|
نشست گاز در تماشاخانه ملک
نزدیک بود فاجعه ای رخ بدهد!
نشست گاز موتورخانه مجاور سالن اجرای تماشاخانه ملک در شامگاه ۳۰ آبان که باعث تعطیلی اجرای نمایش «نان» شد، خوشبختانه با حضور نیروهای آتشنشانی حادثهای با خود همراه نداشت و مقرر شد تا اجراهای این تماشاخانه بعد از رفع نقص فنی موتورخانه و تاییده نهایی نیروهای آتشنشانی از سر گرفته شود.
شامگاه یکشنبه ۳۰ آبان ماه همزمان با اجرای نمایش نان به کارگردانی مهدی کوشکی در تماشاخانه ملک واقع در خیابان شریعتی تعدادی از مخاطبان و بازیگران این اثر نمایشی در میانههای اجرا دچار سرگیچه و سرفه میشوند.
بعد از پیگیرهای اولیه مشخص میشود که موتورخانه ساختمانی که این تماشاخانه در طبقی منفی یک آن قرار دارد و سالن اجرای تماشاخانه ملک در جنب این موتورخانه قرار دارد به دلیل افت فشار در تهران که در آغاز فصل سرما ظاهرا امری متداول است و مشکل در دودکش با نشت گاز مونوکسیدکربن مواجه شده است.
مسئولان سالن در آرامش بدون آنکه بخواهد تشنجی میان تماشاگرن و بازیگران اینجاد کنند مراتب با آتشنشانی منطقه در میان میگذارند و نیروهای آتشنشانی در کمتر از سه دقیقه با حضور در محل با همراهی مسئولان سالن به آرامی ابتدا مخاطبان (۷۰ نفر) را به بیرون از سالن راهنمایی می کنند و به بعد به موتورخانه ساختمان میروند.
سیدجلال ملکی سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: ساعت ۲۱ و ۱۰ شامگاه ۲۰ آبان ماه حادثه گازگرفتگی در خیابان شریعتی به سامانه ۱۲۵ اعلام و بی درنگ مأموران ایستگاه شماره ۷۳ به محل حادثه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه در طبقه منهای یک ساختمان ۱۰ طبقه سالن نمایشی وجود داشت، افزود: از طریق موتورخانه که در مجاورت این سالن قرار دارد، نشت گاز مونوکسیدکربن روی داد و بیش از ۷۰ نفر در محل حادثه حضور داشتند.
ملکی با اشاره به آنکه تعدادی از این افراد دچار گاز گرفتگی شده بودند که آتش نشانان نسبت به انتقال این افراد به بیرون سالن اقدام کردند خاطرنشان کرد: با احتیاط و آرامش کامل پس از توقف اجرای نمایش همه افراد بدون مشکل به بیرون سالن منتقل و برخی افراد بدلیل ضعف و بی حالی ناشی از گاز مونوکسید کربن تحویل عوامل اورژانس شدند.
بیش از ۲ سال اماکن تجمعی از جمله سالن های نمایش، مدارس و دانشگاه ها تعطیل بوده و برای راه اندازی سیستم موتورخانه این اماکن باید از افراد با تجربه استفاده شود. همچنین احداث اماکن تجمعی همچون سالن نمایش در طبقه زیرزمین ساختمان جانمایی مناسبی نیست و این اماکن باید به سیستم تهویه و راه پله های استاندار و مناسب مجهز شوند.
روشن کردن موتورخانه توسط مالک ساختمان بدون بررسی و بی اطلاع واحدها صورت گرفته است
امیرسپهر تقیلو مدیر روابط عمومی تماشاخانه ملک ضمن تایید سخنان سخنگوی سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفته است: خدا را شکر که این ماجرا به خیر گذشت و کسی آسیبی ندید. البته ما خیلی زود با آتش نشانی تماس گرفتیم چون اصلا جای ریسک نبود.
تقیلو درباره چگونگی بروز این مشکل در این تماشاخانه که ساختمانی استیجاری دارد، توضیح داد: تماشاخانه ما در یک ساختمان ۱۰ طبقه قرار گرفته که تمام بخشهای آن اداری است و در دوران کرونا هم عموما دورکار هستند. این بنا قدیمی نیست ولی مساله این است که مالک ساختمان بعد از سرد شدن هوا، بدون اینکه وضعیت موتورخانه را بررسی کند، سیستم گرمایش را راهاندازی کرده است و این در حالی است که در یکی دو سال اخیر به دلیل کرونا، رفت و آمد زیادی در ساختمان نبوده و موتورخانه آن هم چک نشده است. از آنجاکه این ماجرا بعد از ساعت اداری رخ داد، دیگر طبقات متوجه آن نشدند.
