|
وزیر کشور اعلام کرد؛
اتباع برای خروج از کشور مشکل ندارند
وزیر کشور با اشاره به افزایش ۳ برابر توان مسافرگیری قطارهای مسافربری، گفت: نزدیک ۱۶ رام قطار از خرمشهر به تهران داریم و قطار به سمت مشهد هم برقرار است.
احمد وحیدی، در گفتگو با شبکه خبر سیما، اظهار داشت: هر ۶ مرز وضعیت مناسبی برای تردد زائران دارند و تا کنون بالغ بر ۳ میلیون نفر خروجی و یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر ورودی داشتهایم.
وی افزود: در مرز شلمچه مشکلی از نظر تردد زائران افغانستانی و پاکستانی نداریم و زائران اتباع میتوانند از مرز شلمچه عبور کنند.
وحیدی گفت: شاهد پیک جدیدی از خروج زائران هستیم و خروجیها به سمت عتبات عالیات شلوغ شده است.
وزیر کشور با اشاره به افزایش ۳ برابر توان مسافرگیری قطارهای مسافربری افزود: نزدیک ۱۶ رام قطار از خرمشهر به تهران داریم و قطار به سمت مشهد هم برقرار است.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ طرح شناور شدن ساعت شروع به کار کارمندان خبر داد:
هشت برابر ظرفیت تهران خودرو داریم
️ مظاهر گودرزی
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: «یکی از مواردی که به حل مشکلات ترافیکی تهران کمک میکند وجود مدیریت واحد شهری است، یعنی بهجای چندین متولی در خصوص ترافیک یک متولی اصلی وجود داشته باشد، در واقع مدیریت ترافیک دست یک سازمان باشد، اما الان شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی و برخی دیگر در ترافیک تهران دخالت دارند طوریکه حرف اول و آخر را یک نفر نمیزند.»
سالهاست پیام تهرانیها برای دیگران شکایت از ترافیک سنگین و تنفس میان سرب است، طوریکه حالا ترافیک و آلودگی هوا بخشی از هویت این شهر شده، تداوم وضعیت خسته کنندهای که بهنظر میرسد تمام برنامهریزیهای شهری برای تسکین موقت آن است و از راه حل نهایی خبری نیست. اینکه چرا مسئله ترافیک پایتخت حل نمیشود موضوع گفتوگوی خبرآنلاین با سرهنگ محمد رازقی، معاون عملیات پلیس راهور تهران قرار گرفت. گفتوگویی که در آن به علت اصلی ترافیک پرداخته شد.
از طرفی دو سال بعد از شیوع ویروس کرونا سال تحصیلی جدید قرار است امسال با آموزش حضوری آغاز شود، در چنین وضعیتی پیشبینی ترافیک سنگین برای اواخر شهریور و مهرماه دور از انتظار نیست، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در این گفتوگو از اقدامات پلیس برای شروع سال تحصیلی و احتمال شناور شدن ساعت کار کارمندان میگوید.
متن کامل گفتوگو در ادامه آمده است.
چرا تهران در این حد گرفتار ترافیک شده است؟
علت اصلی ترافیک تهران به ظرفیت معابر و تعداد خودرهایی که در شهر تهران هستند مربوط میشود، تقریباً هشت برابر ظرفیت معابر شهر تهران خودرو و موتور سیکلت در این شهر درحال تردد هستند.
اما بهنظر میرسد برخی شهرها در کشورهای دیگر دنیا وضعیتی مشابه تهران دارند، حتی تعداد خودروی در آنها بیشتر است اما مشکلات ترافیکی تهران را ندارند؟
علت این است که ما نتوانستیم برنامهریزی دقیقی داشته باشیم و از حداکثر معابر استفاده نکردیم، ضمن اینکه زیرساختهای لازم را نداریم.
کدام زیرساختها مدنظر شما است؟
مثلاً درخصوص وسیله نقلیه عمومی ضعیف هستیم، حداکثر خدمت رسانی وسایل نقلیه اعم از تاکسی، اتوبوس و مترو جوابگوی نیاز موجود نیست، درصد استفاده از خودروی شخصی زیاد است و فرهنگ رانندگی هم متاسفانه پایین است؛ همه این موارد کمک کرده که ما یک معضل بزرگی در شهر تهران داشته باشیم به نام ترافیک.
