|
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:
کودکان بازمانده از تحصیل چهره به چهره شناسایی شده اند
2 امتیاز در مورد ساماندهی کودکان کار خیابان در فصل سرما گزارش میدهد؛
قرارگاههای اجتماعی و قراردادهای اجتماعی
2 بازگشت تماشاگران فوتبال
4 سرمقاله
قصه روزگار مهاجرت
و ارزش افزوده
هومن جعفری
چند هفته قبل بود که در افغانستان از یک خودروی بسیار مدرن رونمایی شد که در مدت پنج سال توسط یک دانشجوی جوان ساخته شده! تصاویر ابتدایی این خودروی بسیار شیک در شبکه های اجتماعی منتشر شده و صد البته اینکه بسیار هم جلب توجه نموده. بیایید در این مورد با هم صحبت کنیم. تولید این خودرو قطعا اقدامی ارزشمند است منتهی باید فرایند ساخت این خودرو بررسی شود. برای کشوری مثل افغانستان که در سال های اخیر بیشتر درگیر خشونت و عدم ثبات سیاسی اقتصادی بوده، تولید حتی یک ماشین هم ارزش دارد. اما تولید یک ماشین ارزش اقتصادی ندارد. تولید یک ماشین در مدت زمانی پنج سال، بازه اقتصادی و ارزش تولیدی ندارد مگر اینکه تبدیل به خط تولید شود. وقتی خط تولید ساخته شود، مدت زمان تولید و میزان مبلغ مورد نیاز کاهش پیدا می کند و قیمت اقتصادی تر میشود. مثلا یک خودروی اسپورت در پنج سال با تمام هزینه ها حدود چند صد هزار دلار هزینه ایجاد می کند. قبول! وقتی مدت و میزان تولید به چند دستگاه در ماه ارتقا پیدا کند، هزینه ها به شدت کاهش پیدا می کند. آیا ما در ایران چنین چیزی داریم؟ بله. پیش از این از تولید لامبورگینی در خانه هم صحبت شده بود منتهی یادمان باشد که لامبورگینی اصلی شامل استاندارد ساخت و ارزش برند آن است. لامبورگینی و بنز تا وقتی ارزش دارند که در کارخانه های تولید کننده اصلی ساخته شوند. اگر من و شما کپی یک ماشین خارجی را با تمام آن جزییات هم بسازیم، باز هم ماشینی فیک تولید کردهایم. سرنوشت جوانی که این ماشین رو تولید کرده چه خواهد شد؟ احتمالا به کشورهای دیگر مهاجرت کند. این ماشین برای او یک رزومه است که می تواند توجه بسیاری از کشورهای دیگر را هم جلب کند. حتی شرکت های ایرانی هم می توانند برای جذب او اقدام کنند هرچند با این وضعیت اقتصادی او شانس بیشتری در کشورهای دیگر دارد. ایران مخترعان و مکتشفان جوانی دارد که از آنها حمایت نمی شود. در سراسر ایران چنین آدم هایی را می توانید پیدا کنید که چنین کارهایی را انجام می دهند و چنین تولیداتی دارند اما کسی از آنها اسم و نشانی ندارد. کاش بیشتر و بیشتر به این آدم ها توجه کنیم و قدر مخترعان جوان خود را بدانیم. آینده از آن کشوری است که قدر نیروها و سرمایه های انسانی خود را میداند و از آنها بهره برداری می کند. ما حتی روی نیروهای خود سرمایه گذاری هم نمی کنیم چه برسد به بهرهبرداری! دنیای جدید دنیای مهاجرت کردن و اپلای شدن است! در دنیای جدید شما حتی در امریکا هم که زندگی کنید می توانید به جایی دیگر بروید که زندگی آنجا برای شما مفیدتر باشد. دنیای جدید دنیای بیشتر ثروتمند تر شدن و سود بردن است. میلیون ها نفر در اسیای شرقی رویایشان مهاجرت کردن به چین است! میلیون ها نفر در چین رویایشان مهاجرت کردن به اروپای شرقی است. در اروپای شرقی میلیون ها نفر آرزوی مهاجرت به آمریکا را دارند. همه می توانند مهاجرت کنند. همه می توانند به شرط آنکه برای کشور پذیرنده خود ارزش افزوده داشته باشند. قصه به همین راحتی است!