وی یادآور شد: سالن ما در طبقه همکف قرار دارد و سیستم تهویه آن به دلیل حساسیت کاری که انجام میدهیم، مجزاست اما نمیتوان سیستم موتورخانه را مجزا کرد و به همین دلیل سیستم گرمایش ما با دیگر طبقات مشترک است و این مشکل از اینجا ناشی شد که خوشبختانه به خیر گذشت.
عماد عامری مدیر تماشاخانه ملک درباره این حادثه که خوشبختانه ختم به خیر شده و کسی در آن اعم از مخاطبان و گروه نمایشی آسیب ندید گفت: بعد از مشخص شدن مشکل مراتب را با مدیریت ساختمان در میان گذاشتیم و امروز کار اصلاح، تعمیر و بررسی نهایی موتورخانه صورت گرفت.
همچنین طی رایزنی با مسئولان آتشنشانی بنا شد تا نمایندهای از این نهاد برای حضور در تماشاخانه و بررسی و تأیید نهایی رفع ایراد موتورخانه امروز به این سالن و موتورخانه ساختمان بیاید و بعد از تأیید نهایی وی بار دیگر اجراها را از سر خواهیم گرفت.
مدیر تماشاخانه ملک در پاسخ به این پرسش که چه راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی مدنظر است یادآور شد: آنگونه که من متوجه شدم پیشاز اتفاق دیشب و روشن کردن موتورخانه، با آغاز فصل سرما چندینبار موتورخانه روشن شده بود و خود مدیر ساختمان کار بررسی نبود نقص در سیستم موتورخانه را انجام داده بود اما گویا وقوع یک نقص فنی باعث این رخداد شد که آن نیز با حضور مدیر ساختمان و تعمیرکاران تخصصی امروز مراتب رفع شد و با بررسی نهایی و تایید آن توسط نیروهای متخصص آتشنشانی میتوانیم نسبتبه ایمنی کامل اطمینان نظر داشته باشیم.
عامری با بیان آنکه سیستم گرمایشی تماشاخانه ملک برقی است و با توجه به خاموش بودن موتورخانه نیز برای گرم نگهداشتن سالن انتظار و همچنین سالن اجرای نمایشی از این سیستم استفاده خواهیم کرد خاطرنشان کرد: اجراها را زمانی ازسر خواهیم گرفت که شاهد تأیید نهایی مأموران آتشنشانی باشیم که این مسئله نیز امروز به وقوع خواهد پیوست.
مدیر تماشاخانه ملک خاطرنشان کرد: بعد از تأیید نهایی امیدواریم از فردا بتوانیم اجراهای این تماشاخانه را از سر بگیریم. جاییکه دو نمایش برلینگتون به کارگردانی مسعود میرطاهری و نان به کارگردانی مهدی کوشکی میزبان مخاطبان خواهند بود. همچنین مخاطبانی که به دلیل این حادثه تماشای نمایش نان را از دست دادند طی روزهای آتی شرایط حضورشان در سالن و دیدن این نمایش فراهم خواهد شد.
بازگشت چهره های محبوب به تلویزیون؛ شاید وقتی دیگر
نگاهی به رویکرد پیمان جبلی به یک مطالبه مردمی
حدود دو ماه از تغییر رییس صداوسیما می گذرد و یکی از مطالبات جدی مردم و هنرمندان از پیمان جبلی ـ رییس جدید ـ بازگرداندن چهره هایی است که در دوره های گذشته کنار گذاشته شده اند.
نخستین اظهارنظری که از جبلی پس از معرفی شدن به عنوان رییس جدید صداوسیما شنیده شد، این بود، «صداوسیما باید منعکس کننده مطالبات، خواسته ها و دغدغه های توده مردم باشد و نباید منعکس کننده نظرات و منویات یک طبقه خاص آن هم طبقه خاصی که جدای از مردم است، باشد.»