ترافیک در شهر تهران چه مشکلاتی برای پایتخت ایجاد کرده است؟
ترافیک دو معضل دیگر برای تهران ایجاد کرده است، یکی از آنها مسئله ایمنی است، به دلیل وضعیت ترافیک و حمل و نقل متاسفانه ما در تهران سالی ۶۰۰ نفر فوتی در محل حادثه و همچنین حدود ۲۰ هزار نفر تصادف جرحی در سال داریم. معضل بعدی که ترافیک برای تهران درست کرده آلودگی هوا است، معمولاً در نیمه دوم سال حوالی آذر و دی تهران به اوج آلودگی میرسد.
همچنین ترافیک زمان سفر در تهران را طولانی کرده است، این مسئله سبب شده اتلاف انرژی بیشتر شود و از همه مهمتر وقت شهروندان در ترافیک هدر میورد، بعضی مواقع تردد از یک طرف شهر به طرف دیگر دو ساعت طول میکشد.
بهدرستی به اهمیت وسایل نقلیه عمومی در کاهش ترافیک اشاره کردید، درحال حاضر چه تعداد اتوبوس فعال در شهر تهران وجود دارد؟
فکر میکنم در بهترین حالت حدود ۲۲۰۰ تا ۲۳۰۰ اتوبوس و حدود ۸۰ هزار تاکسی در شهر تهران فعالیت میکنند، این آمار کمی است، خیلی مواقع درصدی از همین اتوبوسها گرفتار خرابی میشوند و نیاز به تعمیر دارند. خیلی از تاکسیها به مردم خدمت رسانی ندارند و بیشتر در خدمت سازمانها و شرکتها هستند که بهصورت دربستی فعالیت میکنند.
درخصوص مترو هم باید گفت در پیک ترافیک برای حملونقل جمعیت جوابگو نیست، همه این موارد سبب میشود مردم از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند و با این تصمیم مشکلات ترافیکی شهر تهران بیشتر میشود.
آیا برآوردی انجام شده که تهران چند دستگاه اتوبوس شهری نیاز دارد؟
دقیقاً نمیدانم تهران چه تعداد اتوبوس نیاز دارد، اما متاسفانه در حال حاضر در کمترین تعداد خودش است؛ در سالهای ۹۵ و ۹۶ حدود ۶ هزار اتوبوس در شهر تهران بود، اما الانکه تقریباً جمعیت بیشتر شده و به اتوبوس بیشتری نیاز است تعداد اتوبوسها حدود ۲۳۰۰ دستگاه شده است. نکته اینکه حدود ۳ میلیون از جمعیت تهران شناور هستند، یعنی صبح به تهران میآیند و بعدازظهر به شهرکهای اطراف تهران برمیگردند.
این روزها بهنظر میرسد زمان ترافیک تهران دیگر قابل پیشبینی نیست، درحالیکه قبلتر میشد این پیشبینی را انجام داد، دلیل آن چیست؟
در بعضی از معابر بله، اما وقتی ترافیک کل تهران را در نظر بگیریم، معمولاً یک پیک ترافیکی صبحگاهی داریم که از ساعت ۷ تا ۸:۳۰ صبح است؛ پیک ترافیک بین روز و پیک ترافیک عصرگاهی داریم که از همه شدیدتر و پر حجمتر است، این پیک از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ دقیقه است.
بعد از اینکه دستورالعملهای بهداشتی علیه کرونا تغییر کرد و برخی بازگشاییها صورت گرفت احساس میشود ترافیک تهران نسبت به قبل از شیوع کرونا بیشتر شده است، اینطور نیست؟
علت این مسئله عادتهایی است که مردم در دوران کووید پیدا کردند، یعنی در دوران کرونا مردم به استفاده از خودروی شخصی تشویق شدند، این استفاده تبدیل به عادت و سبگ زندگی مردم شد. مسئله دوم اینکه در روزهای شیوع گسترده کرونا بهدلیل عدم نیاز به حمل و نقل عمومی این بخش در دو سال گذشته توسعه پیدا نکرد. حالا با کمرنگ شدن کرونا این دو رویکرد سبب شده ترافیک بیشتر شود.