سخنگوی صمت:
هر گونه عرضه رانتی خودرو ممنوع است
3 اختلال کامل در زندگی مردم به خاطر نخریدن چند دستگاه الکترونیک قطع سیگنال
چطور به خاطر «کنکور» اینترنت ذبح شد؟
3 طرح عجیب خانهدار کردن مردم؛
اولاد: مردم سالانه ۵۰ میلیون تومان پسانداز ندارند که یک متر مسکن بخرند
3 وزیر رفاه عنوان کرد:
کمک به رفع ناترازی صندوقهای بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲
2 در آستانه آغاز چهلو یکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛
پیامهای مدیر کل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره تئاتر فجر منتشر شد
7 شاهکاری از معماران زاها حدید؛ طراحی موزه علمی-تخیلی چنگدو
8 ۹۰ همت تسهیلات اشتغالزا اختصاص یافت
وعده ایجاد یک میلیون شغل
معاون وزیر کار، مهمترین هدف را ایجاد یک میلیون شغل در سال عنوان کرد و گفت: ۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به جامعه کار و تولید در دولت سیزدهم اختصاص یافت. محمود کریمی بیرانوند در گردهمایی نظارت ستادی رئیسجمهور بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: چهار موضوع اصلی اشتغالآفرینی در کشور شامل نرخ بالای بیکاری بهویژه در میان فارغالتحصیلان، فقدان هماهنگی لازم در بین متولیان ایجاد اشتغال، فقدان گردآوری اطلاعات جهت تقویت اشتغالآفرینی و ضعف فرهنگ کار و کارآفرینی است.معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار مهمترین اقدامات دولت مردمی سیزدهم در توسعه اشتغالزایی کشور را طراحی زیستبوم ملی اشتغال و طراحی اطلس الگوهای اشتغال همه دستگاهها به تفکیک مناطق جغرافیایی عنوان کرد.کریمیبیرانوند از برگزاری سه نشست شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: نظارت بر عملکرد دستگاهها از طریق ایجاد سامانه رصد اشتغال و الزام دستگاهها به ثبت عملکرد به تفکیک کد ملی و آغاز نظارت پیامکی، تلفنی و حضوری برای نخستین بار در کشور انجام شد. وی با تأکید بر ضرورت توسعه فرهنگ کارآفرینی در کشور بیان کرد: اساسنامه تشکیل کانونهای استانی و ملی کارآفرینان به سراسر کشور ابلاغ شد.معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار مهمترین راهبرد این معاونت را تغییر رویکرد صدور مجوز مشاغل خانگی از تائیدمحور به ثبتمحور عنوان و اضافه کرد: رستههای مشاغل خانگی در راستای پوشش مشاغل نوین و پیشرو از حدود ۴۰۰ به ۶۵۰ عنوان شغلی افزایش یافت.وی از تسهیل صدور مجوز مراکز کاریابی به ۱۰ روز و ۳ روزه شدن صدور مجوز مراکز مشاوره و کارآفرینی خبر داد و گفت: شکست بیکاری مطلق، شکست ناهماهنگی در ایجاد اشتغال، مردمیسازی خدمات اشتغالآفرین، تبدیل مشاغل خانگی به پیشران اقتصاد کشور، حمایت از مشاغل دانشبنیانِ اشتغالآفرین و اختصاص ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه اشتغال روستایی از جمله مهمترین برنامههای آتی وزارت کار در حوزه اشتغال است.
خطآهن رشت-آستارا ۳ ساله ساخته می شود
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت ۳ ساله خطآهن رشت-آستارا، گفت:امیدواریم خطآهن رشت-کاسپین تا بهار سال آینده تکمیل شود.