در همین راستا ایسنا تلاش کرد در گفت وگوهایی با هنرمندان و همچنین نظرسنجی از مخاطبان، مطالبات از رییس جدید صداوسیما را به گوش مدیران رسانه برساند که بخشی از آن در روزها و هفته های گذشته در خروجی این خبرگزاری دیده شد و بخشی دیگر همچنان منتشر خواهد شد.
اما در میان تمامی این مطالبات که در اظهارنظرها مطرح شده است، یک نقطه مشترک چه از سوی مردم و چه از سوی هنرمندان وجود دارد: بازگرداندن چهره های باتجربه، کاربلد و محبوبی که در سال های گذشته به هر دلیل کنار گذاشته شده اند.
پیمان جبلی از همان روزهای نخستِ نشستن بر صندلی ریاست سازمان صداوسیما با این پرسش و مطالبه جدی به شکل های مختلفی مواجه شد و اگرچه در هیچ مورد، پاسخ صریح و قطعی نداد اما کسی را هم ناامید نکرد.
او که هنوز در برنامه ای با حضور خبرنگاران رسانه های داخلی حاضر نشده است، این بار ترجیح داد مقابل میکروفن نماینده ای از رسانه وابسته به مجلس قرار بگیرد و البته با این پرسش مواجه شود که بالاخره تکلیف بازگرداندن چهره های محبوب مردمی به رسانه ملی چه می شود؟
جبلی برای پاسخ به این پرسش، رویه ای متفاوت از دو ماه قبل خود را در پیش نگرفته است؛ او گفته «از ضوابط حرفهای و قانونی رسانه ملی است که از تمام ظرفیتها و قدرت آنتن برای جلب اعتماد و جذب نظر مخاطبان استفاده کند و هیچ گونه ظرفیتی را نباید نادیده بگیرد.»
با این همه رییس جدید صداوسیما ترجیح داده است که چندان مصداقی هم صحبت نکند. چنانچه وقتی با این پرسش مواجه می شود که تکلیف چهره ای مانند عادل فردوسی پور برای بازگشت به آنتن تلویزیون چه خواهد بود، به تک جمله ای بسنده می کند: «پاسخ همان است که از قبل اعلام کردهام.»
اما پاسخ قبلی پیمان جبلی به این پرسش چه بود؟
رییس جدید صداوسیما که خوزستان را به عنوان اولین مقصد سفر خود پس از انتصابش برگزید، دهم مهر ماه در این استان در پاسخ به درخواستی برای بازگشت عادل فردوسی پور با برنامهی «نود» به تلویزیون، اظهار کرده بود: «عادل فردوسیپور میتواند دوباره در تلویزیون فعالیت کند و از نظر ما منعی ندارد.»
هرچند بسیاری در ادامه این پاسخ کلی را دلیلی برای بازگشت «نود» به شبکه سه تلقی نکردند؛ چراکه فردوسی پور مدت هاست که با برنامه «فوتبال ۱۲۰» در شبکه ورزش حضور دارد و در حقیقت با تلویزیون همکاری می کند. بر این اساس این پاسخ نمی تواند تاییدی باشد بر بازگشت برنامه ورزشی «نود» به صداوسیما.
ضمن اینکه پیمان جبلی در فاصله دو ماه از آمدنش هنوز تکلیف بخش مهمی مانند معاونت سیما و به تبع آن مدیران شبکه های تلویزیونی را مشخص نکرده است و بر همگان مسجل است که تا زمانی که علی فروغی در مدیریت شبکه سه باقی بماند، بعید است بتوان بازگشت برنامه «نود» و عادل فردوسی پور به این شبکه را انتظار کشید.
بر این اساس به نظر می رسد پاسخ قطعی به پرسش بازگشت چهره های محبوب و مردمی به تلویزیون را پس از تغییرات اساسی در صداوسیما باید جستجو کرد؛ زمانی که تکلیف معاونت سیما و مدیران شبکه های تلویزیون مشخص خواهد شد و آن وقت است که هم پیمان جبلی و هم مدیرانش راحت تر به این پرسش پاسخ خواهند داد که آیا برای مثال تصمیمی برای بازگشت برنامه ای مانند نود خواهند داشت یا خیر. ضمن اینکه گذشت زمان عامل دیگری است که در عمل مخاطبان و هنرمندان را با رویکرد جدید و حقیقی مدیران رسانه آشنا و مواجه خواهد کرد.