در روزهای پایانی تابستان و شروع پاییز همیشه تهران مشکلات ترافیکی دارد، تمهیدات پلیس برای این روزها چیست؟
مهرماه ترافیک تهران سنگینتر میشود، پلیس راهنمایی و رانندگی در مهرماه از تمام ظرفیت خود مانند تجهیزات ترافیکی و نیروی انسانی استفاده میکند تا بتواند این روزها را سپری کند، اما یکسری تصمیمات دیگر هست که در سطح کلان گرفته میشود، مانند اینکه در مهر تردد ناوگان حمل بار تا ساعت ۹ شب ممنوع میشود، همچنین ساعت کاری ادارات قرار است شناور و ساعت کاری مدارس یک مقداری متفاوت شود.
آیا تغییر ساعت شروع به کار ادارات و مدارس مشخص شده است؟
نه هنوز قطعی نشده اما قرار است تغییر ساعتها شناور شود، یعنی مثلاً از ۷ تا ۹ صبح دست خود کارمندان است که چه ساعتی در محل کار حاضر شوند، با این وجود آنها متناسب با ساعتی که سر کار رفتهاند باید ۸ ساعت کار کنند. البته این ایده هنوز به مرحله تصویب و ابلاغ کردن نرسیده است.
سالها است مشکلات ترافیکی تهران ادامه دارد، به نظر شما چرا در تمام سالهای گذشته این مشکلات حل نشده است؟
یکی از مواردی که به حل مشکلات ترافیکی تهران کمک میکند وجود مدیریت واحد شهری است، یعنی بهجای چندین متولی در خصوص ترافیک یک متولی اصلی وجود داشته باشد، در واقع مدیریت ترافیک دست یک سازمان باشد، اما الان شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی و برخی دیگر در ترافیک تهران دخالت دارند طوریکه حرف اول و آخر را یک نفر نمیزند. درحالیکه در کشورهای دیگر مدیریت یکپارچه ترافیک دست یک سازمان است، چنین رویکردی کمک میکند در حل مسئله ترافیک تضاد منافع پیش نیاید و تصمیمات گرفته شده محکم و لازمالجرا باشد.
معاون رئیس قوه قضائیه تاکید کرد؛
ضرورت ساماندهی بیش از ۹ میلیون موتورسیکلت فاقد بیمهنامه
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بر ساماندهی بیش از ۹میلیون موتورسیکلت فاقد بیمهنامه که در کشور در حال تردد هستند، تاکید کرد.
تفاهمنامه سهجانبهای به منظور کاهش آسیبها و پیشگیری از جرم بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، بیمه مرکزی و پژوهشکده نوآوری حقوقی با حضور مسئولان سه دستگاه منعقد شد.
در ابتدای این نشست، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: در سایر سازمانها و ارگانها ظرفیتهای خوبی در راستای کاهش پروندههای قضائی که یکی از مشکلات و ابرچالشهای ماست وجود دارد و این نگاه در سند تحول به خوبی دیده شده است؛ به عنوان نمونه استفاده از دادهها و اطلاعات جمعآوری شده در بیمه در خصوص خودروها و موتورسیکلتها که در صورت فقدان بیمه شخص ثالث و تصادفات جرحی و فوتی پروندههایی را به دستگاه قضائی تحمیل میکند و ساماندهی آنها برای تسریع در شناسایی و الزام به بیمه آنان، کمک مناسبی به پیشگیری و تشکیل پرونده در دستگاه قضائی است، یکی از اهداف این تفاهمنامه است.
اصغر جهانگیر ادامه داد: تردد موتورسیکلتهای فاقد بیمه، پلاک، کلاه ایمنی و ناقض قانون، علاوه بر ایجاد خطرات جانی و مالی برای خود موتورسواران و مردم، امنیت روانی، نظم اجتماعی را نیز با مشکل روبهرو کرده است که امید است، با همکاری پلیس و سایر بخشها نسبت به ساماندهی این موضوع نیز اقدام شود.
