوتاه مستند نیز دارد.
«هیچکس منتظرت نیست» پیش از این در چهلمین جشنواره فیلم فجر و پانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» حضور یافته بود که با استقبال فعالان حوزههای اجتماعی و مخاطبان سینمای مستند مواجه و همچنین موفق به کسب جایزه ویژه بهترین فیلم مستند از نگاه داوران ناجی هنر در بخش ملی جشنواره «سینماحقیقت» شد.
تازهترین ساخته محسن اسلامزاده، روایتی از مرکز نگهداری زنان کارتن خواب در میدان شوش تهران است؛ زنانی که دچار آسیبهای اجتماعی شدهاند و خانواده آنها را طرد کرده است.
امتیاز بیسابقه نتفلیکس به «ایناریتو»
سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس در اقدامی نادر با اکران فیلم سینمایی «باردو» در سینماهای آمریکا و مکزیک پیش از عرضه آنلاین موافقت کرد.
رویترز، کمپانی نتفلیکس اعلام کرد که بر خلاف سیاست معمول خود با اکران فیلم سینمایی «باردو» جدیدترین ساخته «آلخاندرو گونزالز ایناریتو» در سینماها پیش از نمایش آنلاین موافقت کرده است و این فیلم که به تازگی در جشنواره ونیز رونمایی شده از ۲۷ اکتبر در سینماهای مکزیک و همچنین از ۴ نوامبر در سینماهای منتخب ایالات متحده و پس از آن ۱۶ دسامبر در سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس پخش خواهد شد.
«ایناریتو» در این باره به خبرنگاران گفت: «از نتفلیکس بسیار سپاسگزارم، زیرا آنها نه تنها به من حمایت کامل و آزادی دادند، بلکه به من اجازه دادند این فیلم را به مدت هفت هفته در مکزیک در بسیاری از سینماها و در ایالات متحده اکران کنم. این اتفاق بیسابقه است که من واقعاً از آن قدردانی میکنم و احساس میکنم نمایش باردو روی پرده سینما به نفع فیلم خواهد بود»
فیلم اسپانیایی زبان «باردو» که شخصیترین فیلم «ایناریتو» محسوب میشود، نخستین ساخته این کارگردان مکزیکی پس از فیلم «بازگشته» در سال ۲۰۱۵ محسوب میشود.«باردو» یا «وقایعنگاری اشتباه مُشتی حقیقت»، یک کمدی نوستالژیک درباره یک روزنامهنگار و مستندساز مشهور مکزیکی که برای مواجهه با گذشته خودش و واقعیت کنونی کشورش به مکزیک بازمیگردد. فیلمبرداری این فیلم پائیز سال گذشته به پایان رسید.
ساخته قبلی «ایناریتو» با عنوان «بازگشته»، ۱۲ نامزدی جایزه اسکار دریافت کرد و جایزه بهترین کارگردانی را برای او به ارمغان آورد. «بردمن» نیز در سال ۲۰۱۴ برنده اسکار بهترین فیلم شد و در مجموع ۹ نامزدی دریافت کرد و اولین جایزه بهترین کارگردانی را، برای او به ارمغان آورد.
«آهسته و آرام» و «رؤیای آب» کاندید بهترین فیلم محیط زیستی شدند
روابطعمومی دومین جشنواره بینالمللی فیلم «زمین»، این رویداد به عنوان عضوی از شبکه جهانی جشنوارههای فیلم محیط زیست و توسعه پایدار GFN دو فیلم ایرانی را به عنوان کاندیداهای دریافت جایزه سالانه GFN Award که بسیاری آن را معادل جایزه اسکار بهترین فیلم مرتبط با توسعه پایدار و حفظ محیط زیست در سال میدانند، معرفی و به دبیرخانه این شبکه ارسال کرد.
آهسته و آرام به کارگردانی دلاور دوستانیان که برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه دوره اول جشنواره «زمین» شده بود، به عنوان کاندیدای جایزه بهترین فیلم کوتاه سال و رؤیای آب به کارگردانی محمد واعظی که در رقابت با فیلمهای بلند دوره اول جشنواره «زمین» دیپلم افتخار را از آن خود کرده بود، به عنوان کاندیدای بهترین فیلم بلند سال جاری برای جایزه GFN Award معرفی شدند. این رویداد در اکتبر امسال و با میزبانی جشنواره اینسبروک برگزار خواهد شد.
فرزاد توحیدی، مدیر بخش سینمایی دومین جشنواره بینالمللی فیلم «زمین» در این باره چنین گفت: «با انجام هماهنگیهای لازم قصد داریم فیلمهای خوب ایرانی در مورد توسعه پایدار را به جشنوارههای جهانی مرتبط معرفی کنیم. از این رو اصرار داریم که فیلمسازان خوب ایرانی، با توجه به اهمیت دیده شدن کارهایشان در کشورهای دیگر، حتما به تهیه زیرنویس انگلیسی برای فیلمهای خود اقدام کنند.
در دوره اول جشنواره فیلم «زمین»، فیلمهای بسیار خوب دیگری هم بودند که میتوانستند به عنوان کاندیدا به این رویداد معتبر معرفی شوند اما متأسفانه به علت نداشتن زیرنویس انگلیسی، شانس شرکت در این رقابت را از دست دادند. با توجه به بینالمللی بودن جشنواره فیلم «زمین»، از این دوره به بعد فیلمهای ایرانی که برای رقابت در مسابقه و پخش انتخاب میشوند ملزم به تهیه و نصب زیرنویس انگلیسی برای فیلمهای خود خواهند بود و در غیر این صورت از رقابت کنار گذاشته خواهند شد.»
شبکه جهانی جشنوارههای سبز GFN که مقر آن به تازگی از ایتالیا به اتریش منتقل شده است شامل نزدیک به ۵۰ جشنواره از چندین کشور توسعهیافته و درحال توسعه جهان بوده و با سازمانها و آژانسهای مهم جهانی مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار مانند IUCN و UNEP همکاری نزدیک دارد. جشنواره بینالمللی فیلم «زمین» ایران هم از اعضای فعال این شبکه معتبر به شمار میرود و تنها نماینده از منطقه غرب آسیا است.
دومین جشنواره بینالمللی فیلم «زمین» با موضوع محوری «اقتصاد پایدار» از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه سال جاری به دبیری فرهاد توحیدی و به صورت برخط و با امکان تماشای رایگان فیلمها برای همه، برگزار خواهد شد.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10824/31922/110102
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10824/31922/110103
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10824/31922/110104
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10824/31922/110105
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10824/31922/110106
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10824/31922/110107
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10824/31922/110108
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10824/31922/110109
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10824/31922/110110
|
- برداشت اشتباه از «فیلم مولف»
- اخبار
- بابک حمیدیان در نقش شهید بروجردی
- معرفی نماینده ژاپن به اسکار
- «خانه دوست کجاست» در جشنواره تلوراید ۲۰۲۲ دیده میشود
- «هیچکس منتظرت نیست» در جشنواره کازان رقابت میکند
- امتیاز بیسابقه نتفلیکس به «ایناریتو»
- «آهسته و آرام» و «رؤیای آب» کاندید بهترین فیلم محیط زیستی شدند