گفتگ با کارگردان سریال سرجوخه؛
«خانه امن» هم خیابان خلوت کن بود
کارگردان «سرجوخه» از ویژگیها و سختیهای ساخت این سریال که این شبها از شبکه سه در حال پخش است سخن گفت.
احمد معظمی کارگردان سریال «سرجوخه» درباره این مجموعه و سختیهای ساخت آن در قیاس با دیگر سریالهایی که با همکاری ابوالفضل صفری بهعنوان تهیه کننده ساخته است به خبرنگار مهر گفت: «سرجوخه» مثل همه کارهای قبلی سخت و پیچیده بود چون تعداد لوکیشن ها و بازیگران زیادی داشتیم. پروداکشن سنگینی هم داشت و اجرای صحنهها سخت بود به گونهای که نمیتوانستیم آنها را ساده برگزار کنیم و اینها باعث شد زمان فیلمبرداری کار بیشتر شود.
وی با اشاره به اینکه تمرکز بیشتر روی بخشهای امنیتی بود یا اجتماعی عنوان کرد: مجموعه «سرجوخه» قصهای اجتماعی است که از دل جامعه میآید و برای همین شخصیتها هم درگیر مشکلات و آرزوهای خود هستند که در کنار آن یک بخش امنیتی و اکشن هم دارد.
کارگردان «سرجوخه» درباره چالشهای کرونا نیز یادآور شد: ما به دلیل کرونا هم دائم در حال تعویض نیروها بودیم و هم سختیهای زیادی در بخش فیلمبرداری ایران و کشورهای خارجی داشتیم اما تلاش کردیم خروجی به گونهای باشد که مردم کار را دوست داشته باشند و خیلی زحمت کشیده شد که کار در شأن مردم باشد.
وی درباره شخص «سرجوخه» در این سریال که دیده نشده است گفت: سرجوخه یکی از کاراکترهای اصلی سریال است که ما او را در طول پخش ندیدیم و نهایت در فینال کار این شخصیت دیده میشود.
معظمی که در این سریال هم به سبک مجموعههایی چون «خانه امن» سراغ چهرههای کمتر دیده شده رفته است در این باره گفت: بازیگرانی که تا به حال دیده نشدند در این سریال حضور داشتند چهرههایی که بازیگرند اما معروف نبودند و برای خود من بازیگری آنها مهم بود. بازیگرانی داریم که تلاش کردند و انگیزه هم داشتند تا خوب خود را ارائه کنند.
وی اضافه کرد: به نظرم فیلمنامه مشخص میکند که چه بازیگری برای یک نقش انتخاب شود. ما توانایی پرداخت برخی دستمزدها را نداریم در شبکه خانگی دستمزدهای بالا میپردازند و حتی زمانی گفته شد به بیت کوین این مبالغ دریافت میشود. با این حال براوردها در تلویزیون آنقدر نیست که حجم زیادی به سمت بازیگر برود. بنابراین میتوان به گونهای دیگر هزینه کرد که بازیگران مستعد بیاورید و بتوانید با همان بازیگران کاری را بسازید که مردم هم دوست داشته باشند.
کارگردان «سرجوخه» تصریح کرد: شرایط بازیگران چهره به گونهای است که سختتر میتوان از حضور آنها بهره گرفت و خودم هم دوست ندارم از بازیگران تکراری استفاده کنم به ویژه برای قصههایی مثل «سرجوخه» که چهرههای کمتر دیده شده به باورپذیری قصه توسط تماشاگر کمک میکند. این رویکرد برای من خیلی مهم بود و حتی تک سکانسهای ما هم بازیگر بودند.
وی درباره نحوه کار در کشورهای خارجی نیز توضیح داد: کار در این کشورها سختیهای زیادی داشت. ما طراحیای داشتیم که شاید در اجرا سخت بود اما دستیاران من آن را به انجام رساندند. استوری برد و پلانها داده شد و با من تصویری در تماس بودند. شب به شب هم برای من تصاویر را میفرستادند تا روی آنها نظر بدهم و اگر نکتهای داشت رفع میکردیم.
اخبار
«دور از اینجا» از جشنواره برزیلی ۳ جایزه گرفت
فیلم بلند «دور از اینجا» ساخته عرفان احتشامی در دومین حضور جهانی خود، از سیزدهمین جشنواره فیلم مستقل برزیل ۳ جایزه دریافت کرد.