این مقام عالی قضائی افزود: ساماندهی بیش از ۹میلیون موتورسیکلت فاقد بیمهنامه که در کشور در حال تردد هستند، بسیار ضروری است. شناسایی، اصلاح و رفع بستر این پروندهها در قالب این تفاهمنامه دیده شده و امیدواریم با امضای این تفاهمنامه به برقراری بهتر عدل در جامعه کمک کنیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به پروندههای قضائی گفت: پروندههای زیادی در قوه قضائیه وجود دارد که بخشی از علل آن خارجی و برخی داخلی است و به دلیل سوءمدیریتها، فرایندها و ترک فعلها به وجود آمده و پرداختن به آنها نیازمند اولویتبندی است اما به دلیل محدودیتهای مالی و منابع انسانی، هر سازمانی به تنهایی قادر به حل مشکل نیست و به یک واسطه نیاز است که این حلقهها را به هم وصل کرده و با شناسایی توانمندی هر سازمانی از امکانات آنها استفاده شود.
جهانگیر با اشاره به موضوعات کلان و آسیبهای احتمالی ناشی از آن مانند بورس و رمزارزها گفت: ما اکنون در جامعه با چالشهای جدیدی مواجه هستیم که برای حل آنها میتوان از تجربیات و مدلهای موفق دنیا استفاده کرد و با انجام کار گروهی دستاورد قابل قبول و موفقی برای دنیا ارائه داد. وظیفه ما به عنوان دستگاه حاکمیت این است که وارد این عرصههای آسیبزا شده و با شناسایی، اطلاعرسانی از عوارض دامنگیر آن برای جامعه جلوگیری کرد.معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: اگر در همه موضوعات به درستی ورود کنیم و کار تیمی انجام دهیم بسیاری از مشکلات برطرف میشود و ما نباید منتظر بودجهها باشیم و میتوانیم این بار را به کمک مردم برداریم. جهانگیر با تاکید بر کار گروهی در حل معضلات جامعه گفت: اگر این تفاهمنامهها و کار گروهی چندین دستگاه خروجی خوب و موفقی داشته باشد باعث ترغیب دیگر بخشهای جامعه شده و فرهنگ کار مشترک باعث رفع بسیاری از مشکلات میشود. اگر به مردم خدمات خوب ارائه شود دیگر شاهد خروج سرمایه انسانی و مادی در جامعه نخواهیم بود. وی به سه پروژه اساسی در قوه قضائیه اشاره و عنوان کرد: ساماندهی وضع خانوادهها به خصوص مساله طلاق، اسناد عادی است که منشأ اختلافات بسیاری و پیشگیری و کاهش جرایم غیرعمدی سه پروژه اساسی قوه است.
سردار مهری اعلام کرد؛
مشمولان بدون ثبت نام اینترنتی به پایانههای مرزی مراجعه نکنند
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولانی که برای زیارت عتبات عالیات قصد خروج از کشور دارند بدون ثبت نام اینترنتی به مرزهای شش گانه مراجعه نکنند.
سردار تقی مهری در حاشیه بازدید از مرز شلمچه بیان کرد: پلیس در رابطه با اجرای طرح ویژه اربعین حسینی، قبل از ماه محرم برنامههای خود را تنظیم کرده و در این راستا سازمان وظیفه عمومی به استانهای خورستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان ابلاغ کرده که برنامهریزی مناسبی برای عبور مشمولان زائر داشته باشند.
وی افزود: در سال جاری همه مشمولان شامل دانشجویان، دانشآموزان، طلاب و متعهدین خدمت در دستگاههای دولتی که مشمول خدمت مقدس سربازی بودند توانستند از طریق اینترنت برای مراسم اربعین حسینی ثبتنام کنند که این یک اقدام خیلی خوبی نسبت به سالهای قبل بود که باعث شد مراجعه مشمولین به مقرهای انتظامی کم شود.
رئیس سازمان وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی کل کشور ادامه داد: مسئله بعدی پس از ثبت نام اینترنتی، عدم دریافت وثیقه است و کلیه مشمولانی که بخواهند در طول سال از کشور خارج شوند مبلغی را به عنوان ودیعه میگذارند و پس از بازگشت به آنها عودت داده میشود اما امسال خروج برای مشمولان زائر رایگان و بدون اخذ وثیقه است و تاکنون تعداد زیادی نیز توانستهاند به عتبات عالیات مشرف شوند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران توضیح داد؛
اتوبوس مدارس به اول مهر میرسد؟
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران درباره اتوبوس مدارس و زمان ورود آن به ناوگان حمل و نقل توضیحاتی داد.
بهرام نکاحی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران، با اشاره به کارگیری سرویس اتوبوسهای مدارس در ناوگان اتوبوسرانی گفت: در حال حاضر سرویس اتوبوس مدارس در ناوگان اتوبوسرانی تهران وجود ندارد.