خیراله خادمی در حاشیه نشستهای بازدید هیأت روسی از احداث راه آهن رشت- آستارا، این خط ریلی را یک انقلاب در ترانزیت بینالمللی و منطقهای اعلام کرد و گفت: با تکمیل شدن این بخش از کریدور ریلی شمال - جنوب، تحولی در حوزه تبادل کالا و بار در قسمت شرق و غرب صورت میگیرد و میتواند مسیری جذاب، اقتصادی و با امنیت کامل برای جا به جایی بار نسبت به مسیر موجود باشد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با اشاره به مذاکرات متعدد با روسیه برای این همکاری اظهار کرد: به دنبال جلسات کارشناسی طی روز چهارشنبه، توافقاتی در سطوح بالا میان دو کشور صورت گرفت، پیشنهادات کتبی طرفین تبادل شد و با توجه به تمایل روسیه برای این همکاری امیدوارم تا پایان سالجاری به یک توافق اجرایی دست پیدا کنیم. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از شروع مقدمات تأمین مالی پروژه با استفاده از منابع داخلی خبر داد و افزود: در حال حاضر توافقاتی با سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر روشهای تأمین مالی پروژه برای تملک اراضی مسیر صورت گرفته است که در صورت تخصیص این اعتبار امیدواریم بخشی از هزینههای تملک اراضی تا پایان سال تأمین شود. خادمی اعتبار مورد نیاز برای احداث این مسیر ریلی را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صورت تکمیل مسیر طی ۳ سال این رقم معاول ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان به ارزش روز برآورد میشود که ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه اجرا و ۳ هزار میلیارد تومان برای ارزیابی اراضی مورد نیاز است. معاون وزیر راه و شهرسازی طول محور ریلی رشت - آستارا را ۱۶۴ کیلومتر اعلام و ذکر کرد: هماکنون عملیات اجرایی ۱۲ کیلومتر از سمت آستارا و ۱۰ کیلومتر از سمت رشت آغاز شده است و در صورت تأمین بخشی از اعتبار تا پیش از پایان سال امیدواریم بخشهای دیگر پروژه نیز فعال شود.مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در خصوص عملیات اجرایی راه آهن رشت - کاسپین به عنوان بخش اول تکمیل کریدور ریلی شمال- جنوب گفت: عملیات اجرایی در این بخش از پروژه نیز در حال انجام است، ۱۵ کیلومتر از مسیر ریلگذاری صورت گرفته است و با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گیلان و تخصیص بخشی از این اعتبارات امیدواریم تا بهار سال آینده این محور ریلی تکمیل شود.
نقش مثبت و موثر اداره بازرسی و نظارت بانک گردشگری در کاهش آمار شکایات
تعداد کل شکایات واصله به اداره بازرسی و نظارت بانک گردشگری در 9 ماهه منتهی به پایان آذر ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به طور چشمگیری کاهش یافته است. به گزارش روابط عمومی بانک گردشگری، اداره بازرسی و نظارت بانک با برنامه ریزی صحیح، آموزش و کنترلهای دقیق موفق شد آمار شکایات واصله را در سال جاری کاهش دهد که این روند ادامه دارد. همچنین بازرسی و رسیدگیهای به موقع، موجب پیشگیری از مخاطرات و ریسکهای احتمالی شده و در نتیجه فضای امن و مطمئنی برای سپرده گذاران ایجاد کرده است. شکایات مردمی از کانالهای ارتباطی بین بانک مرکزی و بانک، از طریق پرتال بانک گردشگری، مرکز تماس یا پاسخگوی بیدار، تلفنی، مراجعات حضوری و مکاتبات ارسالی از طریق پست در کمترین زمان ممکن و به روز پاسخگویی شده است؛ اما بیشترین شکایات ، ناشی از بیاطلاعی آنها از قوانین و مقررات بانکی است که پاسخهای لازم به آنها داده میشود.اداره بازرسی به عنوان نخستین کانون و مرجع برای وصول شکایات مشتریان و کارکنان می تواند بسیاری از اشتباهات و مشکلات و حتی اختلافات را بررسی و حل و فصل کند و از گسترش آن به دیگر واحدهای بانک جلوگیری نماید.با توجه به نقش مهم اداره بازرسی و نظارت، به منظور بازرسیهای اثربخش و موثر، مواردی همچون ضرورت بکارگیری نیروهای متخصص و حرفهای در امر بازرسی، طراحی و تعبیه سیستمهای مورد نیاز و دسترسی به سامانههای پیشرفته نظارتی و تغییر رویکرد نظارتی از روشهای سنتی به سمت روشهای علمی و نوین با رویکرد اصلاحی مورد توجه ویژه اداره بازرسی قرار گرفته است.نظارت و بازرسی از مهمترین موضوعات حوزه مدیریت نوین به شمار میرود به طوری که کارکرد بهینه نهادهای نظارتی در پیشرفت و توسعه هر سازمانی از اهمیت ویژهای برخوردار است و تمام سازمانها برای تحقق اهداف و همچنین استفاده بهینه از منابع سازمانی نیازمند یک نظام کارآمد نظارتی هستند. 30 دی ماه، سالگرد تاسیس بانک گردشگری است.