به گزارش امتیاز، فیلم بلند «دور از اینجا» به کارگردانی عرفان احتشامی و نویسندگی مشترک مرتضی عبادی پور و عرفان احتشامی در دومین حضور جهانی خود موفق شد جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد را از سیزدهمین جشنواره فیلم مستقل برزیل دریافت کند.
جشنواره بین المللی فیلم مستقل برزیل از ۵ تا ۱۵ دسامبر 2021 مصادف با 14 تا 24 آذرماه 1400 در شهر ریو دو ژانیرو برگزار شد.
فیلم «دور از اینجا» محصول سال ۱۳۹۹ و در ژانر درام اجتماعی و بر اساس طرحی از حسن گودرزی معظمی ساخته شده است. این فیلم بر اساس داستانی واقعی در شهرستان بروجرد و با بازیگران بروجردی تولید شد.
محمد گودرزی، حسین گودرزی معظمی، حسین خدادادی و صمد شمس و آیدا دارابی فرد به همراه تعدادی از مردم شهرستان بروجرد در این فیلم ایفای نقش دارند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «به پیرمرد روستایی گفت: با جوانترها کار نکن. آنان فکر میکنند بیابان هم مثل اتاق خوابشان است. پیرمرد هم به او اعتماد میکند و نشانی تپه را به او میدهد. آنها نبض گنجی را احساس میکنند که زیر پایشان است. یک زندگی تازه با هویتی که باید پیدایش کنند. تنها چند متر پایینتر... و این کندن و کندن سرآغاز اتفاقاتی است که برایشان رقم میخورد.»
عوامل «دور از اینجا» عبارتند از: نویسنده: مرتضی عبادی پور و عرفان احتشامی، کارگردان: عرفان احتشامی، مدیر فیلمبرداری: عرفان احتشامی، مدیر صدابرداری: فرشاد عبدلی، اصلاح رنگ: فربد جلالی، آهنگساز: ادریس بیامه،دستیار و برنامه ریز: مهتاب نورزاده، دستیارکارگردان: ایمان چرخ کار، منشی صحنه: نجمه نقدعلی، مدیر تولید: حسین گودرزی معظمی، دستیاران تصویر: مصطفی بساطی و لاله ابراهیمی، عکاس: حدیث فخاری، مشاور رسانهای: آزاده فضلی، تهیه کننده: محمد احتشامی.
«خوناب» ایرانی از آمریکاییها جایزه گرفت
جایزه بهترین کارگردانی یازدهمین دوره جشنواره بین المللی «یونیورسال» آمریکا ۲۰۲۱ به فیلم ایرانی «خوناب» ساخته مجتبی قاسمی رسید. این جشنواره هر سال در کانزاس سیتی میسوری آمریکا برگزار و بهترینهای خود را در ۱۴ رشته از جمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین اکشن، بهترین درام، بهترین مستند، بهترین فیلم کوتاه و … معرفی میکند.
«خوناب» به عنوان تنها نماینده سینمای ایران از میان بیش از ۲۸۳۰ فیلم از سراسر دنیا، به مرحله نهایی پنج فیلم برتر این جشنواره راه پیدا کرد و موفق شد پس از رقابت با فیلمهایی از کشورهای آمریکا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا، رتبه اول بهترین کارگردانی این جشنواره را به دست بیاورد.
مجتبی قاسمی پیش از این با فیلم «خوناب» موفق به کسب جایزه اول بهترین کارگردانی جشنواره معتبر فیلم مستقل رم ایتالیا ۲۰۲۰ شده بود. همچنین جایزه اول بهترین صدابرداری و صداگذاری جشنواره فیلم کوتاه تهران ۱۳۹۹ نیز نصیب «خوناب» شده است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «فاصله عروج تا هبوط به باریکی یک انتخاب است، انتخابی میان خیر و شر.» مجتبی قاسمی به تازگی بازنویسی نهایی فیلمنامه بلند سینمایی خود با نام «پوستیژ» را به اتمام رسانده و قصد دارد آن را جلوی دوربین ببرد.