وی دربار مناسبسازی اتوبوسها برای استفاده به عنوان سرویس مدارس بیان کرد: امسال برای اولین بار ۲۰ دستگاه از ناوگان اتوبوسرانی برای به کارگیری در سرویس مدارس مناسبسازی شدهاند.
نکاحی ادامه داد: البته طراحی و ساخت این ناوگان مختص به سرویس مدارس و اتوبوس مدارس نیست اما این ناوگان مناسب سازی شدهاند و در حال حرکت به سمتی هستیم که در سبد ناوگان حمل و نقل اتوبوس مدارس قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که اتوبوسهای مدرس از چه زمانی وارد ناوگان میشوند، اظهار کرد: امسال قطعاً اتوبوسهای که مختص سرویس مدارس هستند وارد ناوگان نمیشوند اما امیدواریم برای سال آینده تحصیلی از اتوبوس استاندارد برای حمل و نقل دانش آموزان استفاده کنیم.
معاون صنایعدستی کشور خبر داد:
تدوین طرح اقتصادی مبتنی بر آیندهنگری
معاون صنایعدستی کشور با تشریح مهمترین سیاستهای این وزارتخانه بعد از ابلاغ سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه از سوی مقام معظم رهبری از تدوین طرح عظیم اقتصادی مبتنی بر آیندهنگری خبر داد.
مریم جلالی بیان کرد: مقام معظم رهبری سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه را ابلاغ کردند که بند ۱۷ آن مستقیم به توسعه گردشگری و ترویج صنایعدستی اشاره دارد. موضوع صنایعدستی در برنامه ششم توسعه وجود نداشت اما در این برنامه دیده شده که جای تشکر و قدردانی دارد.
معاون صنایعدستی کشور اضافه کرد: در کنار ترویج صنایعدستی، موضوعات مهم دیگری مانند آموزش وجود دارد که باید به آن بیش از پیش توجه کرد.
جلالی اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه، طرح عظیم اقتصادی مبتنی بر آیندهنگری در برنامه هفتم را تهیه خواهیم کرد که در این طرح به موضوعات مختلفی مانند رشد و شکوفایی بانوان و نیز خانوادهمحور بودن صنایعدستی توجه ویژهای خواهد شد.
او خاطرنشان کرد: ابلاغ این سیاستها از سوی مقام معظم رهبری مأموریتی را بر عهده شرکتهای دانشبنیان نیز قرار میدهد تا همکاری این شرکتها و مجموعهها با حوزه صنایعدستی تقویت شود تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر و بهتر صنایعدستی ایرانی باشیم.
متناسبسازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟/
توضیح صادقی درباره حقوق سال آینده مستمریبگیران
رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید بر اینکه بازنشستگان امروز دچار مشکلات متعددی هستند و این افزایش حقوق نمیتواند مشکل آنها را به طور کامل رفع کند، گفت: یکی دیگر از مطالباتِ مهم ما بعد از ثباتِ اوضاع پیگیری ۲۵درصد باقیمانده متناسبسازی است.
حسن صادقی در جلسه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اظهار داشت: خدا را شاکریم که با همت بازنشستگان در نقاط مختلف ایران، صدای بازنشستگان به گوش دولت و مجلس رسید و دولت زیر بار جبرانِ اشتباه خود در قبال حقوق بخشی از بازنشستگان رفت.
صادقی تاکید کرد: بازنشستگان امروز دچار مشکلات متعددی هستند و این افزایش حقوق نمیتواند مشکل آنها را به طور کامل رفع کند. یکی دیگر از مطالباتِ مهم ما بعد از ثباتِ اوضاع پیگیریِ ۲۵درصد باقیمانده متناسبسازی است.
وی ادامه داد: ما برای پیگیری قدرتمند این مسائل نیازمند یک کرسی هستیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم. خواسته ما اجرایِ دقیق قانون است و کسی میتواند پیگیرِ اجرای قانون باشد که شجاعت و جسارت لازم را داشته باشد. کسانی که سکاندار نمایندگیِ کارگر هستند باید منافع جمع را دنبال کنند.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به بدهیِ دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: سازمان تامیناجتماعی برای عمل به تعهدات خود باید منابع مالی داشته باشد که بخش قابل توجهی از این منابع را دولت باید با پرداختِ بدهی خود به این سازمان تأمین کند. پیگیریِ پرداختِ بدهیِ دولت به سازمان باید از مسیر مجلس بگذرد و این اعضای کانون هستند که باید با نمایندگان مجلس تعامل داشته باشند.