بیمه آتشسوزی بیمه ملت؛ یک بیمه با چند پوشش خاص
بیمه آتشسوزی بیمه ملت، بر خلاف اسمش علاوه بر پوشش آتشسوزی، پوششهای تکمیلی متنوعی مانند پوشش سرقت، زلزله، سیل، طوفان و... دارد. به گزارش روابط عمومی بیمه ملت، اتفاقهای ناگوار این روزها کم نیستند، اما شاید بسیاری از ما به آنها کمتوجه باشیم و این اتفاقات را دور از خود بدانیم. اما نگاهی به آمار آتشسوزی، سرقت و بلایای طبیعی نشان میدهد که ما بیش از آنچه که فکر میکنیم در معرض خطر هستیم.سال 1399 بود که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد، سالانه 170 هزار آتشسوزی در کشور اتفاق میافتد. آماری که نشان میدهد خطر وقوع آتشسوزی میتواند همه مردم کشور را تهدید کند. یا نگاهی به اطلاعات مرکز آمار ایران نشان میدهد که تنها در سال 1398، آمار سرقت در کشور به بیش از 326 هزار فقره افزایش پیدا کرده است.در کنار اینها، زندگی در کشوری که در کنار چین، اندونزی و ژاپن، از زلزلهخیزترین کشورهای جهان به شمار میآید، مخاطرات خاص خودش را دارد. این آمار به خوبی نشان میدهد که باید خطرات را جدی گرفت و برای مقابله با آن جدی بود. در کنار بالا بردن ایمنی منازل مسکونی برای مقابله با زلزله و آتشسوزی و رعایت نکات ایمنی برای کاهش خطر سرقت، یکی از راهکارهای کاهش اثرات این حوادث، استفاده از پوششهای بیمهای است؛ بهویژه اینکه شما بتوانید با یک تیر، چند نشان بزنید و با تهیه یک بیمهنامه، تمامی این خطرات را پوشش دهید.بیمه آتشسوزی، بر خلاف اسمش، تنها مربوط به آتشسوزی نیست و در این بیمهنامه، شما میتوانید پوششهایی مانند سرقت، زلزله، انفجار، صاعقه، سیل، طوفان، سقوط و برخورد اجسام خارجی، ضایعات ناشی از ترکیدگی لوله آب و فاضلاب و بسیاری از پوششهای تکمیلی دیگر را داشته باشید. بیمه ملت، به عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور در پرداخت خسارت بیمهگذاران، محصولات متنوعی را در حوزه بیمههای آتشسوزی برای مشتریان طراحی کرده است.بیمه آتشسوزی واحدهای مسکونی، بیمه آتشسوزی واحدهای صنعتی برای کارخانهها از جمله کارخانههای ریسندگی، بافندگی، رنگسازی و مواد شیمیایی، خودروسازی و موتور سیکلتسازی، داروسازی و موادغذایی، کارخانجات چرمسازی، موزاییک و سرامیکسازی، لوازم بهداشتی، ریختهگری، آبکاری و بیمه آتشسوزی واحدهای غیرصنعتی برای آموزشگاهها، بیمارستانها و درمانگاهها، آزمایشگاهها و مطب پزشکان، دفاتر اداری، تجاری، فروشگاهها، آرایشگاهها، آتلیههای عکاسی، انبارها، نمایشگاهها، موزهها، هتلها و مهمانسراها، فرهنگسراها و ... از محصولات بیمه ملت است که میتواند منزل و محل کسبوکار شما را تحت پوشش بیمه قرار دهد. مشتریان گرامی میتوانند با مراجعه به آدرس http://apps.mellatinsurance.ir/AgentsSales/find-agent اطلاعات تکمیلی را از هر یک از نمایندگان بیمه ملت در محل زندگی خود دریافت و در صورت تمایل، اقدام به خرید این بیمهنامه کنند. یادداشت
تعجیل در آبگیری سد چمشیر برای چیست؟
️ ناصر تبریزی
سرانجام به رغم مخالفت صریح علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست با آبگیری سد چمشیر و همراهی کمیسیون اصل نود مجلس و دستور معاون اول رییسجمهور به شماره ۵۴۰۴۴/م مورخ ۱۷ دی ۱۴۰۱، مبنی بر به تعویق انداختن آبگیری، باز هم وزارت نیرو دیروز آبگیری را شروع کرد تا همه دریابیم که کی به کیه!»