اخبار
درخواست نامزد خاشقجی از جاستین بیبر
در عربستان کنسرت اجرا نکن
نامزد جمال خاشقجی روزنامهنگار منتقد حکومت عربستان سعودی که در ترکیه کشته شد از جاستین بیبر خواننده کانادایی خواست تا کنسرتش در عربستان سعودی را برگزار نکند.
بیبر قرار است ۵ دسامبر در شهر جده کنسرت برگزار کند. او یکی از هنرمندانی است که برای برگزاری مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک به عربستان دعوت شده است.
خدیجه چنگیز در نامه سرگشادهای که در «واشنگتن پست» با عنوان «جاستین بیبر، لطفاً در عربستان سعودی برنامه اجرا نکن» منتشر شد از این خواننده خواسته است با لغو کنسرتش «پیامی پرقدرت برای همه جهان بفرستد مبنی بر اینکه اسم و استعدادش را برای بازگرداندن آبروی رژیمی که منتقدانش را میکُشد، هزینه نمیکند.»
خانم چنگیز در نامهاش خطاب به بیبر گفته است: لطفاً برای قاتلان جمال محبوبم نخوان. لطفاً حرف بزن و قاتل او، محمد بن سلمان را محکوم کن. صدای تو را میلیونها نفر میشنوند.
وی در ادامه نوشته است: اگر از اینکه پیاده شطرنج محمد بن سلمان باشی اجتناب کنی، پیامت بلند و واضح خواهد بود: من برای دیکتاتورها اجرا نمیکنم. من عدالت و آزادی را بر پول ترجیح میدهم.
چند رپر و جیسون درلو خواننده نیز برای اجرا در این برنامه دعوت شدهاند. سازمانهای حقوق بشری از همه آنها خواستهاند حضور در این برنامه را رد و دلایل خود را بیان کنند.
دیده بان حقوق بشر نیز روز چهارشنبه گفت: عربستان سعودی سابقه سوءاستفاده از افراد مشهور و رویدادهای مهم بینالمللی را برای منحرف کردن نظر مردم دارد.
گزارشی از سازمان اطلاعات آمریکا تایید کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۸ در قتل جمال خاشقجی در استانبول دست داشت. خاشقجی ستوننویس واشنگتن پست و منتقد رژیم عربستان بود.
کاظم هژیر آزاد : فعلا ترجیح می دهم از تئاتر دور باشم
کاظم هژیرآزاد، بازیگر باسابقه میگوید: کار که باشد، خیال آدمی از خیلی جهات راحت است و ای کاش همیشه کار باشد.
او هرچند دلتنگ حضور روی صحنه است ولی فعلا ترجیح میدهد از تئاتر دور باشد تا وقتی شرایط بهتر شود.
این بازیگر در گفتگو تاکید میکند که در شرایط دشواری مانند همهگیری کرونا، دولتها هستند که باید چراغ تئاتر را روشن نگه دارند و در وهله بعد، این مسئولیت بر عهده عوامل اجرایی تئاتر است.
او درباره فعالیت خودش در تئاتر میگوید: تئاتر، وقتگیر است و از طرف دیگر تمرین تئاتر باید طوری باشد که بتوان پروتکلهای بهداشتی را رعایت کرد. بنابراین آمادهسازی تئاتر در این شرایط، خیلی مشکل است بخصوص که ما هم در این سن و سال ضربه پذیریم و ببینید در این مدت چه تعداد هنرمند به خاطر کرونا از دستمان رفتهاند؛ از پرویز پورحسینی تا کریم اکبری مبارکه و عزتالله مهرآوران و دیگران. پس باید همچنان مراعات کنیم.
هژیرآزاد ادامه میدهد: امیدوارم بعد از کرونا فرصتی باشد تا با خیال راحت کار کنیم و شرایط هم طوری باشد که تماشاگران مجبور نباشند برای رعایت اصل فاصلهگذاری اجتماعی در سالنهای تئاتر با فاصله بنشینند.
این بازیگر پیشکسوت با تاکید بر لزوم حمایت دولتها از تئاتر در شرایط سختی مانند کرونا خاطرنشان میکند: دولت باید از کارهایی که مجوز اجرایشان را صادر کرده، حمایت کند و متناسب با بلیتهای خریداری شده، به آنان کمک هزینه بپردازد. باید برای حمایت از تئاتر و زنده نگه داشتن آن چنین اقدامهایی انجام بدهد.