صادقی گفت: وقتی دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، خرجِ دولت در جاهایِ غیرضرور برای ما جای سوال است. دولت باید مطالبات سازمان را صفر کند تا ما بتوانیم با خیال راحت از سازمان مطالبهگری کنیم.
وی به سهم سازمان در بودجه اشاره کرد و گفت: در زمان بودجهنویسی باید حواسمان به سهم سازمان تأمین اجتماعی باشد. سال گذشته دولت برای سازمان اعتباراتی در بودجه ندیده بود که درنهایت پس از اعتراض ما ۹۰هزار میلیارد تومان به سازمان تخصیص داد.صادقی در ادامه گفت: تحول در ساختار نظام درمانی یکی دیگر از مطالبات ماست. نظلم بیمه مکمل امروز ما با توجه به اینکه شرکت آتیهساز حافظ نتوانسته به وظایف خود عمل کند باید تغییر کند. باید دگرگونی در حوزهی پرداختیها ایجاد شود و به گونهای پرداختی از جیب بیمه شده کمتر شود.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: به احتمال زیاد در افزایش حقوق سال آینده دولت مانند امسال رفتار نخواهد کرد و اساس افزایش حقوقها در سال آتی دچار تحول منفی خواهد شد. اتفاقی که سال گذشته در شورایعالی کار برای افزایش حقوق کارگران افتاد امسال نخواهد افتاد و نمایندگان کارگری مسیر سختی پیش رو دارند که ما باید در کنار آنها باشیم و به آنها مشاوره بدهیم. چراکه افزایش حقوق کارگران مانند هر سال بر حقوق بازنشستگان تاثیر خواهد گذاشت.
صادقی در ادامه به مالیات بر درآمد اشاره کرد و گفت: ما باید سقف معافیت مالیاتی را در حوزه حقوق و دستمزد افزایش دهیم. خط فقر مطلق در کشور ما در حال حاضر روی رقم ۱۱ میلیون تومان است. کسی که فقیر است باید از مالیات معاف باشد پس مالیاتِ حداقل اشتباه است بلکه باید مالیات بر میانگین باشد.
وی گفت: پیشنهاد من این است که شورای هماهنگی متشکل از کانون بازنشستگان و کارمندان کشوری و لشگری و تامین اجتماعی تشکیل شود تا این مجموعهی مشترک مطالبات را پرقدرت پیگیری کند.
صادقی در پایان در انتقاد از واگذاری سهام بانک رفاه کارگران گفت: بانک رفاه سرمایه کارگران و بازنشستگان است و در ابتدا با سرمایه سازمان بیمههای اجتماعی کارگران شکل گرفت. بانک رفاه خط قرمز ماست؛ کسی حق واگذاری این بانک را ندارد و ما مقابل چنین تصمیمی خواهیم ایستاد.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تاکید کرد: اگر هدف از واگذاریِ این بانک اجرای سیاستهای کلی نظام است سهام بانک رفاه را به کارگران و بازنشستگان بدهند. اگر بانک رفاه از دست کارگران و بازنشستگان خارج شود سازمان با مشکل تامین نقدینگی مواجه خواهد شد و برای انجام تعهدات خود دچار مشکل میشود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10832/31985/110515
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10832/31985/110516
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10832/31985/110517
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10832/31985/110518
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10832/31985/110519
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10832/31985/110520
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10832/31985/110521
|
عناوین این صفحه
- اتباع برای خروج از کشور مشکل ندارند
- هشت برابر ظرفیت تهران خودرو داریم
- ضرورت ساماندهی بیش از ۹ میلیون موتورسیکلت فاقد بیمهنامه
- مشمولان بدون ثبت نام اینترنتی به پایانههای مرزی مراجعه نکنند
- اتوبوس مدارس به اول مهر میرسد؟
- تدوین طرح اقتصادی مبتنی بر آیندهنگری
- توضیح صادقی درباره حقوق سال آینده مستمریبگیران