باور کردنی است ولی حقیقت دارد.به این موارد دقت کنید!
۱- دستور رییس جمهور، برای بررسی بیشتر، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در یک برنامه تلویزیونی درباره سرانجام آبگیری سد چم شیر اظهار داشته: به وزارت نیرو نامه زدیم که چاهکهایی احداث شود تا راستی آزمایی صورت گیرد؛ رئیسجمهور هم نامه را به وزیر نیرو ارسال کردند.
۲– علی سلاجقه؛ رییس سازمان محیط زیست
«….وزارت نیرو برای آبگیری سد تا پایان آذرماه تاریخ اعلام کرده بود ولی ما گفتیم تا وقتی که راستی آزمایی نشود و دادهها توسط مجموعه دو طرف تأیید نشود، اجازه آبگیری به سد را از سوی سازمان حفاظت محیط زیست نخواهیم داد. سرمایه ملی کشور در قالب ایجاد سد در چم شیر خوابیده و تبدیل به دیوار سد شده که این دیوار، سیستم هیدرولوژیکی را در منطقه به هم زده است. از طرفی بحث سازندهای زمینشناسی هم مطرح بوده و باید این را هم در نظر داشت در پایین دست سد و در فاصله ۳ کیلومتری از آن، چشمههایی با آب شور با کیفیت نامناسب است…..»
۳– حیدر زارعی؛ استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه چمران
«کیفیت آب رودخانه زهره با توجه به شرایطی که به لحاظ زمینشناسی و جریانی آبی که در مسیر خودش از این سازند عبور میکند، مخصوصاً در بخشی که مخزن شکل میگیرد به شدت تحت تأثیر قرار میگیرد و یک بخشی هم بعد از محل سد است و در کل کیفیت آب مناسبی ندارد و برای بحث آب شرب اهداف را نمیتواند محقق کند….»
۴- حسین آخانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
«قطع جریان سیلابهای رودخانه زهره که باعث زهکشی طبیعی میشود، افزایش شوری زمینهای کشاورزی را در پی خواهد داشت و سبب گستردهتر شدن کانون ریزگردِ بین ماهشهر و هندیجان خواهد شد؛ چنین اتفاقی قبلاً با ساخت سد مارون هم رخ داده که باعث کم آب شدن و حتی خشکیدگی بخشهایی از تالاب شادگان، تولید ریزگرد و نفوذ آب شور به نخلستانهای منطقه شد….»
۵– سید کریم حسینی؛ نایبرئیس کمیسیون اجتماعی مجلس
«آبگیری سد چم شیر تکرار تراژدی تلخ سد گتوند در خوزستان است؛ این سد اصلاً نباید آبگیری شود. نمایندگان خوزستان مخالفت خود را با آبگیری سد چم شیر به وزارت نیرو و همچنین افرادی که در دولت پیگیر این مسئله هستند اعلام کردهاند و این سد اصلاً نباید آبگیری شود. بر اساس بررسیها و نظارت کارشناسان، در بستر دریاچه این سد و مسیر رودخانه، لایههای نمکی وجود دارد و اگر سد آبگیری شود کیفیت آب رودخانه به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و شور خواهد شد….»
۶– ایرج حشمتی؛ معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست
با توجه به ابهاماتی که درباره احتمال وجود گنبدهای نمکی نهفته در “سد چم شیر” وجود دارد، از وزارت نیرو خواستهایم که مجدداً نمونهبرداری کند و مجوز آبگیری سد را تا زمان نمونهبرداری مجدد صادر نمیکنیم.