هژیرآزاد یادآوری میکند که تئاتر در همه جای دنیا همواره نیازمند حمایتهای دولتی است و میافزاید: در وهله اول دولتها هستند که باید چراغ تئاتر را روشن نگه دارند آن هم در شرایط سختی مانند کرونا و در مرحله بعد، این وظیفه بر عهده عوامل و گروههای نمایشی است.
او که این روزها مشغول بازی در دو سریال تلویزیونی است، اضافه میکند: در سریال «بی نشان» به کارگردانی راما قویدل و «تمام رخ» بازی میکنم . هر دو سریال همزمان با هم ساخته میشوند ولی برای حضور در هر دو هماهنگی کردهایم تا مشکلی پیش نیاید.
گرامیداشت یاد علی انصاریان در سینما فرهنگ
در پی آغاز نمایش عمومی فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» دومین ساخته بلند سینمایی کاوه صباغزاده از چهارشنبه ۳ آذر، در مراسمی، یاد مرحوم علی انصاریان بازیگر فقید آن گرامی داشته میشود. این مراسم ساعت ۲۰:۱۵ روز چهارشنبه این هفته با نمایش این فیلم و با حضور عوامل سازنده آن و مهمانان در سینما فرهنگ برگزار خواهد شد.
فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» از آثار خانواده محور سالهای اخیر است که در آن، پاسداشت نهاد خانواده و فرزندآوری مورد توجه قرار گرفته است.
این فیلم تولید بنیاد سینمایی فارابی است که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر نامزد کسب ۲ سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن برای پیام آزادی و بهترین بازیگر نقش اول زن برای الناز حبیبی شد.
الناز حبیبی، حسام محمودی، زندهیاد علی انصاریان و مرتضیعلی عباسمیرزایی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.
«منصور» در شهرهای فاقد سینما ۱۰۰ میلیون فروخت
فیلم سینمایی «منصور» ساخته سیاوش سرمدی در اکرانهای مردمی «عمار» توانست به فروش ۱۰۳ میلیونی در شهرهای فاقد سینما دست پیدا کند. از آغاز اکران فیلم «منصور» بیش از هزار درخواست برای اکران این فیلم در سامانه «عماریار» ثبت و تا به این لحظه ۱۲۰ سانس اکران انجام شده است و ۶۳۲۳ نفر به تماشای این اثر نشستند.
پایگاه شهید نوژه همدان با مخاطب ۱۲۵۰ نفری و فروش ۷ میلیون تومانی رکوردار میزان فروش و مخاطب در یک اکران است.
سامانه «عماریار» تلاش دارد تا با نمایش فیلمهای روز سینمای ایران در مناطق فاقد سینما یا در مکانهایی مثل مدارس، دانشگاهها، مساجد و … عدالت هنری را به کمک مردم در کشور برقرار کند.
«در ملاء عام» به جشنواره سالرنو میرود
فیلم کوتاه در ملاء عام به کارگردانی پوریا اوسطی و تهیهکنندگی سامان حیدری به بخش رقابتی هفتاد و پنجمین جشنواره بینالمللی «سالرنو» ایتالیا راه پیدا کرد.
این فیلم درباره حمایت از خانواده است که در آن فرشاد برای گذران زندگی با دیگران شرط بندی میکند تا پس از به دار آویختن خود زنده بماند … . هفتاد و پنجمین دوره این جشنواره از ۲۲ تا ۲۷ نوامبر ۲۰۲۱ برابر با اول تا ششم آذر سال جاری، در شهر سالرنو برگزار میشود.
جشنواره «سالرنو» از زمان آغاز به کار خود به عنوان یک رویداد رقابتی برای تولیدات ایتالیایی و بینالمللی شناخته شده است؛ بنابراین مقایسهای مستمر در مورد تحولات سینمای جهان را شامل میشود.
|
|
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9638/29501/101588
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9638/29501/101589
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9638/29501/101590
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9638/29501/101591
آدرس مطلب: http://emtiazdaily.ir/newspaper/page/9638/29501/101592
|
عناوین این صفحه
- نزدیک بود فاجعه ای رخ بدهد!
- نگاهی به رویکرد پیمان جبلی به یک مطالبه مردمی
- «خانه امن» هم خیابان خلوت کن بود
- اخبار
- اخبار