۷– محمد درویش فعال و پژوهشگر محیط زیست
محمد درویش – کنشگر محیط زیست – در یک رشته توییت به انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست و بیاعتنایی دولت پرداخته و نوشته است: «سرانجام به رغم مخالفت صریح علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست با آبگیری سد چمشیر و همراهی کمیسیون اصل نود مجلس و دستور معاون اول رییسجمهور به شماره ۵۴۰۴۴/م مورخ ۱۷ دی ۱۴۰۱، مبنی بر به تعویق انداختن آبگیری، باز هم وزارت نیرو دیروز آبگیری را شروع کرد تا همه دریابیم که کی به کیه!»
۸– کارزار مخالفت با آب گیری سد چم شیر با امضای حدود ۲۵ هزار نفر از فعالین و کنشگران و دوستداران محیط زیست
«…..در بستر دریاچه سد گسل های فراوان نیز وجود دارد که با افزایش سطح تماس ۴ کیلومتری مربعی فعلی مسیر رودخانه، به ۳۱ کیلومتر مربع، با انحلال لایههای نمک و گچ، شوری آب مخزن چندین برابر افزایش یافته و تبخیر طبیعی در منطقه نیز باعث افت شدیدتر کیفیت آن می شود علاوه بر آن وجود ۱۱ چاه نفت در داخل و حاشیه مخزن مخاطرات محیط زیستی غیر قابل پیش بینی دارد……»
۹- وجود چاه های نفت
بنا بر گزارشی که «ایسنا»منتشر کرده؛ فاضل، معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر اعلام کرده: در محدوده مخزن دو چاه نفت وجود داشت که پلمپ شدهاند. همچنین ۸ چاه خارج از مخزن بوده که جمع بندی شرکت نفت بر اساس مذاکرات صورت گرفته آن بود که چاههای خارج از مخزن را نیز پلمب کند.او در پاسخ به این سوال چه تضمینی وجود دارد نفت، آب را آلوده نکند، اظهار کرد: « …..ما یک توافقنامه با شرکت نفت داریم که پلمب و ایمنسازی چاهها با این شرکت است و آنها باید در این باره پاسخگو باشند که تا کنون چه اقداماتی انجام دادهاند. ما با این شرکت در راستای آنکه نفت در آب آلودگی ایجاد نکند توافق کردهایم…. »
در واقع سد سازان می گویند؛ اگر روزی روزگاری نفت به داخل «مخزن سد« نفوذ کند ، هیچ مسئولیتی متوجه سد سازان نبوده و وزارت نفت باید پاسخگو باشند! این چه جور استدلال و منطقی است ؟مگر نفوذ نفت به سدی که قرار است دومین مخزن تجمیع آب در کشور باشد ، شوخی بردار است، یر چه مبنا و مسئولیتی طی عقد «یک قرارداد» با وزارت نفت چاه ها را مسدود و بقیه مسئولیتها به امان خدا رها می شود؟… بر مبنای چه مسائل حقوقی در آینده،می توان وزارت نفت را باید پاسخگوی آلودگی نفتی مخزن سد چم شیر دانست؟…
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10916/32709/115371
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10916/32709/115372
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10916/32709/115373
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10916/32709/115374
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10916/32709/115375
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10916/32709/115376
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10916/32709/115377
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10916/32709/115378
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10916/32709/115379
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10916/32709/115380
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10916/32709/115381
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10916/32709/115382
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10916/32709/115383
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10916/32709/115384
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/10916/32709/115385
|
- کودکان بازمانده از تحصیل چهره به چهره شناسایی شده اند
- قرارگاههای اجتماعی و قراردادهای اجتماعی
- بازگشت تماشاگران فوتبال
- سرمقاله
- هر گونه عرضه رانتی خودرو ممنوع است
- چطور به خاطر «کنکور» اینترنت ذبح شد؟
- اولاد: مردم سالانه ۵۰ میلیون تومان پسانداز ندارند که یک متر مسکن بخرند
- کمک به رفع ناترازی صندوقهای بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۲
- پیامهای مدیر کل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره تئاتر فجر منتشر شد
- شاهکاری از معماران زاها حدید؛ طراحی موزه علمی-تخیلی چنگدو
- وعده ایجاد یک میلیون شغل
- خطآهن رشت-آستارا ۳ ساله ساخته می شود
- نقش مثبت و موثر اداره بازرسی و نظارت بانک گردشگری در کاهش آمار شکایات
- بیمه آتشسوزی بیمه ملت؛ یک بیمه با چند پوشش خاص
- یادداشت